اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان

یکی دو روز پیش توی تلوزیون نشون داد که :



عده ای قطعات یدکیِ چینیِ بدون نام و نشون رو بصورتِ فله ای وارد میکنند و خودشون دستگاههای لیزری دارند و کلمات MADE IN JAPAN يا GERMANY یا USA و غیره رو همراه با اسم کارخونه روی قطعات , بسیار باکیفیت حـک میکنند و در قوطیهائی که در ایران ساخته شده میذارند و لیبل ساخته شده در ایران هم میزنند روش و به اسم قطعات اصلی میدند به مردم .


یه عده هم فقط دستگاه لیزری و قوطی و لیبل رو دارند و اجناس چینی مثل بلبرینگ رو از بازار میخرند 6000 تومن و بعد از دستکاری و بسته بندی میفروشند 18000 تومن .

دیگه تشخیص جنس اصلی از تقلبی فقط کار کسی هست که قطعات اصلی رو دیده باشه و تفاوتِ ظاهریش رو با تقلبی بدونه . وگرنه دیگه نمیشه به مارک و کارتون و کلمات حک شده روی قطعات اعتماد کرد .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
همیشه اول کلاچ بگیرین بعدش استارت بزنین .
این کار باعث جدا شدنِ گیبرکس از فلایویل میشه و عملیاتِ استارت با سرعت و قدرت بیشتری انجام میشه چون فشار کمتری وارد میشه به استارتر و فقط میل لنگ رو میچرخونه اما اگر کلاچ نگیرین باید شفت گیربکس رو هم بچرخونه که نسبتاً سنگین هست .

خصوصاً در سرما که باتری کمی ضعیف میشه خیلی تاثیر داره کلاچ گرفتن


اول خلاص کنین
بعد کلاچ بگیرین تا آخِر
بعدش استارت بزنین .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
دوستانی که ماشینشون مصرفش زیاده و علائمِ مصرفِ بیش از حد رو هم داره ( دوده زدنِ همه ی شمعها - دود سیاه از اگزوز - دوده یا آب دوده ریختن از اگزوز ) و دست به آچار و حرفه ای هستند و رگولاتور سوخت هم در بیرون از باک نصب شده :
اگر رگولاتور پیچ تنظیم داره که نور علی نور هست و فقط کافیه پیچ رو کمی شل کنین تا فشار سوخت در ریلِ سوخت و پشت انژکتورها کم بشه مثل این رگولاتورها :
اگر نمیدونین رگولاتور چیه و کجا نصب شده این عکسها رو ببینین
تصویر
[External Link Removed for Guests]



[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]


اگر رگولاتور پیچ تنظیم نداره :
میتونند یک شیر مخصوص بنزین رو موازی نصب کنند با رگولاتور تا با اندکی باز کردنِ شیر , فشار بنزین رو کم کنند و اثر معجزه آساش رو ببینند خصوصاً در شهر
شیر بنزین موتورسیکلت چیز مناسبی هست اما حتماً درجه یک باشه . میتونین از مغازه هائی هم که شیرآلاتِ صنعتی برای خودروها میفروشند , تهیه کنین .
همونطور که قبلاً خدمتتون عرض کردم , انژکتور کارش پاشیدنِ سوخت نیست بلکه فقط و فقط راهِ عبور سوخت رو باز و بشته میکنه . فقط همین
چیزی که باعثِ پاشیده شدنِ سوخت از انژکتورِ روشن ( انژکتورِ باز ) میشه , فشاری هست که پمپ بنزین ایجاد میکنه . ( در ماشینهای انژکتوری )
رگولاتور کار بسیار مهمی انجام میده و این فشار رو متعادل میکنه تا بالا نره و سوخت به اندازه ی کافی پاشیده بشه از انژکتور
اگر رگولاتور کشککی و غیر استاندارد ساخته شده باشه ( مثل بسیاری از قطعات ساخت ایران ) , و یا اینکه بعد از مدتی رگولاتور جرم بگیره و خوب بنزین رد نکنه , باعث بالا رفتن فشار سوخت و در نتیجه پاشش بیش از حد و بالا رفتن مصرف سوخت و دوده زدن شمعها و دود سیاه و دوده یا آب و دوده از اگزوز میشه
یا باید رگولاتور باز بشه و خوابونده بشه در محلول انژکتور شور به مدت نیم تا یک ساعت تا اگر جرم گرفته , جرمها حل بشه . سپس با بنزین و تکان شدید خوب شسته بشه و نصب بشه
اگر باز هم مصرف بالاست و انژکتورها هم چکه نداره پس باید شیر موازی نصب کنین برای رگولاتور
این شیر حتماً باید بسیار درجه یک و مخصوص بنزین باشه . مبادا از شیر آب یا گاز استفاده کنین که پشیمانی به بار میاره
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
عکسهای بیشتر
[External Link Removed for Guests]




شیلنگها و بستها هم باید درجه یک و مخصوص بنزین باشه
هر چه شیر کوچکتر باشه بهتره چون فقط باید به اندازه ی یک میلیمتر باز بشه و بنزین رد کنه تا فشار سوخت اندکی کم بشه
اگر بیش از حد بازش کنین اصلاً خطری نداره اما یا ماشین اصلاً روشن نمیشه یا گاز نمیخوره یا در سرعتهای بالا کم میاره مثل اینکه سوئیچ رو ببندین موقع رانندگی .
بهترین جا تنطیمش کنین و اثر معجزه آساش رو ببینین .
هر وقت هم به قدرت و کشش خیلی زیاد نیاز دارین , فقط کافیه شیر رو کامل ببندین .

نشتی داشتن شیلنگ یا شیر میتونه مرگبار باشه
یا کاری انجام ندین یا درست و اصولی انجام بدین
یکی از دوستان هم که وقت و حوصله داره , لطف کنه بلوک دیاگرام ساده ای براش رسم کنه تا موضوع روشن تر و واضحتر بشه . میتونید از عکسهای خارجی استفاده کنید و ترجمه اش کنین به فارسی و یک شیر هم با رگولاتور موازی کنید
با تشکر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:1- به نظرم پراید من کویل داره به جای دلکو چون قیافش شبیه به تصاویری هست که از کویل گذاشتید ...
2- یه سوال در مورد کویل اینه که دلکو اون کاسه نمد و اورینگش برای چک کردن مهم هست...
3- کویل رو چطوری میشه چک کرد؟؟؟
4- اینم کاسه نمد داره؟یا اورینگی داره؟؟
رله انژکتور رو تازه عوض کردم چون خراب شد و منو گذاشت تو خیابون!
5- جز این رله..رله های دیگه ای هم هست ؟
و آیا میشه قبل از خراب شدن چکشون کرد؟
( کل تاپیک رو نخوندم هنوز ..اگه در مورد رله ها توضیح داده شد بفرمایید )

سلام
امروزه دیگه بیشتر ماشینها دلکو نداره و به جاش کویلِ الکترونیکی داره , سیستم جرقه ی الکترونیکی ( electronic ignition system )
کویل در حقیقت یک ترانسفورماتور ( تبدیل کننده ) هست و برق 12 ولت با آمپر رو تبدیل میکنه به چند هزار ولت با آمپر بسیار ضعیف
کویل الکترونیکی هم مثل کویل در ماشینهای دلکو دار , برق 12 ولت رو به چند هزار ولت با آمپر ( شدت جریان ) بسیار ضعیف تبدیل میکنه اما کویل الکترونیکی به موقع هم برق با ولتاژ زیاد رو به شمعها میده ( کاری که دلکو انجام میداد در ماشینهای قدیمی - یعنی تقسیم برق بین شمعها در وقت مناسب )
بعداً مفصل توضیح میدم که کویل الکترونیکی چطور تشخیص میده چه موقع به کدوم شمع برق بده . الان فقط مختصراً بگم که از کامپیوتر دستور می گیره و کامپیوتر هم از سنسورها اطلاعات میگیره .
2- کاسه نمد و بلبرینگ و اورینگِ دلکو از قطعاتی هست که میشه صبر کرد تا خراب بشه بعد تعویضش کرد

3- کویل رو باید با اهم متر چک کرد ( اگر برق نمیده به شمعها و وایرشمعها هم سالم هست
با اهم متر مقاومت دو سر ورودیش چک میشه ( سیم پیچ اولیه ) و سپس مقاومت خروجیش ( سیم پیچ ثانویه ) . باید بدونین کویل سالم چقدر مقاومت داره تا بتونین تشخیص بدین که آیا سالمه یا نه اما اگر اصلا"مقاومت نداره و صفر هست پس سوخته و اتصال کوتاه شده .
4- کویل نه بلبرینگ داره نه کاسه نمد نه اورینگ چون یک قطعه ی مکانیکی نیست و بلکه الکترونیکی هست
5- برخلاف تصور مردم رله ی ماشین کارش تقویت نیست
رله فقط یک کلید هست که با برق کار میکنه
توش یه آهنربای الکتریکی هست که با برق بسیار ضعیفی فعال میشه و دو دهنه ی پلاتینش به هم میچسبه و به برق اصلی که آمپرش نسبتاً زیاده اجازه ی عبور و رفتن به مصرف کننده رو میده
تصویر
[External Link Removed for Guests]
فلسفه ی وجود رله 2 چیز هست
1- قطع و وصل کردن برقِ مدار با کامپیوتر . یعنی کامپیوتر به آهنربای رله برق بده تا روشن و خاموش بشه و وسیله ی برقی خاموش و روشن بشه توسط کامپیوتر
مثل روشن کردنِ فنِ رادیاتور توسط کامپیوتر توسط رله هنگامی که حرارت موتور بالا میره
2- علتِ دوم نصب رله اینه که به کلیدهای اصلی فشار نیاد و داغ نشه
مثال:
چراغهای جلو برق با آمپر بالا میخواد و اگر بدونِ رله بخواین چراغها رو روشن کنین , کلیدِ چراغها خیلی داغ میشه و موقع روشن کردن هم جرقه میزنه
برای همین هست که چند رله گذاشتند توی جعبه فیوز کنار موتور
شما کلید چراغها رو روشن میکنین و برق بسیار ضعیفی از کلید میره توی رله و آهنربا رو فعال میکنه . پس کلید اصلاً گرم نمیشه
وقتی برق آهنربای رله وصل شد , برق اصلی رو که از باتری اومده برای رله , از طریق پایه ی دیگرش میفرسته برای لامپ
پس رله در حقیقت دو مدار جدا از هم داره :
یکی مدار کلید - آهنربای رله یا کامپیوتر - آهنربای رله
دوم , مدار باتری - رله - مصرف کننده
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تا مدار اول راه نیافته , مدار دوم راه نمافته
موقع خرید رله دو چیز لازمه بدونیم
ولتاژش و آمپرش
ولتاژ حتماً باید باشه با برق ماشین ( سواری 12 ولت و کامیون و اتوبوس 24 ولت )
اما میشه رله با آمپر قوی تر استفاده کرد و نه تنها خطری نداره بلکه بهتر هم هست چون رله گرم نمیشه یا کمتر گرم میشه
مثال
اگر رله ی ماشین 12 ولت و 5 آمپر هست میشه به جاش 12 ولت 10 آمپر نصب کرد اما نمیشه
رله هم از قطعاتی هست که مجبور نیستین آشغالِ نمایندگیهای ایرانی رو بخرین بلکه میتونین یک رله ی دستِ دوم مال ماشبنهای خارجی به جاش نصب کنین که هم پلاتینش کیفیت بالاتری داره و سالهای سال خراب نمیشه هم سیم پیچ آهنرباش خیلی با کیفیت تره
رله قابل تعمیر هم هست و کافیه درپوشش رو بردارین تا عیبش نمایان بشه
تصویر
تصویر
یا پلاتین چسبونده یا آهنرباش سوخته که هر دو قابل تعمیر هست
حتی رله ای که پایه هاش شبیه پایه های رله ی ماشینتون نیست , راحت قابل نصب هست فقط کافیه بدونین پایه ی آهنربا کدومه و پایه ی برق کدومه و کدوم پایه میره برای مصرف کننده
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:1- اون باطری سازی که رله انژکتور من رو چک کرد با یه دستگاه شبیه اهم متر سوراخ هاش رو تست کرد ببینه برق داره یا نه همچین چیزی!!!
اونجوری بود که فهمید اون رله مشکل داره و با تعویضش مشکل حل شد و ماشین استارت خورد...و دیگه هم خاموش نکرد...( ماشین یو خاموش میکرد و استارت نمیخورد )
2- برای ماشین انژکتوری مثل پراید تنها رله ای که خیلی مهم هست و ممکنه باعث بشه ماشین خاموش کنه یا استارت نخوره فقط همونه؟
3- بعد یه سوال...کجای این سیم منفی رو باید سالی یک بار تمیز کرد! اینکه خیلی نازکه...چیشو تمیز کنیم دقیقا؟ بستش که اینقدر کوچیکه...متوجه نمیشم منظور از تمیز کردنش چیه دقیقا.
تصویر

سلام
1- مکانیکها گاهی کارهای الکی انجام میدن برای رد گم کردن تا مشتری نفهمه چطوری عیب رو پیدا کردند و چطوری رفعش کردند
البته حق دارند که اسرار کارشون رو پنهان کنند چون نون دونیشون هست
مشکل موقعی پیش میاد که بعضیاشون سوء استفاده میکنند از بی اطلاعی یا کم اطلاعی مشتری و سرش رو یه عناوین مختلف کلاه میذارند که قبلاً در همین تاپیک توضیحش رو نوشتم .
ساده ترین راه برای پی بردن به اینکه رله مشکل داره یا نه اینه که با یک رله مثل خودش جابجا بشه
با ولتمتر هم میشه چک کرد که آیا جای پایه های رله برق داره یا نه
با برق 12 ولت هم میشه آهنربای توی رله رو چک کرد که سالمه یا نه و پلاتین رو میچسبونه یا نه . رله خیلی ساده هست و اساس کارش رو در علوم پنجم ابتدائی خوندیم
2- در بیشتر ماشینها , پمپ بنزین یک رله ی جدا داره و برق موتور هم یک رله ی جدا داره که شبیه رله ی فن رادیاتور و رله ی کمپرسور کولر هست
پس میشه از رله ی کولر یا فن استفاده کرد و با رله ی برق موتور یا رله ی پمپ بنزین جابجاش کرد . اگر ماشین روشن شد پس همون رله مشکل داره که ممکنه قابل تعمیر هم باشه
برای همین قبلاً گفتم که هرگز قطعات تعویضی رو دور نندارین چون یا قابل تعمیره یا قطعاتش به درد میخوره یا برای خرید قطعه و مقایسه ی کیفیت به درد میخوره
توی جعبه فیوز باید یک نقشه چسبانده شده باشه که کار هر رله و فیوز و آمپرش در اون نوشته شده
تصویر

رله هائی که در روشن شدن و کار موتور نقش داره :
رله ی پمپ بنزین - رله برق موتور ( برقی که ازش برق با ولتاژ بالا برای جرقه ی شمعها تولید میشه ) -
3- محل نصب سیمها به بستهای باطری باید چند ماه یک بار باز بشه و براق و تمیز بشه
خود بستهای باتری و سرهای سربی باتری هم همینطور , درضمن سیمها و بستها باید محکم هم باشه و لق نزنه
اون سیمهائی هم که به بدنه وصل شده , سیم برق منفی هست و باید باز بشه ( سر سیمها و جای نصب سیم روی بدنه )
باید توی سوراخی هم که پیچ بهش نصب میشه تمیز باشه و زنگ زده نباشه
این سیمهای منفی که به بدنه وصل میشه خیلی ناقلا هستند و درست اتصال نداشتنشون به بدنه , همه چیز رو به هم میریزند در ماشین .
باید حداقل 4 یا 5 ماه یک بار باز بشه و تمیز و براق بشه چون اگر ارتباط قطب منفی با بدنه درست نباشه , همه ی سیستمهای برقی که منفیشون به بدنه وصله , در کارشون اختلال پیش میاد
کسی که میخواد تعمیرکار و سرویسکار ماشین خودش باشه باید سمباده ی آهن زبر مثل 80 و نرم مثل 320 و سوهان و برس سیمی داشته باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

تهیه ی آب مقطر در خانه

سلام

مقدمه

این آب لوله هست که ریخته شده در یک ظرف شیشه ای و قرار داده شده روی اجاق گاز . ببینید اولش چقدر شفافه . انگار که اصلاً املاح نداره

[External Link Removed for Guests]

این هم همون آب بعد از نیم ساعت حرارت دیدن . البته حرارت نباید در حدی باشه که آب به جوش بیاد و قُل بزنه بلکه فقط داغ بشه و ازش بخار زیاد بلند بشه .

ببینید چطور لایه ی نسبتاً ضخیمی از املاح روی آب بوجود اومده

[External Link Removed for Guests]

این املاح تمام سیستم خنک کننده ی ماشین رو داغون میکنه

رادیاتور , شیلنگها , واترپمپ , ترموستات , سرسیلندر , مجراهای اطراف سیلندرها و رادیاتور بخاری



پس باید همیشه از آب مقطر استفاده کرد البته با ضد یخ استاندارد که قبلاً توضیح دادم

حتی برای مخزن آب برف پاکنها .

برای اتوی بخار هم عالی هست

در اینجا دو روش نشان داده شده برای تهیه ی آب مقطر در خانه

روش اول


[External Link Removed for Guests]

از یک زودپز استفاده شده و یک لوله ی مسی مثل لوله ی مسی مخصوص گاز وصل شده به جای خروج بخار

لوله ی مسی درون اون سطل به صورت مارپیچ قرار داده شده و سر لوله از کنار سطل خارج شده

توی سطل هم آب و یخ ریخته شده

بخار آبِ تولید شده در زودپز از طریق لوله میره به قسمتِ مارپیچ لوله درسطل که زیر آب و یخ و سرد میشه و بصورت مایع ( آب مقطر ) از لوله خارج میشه . به همین راحتی
با این روش آب مقطر زیادی میشه تهیه کرد چون سرعت سیستم خیلی خوبه
البته بهتره وقتی آبِ درونِ زودپز جوش اومد شعله رو اندکی کم کنید تا باعث جوشیدنِ زیاد و قُل زدنش نشه تا املاح کمتری با بخار خارج بشه

روش دوم

[External Link Removed for Guests]

یک قابلمه فلزی ( ترجیحاً استیل )

بهتره مثل قابلمه ی زودپز ارتفاع دیوارش زیاد باشه مثلاً 30cm باشه
یک درب قابلمه مُحدّب ( گود )


[External Link Removed for Guests]
از بشقاب گود هم میشه استفاده کرد اما حرارت رو تحمل کنه مثل بشقاب چینی یا شیشه ای یا ملامین
یک پایه فلزی که بشه بذارینش داخل قابلمه

این چهار پایه شبیه چهارپایه ی مخصوص ماکروفر هست .

البته خودتون هم میتونین با کمی سیم مسی ضخیم یکی درست کنین که بشه کاسه رو بذارین روش . با سیم گالوانیزه هم میشه درست کرد . اونهائی که مفتول میفروشند دارند . ضخامتش باید حدود 2 تا3mm باشه تا وزن کاسه ی جمع آوریِ آب مقطر رو راحت تحمل کنه

از 3 تکه ی کوچکِ مکعبیِ سنگ ساختمون که 4 سانت بلندی داشته باشه هم میشه استفاده کرد اما خوب بشورینش اول


[External Link Removed for Guests]

یک کاسه کوچک فلزی یا شیشه ای یا چینی که بشه بذارینش روی 4 پایه ی فلزی داخلِ قابلمه
درب قابلمه باید حداقل 1 سانت از لبه های این کاسه فاصله داشته باشه
[External Link Removed for Guests]

یعنی کلِ سیستم اینجوری میشه

[External Link Removed for Guests]

سطح آب توی قابلمه نباید به تَهِ کاسه برسه یعنی باید کاسه حداقل 1 سانت بالاتر از آب قابلمه باشه

آب توی قابلمه داغ میشه و بخار میشه و میخوره به درب قابلمه
درب قابلمه هم چون یخ روش هست بسیار سرده
بخارها فوراً سرد میشه و میچسبه به زیر درب قابلمه و سُر میخوره و در وسط میچکه توی کاسه ای که روی چهارپایه قرار داره

نکات ایمنی فراموش نشه

بخار آب و آب جوش بسیار خطرناکه
حتماً باید از دستگیره استفاده کنین چون کل سیستم داغ میشه موقع کار
بچه ها دور و برتون نباشند


سوالی داشتین مطرح کنین

اگر هم پیشنهاد یا روش آسانتری دارین مطرح کنین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
آب مقطر نسبتاً ارزان قیمت هست .

اما مشکل اینه که آیا آب مقطری که میخرید با کیفیت هست ؟ یا مثل خیلی چیزهای دیگه فقط برای سرکیسه کردن مردم درست شده و کیفیت نداره ؟


با یک آزمایش ساده میتونین از کیفیت آب مقطر مطمئن بشین

ابزار لازم :
فقط یک اهم متر و یک دربِ پلاستیکیِ بطری مثل بطریِ آبمعدنی .


اهم متر رو بذارین روی کیلو اهم


( باتری اهم متر اگر ضعیف باشه باعث میشه مقاومت رو درست نشون نده . پس برای تستش اول دو سیم اهم متر رو بزنین به هم . باید عقربه با سرعت بره روی صفر ( در اهم متر عقربه ای یا همون آنالوگ . در اهم متر دیجیتالی هم باید به سرعت صفر بشه .

حالا دربِ بطری رو پر از آب کنین و 5 دقیقه بذارینش کنار تا حرارتش بشه مثل حرارت اتاق

حالا به شکل زیر مقاومتش رو اندازه بگیرین
تصویر

[External Link Removed for Guests]
دقت کنین که درست مثل عکس باید دو سر اهم متر از هم کاملاً دور باشه

مقاومت حدود 20 تا 40 کیلو اهم خواهد بود معمولاً یعنی 20 تا 40 هزار اهم

هر چه مقاومت بیشتر باشه معنیش اینه که آب سختیش کمتره یعنی املاح و گچ و آهک کمتری داره یعنی سبکتره یعنی رسانائیش کمتره یعنی مقاومتش بیشتره .

هر چه مقاومتش کمتر باشه یعنی املاحش بیشتره یعنی سختیش بیشتره یعنی سنگینتره

یک قوطی یک لیتری آب مقطر بخرین و با همون روش مقاومتش رو اندازه بگیرین
باید حدود 100 تا 140 کیلو اهم باشه .
اگر 140 باشه یا بیشتر پس بسیار بسیار عالی هست

یه جا توی نت خوندم که H2O مقاومتش 20 ملیون اهم هست
آب مقطر درجه یکِ فردِ اعلا 500 کیلو اهم یعنی 500,000 اهم
آب آشامیدنی خوب بین 25 تا 50 کیلو اهم

آب دریا فقط 20 تا 30 اهم چون نمک داره و نمک به شدت باعث رسانا شدن آب میشه میتونین توی خونه امتحان کنین

========================================

نکته ی مهم دیگه اینکه ممکنه اهم مترتون دقیق نباشه و درست نشون نده اما با مقایسه ی مقاومتِ آب لوله و آب باران و آب کولر گازی و آب برفک یخچال و آب مقطر تجاری و آب مقطر خانگی میتونین پی ببرین که کدومش مقاومت بیشتری داره ( کدومش با کیفیت تره )

اگر کولر گازی دارین یا یخچال برفکی دارین , با تبخیر آبش میتونین آب مقطر با کیفیت تری درست کنین

اما اگر آب مقطر تجارتی مقاومتی بیشتر از تولید خانگی هست پس بهتره بخرین چون اررانتر تمام میشه

اندازه گیری باید به روشی که گفتم باشه و در دمای یکسان و هر بار سر سیمها رو خوب تمیز کنین تا دقت بالا بره . دربِ بطری هم باید کاملاً پر باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 8 آذر 1393, 2:08 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2rajabzadeh »

با سلام ضمن تشکر از اطلاعات فوق العاده مفیدتان می خواستم در مورد خودروی صفر رانا هم توضیحات بدید و اینکه کلا به صورت شمرده شمرده و کامل اعلام فرمایید که ظرف چه مدتهایی من باید سرویس قطعات از حمله تعویض روغن موتور و ... را در خودرو را انجام دهم
حقیقتش من میخواهم فقط حرف شما را گوش کنم و به حرف مکانیکها توجهی ندارم ممنون.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
<br>
شمع دو یا چند الکتروده بهتر هست یا تک الکترود ؟

<br>
هر بار که شمع جرقه میزنه , فقط یک جرقه وجود داره
<br>
اما با این وجود شمع دو یا چند الکتروده بهتر از تک الکترود هست .

<br>
علتش اینه :
<br>
هر بار که شمع جرقه میزنه تکه های بسیار بسیار کوچکی از الکترودِ منفی ( ground electrod ) کنده میشه و باعث خوردگی الکترود منفی میشه . حتی الکترود مرکزی هم همینطور میشه
<br>
به مرور زمان این خوردگی باعث دور شدنِ الکترود مفنی از الکترود مثبت میشه و باعث دیرتر جرقه زدن شمع میشه و افت قدرت موتور میشه
<br>
تصویر

<br>
تصویر


<br>

<br>
تصویر

<br>

<br>

<br>


وقتی تعداد الکترودهای منفی بیشتر باشه درنتیجه استهلاک شمع کمتر میشه و عمرش بیشتر میشه و میتونه مدت بیشتری با دقت کار کنه بدون نیاز به تنظیم الکترود یا تعویض شمع
<br>
بنابراین یک شمع باکیفیت که الکترود مثبتش ی ( الکترود مرکزی - central electerod ( از فلزات دارای طول عمر زیاد مثل ایریدیوم یا پلاتین درست شده باشه
اگر دارای چند الکترود باشه , عمرش دو برابر شمع تک الکتروده هست و 3 الکتروده 3 برابر و چهار الکتروده تا چهار برابر عمر میکنه
<br>
تصویر

<br>
تصویر

<br>
تصویر
<br>
تصویر

<br>

<br>
تصویر

<br>
تصویر

<br>

<br>

<br>

<br>
اما حتی با بهترین شمعهای چند الکتروده هم باید پس از حدود 15,000kmشمعها بازرسی بشه تا مطمئن بشید که شمع صدمه ای ندیده و مرتب و سالم هست چون ممکنه شمع از فلزات کم کیفیت درست شده باشه اما به اسم باکیفیت فروخته بشه .

=========================================

شمعها رو کیلومتری تعویض نکنین

<br>
شمع رو موقعی عوض کنین که دیگه قابل تنطیف و تنظیم نیست

<br>
بعضی از شمعها رو میشه تا دو برابر مدتِ اسمیش ازش استفاده کرد
<br>
برای این کار شما باید همونطور که قبلاً گفتم یک دفترچه برای ماشین درست کنین و همه ی چک شدنها و سرویسها و تعمیرها و تعویضها رو با ذکر تاریخ بنویسید

<br>
همچنین نوع قطعه و مارکش و قیمتش
<br>
این اطلاعات خیلی بهتون کمک میکنه در سرویس و تعمیر به موقع و خرید قطعات خوب یا نخریدن قطعاتی که امتحان کردین و بد بوده
<br>
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
یه سوال :

من بازم احساس میکنم بنزین ماشینم از یه جایی به بعد یهو زیاد از حد کم میشه!

دقیقا از موقعی که سوپر زدم این دومین بار هست که باک رو پر میکنم..اوایلش خیلی طبیعی کم میشه یعنی یک هفته میگذره دو خونه کم میشه...

بعد طی دو روز یهو 4 تا خونه کم میشه!!!

در حالی که مسافت بیش از قبل طی نمیکنم...

صبر کردم گفتم شاید دوباره زیاد باشه و سطح بنزین بالا پایین شده ولی نشد!!!!

دود سیاه هم از اگزوز نمیاد! باید چه کنم؟.


سلام



برای اینکه بفهمید مصرف ماشینتون زباد هست یا نه :



اول بايد مصرف در 100km رو حساب کنین
اگر از مقدار نرمال برای ماشینتون بیشتره بعدش باید بگیردین دنبال علت
اول باید ببینین آیا ماشینتون علائم مصرف بالا رو داره ؟ ( ریختن آب و دوده از اگزوز , بوی خام سوزی از اگزوز , دود سیاه از اگزوز , دوده زدنِ سر همه ی شمعها یا یکی دو تاش )

اگر این علائم رو نداره
اما مصرف بالاست پس:
یا پمپ بنزینی که ازش بنزین میخرین دزد هست و کم فروشی میکنه
یا باک ماشینتون تبخیر زیاد داره خصوصاً با بنزینهای جدید مثل یورو 4 که تبخیرش زیاد هست و ماشین باید سیستم سوخت رسانیش کاملاً استاندارد باشه و سیستم کانیستر داشته باشه تا بخارها فرار نکنه بلکه با سیستم کانیستر جمع آوری بشه و فرستاده بشه توی فنیفولد هوا تا بره توی سیلندرها و بسوزه و مصرف بشه

علائم استاندارد نبودن یا معیوب بودن سیستم سوخت رسانی: ( باک , لوله ها , درب باک و غیره )
وجود بوی بنزین در بیرون ماشین یا توی ماشین یا هر دو هست

باید وقتی درب باک رو باز میکنین صدای فیسسسس بده که نشون میده بخارها راه فرار نداره و سیستم سالمه
=======================================


اگر علائم مصرف بالا که قبلا ذکر کردم داره , اونوقت باید شروع کنین به عیب یابی و برطرف کردن علتِ مصرف بالا در موتور
همون چیزهائی که در صفحه های قبل درج کردم
باید چک بشه .
باید از ساده ترین و ارزانترین و آسانترین شروع کنین تا برسید به دشوارترین و پرخرج ترین
یعنی از چک کردن باد تایرها شروع کنین تا برسین به واشر سرسیلندر و پیستونها و سیلندرها

=================================
هر قطعه یا دستگاه اگر معیوب باشه یک علامتی داره پس باید اول اصولی چک بشه و اگر مشکل داره تمیز بشه یا شستشو بشه یا تنظیم بشه یا تعمیر بشه یا تعویض بشه ..
تمام این کارها هم باید توسط آدم فهمیده و با وجدان و ابزار کافی و قطعات باکیفیت انجام بشه

هر کدوم از اینها که نباشه , کار هم درست انجام نمیشه و عیب برطرف نمیشه یا درست برطرف نمیشه

======================================

نصب شیر بنزین بطور موازی با رگولاتور فشار بنزین , تاثیر معجزه آسا داره در مصرف سوخت

اما باید با قطعات درجه یک و توسط آدم مخلص و باوجدان و فهمیده و طبق روشی که عرض کردم انجام بشه و تا 40% شاید هم بیشتر , مصرف رو کم میکنه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

2rajabzadeh نوشته شده:با سلام

ضمن تشکر از اطلاعات فوق العاده مفیدتان

می خواستم در مورد خودروی صفر رانا هم توضیحات بدید و اینکه کلا به صورت شمرده شمرده و کامل اعلام فرمایید که ظرف چه مدتهایی من باید سرویس قطعات از جمله تعویض روغن موتور و ... را در خودرو را انجام دهم
حقیقتش من میخواهم فقط حرف شما را گوش کنم و به حرف مکانیکها توجهی ندارم
ممنون.


سلام
تشکر از طلفتون و توجهتون
إن شاء الله اگر عمری باقی بود , مطالبی در این مورد تقدیم شما دوست عزیز و دیگر علاقمندان میشه
اما در مورد مکانیکها , شکی نیست که در حرفه ی مکانیکی هم مثل همه ی شغلها میشه تقلب و کلاهبرداری کرد و آدمهای ناوارد هم وجود داره
اما مکانیکهائی هم هستند که میشه بهشون اعتماد کرد
برای اینکه تشخیص بدیم به کدوم مکانیک میشه اعتماد کرد باید خودمون اطلاعات و تجربه ی زیاد داشته باشیم تا حتی اگر مجبور شدیم بریم پیش مکانیک , بهش اجازه ندیم کار اشتباه انجام بده یا فکر کلاهبرداری به سرش بزنه .
با احترام به همه ی مردم شریف و حلال خور

===================================

البته قبلاً هم در مورد چک کردن قطعات و سرویس و تعمیر به موقع و استفاده ی صحیح از خودرو , مطالب زیادی در این تاپیک نوشته شده که اونها هم باید خوانده بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 43
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 اسفند 1390, 8:44 pm
سپاس‌های ارسالی: 108 بار
سپاس‌های دریافتی: 87 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط aria1364 »

با سلام متاسفانه تو مملکت ما مکانیک خوب و با وجدان خیلی کم پیدا میشه. تنها توصیه ای که به ذهنم میرسه اینه که بهتون توصیه کنم حتی المقدور برای انجام کارهای ماشینتون به نمایندگی ها مراجعه نکنید. چون واقعا تخصص و دانش فنی اکثر مکانیک های نمایندگی ها در حداقل ممکنه.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”