اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
بکسل سیمی بهتره یا تسمه ای؟

سلام سیمی یا همون کابلِ فولادی , اگه فنردار باشه خوبه مثل اینها
تصویر
تصویر
این فنر موقع کشیدن ماشین شوک رو جذب میکنه و نمیذاره کابل صدمه ببینه یا پاره بشه و بدنه ی دو ماشین رو هم از ضربه ی کشش حفظ میکنه
مدلهای درجه یکش 2 فنره هست یعنی هر دو سرش فنر داره
این مدلهای پائینی فقط برای باتجربه ها خوبه که خیلی آروم راه می افتند تا کابل اول سفت و کشیده بشه بعدش ماشین رو بکشه
تصویر
تصویر
اگر فنی باشید خودتون میتونید یک کابل بکسل فنردار بسازید چون همه چیزش توی بازار هست ( حدود 3.5 متر کابل 5mm يا 6mm - بستهای استیل - قلابهای فولادی - فنرها - میل گرد استیل برای نگه داشتن فنرها ) )
دقت کنین که فنرها باید بسیار قوی باشه تا یک آدم 100 کیلوئی هم از بشینه روش فقط یک سانت جمع بشه وگرنه اصلاً به درد نمیخوره
قطرِ مفتولی که فنر ازش درست شده باید حداقل 5mm باشه
طول فنر باید حداقل 20cm باشه و قطرش حدود 3 تا 4cm باشه
باید این شکلی باشه
تصویر
تصویر
تصویر
تسمه ای ها اگر تسمه اش با ابریشم مصنوعی ساخته شده باشه خوبه چون خودش کش میاد و شوک رو خنثی میکنه و فنر لازم نداره نخی و پلاستیکیش هم هم کیفیتش خوب نیست و دوامش کمه میتونین خودتون بسازینتسمه اش رو بخرین با دو قلاب خوب و بدین به کسانی که چادر برزنت میدوزند تا براتون با چرخ خیاطی مخصوص و نخ بسیار محکم و ضخیم 2 سرش بدوزنش
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تصویرتصویرتصویر
تـــذکر مهم
هرگز نباید قلاب رو مستقیماً به ماشین وصل کنین چون ممکنه در بره مگر اینکه قفلِ قلاب کاملاً بسته بشه تا قلاب نتونه دربیاد
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]


تصویر
[External Link Removed for Guests]
بلکه باید کابل یا تسمه رو یک دور بپیچین دور شاسی ماشین یا یک میله ی ضخیم و قوی , سپس قلاب رو بزنین به خود کابل یا تسمه
سیم بکسلِ تسمه ای اگر دربره یا پاره بشه , با سرعت و قدرت پرتاب میشه مثل کشی که کش اومده و رها شده . بنابراین هیچکس نباید بین دو ماشین یا کنارشون یا نزدیک کابل و تسمه ایستاده باشه وگرنه ممکنه بد جوری آسیب ببینه یا حتی باعث مرگش بشه
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط melmdoost »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام
اگر ماشینتون بوی بنزین خام و نسوخته یا بوی دود اگزوز یا بوی روغن سوخته داره این مطلب رو بخونید : ؟
ماشینِ استانداردِ سالم به هیـــــچ وجه نه بوی بنزین میده نه بوی دود و سوختگی و روغن و غیره .
در ایران بسیاری از ماشینها مشکل نشت بنزین از جای پمپ و شناور بنزین که زیر صندلی عقب هست دارند .
یا پیچش شل هست یا واشرش بنجل هست و درست نمیبنده و بخار بنزین میزنه بیرون
یا از شیلنگها هست

این شیلنگها معمولاً 4 تا هست
شیلنگ درب باک به باک

باک - فـیلتر بزنین - موتور
موتور - رگولاتور فشار بنزین - باک ( بنزین زیادی رو برمیگردونه به باک )
باک - مخزن سیستم کانیستر - منیفولد هوا ( این سیستم بخارهای بنزین توی باک رو جمع میکنه در یک مخزن پلاستیکی و هر 5 یا 10 ثانیه با مکش منیفولدِ هوا , بخارهای بنزین کشیده میشه و میره توی سیلندرها و میسوزه و باعث صرفه جوئی در مصرف سوخت میشه ) .

اگزوز هم اگر واشر گلوش خراب باشه یا لوله اش سوراخ یا شکسته باشه باعث آمدن گازهای اگزوز توی اتاق میشه مخصوصاً در حرکت و با خرابی لاستیک درب صندوق عقب و خرابی لاستیک دور دربها چون در حال حرکت فشار هوای توی اتاق کم میشه و از صندوق عقب و کنار دربها هوا کشیده میشه توی اتاق .
باز بودن دریچه ی هوای تازه هم باعث اومدنِ بوی نامطبوع از داشبورد به اتاق میشه خصوصاً اگر اگزوز سوراخ باشه یا موتور کمپرس داشته باشه ( خرابی رینگها ) و بخار روغن از موتور متصاعد بشه .
خام سوزی هم باعث این مشکل میشه ( زیاد بودن مصرف سوخت که باعث ناقص سوختن بنزین و تولید بوی بنزین نسوخته و دوده و دود میشه ) .

بر فرض مثال , ماتیز یک ماشین استاندارد هست . اگر سالم باشه امکان نداره سرنشینش بوی بنزین و دود و خام سوزی و روغن به مشامشون برسه .
شما باید با توجه به بویی که میاد و اینکه آیا در حال ایستاده بو میاد یا در حرکت , مواردی رو که گفتم چک کنین :
محکم بودن درب شناور و پمپ زیر صندلی عقب و سالم بودن واشر لاستیکیش
سالم بودن واشر گلوی اگزوز روی منیفولد دود
چک کردن لوله ی اگزوز از اول تا آخر ( اگر سوراخ یا شکسته باشه صدا میده موقع گاز دادن )
چک کردن درب باک
چک کردن محل وصل شدن شیلنگهای بنزین مثل محل وصلش به باک , فـیلتر بنزین و رگولاتور و ریل سوخت که انژکتورها بهش وصله .
چک کردن روغن سوزی اگر بوی روغن سوخته میاد
چک کردن مصرف سوخت و سر شمعها که دوده نزده باشه ( اگه بوی خام سوزی میاد )
چک کردن لاستیک درب صندوق عقب و رگلاژ بودن قفلش اگر در حال حرکت بوی گازهای اگزوز میاد توی اتاق
چک کردن لوله های سیستم pcv که روی موتور هست و کارش جمع کردن بخار روغن و بخار بنزین از محفظه ی میل لنگ و فرستادنش به منیفولد هوا برای سوختن در سیلندرها هست . ( اگر شیلنگها شل یا پاره یا قطع شده باشه باعث میشه بوی روغن و بنزین وارد اتاق بشه .
علت کشیده شدن بوی نامطبوع به اتاق :
سوراخهای کف اتاق
خرابی لاستیک دور دربها و صندوق عقب و یا رگلاژ نبودنِ قفل دربها که باعث میشه درب به لاستیک نچسبه
مستقیم بودن سر اگزوز ( باید سر اگزوز خمیده به سمت پائین نصب بشه )
نشت دود از لوله ی اگزوز یا گلوی اگزوز یا محل اتصال منیفولدِ دود به سرسیلندر ( معمولاً در این موارد صدای موتور زیاد میشه و میشه راحت پیداش کرد )
درب باک هم اگر غیر استاندارد یا شکسته باشه یا شل باشه ازش بخار بنزین میرنه بیرون .

یه مسئله ی دیگه هم هست
بنزین یورو 4 یورو 5 تبخیرش زیاده و اگر ماشین سیستم کانیستر نداشته باشه این بخارها قطعاً از یک جائی میزنه بیرون .




تاریخ 22/09/1393 با سلام. آقا من یه مشکل اساسی دارم خواهش میکنم کمکم کنید... من یه ریو مدل 88 و کیلومتر 83000 در شهریور 93 خریدم. ازون اولش مصرف سوختش زیاد بود. که البته یکی یکی سعی کردم موارد رو برطرف کنم که تا حالا موفق نشدم. کارهایی که تا الان کردم به قرار زیره::
1. تعویض دیسک و صفحه کلاچ با نوع اصلی چون اصلا شتاب نداشت و واقعا ازکار افتاده شده بوود. با هزینه خرید و نصب و ریختن واسکازین حدود 450 تومن برام آب خورد. شتاب ماشین بهتر شد ولی خوب نشد!!1 ... مصرف همچنان بالا بود.
2. فدم بعدی تعویض شمع ها بود که مارک ngk ردم. ایندفه شتاب بیشتر شد ولی مصرف سوخت بازهم بالا بود.
3.قدم سوم من تعویض روغن تعویض فیلتر هوا، فیلتر بنزین، فیلتر روغن و شستن انژکتور با دستگاه اولتراسونیک بود که واقعا شتاب ماشین خوب شد ولی به همون نسبت مصرف سوخت هم خیلی بالا رفت. به طوریکه با 17 لیتر بنرین که تو پمپ بنزین زدم فقط 116 کیلومتر رفتم!!! و این یعنی فاجعه!!!!! اینم بگم که وقتی فیلتر بنزین رو عوض کردم و فیلتر قبلیشو بررسی کردم واقعا افتضاح بود و ازش لجن در میومد!!!
4. قدم بعدی من دیاگ بود که ببینم آیا مشکلی هست یا نه... که دیدم خداروشکر هیچ نوع خطایی رو نشون نداد.
تا حالا 600 تومن هرینه کردم ولی نتیجه نگرفتم...
امروز دوباره رفتم تعمیرگاه و موضوع رو به تعمیرکار گفتم فکر کرد و گفت فقط یه راه مونده اونم شستشوی دریچه گازه.... به نظر شما شستشوی دریچه گاز ریو کار درستیه و اینکه آیا من نتیجه می گیرم ازینکار؟؟؟
به نظر شما دوستان ماهر در مکانیک ماشین، من دیگه کدوم قسمت ماشین رو باید تعویض یا بررسی کنم؟؟؟ یعنی ممکنه جایی نشتی بنزین داشته باشم که باعث اینهمه مصرف سوخت میشه؟؟؟
اینم بگم جدیدا تو پارکینگ که ماشینو تازه روشن میکنم بوی بد بنزین از اگزوز خارج میشه و انگار بنزین نسوخته ست!!!
خواهش میکنم کمکم کنین.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

دوست عزیز   ,
سلام
ماشینتون کدامیک از علامتهای مصرف زیاد رو داره ؟
شمعهای دوده زده ؟
ریختن آب و دوده از اگزوز ؟
دود سیاه از اگزوز ؟
دوده ی زیاد در دهنه ی اگزوز , مدتِ کوتاهی بعد از تمیز کردنش با پارچه ؟
بوی بنزین از اگزوز ؟ ( خام سوزی )
درضمن بهتره اول عیب یابی کنین بعد قطعه تعویض یا تعمیر کنین تا پولتون هدر نره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 30 مرداد 1393, 11:20 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 09177753904 »

سلام.

ماشین من 405 مدل 88 هستش. اگه یه مدت 10 یا 12 ساعته خاموش باشه هنگام روشن شدن بوی خام سوزی میده البته به مدت چند دقیقه بعد رفع میشه. به نظر شما علتش چی میتونه باشه؟
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط melmdoost »

سلام. خیلی ممنون از جوابتون. والا دیشب یه دستمال سفید گرفتم جلوی اگروز که اگه دود سیاه بده مشخص بشه که دیدم دستمال سیاه نشد.... البته دود ماشبن از نوع سفیده.... ولی نمی دونم این که تو این فصل سال از اگزوز رطوبت دربیاد و زمین رو خیس کنه طبیعیه یا نه؟؟!!! در کل به طور مستقیم نه دود سیاه داره و نه آب از اگزوز میزیزه.. فقط فک کنم گرمای دود سفید اگزوزه که زمین زیرشو کمی خیس میکنه. چون آچار تعویض شمع ندارم نتونستم شمع هارو بررسی کنم.
خواستم توضیخات کامل بدم... شما نظرتون چیه؟؟؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

melmdoost نوشته شده:سلام. خیلی ممنون از جوابتون.
والا دیشب یه دستمال سفید گرفتم جلوی اگروز که اگه دود سیاه بده مشخص بشه که دیدم دستمال سیاه نشد....
البته دود ماشبن از نوع سفیده.... ولی نمی دونم این که تو این فصل سال از اگزوز رطوبت دربیاد و زمین رو خیس کنه طبیعیه یا نه؟؟!!! در کل به طور مستقیم نه دود سیاه داره و نه آب از اگزوز میزیزه..
فقط فک کنم گرمای دود سفید اگزوزه که زمین زیرشو کمی خیس میکنه. چون آچار تعویض شمع ندارم نتونستم شمع هارو بررسی کنم.خواستم توضیخات کامل بدم... شما نظرتون چیه؟؟؟
سلام
مهمترين چیز هموم شمعها هست .
باید بازشون کنین با موتور کاملاً سرد و ببینید دوده زده یا نه

مثل این عکس
تصویر
[External Link Removed for Guests]


دهنه ی اگزوز رو هم کاملا تمیز کنین که اصلاً دوده نداشته باشه . بعدش چند روز برونید بعدش با انگشت بکشین توی لوله ی اگزوز . اگر دوده داره پس مصرف زیاده .
دود سفید در سرما هم اگر از بخار آبِ ناشی از سوختن بنزین هست طبیعیه و کمی که از اگزوز دور میشه محو میشه و از بین میره
اما اگر دود سفید مثل بخار آب نیست و بعد از خروج از اگزوز محو نمیشه پس دود روغن هست . از بوش هم معلومه که دودِ روغن سوخته هست
آب ریختن از اگزوز هم طبیعی هست اما اگر آب و دوده میریزه ( شبیه مُرکّب ) پس مصرف بالاست .
دانستن این چیزها برای عیب یابی صحیح ضروری هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

melmdoost نوشته شده:سلام.
خیلی ممنون از جوابتون.
والا دیشب یه دستمال سفید گرفتم جلوی اگروز که اگه دود سیاه بده مشخص بشه که دیدم دستمال سیاه نشد....
البته دود ماشبن از نوع سفیده.... ولی نمی دونم این که تو این فصل سال از اگزوز رطوبت دربیاد و زمین رو خیس کنه طبیعیه یا نه؟؟!!!
در کل به طور مستقیم نه دود سیاه داره و نه آب از اگزوز میزیزه..
فقط فک کنم گرمای دود سفید اگزوزه که زمین زیرشو کمی خیس میکنه.
چون آچار تعویض شمع ندارم نتونستم شمع هارو بررسی کنم.خواستم توضیخات کامل بدم... شما نظرتون چیه؟؟؟
سلام
مهمترين چیز همون شمعها هست .
باید بازشون کنین با موتور کاملاً سرد و ببینید دوده زده یا نه مثل این عکس
[External Link Removed for Guests]
دهنه ی اگزوز رو هم کاملا تمیز کنین که اصلاً دوده نداشته باشه .
بعدش چند روز برونید بعدش با انگشت بکشین توی لوله ی اگزوز .
اگر دوده داره پس مصرف زیاده .
دود سفید در سرما هم اگر از بخار آبِ ناشی از سوختن بنزین هست طبیعیه و کمی که از اگزوز دور میشه محو میشه و از بین میره
اما اگر دود سفید مثل بخار آب نیست و بعد از خروج از اگزوز محو نمیشه پس دود روغن هست . از بوش هم معلومه که دودِ روغن سوخته هست
آب ریختن از اگزوز هم طبیعی هست اما اگر آب و دوده میریزه ( شبیه مُرکّب ) پس مصرف بالاست .
دانستن این چیزها برای عیب یابیِ صحیح ضروری هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
1- روغن و گریس رسانای الکتریسیته نیست
اگر گریس بزنین به بستهای باتری , ممکنه گریس بره بین بست و سر باتری و مانع رد شدن جریان برق بشه
اگر اول بست و سر باتری رو تمیز و براق کنین و بعدش محکم ببندین و بعدش کمی گریس سنگین و نسوز بزنین بدون فشار دادن تا نره بین بست و سر باتری پس مشکلی پیش نمیاد بشرطی که گریس هم حرارت زیاد رو تحمل کنه مثل گریس بلبرینگِ چرخ , مارک خوب .
=======================================
چه فرقی هست بین گیریسکاری و روغنکاری ؟
کجا رو باید گریس زد
کجا رو باید روغن زد ؟

جواب :
اگر بشه گریس رو با دست یا با فشار برسونین به سطحی که میخواین اصطکاکش کم بشه , پس باید از گریس استفاده کنیم چون چرب کنندگیش و طول عمرش و دوامش خیلی بیشتر از روغنه
اما برای جائی که نمیشه گریس رو به مکانِ اصطکاک رسوند باید از روغن استفاده کرد چون میتونه روان بشه ( جاری بشه ) و بره داخل قطعات و جای اصطکاک رو بپوشونه
مثال:
کجای لولای دربها اصطکاک داره ؟
معمولاً اون قسمتی که میخ لولا رفته توی سوراخهای قطعه ی دیگه ی لولا یعنی فقط حدود 8MM از میخ . بقیه ی میخ لولای دربِ ماشین توی هوا هست و اصلا با جائی تماس نداره . .
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]


نمیشه این جاها رو گریس زد
پی باید از یک روغن سنگین استفاده کرد که روان بشه اما خیلی آروم و تبخیرش هم کم باشه
وقتی با روغندون روغن میزنین به مکان وارد شدن میخهای لولای درب به سوراخها , روغن خودش میره بین قطعات و خوردگی رو تا حد خیلی زیادی کم میکنه درحالیکه گیریس فقط بیرونِ قطعات رو میپوشونه اما جائی که داره سائیده میشه رو نمیپوشونه .
البته لولاهای دیگه ای هم هست که کاملا میخ رو میپوشونه و روغن باید توی لوله رو پر کنه تا همه جای میخ لولا آغشته به روغن بشه .عمر این لولاها بیشتره
[External Link Removed for Guests]
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
درضمن این قسمت هم باید گیرس و روغن بخوره
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
تصویر
=======================================
داخل موتور هم اگر میشد گیریس بزنیم خیلی بهتر بود چون گیریس چرب کنندگی و نرم کنندگیش و ماندگاریش خیلی بیشتر از روغنه اما رسوندنش به مکانهای سایش امکان پذیر نیست اما روغن میره میرسه به این مکانها اما دوامش و چرب کنندگیش کمتر از گریسه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

09177753904 نوشته شده:سلام.
ماشین من 405 مدل 88 هستش. اگه یه مدت 10 یا 12 ساعته خاموش باشه هنگام روشن شدن بوی خام سوزی میده البته به مدت چند دقیقه بعد رفع میشه. به نظر شما علتش چی میتونه باشه؟

سلام
چوم میگین فقط با موتور سرد و نیم گرم مصرفش زیاده , شکّ بنده به سنسور اکسیژن اول و دوم ( اگر ماشینتون دو سنسور اکسیژن داره ) و سنسور دمای آب موتور و سنسور دمای هوای ورودی هست
خصوصاً سنسور اکسیژن ( معمولاً روی منیفولد دود نصب شده ) . بازشون کنین ببینین تمیزند ؟
اگر سنسور اکسیژن کثیفه با بنزین بشورینش و بعد از خشک شدن نصبش کنین
اگر پوسیده باید تعویض بشه
دو سنسور دیگه هم باید تمیز باشه
مقاومت وایرشمعها رو هم چک کنین ببینین اختلافشون با هم بیش از 1000 اهم نباشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
اگه فیـلتر بنزین برعکس بسته بشه چه مشکلی پیش میاد ؟

دو حالت داره :
1- اینکه فیلـتر کارکرده رو سر و ته ببندیم
باعث میشه همه ی رسوبات و آشغالها بره سمت موتور
پس اگر به هر علت فیلـتر رو باز کردیم و خواستیم خودش رو دوباره نصب کنیم باید دقت کنیم سر و ته نبندیمش وگرنه مشکل بزرگی پیش میاد .
2- فیلـتر نو رو وارونه ببندیم
تنها مشکلی که پیش میاد اینه که فیلـتر عمرش کم میشه و زودتر میگیره و باید زودتر تعویض بشه
چرا ؟
چون باید بنزین از بیرونِ کاغذِ فیلتـر واردش بشه و بره توی کانالِ داخلِ فیلـتر بعدش بره بیرون
چرا ؟
چون مساحتِ بیرونِ فیـلتر بیشتر از مساحتِ داخل فیلـتر هست یعنی بیرونش روزنه های بیشتری داره پش دیرتر میگیره و کیپ میشه یعنی دیرتر کثیف میشه پس دیرتر نیاز به تعویض داره
این عکسها هم همین موضوع رو نشون میده
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
چیزی که عرض کردم یک قانون هست و همه ی فیلـترها همینطوری کار میکنند
فیلـتر روغن ماشین هم , روغن کثیف از سوراخهای اطراف وارد فیلـتر میشه و از کاغذ صافی رد میشه و میریزه به کانال درونی و دست آخِر از سوراخ وسط فیلـتر خارج میشه
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]
فیلـترهای آب هم همینطوره چون سطح بیرونیِ فیلـتر چند برابر سطح کانالِ داخلِ فیلـتر هست
برای همین هست که همیشه بیرونش کثیف میشه و داخل تمیزه
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
تصویرشاید بعضی از عکسهای مطالبِ بنده رو بدون فیلـترشکن نتونید ببینید چون از سایتهای خارجی هست و ممکنه تو ایران فیلـتر باشه . پس بهتره برای اطمینان , مطالب رو با فیلـترشکن ببینید
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط melmdoost »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
melmdoost نوشته شده:سلام.
خیلی ممنون از جوابتون.
والا دیشب یه دستمال سفید گرفتم جلوی اگروز که اگه دود سیاه بده مشخص بشه که دیدم دستمال سیاه نشد....
البته دود ماشبن از نوع سفیده.... ولی نمی دونم این که تو این فصل سال از اگزوز رطوبت دربیاد و زمین رو خیس کنه طبیعیه یا نه؟؟!!!
در کل به طور مستقیم نه دود سیاه داره و نه آب از اگزوز میزیزه..
فقط فک کنم گرمای دود سفید اگزوزه که زمین زیرشو کمی خیس میکنه.
چون آچار تعویض شمع ندارم نتونستم شمع هارو بررسی کنم.خواستم توضیخات کامل بدم... شما نظرتون چیه؟؟؟
سلام
مهمترين چیز همون شمعها هست .
باید بازشون کنین با موتور کاملاً سرد و ببینید دوده زده یا نه مثل این عکس
[External Link Removed for Guests]
دهنه ی اگزوز رو هم کاملا تمیز کنین که اصلاً دوده نداشته باشه .
بعدش چند روز برونید بعدش با انگشت بکشین توی لوله ی اگزوز .
اگر دوده داره پس مصرف زیاده .
دود سفید در سرما هم اگر از بخار آبِ ناشی از سوختن بنزین هست طبیعیه و کمی که از اگزوز دور میشه محو میشه و از بین میره
اما اگر دود سفید مثل بخار آب نیست و بعد از خروج از اگزوز محو نمیشه پس دود روغن هست . از بوش هم معلومه که دودِ روغن سوخته هست
آب ریختن از اگزوز هم طبیعی هست اما اگر آب و دوده میریزه ( شبیه مُرکّب ) پس مصرف بالاست .
دانستن این چیزها برای عیب یابیِ صحیح ضروری هست







با سلام خدمت["MOHAMMAD_ASEMOONI"]

امروز رفتم تعمیرگاه و شمع هارو چک کردم ولی هیچ اثری از دوده نبود. مکانیک هم گفت شمعهات تمیزه مشکلی ازین بابت نداری. اگزوز هم تمیز کردم تا الان که اثری از دوده و سیاهی نیست.
در مورد دود سفید هم باید بگم که زود محو میشه و طبق فرمایش شما از بخار آبِ ناشی از سوختن بنزینه.
خوب جناب اسمانی الان باید چه چیزی رو چک کنم؟؟؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

melmdoost نوشته شده:سلام
خدمت["MOHAMMAD_ASEMOONI"]امروز رفتم تعمیرگاه و شمع هارو چک کردم
ولی هیچ اثری از دوده نبود.
مکانیک هم گفت شمعهات تمیزه مشکلی ازین بابت نداری. اگزوز هم تمیز کردم تا الان که اثری از دوده و سیاهی نیست.
در مورد دود سفید هم باید بگم که زود محو میشه و طبق فرمایش شما از بخار آبِ ناشی از سوختن بنزینه.
خوب جناب آسمانی الان باید چه چیزی رو چک کنم؟؟؟

سلام
اولاً که امیدوارم شما خودتون با چشم خودتون دیده باشین که شمعها دوده نزده بوده چون نمیشه 100% به حرف مکانیک اعتماد کرد چون ممکنه خودش اشتباه تشخیص بده
اگر واقعاً هیچ کدوم از شمعها دود زده نیست پس انجین مشکل مصرف زیاد نداره
بنابراین:
1- شما مقدار مصرف در 100KM رو اشتباه اندازه گرفتین و فکر کردین ماشینتون مصرفش بالاست
2- پمپ بنزین کم فروشی میکنه
باک ماشین ایراد داره یعنی یا نشتی داره یا بنزینِ خیلی زیادی بخار میشه و از باک فرار میکنه و هدر میره
علامت فرار بخار بنزین هم بوی بنزین داخل ماشین یا بیرون ماشین هست
ماشین استاندارد وقتی درب باکش رو باز کنین ( خصوصاً در گرماً ) مثل باز کردنِ دربِ نوشابه ی گازدار صدا میده ( فیسسسسس)
این صدا یعنی سیستم باک و دربِ باک و لوله های سوخت رسان و بازگشتِ سوخت اضافی همگی سالم هست و بخار نمیتونه فرار کنه .
خصوصاً بنزین یورو 4 و 5 که به شدت فرّار هست و یادمه پمپ بنزینیها نمیفروختند چون میگفتند پمپ بنزینهاشون مخصوص بنزین یورو 4 نیست و تبخیرش خیلی زیاده و ضرر میکنند
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”