اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط melmdoost »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
melmdoost نوشته شده:سلام
خدمت["MOHAMMAD_ASEMOONI"]امروز رفتم تعمیرگاه و شمع هارو چک کردم
ولی هیچ اثری از دوده نبود.
مکانیک هم گفت شمعهات تمیزه مشکلی ازین بابت نداری. اگزوز هم تمیز کردم تا الان که اثری از دوده و سیاهی نیست.
در مورد دود سفید هم باید بگم که زود محو میشه و طبق فرمایش شما از بخار آبِ ناشی از سوختن بنزینه.
خوب جناب آسمانی الان باید چه چیزی رو چک کنم؟؟؟

سلام
اولاً که امیدوارم شما خودتون با چشم خودتون دیده باشین که شمعها دوده نزده بوده چون نمیشه 100% به حرف مکانیک اعتماد کرد چون ممکنه خودش اشتباه تشخیص بده
اگر واقعاً هیچ کدوم از شمعها دود زده نیست پس انجین مشکل مصرف زیاد نداره
بنابراین:
1- شما مقدار مصرف در 100KM رو اشتباه اندازه گرفتین و فکر کردین ماشینتون مصرفش بالاست
2- پمپ بنزین کم فروشی میکنه
باک ماشین ایراد داره یعنی یا نشتی داره یا بنزینِ خیلی زیادی بخار میشه و از باک فرار میکنه و هدر میره
علامت فرار بخار بنزین هم بوی بنزین داخل ماشین یا بیرون ماشین هست
ماشین استاندارد وقتی درب باکش رو باز کنین ( خصوصاً در گرماً ) مثل باز کردنِ دربِ نوشابه ی گازدار صدا میده ( فیسسسسس)
این صدا یعنی سیستم باک و دربِ باک و لوله های سوخت رسان و بازگشتِ سوخت اضافی همگی سالم هست و بخار نمیتونه فرار کنه .
خصوصاً بنزین یورو 4 و 5 که به شدت فرّار هست و یادمه پمپ بنزینیها نمیفروختند چون میگفتند پمپ بنزینهاشون مخصوص بنزین یورو 4 نیست و تبخیرش خیلی زیاده و ضرر میکنند





سلام مجدد.
خودم دیدم که شمعها دوده نزده. حتی بهش گفتم با این وجود یه برس هم به شمع هام بکش.
این که گفتین :علامت فرار بخار بنزین بوی بنزین داخل ماشین یا از بیرون ماشین هست .... منظورتون در حالت روشنه که سیکل گردش بنزین اتفاق میفته یا خاموش یا هر هر دو؟؟؟
امروز رفتم در باک رو باز کردم ولی خبری ازاینکه صدای خاصی بعد بازکردن درب باک بنزین بیاد، نبود!!! ولی تا باز کردم سریع بوی بخار بنزین زد بیرون.

اگه بخوام نشتی باک رو چک کنم چیکار باید بکنم؟؟؟ چون خودمم روی همین موضوع مشکوکم. ممکنه سوراخ ریزی تو باک یا لوله های انتقال سوخت وجود داشته باشه که به راحتی نشه دیدش!!! اونوقت در این مواقع چه کاری باید کرد و با توجه به فرار بودن و تبخیر سریع بنزین چطور باید متوجه نشتی از لوله ها یا باک شد؟؟؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان



إن شاء الله اگر عمری باقی باشه , از این به بعد اطلاعاتی هم در موردِ ایمنی در استفاده از خودرو تقدیم علاقمندان میشه .
این اطلاعات نه تنها ملیونها تومن براتون صرفه جوئی میکنه بلکه سلامتیتون و جانتون رو هم از خطر و بلا حفظ میکنه که اط پول خیلی خیلی باارزشتره


===================================


باربند اگه خیلی سنگین باشه مىتونه حادثه ساز بشه سر پیچها خصوصاً باربندی مثل این که میشه کلی بار و بندیل گذاشت توش و سقف ماشین بدجوری سنگین میشه

تصویر


[External Link Removed for Guests]
حتی باربندهای معمولی هم خیلی خطرناک هست اگر ازش درست استفاده نشه .

وقتی سقف ماشین سنگین باشه , سر پیچها باعث کج شدن زیادِ ماشین میشه و اگر راننده با تجربه نباشه باعث چپ شدنِ ماشین میشه
حتی در جاده ی مستقیم هم اگر یک دفعه چیزی بیاد جلو ماشین و راننده یهو فرمون رو چپ و راست کنه باز هم ممکنه باعث به هم خوردنِ تعادل ماشین و انحرافش و چپ شدنش یا تصادف بشه .

چیزی که خیلی خطرناکه اینه که یک نفر ماهها بدون باربند با ماشینش رانندگی میکنه و مغزش به رانندگیش عادت میکنه و دستش میاد که سر پیچها باید با چه سرعتی برونه

بعد از چند ماه رانندگی بدون باربند , میخواد بره مسافرت و باربند نصب میکنه و کلی بار میذاره رو سقف ماشین و میره توی جاده درحالیکه نمیدونه حالا دیگه ماشینش خیلی فرق کرده و نمیشه سر پیچها با همون سرعت قبلی رانندگی کرد
با سرعت زیاد سر پیچ میپیچه و ماشینش منحرف میشه یا چپ میکنه .


وقتی بار میذارین روی باربند دیگه باید موقع پیچیدن و سر پیچها خیلی محتاط باشین و مقدارِ کج شدنِ ماشین رو در نظر داشته باشین

مشکل دیگه اینه که بعضیها دستگاهِ تعادلِ بدنشون که در گوش میانی هست درست کار نمیکنه و تشخیص نمیدن که ماشین بیش از حد کج میشه ( حلزونِ گوش )

این افراد حتی موقع راه رفتن هم ممکنه بخورند زمین
استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر هم تاثیر منفی داره روی سیستم تعادل که درونِ گوش داخلی هست

[External Link Removed for Guests]

تصویر

این حلزون از سه کانالِ نیم دایره تشکیل شده که توش مژکهای بسیار ریزی داره که درون یک مایع قرار دارند .
با تکان دادن سر به چپ و راست یا بالا و پائین یا کج کردن سر به سمت شانه های چپ و راست , این مژکها تکون میخوره در مایع و باعث فرستادن پیام به مغز میشه و تشخیص بده بدن یا سر در چه جهتی حرکت کرده

موقع راه رفتن سرتون رو چپ و راست یا بالا پائین کنین , ممکنه تعادلتون به هم بخوره . علتش همین سیستم هست .

بنابراین اگر موقع رانندگی به چپ و راست یا بالا پائین نگاه کنین ممکنه قدرت تشخیصتون رو از دست بدین و نفهمین که ماشین داره بیش از حد کج میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

از دیروز شروع شد :
جریمه ی 40,000 تومنی برای ویراژ دادن روی خطوط خیابانها و بزرگراهها
توقف روی خط عابر پیاده هم 20,000 تومن جریمه داره .
دوربینهای ثبت تخلفِ عدم حرکت بین خطوط هم راه اندازی شده که اتوماتیک عکس میگیره از متخلفین .
این دوربینها هوشمند هست و فقط عکس کسانی رو که روی خط حرکت کنند میگیره .
اگر با راهنما زدن , از یک لاین به لاین دیگه برید ازتون عکس نمیگیره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام .


موقع رانندگی , اگه خواستین با کسی که کنارتون نشسته حرف بزنین , بهش نگاه نکنین . چشمتون همیشه به جلو باشه .


اون شخص صداتون رو راحت میشنوه پس لزومی نداره بهش نگاه کنین .


همون لحظه که بهش نگاه میکنین لحظه ی خطر هست



اگر این عادتِ خطرناک رو دارین , باید سریع از مغزتون پاکش کنین


به دیگران بگین اگر چنین اشتباهی ازتون دیدند بهتون هی تذکر بدند و بهتون بگن:


چشم به جلو باشه . به من نگاه نکن . من صدات رو میشنوم , نمیخواد به من نگاه کنی .



اینطوری کم کم این عادت خطرناک از مغرتون حذف میشه .

=====================================

به داشبورد زُل نزنید موقع رانندگی

سلام
همون لحظه ای که چشم از جلو برمیدارین تا ضبط یا کولر یا بخاری رو روشن کنین یا آمپرها رو نگاه کنین , همون لحظه , لحظه خطرناک و خطرآفرینه .
موقع رانندگی شما باید حداقل یکی دو دقیقه یک بار یک نگاه یک ثانیه ای بندازین به آمپرها ( سرعت , دور موتور , حرارت , بنزین , چراغ روغن , فشار روغن و دیگر چراغهای هشدار دهنده ) .
بعضیها زُل میزنند به داشبورد و چیزهائی رو که میبینند در موردش فکر میکنند درحالیکه همونطور زل زده اند به داشبورد و جلو رو نگاه نمیکنند
این کار اشتباهه
چون ممکنه همون لحظه یک نفر بیاد جلو ماشین یا ماشین جلوئی بزنه ترمز

کار صحیح چیه ؟
1- اول از همه باید ببینید آیا مسیر بهتون اجازه میده یک ثانیه یا حداکثر 2 ثانیه به آمپرها نگاه کنین؟
اگر در کوچه یا خیابون کوچیک که فرعی های زیادی داره یا مردم زیادی در حال تردد هستند شما نباید یک لحظه هم چشم از جلو بردارین .
اگر در اتوبان و جاده هستین و ماشینی در جلوی شما در حرکته و فاصلتون باهاش کمه , نباید چشم از جلو بردارین .
پس شرطِ اول اینه که فرصت کافی برای یک نگاهِ سریع داشته باشین
2- فقط یک ثانیه یا اگر مسیر اجازه میده حداکثر 2 ثانیه به آمپرها نگاه کنین و با چشمتون عکس بگیرین ازش و در ذهن بسپارید چیزهائی رو که دیدین و دوباره به جلو نگاه کنین
3- حالا همونطور که دارین به جلو نگاه میکنین و رانندگی میکنید چیزهائی رو که دیدین تجزیه و تحلیل کنین ( سرعتم 100km - بنزین نصف هست - آمپر حرارت نرمال بود - چراغ هشدار دهنده ای روشن نبود ؟)
به هر حال فکر کردن در مورد وضیعت آمپرها رو نباید با زل زدن به آمپرها انجام بدین .
اگر مدتی تمرین کنین بعدش عقل باطن ( شعور باطن ) که کارها رو اتوماتیک انجام میده , برنامه ریزی میشه و دیگه براتون عادت میشه ( عادتِ خوب )
======================================

برای روشن یا خاموش کردنِ کولر یا بخاری یا ضبط هم باید با دست دنبال کلیدها بگردین نه با چشم
یا اگر تازه ماشین رو گرفتین و هنوز جایِ کلیدها در ذهنتون حَـک نشده , فقط یک ثانیه نگاه کنین و بعدش با دست و بدون نگاه کردن باید خاموش یا روشن کنین .
ضبط صوتهای استاندارد , دکمه هاش فرو رفته و برجسته هست یا طوری ساخته شده که لمس دکمه ها با هم فرق داره ( مربع - مستطیل - گرد - بزرگ - کوچیک و غیره ) تا راننده فقط با لمس کردنِ کلیدها تشخیص بده انگشتش رویِ کدام کلید هست و نیازی به نگاه کردن نداشته باشه


تصویر
تصویر
خیلیها به خاطر رعایت نکردنِ همین نکاتِ به ظاهر ساده , یا مردند یا معلول شدند یا مرتکبِ قتل شدند و افتادند زندان یا به مصیبتهای دیگه ای گرفتار شدند .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

melmdoost نوشته شده:.اگه بخوام نشتی باک رو چک کنم چیکار باید بکنم؟؟؟
چون خودمم روی همین موضوع مشکوکم.
ممکنه سوراخ ریزی تو باک یا لوله های انتقال سوخت وجود داشته باشه که به راحتی نشه دیدش!!!
اونوقت در این مواقع چه کاری باید کرد و با توجه به فرار بودن و تبخیر سریع بنزین چطور باید متوجه نشتی از لوله ها یا باک شد؟؟؟

سلام
باک رو تا حدِ ممکن خالی کنین
باید با پمپِ دوچرخه یا شیلنگ هوا , مقداری هوای تمیز بزنین توی باک تا فشار بالا بره
فشار نباید از 5 یا 6 بار بیشتر بشه
بعدش باید با کفِ مخلوط مایع ظرفشوئی و آب و با اسفنج همه جا رو چک کنین و دنبال نشتی بگردین
محل نصب شیلنگها , محل نصب پمپ , محل نصب فیـلتر , محل وصل شدن شیلنگ به ریل سوخت , محل نصب شیلنگها زیر صندلی عقب , بدنه ی باک , درب باک , لوله های کانیستر ( سیستم جمع آوری بخار بنزین و فرستادنش به منیفولدِ هوا ) , همه و همه باید با کف چک بشه
برای بادکردنِ سیستم میتونین از شیلنگِ برگشتِ سوخت در زیر صندلی
باید یک کِرمَکِ تیوب لِس بزنین توی شیلنگ و پمپ رو برنین بهش و بادش کنین .
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
اگر جا نمیره باید با تیغ تَهِش رو ببُرین
وقتی زدینش توی شیلنگ باید با بستِ شیلنگ محکمش کنین تا هوا نده . بستِ شیلنگ گاز آشپزخونه خوبه . از سیم آلماتور بندی هم میتونین استفاده کنین . 2 MM ضخامتش باشه
پنچرگیریها همیشه کلی والو تیوبلس دارند و مجانی میتونین ازشون بگیرین خصوصاً والوهائی که تَهش کنده شده و به دردشون نمیخوره
جای نصبِ "شیلنگِ برگشت سوخت" به باک هم باید محکم ببندین تا هوا نده .
اگر هر چی پمپ زدین دیدین باد نمیشه پس وضع سیستم خیلی خرابه و همین عامل فرار بخار بنزین هست
مخصوصاً دربِ باک . اگر بهش شک دارین باید بازش کنین و به جاش نایلونِ تمیز و ضخیم لوله کنین بچپونین توی لوله و تست کنین
اگر به بدنه ی باک خیلی شک دارین باید باز بشه و همه ی لوله هاش بسته بشه و باد بشه و با کف چک بشه
اگر همه چیز اصولی و با رعایت نکات ایمنی انجام بشه , مشکل رو پیدا میکنین
بخار بنزین بسیار خطرناک و قابل انفجار هست . مبادا با سیگار روشن یا نزدیک آتش این کارها رو انجام بدین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

چرا نباید در سراشیبیها خلاص کنیم

به چند دلیل نباید خلاص کنیم
1- اگر موتور خاموش بشه , ترمز از کار میافته (چوب شدنِ ترمز ) .
برای همین هرگز نباید خلاص کرد در سراشیبی
2- بیشتر شدن مصرف سوخت چون موتور در حالت دور آرام ( سلو ) کار میکنه که مصرفش بیشتر از کار کردن با 4000rpm هست
3- اگر سراشیبی خیلی تند باشه اونوقت سرعت ماشین خیلی زیاد میشه و راننده مجبور میشه دائم پاش روی ترمز باشه که باعث داغ شدن شدید لنتها و در نهایت , جوش آوردن روغن ترمز و بخار شدنش در لوله ها و پیستونهای ترمزها و خالی شدن ترمز زیر پای راننده و سانحه میشه
4- حرکت با دنده سنگین باعث عدم استفاده از ترمز و کاهش مصرف سوخت میشه . (دنده 1 یا 2 یا 3 یا 4 بسته به مقدار شیب و وجود یا عدم وجود پیچ )
====================================
بنده با چند ماشین انژکتوری , با سرعت 120 رفتم و بدونِ خلاص کردن پا رو از روی گاز برداشتم ( مسیر افقی ) و برای چند ثانیه سوئیچ رو بستم ( فقط یک درجه ) و موتور خاموش شد
سپس بدون گاز دادن و کلتچ گرفتن دوباره سوئیچ رو باز کردم ( بدون استارت زدن ) موتور خودش روشن شد با نیروی چرخها .
اما اصلاً انگار نه انگار که خاموش روشن کردم
احتمالاً وقتی کمپرس سیلندرها برعکس میشه , انژکتورها کاملاً خاموش هست و سوختی ازشون عبور نمیکنه .
این رو هم بگم که انژکتور یا خاموشه ( بسته ) یا روشنه ( باز) . یعنی انژکتور نمیتونه کم یا زیاد باز بشه . بلکه یا بازه یا بسته چون یک آهنربای الکتریکی درونش هست که وقتی از کامپیوتر بهش برق داده بشه فعال میشه و سوزن رو عقب میکشه و راهِ عبور سوخت باز میشه و چون سوخت فشار داره , پاشیده میشه بیرون

بیشتر مردم به اشتباه فکر میکنند که انژکتور سوخت میپاشه .
=====================================
اگر علاقمند باشین , میتونین با یک آزمایش ساده بفهمید که انژکتور در سرپائینی با دنده و حرکت سریع و برداشتن پا از روی گاز , کاملاً خاموش میشه یا نه ؟
از سیم مثبتِ یکی از انژکتورها یک سیم بیارید داخل اتاق
سیم رو وصل کنین به پایه ی مثبت یک دیودِ نوریِ 12V با وات کم تا برق انژکتور افت نکنه . یعنی دیودش کوچک باشه
پایه ی منفی دیود رو هم به بدنه وصل کنین
حالا موتور رو روشن کنین
هر بار که انژکتور باز میشه دیود هم روشن میشه
تجربه ی لذتبخشی هست برای آدمهای علاقمند و کنجکاو
حالا حالتهای مختلف رو امتحان کنین
دور آرام , گاز شدیدِ آنی , گاز ندادن با دنده در سرپائینی و مسیر افقی
اگر در سرپائینی و بدون گاز دادن , دیود کاملاً خاموش موند پس در سرپائینی انژکتورها عملاً خاموش میشه
به جای دیود از ولتمتر هم میتونین استفاده کنین اما دیود بهتره و میتونین با چسب نواری نصبش کنین جلوی فرمان روی داشبورد
این آزمایش کم هزینه , اطلاعات زیادی در مورد رفتار انژکتورها در حالتهای مختلف بهتون میده
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re:

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
یکی از دوستان از چسب UHU 300 endfest استفاده کرده برای چسباندن واشر سرسیلندر
ظاهراً این مدل چسب UHU فقط تا حدودِ حرارت 100 درجه کارائی داره
تصویر
تصویر
ظاهراً برای استفاده در انجین مناسب نیست
Resistance: Acid, Gasolin, Lye, Oil, WaterTemperature range- 40°C up to + 100°C (higher temperatures possible - depending on material and construction)
البته در دمای 180 درجه ظرفِ 5 دقیقه خشک میشه و بیشترین استحکام رو پیدا میکنه اما دمای کارش تا حدود 100 یا کمی بیشتر هست
Hardening Time of UHU PLUS ENDFEST 300TemperatureHardening TimeBond strength*
(10 N/cm2 = 1kg/cm2)
20°C12 hrs.1200 N/cm2
40°C3 hrs.1800 N/cm2
70°C45 mins.2000 N/cm2
100°C10 mins.2500 N/cm2
180°5 mins.3000 N/cm2
مشخصات بیشتر
[External Link Removed for Guests]
====================================
واشر سرسیلندر اگر استاندارد باشه اصلاً چسب لازم نداره
اما اگر خواستین چسب بزنین , به این نوع چسب یا چیزی شبیه این احتیاج دارین
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
این چسب تا 900 درجه فاربنهایت معادلِ 482 سانتیگراد رو تحمل میکنه و همونطور که از اسمش پبداست از ترکیباتِ مس درست شده
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
قیمت حدود 10$
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 10 دی 1393, 4:57 pm

آموزش تعمیر استارت

پست توسط parviz moghadami »

با سلام خدمت اساتید محترم
من ماشینم یه پراید هستش که یه شب متوجه نشدم و یکی از چراغهاش روشن موند بعد از یک ساعت دیدم استارت نمیخوره فکر کردم ار باتریه اما باتریساز گفت که استارتش خراب شده میخوام بدونم چجوری میتونم تعمیرش کنم توی اینترنت هر چی سرچ کردم مطلبی نبود و آیا میتونم یا نه باید بدم به باتریساز ؟ ممنون میشم کمک کنین
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
توصیه:
برای باز کردنِ پمپ بنزین از پیچ گوشتی و اشیاء فلزی و خصوصاً نوک تیز استفاده نکنین چون یاعث صدمه دیدنِ این قطعه یا حتی شکستنش میشه
تصویر
[External Link Removed for Guests]
به جای پیچ گوشتی از یک تکه چوب یا پلاستیک استفاده کنید
موقع ضربه زدن , چوب رو دقیقاً با زاویه ای که در عکس میبینید قرار بدین تا با کمترین ضربه و نیرو باز بشه .
خیلی از نجاریها توی چوبهای به درد نخورشون چوبِ اینجوری دارند . یک تکه ی 20 سانتی کافی هست . باید چوب فشرده و متراکم و سنگین باشه .
تصویر
[External Link Removed for Guests]
قبل از بستنش هم کمی چربش کنین از داخل (حدیده هاش رو چرب کنین) تا راحتتر بسته بشه
========================================

اطلاعات مهم در مورد بنزین که خیلی از مردم ازش بیخبرند:
بنزین خودش نه آتش میگیره نه منفجر میشه .
بنزین بدون اکسیژن هیچ خطری نداره و آتش نمیگیره
چیزی که باعث آتش گرفتنش میشه اکسیژن و جرقه یا گرمای بسیار زیاد هست و چیزی که باعث منفجر شدنش میشه بخار شدنش و مخلوط شدنش با هوا هست .
اگر یک بشکه ی 200 لیتریِ سر باز پر از بنزین بیارید و کبریت روشن بندازین توش , فقط بنزینی که بالا هست و در معرض هوا هست شعله ور میشه و میسوزه تا تموم بشه ولی هرگز منفجر نمیشه چون مایع هست
تصویر
ولی اگر فقط 1 یا 2 لیتر بنزین بریزین کف یک اتاق کوچک و تمام دربها و پنجره ها رو ببندین و مدتی صبر کنین تا بخار بشه و در فضای اتاق پخش بشه , با یک جرقه ی کوچک مثل جرقه ی کلید برق , اتاق منفجر میشه و اگر کسی در اتاق باشه میسوزه از شدت حرارتِ تولید شده و موج انفجار هم بهش صدمه میزنه
پس بخار بنزین خطرناکتر از خودش هست .
باکی که بیشترش خالی هست , اگر منفجر بشه , قدرت انفجارش خیلی بیشتر از باکی هست که تقریباً پر هست , چون بخارهای بنزین در باکِ نیمه خالی بیشتره .
اگر یک کاسه پر از بنزین بیارین و شمع ماشین رو بذارین توش و وایرشمع رو بهش وصل کنین و استارت بزنین , شمع غوطه ور در بنزین جرقه میزنه اما بنزین آتش نمیگیره چون بنزین بدون هوا هیچ خطری نداره .
درضمن , بنزین رسانای برق نیست . برای همین هست که پمپ بنزین و سیمهای برقش درون باک و داخل بنزین قرار داره . چون اونجا اکسیژن نیست و خود بنزین هم رسانا نیست و خطری نداره . یعنی جرقه زدنهای آرمیچر پمپ داخل بنزین هییییییچ خطری نداره .
تصویر
=================================
وقتی میخواین پمپ رو باز کنین بهتره :
سیم منفی باتری رو باز کنین تا اصلاً برق نباشه در ماشین
در فضای سربسته مثل گاراژ کار نکنین
در فضای باز باشید و دربهای ماشین باز باشه و باد بیاد تا بخارهای بنزین توی اتاق نمونه
سیگار نکشید
موبایلتون توی جیبتون یا توی ماشین نباشه
آدم سیگار به دست نیاد نزدیکتون
بچه نزدیکتون نباشه
جای پمپ برای مدت طولانی باز نباشه .
به اهل خونه خبر بدین که میخواین با بنزین کار کنین .
مراقب الکتریسیته ی ساکن باشید
بعد از تمام شدن کار , اگر توی ماشین بوی بنزین هست پس کار ایراد داره و بخار بنزین و یا خود بنزین نشت میکنه از محل نصب پمپ یا شیلنگهاش
ماشین استاندارد به هیچ وجه نباید توی ماشین یا بیرونش بوی بنزین بیاد
این بو یعنی بنزین داره بخار میشه که هم خطر داره هم برای سلامتیتون مضر هست هم به جیبتون ضرر میزنه چون پوله که داره بخار میشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:دوستان سلام .
اگه اين تسمه ها بيش از اندازه شل باشه يا سفت باشه چه علامتي داره؟
يعني ممكنه صدای خاصي توی موتور يا متعلقاتي كه با تسمه مرتبط هستند ازش در بياد ؟
كلاً شلی و سفتی اين تسمه ها چه معياري داره ؟
ممنون

سلام
کمر تسمه رو فشار بدین یا بکشین
نباید بیش از 1,5 سانت بازی کنه
البته اگر طول تسمه بیش از 45 یا 50 سانت باشه تا 2cm هم مشکلی نداره
اگر بیشتر بازی میکنه پس شل هست . اگر کمتر هست پس بیش از حد سفته
تصویر
تصویر
تسمه ی کولر اگر شل باشه , در گرما وقتی کولر رو روشن میکنین جیغ میزنه اولش یا موقع گاز دادن . اگر خیلی شل باشه دائماً جیغ میزنه
البته گاهی تسمه کولر به اندازه ی لازم سفت هست اما چون کمپروسر کولر معیوب هست یعنی یا روغنش کم هست یا داره میره برای جام شدن یا گاز کولر بیش از حد باشه , باز هم تسمه جیغ میزنه
تسمه ی سفت زود خراب میشه , بلبرینگ پولی رو هم زود خراب میکنه چون بهش خیلی فشار میاره .
تسمه ی نامرغوب بعد از مدت کوتاهی گشاد میشه و باید دوباره تنظیم بشه
بعضی از ماشینها خصوصا امریکائیها خودش تسمه سفت کن داره و نیازی به تنطیم نداره چون حالت فنری داره و خودش تسمه رو به اندازه ی لازم میکشه
البته در ماشینی که تسمه سفت کن داره باید سایز تسمه استاندارد باشه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
بهتره حداقل دو سه ماه یکبار و همچنین قبل از مسافرت چک بشه تسمه ها تا از شل یا سفت یا پوسیده هست یا زدگی داره درست تنظیم یا تعویض بشه

تسمه ی بنجل بوی کفش چینی میده یا بوی شیلنگ صنعتی چینی (لاستیک نامرغوب)
تسمه ی درجه یک بو نمیده .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 بهمن 1393, 2:56 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط hossein30 »

سلام
من یه 405 دارم، یه مدت از سرسیلندرش روغن و آب میزد بیرون، بردم پیش مکانیک و سرسیلندر رو باز کرد، متاسفانه خود سیلندر درب و داغون شده، اصلا جای جوش و از این جور حرفها نداره و باید تعویض شه، مکانیک گفته که باید بری راهنمایی و رانندگی و درخواست تعویض سیلندر بدی. درسته؟ یعنی شماره موتور عوض میشه و هزار جور دردسر؟ کسی خبری داره یه توضیح بده که روال تعویض سیلندر چیه؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
جهت اطلاع علاقمندان به موضوع آب مقطر:
امروز سه نمونه آب رو با اهمتر در شرایط یکسان تست کردم طبق روشی که قبلاً شرح دادم . (دمای یکسان و حجم یکسان )
1- آب مقطر باکیفیت (یک لیترش 1500 تومن) مقاومتش 700 کیلو اهم یعنی 700 هزار اهم (دکمه ی اهم متر روی x1k بود و عقربه فقط 2mm از جاش تکون خورد . عجب آب مقطر باکیفیتی )
آبمعدنی واتا . 50 کیلو اهم یعنی 50 هزار اهم . عقربه حدوداً 3,5 سانت تکان خورد .
آب لوله , 35 کیلو اهم یعنی 35 هزار اهم . عقربه حدوداً 4 سانت تکان خورد
نتیجه:
آب لوله خیلی بده برای رادیاتور و باتری و حتی شیشه شور
آبمعدنی واتا کمی بهتر هست از آب لوله اما باز هم اصلاً مناسب نیست برای ماشین .
آب مقطر با کیفیت همون چیزی هست که باید استفاده بشه برای ماشین .
اگر خودتون توی خونه آب مقطر درست کردین , ببینین چقدر مقاومت داره . ( 1 بار تقطیر - 2 بار تقطیر )
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”