اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام

چند تا سوال دارم

1- برای هر سری گاز کولر باید حتما روغن کولرم بریزند؟؟
2- چرا کسی زیر بار نمیره این روغن کولر بریزه؟؟؟

3- قیمت شارژ گاز کولر چنده حدودا؟؟؟

4- من دو سال با یه کاز رفتم ولی امسال گاز نداره چراااا؟؟

5- خود به خود نشتی پیدا میکنه؟؟

6- از این گاز های یک کیلوی بگیرم چطور میشه؟؟ بهتره؟؟؟ ارزونتره؟؟؟

7- از کجا باید بفهمم به اندازه کافی گازش کردند؟؟؟؟

سلام
اگر فرض رو بر این بذاریم که روز اول که کولر نصب شده , به اندازه ی کافی روغن ریخته شده توی کمپرسور , پس دیگه سیستم نیاز به روغن نداره مگر در موارد زیر:
الف - نشت روغن از کمپرسور که آثارش روی بدنه ی کمپرسور دیده میشه
ب - نشت روغن از لوله ها که اثرش روی اونها دیده میشه و چرب میشه
ج - تعویض درایر که باید یه اندازه ای که کارخونه توصیه کرده , روغن ریخته بشه توی درایر جدید (از ورودیش )
د - هر قطعه ای که تعویض بشه باید به اندازه ی آغشته شدنِ داخلش , روغن اضافه بشه به سیستم

سیستم کولرهای جدید دو نوع روغن میخوره
یکی فقط در کمپرسور میمونه و پیستونهای کمپرسور رو چرب میکنه
دومی با گاز گردش میکنه در سیستم

2- گاهی حق دارند . گاهی برای کم کردن هزینه امتناع میکنند و گاهی هم از روی تنبلی یا بی وجدانی
مشکل اینه که راهی برای اندازه گیری مقدار روغن در سیستم وجود نداره مگر اینکه کمپرسور باز بشه و شسته بشه و سپس به مقدار ذکر شده در لیبلِ کمپرسور روغن بریزند توش
کمبود روغن خیلی ضرر داره و عمر کمپرسور رو کم کاهش میده و اگر خیلی کم باشه باعث گیرپاچ کردنش میشه و مخارج ملیونی .
3- دوستانی که تازگیها گاز زده اند جواب میدند
4 و 5 - اورینگها از جنس لاستیک هست و به مرور زمان فرسوده میشه بر اثر حرارت و فشار و لرزش و نشت میده
البته اورینگهای باکیفیت امریکائی و ژاپنی ممکنه تا 10 سال هم سالم بمونه
بنجل ترینش ایرانی , چینی و هندی هست .
کار نکردن کولر در پائیز و زمستان باعث زودتر خراب شدن اورینگهای لوله ها و همچنین گاسکت و کاسه نمدهای داخلِ کمپرسور میشه
در پائیز و زمستان هم باید هر 10 روز یک بار در گرمترین ساعتِ روز کولر به مدت 5 دقیقه کار کنه تا روغن در سیستم بگرده و همه ی قطعات لاستیکی رو چرب کنه
هر بار هم که قطعه ای تعویض میشه یا باز میشه باید اورینگش تعویض بشه وگرنه احتمال نشتی بعد از تعمیر یا در آینده ی نزدیک وجود داره
6- دوستانی که تجربه اش رو دارند پاسخ میدند
7- باید فشار گاز در قسمت کم فشار و قسمت پرفشار اندازه گرفته بشه و با مقدار توصیه شده توسط کارخونه مقایسه بشه
اگر نمیدونین پرفشار و کم فشار چیه , در صفحات قبل توضیح مفصل نوشته شده
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394, 9:05 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

داغ کردن پراید

پست توسط ssgseafh »

سلام آقای آسمانی. خسته نباشید
از مطالبی که گذاشتین خیلی استفاده کردیم واقعا ازتون ممنونیم.

من یک پراید صبا 89 دارم. چند وقته تو دور کند خیلی داغ میکنه. وقتی میرم خارج شهر و با سرعت رانندگی میکنم خوبه ولی وقتی تو شهر آروم راننگی میکنم خیلی داغ میکنه و گاهی وقتا آمپر میرسه به خط قرمز.
وقتی چکش کردم متوجه شدم فن تو دور آروم خوب کار نمیکنه و روشن خاموش میشه. بردمیش تعمیرگاه گفت از فشنگیه. دادم عوضش اما فایده نداشت.رله رو در آوردم و سوکتهاشو تمیز کردم بهتر نشد. رادیات خوبه و آب کم نمیکنه.
اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.

چنتا مشکل دیگه هم دارم
احساس میکنم موتور خیلی نسبت به قبل کم جون شده. دیگه قدرت قبلی رو نداره و سریع دور نمیگیره و تو سربالایی بهش فشار میاد. تو لوله هواکش کمی روغن جمع میشه و دور سر سیلندر هم یک ذره روغن زده بیرون ولی زیاد نیست. البته اینها خیلی وقته بوده و داغ کردن ماشین چند روز پیش شروع شده.
از بغل دلکو همیشه روغن میاد بیرون. چندین بار اورنگیشو عوض کردم ولی سریع خراب میشه. یک بار هم چسب مزدا زدم روش یه مدت کار کرد الان دوباره روغن میده.
تا چند ماه پیش از گاز LPG استفاده میکردم. میخواستم بدونم برای ماشین ضررنداره؟

خیلی خیلی ممنون. موفق و پیروز باشید.
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394, 9:05 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ssgseafh »

اینو یادم رفت بگم
نزدیک یک سالی میشه چراغ چک روشنه.بردمش تنظیم موتور نتونست تشخیص ازچیه من هم بیخیال شدم
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 19 اردیبهشت 1394, 12:26 pm
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط abbas-t »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام دوستان.
نمیدونم تا حالا مشکل قطع شدنِ سیم گاز یا کلاچ براتون پیش اومده یا نه.
اگر هر شش ماه یک بار سر سیم گاز و کلاچ رو که به پدال وصل میشه تمیز کنید و بعدش گریس نرم بزنید بهش هرگز خراب نمیشه .
به لولاهای پدال ترمز و گاز و کلاچ هم گریس بزنید چون باعث نرم شدن و سبک شدنش میشه و از خوردگیشون هم جلوگیری میشه.

گریس زدن به سیم کلاچ در گیربکس هم باعث میشه خورده نشه و نرم تر کار کنه .

یادتون باشه کلاچ باید حدود 4 سانت خلاصی داشته باشه تا بلبرینگِ کلاچ همیشه از دیسک فاصله داشته باشه و باهاش نچرخه وگرنه خیلی زود خراب میشه و کلی خرج میذاره رو دستتون .


بهترین راه برای مطمئن شدن اینه که پا بذارید رو کلاچ بزنین دنده یک بعد بدونِ گاز دادن پا رو آروم آروم از رو کلاچ بردارین باید قبل از رسیدن به نصفِ کلاچ ماشین بلرزه یعنی کلاچ درگیر بشه .
اگر بعد از نصفِ کلاچ تازه شروع به لرزش میکنه احتمال خراب شدن بلبرینگ زیاده .

آزمایش دوم :

با سرعت 40 کیلومتر حرکت کنین . همونطور که دارین گاز میدین , آروم اروم پا بذارین رو کلاچ . باید تا 4 - 5 سانت کلاچ عمل نکنه که معناش اینه که بلبرینگ از دیسک کلاچ فاصله داره و دائم نمیچرخه .

برای اینکه دسته راهنما هرگز خراب نشه , اصلا اون رو تا آخِر بالا و پائین نزنین (قفل شدن رهنما) بلکه با دست کمی فشارش بدین فقط تا راهنما روشن بشه. اگر عادت کنین همیشه اینجوری راهنما بزنید دسته راهنما تا بیست سال هم عمر میکنه .
توضیح :
در بیشتر ماشینهایِ دنده معمولی ,کلاچ سیم نداره اما ماشینهائی مثل ام وی ام و ماتیز کلاچشون سیمی هست.
ادامه دارد ....


سلام اقای اسمونی
در مورد خلاصی کلاچ ودرگیر نشدن بلبرینگ راهنمایی میخوام ،من کلاچو تست کردم و دیدم که از نصف هم رد میشه تا ماشین بلرزه و طبق گفته شما بلبرینگ درگیره ،حالا جهت برطرف کردن این مشکل لطفا کمکم کنید.
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 دی 1393, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

لطفا از گریس کاری سیم کلاچ پژو405 عکس بگذارید کلاچ من از وسط به بعد از پا رو فشار می دم قژ قژ زیر پام صدا می ده سیم کلاچ رو هم دادم عوض کردن و کلی پول ضرر کردم ولی نشد که نشد توی دنیا منم این 405 مدل 86 که خیلی خوب مواظبت ازش کردم و از دوتا چشم هام بیشتر دوستش دارم وضع مالی هم خیلی معمولیه(کارمندم) لطفا هر کار دیگری برای نگهداری بود بگید از صفحات قبل خیلی استفاده کردم ممنون از همه دوستان گل
New Member
پست: 18
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 27 اردیبهشت 1394, 10:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Amin335 »

سلام،من یه کمری اس ایی ۲۰۰۷ دارم که عقبش میکوبه تو دست اندازهای خیابون حتی تو کوچیکترین چاله ها یا اسفالتهای بعد ماشین فقط میکوبه پشتش به چنتا مکانیک تو خیابون سورنا نشون دادم گفتن از کمک فنره،کمکم خریدم ولی خودم تست کردم کمکها نه بازی داره نه صدا میده میل موج گیرهای عقبم پرس کردم ولی باز همینجوره کسی میدونه اشکال کجاس چون رفتار کمک میگه انگار سالمن،نمیدونم از لاستیکای کمکن از لاستیک چاکداره یا بازوهای کنترل،اصن اینا تو کوبش تاثیر داره؟تو دست انداز انگار فنر به حدی جمع میشه میکوبه به بدنه
سوال دیگه که داشتم اینه چجوری نمدی سقفو در بیارم یعنی طرز باز کردن خاراشو بلد نیستم،یکی از پیچهای سانروف شله صدا میده لطفا راهنمایی کنین
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام

من یه سمند مدل 83 دارم وقتی بنزینش از 20 تا کمتر میشه تو سر بالایی ها هوا میگیره و ریپ میزنه و موتور با ریپ کار میکنه خاموش میشه
انگار که اصلاً بنزین نداره و باید شیلنگ بنزین رو در بیارم تا هوای شلنگ خالی بشه بعد با چند تا استارت روشن بشه تا برم بنزین بزنم
تا وقتی که بنزین ماشین زیاده هیچ مشکلی نداره.

اینم بگم که صافی بنزین و پمپ بنزین رو هم عوض کردم ولی بازم درست نشد،


فقط تو سربالایی ها این اتفاق می‌افتد وقتی بنزین میره ته باک.


سلام

داخل باک یک منبع کوچکِ استوانه ای شکل هست به اسم پیالهکه پمپ بنزین توی اون قرار داره
این عکس یک پیاله هست که از باک درآورده شده و پمپ بنزین هم از توش درآورده شده
تصویر

تصویر

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

این پیاله یک دریچه ی یک طرفه داره (سبز رنگ در عکس بالا ) که به بنزین اجازه میده وارد پیاله بشه اما بهش اجازه نمیده خارج بشه

کار پیاله و این دریچه اینه که همیشه پمپ بنزین در بنزین غوطه ور باشه خصوصاً وقتی بنزین کمی توی باک هست و در سربالائیها و سر پیچها و توی میدونها و فلکه ها

به احتمال زیاد دریچه گیر کرده یا خراب شده یا از جاش در اومده یا شکسته یا بدنه ی پیاله شکسته و بنزین رو در خودش نگه نمیداره

باید با رعایت نکات ایمنی , پیاله دربیاد و بررسی بشه

قبل از درآوردن پیاله باید سیم منفی باتری برداشته بشه و در فضای باز و دور از سیگار و آتش و با دربهای باز این کار انجام بشه
معمولاً باک زیر صندلی عقب هست


تصویر

تصویر
[External Link Removed for Guests]

==============================
اگر پیاله در نمیاد , یکی از راههای تستش اینه که باک تا حد امکان خالی بشه
پمپ از پیاله خارج بشه
بعدش توی پیاله بنزین بریزید و ببینید نگهش میداره یا ازش خارج میشه
اگر خارج میشه و پیاله خالی میشه پس مشکل داره که یا ترک خورده یا دریچه ی یک طرفه خرابه
آخرین ويرايش توسط 1 on MOHAMMAD_ASEMOONI, ويرايش شده در 0.
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Amin335 نوشته شده:سلام،من یه کمری اس ایی ۲۰۰۷ دارم که عقبش میکوبه تو دست اندازهای خیابون حتی تو کوچیکترین چاله ها یا اسفالتهای بعد ماشین فقط میکوبه پشتش به چنتا مکانیک تو خیابون سورنا نشون دادم گفتن از کمک فنره،کمکم خریدم ولی خودم تست کردم کمکها نه بازی داره نه صدا میده میل موج گیرهای عقبم پرس کردم ولی باز همینجوره کسی میدونه اشکال کجاس چون رفتار کمک میگه انگار سالمن،نمیدونم از لاستیکای کمکن از لاستیک چاکداره یا بازوهای کنترل،اصن اینا تو کوبش تاثیر داره؟تو دست انداز انگار فنر به حدی جمع میشه میکوبه به بدنه
سوال دیگه که داشتم اینه چجوری نمدی سقفو در بیارم یعنی طرز باز کردن خاراشو بلد نیستم،یکی از پیچهای سانروف شله صدا میده لطفا راهنمایی کنین


سلام
پاسختون در این تاپیک درج شده
topic-t115436.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

2231 نوشته شده:لطفا از گریس کاری سیم کلاچ پژو405 عکس بگذارید کلاچ من از وسط به بعد از پا رو فشار می دم قژ قژ زیر پام صدا می ده سیم کلاچ رو هم دادم عوض کردن و کلی پول ضرر کردم ولی نشد که نشد توی دنیا منم این 405 مدل 86 که خیلی خوب مواظبت ازش کردم و از دوتا چشم هام بیشتر دوستش دارم وضع مالی هم خیلی معمولیه(کارمندم) لطفا هر کار دیگری برای نگهداری بود بگید از صفحات قبل خیلی استفاده کردم ممنون از همه دوستان گل

سلام
ممنونِ خدا
شما باید در یک جای ساکت , صندلی راننده رو تا آخر هل بدین عقب بعدش بشینید زیر فرمان و با دست آروم کلاچ رو فشار بدین و ببینین کجاش صدا میده
باید تمام لولاها و فنرهاش و هر جای دیگرش که دو قطعه روی هم سائیده میشه رو تمیز کنین و بعدش خوب گیریس بزنید به طوری که گیریس بره بین اون دو قطعه و صدا قطع بشه
گمان نکنم کلاچ ماشینتون سیمی باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

abbas-t نوشته شده:


سلام

در مورد خلاصی کلاچ ودرگیر نشدن بلبرینگ راهنمایی میخوام ،من کلاچو تست کردم و دیدم که از نصف هم رد میشه تا ماشین بلرزه و طبق گفته شما بلبرینگ درگیره ،حالا جهت برطرف کردن این مشکل لطفا کمکم کنید.




سلام
معمولاً چرخش دائمیِ بلبرینگ زیر پا هم حس میشه یعنی وقتی با موتور روشن پاتون پدال کلاچ رو لمس کنین و یا یک سانت فشارش میدین احساس ویبره و لرزش داره و با گاز دادن بیشتر میشه
البته در بعضی از ماشینها این لرزش به پدال کلاچ منتقل نمیشه که راننده نمیفهمه بلبرینگ کلاچ دائم تماس داره یا با کمی فشار به پدال کلاچ , بلبرینگ درگیر میشه درحالیکه باید حداقل تا سه چهار سانت بلبربنگ به دیسک کلاچ نچسبه و نچرخه و کلاچ عمل نکنه اصلاً

علتش چسبیده بودنِ بلبرینگ به دیسکِ کلاچ اینه که دوشاخه ی کلاچ که بلبرینگ روش نصب شده نمیتونه به اندازه ی کافی بیاد عقب و درنتیجه بلبرینگ از دیسک کلاچ جدا نمیشه یا خیلی کم جدا میشه و با اندکی فشار روی پدال , بلبرینگ درگیر میشه
قطعه 3 در این عکس
تصویر
[External Link Removed for Guests]
قطعه 7 در این عکس
تصویر
[External Link Removed for Guests]



پس باید کلاچ رگلاژ بشه
در بعضی ماشینها مثل ماتیز , کلاچ سیمی هست و با 3 یا 4 میلیمتر شل کردن سیمش , دوشاخه میتونه بیاد عقب تر و بلبرینگ به اندازه کافی فاصله میگیره از دیسک
در بعضی ماشینها پمپِ روغنی داره چون دیسک بزرگه و پنجه هاش سفته و نیروی پا کافی نیست برای کلاچ گرفتن یا خیلی سفت هست
در این ماشینها هم چیزهائی تعبیه شده برای تنظیم کردن کلاچ
شما باید ببینید تنطیم کلاچ ماشیمتون چه مدلی هست و کمی شلش کنین اما نباید خیلی شلش کنین که تهِ تَه کلاچ بگیره
یعنی بعد از تنظیم باید همون دو تا تست رو انجام بدین تا مطمئن بشین دو سه سانت قبل از ته , کلاچ کاملاً عمل میکنه

تصویر
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
سوال :

چه کاری یا کارهایی رو انجام بدیم که کولر بازدهیش بیشتر بشه ؟ یعنی اتاق ماشین خنک تر بشه (روش هایی برای افزایش خنکی کولر )



سلام
•استفاده از فیلمهای ضد اشعه ی مادون قرمز و ماوراء بنفش که تا 99% از ماورا بنفش و 70% از مادون قرمز (اشعه ی گرمازا ) رو برمیگردونه یا جذب میکنه و مانع از گرن شدن هوای اتاق و اجزای داخل اتاق میشه
این فیلمها اگر اصل باشه ساخت امریکا یا اروپا هست و گارانتی مادام العمر داره و ضد خش هم هست و از داخل چسبانده میشه به شیشه و دیگه هم کنده نمیشه مگر با شکستن شیشه یا استفاده از ماده ی خنثی کننده ی چسبش که برای برداشتن فیلم استفاده میشه
این فیلم در ایران به نامهای مختلف هست و یکیش لومر هست و در دو نوع آینه ای و تیره با درجه های مختلف وجود داره . استفاده از 30% به بالا برای شیشه های عقب و جلو و راننده و شاگرد ممنوع هست
توی نت برگردین پیداش میکنین
بنویسین فیلم لومر شیشه
مراقب انواع قلابی باشین که فقط رنگی هست و ضد UV و گرما نیست و ضد خش هم نیست
در کویت یک پرژکتور 1000 وات که گرماش دست رو میسوزونه روشن میکنه و با فیلم اصلی و فیلم قلابی براتون آزمایش میکنه تا فرق قلابی و اصلی رو ببینین .
نوع قلابی اصلاً گرما رو کاهش نمیده .نوع اصلی وقتی پنجره رو باز کنین خورشید صورت رو میسوزونه و با بستن پنجره گرمای خورشید تقریباً بی اثر میشه .
عکسهاش
[External Link Removed for Guests]
•تمیز بودن بیرون رادیاتور کولر و رادیاتور ماشین از گل و لای حشرات و خار و خاشاک و سنگریزه و سالم بودن پره ها یعنی لِه نبودنش تا هوا راحت از لابلای روزنه ها رد بشه
•استفاده از گاز خالص و متناسب با کمپرسور
•درایر سالم و فیـلتر مدادی (اوریفیس تیوب) سالم .



•سالم بودنِ دریچه ای که راهِ ورودِ هوای بیرون به اتاق رو میبنده
برای تست کردنش کافیه دریچه رو ببندین و با سرعت زیاد حرکت کنین . اگر از کانالها باد میاد پس دریچه درست بسته نمیشه و در تابستان باد گرم میاره توی اتاق
•سالم بودن لاستیکهای دربها و صندوق عقب و روکش پلاستیکی زیر تودریها تا باعث کشیده شدن هوای گرم به اتاق در حرکت نشه
•استفاده از عایق برای شیلنگی که موقع کار کردن کولر سرد میشه
این شیلنگ معمولاً سیاه رنگ هست و گاز رو از اتاق برمیگردونه به کمپرسور و والو ترزیق گاز هم روی همین شیلنگ هست . اسم دیگرش شیلنگ قسمت کم فشار" هست"
میشه از پشم شیشه ی آلومینیوم دار استفاده کرد یا عایق مخصوص لوله های اسپیلت
تصویر
[External Link Removed for Guests]





تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
لوله ی گرم (پر فشار ) نباید عایق پیچی بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
اطلاعاتی در مورد سیستم ترمز
سیستم ترمز کارش خیلی ساده هست
شما فشار میدین روی پدال ترمز
پدال یک میله که به پدال وصله باعث حرکت قطعاتی در بوستر ترمز میشه (بوستر یعنی تقویت کننده . عضلات پا قدرت کافی برای متوقف کردن ماشین رو نداره . برای همین تفویت کننده نصب شده که نیروی فشار پای شما رو چندین برابر افزایش میده . بوستر قدرتش رو از موتور میگیره . برای همینه که اگر موتور خاموش بشه ترمز اصطلاحاً چوب میشه و سفت میشه )
بوستر به روغنِ ترمز که توی پمپِ روغن هست به شدت فشار میاره
روغن هم این فشار رو منتقل میکنه به پیستون ترمز
پیستونِ ترمز هم فشار میاره به لنتِ ترمز و محکم میچسبوندش به دیسک ترمز و سرعت کم میشه و ماشین متوقف میشه
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]

==========================================

اگر مدتها از ماشین استفاده نکنین سطح دیسکِ ترمز زنگ میرنه
این زنگ زدگی اصلاً مهم نیست و با چند بار ترمز گرفتن سابیده میشه و دیسک براق میشه
مهم سالم بودن لنتها و تمیز بودن و سالم بودن پیستونِ ترمز هست که لنت رو هل میده و میچسبونه به دیسک و همچنین سالم بودنِ لاستیک گردگیر پیستون و نشتی نداشتن پیستون یعنی روغن ترمز ازش نشت نکنه وگرنه اورینگش خراب شده
موقع ترمز زدن نباید ماشین بلرزه و یا به چپ و راست کشیده بشه . اگر میلرزه پس یک یا چند دیسک تاب داره . اگر به چپ و راست کشیده میشه پس یک پیستونِ ترمز در لوله ی روغنش هوا هست یا پیستون سفت شده یا نشت روغن داره و خوب به لنت فشار نمیاره یا عاجِ لاستیکها شبیه هم نیست و یا یکی از دیسکها خیس یا چرب شده .
توجه مهم :
وقتی لنتها کهنه و نازک میشه , پیستونها بیشتر میاد بیرون یعنی روغن ترمز بیشتری از مخزن روغن وارد لوله ها میشه و در نتیجه مقدار روغن ترمز در مخزنِ روغن کم میشه
اگر لنتها مدتی کار کرده و لاغر و نازک شده اما روغن از علامتِ minimum پائینتر نیست نباید روغن بریزید توی مخزن .
تصویر
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]


نباید با لنتِ کهنه و نازک روغن اضافه کنین به مخزن وگرنه بعد از تعویض لنتها و داخل رفتنِ پیستونها , مقدار زیادی روغن برمیگرده به مخزن و سر ریز میشه از مخزن.
پس باید اول لنتها رو عوض کنین بعدش اگر روغن اضافه کنین به مخزن تا به علامت max برسه
اگر با لنتِ نازک , مقدار روغن بیش از حد کم شده و مخزن تقریباً خالی شده , فقط مقدار کمی روغن به مخزن اضافه کنین تا دو سه میلیمتر بره بالای علامتِ min .
کلیپهای طرز کار ترمز برای علاقمندان
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”