اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 13 شهریور 1394, 12:03 am
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط flood »

با عرض سلام و درود خدمت جناب آسمانی
قول داده بودید در دو موضوع راهنمایی بفرمایید
یکی کاهش مصرف سوخت و دیگری راه های تعمیر و جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی بدنه ماشین
بخصوص که بنزین شده لیتری 1000 تومن
آخه یکی نیست بگه ما چیمون مثل اروپاست که حالا قیمت بنزین باید اندازه اروپا باشه
با تشکر از راهنمایی های ارزندتون
آخرین ويرايش توسط 1 on flood, ويرايش شده در 0.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

برای تهیه ی روغن مناسب برای ماشینتون , به این نکات باید توجه کرد:
1- کلاسِ روغن مخصوص موتور ماشینتون
روی قوطی روغنِ موتورهای بنزینی حروفی نوشته میشه که تشکیل شده از دو حرف
حرف اول S هست
برای موتور دیزل (گازوئیلی) C نوشته شده
حرف دوم درجه ی کیفیت روغن هست که از A شروع میشه تا N
هر چه حرفِ دوم بالاتر باشه روغن مدرنتر و پیشرفته تر و باکیفیت تر هست
در این عکس به خوبی موضوع نشان داده شده
تصویر
[External Link Removed for Guests]
الان در ایران بیشتر از SJ و SL و SM
مثلاً ماتیز SJ میخواد
پژو 206 تیپ 5 , SL میخواد (طبق اطلاعات نوشته شده در کاتالوگش)
2- چیز دیگه ای که برای انتخاب روغن باید بدونین , درجه گرانرویِ مناسب برای موتور ماشینتون هست
گرانروی یعنی مقاومت در برابر جاری شدن
مثال:
عسل گرانرویش خیلی بیشتر از آب هست و به راحتی جاری نمیشه
هر چی حرارت هوا (گرمای جو ) بیشتر باشه باید از روغن با گرانروی بیشتر استفاده کرد تا در موتور بر اثر حرارت شدید مثل آب نشه (شل و آبکی نشه )
درجه ی گرانروی رو با اعداد نشون میدند
مثال:
0W-30 برای مناطق بسیار سرد هست مثل زمستان همدان و شهر کرد و تبریز
روغن 10W-40 برای زمستان اهواز و تابستان شهرکرد مناسبه
روغن 20W-50 برای تابستان مناطق بسیار گرم مناسبه مثل تابستان اهواز و بوشهر و آبادان
پس شما باید کلاس روغن موتور ماشینتون رو بدونین تا بتونین روغن مناسب رو یخرین یعنی SJ یا SL یا SM و غیره
شرایط آب و هوائی و شرایط کار موتور رو هم باید در نظر بگیرین تا روغن با گرانروی مناسب بخرین یعنی 0W-40 یا 10W-40 یا 20W-50 و غیره
در این جدول درجه حرارت جو برای هر کدوم از روغنها نوشته شده
تصویر
[External Link Removed for Guests]
استفاده از روغن 20W-50 در زمستان خصوصاً در مناطق سردسیر ضرر داره چون به خوبی جریان پیدا نمیکنه و خوب قطعات رو چرب نمیکنه و سایش و فرسایش زیاد میشه
استفاده از روغنی مثل 0W-30 هم برای تابستان خصوصاً جائی مثل اهواز ضرر داره چون بسیار روان و آبکی میشه و اصطکاک رو خوب کاهش نمیده و فرسایش موتور زیاد میشه
3- مارک (براند) روغن
در دنیا و در ایران کارخانه های زیادی روغن موتور تولید میکنند پس با توجه به بودجه باید بهترین مارک رو بخرین
در دنیا روغنهای آلمانی و امریکائی حرف اول رو میزنند و سپس انگلیسی و ژاپنی و بعدش هم کشورهای دیگر اروپائی و سپس کره ی جنوبی و دست آخِر هم چین و هند و ایران
دزدی و کلک و تقلب هم که توی بازار ایران بیداد میکنه پس باید سعی کنین از فروشگاههای معتبر بخرین که امکان دزد و کلاهبردار بودنشون کمتره
روغن باید بسته بندی پلمپ داشته باشه و خودتون بازش کنین . اجازه ندین مغازه دار باز کنه چون ممکنه کلک زده باشه و قوطی خالی یک روغن آلمانی رو با روغن بنجل ایرانی پر کرده باشه . اصلاً تعارف و نکنین توی این کارها . روغن رو بردارین و مثل پلیسها همه جاش رو بررسی کنین تا مطمئن بشید پلمپش درسته .
گرچه کار به جائی کشیده که کلاهبردارها هم خوب پلمپ میکنند اما خرید از فروشگاههای معتبر امکان کلاهبرداری رو کم میکنه
مثلاً اگه قراره مسافرت طولانی برید , با خودتون یک گالن روغن مرغوب ببرید و یک فیلـتر مرغوب استاندارد تا مجبور نشین از مغازه های بین راه روغن و فیلـتر بخرین

چه وقت باید روغن رو تعویض کرد
کیلومتری عوض کردنِ روغن اشتباهه بلکه بستگی به شرایط هوا , سرایط کار کردن موتور , میزان سلامت و یا فرسودگی موتور داره
روغنی که مثل قیر کاملاً سیاهِ سیاه شده باید فوراً تعویض بشه بلکه قهوه ای بسیار بسیار تیره هم باید تعویض بشه
اگر از کسانی هستید که هر 10 هزار کیلومتر روغن تعویض میکنین , بهتره در 5000 کبلومتر فیلـتر رو تعویض کنین تا روغن بهتر تصفیه بشه و عمر موتور کم نشه و به حرف کسی هم توجه نکنید اگر گفت بابا کی فیلتـر بدون روغن تعویض میکنه ؟
اگر ماشین خریدین که سالهای سال ازش استفاده کنین بهتره 5000 تا که رسید فیلـتر عوض بشه . اگر فیلتـر بزرگ هست بهتره نیم لیتر روغن هم اضافه بشه و باید قبل از تعویض فیلـتر , موتورحداقل یک ساعت خاموش باشه تا روغن کمتری از محل نصب فیلتـر بریزه بیرون
در تابستان بهتره هر 5000 یا حتی 4000 کیلومتر روغن تعویض بشه تا عمر موتور چند برابر بشه و در زمستان هر 6000 تا تعویض بشه
اگر اینطوری تعویض کنین دیگه میتونین فـیلتر رو یک در میان تعویض کنین یعنی یک بار فیـلتر و روغن و یک بار فقط روغن
درضمن هر 500 کیلومتر باید گیج رو بکشین تا از مقدار روغن مطمئن بشین تا اگر موتور روغن کم میکنه , بهش اضافه کنین و باید دقیقاً مثل روغنی باشه که توی موتور هست


صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 شهریور 1394, 2:26 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط reza.hosseini »

سلام به استاد محمد عزیز
از تاپیک شما استفاده زیادی کردم ممنون
استپ موتور سمند من بعضی وقتها خوب کار میکنه بعضی وقت‌ها بد.اکثر مکانیکها گفتن از ای سی یو است.باید ای سی عوض بشه.....از نظر خودم قابل قبول نیست که ای سی معیوب در ساعات کارکرد ماشین در یک روز خوب و بد کار کنه یعنی اگه ای سی سوخته اصلا نباید کار بده.مراحل چک را بگین ممنون میشم.
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 دی 1393, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

جناب آقای محمد آسمانی با سپاس از مطالب خوب شما خیلی خیلی استفاده کردم از این همه اطلاعات کافی و درست و حسابی من کارمندم و یه پژو سال 86 دارم که مثل بنز برای من عزیزه چون محاله بتونم با گرونی ماشین جدید بخرم ولی ازش خوب مراقبت می کنم مطالب شما هم من رو خیلی کمک کرد به هر حال خیلی خیلی از شما سپاسگزارم دوست عزیزم
New Member
نمایه کاربر
پست: 9
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 20 فروردین 1394, 3:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط charoymagh »

سلام
با احترام
آیا عوض کردن روغن گیربکس روا ضرری داره؟ آخه اکثر مکانیکای شهرمون میگن اصلا اینکارو نکن.
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 شهریور 1394, 2:26 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط reza.hosseini »

سلام دوست عزیز
تعویض روغن گیر.بکس »واسکازین«ضروری نیست مگر که حداقل دو سه سالی ازش استفاده کرده باشین فقط هر وقت میری برای تعویض روغن.بگو روغن گیربکس را نگاه کنه اگر کم داشت اضافه کنه.
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 تیر 1394, 9:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Bikaran »

با درود
پژو 405 من در جاده، نصف راه با کولر، مصرفش 8/6 (کمی بیش از شش و نیم لیتر در صد کیلومتر)است اما با کمال تعجب در داخل شهر(بدون بزرگراه اما ترافیک کم و رانندگی نرمال) بدون کولر، 12 تا 13 لیتر در صد کیلومتر میسوزونه. میشه بگین علتش چیه؟ ضمنا وایرها و راه های هواکش را تمیز کرده م و یکدست شمع مطمئن (رنو ساخت مکزیک) هم بسته ام. با تشکر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Bikaran نوشته شده:با درود
پژو 405 من در جاده، نصف راه با کولر، مصرفش 8/6 (کمی بیش از شش و نیم لیتر در صد کیلومتر)است اما با کمال تعجب در داخل شهر(بدون بزرگراه اما ترافیک کم و رانندگی نرمال) بدون کولر، 12 تا 13 لیتر در صد کیلومتر میسوزونه. میشه بگین علتش چیه؟
ضمنا وایرها و راه های هواکش را تمیز کرده م و یک دست شمع مطمئن (رنو ساخت مکزیک) هم بسته ام.
با تشکر


سلام


ماشینتون چه علائم دیگه ای از مصرفِ سوختِ زیاد رو داره ؟
بوی خام سوزی در دور آرام ؟
مصرف در شهر خیلی زیاده اگر درست حساب شده باشه

در جاده خوبه ولی در شهر بالاست و نشون میده که به احتمال زیاد رگولاتور سوخت کثیف شده و رسوب گرفته و فشار سوخت بیش از حد بالا رفته
راه اصولیش اینه که فشار سوخت رو چک کنین , با مقدار نوشته شده توی کاتالوگِ تعمیر چک کنین
چکیدن آب و دوده از اگزوز داره ؟
شمعها دوده زده ؟
========================================
یکی از علتهای مهم زیاد شدن مصرف بنزین , فشار دادن پدال گاز هست منظورم همون موقعی هست که پدال هی داره میره پائین و پائینتر

هر چه تعداد فشار دادنها هم بیشتر بشه مصرف هم بیشتر میشه
هر چه سرعت فشار دادنها هم بیشتر بشه مصرف خیلی خیلی بیشتر میشه
در شهر دائماً باید ایستاد و حرکت کرد و یا سرعت رو کم کرد و دوباره گاز داد تا سرعت بالا بره
همین از مهمترین عوامل مصرف بالا در شهر هست
در لیستی که در بالای صفحه قبل نوشتم , به جای فشار دادن پدال گاز نوشته ام حرکت با شتاب زیاد
شتاب به زبان عامیانه یعنی همون چسبیدن به صندلی موقع حرکت
هر چه با نیروی بیشتری به صندلی بچسبید معنیش اینه که شتاب ماشین بیشتره و مصرف سوخت هم بیشتر
به زبان علمی شتاب یعنی تغییرات سرعت در واحد زمان
ماشینها آمپر شتاب سنج نداره بلکه فقط سرعت سنج داره
وقتی در جاده با سرعت 100km در حرکتید , شتاب صفر هست برای همینه که مصرف کم هست . چون شما پدال رو ثابت نگه داشتین و فشار هوا توی منیفولد بالا هست و در نتیجه سنسور مپ ولتاژ کمی میفرسته برای کامپبوتر و اون هم انژکتورها رو برای مدت کمتری روشن نگه میداره و درنتیجه سوخت کمتری میپاشه و مصرف کم هست
اما وقتی در حالت توقف یا حتی موقع حرکت , یکدفعه پاتون رو تا آخر فشار میدین روی پدال گاز , فشار هوای توی منیفولد به شدت افت میکنه (مثل مکش توی لوله ی جاروبرقی) و درنتیجه سنسور مپ حداکثر ولتاژ رو میفرسته به کامپیوتر (حدود 4 تا 4.5 ولت ) . سنسور دریچه ی گاز هم که مثل یک ولوم هست با تغییر ولتاژ و فرستادنش به کامپیوتر بهش خبر میده که شما تا آخر پدال رو فشار دادین
درنتیجه کامپیوتر انژکتورها رو برای مدت نسبتاً طولانی روشن نگه میداره و سوخت بسیار زیادی از انژکتورها پاشیده میشه توی منیفولد , دریچه ی هوا هم که تا آخر بازه پس سوخت و هوای زیاد میره به سیلندرها که نتیجه اش انفجارهای بسیار قوی در سیلندرها هست درنتیجه پیستونها با قدرت بسیار زیاد هل داده میشه به پائین درنتیجه میل لنگ با قدرت زیاد شروع به چرخش میکنه و دور موتور به سرعت بالا میره و درنتیجه ماشین با شتاب زیاد شروع به حرکت میکنه و شما با نیروی زیاد میچسبین به صندلی

این بود قصه ی علت مصرف بالا در شهر
اگر ماشین آمپر شتاب سنج داشته باشه , در جاده این آمپر به ندرت تکان میخوره
اما در شهر به ندرت روی صفر میمونه و دائماً بالا پائین میشه چون دائماً سرعت در تغییر هست
======================= =======
یادمه در بنزهای دهه ی 80 میلادی , یک آمپر داشت به نام economy یعنی اقتصادی
هر چه آرومتر گاز میدادین کمتر تکون میخورد و هر چه شدیدتر گاز میدادین ببشتر میرفت به سمت قرمز (مصرف زیاد )
عکسهاش
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
در ماشینهای جدید هم هست . بهش میگن eco driving
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

===================================

موضوع مهم دیگه برای علاقمندان:
1- انژکتور کارش سوخت پاشیدن نیست . انژکتور فقط راه عبور سوخت رو باز و بسنه میکنه
چیزی که باعث پاشش سوخت از انژکتور میشه فشار سوخت هست که توسط پمپ بنزین به وجود میاد
اگر پمپ خاموش باشه و سوخت فشار نداشته باشه اونوقت اگر انژکتور یک ساعت هم روشن (باز) باشه هیچ سوختی ازش بیرون نمیاد
پس با تغییر فشار سوخت میشه مصرف رو کنترل کرد و کم و زیاد کرد
در ماشینهائی که دکمه sport driving داره , با زدن دکمه ی سپورت , ولتاژ پمپ بنزین بیشتر میشه و درنتیجه پمپ قویتر میشه و فشار سوخت بالاتر میره و پاشش بیشتر میشه و قدرت موتور بیشتر میشه

==========================================
با نصب یک ولوم برای سیم مثبت پمپ میتونین فشار سوخت و کم و زیاد کنین و مصرف رو کنترل کنین خصوصا در شهر

جزئیاتش رو بعداً مینویسم


شما فعلاً شمعها رو چک کنین که آیا دوده زده ؟
اگر چک کردن فشار سوخت خرج زیادی نداره و بلدند درست چک کنند , اون رو هم چک کنین و اگر فشار زیاده و رگولاتور ارزانه و نصبش هم ارزانه پس عوضش کنین
بنده هم در آینده ی نزدیک طرز نصب یک مُبدّل ولتاژ 12 ولت رو مینویسم که باهاش میشه فشار سوخت در شهر رو کم کرد تا مصرف کم بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 تیر 1394, 9:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Bikaran »

جناب آسمونی از اینکه اینهمه وقت گذاشتین مصرف بالا در شهر را توضیح دادین بینهایت سپاسگذارم. عرض می شود که:
علائم دیگه مصرف زیاد که گفتین، از جمله آب و دود از اگزوز، نداره. قبلا از لای واشر سر سیلندر یه ذره نشتی آب داشت که با یک ماده نشت گیر مرغوب تحت لیسانس امریکا که در رادیات ریختم کاملا گرفته شده. البته حالا از همان محدوده مقداری روغن ریزی داره. نمی دونم اینها ربطی به مصرف سوخت داره یا خیر. در خصوص بوی اگزوز چند وقت پیش ، وقتی ماشینو روشن می کردم یه بوی بد و آزار دهنده از اگزوز می پیچید توی پارکینگ. دو هفته بعد دیدم شیلنگ خرطومی کنیستر که به زیر استوپر میره پاره شده. اونو ترمیم کردم. بعد 4 تا شمع رنو مکزیکی که گپش 0/9 بود انداختم،کانال هوا و صافی هوا را هم حسابی تمیز کردم یک باک سوپر هم زدم. بعدش متوجه شدم تقریبا 80 درصد اون بوی آزاردهنده کم شده و ماشین به طور محسوسی نرم و پر شتاب شده. جالب اینکه صدای موتور در حالت درجا آنقدر کم و نرم شده بود که یه بار به اشتباه در حال روشن استارت زدم. بعد هم که رفتم توی مسافرت و جاده که دقیقا صدی 6/8 مصرف کرد. خوشحال بودم که ماشین را ردیف کرده ام منتهی از مسافرت که بر گشتم متوجه شدم توی شهر صدی 12 تا 13 میسوزونه و یه کوچولو هم هنوز بوی بد اگزوز میده. حالا سوال بنده خدمت حضرتعالی این بود که:
1) اتفاقا داخل شهر جایی که من هستم فاصله چراغها کمه و رانندگی مشهد را هم که خودتون شنیدین، بنابراین، مجبورم مرتب بایستم و حرکت کنم و مرتب پدال را فشار بدم اما مگه این مساله مصرف سوخت را به 12 و 13 لیتر افزایش میده؟
2) شمع ها را که هفته پیش انداختم چک کردم کمی سیاه شده بود ولی دوده نداشت. رگلاتور و فشار سوخت را هم جای مطمئن پیدا می کنم چک می کنم.
3) در کنار این مشکل یه سوال دیگه هم دارم. چرا در حالت درجا موتور خیلی نرم و بی صدایه ولی در حالت حرکت، در همه دنده ها، تا حدی صدای تراکتور میده. بعضی وقت ها مثلا در محدوده اخرین حد دنده 3 حدود 70 کیلومتر صدای گر گر میده که گوش ادم کر میشه و چطوری میشه صداشو کم کرد. آیا ممکنه از دسته موتورها باشه؟ و ربطی به مصرف داره یا نه؟
ضمنا بی صبرانه منتظرم طریقه تهیه و نصب ولوم کنترل ولتاژ پمپ سوخت را توضیح بدین. ببخشین که طولانی شد.
با تشکر فراوان فراوان
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 دی 1393, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

Bikaran نوشته شده:جناب آسمونی از اینکه اینهمه وقت گذاشتین مصرف بالا در شهر را توضیح دادین بینهایت سپاسگذارم. عرض می شود که:
علائم دیگه مصرف زیاد که گفتین، از جمله آب و دود از اگزوز، نداره. قبلا از لای واشر سر سیلندر یه ذره نشتی آب داشت که با یک ماده نشت گیر مرغوب تحت لیسانس امریکا که در رادیات ریختم کاملا گرفته شده. البته حالا از همان محدوده مقداری روغن ریزی داره. نمی دونم اینها ربطی به مصرف سوخت داره یا خیر. در خصوص بوی اگزوز چند وقت پیش ، وقتی ماشینو روشن می کردم یه بوی بد و آزار دهنده از اگزوز می پیچید توی پارکینگ. دو هفته بعد دیدم شیلنگ خرطومی کنیستر که به زیر استوپر میره پاره شده. اونو ترمیم کردم. بعد 4 تا شمع رنو مکزیکی که گپش 0/9 بود انداختم،کانال هوا و صافی هوا را هم حسابی تمیز کردم یک باک سوپر هم زدم. بعدش متوجه شدم تقریبا 80 درصد اون بوی آزاردهنده کم شده و ماشین به طور محسوسی نرم و پر شتاب شده. جالب اینکه صدای موتور در حالت درجا آنقدر کم و نرم شده بود که یه بار به اشتباه در حال روشن استارت زدم. بعد هم که رفتم توی مسافرت و جاده که دقیقا صدی 6/8 مصرف کرد. خوشحال بودم که ماشین را ردیف کرده ام منتهی از مسافرت که بر گشتم متوجه شدم توی شهر صدی 12 تا 13 میسوزونه و یه کوچولو هم هنوز بوی بد اگزوز میده. حالا سوال بنده خدمت حضرتعالی این بود که:
1) اتفاقا داخل شهر جایی که من هستم فاصله چراغها کمه و رانندگی مشهد را هم که خودتون شنیدین، بنابراین، مجبورم مرتب بایستم و حرکت کنم و مرتب پدال را فشار بدم اما مگه این مساله مصرف سوخت را به 12 و 13 لیتر افزایش میده؟
2) شمع ها را که هفته پیش انداختم چک کردم کمی سیاه شده بود ولی دوده نداشت. رگلاتور و فشار سوخت را هم جای مطمئن پیدا می کنم چک می کنم.
3) در کنار این مشکل یه سوال دیگه هم دارم. چرا در حالت درجا موتور خیلی نرم و بی صدایه ولی در حالت حرکت، در همه دنده ها، تا حدی صدای تراکتور میده. بعضی وقت ها مثلا در محدوده اخرین حد دنده 3 حدود 70 کیلومتر صدای گر گر میده که گوش ادم کر میشه و چطوری میشه صداشو کم کرد. آیا ممکنه از دسته موتورها باشه؟ و ربطی به مصرف داره یا نه؟
ضمنا بی صبرانه منتظرم طریقه تهیه و نصب ولوم کنترل ولتاژ پمپ سوخت را توضیح بدین. ببخشین که طولانی شد.
با تشکر فراوان فراوان


دوست عزیز پژوی من هم دقیقا مثل شما از اولش بوده توی دفترچه هم نوشته توی شهر 12 لیتر مصرف داره ولی خارج شهر مصرف خیلی کمتر می شه پس به نظر من خیلی حساس نشو تازه شهر ما خیلی ترافیک کمتری از مشهد داره ولی مصرف بازهم 12 هست دیگه هنر ایران خودرو بیشتر از اینها نیست با سپاس فراوان
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 تیر 1394, 9:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Bikaran »

2231 نوشته شده:
Bikaran نوشته شده:جناب آسمونی از اینکه اینهمه وقت گذاشتین مصرف بالا در شهر را توضیح دادین بینهایت سپاسگذارم. عرض می شود که:
علائم دیگه مصرف زیاد که گفتین، از جمله آب و دود از اگزوز، نداره. قبلا از لای واشر سر سیلندر یه ذره نشتی آب داشت که با یک ماده نشت گیر مرغوب تحت لیسانس امریکا که در رادیات ریختم کاملا گرفته شده. البته حالا از همان محدوده مقداری روغن ریزی داره. نمی دونم اینها ربطی به مصرف سوخت داره یا خیر. در خصوص بوی اگزوز چند وقت پیش ، وقتی ماشینو روشن می کردم یه بوی بد و آزار دهنده از اگزوز می پیچید توی پارکینگ. دو هفته بعد دیدم شیلنگ خرطومی کنیستر که به زیر استوپر میره پاره شده. اونو ترمیم کردم. بعد 4 تا شمع رنو مکزیکی که گپش 0/9 بود انداختم،کانال هوا و صافی هوا را هم حسابی تمیز کردم یک باک سوپر هم زدم. بعدش متوجه شدم تقریبا 80 درصد اون بوی آزاردهنده کم شده و ماشین به طور محسوسی نرم و پر شتاب شده. جالب اینکه صدای موتور در حالت درجا آنقدر کم و نرم شده بود که یه بار به اشتباه در حال روشن استارت زدم. بعد هم که رفتم توی مسافرت و جاده که دقیقا صدی 6/8 مصرف کرد. خوشحال بودم که ماشین را ردیف کرده ام منتهی از مسافرت که بر گشتم متوجه شدم توی شهر صدی 12 تا 13 میسوزونه و یه کوچولو هم هنوز بوی بد اگزوز میده. حالا سوال بنده خدمت حضرتعالی این بود که:
1) اتفاقا داخل شهر جایی که من هستم فاصله چراغها کمه و رانندگی مشهد را هم که خودتون شنیدین، بنابراین، مجبورم مرتب بایستم و حرکت کنم و مرتب پدال را فشار بدم اما مگه این مساله مصرف سوخت را به 12 و 13 لیتر افزایش میده؟
2) شمع ها را که هفته پیش انداختم چک کردم کمی سیاه شده بود ولی دوده نداشت. رگلاتور و فشار سوخت را هم جای مطمئن پیدا می کنم چک می کنم.
3) در کنار این مشکل یه سوال دیگه هم دارم. چرا در حالت درجا موتور خیلی نرم و بی صدایه ولی در حالت حرکت، در همه دنده ها، تا حدی صدای تراکتور میده. بعضی وقت ها مثلا در محدوده اخرین حد دنده 3 حدود 70 کیلومتر صدای گر گر میده که گوش ادم کر میشه و چطوری میشه صداشو کم کرد. آیا ممکنه از دسته موتورها باشه؟ و ربطی به مصرف داره یا نه؟
ضمنا بی صبرانه منتظرم طریقه تهیه و نصب ولوم کنترل ولتاژ پمپ سوخت را توضیح بدین. ببخشین که طولانی شد.
با تشکر فراوان فراوان


دوست عزیز پژوی من هم دقیقا مثل شما از اولش بوده توی دفترچه هم نوشته توی شهر 12 لیتر مصرف داره ولی خارج شهر مصرف خیلی کمتر می شه پس به نظر من خیلی حساس نشو تازه شهر ما خیلی ترافیک کمتری از مشهد داره ولی مصرف بازهم 12 هست دیگه هنر ایران خودرو بیشتر از اینها نیست با سپاس فراوان

اون که آره ولی مساله اینه که رابطه مصرف جاده و شهر آخه خیلی غیر منطقیه. صدی 5/6 کجا صدی 13 کجا؟ یعنی تقریبا دوبرابر. بعدش هم قبلا یه پارس 87 داشتم که صدی ده مصرف می کرد پس به همون دلیل که شما گفتین یعنی گندکاری های ایران خودرو شاید مصرف واقعی موتور این ماشین داخل شهر خیلی کمتر از اینها باشه و بشه یه راهی واسه اصلاح هنر ایران خودرو و کاهش مصرف پیدا کرد. مثلا همون ولوم کنترل ولتاژ پمپ سوخت که جناب آسمونی گفته ن.
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 شهریور 1394, 2:26 am
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط reza.hosseini »

سلام آقای آسمانی اگه زحمتی نیست سوال منم جواب بدین به تاریخ 8 شهریور..ممنون
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”