اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Captain II
Captain II
پست: 1844
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 آذر 1388, 10:40 am
سپاس‌های ارسالی: 450 بار
سپاس‌های دریافتی: 5696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط iron_man63 » پنج شنبه 3 دی 1394, 5:19 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
iron_man63 نوشته شده:با سلام خدمت دوستان
من 206 اس دی مدل 87 مدل وی 20دارم چند روزی وقتی گاز میدم ماشین گاز نمیخوره حتی بعضی وقتا تخته گازم میذم همین شکله و گاهی اوقات نه راحت کار میکنه لطفا راهنماییم کنید
ممنون میشم

سلام
اگه یه نفر به دکتر بگه من تب دارم , بیماریم چیه ؟ , دکتر جواب میده :
تب کردن علامتِ مشترکِ دهها بیماری هست و با این یک علامت فقط میشه گفت بیمار هستی و اما نمیشه دقیقاً گفت چه بیماری
کم جون بودنِ موتور هم علامتِ مشترک دهها عیب و ایراد هست
با این یک علامت نمیشه دقیق فهمید چی مشکل داره
از خیلی چیزها میتونه باشه
از سیستم سوخت رسانی تا سیستم برق و سیستم الکترونیکی و سنسورها و تسمه تایم و غیره
شما اگر علائم دیگری هم دیدین خبر بدین تا بشه بیشتر به علت نزدیک بشیم
اما بهتره شروع کنین همه چیز رو چک کنین
درست بودنِ نوع شمعها طبق سفارش سازنده
سالم و تمیز و تنظیم بودن شمعها
سالم بودن وایرشمعها
تنظیم بودن تسمه تایم
سلامتِ سنسورها و انژکتورها
سلامت فیلترها

نبودن خطا در دیاگ
بنزین استاندارد
مصرف بنزین
و غیره

دیاک خطا تداره چون مشکل مقطعیه
نحوه شستشوی انزکتور وتست سلامت رگولاتور سوخت و درست بودن فشار سوخت را شرح دهید چون کمی مصرفم بالا رفته
  سوریه از یمن میگذرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »  
آدرس کاتال تلگرامی اینجانب جنگ افزار پلاس با 14هزار عضو
warandgun@
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3402
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3802 بار
سپاس‌های دریافتی: 7607 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 3 دی 1394, 6:08 pm

iron_man63 نوشته شده:


دیاگ خطا نداره چون مشکل مقطعیه
نحوه شستشوی انژکتور و تست سلامت رگولاتور سوخت و درست بودن فشار سوخت را شرح دهید چون کمی مصرفم بالا رفته

سلام
مصرف بالا در موتور انژکتوری باعث کم جون شدنِ موتور نمیشه . برعکس , باعث میشه با یک نیش گاز ماشین پرواز کنه
اما انژکتورها :
انژکتور چند عیب میتونه پیدا کنه
چکه کردن . یعنی وقتی خاموشه کامل بسته نمیشه و کمی بنزین ازش نشت میکنه
گاهی فقط نم پس میده یا هر چند ثانیه یک قطره . این اصلاً مهم نیست چون موقع کار کردن موتور , انژکتور چند ثانیه خاموش نمیمونه و خیلی کمتر خاموش میمونه پس نشت کم مهم نیست
نشت زیاد که باعث بالا رفتن مصرف و زیاد شدن قدرت و حتی دوده زدن شمعها و ریختن آب و دوده از اگزوز میشه
==========================
اگر رگولاتور رسوب بگیره و فشار سوخت بالا بره هم همین مشکلات پیش میاد
اگر انژکتور رسوبِ زیاد بگیره و سوخت ازش درست پاشیده نشه باعث کم جون شدن همون سیلندر میشه
کاری که شما باید انجام بدین اینه که بفهمین آیا همه ی سیلندرها ضعیفه یا فقط یکی دو تا ؟
موتور رو گرم کنین
با انبردست عایق دار وایرشمعها رو تک تک بکشین
اون سیلندری که برداشتن وایرش باعث کمترین لرزش موتور میشه , همون سیلندر ضعیفتر از بقیه هست که یا شمعش مشکل داره یا شله و یا وایرش مشکل داره . باید با اهمتر تستش کنین
یا انژکتورش مشکل داره . باید از محلول انژکتورشور اصلی امریکائی یا اروپائی طبق دستور روش استفاده کنین
یا سوپاپهای همون سیلندر تنظیم نیست یا نیم سوز شده
یا تسمه تایم تنظیم نیست که فهمیدنش آسونه . کافی علامت روی پولی سوپاپ با علامت روی پولی میل لنگ چک بشه که متزامن باشند یعنی همزمان باشند
تست سالم بودن انژکنورها رو روی خود ماشین هم میشه انجام داد یا رعایت نکات ایمنی
فیلـتر سوخت اگر بیش از حد کثیف باشه فشار سوخت افت میکنه و موتور در همه حال کم جون میشه
مشکل اگر مقطعی هم باشه , کد خطا در حافظه ی کامپیوتر میمونه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 15 تیر 1387, 9:05 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط saf624 » شنبه 12 دی 1394, 9:32 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
morteza tomcat نوشته شده:سلام من خودروی پژو پارس دارم مدل سال 90 از وقتی هم تحویل گرفتم کولرش خوب خنک نمی کنه و حتی شارژ گاز کولر هم در نمایندگی انجام دادم بازم فایده نداشت با نزدیک شدن فصل گرما با پرسو جویی که کردم بم گفتن گاز کولر را با نوع خارجی عوض کنم به نظر دوستان فایده ای داره یا نه؟
سلام .نوع گاز و کیفیتش و خلوصش در کار کولر و عمرش خیلی تاثیر داره .در تهران تعمیرگاه کولری هست که بسیار معروف هست و در اینترنت هم در یکی از فروم ها تاپیک دارند و با مشتریاشون و علاقمندان در تماس هستند .دقت , تمیزی , وجدان کاری و اخلاق ایشون معروف هست . شماره موبایل صاحب تعمیرگاه و آدرسش رو براتون با پیام خصوصی فرستادم .اگر دوست دارین برین اونجا بهتره قبلش زنگ بزنین و وقت بگیرین تا زیاد منتظر نمونین .


در صورت امکان آدرس و تلفن تعمیر کار خوب کولر را لطف بفرمایید
با احترام
افخمی

Captain II
Captain II
پست: 1844
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 آذر 1388, 10:40 am
سپاس‌های ارسالی: 450 بار
سپاس‌های دریافتی: 5696 بار

Re:

پست توسط iron_man63 » یک شنبه 13 دی 1394, 10:44 am

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
iron_man63 نوشته شده:


دیاگ خطا نداره چون مشکل مقطعیه
نحوه شستشوی انژکتور و تست سلامت رگولاتور سوخت و درست بودن فشار سوخت را شرح دهید چون کمی مصرفم بالا رفته

سلام
مصرف بالا در موتور انژکتوری باعث کم جون شدنِ موتور نمیشه . برعکس , باعث میشه با یک نیش گاز ماشین پرواز کنه
اما انژکتورها :
انژکتور چند عیب میتونه پیدا کنه
چکه کردن . یعنی وقتی خاموشه کامل بسته نمیشه و کمی بنزین ازش نشت میکنه
گاهی فقط نم پس میده یا هر چند ثانیه یک قطره . این اصلاً مهم نیست چون موقع کار کردن موتور , انژکتور چند ثانیه خاموش نمیمونه و خیلی کمتر خاموش میمونه پس نشت کم مهم نیست
نشت زیاد که باعث بالا رفتن مصرف و زیاد شدن قدرت و حتی دوده زدن شمعها و ریختن آب و دوده از اگزوز میشه
==========================
اگر رگولاتور رسوب بگیره و فشار سوخت بالا بره هم همین مشکلات پیش میاد
اگر انژکتور رسوبِ زیاد بگیره و سوخت ازش درست پاشیده نشه باعث کم جون شدن همون سیلندر میشه
کاری که شما باید انجام بدین اینه که بفهمین آیا همه ی سیلندرها ضعیفه یا فقط یکی دو تا ؟
موتور رو گرم کنین
با انبردست عایق دار وایرشمعها رو تک تک بکشین
اون سیلندری که برداشتن وایرش باعث کمترین لرزش موتور میشه , همون سیلندر ضعیفتر از بقیه هست که یا شمعش مشکل داره یا شله و یا وایرش مشکل داره . باید با اهمتر تستش کنین
یا انژکتورش مشکل داره . باید از محلول انژکتورشور اصلی امریکائی یا اروپائی طبق دستور روش استفاده کنین
یا سوپاپهای همون سیلندر تنظیم نیست یا نیم سوز شده
یا تسمه تایم تنظیم نیست که فهمیدنش آسونه . کافی علامت روی پولی سوپاپ با علامت روی پولی میل لنگ چک بشه که متزامن باشند یعنی همزمان باشند
تست سالم بودن انژکنورها رو روی خود ماشین هم میشه انجام داد یا رعایت نکات ایمنی
فیلـتر سوخت اگر بیش از حد کثیف باشه فشار سوخت افت میکنه و موتور در همه حال کم جون میشه
مشکل اگر مقطعی هم باشه , کد خطا در حافظه ی کامپیوتر میمونه


نحوه شستشوی انژکتور رگولاتور را شرح دهید
خودرو 206 امکان برداشتن وایر وجود نداره
  سوریه از یمن میگذرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »  
آدرس کاتال تلگرامی اینجانب جنگ افزار پلاس با 14هزار عضو
warandgun@
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهار شنبه 9 دی 1394, 8:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط salmansaba » سه شنبه 22 دی 1394, 7:26 pm

به نام خدا
سلام به همه دوستان
می خواستم ببینم کسی درباره نشت گیر سیلندر و سر سیلندر و واشر سر سیلندر(block seal) که با برندهایی چون wynns, GUNK , ...عرضه میشه اطلاع یا تجربه ای داره؟

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 دی 1393, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 » چهار شنبه 23 دی 1394, 9:00 am

آیا می شه برای تمیزی انژکتور تینر20000 ریخت توی باک پژو405؟ برخی از اینکارها می کنن ضرر داره یا نه؟

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4265
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6669 بار
سپاس‌های دریافتی: 12004 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Mohammad 1985 » چهار شنبه 23 دی 1394, 1:15 pm

نیازی به این کار نیست اگر واقعا انژکتورها گرفته باشن باید باز بشن
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهار شنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح » شنبه 26 دی 1394, 9:30 pm

تایپ بسیار عالی بود اقا محمد واقعا تشکر من چند روز طول کشید خوندم

الان که به اخر صفحه رسیدم مجدد از اولین صفحه شروع به خوندن میکنم خیلی لذت میبرم از خوندن مطالب مفیدی که قرار دادین

کاش میشد این زحماتتون رو جبران کرد .
هاچبک پراید نیست تصویر

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهار شنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح » شنبه 26 دی 1394, 9:34 pm

2231 نوشته شده:آیا می شه برای تمیزی انژکتور تینر20000 ریخت توی باک پژو405؟ برخی از اینکارها می کنن ضرر داره یا نه؟


من چند روز پیش 20 لیتر بنزین زدم و یه قوطی تینر 20.000 ریختم تو باک شتابم عالی شده

حالا نمیدونم معایب هاش چی هست این روش رو یکی از دوستان پیشنهاد کرد .

الان آقا محمد میاد دعوامون میکنه تصویر و معایبشم میگه امیدوارم معایبی نداشته باشه

اخه محلول انژکتور شوی تو ایران هموشون و اکثریتشون همون بنزین سوپره یا اتانول
هاچبک پراید نیست تصویر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3402
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3802 بار
سپاس‌های دریافتی: 7607 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 27 دی 1394, 12:29 pm

محسن فلاح نوشته شده:تایپ بسیار عالی بود اقا محمد واقعا تشکر من چند روز طول کشید خوندم

الان که به اخر صفحه رسیدم مجدد از اولین صفحه شروع به خوندن میکنم خیلی لذت میبرم از خوندن مطالب مفیدی که قرار دادین

کاش میشد این زحماتتون رو جبران کرد .

سلام بر شما دوست عزیز
تشکر از خدای دانای مطلق و گردانندگان این سایتِ خوب
درخواستِ بنده ی مخلص از شما دوست بزرگوار و سایر دوستان عزیز اینه که لطف کنین لینک این تاپیک رو بدین به کسانی که ماشین دارند خصوصاً اونهائی که ماشین ساخت ایران دارند و ازشون بخواین هر وقت بیکار هستند و حوصله هم دارند بیان و مطالب رو تدریجاً بخونند و اونها هم لینک رو بدند به دیگران
topic-t107118-312.html
فقط همین
اجر شما و دوستانِ دیگه با خدای شکور
=================================
درضمن, اگر در مطلبی لینکِ عکس باز نمیشه , لطف کنین خبر بدین تا لینک عکس رو عوض کنم
با تشکر
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3402
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3802 بار
سپاس‌های دریافتی: 7607 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 27 دی 1394, 1:31 pm

محسن فلاح نوشته شده:
2231 نوشته شده:آیا می شه برای تمیزی انژکتور تینر20000 ریخت توی باک پژو405؟ برخی از اینکارها می کنن ضرر داره یا نه؟


من چند روز پیش 20 لیتر بنزین زدم و یه قوطی تینر 20.000 ریختم تو باک شتابم عالی شده

حالا نمیدونم معایب هاش چی هست این روش رو یکی از دوستان پیشنهاد کرد .

الان آقا محمد میاد دعوامون میکنه تصویر و معایبشم میگه امیدوارم معایبی نداشته باشه

اخه محلول انژکتور شوی تو ایران هموشون و اکثریتشون همون بنزین سوپره یا اتانول

سلام
ممنون از شما دو دوستِ بزرگوار برای مطرح کردن این سوال و پاسخ
====================
انژکتور قطعه ی گرانقیمتی هست و مثل بقیه ی قطعات خودرو احتیاج به مراقبت و سرویس داره تا بتونه سالهای سال خوب کار کنه
مراقبتها:
•استفاده از بنزین استاندارد
•استفاده از فـیلتر بنزین استاندارد و باکیفیت

•تعویض به موقع فیلـتر بنزین تا کثیفیها ازش عبور نکنه بره توی انژکتورها
•سالم بودن درب باک و محل نصب شناور تا گرد و خاک و غبارکمتری وارد باک بشه
•استفاده ی کمتر از خودرو تا سوخت کمتری مصرف کنه و استهلاک انژکتور کمتر بشه و بیشتر عمر کنه
•وَر نرفتن با انژکتور بدون دانش و ابزار کافی
•باز نکردنِ بیخود و بی جهتِ انژکتور و بدون علتِ معقول
سرویس و نگهداری انژکتور
ادامه دارد ....
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3402
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3802 بار
سپاس‌های دریافتی: 7607 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 27 دی 1394, 1:49 pm

جهتِ اطلاع دوستانی که به موضوع سرویس انژکتور علاقه دارند , کلیپهای شستشوی خانگی انژکتور هست با "محلول انژکتور شور"
در قسمتِ جستجوی سایت یوتیـوب بنویسید
how to clean your feul injector (correct way)
لینکش
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
یوتیوب گنجینه ی علم و دانش هست
متاسفانه در ایران بدون فیلـتـرشـکن قابل دسترسی نیست
استفاده از فیلـترشکن خلاف نیست به شرطی که برای کار خلاف ازش استفاده نشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”