اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

2231 نوشته شده:با عرض سلام خدمت همگی
چرا عملکرد بخاری پژو405 بعد از چند سال کم میشه و کمتر گرم می کنه آیا راهی برای بهبود اون وجود داره ممنون از شما هستم


نظر شخصی تجربی

به احتمال زیاد با وجود املاح های اهکی در ابی که به رادیات میریزیم باعث گرفتگی

رسوبات رادیات بخاری میشود که معمولا در زیره داشبورت بوده یک رادیاتور کوچک که ورودی و خروجی های اب

بسیار از باریک بود و این شیارها اگر رسوب بگیرن هم قطر لوله مسی بیشتر شده و گرمارو نمیتونه خود دم دهد

هم اینکه اب گرمی که از رادیات اصلی میاد خوب درجریان نیست .
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

2231 نوشته شده:با عرض سلام خدمت همگی

چرا عملکرد بخاری پژو405 بعد از چند سال کم میشه و کمتر گرم می کنه ؟

آیا راهی برای بهبود اون وجود داره ؟

ممنون از شما هستم

سلام
همونطور که آقا محسن گفتند علتش بسته شدنِ منافذِ داخل رادیاتور بخاری هست که باعث میشه جریان آبی خیلی کم و کند از رادیاتور بخاری عبور کنه و گرمادهیش کم بشه
تصویر
راه حل چیه؟
یک راهِ حلِ ساده اش اینه که وقتی که موتور کاملاً سرد هست از سمتِ موتور , شیلنگهای بخاری رو از موتور جدا کنین
بعدش شیلنگ آبِ خونه رو وصل کنین به خروجی آبِ رادیاتور
حالا آب رو تا آخر باز کنین
خواهید دید که رسوبات و حتی چیزی شبیه لجن از لوله ی ورودیِ رادیاتور بخاری میزنه بیرون
صبر کنین تا همه ی کثیفیها خارج بشه
بعدش شیلنگ آب رو وصل کنین به ورودیِ بخاری و همون کار رو تکرار کنین
بهتره که آبی که خارج میشه نریزه روی موتور یا دینام یا قطعات برقی و الکترونیکی پس یک شیلنگ هم به خروجی بزنین تا آبهای کثیف نریزه روی موتور
گاهی رسوبها چسبیده هست و باید با ماده ی لوله باز کن رقیق شده و با پمپ رسوب گیری بشه به روشِ رسوب گیری آبگرمکن فوری (بدون مخزن)
نباید رسوب زدائی طول بکشه وگرنه صدمه میبینه
همینقدر که آب خروجی راحت و با فشار خارج بشه معنیش باز بودنِ منافذ به حدِ کافی هست


•علت این رسوبات استفاده از آب معمولی و آب مقطر قلابیِ و ضد یخ بنجل ساختِ دزدان هزار ملیاردی هست
قبلاً در همین تاپیک عرض کردم که میشه با یک اهم متر 10 هزار تومنی که اندازه ی قوطی سیگار هست تشخیص بدیم که آب مقطر باکیفیت هست یا نه

=========================
علت دیگر کم شدن گرم کنندکی بخاری , باز بودنِ دریچه ی ورود هوای سرد از بیرون هست
و یا خراب بودن دریچه اش و درست بسته نشدنش
تست کردنش خیلی ساده هست:
با استفاده از کلیدِ روی داشبورد دریچه رو ببندید
بخاری خاموش
یا سرعت برونید
اگر باد از کانالها میاد پس دریچه خراب هست و درست بسته نمیشه
ممکنه سیمش رگلاژ میخواد
ممکنه اسفنج دور دریچه پوسیده و ریخته و یا کنده شده
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سفت شدن فرمان

دوستان عزیز فرمون ماشینم خیلی وقت بود خیلی سفت شده بود که بردم مکانیک گفت

جعبه فرمونت مشکل داره باید عوضش کنی منم که به این راحتی ها تن به تعویض قطعه نمیدم


با برسی در همین سایت و مطالعه و مسایل ایمنی رو هم رعایت کردن رفتم سراغ چپوقی ها رو باز کردم دیدم گیرس اصلا نداره و خشک شده

وگرد گیرش بقدری سفت شده بود از حالت لاستیکی به حالت پلاستیک خشک درا ومده بود

گیرس زدم به داخل چپوقی و مقداری هم داخل گرد گیر و به راحتی بدون این که زوری بنم بستم و اشپل محکمی هم براش قراردادم

فرمون بقدری نرم و راحت شد و تو دور زدن ها ول کنی بر میگرده سر جاش .

دستم کثیف بود نشد بیشتر عکس بگیرم
تصویر
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

مورد بعدی که امروز تعمیر و تنظیم شد در ترمز های شدیدی ماشین به یک طرف کشیده میشد

من چرخ رو که برای چپوقی ها باز کردم و دیدم لنت سمت راننده خرده شده یعنی تمام کرده

ولی لنت سمت شاگرد مقداری دارد که این باعش میشد لنت های سمت شاگرد بهتر ترمز بگیرد و لنت های سمت رانند کمتر

این عمل باعث میشد ماشین به سمت شاگرد کشیده شود در ترمزهای شدید

یه دست لنت خوب که جنس موادش تشکیل شده از سرامیک +الیاف + مس که هم سبک هست هم خیلی نرم و بی صدا وایمنی

در سیستم ترمز را دارا میباشد که یکی از دوستانم لوازم یدکی دارد برام تهیه کرد .

بعداز تعویض لبنتها با سرعت با ول کردن فرمان ترمز شدید زدم ماشین مستقیم ایستاد بدون اینکه به سمتی کشیده شود

....................
مورد بعدی تعویض فیلتر بنزین با رعایت نکات ایمنی .

هر دو سری تعویض روغن یک فیلتر بنزین تعویض میکنم وقتی باز کردم در این مدت که 7 ماه لجن از فیلتر خارج شد وبا یه فیلتر

نو تعویض کردم هم شتاب بیشتر شد هم خیلی خوب استارت میخورد . فیلتر فابریکی پراید خیلی کوچک هست من فیلتر معمول دو سر صاف میگریم

و از فیلترهای فابریک دوبرابر بزرگتر هست هم بنزین بیشتری داخلش میماند و هم کاغذ صافی بزرگتری دارد و دیرت و بهتر بنزین را تصویه میکند

هر چه فیلتر کوچکتر رود تر صافی ها گرفته میشود و بنزین به سختی داخل پمپ بنزین کشیده میشود
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

مورد بعدی که امروز تعویض کردم فیوز های اصلی کناره منبع ذخیره آب رادیاتور

علت خرابی و سوختن و یا دربیشتر مواقه سولفاته شدنش و مثل امروز که کل سیستم برق ماشین قطع شد حتی نمیشد درب ماشین رو

باز کرد .

علت اصلیش ریختن و سرازیر شدن اب اضافه از شلنگ خروجی مخزن ذخیره هست که مستقیم روی پایه های اتصال

فیوزها ریخته و اتصالی حتی این اتصالی اگر بیشتر باشد سیم کشی ماشین و یا اتیش گرفتنش هم میشه


جعبه فیوز ستایی رو کامل عوض کردم و شلنگ خروجی مخزن رو هم جهت تخلیه جاشو عوض کردم که دیگه رو فیوز ها ریخته نشه

. نکته میرید لوازم یدگی دلش بحال شما نمیسوزه بهتون جعبه فیوز میده و بجای فیوز 70 امپر و 30 امپر یه سیم دو سر سر سیم زده شده اماده


بهتون میده که میگه اینا کاره فیوز رو انجام میدن هیچ وقت باور نکنید سیم رشته ای با این همه ضخامت نمیتونه در امپر 70 قطع کنه برق رو رد میکنه و برق و سیم کشی ماشین میسوزه . حتما حتما فیوز بخرید و امپرهاشم دقت کنید

فیوز اولی سمت گلگیر 30 امپر برای چراغ جلو ها . فیوز وسط که اصلی هست 70 امپر برای سیستم ماشین .فیوز اخری 30 امپر

برای سیستم دزد گیر و لوازم جانبی و بخشی از سیستم ماشین استفاده میشه .

آقا محمد آسمانی با قراردادن تجربیات تون من امروز کلی سود کردم خودم کارهای ماشین رو انجام دادم. خدا خیر بهتون بده

تصویر

تصویر
آخرین ويرايش توسط 1 on محسن فلاح, ويرايش شده در 0.
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تصویر
فیوز های اصلی پرایدی
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:یکی از گرد گیر های پلوس سمت شاگرد کمی خیلی کم روغنی شده و ترکهای ریزی دور تا دور گرد گیر وجود داره

میخوام گرد گیر رو عوض کنم فقط یه مشکل دارم :
1- نمیدونم گرد گیر که یه طرفش خیلی باریکه و طرف دیگه اش خیلی بزرگه چطوری جا میره ؟

هیچ عکس یا کلیپی در سایتها پیدا نکردم که کامل باز کردن گرد گیر رو توضیح بده .

و میخوام از تیوب موتور سیکلت های پالس که پهناش به اندازه گرد گیر هست دولایه کنم روی هم استفاده کنم .
2- از تیوب بجای گردگیر چون آکاردونی نیست در پیچ ها از جاش در نمیاد ؟




سلام
درآوردن پلوس برای تعویض گردگیرش کار ساده ای نیست
باید تایر رو باز کنین
مهره ی وسط دیسک ترمز رو هم باید باز کنید که آچار بوکس 20 mm یا بیشتر میخواد
چون سرپلوس به همین مهره وصل هست
سیبک فرمان هم باید باز و جدا بشه
سر پائینِ دیسک ترمز هم از جلوبندی جدا بشه وگرنه سرپلوس بیرون نمیاد
دست آخر پلوس از پشت دیسک اینجوری میاد بیرون
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
حالا باید با ابزاری مخصوص یا دو تا پیچ گوشتی ساعت , دهنِ خاری پشتِ سرپلوس رو باز کنین تا سرپلوس از شَفتی که به گیربکس وصله جدا بشه
تصویر
حالا میشه گردگیر کهنه رو درآورد و گردگیر نو و یا تیوب موتورسیکلت رو جا زد
خرپولها و کسانی که اطلاعات فنیشون کمه کل پلوس رو عوض میکنند
تصویر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
بعد از آزاد شدن سرپلوس از چرخ , اگر کل پلوس رو با قدرت بکشین سمت خودتون کل پلوس یک تکه از گیربکس درمیاد چون فشاری جا زده شده
وقتی دربیاد مقداری روغن از گیربکس میرزه بیرون که بعداً باید جایگزین بشه با واسکازینی شبیه همونی که توی گیربکس هست
بعد از جا زدن گردگیر جدید باید همه چیز رو برعکس بازکردن ببندین
  جای اینهمه مکافات کافیه یک گردگیر باز درست کنین و به روشی که قبلا گفتم نصب کنین
اگر این کار رو روی چاله انجام بدین هیییییچ قطعه ای نمیخواد باز بشه
اما روی زمین باید تایر باز بشه فقط انگار که میخواین تایر پنچر عوض کنین . فقط

=============================
2- طول گردگیر دست ساز باید طوری باشد که با فرمانِ کاملاً پیچیده , گردگیر فقط دو سه میلیمتر کش بیاد
اگر بیش از حد کوتاه یا بلند باشه مشکل ساز میشه
موقع نصبش میشه فرمان رو کامل پیچید تا مطمئن بشیم طولش مناسبه
اگر بیش از حد بلنده باید با قیچی کوتاه بشه
و اگر بیش از حد کوتاهه پس باید یک گردگیر بلندتر بسازید
کلیپهای تعویض گردگیر

[External Link Removed for Guests]

================================
اگر این گردگیرهای چاکدار میومد ایران و باکیفیت هم باشه دیگه مشکل حل میشه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests] 
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 46
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 دی 1393, 4:10 pm
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط armanppp »

البته استاد تمام نکات لازم رو فرمودن فقط قبل از باز کردن اون مهره وسط دیسک یک خار هست که باید درش بیارین بعد مهره رو باز کنین که اگر مدتی از باز شدنش بگزره باید از یک دسته بوکس بلند یا یه لوله اب سی چهل سانتی رو بکنی تو دسته تا بتونی اون مهره رو بازکنی من یه پراید داشتم تصادف کردم شاسیش یک مقدار کجی داشت یک بار تو جاده افتادم دست انداز شفت از جاش در اومد حالا خدا رحم کرد و الی ماشین چپ میکنه خلاصه تا اون مهره رو باز کنم رفتم اون دنیا و برگشتم البته ابزار نداشتم به همین خاطر و مورد اخرم بعد از اینکه دوباره اون مهره رو بستی خار یادت نره اصلا میتونی از یه تیکه سیم ارماتوربندی هم استفاده کنی سرتونو درد اوردم.یا حق.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
طبق اخبار 18:30 شبکه tehran
کسانی که به علت مشکلات مالی , توانائی یکجا پرداخت کردنِ جریمه های معوقه ی رانندگیشون رو ندارند میتونند با مراجعه به سایت rahvar120.ir اقساطی پرداخت کنند
=============================
برای استعلام در مورد جریمه ها , شماره سریال خودرو رو پیامک کنین به شماره ی 1101202020 صورت وضعیتِ تخلفاتتون رو دریافت میکنید
============================
معاون فنی مهندسی پلیس راهور گفت:
سند مالکیتی که پلیس برای خودرو صادر میکند کافی هست و نیازی به ثبت این سند در دفاتر اسناد نیست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام

من میخواستم اویل پمپ رو تست کنم ببینم قوی هست یا نه
تستش رو قبلا تو این تاپیک دیدم ولی یادم نبود

وایرشمعها رو جدا کردم و استارت میزدم و حدود 4-5 ثانیه هم استارت رو نگه میداشتم

چراغ روغن حدود 5 ثانیه خاموش میشد و دوباره برمیگشت و روشن میموند تو حالت سوئیچ باز

تست رو درست انجام دادم؟

و نتیجه اش چجوریه؟

ممنونم

سلام

1- برای این تست میتونیم به جای برداشتن وایرشمعها , فیوز و یا رله ی پمپ بنزین رو برداریم و یا رله ی یا فیوز برق شمعها رو برداریم چون هدف فقط اینه که موقع استارت زدن موتور روشن نشه تا بتونیم قدرتِ پمپ روغن رو در حالِ استارت زدن چک کنیم

2- شما نوشتین با استارت زدن چراغ روغن خاموش میشه که این نشون میده که پمپ روغن سالم و قوی هست
اما بعدش نوشتین که چراغ دوباره روشن میشه
اگر منظورتون اینه که در حالِ استارت زدن چراغ پمپ دوباره روشن میشه , این علامت خوبی نیست البته بنده بعید میدونم متظورتون این باشه چون تا وقتی دارین استارت میزنین چراغ روغن خاموش نمیشه
============================
اما اگر منظورتون اینه که 4-5 ثانیه استارت زدین و چراغ خاموش بود اما بعد از متوقف کردنِ استارت دوباره چراغ روشن شد , این طبیعی هست چون با قطع کردنِ استارت , فشار روغن افت میکنه و چراغ دوباره روشن میشه

نکته ی مهم :
شاید بعضیها این تست رو انجام بدند و چراغ روغن خاموش نشه
علتش ممکنه از معیوب بودنِ فشنگی روغن (مهره ی روغن ) باشه
اما احتمالِ بیشتر همون ضعیف بودنِ پمپ روغن هست
میتونین برای مطمئن شدن از سلامتِ فشنگی , ببندینش روی یک ماشین دیگه که با استارت زدن چراغ روغنش خاموش میشه
اگر روی اون ماشین با استارت زدن چراغ خاموش شد پس مهره سالمه و پمپ روغن ماشینتون ضعیف هست
اما اگر روی اون ماشین هم با استارت زدن چراغ خاموش نمیشه پس مهره ی روغن ماشینتون معیوب هست و پمپ روغن ماشینتون به احتمال زیاد سالمه
بهتره مهره اون ماشین رو هم بندین روی ماشین خودتون , اگر با استارت زدن چراغ خاموش میشه پس پمپ قوی هست

پمپ روغن قطعه ی بسیار مهمی هست و اگر ضعیف باشه میتونه ضرر ملیونی بزنه بهتون
اگر در حین رانندگی و یا موقع ترمز زدن چراغ روغن روشن میشه علتش ممکنه کم بودنِ روغن در کارتل باشه
مقدار روغن رو حتماً چک کنین
اگر روغن کم نیست پس یا مهره مشکل داره و یا پمپ روغن ضعیفه

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
2 سوال:
چجوری متوجه بشیم روغن هیدرولیک فرمان ( 405) که تو ماشین هست کیفیت و کارایی لازم رو داره؟

همینطور کیفیت و کارایی روغن ترمز رو چجوری میشه چک کرد؟

و طول عمر و سرویس روغن ترمز و روغن هیدرولیک چقدره و کی به کی باید عوض بشه؟


ممنونم

سلام
این عکس داخل پمپ هیدرولیک فرمان هست
تصویر
اون پرّه هائی که با فلاش علامت زده میتونه کشوئی حرکت کنه توی جاش
اگر روغن کثیف باشه این پره ها کم کم سابیده میشه چون این پروانه دائماً میچرخه تا وقتی که موتور روشن هست .
بدنه ی پمپ هم سابیده میشه .
کم کم کار به جائی میکشه که خوب روغن رو به جریان نمیندازه و فرمان سنگین میشه
کم بودنِ روغن هم همینطور البته کم بودن روغن باعث زوزه کشیدن پمپ میشه و راننده ی باتجربه متوجه میشه و روغن رو چک میکنه و میفهمه که کم هست
=================================
اگر درب منبع روغن هیدرولیک و روغن ترمز سالم و محکم باشه پس گرد و خاک وارد منبع و سیستم نمیشه
بنده 15 سال روغن هیدرولیک و ترمز عوض نکردم و هییییچ مشکلی هم پیش نیومد . اون هم توی گرمای 55 درجه و گرد و خاک و طوفانِ شنِ کویت پس بیخود روغن ترمز و هیدرولیک تعویض نکنین البته اگر استاندارد و باکیفیت هست
در مورد غیر استاندارد و بی کیفیت چیزی برای گفتن ندارم جز "نخرید" نخرید نخرید .

نکات مهم:
1- درب منبع روغن هیدرولیک فرمان و منبع روغن ترمز همیشه سالم و محکم باشه
2- قبل از باز کردن درب منبع حتماً خوب تمیز بشه تا گرد و خاک نریزه توی منبع
3- بیخودی درب منبع رو باز نکنین .بیشتر منعها تا حدی شفاف هست و میشه از بیرون سطح روغن رو دید که آیا کم هست یا نه
4- درب رو برای مدت طولانی باز نذارید تا گرد و خاک نره توش
یعنی اگر قصد اضافه کردن روغن رو دارین , درب رو تمیز کنین , بازش کنین , روغن اضافه کنین و فوراً ببندینش و محکمش کنین
5- روغنِ بنجل نخرید خصوصاً روغن ترمز . بهترینها امریکائی و آلمانی و ژاپنی هست سپس کره ای
دستِ آخر چینی , هندی و ایرانی
توی اخبار یک بار نشون داد یک کلاهبردار توی قوطیهای روغن ترمز آب کرده بود و بسته بندی کرده بود و به صورتِ دوره گرد فروخته بود به تعویض روغنیها به اسم روغن ارزان
=============================
بعضی از تعویض روغنیها وقتی میرین پیششون شروع میکنند به ور رفتن به منبع روغن هیدرولیک و ترمز
بهتره بهشون بگین فقط روغن موتور رو تعویض کن
البته این برای کسی هست که خودش وارده و دائما چک میکنه و نیازی به چک دیگران نداره

وگرنه بعضی از مردم که فقط بلدند ماشین رو برونند تا اینکه یه جا خراب بشه , همون بهتر که دیگران براشون چک کنند
=========================
نکته ی مهم دیگه :
وقتی لنتهای ترمز سابیده و لاغر میشه , روغن ترمز توی منبع کم میشه
در چنین حالتی نباید روغن اضافه کنین یه منبع وگرنه با تعویض لنتها ممکنه روغن از منبع بریزه بیرون چون با نصب لنتهای نو مقداری از روغن برمیگرده به منبع
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 46
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 دی 1393, 4:10 pm
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط armanppp »

قربان قصد فضولی ندارم از روی کنجکاوی چه عجب کویت؟

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”