اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 27 بهمن 1394, 9:16 pm
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط farhad mahdian »

استاد گرامی جناب آقای آسمونی میخواستم نظرتون رو راجع به کلاچ برقی یا هوشمند بر روی خودرو بدونم باسپاس از راهنمایی های خردمندانه حضرتعالی
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

farhad mahdian نوشته شده:میخواستم نظرتون رو راجع به کلاچ برقی یا هوشمند بر روی خودرو بدونم

سلام
یکی از ملتهای دنیا یک مَثَلی دارند که میگه:
از دکتر نپرس , از کسی که تجربه داره بپرس
بنده متاسفانه تجربه ای در این مورد ندارم چون مسئله ی مهم اینه که کارش چطوره ؟
مزیتهاش و عیوبش چیه ؟
دوامش چقدره ؟ آیا ارزش داره نصبش کنیم یا نه ؟
در گوگل بنویسید
من کلاچ برقی نصب کردم
عده ای از مردم تجربه هاشون رو نوشته اند که در تصمیم گیری کمکتون میکنه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 27 بهمن 1394, 9:16 pm
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط farhad mahdian »

باسلام به مدیران محترم انجمن و کاربران محترم می خواستم بدونم علت قیژ قیژ صدادادن فرمان هنگام چرخش و حرکت به چپ و راست و لق بودن آن چیه و راههای رفع عیب چیست .( 405 ) لطفا راهنایی بفرمایید باسپاس و تشکر
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 تیر 1394, 9:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Bikaran »

salmansaba نوشته شده:به نام خدا
سلام به همه دوستان
می خواستم ببینم کسی درباره نشت گیر سیلندر و سر سیلندر و واشر سر سیلندر(block seal) که با برندهایی چون wynns, GUNK , ...عرضه میشه اطلاع یا تجربه ای داره؟

بله . من تجربه دارم . یه ذره از واشر سر سیلند 405 نشتی آب و ضد یخ داشتم . یه مدل نشت گیر تحت لیسانس امریکا به قیمت 60 هزار تومان گرفتم نصفش را طبق دستور العمل ریختم توی رادیاتور دو ساعت بعد نشتی را کاملا بند آورد . اما یک ماه بعد از یه جای دیگر واشر سر سیلندر نشتی روغن شروع شد . نمی دونم ربطی به اون داره یا نه . بخاری هم مثل قبل گرم نمیکنه . شاید چشمه های رادیات بخاری را بند آورده باشه.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
یک بار دیگه آموزش ساخت گردگیر دست ساز با عسکهای جدید :

صدها هزار تومن صرفه جوئی با ساختِ گردگیر پلوس دست ساز با استفاده از تیوب کهنه و چسب پاتکس . با نصبِ آسان و سریع , بدون نیاز به باز کردنِ قطعات جلوبندی
این گردگیر رو اگر طبق روشی که مینویسم بسازید شاید سالها کار کنه
هزینه اش شاید 5 هزار تومن هم نشه برای هر بار ساختن گردگیر
اسمش به انگلسیی cv joint boot هست
در ماشین دفرنسیال جلو هر طرف 2 تا گردگیر هست . داخلی که کنار گیبرکسه و بهش میگن inner boot
خارجی که پشت چرخ جلو هست و بهش میگن outer boot
تصویر





وسائل مورد نیاز
یک بسته چسب پاتکس که اندازه ی خمیر دندون متوسط هست . اگر اصلی باشه خیلی بهتره . اصلش آلمانی هست مثل این
تصویر
تصویر
قیمتش حدود 7000 تومنه که میشه باهاش 5-6 بار گردگیر درست کرد
•یک سوهان چوب ساب و یا یک تکه سمباده ی آهن بسبار زبر مثل شماره 60 که باهاش محل چسب خوردن روی تیوب رو باید خوب بسابیم تا تمیز و کمی زبر بشه
• یک قوطی گیریس درجه یک مخصوص بلبربنگ سواری که حرارت بالا رو هم خوب تحمل کنه .ترجیحاً امریکائی یا اروپائی یا کره ای . مراقب باشین اشتباهی گیریس چرخ تریلی نخرین چون بسیار سفته و به درد نمیخوره . گیریس مناسب یک مقدار سفت تر از کرم نیوآ هست .
• دو عدد بست کوچک و بزرگ برای بستن سر و تهِ تیوب .
[External Link Removed for Guests]




به جای بست میتونین از سیم گالوانیزه به ضخامت 2 میلبمتر استفاده کنین که باهاش آلماتور میبندند . ابزار فروشیها دارند . ضخامتش مثل بندِ تسبیح باید باشه نه ضخیمتر . 50 سانت برای هر یک گردگیر کافیه .


ابزاری برای پِرِس کردنِ تیوب بعد از چسباندن
بنده از اینها استفاده میکنم که چیزی نیست جز 2 تا تکه تسمه فلزی به عرض 2.5 تا 3 سانت , طول 20 سانت و ضخامت 3 یا 4 میلیمتر . از آهنگریها میتونین بگیرین . از تخته ی فشرده ی محکم هم میشه به جای تسمه استفاده کرد
• 2 یا 3 عدد گیره برای بستن تسمه ها روی تیوب تا چسب به خوبی فشرده و خشک بشه و تیوب بعد از چسباندن باز نشه
به جای گیره های موجود در عکس میتونین از گیره های فلزی بزرگ که که برای کاغذ استفاده میشه استفاده کنین . نوشت افزاریها دارند . باید خیلی بزرگ باشه تا فنرش قوی باشه و تیوب رو خوب پرس کنه
این عکس ابزارها کنار هم هست . اون قوطی شمع GM رو گذاشتیم تا بتونید اندازه ی قطعات رو مجسم کنید . اون تکه ی سیاه هم یک تکه تیوب بوده که دولا شده و چسب خورده و پرس شده و شده این شکلی
تصویر
•یک تیوب پنچر اما باکیفیت هم لازم دارین (ترجیحا تیوب وانت نیسان یا هم اندازه اش تا ضخیم باشه )که ازش ببُرین برای درست کردن گردگیر دست ساز
• باید با نایلون نرم که خش خش نمیکنه یک الگو از گردگیر درست کنین شبیه الگوی سفید در این عکس که گذاشته شده روی تیوب شکافته شده تا با قیچی بریده بشه
تصویر
در عکس 2 میبینین که تیوب کمی بزرگتر از الگو بریده شده و از تیوب جدا شده
تصویر
بعدش باید اطرافش رو دقیق ببُرین تا درست شکل الگو بشه
در عکس 3 قطعه بریده شده آماده ی نصب هست . این قطعه طوری از تیوب بریده شده که خودش تمایل داره لوله بشه چون تیوب ماشین هم لوله ماننده . میببنین که بدون چسب خودش لوله میشه راحت .
تصویر
عکس 5 هم همون قطعه هست که کنار یک گردگیر کهنه و خراب گذاشته شده
تصویر
در عکس 6 , سرپلوس و میله ای که از گیربکس بهش وصل شده رو میبینین
انتهای گردگیر اصلی در محل فلاش قرمز نصب میشه اما شما انتهای گردگیر دست ساز رو در محل فلاش آبی نصب کنین تا گردگیر کوتاهتر بشه . البته کوتاهتر شدنش هیچ مشکلی به وجود نمیاره چون طول گردگیر حساب شده هست تا با فرمانِ کاملاً پیچیده فقط حدود 2 میلبمتر کش بیاد . یعنی در حالتِ فرمان مستقیم دیگه هیچ فشاری روش نیست
تصویر
•حالا جای چسب خوردن روی دو لبه ی تیوب رو خوب سمباده میزنیم تا زبر و تمیز بشه . مبادا چرب یا خیس بشه وگرنه چسب نمیگیردش و همه ی زحماتتون هدر میره
•گردگیر رو میندازین روی میله و چسب میزنین و میذارین زیر پرس به مدت نیم ساعت
چسب پاتکس 2 مدله . یکیش رو بعد از مالیدن به دو قطعه ای که میخواین به هم بچسبونبن باید 10 دقیقه صبر کنین تا خشک بشه بعدش دو قطعه رو بذارین روی هم و سپس با شدت پرس کنین تا محکم بچسبه . اما این نوع که عکسش رو گذاشتم نیاز به صبر کردن نداره و بعد از چسب زدن دو قطعه فوراً میذارینشون روی هم و پریشون میکنین
جای چسب زدن روی دو لبه رو باید با خودکار علامت بزنین تا زیادی چسب نزنین .
در این عکس قطعه زیر پرس هست
تصویر
در این عکس نحوه ی گذاشتنش زیر پرس نشون داده شده. جای چسب خوردن با فلاش نشون داده شده و با خط قرمز . هر دو قطعه باید چسب بخوره
تصویر

عکس 8 , پرس برداشته شده
[img]http://img.upload724.com/images/83214471904464284483.jpg[IMG]%3Cbr%3E%D8%AF%D8%B1%20%D8%B9%DA%A9%D8%B3%209%20,%20%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%20%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D9%84%D9%88%D8%B3%20%D9%BE%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20.%C2%A0%C2%A0%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D9%87%D9%85%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%20.%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D9%85%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%D8%A8%D8%B2%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%20%D9%86%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%87%20%D8%AA%D9%88%DB%8C%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8B%20%D9%BE%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%D8%A8%D8%B4%D9%87%20%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%D9%87%20%3Cbr%3E%20%D8%AC%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D8%B3%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%81%D9%84%D8%A7%D8%B4%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20.%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%87%20%D9%88%20%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%D8%A7%D9%8B%20%D9%85%D8%AD%D9%84%20%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%90%20%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D9%84%D9%88%D8%B3%20%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%C2%A0%C2%A0%D9%84%DB%8C%D8%B2%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%87%20%3Cbr%3E%20%E2%80%A2%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%20%D8%B5%D8%A7%D9%81%20,%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%20%D8%B1%D9%88%20%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%D9%88%DB%8C%20%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D9%84%D9%88%D8%B3%20%D9%88%20%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%90%20%D8%B3%D8%B1%D8%B4%20%D8%B1%D9%88%20%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%85%20%D9%85%DB%8C%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%20.%20%3Cb%3E%20%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9%20%DA%86%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%AF%D9%86%D9%90%20%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1%20,%20%D9%BE%DB%8C%DA%86%20%D8%A8%D8%B3%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AC%D8%A7%D8%A6%DB%8C%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%20%D9%BE%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B3%DB%8C%D9%85%20%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%20%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C%202mm%20%D9%88%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%B3%DB%8C%D9%85%20%D9%85%D8%B3%DB%8C%202mm%C2%A0%C2%A0%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%A7%20%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AF%D8%A8%D9%86%D8%B4%20%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%20%D8%B3%DB%8C%D9%85%20%D8%B1%D9%88%20%D8%A8%D9%BE%DB%8C%DA%86%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D8%AA%D8%A7%20%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%85%20%D8%A8%D8%B4%D9%87%20%3C/b%3E%20%3Cbr%3E%20%E2%80%A2%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AB%D9%84%20%D8%B9%DA%A9%D8%B3%207%20,%20%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D9%88%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B4%DA%A9%D9%84%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%A2%D8%AE%D8%B1%20%D8%A8%D9%BE%DB%8C%DA%86%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%20%3Cbr%3E%20[img]http://img.upload724.com/images/83101770789553230539.jpg[/img]
حالا با همین حالت باید انتهای گردگیر رو در جائی که قبلا گفتم ببندین . دقت کنین که گردگیر باید یکی دو میلیمتر کش بیاد با فرمان کاملاً پیچبده وگرنه وقتی فرمان رو صاف میکنین گردگیر خیلی شل و ول میشه و ممکنه بخوره به قطعات نردیکش و پاره بشه
•در عکس 12 میبینین که گردگیر نصب شده اما کمی بیش از حد بلنده یعنی قسمت قرمز باید با تیغ بریده بشه و بست یا سیم بسته بشه روی محل خط نارنجی . در این عکس فرمان کاملاً پیچیده شده . در همین حالت باید با فرمان کاملا کج و فرمان کاملا صاف , با دستتون دیسک رو بچرخونین و گردگیر رو نگاه کنین . نباید بگیره به قطعات اطرافش وگرنه خیلی زود پاره میشه
تصویر

کار تمامه . کلی پول صرفه جوئی شد . کل کار فقط 20 دقیقه طول کشید البته گردگیر 20 هم زیر پرس بود تا چسبش حسابی بچسبه به تیوب و باز نشه موقع چرخیدن
در مورد ساخت الگو قبلاً مفصل توضیح داده ام
باید یک سرپلوس کهنه داشته باشین یا یک گردگیر سالم یا پاره تا سر گردگیر دست ساز بعد از چسب خوردن گشاد و یا تنگ نباشه . اگر هم کولیس دارین میتونین قطر محل نصبِ بست روی سرپلوس رو اندازه بگیرین و طبق اون اندازه , الگو درست کنین
تهِ گردگیر اگر سوراخش بزرگ باشه اصلا مهم نیست چون میتونین تاش کنین روی هم و بست رو ببندین روش
نکات ایمنی
باید جک بزنین چرخ رو باز کنین تا این کارها رو انجام بدین . هرگز به جک اطمینان نکنین . باید چیز دیگه ای هم بذارین زیر شاسی تا وزن ماشین روی اون چیز و جک تقسیم بشه مثل این عکس
تصویر
ترمز دستی کشیده باشه و آجر بذارین پشت و جلوی چرخهای عقب تا ماشین از جاش تکون نخوره

جنس گردگیر دست ساز صد بار بهتر از گردگیرهای ساخت دزدانِ باچراغ هزار ملیاردی هست که اصلا کش نمیاد و بوی گند هم میده و زود هم پاره میشه و تعویضش ساعتها وقت میبره و کلی هم هزینه مکانیک داره
سوالی داشتین مطرح کنین
با همین روش میتونین برای بازویِ جکِ هیدرولیکِ فرمان هم گردگیر درست کنین
البته اگر چپقی فرمان رو باز کنین دیگه میتونین از تیوب موتورسیکلت استفاده کنین یعنی چسب و اینها هم نمیخواد
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

از عکسها و مطالب مهم کپی بردارین چون چیزی توی این دنیا و توی نت تا ابد نمیمونه . یهو دیدین غیبشون زد
اگر دوست داشتین این تاپیک رو به دیگران هم معرفی کنین .
همچنین تاپیک صرفی جوئی هزینه های زندگی
topic-t106890-60.html

تعمیر آبگرمکن و شوفاژ
topic-t110735-156.html
توصیه های ایمنی
topic-t112046-84.html


تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی
topic-t117172.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
خراب شدنِ گردگیر پلوس از اینجا شروع میشه
تصویر
گردگیر ظاهرش سالمه اما بیرونش آغشته به گیریس شده که نشان از پارگی در گردگیر هست
گردگیری که در این عکس میبینین یک گردگیر باکیفیت هست که چینهای زیادی داره و حتی با فرمانِ کاملاً پیچیده هم خیلی کم کش میاد
جنسش هم بسیار باکیفیته (رنگ کاملاً مات و بی بو )
اما بالاخره بعد از 5 تا 8 سال پاره میشه بسته به کارکرد ماشین و گرمای هوا
بعضی از گردگیرهای ساخت ایران چند ماه هم دوام نداره چون هم جنسش بنجل و خشک هست هم عمداً کوچک ساخته شده تا زیاد کش بیاد و زود پاره بشه تا هی بفروشند و بفروشند
هر بار که روغن موتور رو عوض میکنید گردگیرها رو هم نگاه کنین اگر دیدین گیریس ازش نشت کرده دیگه باید در اولین فرصت تعویض بشه
قبلاً خدمتتون عرض کردم که اگر مدت زیادی ولش کردین و شروع کرد به تق تق صدا دادن , لازم نیست سرپلوس عوض بشه چون علت صداش اینه که خشکه
اگر با دست توی سرپولوس رو با گیریس نرم پر کنین خواهید دید که دیگه صدا نمیده پس فریب نخورید و عوضش نکنین مگر اینکه با گیریس زدن باز هم صدا بده که معنیش اینه که خیلی بی گیریس کار کرده و خورده شده و دیگه باید ساچمه هاش چک بشه و یا کلاً تعویض بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 16 اسفند 1394, 11:33 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Mohsenst02 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
jabili نوشته شده:اگه از اهم متر استفاده نکنیم چجوری میتونیم موقع خرید بفهمیم که وایر خوبه یا آشغاله؟

سلام
باید علم غیب داشته باشین
:grin:
اهم متر هست به اندازه ی قوطی سرطان (قوطی سیگار)
قیمتش 10 یا 12 هزار تومنه
کار رو راه میندازه و گران هم نیست
در خونه هم به درد میخوره و استفاده های دیگه که قبلاً مفصل گفته شده
گمان نکنم راهی ساده تر از چک کردن با یک اهم متر سالم وجود داشته باشه



با سلام و خسته نباشی خدمت آقای آسمونی.
قبل از طرح سوالم تشکر ویژه دارم از مطالب فنی و تخصصی که میذارین,واقعا واسه دوستانی که دست به آچار هستن مفید و کاربردی هستن این مطالب.

سوالم در مورد نحوه تست وایر شمع با مالتی متر هست.وایرهایی که من با مالتی متر امتحان کردم,موقع تست اصلا هیچ علامتی رو مالتی متر ندارند و حتی موقعی که دستگاه رو حالت بازر قرار دادم هم هیچ بوقی نمیزنه.مثل یه سیم قطع شده.اما بعد از اینکه یکی از وایرها از بست سر سمت شمع جدا شد و قطع شد,تونستم از سمت قطع شده اندازه گیری کنم که واسه وایر بیست سانتی 1024 اهم بود.
همه وایرها رو هم امتحان کردم به مثل اولی حالت سیم قطع شده داشتن.به نظر شما میشه اینجوری باشه که سیم یا رسانای داخل وایر ها به بست سر وایر وصل نباشه و موقع روشن بودن موتور جرقه اون قسمت رو جهش کنه ؟
اگه بله لطفا در مورد انواع وایرها از این نظر توضیح بفرمایید.
با تشکر از زحمات شما دوست گرامی
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
سوال:
اگر گردگیر رو ساختیم و انداختیم روی میله ی پلوس و چسب زدیم اما دیدیم یه مقدار گشاد هست , چکار کنیم ؟
تصویر
جواب:
خیلی راحت با قیچی 1 سانت یا 1.5 سانت از سر گردگیر رو ببرین و تست کنین
اگر باز هم بزرگه نیم سانت یا یک سانت دیگه ببرین
اما اگر خیلی خیلی گشاده پس در محاسباتتون اشتباه کردین و باید الگوی کوچکتری درست کنین
درضمن لبه های چسب خور باید حداقل 1.5 سانت باشه و بهتره 2 سانت باشه تا دوام گردگیر بیشتر بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام به دوستان بعداز مطالعات این سایت و مخصوصا این پست زیبا بنده

شروع به تعمیرات کردم اوایل ترس داشتم مبادا ایراد تو کارم باشه و ماشین با خطراتی مواجه بشه اما

کار خودم از مکانیکها خیلی بهتر بود رضایت دارم .

بلبرینگ ها وقتی به صدا در میان همیشه نباید عوض کنید ولی مکانیکها بخاطر دستمزدشون هم که شده وادارتون میکنند

که بلبرینگ نو بندازین که هذینه قطعه و دستمزد 70 هزارتومان میشود .

بلبرینگ ها مقداری که صدا میده از خشکی هست که در دورهای بالا بخاطر بی کیفیت بودن گیرسها گیرس میسوزد و خشک میشود

با مقداری گیرسکاری از نوع نسوز مشکل صدا برطرف میشه که من امتحان کردم هم برای چرخ جلو و چرخ عقب .


وبلبرینگ ها رو حتما بدین تراشکار براتو تعویض کنه مکانیک با چکش زدن جا میزنه و ازمون خطا زیاد داره و واشر تنظیم بلبرینگ له میشه و

زود خرد میشه . تراشکار کارش با کولیسم و دستگاه پرس هست و دقت حرف اول در کار تراشکاری هست تحتی یک دهم میل هم براشون مهمه

....
امروز با حضور همکارم که هردو ناشی و تازه کار بودیم هر چرخ جلو و دسیک و توپی چرخ هارو بازکردیم و سرویس هارو انجام دادیم .

و تصمیم دارم در روزی که تعطیل هستم گرد گیر رو درست کنم چون یه سوراخ ریزی دیده میشه و کمی روغنی شده بهتره که دست بکار بشم

. دوستان مکانیک خوب گیرتون نیاد میشه قلک همشیه باید برید پیشش و پول خرج کنید مکانیک من هرچند تو کارش وارده اما قلکی شده بقول معروف دندونامو شمرده .

ولی دیگه خودم دارم کارهای ماشین رو انجام میدم و خیلی هم بعداز تمام شدن کارلذت میبرم .

دوستان همگی موفق باشید
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
برای چک کردن گردگیر پلوسها که پارگی هم نداره چطور بفهمیم گیریس داخلش باندازه کافی هست یا خیر ؟؟
اصولا نیازی به تعویض گیریس بعد از یه کیلومتر خاص هست یا خیر ؟؟
ممنون

سلام
سوال خوبی هست
عمر گیریسِ توی گردگیر خیلی خیلی بیشتر از عمر خودِ گردگیر هست پس نیازی به چک کردن گیریس نداره
وقتی هم که گردگیر پاره میشه گیریس هم پاک میشه و گیریس نو زده میشه به پلوس
اما با این وجود اگر کسی شک داره که آیا گیریس به اندازه کافی هست توی گردگیرها یا نه , کافیه در یک جای آروم , فرمان رو تا آخر بپیچه و با دنده یک حرکت کنه با شتاب زیاد
اگر صدایی نشنید از پلوسها پس همه چیز مرتبه
با این وجود چک کردنِ گیریس داخل گردگیر سالم هم کار ساده ای هست:
چرخ روی جک با رعایت همه ی نکات ایمنی
چرخ باز بشه
بست روی سرپلوس باز بشه
گردگیر رو هل بدین تا از سرپلوس جدا بشه
اگر گیریسش کمه مقداری گیریس بزنین داخلش با قاشق یا چیز دیگه
دوباره گردگیر رو نصب کنین سر جاش و بستش رو محکم ببندین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 دی 1394, 12:36 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 930000 »

با سلام خدمت دوستان
سوالی دارم که خیلی فوری جواب میخوام اگه کسی میدونه لطفا جواب بده
توی ماشین داشتم ضد یخ میریختم که یک تکه فویل درب ضد یخ داخل مخزن رادیاتور شد
هرکاری کردم در نیامد
میخوام بدونم مشکلی پیش میاد
الان باید چه کار کنم
ممنون میشم اگه کسی آگاهی کافی داره راهنمایی کنه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

930000 نوشته شده:با سلام خدمت دوستان
سوالی دارم که خیلی فوری جواب میخوام اگه کسی میدونه لطفا جواب بده
توی ماشین داشتم ضد یخ میریختم که یک تکه فویل درب ضد یخ داخل مخزن رادیاتور شد
هرکاری کردم در نیامد
میخوام بدونم مشکلی پیش میاد ؟
الان باید چه کار کنم ؟

ممنون میشم اگه کسی آگاهی کافی داره راهنمایی کنه

سلام
اگر اندازه اش از قطر لوله های داخل رادیاتور بزرگتر هست پس همون بالا میمونه و جائی نمیره و اگر سبکتر از آب باشه پس روی آب شناوره پس کافیه و یک جای مایل پارک کنین تا درب رادیاتور بالا باشه و با تکان دادن ماشین یا روشن کردن موتور میاد نزدیک درب رادیات
============================
اگر خیلی کوچک بوده و از لوله های باریک توی رادیات رد شده پس مهم نیست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”