اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

حمید امینی نوشته شده:سلام
سوال:

اگه ماشین در حین حرکت چه در جاده با سرعت و چه در شهر تسمه تایم پاره بشه
1- ایا ماشین تا زمان توقف کامل آسیبی میبینه یا نه ؟

2- موتور ماشین رو در اون حین خاموش کنیم چه اتفاقی میوفته ؟

3- روش تایم کردن موتور رو بعد از انداختن تسمه تایم رو اگه امکانش هست توضیح بدی ممنون میشم




سلام

اين تصوير متحرک یک موتور 4 سیلندرِ چهار زمانه هست
4 زمانه یعنی هر پیستون باید 4 مرحله رو طی کنه تا نیرو تولید کنه
مکش
تراکم
انفجار سوخت و رانده شدن پیستون به پائین
خارج شدن دود از سیلندر
تصویر

قطعات مختلف موتور به خوبی در این عکس نشان داده شده
قطعه ای که فلش سیاه داره و در حال چرخش هست همون تسمه تایم هست
وقتی که پیستونها با انفجار بنزین پائین میان میل لنگ رو میچرخونند
میل لنگ هم تسمه تایم رو میچرخونه
تسمه تایم هم میل سوپاپ رو که اون بالا درونِ سرسیلندر هست رو میچرخونه
میل سوپاپ هم با شکل خاصی که داره سوپاپها رو در زمانهای مناسب فشار میده به پائین تا باز بشند
سوپاپها با فشار فنر سوپاپ بسته میشند
وقتی تسمه پاره میشه چه اتفاقهائی میافته ؟

ابتدا تسمه پاره میشه
موتور هم همون لحظه دیگه خاموش میشه اما میل لنگ تا مدتی به چرخشش ادامه میده طبق قانون اول نیوتون حتی اگر در دور آرام تسمه پاره بشه

همیشه موقع پاره شدن تسمه چند تا از سوپاپها باز یا نیمه باز هست
با پاره شدنِ تسمه تایم , این سوپاپهای باز دیگه در همون حالت میمونه چون میل سوپاپ دیگه نمیچرخه
اما میل لنگ تا مدت کوتاهی به چرخشش ادامه میده چه در حرکت باشید چه ایستاده و همین چرخش میل لنگ بلای جانِ سوپاپهای باز میشه چون میل لنگ پیستونها رو حرکت میده و میبره بالا و هر سوپاپی که باز باشه پیستون بهش برخورد میکنه و باعث کج شدنش میشه در کسری از ثانیه
البته در انواعی از ماشینها موتور طوری طراحی شده که اگر تسمه پاره بشه باز هم پیستونها به سوپاپهای باز برخورد نمیکنند و موتور آسیب نمیبینه مثل بعضی از پرایدها

سوال:
چرا با ضربه ی پیستون , سوپاپ نمیره بالا تا کج نشه ؟
جواب :
چون میل سوپاپ , سوپاپ رو از بالا گرفته و اجازه نمیده حتی نیم میلیمتر هم تکون بخوره یعنی سوپاپ بینوا بین میل سوپاپ و پیستون گیر میافته و پِرس میشه و گردنش کج میشه
این ضربه فقط یک بار و در کسری از ثانیه اتفاق میافته و سوپاپ رو کج میکنه و راهِ فراری ازش نیست جز تعویض به موقع تسمه تایم قبل از اینکه عمرش تمام بشه و پاره بشه

=====================================
بنابراین جواب سوالهای شما اینه :
1- بله سوپاپهای باز کج میشه مگر اینکه موتور طوری طراحی شده باشه که حتی با سوپاپهای کاملاً باز هم پیستون به سوپاپ نخوره

2- به محض پاره شدن تسمه تایم , موتور خودش خاموش میشه چون دیگه سوپاپها باز و بسته نمیشه تا موتور درست کار کنه اما میل لنگ تا مدت کوتاهی به چرخشش ادامه میده و به هیچ طریقی هم نمیشه جلوی چرخشش رو گرفت

3- این کار با کمک علامتهائی که روی پولی میل لنگ و بدنه ی موتور و همچنین روی پولی میل سوپاپ و بدنه ی سرسیلندر هست انجام میشه
برای مثال
در ماتیز , ابتدا علامت روی پولی میل لنگ رو با علامت صفر روی بدنه منطبق میکنیم
تصویر
سپس در همون وضعیت باید علامت روی پولی میل سوپاپ هم با علامت روی سرسیلندر منطبق باشه
تصویر
برای دیدن کلیپهای مربوطه , در سایت یوتیوب بنویسید
how to align timing belt
شاید کلیپ فارسی هم پیدا کنین
بنویسین
تنظیم تسمه تایم
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
صافکاری سپر پلاستیکی با سشوار و یا آب جوش
در سایت یوتیوب کلیپهائی هست که مردم با سشوار و یا آب جوش سپر رو صافکاری میکنند
تصویر
[External Link Removed for Guests]
اگر لینک باز نمیشه در یوتیوب بنویسید bumper repair boiling water
ایمنی رو رعایت کنین . ایمنی بر همه چیز مقدم است
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام مجدد
امروز پنجشنبه وقت شد که گرد گیر پلوس رو همونطوری که استاد عزیزمون آقا آسمانی توضیح و عکس قرار داده بودن
عوض کنم

با نکات ایمنی شروع به بازکردن چرخ جلو شدم ابزار لازم یه لوله 70 سانتی برای احرم

جعبه بوکس و یک عدد بوکس به شماره 29 که برای مهره پلوس هست

گیرس مخصوص پلوس

تیوب موتور سییکلت آپاچی که دقیقا اندازه دهانه گردگیر هست خیلی هم فییت به پلوس مچ میشه

این هم تصاویر که به نوبت قرار دادم

خیلی راحته تعویض گرد گیر خوبیه این مدل این هست که نیازی نیست پلوس رو کاملا جدا کنید
تصویر

در این عکس هم گرد گیری که سوراخ شده بود رو قیچی کردم و این پلوس بدون گردگیر
تصویر

تیوب آپاچی
تصویر

این هم نصب تیوب موتور سیکلت و نصب بست های فنری
تصویر


و امید وارم در سرعت های بالا تیوب باد نکنه زخامت تیوب موتور سیکلت با ماشین چند میلی کمتره ولی محکمی خودش رو داره
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:سلام مجدد


امیدوارم در سرعت های بالا تیوب باد نکنه ضخامت تیوب موتور سیکلت با ماشین چند میلی کمتره ولی محکمی خودش رو داره

سلام
نشکر از شما دوست عزیز که زحمت کشیدین و این مطالب مفید رو با عکسهای مختلف درج کردین
چک کردنِ همه ی پیچها بعد از بستن قطعات خیلی ضروری هست تا مبادا پیچی فراموش شده باشه یا محکم نشده باشه

اگر 2 تا تیوب توی هم نصب کرده باشین عمر گردگیر 2 برابر میشه
روش چسبی خیلی راحتتر از روش تیوب موتورسیکلت هست چون فقط تایر باز میشه
اگر روی چاله باشه که تایر هم نیازی نیست باز بشه
تیوب موتورسیکلت برای گردگیر هیدرولیک فرمان خیلی مناسب هست چون فقط کافیه چپقی فرمان باز بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

 در مورد گرد گیر فرمان که خیلی تاکید شده استاد عزیز توضیحاتی بدین ممنون

میشیم . چون مقداری پاره گی در گرد گیر فرمان دیده شده میشه از تیوب استفاده کرد ؟

اگر نصب و تعمیر همراه با تصاویر باشد خیلی خیلی ممنون میشم.

فقط یه مقدار بد جا هست جای تنگ و دست گیره
 
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده: در مورد گرد گیر فرمان که خیلی تاکید شده استاد عزیز توضیحاتی بدین ممنون

میشیم . چون مقداری پاره گی در گرد گیر فرمان دیده شده میشه از تیوب استفاده کرد ؟

اگر نصب و تعمیر همراه با تصاویر باشد خیلی خیلی ممنون میشم.

فقط یه مقدار بد جا هست جای تنگ و دست گیره
 

سلام
گردگیر جک هیدرولیک اگر پاره بشه خیلی ضرر میزنه به جک چون گرد و خاک و دانه های ریز شن میچسبه به بازوی جک و این گرد و خاک با جمع شدن بازو میره توی جک و کاسه نمد بازو رو خراب میکنه و باعث نشت روغن هیدرولیک از جک میشه که برای تعمیرش کل جک باید پیاده بشه
عکسهاش
[External Link Removed for Guests]

تعویض گردگیر جکِ هبدرولیکِ فرمان خیلی ساده هست
اگر روی چاله باشه میتونین از زیر راحت عوضش کنین بدون باز کردن هیچ قطعه ای البته به روش چسبی که برای سرپلوس نوشتم
این یک جک هیدرولیک فرمان هست
تصویر
[External Link Removed for Guests]
همونطور که میبینین بازوهای جک برعکس هم عمل میکنند یعنی یکیش میره توی جک , اون یکی میاد بیرون
اون سمتی که میخواین گردگیر دست ساز براش نصب کنین باید تا آخر اومده باشه بیرون وگرنه گردگیرش کوتاه ساخته میشه و با بیرون اومدن جک ممکنه گردگیر پاره بشه بر اثر کش اومدن بیش از حد
مثال:
فرمان رو تا آخر میپیچین به چپ
در این حالت بازوی سمت چپ کوتاه میشه و بازوی راست (سمت شاگرد) تا آخر میاد بیرون
پس باید گردگیر سمت شاگرد تعویض بشه
اگر بخواین تیوب موتورسیکلت استفاده کنین باید طولش به اندازه ی گردگیر سالم کش اومده باشه
اگر بخواین گردگیر چسبی درست کنین هم همینطور
اما برای نصب تیوب موتورسیکلت باید چپقی فرمان از چرخ باز بشه بعدش گردگیر خراب برداشته میشه
بعدش تیوب موتورسیکلت رو مثل جوراب میپوشونید به بازوی هیدرولیک و سر و تهش رو با سیم یا بست میبندین
اگر مدتی گردگیر پاره بوده پس باید اول با دستمال کاغذی بازو رو کاملاً تمیز و براق کنین چون گرد و خاک میره توی جک و کاسه نمدش رو خراب میکنه و باعث نشت روغن از جک میشه
اگر چاله ندارین باید جک بزنین و اقدامات ایمنی رو انجام بدین چون باید بخوابین زیر ماشین و گردگیر رو نصب کنین
تصویر
عکسهای بیشتر
[External Link Removed for Guests]
کلیپها
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

ممنونم اقای آسمانی از توضیحات بسیار خوبتان

در جعبه فرمان بخشی هست که از داخل کاپوت دیده میشود و معمولا گردگیر دارد

در عکس با دایره قرمز نشان داده شد برای تعویض این قطعه چه راهی پیشنهاد میکنید .

تصویر

و موردی هست که خیلی سرچ کردم و چیزی دستگیرم نشد و نت ایران خیلی سرعت پایینی داره و خیلی از مطالب رو باز نمیکنه

سر پلوس سمت رانند مقداری تاب داره میخوام در بیارم بدم تراشکار تاب گیری کنه کوبش در چرخ دارم حتی چرخ دیسک رو هم عوض کردم با یک ماشین دیگه

باز مشکل حل نشد نتیجه گرفتم از سر پلوس میتونه باشه

حالا این قطعه سه شاخ پلوس رو نمیدونم چطوری درمیاد خار داره یا بکشیم در میاد و چطوری جا بزنیم که به مشکل بر نخوریم

تصویر
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:ممنونم اقای آسمانی از توضیحات بسیار خوبتان

در جعبه فرمان بخشی هست که از داخل کاپوت دیده میشود و معمولا گردگیر دارد

در عکس با دایره قرمز نشان داده شد برای تعویض این قطعه چه راهی پیشنهاد میکنید .

تصویر



و موردی هست که خیلی سرچ کردم و چیزی دستگیرم نشد و نت ایران خیلی سرعت پایینی داره و خیلی از مطالب رو باز نمیکنه

سر پلوس سمت رانند مقداری تاب داره میخوام در بیارم بدم تراشکار تاب گیری کنه کوبش در چرخ دارم حتی چرخ دیسک رو هم عوض کردم با یک ماشین دیگه

باز مشکل حل نشد نتیجه گرفتم از سر پلوس میتونه باشه

حالا این قطعه سه شاخ پلوس رو نمیدونم چطوری درمیاد خار داره یا بکشیم در میاد و چطوری جا بزنیم که به مشکل بر نخوریم

تصویر

سلام
گمان نکنم گردگیر اون قسمت روی ماشین قابل تعویض باشه
تصویر
باید میل فرمان ازش جدا بشه تا گردگیر رو عوض کرد
=========================
در مورد تاب داشتن سرپلوس , اول بگین چه مشکلی داره ماشین تا بشه عیب یابی کرد که از کدوم قطعه هست
درآوردن ساچمه ها و قطعات داخل سرپلوس خیلی ساده هست
کافیه حسابی کج بشه تا ساچمه ها در بیاد و قطعه ی داخلش هم بیاد بیرون مثل این عکس
[External Link Removed for Guests] Joint_BadInner_DSC000891308192004a1308194765.jpg
تصویر
البته اون دایره های قرمز در عکس محل زدگی و خرابی رو نشون میده که به علت بی گیریسی و نرسیدن بهش داغون شده
روی گیره بهتر میشه قطعه ی داخل رو کج کرد و ساچمه ها رو درآورد
بیشتر مردم تا میبینند سرپلوس صدا میده فریب میخورند و عوضش میکنند اما یا فقط گیریس میخواد یا ساچمه میخواد یا قابل تعمیره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

آقایی اسمانی مقداری کوبش درسمت راننده شنیده و زیره پا احساس میشه بلبرینگ سمت راننده رو تعویض کردم

لاستیک هارو جابه جا کردم باز هم درست نشد ولی کمتر شد

بالانس درجا زدم مقداری کم شد .

باد لاستیک هارو تنظیم کردم

در اخر نتیجه گرفتم از تاب داشتن سر پلوس باشه که باچشم دیده نمیشه

زیره دستگاه تراشکاری با دور بالا نشون میده
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:آقایی اسمانی مقداری کوبش درسمت راننده شنیده و زیره پا احساس میشه بلبرینگ سمت راننده رو تعویض کردم

لاستیک هارو جابه جا کردم باز هم دست نشد ولی کمتر شد

بالانس درجا زدم مقداری کم شد .

باد لاستیک هارو تنظیم کردم

در اخر نتیجه گرفتم از تاب داشتن سر پلوس باشه که باچشم دیده نمیشه

دیره دستگاه تراشکاری با دور بالا نشون میده

سلام
راستش بنده گمان نکنم چیزی که میگین از سرپلوس باشه
چه وقت میکوبه ؟ روی دست اندازها ؟ یا روی جاده ی نرم و صاف و بی دست انداز ؟
با سرعت کم یا سرعت بالای 70 یا 80 ؟
شاید طبق سر کمک پری شده و لاغر شده و باعث صدا دادن میشه البته اگر روی دست اندازها صدا میده
تازه شما که ماشاء الله دست به آچارید
اگر به سرپلوس شک دارین , چپ و راست رو با هم عوض کنین و تست کنین
اما بنده گمان نکنم این قطعه تاب برداره
اما ممکنه بازوی بین دو پلوس داخلی و خارجی با تصادف شدید کج بشه
=============================
لاستیک چاکدار میل موجگیر هم اگر خراب بشه باعث میشه میله ی توازن توی جاش لق بزنه
تصویر

با تیوب کهنه میشه بهتر از اصلیش رو ساخت و نصب کرد و سالها عمر میکنه

=====================================
لاستیک طبق سر کمک مثل این عکس که متعلق به ماتیر هست
قطعه ی پائینی داخل مستطیل همون لاستیک طبق سر بالای کمک هست
تصویر
این هم عکس خودش که کوبیده و لاغر شده
قسمتی که با قرمز علامت زده ام کوبیده شده و از بین رفته
تصویر
تصویر
با چند ورق تیوب کهنه میشه قسمت کوبیده رو درست کرد و با چسب پاتکس چسبوند به قطعه و از اولش هم بهتر میشه . باید 3 یا 4 ورق روی هم وصل بشه
برای تعمیرش باید ابتدا کمک باز بشه و دربیاد
تصویر
سپس با کمک ابزار مخصوص فنر کمی جمع میشه
سپس مهره ی سر کمک باز میشه
تصویر
===================== =======
بهترین تست برای مطمئن شدن از سلامت جلوبندی و تایرها و کمکها اینه که دو چرخ جلو روی جک باشه و با فرمان کاملاً صاف و دنده 5 سرعت رو آروم آروم ببریم بالا تا حد 140km
اگر لرزش داشته باشه مشخص میشه

درضمن برای تست بلبرینگ هم کافیه تایر روی جک باشه و بالا پائین تایر رو بگیریم و تکون بدیم اگر بیشتر از 1mm لق نیست پس بلبرینگها سالمه
اگر فقط صدای زبر داره پس یا لنتها چسبیده به دیسک و یا بلبرینگها گیریس میخواد
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
این عکس یک دیسک ترمز هست
تصویر
همونطور که میبینین دیسک لبه دار شده
علتِ به وجود اومدنِ این لبه اینه که لنتِ ترمز با اون قسمت تماس نداره و به مرور زمان قسمتی که زیر لنت هست سابیده میشه و از ضخامتش کم میشه اما لبه ی دیسک سابیده نمیشه و کم کم به صورت یک لبه یا دیواره درمیاد
متاسفانه عده ای از مکانیکها عمداً و یا سهواً صاحب ماشین رو مىترسونند و مىگن این لبه خطرناکه و یا میگن ترمز لرزش پیدا میکنه یا صدا میده پس باید دیسک باز بشه و تراشیده بشه تا لبه صاف بشه و از بین بره
مبادا فریب این حرفها رو بخورین
این لبه نه خطری داره نه ضرری
حتی اگر 10 سال از عمر دیسک گذشته باشه و این لبه شده باشه 3-4 میلیمتر باز هم هیچ مشکلی نداره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام مجدد خدمت دوستان و آقای اسمانی

ماشین رو سرعت گیرها یا چاله هیچ صدای ندارد از سلامت کمکها خیالم راحته

امروز که از طریق گوشی تایپی که قرار دادین رو خوندم و تست گرفتم به این شرح است

==============
در سرعت 20کیلومتر با دنده یک بخوبی کوبش سمت راننده احساس میشود

گاهی تا سرعت 80 ولی سرعت به 120 میرسد کوبشی احساس نمیشود و لحظه ای بود

در راهای صاف و نرم بخوبی احساس میشود ولی در راهای ناهموار مشخص نمیشود


واضحتر توضیح بدم گاه بی گاه کوبشی میاد و قطع میشه البته مورد حادی نیست ولی هر علایم نشانه خرابی

هست که بهتره زودتر جلوگیری و رفع بشه تا بیشتر و خطرناک نشده .

.......
[SIZE=150]از زمانی شروع شد که ماشین رو بخاطر تعویض سیم ترمز دستی نزد مکانیک گذاشتم بعداز رفتن تحویل گرفتن گفت که بلبرینگ چرخ جلو سمت رانندتم عوض کردم بدون اینکه من ازش خواسته باشم .و بلبرینگی که تعویض کرد بعداز 8 روز خرد شد علت هم از واشر تنظیم بوده که من بعدها متوجه شد .

این گذشت و یه دست کامل بلبرینگ همراه توپی ودیسک سالم تعویض کردم که احساس کردم ماشین درگیری درچرخ ندارد و مصرف بنزینم هم کاهش یافته نرمی رو در چرخ احساس میکنم

ولی کوبش از همان اول بوده تا الان که کاملا تعویض کردم.

ببخشد خیلی طولانی شد با جزعیات گفتم که دوستان میان برای خواندن کاملا متوجه مشکل بنده شوند .
 
هاچبک پراید نیست تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”