اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:سلام مجدد خدمت دوستان و آقای اسمانی

ماشین رو سرعت گیرها یا چاله هیچ صدای ندارد از سلامت کمکها خیالم راحته

امروز که از طریق گوشی تایپی که قرار دادین رو خوندم و تست گرفتم به این شرح است

==============
در سرعت 20کیلومتر با دنده یک بخوبی کوبش سمت راننده احساس میشود

گاهی تا سرعت 80 ولی سرعت به 120 میرسد کوبشی احساس نمیشود و لحظه ای بود

در راهای صاف و نرم بخوبی احساس میشود ولی در راهای ناهموار مشخص نمیشود


واضحتر توضیح بدم گاه بی گاه کوبشی میاد و قطع میشه البته مورد حادی نیست ولی هر علایم نشانه خرابی

هست که بهتره زودتر جلوگیری و رفع بشه تا بیشتر و خطرناک نشده .

.......
[SIZE=150]از زمانی شروع شد که ماشین رو بخاطر تعویض سیم ترمز دستی نزد مکانیک گذاشتم بعداز رفتن تحویل گرفتن گفت که بلبرینگ چرخ جلو سمت راننده هم عوض کردم بدون اینکه من ازش خواسته باشم و بلبرینگی که تعویض کرد بعداز 8 روز خرد شد علت هم از واشر تنظیم بوده که من بعدها متوجه شد .

این گذشت و یه دست کامل بلبرینگ همراه توپی ودیسک سالم تعویض کردم که احساس کردم ماشین درگیری در چرخ ندارد و مصرف بنزینم هم کاهش یافته
نرمی رو در چرخ احساس میکنم

ولی کوبش از همان اول بوده تا الان که کاملا تعویض کردم.

ببخشد خیلی طولانی شد
با جزئیات گفتم که دوستان میان برای خواندن کاملا متوجه مشکل بنده شوند .
 

سلام
1- مکانیک حق نداره بدون اجازه ی مشتری کاری انجام بده
حتی اگر سرویس یا تعمیر یا تعویض یک قطعه یا یک سیستم ضروری هست باز هم باید اول به مشتری خبر بده و مخارج رو بگه و موافقت مشتری رو بگیره برای اون کار نه اینکه بی اجازه و بی خبر کاری رو انجام بده و مشتری رو در مقابل کار انجام شده قرار بده
خصوصاً الان که موبایل هست , مکانیک میتونه با یک پیامک 150 ریالی مشتری رو مطلع کنه و نظرش رو بپرسه
مشتری باید:
الف- تا میتونه ماشین رو ترک نکنه تا تعمیر تمام بشه
ب- اگر مجبوره ماشین رو ترک کنه باید همه ی اشیاء قیمتی رو با خودش ببره و همچنین مدارک ماشین رو
ج- یادداشت کردن کبلومتر ماشین یا عکس گرفتن ازش با موبایل تا مکانیک از ماشین برای خرید قطعات و کار شخصی استفاده نکنه . این کار باید جلو چشم مکانیک انجام بشه تا بدونه که مشتری به این چیزها توجه داره
مکانیک حق ناراحت شدن از این کارها رو نداره
د- باید جک و زاپاس و غیره رو چک کنین و به مکانیک هم نشون بدین تا بعدا اگر گم شد نگه ما خبر نداریم
ه- بهتره قطعات قیمتی و کوچک با ماژیک ضد آب علامت زده بشه یا امضا بشه و موقع تحویل گفتن ماشین هم چک بشه
ی- باید به مکانیک گوشزد بشه کار اضافی انجام نشه و اول اطلاع داده بشه تلفنی
همه ی این کارها در نمایندگیها رسماً انجام میشه و اگر قسمتهائی از ماشین هم صدمه دیده توی برگه تحویل قید میشه و مشتری باید امضا کنه

==========================================
2- متاسفانه اینترنتی نمیشه دقیق عیب یابی کرد
این مشکل از این چیزها میتونه باشه:
خرابی دستِ گبربکس
خرابی دست موتور
خرابی لاستیکهای سیستم جلوبندی
خرابی لاستیک (تایر)
بالانس نبودن چرخها
خرابی لاستیک سر کمکها
خرابی پلوس
شل بودن جعبه فرمان یا جک هیدرولیک فرمان
همه ی اینها قابل تست کردن هست و نباید از روی حدس و گمان قطعه ای عوض بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
بیمه شخص ثالث گرانتر شد چون دیه افزایش پیدا کرده و دیه ی زن و مرد هم از 25 اسفند 94 یکسان شد
اگر بیمه شخص ثالث دارین و سال 95 تمام میشه باید قبل از 20 فروردین 95 برید شرکت بیمتون و مابهُ التفاوت رو پرداخت کنین و الحاقیه بگیرین وگرنه اگر خدای نکرده تصادف فوتی داشته باشین با مشکل بزرگی روبرو میشین
===================================
سال 95 بیمه شخص ثالث 15% گرانتر میشه
شرکتهای بیمه ناراحتند که 2 سال بیمه ها گرانتر نشده و کلی ضرر کرده اند !!!!!
حالا ناراحتند که چرا فقط 15% گرانتر شده
میگن اگه سودشون خوب نباشه سرمایه گذارها دلسرد میشن و صنعتِ بیمه به خطر میافته
یعنی به زبون عامیانه میخوان دولپّی بخورند و کسی هم اعتراض نکنه مثل لگن سازها و بانکها و غیره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:اقا محمد من از روش ساخت تیوپ برای گردگیر استفاده کردم , هم سر پلوس هم سمت گیربکس , دلیل اصلیش هم اینه که هر سال این گردگیرها پاره میشه و دلم برای چکش هایی که تعمیرکار به ماشین میزد میسوزه
الان نزدیک یک ماه هست زیر ماشینه و هیچ مشکلی نداره
مطمئنم جنس تیوپ هم خیلی محکمتر از گردگیرهای بازار هست , البته من تیوپ نیسان استفاده کردم , خوب کلفت بود

فقط یک تغییر در روش شما دادم.
من چسب رو زدم و حدود نیم دقیقه بعد تیوپ ها رو روی هم چسبوندم , بعد با سوزن لحافدوزی و نخ لحافدوزی روهم دوختمشون , یکم بد قلق بود ولی دیگه عمری شد , هفت هشت تا کوک شد , زیاد هم نخ رو نمیکشیدم تا تیوپ جمع نشه ولی بعضی جاها بخاطر کشش نخ , یکم تیوپ ها جمع میشد ولی چون حدود سه سانتی متر روهم گذاشتمشون و چسب هم داره اصلا یک ذره هم نم نزده


سلام
ممنون از درج این اطلاعات
ابتکار جالبی هست و اگر با حوصله و نخ محکم که گیریس نخوردش دوخته بشه بی شک تاثیر زیادی داره در طول عمر باعزتِ گردگیر
جنس گردگیر دست ساز صد پله بهتر از گردگیرهای ساخت دزدان هزار ملیاردی هست چون توی ساخت تیوب نمیتونند دزدی کنند و لاستیک بنجل به کار ببرند اما گردگیرها کوتاه و بنجل هست و برق میزنه درصورتیکه لاستیک درجه یک رنگش ماتِ مات هست مثل تیوب و مثل گردگیرهای ژاپنی و امریکائی اصل
فقط یادتون باشه هر چه گردگیر کوتاهتر باشه بهتره تا موقع حرکت بر اثر گریز از مرکز پُف نکنه و نخوره به آهنهای نزدیکش
پس باید تَهِ گردگیر فقط 7 یا 8 سانت با سرش فاصله داشته باشه اما با فرمان کاملاً پیچیده فقط دو سه میلیمتر کش بیاد
حُسنهای این گردگیر خیلی زیاده
ارزان , باکیفیت , بدون اجرت نصب,نصب سریع و آسان در خانه , طول عمر زیاد اگر با چسب خوب و دقت و حوصله ساخته و نصب بشه
توی سرپلوس و توی گردگیر باید پر از گیریس باشه و فقط یک سوم یا یک چهارم گردگیر خالی باشه
اگر توی گردگیر گیریس نباشه گیریسهای توی سرپلوس به مرور زمان پخش میشه توی گردگیر و سرپلوس توی پیچیدن صدا میده

البته راه حلش خیلی ساده هست
کافیه تَهِ گردگیر باز بشه و کلی گیریس با قاشق یا دست یا آمپول بزرگ بزنین توی گردگیر و تهش رو با دست بگیرین و گیریسها رو هل بدین تا بره توی سر پلوس و بعدش دوباره تهِ گردگیر رو با بست پیچی یا سیم آرماتوربندی 2 میلیمتری ببندین
به همین سادگی

ویرایش در 9 آذر 95
حتماً مطلب نوشته شده در مورد ساخت گردگیر در این صفحه رو هم بخونید
topic-t107118-564.html

===================================

با تیوب خیلی چیزها میشه برای ماشین و خانه درست کرد
اگر فیلـتر هوای موتور از اطرافش هوا میکشه میتونین با تیوب یک واشر برای اطراف فیلـتر هوا درست کنین تا وقتی جعبه رو میبندین محکم بچسبه به تیوب و هوا نکشه
برای امتحانش کافیه با دست ورودی هوای فیلـتر رو ببندین و کمی گاز بدین
اگر دستتون نمیچسبه به ورودی پس فیلـتر مشکل داره و قاچاقی هوا میکشه از اطرافش که خیلی ضرر داره چون گرد و خاک میره توی موتور
لاستیک چاکدار میله ی توازن , لاستیک طبق سر کمک , لاستیکای جلوبندی , انواع واشر , ضربه گیر , کفی برای زیر و اطرافِ باتری , انواع گردگیر برای پلوس و هیدرولیک فرمان , شُلگیر برای زیر گلگیرها و غیره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

رئیس پلیس راهور گفت:

20 هزار کیتِ تستِ الکل و مواد مخدر توزیع شده بین پلیس راهور برای شکار معتادها و الکل خورهایی که میزنند و میشینند پشت فرمون!

جریمه اش 400,000 تومنز
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام بر همگی
سال نو بر شما پر خیر و برکت و آرامش و آسایش باد
تصویر
• مغزهاتون پر از علم و دانش مفید
•دلهاتون پر از ایمان به خدای یگانه ی دانای مطلق و قدرتمندِ مطلق و عادل مطلق .
دلهاتون پر از ایمان به آزمایش بودنِ زندگی دنیا و ایمان به روز قیامت و پر از آرامش به یاد خدا.

•تنهاتون پر از سلامتی و نشاط و دور از خطرها و ضررها
•جیبهاتون پر از پول حلال و پاک
=======================================
یکی از دوستان نوشته شده:سلام .

تعویض واشر درب سوپاپ (قالپاق) نکته خاصی داره ؟
باید چسب مزدا بزنم ؟

سلام
2 راه داره:
1- واشر آماده ی باکیفیتِ درجه یک که از لاستیک باکیفیت ساخته شده که حرارت حدود 200 تا 250 درجه رو به خوبی تحمل میکنه

2- استفاده از سیلیکون واشر ساز (gasket maker silicon)
مثل اینها:

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
نکات مهم در استفاده از سیلیکون و نصب گاسکیت :
• هرگز نباید واشر آماده و سیلیکون با هم استفاده بشه (یا سیلیکون یا واشر )
•باید قبل از نصب واشر یا سیلیکون , سرسیلندر و قالپاق تمیز بشه و با کمی دستمال کاغذی آغشته به بنزین حسابی چربی زدائی بشه
•در روزی که گرد و غبار زیاده نباید این کار انجام بشه
• باید یک لایه به ضخامت پنج میلیمتر سیلیکون زده بشه روی قالپاق و کاملاً متصل به هم باشه یعنی یک حلقه ی بسته باشه
[External Link Removed for Guests] w799 h499 cr1 ar0/scrp_0712_03_z%2Bquick_fix_chemicals%2Bright_stuff_gasket_maker.jpg
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
باید صبر کنین تا سیلیکون خودش رو بگیره و کمی لاستیکی بشه
نباید وقتی که تَر و نرم هست قالپاق نصب بشه

• پیچهای قالپاق باید به روش پیچهای سرسیلندر بسته بشه تا قالپاق کج بسته نشه و همه طرفش به یک اندازه فشرده و محکم بشه با سفت کردنِ مساویِ پیچهای قالپاق و به؟یک اندازه و به ترتیب معین مثل این عکسها
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

• اگر دو سطح به خوبی تمیز شده باشه و سیلیکون درجه یک باشه که حرارت بالا رو به خوبی تحمل میکنه و ضخامتش هم یکنواخت مناسب باشه و به مقدار لازم هم خشک بشه قبل از نصب , این واشر (گاسکت ) از واشر نمایندگی هم بهتر عمل میکنه
•اگر موتور ویبره داشته باشه به علت خرابی یاتاقانهای میل لنگ یا تنظیم نبودن زمان جرقه زنی شمعها (ادونس بیش از حد nuck) این ویبره باعث زود خراب شدن واشر و نشت روغن میشه
•اگر سرسیلندر یا قالپاق هم تاب داشته باشه هم همینطور .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 دی 1393, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

سلام و عید همگی مبارک
می خواستم بدونم استپر موتور 405 چطوری باز و روغنکاری می شه از دوستم شنیدم مکانیک میله اون رو بیرون کشیده و روغن زدن به قسمت پایین میله که داخل استپر هست البته بعد از تمییز کردن با اسپری خشک. ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

2231 نوشته شده:سلام و عید همگی مبارک
می خواستم بدونم استپر موتور 405 چطوری باز و روغنکاری می شه ؟
از دوستم شنیدم مکانیک میله اون رو بیرون کشیده و روغن زدن به قسمت پایین میله که داخل استپر هست
البته بعد از تمییز کردن با اسپری خشک. ممنون

سلام
عید شما و سال نوتون هم مبارک
مکانیکی که روغن بزنه به استپر معلومه اطلاعاتش کمه
اولین مطلبِ صفحه ی 26 رو بخونید و دیگه به حرف و فتوای هیییییچ کسی هم گوش ندید اگر میخواین کار درست و اصولی انجام بدین
======================================
نکات مهم:
استپر کارش فقط و فقط تنظیم هوای موتور در دور آرام هست (با موتور سرد , نیم گرم , گرم , با کولر , بی کولر)
به محض پا گذاشتن روی گاز استپر از مدار خارج میشه چون دریچه ی گاز باز میشه با گاز دادن
پس اگر موقع حرکت موتور مشکل داره مثل دُک زدن , ریپ زدن , کشش کم , دود سیاه , دود سفید , دود آبی باز , دود قهوه ای , از استپر نیست که نیست
شما میتونین 2 دقیقه بعد از روشن کردن موتور , فیش استپر رو بکشین و هر چقدر دلتون میخواد رانندگی کنین در شهر و جاده و هیییییچ مشکلی هم پیش نمیاد (امتحان کنین)
فقط اگر بعد از کشیدن فیشش کولر رو روشن کنین در دور آرام موتور به لرزش میافته . فقط همین

پس بیخود فریب نخورین و الکی استپر تعویض نکنین
اطلاعات بیشتر برای علاقمندان:
اگر استارت بزنین موتور روشن بشه و همون موقع فیش استپر رو بکشین , با گرم شدن موتور , دور موتور هی میره بالا چون موتوری که گرم شده هوای کمتری لازم داره برای دور آرام اما چون شما فیش استپر رو کشیدین پس کامپیوتر نمیتونه بهش فرمان بده که سرش حدود 2 میلیمتر بلندتر بشه تا راهِ عبور هوا رو کمی تنگتر کنه و درنتیجه دور موتور با گرم شدن میره بالا
===================================
حالا اگر با موتور سرد استارت بزنین و صبر کنین تا موتور خوب گرم بشه و آمپر حرارت به حد نرمال برسه و سپس فیش استپر رو بکشین و سپس با همون وضع موتور رو خاموش کنین و صبر کنین تا خوب سرد بشه و بعدش بدون وصل کردن فیش استپر استارت بزنین , موتور خیلی بد روشن میشه و لرزش داره یا اگر هوا سرد باشه ممکنه اصلا روشن نشه چون سر استپر خیلی بلنده چون در حالتِ موتور گرم فیشش رو کشیدین و همونجوری مونده پس هوای کافی به موتور سرد نمیرسه و ممکنه روشن نشه یا لرزش داشته باشه
اسم این قطعه به انگلیسی سوپاپِ کنترلِ هوایِ دور آرام هست
iac vale
idle air control valve
پس فریب نخورید و بیخودی و الکی تعویضش نکنین برای عیبهائی که بهش ربطی نداره
چه عیبهائی به استپر میتونه ربط داشته باشه ؟
•با روشن کردن کولر در دور آرام موتور به لرزش میافته
•موتور راحت روشن میشه اما با کم کم گرم شدنش دور موتور میره بالا
• دور موتور در دور آرام نوسانِ منظم داره یعنی مثلاً یک ثانیه میره بالا بعدش یک ثانیه افت میکنه و دوباره میره بالا و افت میکنه (تنظیم نبودن سر استپر . باید سر منفی باتری رو دو سه دقیقه بردارین و یا فیوز برق کامپیوتر رو بردارین و بعدش دوباره سیم منفی یا فیوز رو نصب کنین و به این روش reset کنین ) :

یعنی سوئیچ 5 ثانیه باز
س 5 ث بسته
س 5 ثانیه باز
استارت بدون گاز
انتظار تا گرم شدن موتور
اگر ماشین کولر داره , کولر 10 ثانیه روشن
ک 10 ث خاموش
موتور خاموش
والسلام
--=================--============================
اگر سر استپر تنظیم نباشه یا کج باشه یا استپر شل باشه یا اورینگش خراب باشه و هوا بکشه از اطرافش یا خیلی کثیف باشه و جام شده باشه چراغ check engine روشن نمیشه

چراغ چک فقط وقتی روشن میشه که یکی از سیمهای استپر قطعی داشته باشه یا فیشش درست وصل نباشه و یا سیم پیچ موتورش سوخته و قطع شده باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
نمایه کاربر
پست: 9
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 20 فروردین 1394, 3:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط charoymagh »

سلام
با احترام
آیا عوض کردن روغن گیربکس روا ضرری داره؟
آخه اکثر مکانیکای شهرمون میگن اصلا اینکارو نکن
Success Kidتصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام به دوستان عزیز سال 95 همه شما مبارک باشه

انشالله سالی خوب و بدون تعمیرکار برای خودروتون باشد .

مشکلی که در کوبش چرخ جلو درسرعت های 20 الی 80 داشتم عیب یابی و حل شد

مشکل از اج تایر ها بود که بع علت سرعت و ترمز شدید مقداری از اج تایر که در حین ترمز خرده شده بود حالت دایره تایر از بین رفته بود و

حالت تخم مرغی در اومده بود که در مسافرت چند روز پیش به علت سایش در جاده از بین رفت و هم سطح شد


. گاهی مشکلات کوچیکی هست که به ذهنمون نمیرسه و کلی خرج میکنیم و متوجه میشیم که از چیزه خیلی ساده ای بوده
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
دوربينهای هوشمندِ اتوبان تهران قم و اتوبانِ تهران ساوه از امروز راه افتاد
این دوربینها علاوه بر ثبت تخلفات سرعت در جلوی دوربینها , تخلفاتِ سرعت در بین دوربینها رو هم ثبت میکنه (با گرفتن معدلِ سرعت از زمانِ بین دو دوربین )
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
علاقمندان به طرز کار گیربکس دستی میتونند این کلیپها رو ببینند
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]

گیربکس دستی مدرن
[External Link Removed for Guests]



طرز کار دنده برنجی

[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

این 2 کلیپ برای گریسکاری یا تعویض بلبرینگ چرخ عقب و تعویض درام چرخ عقب و تعویض بلبرینگهای عقب و تعویض لنت عقب و تعویض پیستون ترمز عقب و هواگیری ترمز عقب هست
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
این ماشین ماتیز هست اما برای ماشینهای دیگه هم که ترمز عقبش دیسکی نیست میشه ازش استفاده کرد .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”