اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 20 فروردین 1395, 1:38 pm
محل اقامت: دزفول
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Reza hekmati »

سلام دوستان
چه بخش هایی از موتور پراید دوگانه شرکتی متفاوته با پراید بنزینی.چون شنیدم بخش هایی از موتورشون تقویت شده.
مثلا" فکر کنم واشر سرسیلند دوگانه ها بسیار محکم تر هستش.
آخرین ويرايش توسط 1 on Reza hekmati, ويرايش شده در 0.
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

مشکل کولر حل شد

باطری ساز سیم احروم کلید رو قطع کرده بود که وصل کردم

درست شد .

کولر پراید تو تا بستون دردسرهای خودش رو داره

سوالی از دوستان عزیز میشه تسمه کمپرسور کولر رو از موتور حذف کرد بجاش یه دینام 12ولت تعبیه کرد

تا به موتور فشار نیاد . هم جوش نمیاره هم مصرف بالا نمیره
هاچبک پراید نیست تصویر
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1194
تاریخ عضویت: جمعه 17 آذر 1385, 12:26 pm
محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
سپاس‌های ارسالی: 1817 بار
سپاس‌های دریافتی: 2632 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط esijoon »

محسن فلاح نوشته شده:مشکل کولر حل شد

باطری ساز سیم احروم کلید رو قطع کرده بود که وصل کردم

درست شد .

کولر پراید تو تا بستون دردسرهای خودش رو داره

سوالی از دوستان عزیز میشه تسمه کمپرسور کولر رو از موتور حذف کرد بجاش یه دینام 12ولت تعبیه کرد

تا به موتور فشار نیاد . هم جوش نمیاره هم مصرف بالا نمیره

سلام

کمپرسور کولر پراید مکانیکی هست… الکترو موتور نداره….. مگر اینکه یه موتور بهش متصل کنید… که البته جریان بالایی میکشه و به باطری فشار میاره


هر چندد میشه کمپرسور رو حذف کرد و به جاش موتور یخچال گذاشت و با اینورتور برقش رو تغذیه کرد

Sent from my ZP980+ using Tapatalk
تصویر
ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم...........ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
امروز اگر که سینه و زنجیر می زنیم..............فردا به عشق مهدیه فاطمه شمشیر می زنیم
از ما بترس،طایفه ای پر اراده ایم...................ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
از ما بترس، شیعه ی سرسخت حیدریم..........جان برکفان جبهه ی فتوای رهبریم
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 تیر 1394, 9:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Bikaran »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
Bikaran نوشته شده:با درود به همه دوستان

چند وقت پیش از قسمت سر سیلندر 405 ، از قسمت زیر وایر خونه 4 ، مقدار خیلی ناچیزی نشتی ضد یخ داشتم.
یه قوطی نشت گیر خارجی تحت لیسانس امریکا به قیمت 60 هزار تومان گیر آوردم و نصفش را ریختم توی رادیاتور، بلافاصله نشت آب قطع شد و البته روی گرمایش بخاری هم تاثیر منفی گذاشت. بماند.
دو هفته بعد روغن موتور را عوض کردم و 20w50 توتال ریختم. حالا از همان قسمت، نشتی روغن دارم.
به مشورت شما نیاز دارم که:
1) واشر سر سیلندر عوض کنم
2) روغن 10w40 استفاده کنم (حدس میزنم ممکنه مشکل به خاطر سفتی بیشتر روغن 20w50 بوده باشه)
3) یه قوطی نشت گیر روغن موتور از مزدا یدک بگیرم و بریزم تو کارتل
4) فعلا شبی چهار پنج قطره روغن ریزی را تحمل کنم و کاری به کارش نگیرم

با تشکر

سلام
روغن 20w50 گرانرویِ بسیار زیادی داره یعنی به سختی جاری میشه مثل عسل . البته به سختی عسل نیست . این رو مثال زدم که معنی گرانروی واضح بشه
گران - روی .
گران یعنی سختی یا سنگینی
روی یعنی روان شدن
یعنی به سختی روان شدن - سنگین جاری شدن - به سختی جاری شدن
عسل گرانرویش بسیار زیاده و آب بسیار کم

این نوع روغن مخصوص تابستانِ مناطق گرمسیر مثل اهواز و بندرعباس و بوشهر و اینهاست
استفاده از این روغن برای الان که هوا هنوز در خیلی جاها سرده اصلاً مناسب نیست خصوصاً برای مناطق معتدل و سردسیر
الان باید 5w30 يا 10w30 بریزید
====================================
در مورد نشتی باید اول مشخص بشه دقیقاً از کجاست .
از لای واشر سرسیلندر یا از یک شیلنگ یا از یک قطعه ی دیگه ؟
بعدش مشخص میشه که بهترین راه حل چیه ؟

با تشکر از شما جناب آسمونی. دو تا تعمیر کار نشون دادم گفتند روغن ریزی از قسمت واشر سرسیلندره. در ضمن یه سوال هم دارم. شما چه روغنی برای ماشین خودتون استفاده می کنین؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Bikaran نوشته شده:
با تشکر از شما جناب آسمونی.
دو تا تعمیر کار نشون دادم گفتند روغن ریزی از قسمت واشر سرسیلندره.
در ضمن یه سوال هم دارم.
شما چه روغنی برای ماشین خودتون استفاده می کنین؟

سلام
تشکر میکنیم از خدای دانای مطلق
از "قسمت واشر سرسیلندر" کلمه ی مبهمی هست
بنده بهتون پیشنهاد میدم با یک استکان بنزین و مسواک کهنه محل نشت روغن رو تمیز کنین تا کاملاً خشک و بی روغن بشه
بعدش با شروع نشتی میشه فهمید دقیقا از کجاست
اگر از لای واشر سرسیلندر باشه تعجب آوره و راهی جز باز کردن سرسیلندر و تعویضش نیست البته قبل از تعویض باید علت نشت روغن از اون مکان مشخص بشه و برطرف بشه وگرنه با تعویضش دوباره هم نشت میده
رعایت نکات ایمنی هم خیلی مهم هست
تا یک ساعت باید کاپوت باز باشه تا بنزین کاملاً خشک بشه خصوصاً بنزینی که اطراف شمها جمع میشه وگرنه با استارت زدن ممکنه بنزین آتش بگیره

===================
بنده کو یت هستم . روغنهائی که اینجا هست ایران نیست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

esijoon نوشته شده:
هر چندد میشه کمپرسور رو حذف کرد و به جاش موتور یخچال گذاشت و با اینورتور برقش رو تغذیه کرد




سلام
موتور يخچال طراحی نشده تا در حال حرکت و روی دست اندازها و ضربه های پشت سر هم کار کنه
زود داغون میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1194
تاریخ عضویت: جمعه 17 آذر 1385, 12:26 pm
محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
سپاس‌های ارسالی: 1817 بار
سپاس‌های دریافتی: 2632 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط esijoon »

یخچال های مخصوص خودرو کمپرسور و یا موتوری دارند که برای کار در تنش ساخته شده


موتور یخچال هم مشکلی با تکون خوردن نداره چون تک پیستونی هستند

Sent from my ZP980+ using Tapatalk
تصویر
ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم...........ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
امروز اگر که سینه و زنجیر می زنیم..............فردا به عشق مهدیه فاطمه شمشیر می زنیم
از ما بترس،طایفه ای پر اراده ایم...................ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
از ما بترس، شیعه ی سرسخت حیدریم..........جان برکفان جبهه ی فتوای رهبریم
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1194
تاریخ عضویت: جمعه 17 آذر 1385, 12:26 pm
محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
سپاس‌های ارسالی: 1817 بار
سپاس‌های دریافتی: 2632 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط esijoon »

هر چند این کار اصلا توصیه نمیشه ولی از لحاظ فنی امکان پذیره

Sent from my ZP980+ using Tapatalk
تصویر
ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم...........ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
امروز اگر که سینه و زنجیر می زنیم..............فردا به عشق مهدیه فاطمه شمشیر می زنیم
از ما بترس،طایفه ای پر اراده ایم...................ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
از ما بترس، شیعه ی سرسخت حیدریم..........جان برکفان جبهه ی فتوای رهبریم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:میشه تسمه کمپرسور کولر رو از موتور حذف کرد به جاش یه دینام 12ولت تعبیه کرد

تا به موتور فشار نیاد . هم جوش نمیاره هم مصرف بالا نمیره

سلام
هیچ چیز در این دنیا مجانی نیست . این یک قانون الهی و ثابت و تغییر ناپذیر هست
پیستونهای توی کمپرسور با قدرت موتور میچرخه
حالا اگر بخواین با یک موتور الکتریکی بچرخونینش و یا یک کمپرسور برقی نصب کنین باز هم اون موتور الکتریکی احتیاج به برق داره . برق لازم هم باید از یک دینام تامین بشه
دینام هم باید با نیروی موتور بچرخه . پس جز خرج اضافه چیزی عایدتون نمیشه
اگر بشه روی سقف و کاپوت و صندوق عقب سلولهای خورشیدی نصب کرد اونوقت میشه برق موتور الکتریکی و یا کمپرسور الکتریکی رو از نور خورشید تامین کرد که باز هم باید هرینه خورشیدی شدن رو پرداخت کنین و احتیاج به سرویس و نگهداری و تعمیر هم داره و وقتی هم خورشید نیست کار نمیکنه
اگر هم باتری اضافه کنین برای ذخیره سازی برق , ماشین کلی سنگین میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:یه سوالی ذهنمو مشغول کرده شاید بعداز مطالعه بگید این که کاری نداره

راستش خوب نشد نگاه کنم باطری ساز چیکار کرد که خودم حلش کنم من کافیه فقط نگاه کنم چه از رو عکس چه از رو دست تعمیرکار هک میشه در ذهنم

حالا . بخاری ماشین اوایل زمستون خوب کار نمیکرد دادم باطری ساز خوابید زیره داشبرد بعد حل شد جا نمیشد منم برم ببینم
الان که رو به فصل تابستان میریم میخوام کولر رو راه اندازی کنم مشکل اینجاست از دریچه های کولر باد خنک نمیاد برعکس از دریچه های

بخاری باد خنک میاد یعنی شیشه گرم کن و زیره پا.

ولی قبلش کولر میگرفتم اصلا از زیره پا خنکی نداشتم .

اون دریچه باز بسته کردن هوای گرم رو میبندم اما نشت هوا داره .

یه سوال دیگه . پراید با همون کلیدکشویی که به رنگ ابی هست و با بازکردنش به قرمز میرسه مسیر اب دور سیلند رو بازو بسته میکنه؟

که از ورود اب رادیاتور جلوگیری میکنه یا مراحل دیگه هم هست که اب رادیاتور به داخل مینی رادایاتور بخاری رو مسدود کنه .

...
با راهنمایی های دوست عزیزمون آقای آسمانی من در طول زمستان هم در دو هفته 10 دقیقه کولر میگرفتم از سلامت کولرم خیالم راحته

سلام
بعضی ماشینها مثل پیکانهای قدیمی یک شیر بخاری داره که با دکمه ی قرمز/آبی کار میکنه
وقتی روی آبی باشه شیر بسته میشه و دیگه رادیاتور بخاری گرم نمیشه
بعضی ماشینها مثل ماتیز شیر نداره و با استارت زدن , آب گرم دائم در رادیاتور بخاری (heater core) میچرخه و همیشه داغ هست حتی وقتی که کولر روشنه
در این ماشینها دکمه ی قرمز/آبی یک دریچه رو کنترل میکنه که تعیبن میکنه باد از رادباتور بخاری بگذره و یا یخچالِ کولر (اِواپراتور کولر)
اگر این دریچه کار نکنه و یا نصفه حرکت کنه و درست کار نکنه مشکل پیش میاد
شما اول باید ببینید ماشینتون شیر بخاری داره یا فقط دریچه
اگر فقط دریچه داره باید سیمش رو چک کنین و با کلید تست کنین که آیا دریچه کامل و راحت و نرم جابجا میشه ؟
احتمالاً دریچه خشم شده و با دکمه قرمز آبی درست حرکت نمیکنه و مکانیک با دست اون رو زده روی حالت بخاری
ممکنه فقط گیریسکاری بخواد
ممکنه سیمش قطع شده باشه
باید بشینین زیر داشبورد و با تکون دادن دکمه ی قرمز آبی ببینین وضعیتش چطوره و درستش کنین
در ضمن باد سرد و یا گرم از همه ی کانالها میتونه خارج بشه , چه از زیر شیشه چه جلو داشبورد و چه زیر پا
اگر اینطور نیست پس دکمه ی تقسیم کننده باد مشکل داره که باید بشینین زیر داشبورد ببینین مشکلش چیه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re:

پست توسط محسن فلاح »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:یه سوالی ذهنمو مشغول کرده شاید بعداز مطالعه بگید این که کاری نداره

راستش خوب نشد نگاه کنم باطری ساز چیکار کرد که خودم حلش کنم من کافیه فقط نگاه کنم چه از رو عکس چه از رو دست تعمیرکار هک میشه در ذهنم

حالا . بخاری ماشین اوایل زمستون خوب کار نمیکرد دادم باطری ساز خوابید زیره داشبرد بعد حل شد جا نمیشد منم برم ببینم
الان که رو به فصل تابستان میریم میخوام کولر رو راه اندازی کنم مشکل اینجاست از دریچه های کولر باد خنک نمیاد برعکس از دریچه های

بخاری باد خنک میاد یعنی شیشه گرم کن و زیره پا.

ولی قبلش کولر میگرفتم اصلا از زیره پا خنکی نداشتم .

اون دریچه باز بسته کردن هوای گرم رو میبندم اما نشت هوا داره .

یه سوال دیگه . پراید با همون کلیدکشویی که به رنگ ابی هست و با بازکردنش به قرمز میرسه مسیر اب دور سیلند رو بازو بسته میکنه؟

که از ورود اب رادیاتور جلوگیری میکنه یا مراحل دیگه هم هست که اب رادیاتور به داخل مینی رادایاتور بخاری رو مسدود کنه .

...
با راهنمایی های دوست عزیزمون آقای آسمانی من در طول زمستان هم در دو هفته 10 دقیقه کولر میگرفتم از سلامت کولرم خیالم راحته


اگر اینطور نیست پس دکمه ی تقسیم کننده باد مشکل داره که باید بشینین زیر داشبورد ببینین مشکلش چیه


سلام وتشکر .سیمی که از دکمه تقسیم کننده به احرم دریچه ها وصل میشد مشخص بود بادست جداشده که وصل کردم و دریچه ها تقسیمشون درست

شد .

کولر 405 فکر کنم اقای اسمانی با سیستم برق کارمیکنه امروز از همکارم که 405 داره سوال کردم گفت اصلا به دور موتور مربوط نیست و یه دینام

جدا گانه داره . حالا اگر بشه سیستم کولر 405 رو رو ی پراید طراحی کرد فکر کنم جواب بده باید در این مورد با چند تا باطری ساز مشورت کنم

ببینم شدنی هست یا سیستم برق هماهنطوری که شما عرض کردین جداگانه میخواد
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: Re:

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:یه سوالی ذهنمو مشغول کرده شاید بعداز مطالعه بگید این که کاری نداره

راستش خوب نشد نگاه کنم باطری ساز چیکار کرد که خودم حلش کنم من کافیه فقط نگاه کنم چه از رو عکس چه از رو دست تعمیرکار هک میشه در ذهنم

حالا . بخاری ماشین اوایل زمستون خوب کار نمیکرد دادم باطری ساز خوابید زیره داشبرد بعد حل شد جا نمیشد منم برم ببینم
الان که رو به فصل تابستان میریم میخوام کولر رو راه اندازی کنم مشکل اینجاست از دریچه های کولر باد خنک نمیاد برعکس از دریچه های

بخاری باد خنک میاد یعنی شیشه گرم کن و زیره پا.

ولی قبلش کولر میگرفتم اصلا از زیره پا خنکی نداشتم .

اون دریچه باز بسته کردن هوای گرم رو میبندم اما نشت هوا داره .

یه سوال دیگه . پراید با همون کلیدکشویی که به رنگ ابی هست و با بازکردنش به قرمز میرسه مسیر اب دور سیلند رو بازو بسته میکنه؟

که از ورود اب رادیاتور جلوگیری میکنه یا مراحل دیگه هم هست که اب رادیاتور به داخل مینی رادایاتور بخاری رو مسدود کنه .

...
با راهنمایی های دوست عزیزمون آقای آسمانی من در طول زمستان هم در دو هفته 10 دقیقه کولر میگرفتم از سلامت کولرم خیالم راحته


اگر اینطور نیست پس دکمه ی تقسیم کننده باد مشکل داره که باید بشینین زیر داشبورد ببینین مشکلش چیه


سلام وتشکر .سیمی که از دکمه تقسیم کننده به اهرم دریچه ها وصل میشد مشخص بود بادست جداشده که وصل کردم و دریچه ها تقسیمشون درست

شد .

کولر 405 فکر کنم اقای اسمانی با سیستم برق کارمیکنه امروز از همکارم که 405 داره سوال کردم گفت اصلا به دور موتور مربوط نیست و یه دینام

جدا گانه داره . حالا اگر بشه سیستم کولر 405 رو رو ی پراید طراحی کرد فکر کنم جواب بده باید در این مورد با چند تا باطری ساز مشورت کنم

ببینم شدنی هست یا سیستم برق هماهنطوری که شما عرض کردین جداگانه میخواد

سلام
بله , درسته , بعضی ماشینها کمپرسورش الکتریکی هست
حالا شما هدفتون از نصب این سیستم روی پراید چی هست ؟
یعنی نصب سیستم 405 روی پراید چه صرفه جوئی داره ؟
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”