اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

امروز که عکسهارو ارسال کردم استپر رو باز کردم و استارت زدم ماشین تا حداکثرگاز میخورد و من هم با اسپری به داخل محفظه استپر میکردم طوری که از اگزوز محلول اسپری بیرون می امد بعد که
ماشین رو خاموش کردم حسابی اسپری کردم به داخل منیفول که عکسش مشخصه و سراستپر نیمه انژکتری ها داخل هست کلی دوده بیرون ریخت

والان خداروشکر بهتر شد و کپ نمیکنه ولی شتابم کم شده ماشن انگاری درگیره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:تصویر
اینجا جای استپر هست که سر استپر برای زیمنس قدیم داخل منیفول قرار داره
باز کردم اسپری زدم همچنان دوده بیرون می اومد .
و شلنگ های که به این منیفول اتصال دارن که اون سرشون از ف_*ل_ن*__ر هوا میاد داخلشون دود بوده



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

به نظرم شما منظورتون روغن هست نه دوده
دوده اصلاً چرب نیست
امکان نداره توی شیلنگهای pcv و استپر دوده بزنه
اگذ توی لوله ی اگزوز دست بکشین دستتون سیاه میشه و چرب هم نیست . دوده اینه
چیزی که شما میگین , بخار روغنِ رسوب کرده در شیلنگهای pcv هست
این بخار به شیلنگ هوای موتور هم میره و وارد استپر هم میشه که با گرد و غبار مخلوط میشه و میتونه به استپر آسیب بزنه
برای همین باید استپر به روشی که گفتم یه چهار ماه یا 6 ماه یک بار با بنزین شسته بشه
با رعایت نکات ایمنی که قبلاً گفتم
روغنکاری هم نیاز نداره چون خودش دائم در معرض بخار روغن موتور هست خصوصاً در موتورهای ایرانی که صفرش هم روغن سوزی داره و همچنین موتورهای فرسوده
محاله دوده (پودرِ سیاه رنگِ کربن) بیاد توی pcv و استپر
در موتور ماشین شما اگر بخار روغن وارد موتور استپر نمیشه پس شستشو نمیخواد
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

قابل توجه دوستانی که اطلاع ندارند :

رنگ فیوزها نشانگر آمپرش هست .
این یک استاندارد جهانی هست .
هر فیوزی که بسوزه باید با فیوز همرنگِ خودش عوض بشه
نصب فیوز قویتر خطرناک هست و ممکنه باعث آتش گرفتن سیمهای ماشین بشه
نصب فیوز ضعیفتر هم باعث میشه هی بسوزه

تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام وخسته نباشید به محمد عزیز
شما در صفحه های 1 و 11 در مورد» چطور آب توی رادیات رو بکشیم و کولانت بریزیم به جاش ؟« توضیح دادین ولی میخواستم بدونم بعد از باز کردن شیلنگ پایین رادیات نباید کار دیگه ای کرد یعنی نیاز به هوا گیری نداره ؟ بعد اینکه ماشین من و تقریبا همه ماشین ها جدیدا شیر تخلیه نمیذارن و همه باید از شیلنگ پایین باز بشه و من دوتا جنت زیر رادیات دیدم که نمیدونم کدوم رو باز کنم اگه میشه لطف کن عکس بیشتر از محلی که باید باز بشه رو قرار بده. ممنون
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

من هم همانطوری که آقای اسمانی توضیح دادن اب رادیاتور رو تعویض کردم .
در پایین رادیاتور سمت شاگرد یک شلنگ رادیاتور هست اون رو باز کردم کمی جدا کردنش مشکله و بد جا هست

بعداز باز کردن اب رادیاتور تخلیه میشه .من درب رادیات رو باز کردم کامل خالی شد .

و پراید مانند پژو فکر نکنم نیازی به هوا گیری داشته باشه چون وقتی موتور سرد هست هوای داخل رادیات نمیمونه

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 تیر 1394, 9:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Bikaran »

امروز یک فیلـتر سرکان را از وسط برش دادم. بدنه فلزی و پِرس ها بسیار با کیفیت است اما کاغذش، بعد از 10 هزار کیلومتر کار با روغن توتال 5000،لجن شده بود. مثل گِل.دست بهش می رسید از هم می پاشید. تو این فکرم چطوری کار می کرده! با این وضعیت احتمال میره تکه هاش کنده بشه بره تو قسمت موتور.فکر کنم جنس مرغوبی نداره.نتیجه اینکه با هر تعویض روغن،100% فیـلتر هم باید عوض بشه.یا حتی، به گفته آقای آسمونی،پیش از تعویض روغن بعدی هم یه بار فیلـتر عوض بشه بهتره.
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

Bikaran نوشته شده:امروز یک فیلـتر سرکان را از وسط برش دادم. بدنه فلزی و پِرس ها بسیار با کیفیت است اما کاغذش، بعد از 10 هزار کیلومتر کار با روغن توتال 5000،لجن شده بود. مثل گِل.دست بهش می رسید از هم می پاشید. تو این فکرم چطوری کار می کرده! با این وضعیت احتمال میره تکه هاش کنده بشه بره تو قسمت موتور.فکر کنم جنس مرغوبی نداره.نتیجه اینکه با هر تعویض روغن،100% فیـلتر هم باید عوض بشه.یا حتی، به گفته آقای آسمونی،پیش از تعویض روغن بعدی هم یه بار فیلـتر عوض بشه بهتره.

این گونه تولید در کشور ایران امر عادی هست .

مدتی در کارگاه دوستی برای کمک مشغول کار بودم .کارکاه تولید فیلـتر هوا و فیـلتر روغن برای خودروهای ایرانی.
بالاترین مصرف وتپلید خودرو پراید بوده که

روزانه 7هزارتا تولید میشد حالا چطوری تولید تمامی مراحل بصورت دستی و بدون دستگاهی
فقط چین زدن کاغذ رو دستگاه انجام میداد

چسب زنی .قالب زنی . پخت محصول با دستگاهی که اصلا قابل تایید هیچ کنترول کیفیتی بود .

حساسترین بخش فیـلتر پخت آن هست که اگر زیاد از حد پخته شود کاغذ میسوزد و نه خوب تصفیه میکند بلکه خرد شده با بنزین یا روغن مخلوط میشود .

حال در این کارگاه این مراحل پخت اصلا رعایت نمیشد و محصولی که بیش از تایم در پخت میماندن رو در بین محصولات خوب به شرکتی که زیر مجموعه شرکت خودرو سازی بودن میفروختن و با برند های که داشتن هک و رو خودرو نصب میکردن .

چسب های که در فیلـتر ها استفاده میشوند با حرات خشک شده برای همین باید در دمایی چسبها خشک شوند که به کاغذ فیلتـر آسیبی نرسد .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام وخسته نباشید به محمد عزیز

شما در صفحه های 1 و 11 در مورد» چطور آب توی رادیات رو بکشیم و کولانت بریزیم به جاش ؟« توضیح دادین ولی میخواستم بدونم بعد از باز کردن شیلنگ پایین رادیات نباید کار دیگه ای کرد یعنی نیاز به هوا گیری نداره ؟
بعد اینکه ماشین من و تقریبا همه ماشین ها جدیدا شیر تخلیه نمیذارن و همه باید از شیلنگ پایین باز بشه و من دوتا جنت زیر رادیات دیدم که نمیدونم کدوم رو باز کنم
اگه میشه لطف کن عکس بیشتر از محلی که باید باز بشه رو قرار بده. ممنون

سلام , سلامت باشید
بنده تا حالا رادیاتوری ندیدم که پائینش دو تا شیلنگ داشته باشه
همه این شکلی هست
تصویر
[External Link Removed for Guests]
اگر مثل این عکس شیر تخلیه نداره پس باید بست شیلنگ رو بردارین با موتور کاملاً سرد
درب منبع انبساط یا رادباتور هم باز باشه
بعد از تخلیه ی کل آب میتونین استارت بزنین و بعد از 20 ثانیه چند گاز محکم بدین تا واترپمپ هم تا حدی که میتونه آب توی موتور رو هم بفرسته توی رادیاتور و تخلیه بشه و بعدش موتور رو خاموش کنین وگرنه واشر سرسیلندر میسوزه
==========================
اگر ماشین منبع انبساط داره و از بالای رادیاتور یک شیلنگ باریک وصل شده به منبع انبساط پس خودرو احتیاجی به هواگیری نداره اصلاً
مثل این
[External Link Removed for Guests]
رادیاتور ماتیز اصلاً در نداره , احتیاجی هم بهش نداره چون آب میریزند توی منبع انبساط . هوای توی رادیاتور هم از همون شیلنگ باریک میره به منبع انبساط
تصویر
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
99% از مردم نمیدونند که طلق صفحه ی کیلومتر اصلاً نباید با چیزی تمیز بشه
تصویر
تصویر
رنگ ماشین , طلق کیلومتر , شیشه ی عینک باید قبل از کشیدنِ هر چیزی روش اول شن زدائی بشه وگرنه کشیدن دستمال و اسفنج و اینها با ذراتِ ریز شن تبدیل میشه به سمباده !!!! و کلی خش به وجود میاره

در همین تاپیک گفتم قبل از شستن ماشین با اسفنج باید اول با فشار قوی آب , شن زدائی بشه
شیشه عینک باید با چند فوت محکم از فاصله ی 2 سانتی شن زدائی بشه اول
مردم اشتباهات دیگه ای هم انجام میدند که قوز بالاقوز میشه:
لنگ یا دستمال رو اول میکشند روی داشبورد و صندلی و اینها و بعد از اینکه پر از ذرات ریز شن شد میکشنش روی طلق کیلومتر !!!!!!
طلق رو تمیز نکنین تا همیشه صاف و براق و بی خش بمونه
اگر چیزی ریخت روش مثل چائی و آبمیوه و نوشابه , اول محکم چند بار فوت کنین بهش , بعدش با دستمال کاغذیِ مرطوب فقط همون قسمت رو با فشار کم تمیز کنین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

قابل توجه کسانی که عقیده دارند آبِ جمع آوری شده از کولر گازی برای رادیاتور مناسب هست:
سختی این آب بعد از فیلـتر شدن در فیلـتر 1 میکرون حدود 65 هست
مقاومتش هم حدود 70 کیلو اهم هست (70.000 اهم)
این آب اصلاً به درد رادیاتور نمیخوره

نکته:
فیلـتر یک میکرون روزنه هاش یک پنجم روزنه های فیلتـر شماره ی یکِ دستگاه تصفیه آب خانگی هست که روزنه هاش 5 میکرون هست
آب کولر گازی پر از املاح هست که در بخار آب موجود در هوا حل شده
حتی آبِ دریاها و اقیانوسها وقتی که بخار میشه مقداری املاح معدنی (نمکهای معدنی) هم در اون حل شده و میره به آسمون و همین املاح نقش مهمی در بارشِ ابرها داره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 دی 1393, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

آقا محمد جان سلام اهلا و سهلا به جای ما قلیه ماهی توی کویت بخور!!
لطفا در مورد دستکاری کلاچ که نرمتر می شه توضیح بده قطعه فروشی گفت سیستمی آوردم که بعد از نصب شدن روی کلاچ پژو 405 70 درصد نرمتر می شه و با انگشت کلاچ پایین می ره و در عمر کلاچ و گیربکس موثره البته من خیلی به این حرف شک کردم ممنون از لطف شما
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
مراقب باشین فیـلتر مدادی غیر مناسب نصب نکنین
روزه های فیـلتر مدادی ها با هم فرق داره
اگر اوریفیس تیوب (میلتر مدادی) با روزه ی بزرگتر از حد استاندارد نصب کنین سرمایش کم میشه
اگر کوچکتر باشه باز هم سرمایش کم میشه و به کمپرسور هم فشار میاد
معمولاً مثل فیوز هست و رنگش نشانگر سایز روزه اش هست
شاید هم روی خودش نوشته شده باشه
تصویر
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”