اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام خدمت دوستان
مدتی هست که هرموقه بنزین میزنم ماشین پارک هست سر ریز میشه

بنزین رو از درب باک 20سانت پایین تر پر میکنم بازهم سر ریز میشه و خطرناکه کافیه یکی سیگار بندازه .

درب باک رو هم محکم کردم بازم ریزش داره .

البته زمانی که ماشین در زیره آفتاب هست این مشکل بیشتر دیده شده .

راهی هست که از هدر رفتن بنزین و خطراتش جلوگیری کرد .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:سلام خدمت دوستان
مدتی هست که هرموقه بنزین میزنم ماشین پارک هست سر ریز میشه

بنزین رو از درب باک 20سانت پایین تر پر میکنم بازهم سر ریز میشه و خطرناکه کافیه یکی سیگار بندازه .

درب باک رو هم محکم کردم بازم ریزش داره .

البته زمانی که ماشین در زیره آفتاب هست این مشکل بیشتر دیده شده .

راهی هست که از هدر رفتن بنزین و خطراتش جلوگیری کرد .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

سلام
ممکنه در جای مایل پارک میکنین و بنزین میاد توی لوله و بخار بنزین حبس میشه داخل باک و راه خروج نداره و فشار میاره به بنزین توی شیلنگ و میریزه بیرون
دو سه لیتر کمتر بنزین بزنین مشکل حل میشه چون شیلنگی که از درب باک وصله به باک حداکثر دو سه لیتر بنزین توش جمع میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تشکر آقا محمد
با راهنمائیها شما مصرف بنزینم بقدری کم شد اصلا ایند ماشینم بنزین مصرف نمیکنه

منم طبق عادتی که داشتم اخر هفته ها 20 لیتر بنزین میزدم الان مدتی هست که بنزین اضافه هم میارم .

این دو قطعه باعث شد که مصرف بنزینم واقعا کم بشه .
سنسور دمای آب که تک سیمه وشستشوی استوپر



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:تشکر آقا محمد
با راهنمائیها شما مصرف بنزینم بقدری کم شد اصلا ایند ماشینم بنزین مصرف نمیکنه

منم طبق عادتی که داشتم اخر هفته ها 20 لیتر بنزین میزدم الان مدتی هست که بنزین اضافه هم میارم .

این دو قطعه باعث شد که مصرف بنزینم واقعا کم بشه .
سنسور دمای آب که تک سیمه وشستشوی استوپر



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

سلام
مبارکه
اما سنسور تک سیمه فقط به آمپر حرارت وصله و کار دیگه ای انجام نمیده
اون سنسور دیگه که فیش داره و به کامپیوتر وصله ,اگر ایراد داشته باشه روی مصرف سوخت و حرارت موتور و زمان روشن شدن فنِ رادیاتور تاثیر داره
استپر هم اگر مشکل داشته باشه تاثیر داره که البته مشکل داشتنش هم موقع روشن کردن موتور یا دور آرام و کولر روشن کردن در دور آرام مشخص میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1194
تاریخ عضویت: جمعه 17 آذر 1385, 12:26 pm
محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
سپاس‌های ارسالی: 1817 بار
سپاس‌های دریافتی: 2632 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط esijoon »

محسن فلاح نوشته شده:سلام خدمت دوستان
مدتی هست که هرموقه بنزین میزنم ماشین پارک هست سر ریز میشه

بنزین رو از درب باک 20سانت پایین تر پر میکنم بازهم سر ریز میشه و خطرناکه کافیه یکی سیگار بندازه .

درب باک رو هم محکم کردم بازم ریزش داره .

البته زمانی که ماشین در زیره آفتاب هست این مشکل بیشتر دیده شده .

راهی هست که از هدر رفتن بنزین و خطراتش جلوگیری کرد .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

دوست عزیز گاز بنزین که در باک جمع میشه باعث میشه بنزین با بالا بیاد و سر ریز بشه

مشکل ریزش از درب باک هست… اورینگتون خرابه

یه درب باک جدید بخر 1500 تومن… ببند روش

انقدری باید درب رو سفت کنی که چندتا صدای تق تق بده.. دیگه ریزش نمیکنی

Sent from my ZP980+ using Tapatalk
تصویر
ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم...........ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم
امروز اگر که سینه و زنجیر می زنیم..............فردا به عشق مهدیه فاطمه شمشیر می زنیم
از ما بترس،طایفه ای پر اراده ایم...................ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
از ما بترس، شیعه ی سرسخت حیدریم..........جان برکفان جبهه ی فتوای رهبریم
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام خدمت همگی دوستان
من میخواستم روغن ماشین و فیلتـر های هوا و روغنشو عوض کنم که روغن ماشینو با توجه به توضیحات محمد آسمونی عزیز انتخاب کردم ولی در مورد فـیلتر روغن: تا حالا چند بار عوض کردم و شرکتی سایپا رو گذاشتم ( ماشین پراید 132 ) ولی دیروز که رفتم از جای دیگه بخرم طرف مارک های مختلفی گفت از جمله خود سایپا و سرکان کاسپین اوناری که گفت اوناری مال دوو هست ولی به پراید هم میخوره و میگفت اصلیه . تمامی فیلـتر ها اندازه هم بود ولی اوناری سایزش بزرگتر از بقیه بود حالا به نظر شما کدوم بهتره؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

dariush074 نوشته شده:سلام خدمت همگی دوستان
من میخواستم روغن ماشین و فیلـتـر های هوا و روغنشو عوض کنم که روغن ماشینو با توجه به توضیحات محمد آسمونی عزیز انتخاب کردم ولی در مورد فـیلتر روغن:
تا حالا چند بار عوض کردم و شرکتی سایپا رو گذاشتم ( ماشین پراید 132 ) ولی دیروز که رفتم از جای دیگه بخرم طرف مارک های مختلفی گفت از جمله خود سایپا و سرکان کاسپین اوناری که گفت اوناری مال دوو هست ولی به پراید هم میخوره و میگفت اصلیه .
تمامی فیلـتر ها اندازه هم بود ولی اوناری سایزش بزرگتر از بقیه بود حالا به نظر شما کدوم بهتره؟

سلام
در مورد مارکهای توی ایران خبر ندارم که کدوم بدتره
اما فیـلتری که بزرگتر باشه اگر استاندارد باشه بهتر از کوچک هست
چون روغن از سوراخهای اطراف وارد فیلـتر میشه و از لایه های فیلتــر کننده رد میشه و میریزه به داخل اون و از سوراخ وسط فیلتــر که رزوه داره خارج میشه
پس هر چی فیلـتر بزرگتر باشه مساحتِ لایه های تصفیه کننده ی داخلش بیشتره و بهتره فیلتــر میکنه و عمرش بیشتره یعنی دیرتر کثیف میشه
تصویر
تصویر
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
هر بار که فـیلتر میخرین بعدش دور نندازینش

با سربازکن بازش کنین ببینین وضعیت لایه ی تصفیه کننده چطوریه
آیا هنوز ضخیم و سالمه یا پاره شده ؟ یا پوسیده؟
اگر سالم نیست , پرونده ی این مارک رو ببندین و ازش عکس بگیرین و در این تاپیک و واتس اپ و وایبر و اینها منتشر کنین تا همه بفهمند که فیلترهاش بنجله

هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

esijoon نوشته شده:
دوست عزیز گاز بنزین که در باک جمع میشه باعث میشه بنزین با بالا بیاد و سر ریز بشه

مشکل ریزش از درب باک هست… اورینگتون خرابه

یه درب باک جدید بخر 1500 تومن… ببند روش

انقدری باید درب رو سفت کنی که چندتا صدای تق تق بده.. دیگه ریزش نمیکنی

سلام
بنزین فقط درصورتی میزنه بالا که توی لوله ی بینِ دربِ باک و باک , بنزین باشه
وگرنه فقط بخار بنزین خارج میشه
در ماشین ایشون به علت بیش از حد بنزین زدن و یا پارک کردن در جای مایل, بنزین توی لوله ی باک مىایسته و با فشار بخار توی باک میزنه بالا
درضمن در ماشینهای استاندارد ,حتی بخار بنزین هم نمیتونه خارج بشه بلکه با سیستم کانیستر مکیده میشه توی موتور و مصرف میشه
اگر درب باک این ماشینها رو در گرما باز کنیم صدای باز کردن درب بطری نوشابه گازدار میده
البته اگر فشار بیش از حد بالا بره سوپاپ درب باک باز میشه و مقداری از بخار بنزین خارج میشه
تصویر
[External Link Removed for Guests]
تصویر
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
آموزش وایر دستساز چطوریه ؟

دوم اینکه مقاومت وایر چقدر باید باشه؟
برای دوو سیلو کمتر از ۳کیلو اهم خوبه؟

سلام

در صفحه های قبل توضیح مفصل هست .

برای همه ماشینها از 400 یا 500 اهم تا 3000 عالی هست
از 3000 تا 5000 قابل تحمله
بیشتر از این بنجله
ارزونترین راه گرفتن چند تا وایر خوب از مکانیکها هست
[External Link Removed for Guests]
بعدش با اهم متر بهترینهاش رو انتخاب کنین اگر سرهاش و طولش مناسبه که مستقیماً نصبش میکنین
اگر بیش از حد بلنده یا سرهاش فرق داره , خیلی راحت سرهاش رو درمیارین
تصویر
[External Link Removed for Guests]
و با سرهای وایرهای ماشینتون عوض میکنین
اگر هم وایرها بلنده ,قبل از نصب سرها اضافه ی ولیر رو با سیم چین میبرین
باید دقیقاً به شکلی که در عکس هست وصل بشه به گیره ها وگرنه برق افت میکنه و ضعیف میشه
اگر وایر کهنه ی خوب پیدا نکردین باید متری بخرین به اندازه ای که نیاز دارین
اما اگر مقاومتش زیاده نخریدنش بهتره چون بنجله
یکی از دوستان گفت وایر کره ای خریده مقاومتش 17000 اهم بود !!!!
یه نفر دیگه گفت وایر خریده وسطش سیم مسی هست !!!! نه سیلیکونی
بازار ایران شده دزدخونه
یک لحظه غفلت کلاه میره سرتون همه جا . از نانوائی گرفته تا مواد غذائی و پوشاک و لوازم برقی و الکترونیکی و قطعات ماشین و غیره و غیره
ای کاش لااقل جنس باکیفیت میاوردند اما گران میفروختند
بی انصافها جنس بی کیفیت و بنجل میارند و گران هم میفروشند !!!!
گشتن توی مکانیکیها دنبال وایر دستِ دوم باکیفیت شرف داره به بنجلِ نو خریدن
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام خدمت اقا محمد

نظرتون درباره استرس بار چی هست این قطعه با توضیحاتی که دادن کارایی داره ؟

چطوری پیچ های سر کمک جلو میتونند نیرو رو انتقال بدن درصورتی که به بدنه خودرو محکم وصل شدن .

اگر تایید میکنید روش ساخت کم هذینه استرس بار رو برای پراید آموزش میدین تشکر میکنم .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

hojatmahmoudi نوشته شده:سلام
به نظرتون لازمه کولانت و روغن گریبکس ماشین صفر (پراید) تعویض بشه؟
کولانت را به دلیل اینکه ممکنه آب معمولی باهاش مخلوط کرده باشند.
تشکر

سلام و درود و خوش آمد به شما دوست عزیز
سوالهای خوبی هست.
در مورد کولانت , چند چیز باید بررسی بشه:
1- کیفیت کولانت ماشین در چه حد هست ؟
2- آیا توی بازار ایران کولانتی بهتر از اون پیدا میشه یا نه ؟
یه مقدار کم از کولانت رو بکشین و در یک درب بطری آبمعدنی بریزید و بذارید گوشه ی اتاق تا دماش مثل دمای محیط بشه
بعدش با اهم متر مقاومتش رو اندازه بگیرین
اگر بیشتر از 70 کیلواهم ( 70 هزار اهم )هست پس خوبه
تصویر
نکته ی مهم:
آب مقطر درجه یک حدود یک میلیون اهم هست اما وقتی با موادِ دیگرمخلوط میشه و تبدیل به کولانت میشه مقاومتش خیلی کمتر از آب مقطر درجه یک میشه . علتش کاهش مقاومت هم اون مواد دیگه هست که با آب مقطر مخلوط میشه اما کولانت بی کیفیت , آب مقطرش املاح معدنی زیاد داره که برای سیستم خنک کننده ی موتور ضرر داره و باعث خوردگی و زنگ زدگی و پوسیدگی و رسوب میشه .
==================================
نتیجه گیری:
گمان نکنم توی ایران کولانتی پیدا کنین که کیفیتش خیلی بهتر از کولانت توی ماشینتون باشه .
پس بهتره تا 6 ماه از همین کولانت استفاده کنین اما رنگش رو زیر نظر داشته باشین .
اگر دیدین داره میره به سمت قهوه ای شدن پس باید قبل از 6 ماه تعویض بشه چون بیش از حد بی کیفیته .
اگر تا 6 ماه تغییر رنگ نداد پس باز هم ازش استفاده کنین تا وقتی که احساس کنین تغییر رنگش شروع شده , اونوقت عوضش کنین

===================================
در مورد واسکازین هم همینطوره .
شما دو کار انجام بدین:
1- وضع کنترل کیفیت افتضاحه در تولیدات ایرانی . دزدی هم زیاد میشه پس باید مطمئن بشین که واسکازین گیربکس کم نیست
ماشین رو در یک جای افقی پارک کنین
پیچ بغل گیبرکس رو کمی شل کنین (fill plug در این عکس . fill یعنی پرکردن)
تصویر
[External Link Removed for Guests]
اگر روغن میریزه ازش پس مقدارش کافی هست .
اگر کم بود , ببرینش نمایندگی تا روغن بهش اضافه کنند چون گارانتی داره
برای کسانی که ماشینشون گارانتی نداره میتونند خودشون واسکازین اضافه کنند با یک متر شیلنگ شفافِ باریک (کمی ضخیمتر از خودکار بیک ) و یک قیف کوچک یا یک بطری پلاستیکی تمیز
یک سر شیلنگ , 15 سانت میره توی گیربکس از بغل (سوراخ چک کردنِ واسکازین)
سر دیگر شیلنگ وصل میشه به تَهِ اون بطری پلاستیکی , سر بطری رو هم با چاقو ببرین تا بشه مثل قیف
حالا کم کم روغن بریزین توی بطری تا جائی که روغن از سوراخ بغل گیربکس سر ریز بشه
بهتره زیر گیربکس مقوا پهن کنین یا یک طشت بذارین . توی طشت هم کیسه بذارین تا طشت روغنی نشه

2- اگر به کیفیتِ روغن شک دارین , بعد از 20.000 یا 30.000 کیلومتر تعویضش کنین و از روغن باکیفیت استفاده کنین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:سلام خدمت اقا محمد

نظرتون درباره استرس بار چی هست؟
این قطعه با توضیحاتی که دادن کارایی داره ؟

چطوری پیچ های سر کمک جلو میتونند نیرو رو انتقال بدن درصورتی که به بدنه خودرو محکم وصل شدن؟

اگر تایید میکنید روش ساخت کم هزینه استرس بار رو برای پراید آموزش میدین
تشکر میکنم .


سلام
استرس بار یا استرات بار strut bar کارش مقاوم تر کردن بدنه ی ماشین در برابر فشارهای جانبی و ضربه های جانبی هست
همه ی ماشینهای استاندارد خودش سترات بار داره حتی ماتیز هم داره
فریب تبلیغات رو نخورین که برای این قطعه هنرهای خیالی خلق میکنند
مثل این
[External Link Removed for Guests]
اگر بدنه ی پراید سترات بار نداره پس یک رسوائی دیگه برای خودرو ایرانی هست
با یک تکه لوله به قطر 2.5cm ضخامت 3mm میشه درستش کرد و دو سرش هم باید ورق 3 یا 4 میلیمتری جوش داده بشه برای نصب روی سر کمکها
مثل این
[External Link Removed for Guests]
در یوتیوب هم آموزشش هست
در یوتیوب بنویسید :
how to make strut bar diy
diy یعنی do it yourself یعنی خودتان انجام دهید
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”