اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

هیچ ماشینی در سیتم تعلیق خودش استرس بار نداره ماتیز یا پژو یا هر ماشین دیگه ای
استرس بار بنا به ادعا قطعه ای هست که باعث میشه نیوری دو سر کمک فنر ها که بدنه اون رو جذب میکنه اصولا به این قطعه منتقل بشه
من تا حالا از کارایی این قطعه چیزی نشنیدم بیشتر تیونر ها اصلا استفاده ای از این قطعه نمیکنن و هیچ اتومبیلی ندیدم به صورت استاندارد این قطعه رو داشته باشه
چون اصلا شاسی و در اتومبیلهای جدید بخش جلوی بدنه طوری طراحی میشه که نیروی وارده به سر کمک ها رو در کل سر شاسی ها پخش میکنه
برای همینه که گاهی میبینم در ماشنیهایی که از نظر مقاومت بدنه برای محیطهای شهری طراحی شدن وقتی با یک نا همواری بزرگ با سرعت زیاد مواجه میشن حتی درها هم دچار مشکل میشن و خوب باز و بسته نمیشن
من نه روی ماتیز این قطعه رو دیدم نه روی ماکسیما نه روی ماشنهایی مثل جنسیس کوپه
در مورد ماشینهای سوپر اسپرت اونها به دلیل اینکه برای شرایط سخت تری طراحی شدن اصولا از شاسی های فضایی استفاده میکنن
زیاد به تبلیغات توجه نکنید اتومبیلی که شما و بنده سواری میشم تا سرعتهای بالای 150 کیلومتر بدون استرس بار هم به خوبی جواب میده
به رویاهایت بی اندیش ..........
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

ramin-am نوشته شده:هیچ ماشینی در سیستم تعلیق خودش استرس بار نداره ماتیز یا پژو یا هر ماشین دیگه ای

سلام
این عکس استرات بار ماتیز هست
قطعه 1
تصویر
[External Link Removed for Guests]
استرات بار ماتیز چسبیده به فایر وال firewall هست و برای همین در وهله ی اول دیده نمیشه
فایروال همون دیوار فلزی بین اتاق و موتور هست

ندیدن و نشنیدن دلیل بر وجود نداشتن نیست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام محمد عزیز
چند روز هست که وقتی ماشین رو در حالی که موتور سرده روشن میکنم وقتی کلاج رو تا ته و کامل فشار میدم صدای خرخر ضعیفی میاد(در حالت عادی صدا نمیاد فقط با گرفتن کلاج) که این صدا با گرم شدن ماشین بعد از چند دقیقه (فرقی نمیکنه با ماشین راه برم یا در جا کار کنه . فقط باید چند دقیقه کار کنه تا صدا بر طرف بشه) و از طرفی وقتی در حالت سرد بودن دنده عقب میزنم هم صدای قیژ قیژ میاد که این صدا هم با گرم شدن بر طرف میشه .. ممنون میشم راهنمایی کنین و یک مساله دیگه تنظیم نور چراغ جلو ماشین های چراغ عادی رو بلدم که دو تا پیچ داره و جهت افقی و عمودی چپ و راست ماشین تنظیم میشه ولی این ماشینم چراغش موتور داره واز داخل اتاق هم جهت افقی عمودی تنظیم میشه و روی چراغ هم فقط یک پیچ دیدم که روش نوشته بود u-d که جهت افقی عمودی رو دستی تنظیم میکنه ولی برای تنظیم چپ و راست چیزی ندیدم یعنی کلا چراغ موتور دار به جهت چپ و راست تنظیم نمیشه ؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

واسکازین ماشین رو چک کنید واسه صدای دنده عقب
اون صدا در حالت سرد هم یا از بلبرینگ کلاچ هست یا از فنرهای صفحه کلاچ میتونه باشه
اگه به چراغ ماشین توجه کنید دو تا پیچ اصلی تنظیم داره که اون رو باید توی کارخونه تنظیم کنن و اون تنظیم دقیق هست ولی یه تنظیم ارتفاع چراغ هست که برای زمانی هست که ماشین عقبش سنگین میشه و زاویه اتاق ماشین عوض میشه اون موقع در چراغهای تنظیم دستی یه پیچ بزرگ هست و در مورد چراغهای تنظیم برقی فقط ارتفاع تابش نور تنظیم میشه نه چیزی
اون موتور رو برای مواقعی گذاشتن که مثلا شما از یه سراشیبی طولانی دارید میایید پایین و یا بالا میرید یا اینکه توی صندوق بار زیادی گذاشتید و برای اینکه ارتفاع تابش نور رو راحت تنظیم کنید این رو گذاشتن وگرنه تنظیم دقیق چراغها خیلی کار پیچیده ای هست که یه بار باید تنظیم بشه و تمام
به رویاهایت بی اندیش ..........
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
1- برای پیدا کردنِ محل نشتی روغن روی موتور , بنده چیزی بهتر از بنزین پیدا نکردم
یک استکان بنزین و یک مسواک کهنه
باید در فضای کاملاً باز این کار انجام بشه وگرنه بخار بنزین مثل گاز با یک جرقه منفجر میشه
محلی که روغنی هست کاملاً تمیز و خشک میشه و بعد میشه هر روز بررسیش کرد تا جای دقیق نشتی روغن پیدا بشه
2- موتورشوئی پول دور ریختن هست و ضررش بیشتر از نفعشه خصوصاً در ماشینهای ایرانی
چرب بودنِ بدنه ی موتور هیچ ضرری نداره اما نشتی باید برطرف بشه
اگر نشتی نباشه , چربیها خودش کم کم تبخیر میشه . لکه هایی هم که میمونه اصلاً مهم نیست
اما اگر گِل چسبیده باشه به موتور , این گلها باعث گرمای زیاد میشه چون موتور قسمتی از گرماش رو مستقیماً با انتقال گرما از بدنه به هوا منتقل میکنه
لایه ی گل مثل عایق نمیذاره تبادل گرما بین بدنه و هوا درست انجام بشه
این گلها رو با بروس سیمی میشه پاک کرد
گاهی با روغن مخلوط میشه و شبیه آسفالت سفت میشه که احتیاج به کاردک یا یک حلال داره مثل بنزین که البته خطرات زیادی هم داره اگر ایمنی رعایت نشه
بعضیها هم با نفت و یا گازوئیل با اسپری میشورند یعنی با فشار قوی
با آبِ داغ و پاک کننده های قوی هم پاک میشه اما باید قبلش دینام و سنسورها و حتی جعبه فیوز با پلاستیک پوشیده بشه
موتور رو برای وجود لکه های روغن بیخودی نشورید
فقط نشتیهای روغن و گل و لای رو طرف کنین گلها رو

3- علتهای زود سیاه شدنِ روغن:

اگر توی شیلنگهای pcv روغن هست پس رینگها و پیستونها و سیلندر فرسوده هست و باعث انتقال حرارت و مخلوط بنزین و هوا و دود و فشار (کمپرس) به اتاقک زیر میل لنگ میشه و باعث داد شدن روغن و تبخیرش و بخار شدنش و تغییر رنگش میشه و این بخار میره به محفظه ی سوپاپها و از شیلنگهای pcv میره توی متیفولد هوا و موتور و میسوزه
پس یکی از علتهای سیاه شدن روغن , فرسودگی موتور هست
علت دیگه بنجل بودن روغن هست
علت دیگه بنجل بودن فیلـتر روغن هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

با سلام خدمت دوستان
یکی از آشنایان من چند ماهه که ماشین صفر خریده و کلا دو هزار تا با ماشینش راه رفته و تا حالا چند بار کلاج رو رگلاژ کرده که بالا در گیر نشه و هر دفعه که رگلاژ میکنه بعد از مدتی راه رفتن تنظیمش بهم میریزه و کم کم دوباره بالا میاد دیروز هم دوباره کلاجش بالا درگیر میشد که کاپوت رو زد بالا دیدم پيچ رگلاژ كلاچ تا انتهاي كورس درگيري بازه و اهرم كلاچ (بر روي گيربكس)ديگه نمیتونه از اون بالاتر بيايد(دیگه جا نداشت برای شل کردن). ولي باز هم پدال كلاچ بالا درگير مي‌شود ولی کلاج و دنده کاملا نرمه . ممنون از راهنمایی
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

دوست عزیز وقتی پیچ ریگلاژ رو ببندی صفحه از دیسک جدا میشه و حالتی بین بوکساباد کردن رو داره . ماشین های صفر مخصوصا پراید از صفحه کلاچ های نامرغوب در سایپا استفاده میشه .

یه تست صفحه بدین براتون انجام بدن مکانیک یا خودتون هم میتونید انجام بدین ببینید صفحه داره یا خیر.

ماشین من زمانی که صفحه نداشت پدال کلاچ بالا درگیر میشد .

زمانی که صفحه عوض کردم. پدال همون پایین درگیر میشه و نیازی نیست زانو رو جم کنی تا کلاچ بگیری با نوک پنچه ب راحتی کلاچ میگیری

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

تشکر از محسن فلاح. تست صفحه انجام شده و بابالا اوردن دستی و کلاج در همون جای خودش خاموش کرد. صفحه مشکلی نداره ماشین 405 که دو هزار کارکرد داره . کلاج هم خیلی نرمه و سفت نیست دنده ها خیلی نرم جا میرن کلاج پله پله هم نیست . فقط همین مشکل پیچ رگلاژ رو داره که بعد از چند کیلومتر که پایین کلاج رو تنظیم کرده خود به خود میاد بالا و الان دیگه جای پیچ رگلاژ به آخرای خوش رسیده و دیگه نمیشه پایین کلاج رو تنظیمش کرد.
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:تشکر از محسن فلاح. تست صفحه انجام شده و بابالا اوردن دستی و کلاج در همون جای خودش خاموش کرد. صفحه مشکلی نداره ماشین 405 که دو هزار کارکرد داره . کلاج هم خیلی نرمه و سفت نیست دنده ها خیلی نرم جا میرن کلاج پله پله هم نیست . فقط همین مشکل پیچ رگلاژ رو داره که بعد از چند کیلومتر که پایین کلاج رو تنظیم کرده خود به خود میاد بالا و الان دیگه جای پیچ رگلاژ به آخرای خوش رسیده و دیگه نمیشه پایین کلاج رو تنظیمش کرد.

سلام
شاید دوشاخه بنجله و هی کج شده و کج شده و این مشکل رو به وجود آورده
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

dariush074 نوشته شده:تشکر از محسن فلاح. تست صفحه انجام شده و بابالا اوردن دستی و کلاج در همون جای خودش خاموش کرد. صفحه مشکلی نداره ماشین 405 که دو هزار کارکرد داره . کلاج هم خیلی نرمه و سفت نیست دنده ها خیلی نرم جا میرن کلاج پله پله هم نیست . فقط همین مشکل پیچ رگلاژ رو داره که بعد از چند کیلومتر که پایین کلاج رو تنظیم کرده خود به خود میاد بالا و الان دیگه جای پیچ رگلاژ به آخرای خوش رسیده و دیگه نمیشه پایین کلاج رو تنظیمش کرد.

همانطوری که اقامحمد عرض کردن
1پایه دسته کلاچ
2مهره ریگلاژ
3کش اومدن سیم کلاچ
جز این سه قطعه چیزی با کلاچ ارتباط نداره


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:

1پایه دسته کلاچ
2مهره ریگلاژ
3کش اومدن سیم کلاچ
جز این سه قطعه چیزی با کلاچ ارتباط نداره




سلام
اگر کلاچ 405 سیمی هست پس ممکنه مهره ی رگلاژ هی شل میشه
کلاچ ماتیز هم سیمی هست مهره اش کم کم شل میشه و رگلاژ کلاچ به هم میریزه
راه حلش هم اینه که یک مهره ی دیگه بسته بشه روش و با یک آچار مهره ی زیری رو نگه دارین و مهره س رویی رو با یک آچار دیگه سفت کنین تا به همدیگه بچسبند و دیگه شل نشند
تصویر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

قابل توجه دوستان:
فیلـتر هوا با مارک هراز (HARAZ filter) فیلـتر جعلی و غیر استاندارد هست که متاسفانه روی جعبه و حتی خود فیـلتر نشان استاندارد و کیفیت رو جعل کرده . با یه سرچ ساده میبینین که خبر گزاری ایسنا و فارس و ... حرف من رو تایید میکنن .
و فیـلتر دیگری نیز به نام راج (RAJ filter) هم تقلبیه که سعی داره از مارک معتبر کاج(KAJ filter) کپی برداری کنه .
متاسفانه دستمالی که خیلی از جاها برای تمیز کردن ماشین میفروشند به نام برند وایت اند وایت هم کد مخصوص برای استعلام پیامکی داره که فقط سامانه پیامکی 10000727 مورد تاییده و اصل هست و اونایی که سامانه پیامکیشون یک شماره دیگه هست تقلبین که سایت اصلیش ([External Link Removed for Guests]) حرف من رو تایید میکنه.
آخرین ويرايش توسط 1 on dariush074, ويرايش شده در 0.
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”