اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یک آزمایش ساده برای مطمئن شدن از سالم بودنِ وایر شمعها و وایر دلکو

سلام دوستان

بیشتر مردم همه ی وایر شمعها رو با هم عوض میکنند که کار اشتباهی هست .

یه عده هم وایر شمعهای سالم رو فقط از روی حدس و گمان عوض میکنند که باز هم اشتباه و خرج بیخودی هست .

با یک آزمایش ساده میشه فهمید کدوم وایر خرابه و به موقع عوضش کرد :

وایر شمع باید مقاومتش حدودِ 500 تا 4000 اهم باشه . در حقیقت هر چی کمتر باشه بهتره .

اما باید کمی مقاومت داشته باشه وگرنه به شدت پارازیت میندازه روی رادیو و سیستم جی پی اس و کامپیوتر ماشین


خیلی راحت وایر شمعها رو تک تک باز کنین و با اهم متر چک کنین اگر بیشتر از 4500 اهم بود بهتره عوض بشه

اگه از 5000 اهم ( 5 کیلو اهم ) بیشتر بود حتماً عوضش کنین .
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


توجه مهم :

واحد اندازه گیری مقدار مقاومت وایر شمع , اهم در فوت هست . یعنی اهم در حدودِ 30 سانت .

یعنی وایر شمعی که حدود 30 یانت طول داره نباید بیش از 4000 اهم مقاومت داشته باشه وگرنه یا خرابه یا بنجل .



در ایران متاسفانه عده ای سود جو با وارد کردن یا ساختن وایر شمع از سیمهای بسیار ارزان و بی کیفیت سر مردم کلاه میذارند .

این وایر شمعها حدود 10 هزار اهم یا 15 هزار اهم یا حتی بیشتر مقاومت داره !!!!! که بسیار ضرر داره چون باعث افت شدید ولتاژ در وایر شمعها و در نتیجه ضعیف شدن جرقه ی شمعها و ضعیف بودن انفجار سوخت در سیلندر و کم شدن قدرت موتور و بالا رفتن مصرف سوخت میشه .


اگر یک وایر شمع سالم ماشینتون رو چک کنین اونوقت میزانِ مقاومتش دستتون میاد و دیگه میتونین هر ماه با این آزمایش ساده وایرها رو تک تک چک کنین و به محض اینکه یکیش نیم سوز میشه تعویضش کنین .

حتماً وایرها تک تک رو دربیارین چون ممکنه در نصبشون دچار اشتباه بشین و جابجا وصلشون کنید .

وایر رو خوب وارسی کنید که بریدگی نداشته باشه وگرنه برق دزدی به وجود میاره .
وایر کویل به دلکو هم همینطور هست .
اون هم باید چک بشه .
چه بسا وایر شمعها سالم باشه اما وایر کویل نیم سوز باشه .
هر چه مقاومت سیم بیشتر از حد استاندارد شده باشه برق رو بدتر منتقل میکنه و جرقه ی شمعها ضعیفتر میشه و باعث انفجار ناقص میشه که باعث کم جون شدن موتور میشه و شما مجبورین بیشتر گاز بدین و مصرف میره بالا .

هرگز با حدس و گمان قطعه ای رو عوض نکنین مگر اینکه بشه اون رو پس داد اگر نیازی بهش نیست .
وایر شمع ژاپنی یا آلمانی اصل بخرید برای ماشینتون یا کره ای اصل .
کافیه طولش و سرهاش به ماشینتون بخوره و مقاومتش هم در همون حدود باشه که بیشتر وایرها مقاومتشون تو یه رِنج هست .
گرانتر هست اما عمرش چند برابره .
در ضمن همیشه وایر شمعها رو چک کنین که با چیز داغ یا فلز تیز تماس نداشته باشه وگرنه عایقش آسیب میبینه و برق دزدی پیدا میکنه و مجبور میشین عوضش کنین .

موقع خرید وایر شمع هم میتونین اهم متر رو با خودتون ببرین و چک کنین که با کیفیت هست یا نه .

اگر همه یاد بگیرند جنس بنجل نخرند , اونوقت بنجل ساز و بنجل فروش مجبور میشن کالای خوب تحویل مردم بدند

این یک نمونه وایر شمع درجه یکِ سیلیکونی هست که فقط 50 اهم در فوت مقاومت داره که مصرف بنزین رو کم میکنه و قدرت موتور رو بیشتر میکنه چون جرقه شمع قویتر میشه .

تصویر
[External Link Removed for Guests]


اگر دوست دارین بیشتر کارهای تعمیر رو خودتون انجام بدین حتما یک اهم متر ساده و ارزان اما درست بخرید یا وقت لزوم قرض بگیرید
وجود یک قوطی گریس نرم درجه یک و یک روغندان هم لازم هست
گاهی یکی دو قطره روغن عمر یک قطعه رو سالها افزایش میده مثل روغن زدن به لولای درها و گریس زدن به قفلها و بلبرینگهای چرخها ( هر دو سه سال یک بار ) .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

morteza tomcat نوشته شده:سلام من خودروی پژو پارس دارم مدل سال 90 از وقتی هم تحویل گرفتم کولرش خوب خنک نمی کنه و حتی شارژ گاز کولر هم در نمایندگی انجام دادم بازم فایده نداشت با نزدیک شدن فصل گرما با پرسو جویی که کردم بم گفتن گاز کولر را با نوع خارجی عوض کنم به نظر دوستان فایده ای داره یا نه؟
سلام .نوع گاز و کیفیتش و خلوصش در کار کولر و عمرش خیلی تاثیر داره .در تهران تعمیرگاه کولری هست که بسیار معروف هست و در اینترنت هم در یکی از فروم ها تاپیک دارند و با مشتریاشون و علاقمندان در تماس هستند .دقت , تمیزی , وجدان کاری و اخلاق ایشون معروف هست . شماره موبایل صاحب تعمیرگاه و آدرسش رو براتون با پیام خصوصی فرستادم .اگر دوست دارین برین اونجا بهتره قبلش زنگ بزنین و وقت بگیرین تا زیاد منتظر نمونین .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

با سلامی دوباره

اگر شیلنگهای کمپروسور کولر   هیدرولیک فرمانِ ماشینتون مشکلی پیدا کرد نیازی به خرید شیلنگ فابریک نیست . همون شیلنگ قابل تعمیر هست و حتی بهتر از اولش میشه .
 
   کارخونه های   ( خصوصا ً ایرانی و هندی و چینی )   میکنند از مواد اولیه ی ارزان قیمت استفاده کنند برای ساخت ماشین و بعد از مدتِ کوتاهی مشکلات ماشین شروع میشه و مردم مجبورند هی  م یدکی بخرند برای ماشینشون .

  در حقیقت سودِ کارخانه های خودروسازی بیشتر از فروش  م یدکی و سرویس و خدمات پولیِ پس از فروش هست .

   که 100 ریال هزینه داره فروخته میشه 5000 ریال .

  این مورد در  ُستِ بعدی   شاء الله بیشتر توضیح میدم تا  ِ باچراغی که در کار خودروسازی و لوازم یدکی هستند    
ناسید          
 
    
 =====================================================================================

اگر شیلنگ کولر ماشین یا شیلنگ هیدرولیک فرمان ماشین نشتی داره یا سوراخ شده یا بریده یا پوسیده , مغازه هائی که شیلنگ هیدرولیک میفروشند , دو سرِ شیلنگ رو جدا میکنند و پِرس میکنند رویِ شیلنگ نو و اگه شیلنگش جنس خوب باشه تا 20 سال هم عمر میکنه .
فقط بهشون شفارش کنین که جهتِ دو سرِ فلزیِ شیلنگ دقیقاً مثل فابریکش باشه تا موقع نصب مشکلی پیش نیاد گرچه چیز واضحی هست و خودشون باید حواسشون باشه .

پس وقتی مکانیک میگه شیلنگ خرابه برو نو بخر بیا , اول شیلنگ رو بررسی کنین بعدش زنگ بزنین به چند جا که شیلنگ هیدرولیک تعمیر میکنند ببینین شیلنگهاشون ساخت کجا هست .
اگر اروپائی یا ژاپنی یا امریکائی باشه عالی هست . کره ای هم قابل تحمله . بیشتر قیمت داره این شیلنگها اما چند برابر بیشتر عمر میکنه .
شیلنگ رو ببرین پیششون و تعمیر کنین . بالا سرشون وایسین و سفارش کنین که عجله نکنه و همه ی مهارتش رو به کار بگیره تا تمیز تر در بیاد .

عکس شیلنگها :

تصویر
تصویر


تصویر


تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

تصویر

تصویر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

خیلی از شرکتهائی که قطعات یدکی میفروشند , خودشون تولید کننده نیستند بلکه فقط دلال هستند و قطعه رو با یک مشخصات معین به قطعه ساز سفارش میدند و بعدش مارک خودشون رو میزنند روش و میفروشند .

ایساکو یکی از این شرکتهاست . ایساکو یک پیچ هم تولید نمیکنه .

فقط با چند به اصطلاح قطعه ساز !!! قرارداد داره تا برش قطعات تولید کنند .

بعدش قطعات رو میگیره و مارک ایساکو میزنه روش و میده به نمایندگی و کلی حق دلالی میکشه روش .

بعدش نمایندگی هم کلی میکشه روش و میده به مشتری .

تازه بعضی از نمایندگیها هم میدند به مغازه هائی که نمایندگی نیست که اونها هم یه چیزی میکشند روش و بعضی از اون مغازه ها هم میدند به مکانیک و مکانیک هم یه چیزی میکشه روش .

حالا ببینین چه بر سر مشتریِ بینوا میاد و چقدر باید پولِ زیادی و حق دلالی بده برای یک قطعه که کیفیتش پائینه و غیر استاندارد هم هست .

اون هم با پولی که هی ارزشش میاد پائین تر .

پس تا میتونید زیر بار خرید قطعات بی کیفیتِ گران نرید .

این یک نوع اقتصادِ مقاومتی هست که این روزها خیلی حرفش زده میشه .

این حق مسلّم شماست که با روش اقتصادِ مقاومتی پول خرج کنین .
یادگرفتنِ کار قطعات و سیستمهای ماشین برای استفاده ی صحیح و سرویس وتعمیر به موقع .
گشتن دنبال بهترین قطعه با بهترین کیفیت و قیمت ( گاهی اوقات قطعه با کیفیتِ گران اقتصادی هست ) .
استفاده از قطعه ی مشابهِ با کیفیت به جای قطعه ی به اصطلاح اصلی و بی کیفیت
تعمیر قطعات به روش صحیح تا حد امکان .
نخریدنِ قطعه ی جدید مگر در صورت ضرورت .
فریب مکانیکهای کلاهبردار و دروغگو رو نخوردن ( با احترام به همه ی مکانیکهای با اخلاص و حلال خور ) .
استفاده صحیح و عاقلانه از ماشین تا کمتر به قطعات و تعمیر احتیاج پیدا کنه .

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام .


  این آزمایش ساده میتونین مطمئن بشین که فرمانِ ماشینتون دقیقاً در وسط هست و از چپ و راست به یک اندازه میپیچه یا نه .

  شاید تعجب کنین و بگین مگه میشه فرمان از یک طرف بیشتر بپیچه ؟

بله میشه , وقتی تو کارخونه ی خودروسازی کار درست انجام نشه یا یک جلوبندِ ناوارد گند بزنه تو کار کردن , اینجوری میشه .

مکانیکِ ناوارد یا کارخونه چطوری خرابکاری میکنند که این مشکل پیش میاد ؟

جواب :


 
  لتش اینه که موقع موازی کردن دو چرخ جلو با هم کار رو اشتباه انجام داده اند بعدش دیدند ماشین مستقیم میره اما فرمان کمی کج   

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر 

 
فرمان ماشین رو باز کردند و به اصطلاح میزون کر [SIZE=120] اما در حقیقت گن   
  د زده اند چون وقتی ماشین مستقیم میره اما فرمان کمی مایل به چپ یا راست هست باید با استفاده از دو پیچی که برای تنظیم جلوبندی هست این عیب رو برطرف   نه با تغییر دادنِ جای فرمان . 

تصویر
 
تصویر تصویر


بیشتر جلوبندها و مکانیکها یا این موضوع رو درک نکرده اند که وقتی فرمان کجه اما ماشین مستقیم میره باید با استفاده از میله ی تنظیم جلوبندی این عیب رو برطرف کنند یا اینکه تنبلی میکنند و براشون راحتتره که فرمان رو باز کنند و وسط نصبش کنند . ( کار بدون وجدان کاری ) .


حالا شما میتونین با انجام یک آزمایش بسیار ساده اما حرفه ای , پی ببرین که آیا فرمان ماشینتون در وسط قرار داره یا نه .

این آزمایش رو به دو روش میشه انجام داد که نتیجه یکی هست :

وسائل لازم :

فقط یک خودکار !!!


این آزمایش رو روی اسفالت انجام ندین چون به تایرها و جلوبندی فشار میاره مگر اینکه موقع پیچیدن فرمان ماشین رو کمی عقب و جلو کنین تا لاستیکها و جلوبندی و سیستم فرمان صدمه نبینه .
رویِ شن , خاک و کاشی خیلی راحت تره . کاشی خیس هم بهتره .

روش اول :
1- بشینید توی ماشین و فرمان رو کاملاً مستقیم کنید به طوری که ذره ای هم چپ یا راست نباشه .( کاری به تایرها نداشته باشین فقط فرمان رو کاملا مستقیم کنید ) .
2- با خودکار یک علامتِ کوچیک بزنین بالایِ بالایِ فرمان .
3- حالا فرمان رو تا آخر به چپ برگردونین و ببینین که اون علامت دقیقاً کجا قرار میگیره و جاش رو دقیقاً به خاطر بسپارید .
4- حالا فرمان رو تا آخر برگردونین به سمت راست . باید اون علامت درست در نقطه ی مقابلِ مرحله ی 3 باشه .( نقطه ی مقابلِ هم در خط افقی )

تصویر
مثال : اگر بار اول علامت دقیقا روی خط نقطه چین در شکل زیر قرار گرفت , بار دوم هم باید روی خط نقطه چین قرار بگیره اما در سمتِ مقابل .
اگر بار اول دو انگشت بالای خط وایساد , بار دوم هم باید دو انگشت بالای خط وایسه اما در سمت مقابل .
اگر واضح نیست بگین تا توضیح بیشتر بدم .

تصویر

اگر در بار دوم , علامت بالاتر یا پائین تر از دفعه ی اول بود پس فرمان "سِنتر" center نیست یعنی در وسط قرار نداره .

روش دوم :

1- فرمان رو تا آخر آخر بپیچونین به چپ و بالاترین جایِ فرمان رو علامت بزنین ( قُلّه ی فرمان )
2- حالا آروم آروم فرمان رو بپیچونین به راست و چشمتون به اون علامت باشه و بشمارید که اون علامت دقیقاً چند دور میزنه تا به آخر برسه ؟
3- حالا اگر به اندازه ی نصفِ اون فاصله , فرمان رو بگردونین باید دقیقاً مستقیم و صاف بشه .
اگر وقتی به اندازه ی نصفِ فاصله ی چپ تا راست , فرمان رو برگردوندین دقیقاً در وسط قرار نگرفت پس فرمان ماشین میزان نیست و در وسط نصب نشده .


مثال :
اگر از منتهی الیهِ چپ تا منتهی الیه ِ راست , اون علامت دو دور و نیم میچرخه پس باید با یک دور و ربع به وسط برسه و فرمان دقیقاً مستقیم بشه.

خب حالا اگر این آزمایش رو انجام دادیم و دیدیم که فرمان در وسط قرار نمیگیره چطوری درستش کنیم ؟
جواب :

برای برطرف کردن این عیب این کارها رو انجام بدین :

اول از همه باید مطمئن بشین که اگر این عیب برطرف بشه تایر به جائی نمیگیره چون ممکنه ماشین بد طراحی شده باشه و بعد از ساختش دیدند که یکی از تایرها میگیره به بدنه ( گند کاری مهندسین ) , اومدند کاری کردن که فرمان از یک طرف کمتر بپیچه تا تایر به بدنه نگیره !!!! ( روش پَت و مَت ) .
ماشین استاندارد باید طوری طراحی شده باشه که هر دو تایر جلو بتونه به یک مقدار مساوی به چپ و راست حرکت کنه بدون اینکه به بدنه یا ساشی بگیره .


برای این کار باید فرمان رو تا آخر به طرفی که کمتر میپیچه بگردونین بعدش برید دور تا دور تایرهای جلو رو از زیر و بغل نگاه گنین ببینین آیا جا داره بیشتر از این بپیچه یا خیلی به بدنه نزدیک شده و دیگه نمیشه بیشتر بپیچه ؟

اگر دیدین دیگه جا نداره , موضوع رو فراموش کنین چون خود کارخونه برای فورمالیته کردنِ گندکاریشون کاری کردن که تایرها از یک طرف کمتر بپیچه . .

اما اگر دیدین جا داره , با روش زیر درستش کنین .



1- فرمان رو تا آخر آخر بپیچونین به چپ و بالاترین جایِ فرمان رو علامت بزنین ( قُلّه ی فرمان )
2- حالا آروم آروم فرمان رو بپیچونین به راست و چشمتون به اون علامت باشه و بشمارید که اون علامت دقیقاً چند دور میزنه تا به آخر برسه ؟
3- حالا دقیقاً به اندازه ی نصفِ اون فاصله , فرمان رو بگردونین . این همون جائی هست که فرمان باید مستقیم بشه .
4 - حالا باید فرمان باز بشه و دقیقاً در وسط نصب بشه تا انحرافش از بین بره .

( اصلاً کاری نداشته باشین که تایرها هم مستقیم هست یانه . تایرها رو بعداً تنظیم میکنیم . فعلا فقط میخوایم فرمان رو در جای صحیح خودش یعنی در وسط نصب کنیم . )

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر

قرمان ماشین معمولاً خیلی سفته و با باز کردنی مهره اش به این راحتی ها در نمیاد و نیاز به ابزاری به نام پولی کش هست .

تصویر


تصویر

تصویر

عکسهای بیشتر

[External Link Removed for Guests]



5 - بعد از اینکه فرمان رو باز کردین و دقیقا در وسط نصب کردین , چند بار آزمایش اول رو تکرار کنین تا مطمئن بشین که فرمان دقیقاً در وسط نصب شده .

6 - بعدش پیچش رو ببندین و محکم محکم کنین و درپوشش رو هم نصب کنین .

خب حالا فرمان ماشین کاملاً در وسط قرار گرفته و از هر دو طرف به یک مقدار میپیچه اما ......

اما حالا چرخهای جلو با فرمان همسو نیست یعنی وقتی فرمان رو مستقیم میگیرین ماشین به چپ یا راست میره .

اصلاً نگران نباشین چون برطرف کردن این عیب کار ساده ای هست .

1 - اول ماشین رو در یک خیابون خلوت خیلی آروم برونید تا ببینید وقتی فرمان کاملا صاف هست ماشین چپ میره یا راست ؟

2 - فرض کنید ماشین به سمت راست میره . پس شما باید با دو پیچ تنطیم جلو بندی , کمی دو چرخ جلو رو به سمت چپ منحرف کنین تا درست بشه .


تصویر

باید دقت کنین که اگر پیچ یک چرخ رو نیم دور گردوندین , باید پیچ چرخ دیگه رو هم دقیقاً نیم دور بگردونین تاموازی بودنشون با هم مُختل نشه .

یادتون باشه که برای منحرف کردن تایر چپ به سمتِ چپ باید اون پیچ رو سفت کنین تا میله کوتاه تر بشه اما برای چرخ سمت راست باید پیچ رو باز کنین تا میله بلندتر بشه .

باور بفرمائین اگر این نکات ساده رو خوب درک کنین میتونین یه مغدزه ی جلو بندی باز کنین و همه رو مشتریِ خودتون کنین چون کارتون رو تمیز و حرفه ای و حساب شده و با وجدانِ کاری انجام میدین .

وقتی کار تموم شد و مطمئن شدین که ماشین مستقیم میره و دو چرخ جلو هم کاملا با هم موازی هست , مهره ی اون دو میله رو سفت کنین که چیز بسیار مهمی هست وگرنه به مرور زمان خصوصاً تو چاله چوله های ایران دوباره تنطیم به هم میخوره و ممکنه خدای نکرده میله در بره و حادثه آفرین بشه .



برای باز کردنِ فرمان هم احتمالاً باید برید پیش جلوبند چون حتی اگر پیچ فرمان رو هم باز کنید احتمال زیاد داره باز هم به این راحتی از جاش در نیاد و احتیاج به پولی کش داره . اما حالا شما یک مهندس تنطیم فرمان و جلوبندی هستین و میتونین روی کارش نظارت داشته باشین تا اشتباه یا خرابکاری نکنه .

اگر هم خواستین یک پولی کش بخرین برای خودتون اما اول باید روکش روی فرمان رو باز کنین تا ببینین چه نوع پولی کشی لازم دارین .

میتونین هم قرض بگیرین .





این کارها شوق و علاقه و حوصله و دقت میخواد اما بعدش که نتیجه کارتون رو میبینین کلی لذت میبرین و کلی هم پول صرفه جوئی میکنین

اگر مطلبی واضح نیست بگین تا بیشتر توضیح بدم .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

با سلام به اساتیدِ محترم و همه ی دوستان گرامی .

اگر چیزی به نظرتون اشتباه هست و یا شما روشهای بهتر و ارزان تری پیشنهاد میکنین , لطف کنین برای بهتر شدن این تاپیک مطرح کنین .


با تشکر از همه ی اساتید و دوستان

تصویر تصویر تصویر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1118
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 آبان 1386, 3:56 pm
محل اقامت: ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس
سپاس‌های ارسالی: 1224 بار
سپاس‌های دریافتی: 1160 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط big-man »

برای تشخیص درست بودن فرمان من یه راه دیگه بلدم اما نمیدونم درسته یا نه

برای مثال راهنمای سمت راست رو بزنیم و بپیچیم به راست بعد فرمان رو بیاریم وسط اگه راهنما رو خودش جا به جا کرد فرمان به طرف چپ متمایل نشده

حالا این روش رو با زدن راهنما به چپ امتحان میکنیم.............اگه اونم درست بود فرمان یحتمل مشکلی نداره


اما اگه یکی از طرفها راهنما رو برنگردوند فرمان مشکل داره
خدایا ...!

نیازی به زمین لرزه نیست ...!

کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1118
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 آبان 1386, 3:56 pm
محل اقامت: ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس
سپاس‌های ارسالی: 1224 بار
سپاس‌های دریافتی: 1160 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط big-man »

MOHAMMAD_ASEMOONI, شما تووو یه پست فرمودین تسمه تایم باید سالی یه بار تعویض بشه

اما همه ی تعمیر کارا میگن باید هر 70000 کیلومتر کارکرد باید عوض بشه


الان من ماشینم 5 سال دیگه 70 هزار تا نمیره ........


حالا من باید سالانه تعویض کنم یا همون 70 تا
خدایا ...!

نیازی به زمین لرزه نیست ...!

کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

big-man نوشته شده:MOHAMMAD_ASEMOONI, شما تووو یه پست فرمودین تسمه تایم باید سالی یه بار تعویض بشه اما همه ی تعمیر کارا میگن باید هر 70000 کیلومتر کارکرد باید عوض بشهالان من ماشینم 5 سال دیگه 70 هزار تا نمیره ........حالا من باید سالانه تعویض کنم یا همون 70 تا
سلام .اين كار ريسک زیادی داره .بهتره حداقل 6 ماه یک بار تسمه چک بشه میلیمتر به میلیمتر تا اگر زدگی داره یا دندانه ی شکسته داره فورا تعویض بشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

big-man نوشته شده:برای تشخیص درست بودن فرمان من یه راه دیگه بلدم اما نمیدونم درسته یا نهبرای مثال راهنمای سمت راست رو بزنیم و بپیچیم به راست بعد فرمان رو بیاریم وسط اگه راهنما رو خودش جا به جا کرد فرمان به طرف چپ متمایل نشده حالا این روش رو با زدن راهنما به چپ امتحان میکنیم.............اگه اونم درست بود فرمان یحتمل مشکلی ندارهاما اگه یکی از طرفها راهنما رو برنگردوند فرمان مشکل داره
سلام . ممنون از حضورتون و نظرتون .ضامنی که دسته راهنما رو برمیگردونه بالاخره با دسته برخورد میکنه و فقط کمی جاش تغییر میکنه .این روش کمکی به تشخیص میزان انحراف نمیکنه ( نظر شخصی ) .در ضمن تا میتونین راهنما رو قفل نکنین . فقط با کمی فشار روشنش کنین .گارانتی 20 ساله میدم برای دوامش
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
اگه ماشینتون کولر داره این مطلب رو با دقت بخونین پول زیادی توشه :

قبلاً طرز کار کولر ماشین که خیلی هم ساده هست رو خدمتتون عرض کردم .

يکی از قطعاتِ کولر ماشین اسمش expansion valve هست . در ایران بهش میگن فیلتــر فشارشکن


عكسهاش :
تصویر
تصویر
تصویر تصویر

داخلش این شکلیه و گاز فشرده شده ای که از کمپروسور میاد رو میگیره و از سوراخ بسیار زیری که درونش قرار داره عبور میده ( مثل رگولاتور کپسول گاز ) و فشار رو کم میکنه و در نتیجه گاز مایع تبدیل به گاز میشه ( مثل سر پیف پاف که گاز مایع رو به صورت پودر میپاشه توی هوا ) و دمای گاز بسیازر پاین میاد و سرد میشه .


تصویر
بعدش گاز سرد شده میره توی اِواپِراتور که زیر داشبورد هست و اونجا باعث سرد شدن اواپراتور میشه و در نتیجه سرما تولید میشه و با باد فنِ کولر این هوای سرد پخش میشه توی اتاق ماشین .

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر
تصویر

تصویر




در بيشتر ماشينها expansion VALVE توی اتاق کنار اواپراتور هست اما در بعضی از ماشینها خدا عمرشون بده گذاشتنش کنار موتور که باز و تمیز کردنش رو راحت کرده .
سوراخ بسیار ریز این والو مثل سر پیف پاف گاز رو به صورت پودر شده atomized میپاشه توی اِواپراتور .
اگر این سوراخ بسته بشه فشار گاز در لوله ها خیلی میره بالا و کمپروسور جام ( گیرپاچ ) میکنه و صدها هزار تومن میذاره رو دستتون
قبل از اینکه گاز فشرده شده به expansion برسه از قطعه ای به اسم dryer میگذره که قبلا معرفی شده

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


تصویر




اگر کمپروسور کثیف باشه یا لوله ها کثیف باشه یا روغن کثیف بزنند توی سیستم اونوقت کلی رسوب توی سیستم شروع به حرکت میکنه .
اگر dryer ( خشک کن ) خوب و سالم باشه و کهنه و کثیف نباشه این رسوبها رو میگیره اما به مرور زمان مقداری از این رسوبها راهشون رو از درایر به سمت فشار شکن پیدا میکنند و میرند در سوراخ ریز اون رسوب میکنند و راهش رو میبندند .
اگر به موقع به دادش نرسید باعث بسته شدن اون سوراخ و بسته شدن مسیر گاز میشه و به کمپروسور فشار میاد و جام میکنه و صدها هزار تومن بهتون ضرر میزنه .

راهِ حل چیه ؟
جواب
دو سال یک بار درایر رو عوض کنین .


اگر بودجه ناجوره دیگه سه سال یک بار حتماً باید عوض بشه تا کمپروسور و فشار شکن سالم و تمیز بمونه و سالها عمر کنه ( تا 10 سال ) .


در موقع تعویض درایر حتماً باید مقدار 60 سی سی روغن کولر یا بیشتر ( بستگی به اندازه ی درایر داره ) به سیستم روغن اضافه بشه تا کومپروسور بی روغن نمونه وگرنه جام میکنه و کلی ضرر میزنه بهتون .

یعنی نباید صبر کنین تا کولر خراب بشه بعد برین تعمیرش کنین بلکه باید با سرویس به موقع از خسارت سنگین جلوگیری کنین .


در بعضی ماشینها یک قطعه ی دیگه هم هست که اگر به موقع تعویض نشه کومپرسور رو داغون میکنه و کلی بهتون ضرر میزنه

orifice valve یا orifice tube اوريفيس تیوب یا والو . در ایران بهش میگن فیلتر مدادی . کارش مثل اکسپنشن والو کم کردن فشار گاز قبل از رفتن به اواپراتور هست . کثیف بودنش کار کولر رو مختل میکنه و اگر خیلی کثیف باشه باعث جام شدن کومپرسور میشه .
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


تصویر

تصویر
تصویر
جاش توی یکی از لوله هاست و یک مهره داره که باید باز بشه تا بیاد بیرون یا بغل کندنسر کولر در پشت سپر جلو

تصویر

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر
تصویر


تصویر


تصویر
تصویر
تصویر



اوریفیس تیوب هم باید و سال یک بار عوض بشه همراه با درایر وگرنه بدجوری ضرر میزنه بهتون .


در ضمن هر نوع نشتی روغن از لوله ها و یا کمپرسور باید سریعا درست بشه و به اندازه ی روغنی که نشت کرده باید به سیستم روغن اضافه بشه .




=========================================================================================


نکات بسیار مهم :


در روزی که گرد و غبار زیاده هرگز کولر رو باز و سرویس و تعمیر نکنید .
همینطور در روزی که شرجی و رطوبت زیاده.
درایر نو دو تا درپوش پلاستیکی داره
تصویر
تصویر


تا آخرین لحظه قبل از نصب نباید برداشته بشه تا کوچکترین گرد و غبار و رطوبت واردش نشه .


اون پیچ زرد رنگ هم جای فشنگی فشار سنج هست که سیم کلاچ کمپروسور بهش وصل میشه تا وقتی که فشار میره بالا , برق کلاچ کمپروسور رو قطع کنه و کمپروسور خودش خاموش بشه و با افتِ فشار دوباره خودش روشن بشه .

حتماً expansion رو هم حداکثر سه چهار سال یک بار باز کنین و تمیز کنین چون جاش تو اتاق و زیر داشبورد هست و بیشتر مکانیکها تنبلیشون میشه بازش کنند .

اگر تمیز نشه سوراخش میگیره و چه بسا باز هم کمپروسور گیرپاچ کنه و همه ی زحمتاتون هدر بره و پولتون .

حتماً برید پیش آدم فهمیده تا مطمئن بشین از روغن و گاز اشتباهی استفاده نمیکنه وگرنه کولر ظرفِ چند روز داغون میشه

روغن باید تازه و تمیز باشه نه دستِ دوم .

expansion یک لوله ی مسی باریک داره که باید حتماً بچسبه با لوله ی گاز تا وقتی اِواپراتور میخواد یخ بزنه گاز رو قطع کنه وگرنه مشکل یخ زدگی پیدا میکنه
تصویر

پس مطمئن بشید که مکانیک لوله ی باریکش رو درست نصب کنه روی لوله ی گاز تا خوب تماس داشته باشه و به موقع گاز رو قطع کنه .

اگر کولر ماشینتون فیلتر تصفیه گرد و خاک برای توی اتاق نداره ( مثل ماتیز ) خودتون براش فـیلتر درست کنین با کیسه جاروبرقی دستِ دوم شسته شده


این دیگه سلیقه ای هست و خودتون باید ببینین ورودی هوای فن زیر داشبورد کجاست و براش فیلتـر درست کنین و با چسب نواری الومینیومی بچسبونینش و دو سه هفته یک بار باز بشه و شسته بشه .
همیشه اول فصل گرما , سپر جلو رو باز کنین و رادیاتور کولر رو با فشار بسیار زیاد آب و مایع ظرفشوئی بشورید اما لمسش نکنین وگرنه لِه میشه و منفذاش بسته میشه .

تصویر

تصویر


تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

تمیز بودن کوندنسور ( رادیاتور کولر ) خیلی در خنک کنندگی کولر و عمر کمپروسور و مصرف بنزین تاثیر داره .
اگر انگلیسی بلدین وبه دانستن اطلاعات بیشتر در مورد اکسپنشن والو علاقه دارین این فایل کوچیک رو هم که در مورد expansion هست دانلود کنید و بخونید

[External Link Removed for Guests]
یا بزنین تو گوگل ترجمه تا حد زیادی متوجه معنیش میشید
حتماً حتماً اورینگ هایِ لوله ها رو هم عوض کنین اورینگ نو و درجه یک ژاپنی یا آلمانی یا کره ای اصل نصب کنین وگرنه نشتی گاز همه ی زحمتاتون رو هدر میده .


با ماشینتون مهربان باشین وگرنه بد جوری اذیتتون میکنه . برای مهربان بودن با ماشین قدم اول خردمند بودن هست . قدم دوم علم و دانش .

یعنی ارام روندن . سرویس به موقع برای سیستمها . فشار نیاوردن به ماشین . پوشاندن ماشین زیر آفتاب . استفاده از بنزین و روغن و فیلترهای با کیفیت و غیره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان .
کارهائی هست که اگر انجام بشه هم استهلاک و مخارج تعمير انژکتورها و پمپ بنزین و فیـلتر بنزین رو کم میکنه هم ماشین کمتر خراب میشه و اذیت میکنه :


1- هر شش ماه یک بار از محلول انژکتور شور استفاده کنین که میریزند توی باک و به تدریج انژکتورها رو از رسوبات و جِرم تمیز میکنه .

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


مبادا بی حساب کتاب بریزینش توی باک . حتماً باید طبق دستوری که روی قوطی نوشته شده مصرف بشه . معمولاً یک قوطی ربع لیتری برای 80 لیتر بنزین هست

از انواع معروف مثل STP استفاده کنین .


این ماده اگه بیش از حد لازم ازش استفاده بشه انژکتورها رو خراب میکنه .

از انواع آشغال و ارزون قیمت استفاده نکنین .

انواع خوبش شما رو از باز کردن انژکتورها برای شستشو بی نیاز میکنه .


از خراب شدن انژکتورها جلوگیری میکنه و ده پونزده یا حتی 20 سال عمر میکنه یعنی پول انژکتور شور رو راحت در میارین .
اگر از ماشینتون خیلی استفاده میکنین , 5 ماه یکبار ازش استفاده کنین .

این ماده عمر فیلـتر بنزین رو هم افزایش میده .

2 - سعی کنین نذارید باک بنزین از ربع کمتر بشه چون یکی از مهمترین دلیلهای سوختن پمپ بنزین , نبودن بنزین در باک هست .
3- کارکردن انژکتورها بدون بنزین ممکنه باعث سوختنش بشه چون با بنزینی که ازش رد میشه خنک میشه . بنابراین نذارین باک از ربع کمتر بشه .
4 - اگر بنزین سوپر با موتور ماشینتون سازگار هست از سوپر استفاده کنین چون قدرت انفجارش بیشتره و با اندکی گاز دادن ماشین سرعت میگیره و مصرفِ سوخت هم کم میشه .
اما هرگز سوپر و معمولی رو قاطی نکنین . وقتی میخواین سوخت رو تغییر بدین , اول بنزین توی باک رو مصرف کنید تا جائی که چراغ بنزین روشن بشه بعدش بنزین نوع دیگه بزنین . زیاد این کار رو انجام ندین چون به پمپ ضرر میزنه و فیلـتر رو هم زود کثیف میکنه چون همه ی رسوبات توی باک کشیده میشه تو پمپ و فیلتـر و لوله ها و انژکتورها .

5 - یکی از مهمترین عوامل سوختن پمپ بنزین , نبودن بنزین در باک هست . سعی کنین همیشه ربع باک پر باشه .

6 - اطلاعاتتون رو قوی کنین تا مکانیک ناوارد و مکانیک بی وجدان وقتی میگن این لازم نیست , اون باید عوض بشه , این نمیخواد عوض بشه بتونین مچشون رو بگیرین و به حرفشون گوش ندین .
اما اگر اطلاعاتتون کم باشه چاره ای جز اطاعت ندارین حتی اگر به ضررتون باشه چون فکر میکنین کارش درسته .

رَبِ زِدنا علما . پروردگارا دانش ما را زیاد کن
آمین ای خدای اسمانها و زمین .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”