اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام
چند روزه وقتی ماشین رو روشن میکنم بعضی وقتها دور موتور بعد از روشن شدن تا 2000 میره بالا و حدود دو دقیقه بعد میاد پایین ( چه در جا کار کنه چه باهاش راه بری فرقی نداره) البته همیشه بعد از هر استارت نه، و بعضی وقتا اینجوری میشه .و کلا دور موتور هیچ لرزش و نوسانی نداره و هیچ تعمیر و تعویضی هم ماشین نداشته خود به خود اینجوری شده از طرفی هوا هم خوبه و سرد نیست.البته بعضی ها میگن عیب سنسور دریچه گازه که کثیف شده و باید تمیز یا عوضش کرد. ممنون میشم راهنمایی کنی.


سلام
موتور رو روشن کنین
5 دقیقه صبر کنین تا موتور گرم بشه
فیش استپر رو بکشین و از ماشین استفاده کنین
در این مدت نباید از کولر استفاده کنین
میتونین ماشین رو خاموش کنین اما باید قبل از سرد شدن موتور دوباره روشنش کنین یعنی 5 دقیقه بیشتر خاموش نباشه
اگر در این آزمایش بعد از کشیدن فیش استپر دیگه دور موتور بالا نرفت پس مشکل از استپر هست
نتیجه رو خبر بدین
سنسور دریچه ی گاز هم قبلاً نحوه ی تست کردنش با ولتمتر شرح داده شده در همین تاپیک
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام مجدد و خسته نباشید فیش رو دراوردم و در حالت درجا هیچ گازی نخورد و عادی بود ولی چند متر که رفتم دیدم اینبار گاز میخوره ولی رو 2000 نرفت و روی 1500 مونده بود که چند ثانیه بعد برطرف شد ولی باز هم این اتفاق دوباره تکرار شد ..
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام مجدد و خسته نباشید
فیش رو دراوردم و در حالت درجا هیچ گازی نخورد و عادی بود
ولی چند متر که رفتم دیدم اینبار گاز میخوره ولی رو 2000 نرفت و روی 1500 مونده بود که چند ثانیه بعد برطرف شد ولی باز هم این اتفاق دوباره تکرار شد ..

سلام , سلامت باشید
بالا رفتن دور موتور یعنی اینکه راه ورود هوا به موتور بیشتر باز میشه
راههای ورود هوا به موتور:
کانال استپر که وقتی سر استپر کوتاهتر میشه هوای بیشتر مکیده میشه توی موتور و دور موتور لا میره
دریچه ای که با پدال گاز کار میکنه
شکستگی و نشتی در متیفولد هوا
این کارها رو انجام بدین:
استپر رو باز کنین ببنین سرش سالمه ؟ با فشار کم سرش رو بکشینش و فشارش بدین , باید ثابت و محکم باشه
لوله ی ورود هوا به موتور رو بردارید . شاید دریچه ی هوا لق هست و خودبخود تکون میخوره البته احتمالش خیلی کمه
اگر پدال گاز برقی هست پس ممکنه موتور کنترل کننده ی دریچه ی گاز یا سنسور زیر پدال گاز مشکل داره و گاهی خودبخود گاز میخوره
خرابی سنسور دریچه گاز باعث گاز خوردن موتور نمیشه .
برای تستش موتور رو روشن کنین
سنسور رو بار کنین
با دست بچرخونینش
دور موتور بالا نمیره بلکه ممکنه ریپ بزنه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام محمد
خیلی ببخشید و شرمنده بابت سوالاتم چند ماهه که عضو سایتم ولی متاسفانه این چند روز همش بد بیاری داشتم..
حدود دو هفته قبل آب رادیاتور را کامل عوض کردم و مخلوط ضد یخ و درصد بیشتری آب خالص ریختم. که البته آب رادیاتور مقداری کم میشد و من بدلیل گرمی هوا و استفاده از کولر فکر کردم طبیعیه . تا اینکه کف حیات رو این دو روز با دقت کامل دیدم( قبلا هم آب رادیاتور کم میشد ولی اصلا به کف حیات دقت نمی کردم) و با دیدن لکه سبز متوجه شدم ضد یخ به مقدار کمی نشتی داره کامل بررسی کردم دیدم دو جا زیر سینی ماشین و از زیر خود رادیاتور نشتی داره و تو اون دو جا ضد یخ به مقدار کم ریخته . دیروز ماشین رو گذاشتم پارکینگ و تا امروز حدود 24 ساعت ازش استفاده نکردم (کلا خاموش بود) و کامل بررسی کردم و دیدم دقیقا زیر مخزن پایین یا همون محفظه پایین رادیاتور تمام زیرش خیسه و ضد یخ به مقدار کم نشتی داره که دست زدم دیدم یه واشر فکر کنم پلاستیکی و کل محدوده کنارش خیس بود ( جنت پایین هیچ نشتی نداره) حالا به نظرت باید چه کار کنم ؟ چطور کامل نشتی حل میشه . خیلی ممنون
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام محمد
خیلی ببخشید و شرمنده بابت سوالاتم چند ماهه که عضو سایتم ولی متاسفانه این چند روز همش بد بیاری داشتم..
حدود دو هفته قبل آب رادیاتور را کامل عوض کردم و مخلوط ضد یخ و درصد بیشتری آب خالص ریختم. که البته آب رادیاتور مقداری کم میشد و من بدلیل گرمی هوا و استفاده از کولر فکر کردم طبیعیه . تا اینکه کف حیات رو این دو روز با دقت کامل دیدم( قبلا هم آب رادیاتور کم میشد ولی اصلا به کف حیات دقت نمی کردم) و با دیدن لکه سبز متوجه شدم ضد یخ به مقدار کمی نشتی داره کامل بررسی کردم دیدم دو جا زیر سینی ماشین و از زیر خود رادیاتور نشتی داره و تو اون دو جا ضد یخ به مقدار کم ریخته . دیروز ماشین رو گذاشتم پارکینگ و تا امروز حدود 24 ساعت ازش استفاده نکردم (کلا خاموش بود) و کامل بررسی کردم و دیدم دقیقا زیر مخزن پایین یا همون محفظه پایین رادیاتور تمام زیرش خیسه و ضد یخ به مقدار کم نشتی داره که دست زدم دیدم یه واشر فکر کنم پلاستیکی و کل محدوده کنارش خیس بود ( جنت پایین هیچ نشتی نداره) حالا به نظرت باید چه کار کنم ؟ چطور کامل نشتی حل میشه . خیلی ممنون

سلام
بنده نمیدونم کجای رادیاتور واشر لاستیکی داره اما اگر نشتی از همین واشره پس باید تعویض بشه
نشتی اگر تعمیر نشه کلی ضرر میزنه چون صاحب ماشین یا باید هی کولانت بخره یا از آب معمولی استفاده کنه که به موتور و سیستم خنک کننده صدمه میزنه
آب هم رفتار موذیانه داره برای همین میگن فلانی آب زیر کاهه چون بی سر و صدا از زیر کاه را میافته و میره از یک جای دیگه سر درمیاره در حالیکه از چند متر اونطرفتر اومده
ممکنه این آب از بدنه رادیاتور باشه اما بدون اینکه در دید باشه شُر میکنه میاد پائین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:با سلام
من یک مشکل دارم ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن
دسته راهنما هنگام زدن راهنما بصورت خودکار به حالت اول بر نمی گرده


سلام
قبلاً در همین تاپیک توضیح دادم که موقع راهنما زدن نباید دسته راهنما رو تا آخر زد بالا یا پائین تا قفل بشه بلکه باید فقط کمی فشارش داد با دست تا روشن بشه و بعد ولش کرد تا خاموش بشه
اگر این رعایت بشه دسته راهنما 30 سال هم کار کنه خراب نمیشه
ظاهراً دسته راهنمای ماشینتون به خاطر رعایت نکردن همین موضوع و ساییدگی مکرّر خراب شده یا زائده ی برگرداننده ی دسته راهنما شکسته
کسانی که عادت کرده اند دسته رو قفل میکنند باید حداقل با دست راهنما رو خاموش کنند تا زائده ی خاموش کننده به مرور زمان خراب نشه
حالا هم اگر عادت کنین راهنما رو با فشار دست و بدون قفل کردنش خاموش و روشن کنین از این مشکل خلاص میشین , احتیاج به تعمیر هم نداره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
یکی از دوستان نوشته شده:با سلام
من یک مشکل دارم ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن
دسته راهنما هنگام زدن راهنما بصورت خودکار به حالت اول بر نمی گرده


سلام
قبلاً در همین تاپیک توضیح دادم که موقع راهنما زدن نباید دسته راهنما رو تا آخر زد بالا یا پائین تا قفل بشه بلکه باید فقط کمی فشارش داد با دست تا روشن بشه و بعد ولش کرد تا خاموش بشه
اگر این رعایت بشه دسته راهنما 30 سال هم کار کنه خراب نمیشه
ظاهراً دسته راهنمای ماشینتون به خاطر رعایت نکردن همین موضوع و ساییدگی مکرّر خراب شده یا زائده ی برگرداننده ی دسته راهنما شکسته
کسانی که عادت کرده اند دسته رو قفل میکنند باید حداقل با دست راهنما رو خاموش کنند تا زائده ی خاموش کننده به مرور زمان خراب نشه
حالا هم اگر عادت کنین راهنما رو با فشار دست و بدون قفل کردنش خاموش و روشن کنین از این مشکل خلاص میشین , احتیاج به تعمیر هم نداره

دسته راهنما رو نباید قفل کرد ؟ از اون حرفا بود آقای آسمانی
یعنی من دارم میپیچم انگشتم هم باید روی دسته راهنما باشه ؟ عجب تازه شنیدم
حرفهای شما متین ولی خیلی مواردی که اشاره میکنید کلا با ساختار و اون کاربردی که برای قطعه مورد نظر تعریف شده سنخیت نداره
راهنما ها قبلا هیچ نوع برگردانی نداشتن در مورد برگردانهای جدید اگه ماشین رو به میزان فرمان میبرید خیلی وقتها بخصوص در مورد پراید به دلیل اینکه سیستم برگردان دسدته راهنمای پراید موقع مونتاژ فرمان باید دقیق تنظیم بشه توسط میزان فرمانی تنظیم نمیشه
من در مورد ماشین خودم که پژو 405 هست با نمونه پارس عوض کردم ولی به خاطر کیفیت پایین خار برگردان راهنما و شکستنش با کمی تغییرات خار فرمان فابریک رو روش انداختم و الان 4 سالی میشه استفاده میکنم همیشه هم تا آخر قفل میکنم راهنما رو
اصلا کاربرد این قطعه برای همینه و اگه کار نمیکنه یا فرمان ماشینتون رو باز کردید یا اون خار در اثر فشار و کیفیت پایینش شکسته یا دسته راهنما دچار مشکلی شده که این مورد آخر کلا به سختی اتفاق می افته و پراید 10 سال کار کرده هم به زحمت به این وضعیت دچار میشه و ربطی به قفل کامل راهنما و اینها نداره
چرا ؟ چون کارکرد تعریف شده برای این قطعات اون هستش راننده کمترین حواس پرتی رو داشته باشه
مثلا یک عده میگن با دنده سرعت ماشین رو کم کن تا لنت ترمزهات بیشتر عر کنه در حالی که اون موقع مجبوری سیستم کلاچ رو زود زود مورد تعمیر و بازبینی قرار بدی یا اینکه مثل بعضی ها که فکر میکنن خیلی حرفه ای هستن و اصلا ترمز نمیگیرن دچار حادثه میشن همین
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام لوازم بدنه پراید هاچ بک خیلی کم و بسختی گیر میاد
دستگیر درب صندوق رو تغییر دادم با نمونه پراید صندوق داره هم خیلی خوشگلتر شد و کم هذینه تر از فابریکه
تصویر

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

ramin-am نوشته شده:e]
دسته راهنما رو نباید قفل کرد ؟
از اون حرفا بود آقای آسمانی
یعنی من دارم میپیچم انگشتم هم باید روی دسته راهنما باشه ؟
عجب تازه شنیدم
حرفهای شما متین ولی خیلی مواردی که اشاره میکنید کلا با ساختار و اون کاربردی که برای قطعه مورد نظر تعریف شده سنخیت نداره
راهنماها قبلا هیچ نوع برگردانی نداشتن در مورد برگردانهای جدید اگه ماشین رو به میزان فرمان میبرید خیلی وقتها بخصوص در مورد پراید به دلیل اینکه سیستم برگردان دسته راهنمای پراید موقع مونتاژ فرمان باید دقیق تنظیم بشه توسط میزان فرمانی تنظیم نمیشه
من در مورد ماشین خودم که پژو 405 هست با نمونه پارس عوض کردم ولی به خاطر کیفیت پایین خار برگردان راهنما و شکستنش با کمی تغییرات خار فرمان فابریک رو روش انداختم و الان 4 سالی میشه استفاده میکنم همیشه هم تا آخر قفل میکنم راهنما رو
اصلا کاربرد این قطعه برای همینه و اگه کار نمیکنه یا فرمان ماشینتون رو باز کردید یا اون خار در اثر فشار و کیفیت پایینش شکسته یا دسته راهنما دچار مشکلی شده که این مورد آخر کلا به سختی اتفاق می افته و پراید 10 سال کار کرده هم به زحمت به این وضعیت دچار میشه و ربطی به قفل کامل راهنما و اینها نداره
چرا ؟ چون کارکرد تعریف شده برای این قطعات اون هستش راننده کمترین حواس پرتی رو داشته باشه
مثلا یک عده میگن با دنده سرعت ماشین رو کم کن تا لنت ترمزهات بیشتر عر کنه در حالی که اون موقع مجبوری سیستم کلاچ رو زود زود مورد تعمیر و بازبینی قرار بدی یا اینکه مثل بعضی ها که فکر میکنن خیلی حرفه ای هستن و اصلا ترمز نمیگیرن دچار حادثه میشن همین

سلام
ممنون از نظر شما
این تاپیک هدفش کاهش استهلاک و هزینه های خودرو هست اما بی شک عده ای از مردم همه ی این اطلاعات رو به کار نمیبندند و البته بهای اون رو هم پرداخت میکنند چون استهلاک ماشینشون بیشتر میشه
مثال:
بنده نوشته ام که هرگز در حالت ایستاده فرمان رو نپیچونین حتی اگر فرمانِ ماشین هیدرولیک باشه
اما عده ای این رو اجرا نمیکنند و البته باید هزینه ی پیچیدن فرمان در حالت ایستاده رو هم پرداخت کنند چون استهلاکِ لاستیکها , جلوبندی و سیستم فرمان زیاد میشه و کم کم صدمه میبینه
قفل کردن راهنما هم همینطوره
بنده دست چپم همیشه رو لبه ی درب هست حتی با پنجره ی بسته
خیلی راحت با انگشت اشاره راهنما رو فشار میدم و با دست راست فرمون رو میچرخونم . به همین سادگی
کافیه مغزتون برای این کار برنامه ریزی بشه یعنی عادت کنین , اونوقت مغزتون اتوماتیک وار انجامش میده
=======================================
استفاده از گیربکس و دنده معکوس به جای ترمز اشتباهِ محضه
بهترین کار برداشتن پا از روی گاز کاهش تدریجی سرعت هست یعنی استفاده ی کمتر از ترمز بدون فشار آوردن به کلاچ با دنده معکوس
بنده راننده های تاکسی رو دیدم که باوجودیکه میبینه در 100 متریش چراغ قرمز شده اما با گاز و سرعتِ زیاد میره به سمتش و در چند متری چراغ قرمز محکم ترمز میگیره !!!!
یعنی ضرر اندر ضرر چون کلی پول بنزینش میشه برای این گاز دادنهای بیجا و همچنین کلی استهلاک لاستیک و لنت ترمز و دیسک ترمز و جلوبندی میشه برای ترمزهای سنگین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط melmdoost »

با سلام خدمت آقای آسمانی
من جدیدا به مشکلی برخوردم
رینگ ماشین من هم چپ و هم راست - داغ میشن به طوریکه وقتی دس میزنم بهشون دستم میسوزه.
اینم بگم که حدودا یکماه پیش لنت عوض گردم. وقتی لنت های قدیمی رو میخواستم در بیارم به یه چیز جالب برخوردم. اونم این بود که لنت بیرونی سمت چپ-سمت راننده فقط تموم شده بود ولی بقیه لنتها سالم بودن و حداقل 8 ماه کار می کردن!!!
البته هموم موقع هم داغ میکردا ولی من میکردم از جنس لنت باشه ولی با اینکه بازم عوضش کردم بازم رینگم داغ میشه وقتی که مسیر زیادی برم و زیاد ترمز بگیرم.
دیروز بردمش پیش تعمیرکار موضوع رو بهش گفتم اونم چرخا رو باز کرد و به من گفت برو ترمز بگیر ... من چند بار ترمز گرفتم و دیدم که سیلندرو حدود 2 سانت بیشتر از جاش بیرون اومد.( تازه فهمیدم ترمز خالی کردن یعنی چی!!!) مکانیک توشو روغن زد و بعدش با یه آچار و اهرم و با زور زیاد خیلی زیاد سعی کرد که سیلندرو برگردونه سرجاش. دوبار اینکارو کردیم. من ازش پرسیدم مطمینی این کاری که داری میکنی درسته؟؟؟ باید با فشار زیاد بره تو؟؟ اونم گفت آره سیلندرات سفت شده و با اینکار از سفتی در میاد و داغ نمیشه.
خلاصه یکمی روغن کاری کردو چرخو بست
واسه رینگ راستی هم همین کارو کرد. البته رینگ راست بیشتر داغ میشه.
ولی امروز که سوار شدم بازم همچنان داغن رینگها.
دلیلش چی میتونه باشه؟؟!!!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

melmdoost نوشته شده:با سلام خدمت آقای آسمانی
من جدیدا به مشکلی برخوردم
رینگ ماشین من هم چپ و هم راست - داغ میشن به طوریکه وقتی دس میزنم بهشون دستم میسوزه.
اینم بگم که حدودا یکماه پیش لنت عوض گردم. وقتی لنت های قدیمی رو میخواستم در بیارم به یه چیز جالب برخوردم. اونم این بود که لنت بیرونی سمت چپ-سمت راننده فقط تموم شده بود ولی بقیه لنتها سالم بودن و حداقل 8 ماه کار می کردن!!!
البته هموم موقع هم داغ میکردا ولی من میکردم از جنس لنت باشه ولی با اینکه بازم عوضش کردم بازم رینگم داغ میشه وقتی که مسیر زیادی برم و زیاد ترمز بگیرم.
دیروز بردمش پیش تعمیرکار موضوع رو بهش گفتم اونم چرخا رو باز کرد و به من گفت برو ترمز بگیر ... من چند بار ترمز گرفتم و دیدم که سیلندرو حدود 2 سانت بیشتر از جاش بیرون اومد.( تازه فهمیدم ترمز خالی کردن یعنی چی!!!) مکانیک توشو روغن زد و بعدش با یه آچار و اهرم و با زور زیاد خیلی زیاد سعی کرد که سیلندرو برگردونه سرجاش.
دوبار اینکارو کردیم. من ازش پرسیدم مطمینی این کاری که داری میکنی درسته؟؟؟ باید با فشار زیاد بره تو؟؟ اونم گفت آره سیلندرات سفت شده و با اینکار از سفتی در میاد و داغ نمیشه.
خلاصه یکمی روغن کاری کردو چرخو بست
واسه رینگ راستی هم همین کارو کرد. البته رینگ راست بیشتر داغ میشه.
ولی امروز که سوار شدم بازم همچنان داغن رینگها.
دلیلش چی میتونه باشه؟؟!!!

سلام
همون لنتهایی که بیشتر ساییده میشه پیستونهاش مشکل داره و بعد از برداشتن پا از روی پدالِ ترمز , اون پیستونها برنمیگرده عقب و لنت چسبیده به دیسک میمونه و ساییده میشه و گرمای شدید هم تولید میکنه
باید پیستونها دقیق بررسی بشه
گردگیر پیستون نقش مهمی در سالم موندن پیستون داره
اگر گردگیرش صدمه ببینه یعنی سوراخ بشه یا پاره بشه باعث رسیدن ذرات شن به دیواره ی پیستون میشه که اگر ذرات شن گیر کنه در اونجا باعث سفت شدن پیستون میشه
موقع تعویض لنتها باید اول با مسواک نرم گرد و خاک و شن اطرافِ سر پیستون خوب تمیز بشه تا موقع فشار دادن پیشتون و داخل رفتنش ذرات شن نره زیر گردگیر پیستون و دردسر ساز بشه
شما باید روان بودن پبستونها رو تست کنین و پیستون معیوب رو تعمیر با عوض کنین
باید روی جک لنتهای یک سمت رو بردارین بردارین بعدش یک نفر خیلی آروم آروم پدال ترمز رو فشار بده و شما حرکتِ هر دو پیستون رو نگاه کنین
اونی که کمتر میاد بیرون مشکل داره یعنی گیر داره و روان نیست
مراقب باشین پیستونها در این آزمایش بیش از حد نیاد بیرون یعنی فقط به اندازه ی ضخامتِ آهنِ لنت به دیسک نزدیک بشه نه اینه اونقدر بیاد بیرون که پیستون بخوره به دیسک یعنی باید در 8 میلیمتری دیسک دیگه پدال رو فشار ندین
برای برگرداندن پیستونها به داخل از یک لنتِ کاملاً ساییده شده استفاده کنین و با پیچ گوشتی ضخیم به لنت فشار بیارین تا فشار به صورت یکنواخت به پیستون وارد بشه و برگردوندش داخل

هر پیستون یک کاسه نمد داره که نمیذاره گرد و خاک و شن برسه به دیواره های پیستون و یک اورینگ O-ring داره که نمیذاره روغن ترمز از کناره های پیستون بزنه بیرون
احتمالاً به دلیلی سفت شده و چسبیده به پیستون
شاید هم از اول در کارخونه بد ساخته شده
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه 22 خرداد 1395, 10:25 am
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

سلام من 405 مدل 88 دارم
رادیاتور ماشینم حدود دو هفته پیش سواخ شد که بلافاصله تعمیرش کردم
الان بست بالایی رادیاتور کمی نم ناک هست هرچقدر هم سفتش میکنم فایده ای نداره مقدار نشتی خیلی کمه و به چکه کردن نمیرسه ولی من هر روز آب ماشین رو چک میکنم و یک روز در میون حدود نیم لیتر آب نیاز داره
از طرفی صبح ها حدود 30 ثانیه موتور لرزش داره و بعد خوب میشه
زیر در رادیاتور هم تمیزه و روغن نداره ولی موقع باز کردن درب صدای مانند در نوشابه میده هفته ای یک بار هم هواگیریش میکنم
رنگ روغن موتور هم طبیعیه
چند وقت پیش ایراد بد روشن شدن صبحگاهی خیلی بد بود با تعویض وایر درست شد
الانم سر شمع ها دوده زده
خیلی طولانی شد اگه این همه رو بخونید و جواب بدین ایرادش چیه واقعا لطف کردید
ممنون
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”