اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه 22 خرداد 1395, 10:25 am
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

habibamm نوشته شده:
ramin-am نوشته شده:
habibamm نوشته شده:اساتید کسی نظر دیگه ای نداره؟

به احتمال قوی ماشینتون ECU بوش داره چون خودمم درست همین مدل رو دارم
اگه توی رادیاتور فشار هوا وجود داره بهتره شما ببرید و کمپرس سیلندرهای ماشین رو اندازه بگیرن شاید مشکل اونقدر حاد نباشه ولی پژو از نظر سر سیلندر خطرناک هستش
اگه اگزوز و کاتالیزور ماشنیتون سالم باشه پت پت نباید بکنه از اون هم میتونه باشه
کم کردن آب برای دو سه روز با ون نشتی که گفتین برای موتور پژو امکان داره چون من وقتی ماشینم هنوز دوگانه بود با کمی نشتی از کنار رگلاتور دو روز نیم لیتر آب لازم داشت
شماب اید هر لحظه دمای آب رو زیر نظر داشته باشید اگه دو سه بار بالای 98 درجه رفت باید صد در صد برید و کمپرس سیلندرها رو اندازه بگیرن چون نشانه بدی هست
اگه فقط کم کردن آب دارید تمام سیستم خنک کننده رو چک کنید آب نشتی داره
در ضمن پرت پرت کردن موقع سرد بودن از خیلی موارد میتونه باشه انژکتورها سیستم سوخت رسانی حتی بنزین چون اگه ماشینتون ecu بوش داشته باشه هم ماشنیتون ناک داره هم موقع سرد بودن بد کار میکنه با بنزین معمولی و حتی بنزین سوپر که تو کشور توزیع میشه .

بسیار ممنون از توضیحاتتون
با توجه به توضیحات شما من اینطوری برنامه ریزی کردم
1-تعویض شمع ها و شستشوی انزکتور و کنترل با دیاگ
2-تعویض شلنگ ها و بست ها در صورت امکان کنترل آب ریزی از واترپمپ
نتایج رو خدمتتون اعلام میکنم
فقط من اینطوری نتیجه گرفتم که ECU بوش خیلی حساس و نا مناسب برای بنزین های ایران است درست فهمیدم؟

سلام
من دیروز شلنگ بالای رادیاتور و ترموستات رو عوض کردم
امروز زیر درب رادیاتور لجن قهوه ای زده معنیش چیه ضمنا سفتی شلنگ بهتر شد ولی هنوز نرم نرم نیست
تعمیرکار گفت ترموستات 75 درجه بنداز درسته به جای 82 از 75 استفاده بشه؟
ممنون اگه جواب بدین
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

جمع شن لجن نشانه بدی هستش ماشین روغن کم میکنه اگه مشکل شدید هست اگه ماشین دماش غیر طبیعی بالا میره که دیگه هیچ
فوری ببرید تعمیرکار
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام
درپست هایرقبل اقای اسمانی عرض کرده بودن درب باک باز شود صدای مانند خالی شدن درب نوشابه میده

مدتی بود از درب باکم که پراید هست بنزین سر ریز یا بوی بخار بنزین میداد که ازار دهنده بود


سیستم اکنیستر قطع شده بود شلنگ کشی کردم و مهم تر

یه درب فابریک تیبا خریدم که سیستم فشارشکن داخل درب تیبا داره

از وقتی درب باک رو با تیبا عوض کردم مصرف بنزین کم شده شتباه شتاب خیلی عالی شده .

علتش رو نمیدونم چطور کنیستر و درب باک رو شتاب تاثیر میزاره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
New Member
پست: 14
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 تیر 1394, 9:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Bikaran »

dariush074 نوشته شده:
habibamm نوشته شده:سلام من 405 مدل 88 دارم
رادیاتور ماشینم حدود دو هفته پیش سواخ شد که بلافاصله تعمیرش کردم
الان بست بالایی رادیاتور کمی نم ناک هست هرچقدر هم سفتش میکنم فایده ای نداره مقدار نشتی خیلی کمه و به چکه کردن نمیرسه ولی من هر روز آب ماشین رو چک میکنم و یک روز در میون حدود نیم لیتر آب نیاز داره
از طرفی صبح ها حدود 30 ثانیه موتور لرزش داره و بعد خوب میشه
زیر در رادیاتور هم تمیزه و روغن نداره ولی موقع باز کردن درب صدای مانند در نوشابه میده هفته ای یک بار هم هواگیریش میکنم
رنگ روغن موتور هم طبیعیه
چند وقت پیش ایراد بد روشن شدن صبحگاهی خیلی بد بود با تعویض وایر درست شد
الانم سر شمع ها دوده زده
خیلی طولانی شد اگه این همه رو بخونید و جواب بدین ایرادش چیه واقعا لطف کردید
ممنون

خلاصه بهت بگم ماشینت واشر سر سیلندر سوخته

من هم میگم به احتمال 90% واشر سر سیلندره. دو هفته پیش همین نشانه ها را داشتم رفتم واشر عوض کردم. جهت استفاده دوستان به زودی شرح ماجرا را را خواهم گفت.
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 تیر 1395, 9:42 pm

باسلام ممنون از راهنمايي تون

پست توسط Beny046 »

سلام ممنون ازسايت خوبتون وراهنمايى تون متاسفانه يک مشت بيسواد دزدو بى وجدان تعويض کار اسمشونو استادکار گذاشتن و فقط چاخانن و جز تعويض کار هيچى نميدونن ولى درود خدا بر شما عالمان وبزرگان علم صنعت ممنونم.
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 تیر 1395, 9:42 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Beny046 »

سلام ماشينم روگاز ريپ ميزنه رو بنزينم بعضى وقتا رو دورموتور رو 2تو سرعت 20گيرميکنه هرز گاز ميده انگار که سيم گازش گير کرده استپ پر هم عوض کردم دياگ هم زدم خطايى نداشت ماشين پرايده انژکتور مشکل از چيه ؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

طبق خبر IRINN:

از این به بعد میتونین موقع فروش خودروتون تخفیف بیمه اش رو منتقل کنین به ماشین دیگرتون یا ماشینی که بعداً میخرید ( 2 سال مهلت دارید) و یا منتقل کنید به ماشین یکی از بستگان درجه یک (پدر , مادر , برادر , خواهر , همسر , فرزند)
======================================

جریمه ی مسافرکشی با ماشین شخصی در تهران 40.000 تومن

اگر نمره شهرستان باشه , بار دوم ماشین توقیف میشه

هر کسی میخواد با ماشین شخصی مسافرکشی کنه باید بره تاکسی رانی
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 5 تیر 1395, 7:57 am
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Margon »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
morteza tomcat نوشته شده:سلام من خودروی پژو پارس دارم مدل سال 90 از وقتی هم تحویل گرفتم کولرش خوب خنک نمی کنه و حتی شارژ گاز کولر هم در نمایندگی انجام دادم بازم فایده نداشت با نزدیک شدن فصل گرما با پرسو جویی که کردم بم گفتن گاز کولر را با نوع خارجی عوض کنم به نظر دوستان فایده ای داره یا نه؟
سلام .نوع گاز و کیفیتش و خلوصش در کار کولر و عمرش خیلی تاثیر داره .در تهران تعمیرگاه کولری هست که بسیار معروف هست و در اینترنت هم در یکی از فروم ها تاپیک دارند و با مشتریاشون و علاقمندان در تماس هستند .دقت , تمیزی , وجدان کاری و اخلاق ایشون معروف هست . شماره موبایل صاحب تعمیرگاه و آدرسش رو براتون با پیام خصوصی فرستادم .اگر دوست دارین برین اونجا بهتره قبلش زنگ بزنین و وقت بگیرین تا زیاد منتظر نمونین .


سلام
اولین مساله در مورد ایرکاندیشن عیب یابی سیستم هست
دراینکه خلوص گاز در کیفیت سرماسازی تاثیر داره شکی نیست ولی نه در این حد که نشه با گازهای موجود دربازار سرما گرفت و این مساله در کاربردهای دما پایین بیشتر قابل لمسه
حجم گاز لازم براساس شرایط کاری سیستم بعد عیب یابی مهتمرین مساله هستش که متاسفانه تعمیر کارهای ما اصلا اطلاعاتی در مورد ایرکاندیشن ندارن و فقط بلدن گاز بزنن
حتی داشتن دستگاه شارژ کولر هم دلیل بر درست انجام دادن کار نیست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 5 تیر 1395, 7:57 am
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Margon »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:با سلام به همه ی شما و تشکر از دوستانی که این تاپیک رو دنبال میکنند و یا نظر میدن .


چک کردن روغن گیربکس در منزل و اضافه کردنِ روغن اگر کم باشه .

در بسیاری موارد شنیدم که تعویض روغن گیربکس باعث شده گیربکس صدا بده و صاحب ماشین از تعویض روغن پشیمون شده .
این موضوع رو حتی در کویت که درجه یک ترین روغنها وجود داره هم وجود داره .
حتی یه بار یه ماشین رو بردیم نمایندگی خودش ( تویوتا ) گفتیم ماشین الان 200 هزار تا راه رفته میخوایم روغن گیربکس رو عوض کنیم .
گفتند نیازی نداره فقط اگر کم شده باید بهش اضافه کنیم .
اصرار کردیم که حالا ما میخوایم عوض کنیم . گفتند مانعی نداره اما تو فاکتور مینویسند که اگر گیربکس به صدا افتاد مسئولیتش با خود مشتری هست .

با توجه به این مسئله شما میتونید خودتون روغن گیربکس رو چک کنین و اگه کم داره بهش روغن اضافه کنین .

قبل از هر چیز این رو بگم که این تاپیک اسمش صرفه جوئی هست یعنی کمترین هزینه , پس بیخودی نرید روغن گیربکس بخرین .
اول چک کنین اگر کم داشت بعد برید بخرید .
اگر هم چند ماشین دارین یا دوستان و اقوام هم روغن رو چک میکنند , میتونین از همون روغن بهشون بدید و اگه خواستین پولش رو هم ازشون بگیرید یعنی شریکی روغن بخرید .
در ضمن معمولاً یک قوطی یک لیتری کافی هست .

=============================================

نحوه ی چک کردن روغن گیربکس دستی manual gear box
اگر روی گود انجام بشه بهتره
[External Link Removed for Guests]
اما اگر گود نیست مهم نیست .
ماشین رو کاملاً افقی پارک کنین .
بغل گیربکس یک پیچ هست این شکلی

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
عکسهای بیشتر

[External Link Removed for Guests]


دقت بفرمائید گفتم بغل گیربکس یعنی نه زیر و نه بالا .
پیچ مورد نظر بغل گیربکس و در فاصله ی بین بالا و پائین گیربکس هست پس مراقب باشین اشتباهی پبچ تخلیه ی روغن رو که ممکنه بغل اما پائین هست باز نکنین

مثل عکس زیر :
drain plug یعنی پیچ تخلیه و fill plug یعنی پیچ پر کردن .

[External Link Removed for Guests]
این پیچ اگر باز بشه آروم آروم و ازش روغن بریزه بیرون یعنی روغن گیربکس کافی هست .
حالا اگه گود نبود چه کار کنیم ؟ چطوری بازش کنیم ؟
جواب :
اول جک میزنین با انجام همه ی اقدامات ایمنی .
طوری جک برنین که اون پیچ سربالا بشه .
حالا پیچ رو شل میکنین و آروم باز میکنید .
اگر روغن میریزه ازش که معلوم میشه روغن کافی که هست هیچ , زیاد هم هست چون الان ماشین رو جک و مایل هست و پیچ رفته بالا .

اگر پیچ رو باز کردین اما روغن نریخت , همونطور بدونِ پیچ آروم آروم جک رو بیارین پائین .
اگر روغن ریخت از گیربکس پس روغنش کافی هست .
اما اگر ماشین رو کامل آوردین پائین و افقی شد اما باز هم روغن نمیریزه از توی اون سوراخ پس روغن کم هست و باید بهش اضافه بشه .

پیچ رو ببندین و برید یک قوطی روغن گیربکس دنده عادی جنس خوب و مناسب برای ماشینتون بخرید .
اگر نمیدونین چه نوع واسکازینی میخواد , برید از نمایندگی سوال کنین یا از دو سه تا مکانیک تا مطمئن بشید .
بعدش که شماره ی روغن رو فهمیدین , یک قوطی یک لیتری بهترین نوع رو با توجه به بودجتون بخرید .

خب حالا چطوری بریزیمش توی گیربکس ؟
جواب :
بهترین و آسون ترین راه , همون سوراخ بغل هست .

باید یک متر شیلنگ باریک شفاف بخرین که بره تو اون سوراخ .
شیلنگ باید شفاف باشه حتماً .
اگر یک قیف ارزونِ کوچیک هم براش بخرین دیگه بهتر اما اگه خواستین میتونین کمی کاغذ جلد مجله که زود خیس نمیشه رو به جای قیف بزنین به سر شیلنگ برای روغن ریختن توی شیلنگ .
[External Link Removed for Guests]
این شیلنگ رو بعداً با کمی بنزین بشورید و بذارید تو یه کیسه نایلون و بذارید صندوق عقب یه جا لازمتون میشه برای بنزین کشیدن از باک .

خب حالا یر شیلنگ رو تمیز کنین و تا ده سانت یا بیشتر بکنین توی گیربکس ( ماشین باید افقی باشه ) .
بغل ماشین بشینین و سر دیگر شیلنگ رو بگیرین بالا و توش روغن بریزین تا بره تو گیربکس .
شما نمیدونین گیربکس چقدر روغن کم داره پس باید کم کم روغن بریزین توی شیلنگ و صبر کنین تا اون روغنها بره توی گیربکس . برای همین بود که گفتم باید شیلنگ شفاف باشه .
اگر دو نفر باشید بهتره چون یکی شیلنگ رو بالا میگیره و توش روغن میریزه و یکی گیربکس رو نگاه میکنه که بفهمه کی پر میشه .
از یک آینه ی کوچیک پایه دار هم میتونین استفاده کنین تا تنهائی این کار رو انجام بدین .
آینه رو میذارین کنار ماشین و طوری تنظیمش میکنین که سر شیلنگ ببینین .
اگر دوست داشتین کمی با جک ماشین رو ببرین بالا تا اون سوراخ از زمین 10 سانت فاصله بگیره . فقط ده سانت . اینطوری روغن بیشتری میشه ریخت تو گیربکس .
همینکه روغن از سوراخ سر ریز شد دیگه کافیه .
شیلنگ رو بردارین .
پیچ رو تمیز کنین و ببندین سر جاش .
اگر زور بازوتون زیاده و آچار هم دسته بلنده مراقب باشین زیادی سفتش نکنین که کار میده دستتون .
دور پیچ رو خوبِ خوب تمیز کنین تا بعداً اگه نشتی داشته باشه فوراً متوجه بشین .

حالا ماشین رو از روی جک ببارین پائین .

بنده سعی میکنم همیشه عکسهای زیاد بذارم تا اگر یکی دو تاش باز نشد لااقل بقیه باز بشه .
اما اگه هیچ کدوم از عکسها باز نمیشه دعا کنین به جون باعث و بانیش .

این موضوع که تعویض روغن گیربکس باعث خرابی گیربکس میشه هیچ پایه علمی نداره
اگه منبع موثقی درمورد این اددعا دارید معرفی کنید
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 تیر 1395, 8:19 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط saieds2 »

آقا خواهشن یکی جواب بده !؟
سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه 22 خرداد 1395, 10:25 am
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

سلام
واشر سر سیلندر من مشکل پیدا کرده بود توی آب لجن قهوه ای می زد
بردم تعمیرش کردم
ولی بعد از یکی دو روز دوباره شروع شد
موقع بستن به مکانیک گفتم باید چسب مزدا بزنه روش ولی گفت نمیخاد و نزد
حالا دو تا سوال دارم یکی اینکه چسب مزدا روی واشر سر سیلندر لازمه یا نه
دوم اینکه اشکال از کجا میتونه باشه
ممنون
این عکس ها رو در دو روز متوالی گرفتم
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه 22 خرداد 1395, 10:25 am
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط habibamm »

habibamm نوشته شده:سلام
واشر سر سیلندر من مشکل پیدا کرده بود توی آب لجن قهوه ای می زد
بردم تعمیرش کردم
ولی بعد از یکی دو روز دوباره شروع شد
موقع بستن به مکانیک گفتم باید چسب مزدا بزنه روش ولی گفت نمیخاد و نزد
حالا دو تا سوال دارم یکی اینکه چسب مزدا روی واشر سر سیلندر لازمه یا نه
دوم اینکه اشکال از کجا میتونه باشه
ممنون
این عکس ها رو در دو روز متوالی گرفتم
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

سلام مجدد کسی جوابی به من نداد
دیروز ماشین رو بردم پیش مکانیک گفت حتما توی رادیاتورت کثیف!
هر چقدر هم گفتم خیلی بیشتر از اونیه که کثیفی باشه به خرجش نرفت
گفت داخل رادیاتور یکم تاید و یکم نفت بریز بذار یه نیم ساعت کار کنه بعد آب رو با آب جدید عوض کن
من دیدم بعضی مکانیکا این کارو میکنن
نظر شما چیه روش درستش چطوره اصلا آسیبی به موتور نمیزنه؟ این کارو انجام بدم؟
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”