اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 دی 1393, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 175 بار
سپاس‌های دریافتی: 19 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط 2231 »

habibamm نوشته شده:
habibamm نوشته شده:سلام
واشر سر سیلندر من مشکل پیدا کرده بود توی آب لجن قهوه ای می زد
بردم تعمیرش کردم
ولی بعد از یکی دو روز دوباره شروع شد
موقع بستن به مکانیک گفتم باید چسب مزدا بزنه روش ولی گفت نمیخاد و نزد
حالا دو تا سوال دارم یکی اینکه چسب مزدا روی واشر سر سیلندر لازمه یا نه
دوم اینکه اشکال از کجا میتونه باشه
ممنون
این عکس ها رو در دو روز متوالی گرفتم
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

سلام مجدد کسی جوابی به من نداد
دیروز ماشین رو بردم پیش مکانیک گفت حتما توی رادیاتورت کثیف!
هر چقدر هم گفتم خیلی بیشتر از اونیه که کثیفی باشه به خرجش نرفت
گفت داخل رادیاتور یکم تاید و یکم نفت بریز بذار یه نیم ساعت کار کنه بعد آب رو با آب جدید عوض کن
من دیدم بعضی مکانیکا این کارو میکنن
نظر شما چیه روش درستش چطوره اصلا آسیبی به موتور نمیزنه؟ این کارو انجام بدم؟

دوست عزیز اصلا اینکار رو نکن بده یه مکانیک وارد تر دیگه ای ببینه ریسک نکن
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
وقتی کسی بهتون میزنه (تصادف) , خونسرد باشین و جر و دعوا و فحّاشی نکنین باهاش , دیگه کاری که نباید بشه شده و حالا باید مراحل قانونیش رو طی کنه
1- نوع ماشینش و رنگش و شماره اش و چهره ی راننده رو به خاطر بسپارین چون ممکنه فرار کنه به هر دلیل . گاهی راننده اولش میاد پائین و فکر میکنین که قانونمند هست اما یهو سوار ماشینش میشه و فرار میکنه پس به خاطر سپردنِ مشخصاتِ ماشینش و خودش خیلی مهم هست .
اگر فرار کرد تعقیبش نکنین چون ممکنه به علت عصبانیت تصادف کنین و مشکل 2 تا بشه .
2- حالت راننده رو بررسی کنین که آیا مست یا نعشه هست یا حالتش طبیعیه
3- زنگ بزنین به پلیس و خبر بدین تصادف شده و اگر راننده مست یا نعشه یا کم سن و سال هست (زیر 18 سال ), این رو هم خبر بدین . اگر هم کسی مصدوم شده پس اول خبر بدین به اورژانس
4- از صحنه ی تصادف عکس و فیلم بگیرین از زوایای مختلف چون ممکنه فرار کنه و یا سعی کنه صحنه ی تصادف رو تغییر بده .
باید طوری فیلم و عکس بگیرین که هر دو ماشین توی عکس پیدا و در کادر باشه تا برای پلیس و کارشناس بیمه همه چیز واضح و مشخص باشه پس باید به اندازه ی کافی از ماشینهاتون فاصله بگیرین و دور صحنه ی تصادف بچرخین و فیلم بگیرین , دستتون نباید بلرزه , موبایل رو خیلی آروم تکون بدین نه با سرعت تا تصویر واضح باشه
اگر بهتون گفت ماشینتون رو تعمیر میکنه و دیگه لازم نیست پلیس بیاد , اصلاً گوشتون به این حرفها بدهکار نباشه و بگین باید مراحل قانونی طی بشه و تصادف ثبت بشه
5- شما باید همیشه اطلاع داشته باشین که بیمه ی ماشینتون چه نوعی هست (شخص ثالث یا بدنه یا هر بیمه ی دیگه) و بدونین برای گرفتن خسارت از شرکت بیمه باید بعد از تصادف چه کارهائی رو انجام بدین . اگر خبر ندارین از این چیزها پس باید در اسرع وقت با تلفن یا حضوری از شرکت بیمه ی خودتون این چیزها رو بپرسین . بعضیها به خاطر ندانستن همین چیزها نتونستند از شرکت بیمه خسارت بگیرند
6- تمام عکسها و فیلمها رو تا چند ماه نگه دارین چون ممکنه بعداً دوباره بهش احتیاج پیدا کنین
7- بیشتر شرکتهای بیمه در تعیین خسارت ماشینتون خِساست به خرج میدند و میخوان مبلغ کم بهتون پرداخت کنند . در این موارد اعتراض کنین و برید پیش مدیر اما داد و بیداد و فحاشی نکنید چون به ضررتون تمام میشه
8- در رانندگی با کسی لجبازی نکنین و فکر ادب کردنِ کسانی که درست رانندگی نمیکنند رو هم از سرتون بیرون کنید چون همین میتونه باعث تصادف بشه. ازشون فاصله بگیرین تا از شرّشون در امان باشید .
حادثه ساز نباشید و از حادثه سازها هم دور باشید
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

با سلام و تشکر از دوستان
روکش صندلی ماشینم چروکیده شده و نمای بدی داره شما برای برطرف کردن چروک صندلی وتمیزی آن چه پیشنهادی دارید ؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:با سلام و تشکر از دوستان
روکش صندلی ماشینم چروکیده شده و نمای بدی داره شما برای برطرف کردن چروک صندلی وتمیزی آن چه پیشنهادی دارید ؟

سلام
جنس روکشها رو ذکر نکردین
به هر حال چروکیده شدن دلیل بر گشاد و شل و ول بودن روکش هست یعنی اگر کشیده و محکم و کیپ باشه دیگه چروک نمیشه
اگر تنگش کنین خودبخود چروکها برطرف میشه و دیگه هم چروک نمیشه
شاید هم فقط بندهای نگهدارنده ی روکش شل هست و باید بندها رو بکشین و محکم ببندین
اگر روکش گشاد و شل باشه هر چی هم بشورینش و اتوش کنین باز هم بعد از مدتی دوباره چروک میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام شب همگی بخیر
بعداز چندین ماه در این سایت از رهنمایی های دوستان و مخصوصا اقای محمد اسمانی ماشین رپ همانطوری که باب میلم بود رو به راه کردم که اماده مسافرت بود که دزد از خدا بیخبر برد اوراقش کرد که ماشین فقط اتاقش و صندلی هاشو برام گذاشتن .

نصیحت برادرانه دوستان از ماشینتون در سایت ها عکس قرار میدین سعی کنید مشخصات ماشینتون اشکار نباشه مخصوصا پلاک و علایمی که رو ماشین نصب کردین .


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام ماشین دوگانه دستی چه رو گاز و یا بنزین وقتی استارت میزنم تق صدا میده اما روشن نمیشه . به پایه های اتومات استارت صاحب قبلیش رله وصل کرده ولی همچنان با چندتا استارت یکیش روشن میکنه . راهی هست که خودم درستش کنم . سر باطری رو سفت کردم کمی بهتر شد ولی هربار استارت که میزنم چندتایی رد میشه
سویچ رو باید خیلی اروم بزنم تا روشن بشه

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

باطری وضعیتش چطوره ؟احتمال قوی خود استارت مشکل داره که اون رله رو بستن
دینام هم از نظر شترژ باطریچک بشه بهتره
به احتمال قوی یا اتوماتیک رو زود خراب میکنه استارت یا ذغال استارت ایراد داره

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام دوستان
چند روزه وقتی ماشینم خاموشه و موتور کاملا سرده آب قمقمه کم میشه و زیر محفظه پایین رادیات خیسه . اینطور که من سه روزه اصلا از ماشین استفاده نکردم و دیروز دیدم آب کم شده و توش آب ریختم و همین الان رفتم پایین و دیدم باز هم از دیروز تا الان حدود نیم لیتر آب قمقمه کم شده ولی آب رادیات کم نشده بود ولی زیر رادیات خیس بود! ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل چیه و اینکه اگه رادیات مشکل داره و از جاییش آب نشت داره وقتی ماشین خاموش هست هم این کسری آب رو از قمقمه گرفته!؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

همونطور که خودتون اشاره کردین رادیات یا اتصالات نشتی داره وقتی اب کم میشه حالت مکندگی رادیات از قمقمه اب میکشه تا این که کامل پر بشه . باید خوب برسی کنید یا رادیات سوراخ شده یا بست ها و یا اینکه در اثر عمر و گرما شلنگها پارگی داره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

محسن فلاح نوشته شده:همونطور که خودتون اشاره کردین رادیات یا اتصالات نشتی داره وقتی اب کم میشه حالت مکندگی رادیات از قمقمه اب میکشه تا این که کامل پر بشه . باید خوب برسی کنید یا رادیات سوراخ شده یا بست ها و یا اینکه در اثر عمر و گرما شلنگها پارگی داره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

سلام ممنون از پاسخت تو این دو ساعت دقیق نگاه کردم و دیدم یه احتمال زیاد اون قسمت پایین رادیات که پلاستیکه و لبه آلومینیومی رادیات روش هستش نشت داره . حالا چیکار کنم رادیات رو کلا عوض کنم؟ ماشینم فقط 35 هزار تا کار کرده و حتی رادیات جرم و اینا هم نداره و فکر سنگی چیزی به زیرش خورده و باعث نشتی جزییش شده
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

dariush074 نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:همونطور که خودتون اشاره کردین رادیات یا اتصالات نشتی داره وقتی اب کم میشه حالت مکندگی رادیات از قمقمه اب میکشه تا این که کامل پر بشه . باید خوب برسی کنید یا رادیات سوراخ شده یا بست ها و یا اینکه در اثر عمر و گرما شلنگها پارگی داره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

سلام ممنون از پاسخت تو این دو ساعت دقیق نگاه کردم و دیدم یه احتمال زیاد اون قسمت پایین رادیات که پلاستیکه و لبه آلومینیومی رادیات روش هستش نشت داره . حالا چیکار کنم رادیات رو کلا عوض کنم؟ ماشینم فقط 35 هزار تا کار کرده و حتی رادیات جرم و اینا هم نداره و فکر سنگی چیزی به زیرش خورده و باعث نشتی جزییش شده

بدین براتون تعمیر میکنند نه باطری ساز . فقط رادیات ساز بدین که همه ابزار رو دارن مشکلی نیست .
از کیفیت پایین تولیدات جدید از سال 90به بعد اینطور هست . سایپا فقط ماشین رو تاحدی روشن میکنه میده مشتری حالشو نداره کاملش کنه .
خریدار باید ایرادات ماشین رو رفع کنه

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام
من سه روز پیش کیت کلاچ رو عوض کردم و اگزدی انداختم وکلا شتاب و نرمی خیلی خوب شده. موقع تعویض باتری رو در اورد و ازش برای روشنایی موتور برق گرفت و بعد از جا گزاری دوباره باتری خالی کرده بود و از راه سیم به سیم با یه باتری دیگه ماشین رو روشن کردیم و ماشین قاطی کرده بود و به جای آمپر بنزین آمپر گاز رو نشون میداد در صورتی که ماشینم اصلا گاز سوز نیست و مکانیک با در اوردن بست باتری و جاگزاری دوباره درستش کرده ولی بعدش این ایراد ها رو پیدا کرده که موقع حرکت با دنده یک ماشین کپ میکرد و بیشتر مواقع خاموش میشد و توی تعویض دنده هم به خصوص یک به دو ماشین ریپ میزد(فقط تو لحظه تعویض دنده) .
مکانیک گفت ای سی یو خطا افتاده و بزار چند روز دیگه خود به خود بر طرف میشه ولی درست نشده . چیکار کنم ؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”