اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

یکی از روشهای اندازه گیری مصرفِ بنزین
1- چرخها باید استاندارد باشه و بزرگتر یا کوچکتر نباشه وگرنه کیلومتر شمار اشتباه نشون میده و مسافت طی شده هم اشتباه اندازه گیری میشه .
اگر شک دارین میتونین با موبایل GPS دار سرعت رو اندازه بگیرین و یا با یکی دو تا ماشین همسرعت برونید و کیلومتر شمار رو با همدیگه مقایسه کنین
2- صبر کنین تا عقربه بنزین بیاد روی خطِ قبل از نصف یعنی وقتی ماشین در جای کاملاً افقی پارک هست عقربه دقیقاٌ روی اون خط باشه
3- حالا 20 لیتر بنزین بزنین و کیلومتر شمار رو صفر کنین .
اگر داخل یا بیرون ماشین همیشه بوی بنزین میاد , این یعنی بخار بنزین داره از جائی نشت میکنه و هدر میره که باعث میشه مصرف موتور رو نتونین درست حساب کنین و کلی هم ضرر مالی داره چون پوله که داره بخار میشه میره هوا .
4- حالا اونقدر رانندگی کنین تا عقربه دوباره برسه به خطِ قبل از نصف یعنی دقیقاً جای اولش
5- فرض کنین 280km راه رفته
با روش "تناسب بستن" مقدار مصرف در 100 کیلومتر رو به دست میاریم .
مثال:
تناسب مىبندیم
280 کیلومتر ---------> 20 لیتر مصرف کرده
100 کیلومتر --------> چند لیتر ؟
? = 100 ضربدر 20 تقسیم بر 280
؟ = 7.142 لیتر
100kmx20L÷280km=7.14L
(یعنی تقریباً 7 لیتر در 100 کیلومتر )
7L/100km

این روش رو یک بار در شهر اجرا کنید , یک بار در جاده تا مصرف شهری و خارج از شهر محاسبه بشه
===============================
در شهر مصرف بیشتره به چند دلیل:
• ماشین مدت بیشتری درجا کار میکنه مثل ترافیک و چراغ قرمزها و انجام کار شخصی . وقتی موتور درجا کار میکنه مصرفش زیاده .
• تعداد گاز دادنها در شهر خیلی زیاده و موتور موقعی که در حالِ فشردن پدال گاز هستیم مصرفش خیلی زیاد میشه چون فشار داخل منیفولد هوا به شدت کاهش پیدا میکنه و مکش پیستونها بسیار قوی میشه و سنسور مپ ولتاژ بالاتری میفرسته برای کامپیوتر که نتیجه اش بیشتر روشن موندنِ انژکتورها و پاشش سوخت بیشتر هست .
• در شهر ماشین مسافت کمتری طی میکنه به دلیل ترافیکها و تقاطعها و ایستادنهای زیاد
=================================
در جاده مصرف کمتره زیرا:
• موتور بسیار کم در حالتِ دور آرام کار میکنه
• تعداد فشار دادنها روی پدال گاز بسیار کمتر از داخل شهر هست یعنی اکثراً پا روی پدال ثابت هست و این باعث زیاد تغییر نکردنِ فشار هوای داخل منیفولدِ هوا میشه و درنتیجه سنسور مپ ولتاژ پائینتری میفرسته به کامپیوتر و درنتیجه تعداد زمانِ روشن بودنِ انژکتورها کمتره , درنتیجه سوخت کمتری از اونها پاشیده میشه پس مصرف کمتر از داخل شهر میشه
• ماشین دائماً در حرکت و طی کردن مسافت هست پس مصرف سوخت کمتر از شهر میشه
• اگر با سرعت اقتصادی حرکت کنین مصرف به حداقل میرسه (80km/h تا 90km/h) . در این سرعت دور موتور از 3200rpm بالاتر نمیره
هر چه بره بالاتر استهلاک موتور و مصرف سوخت هم به شدت بالا میره .
==================================
نکته مهم :
• وقتی دور موتور از 3200rpm بالاتر بره , مصرف سوخت به شدت بالا میره و هر چه دور موتور بالاتر از 3200rpm بره مصرف هم خیلی بیشتر افزایش پیدا میکنه
با هر دنده ای که رانندگی میکنید باید در 3200rpm دنده عوض بشه
هنگام رانندگی نباید دور موتور از 3200 بالاتر بره
سرعت اقتصادی در ماشینهای سواری 4 سیلندر در حدود 80km تا 90 km هست
شما میتونین با دور موتور بالای 3200 دنده عوض کنین , شما میتونین با سرعتهای بالاتر از 90km رانندگی کنید اما ضرر میکنید . مگر اینکه در موقعیتی باشین که وقت براتون مهمتر از پول باشه یعنی عجله ی منطقی داشته باشین
====================================
با دور موتور کمتر از 1700rmp هم رانندگی نکنین چون موتور میره برای دنده مُرده شدن
بهتره زیر 1900rpm هم نیاد

رعایت این نکات در طول عمر موتور و گیربکس خیلی تاثیر داره

با ماشینتون مهربان باشید وگرنه انتقام میگیره ازتون
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام خدمت اقای اسمانی صحبت بنزین و سوخت شد بنده هم یه چندتایی سوال دارم ممنون میشم راهنمایی کنید.
میگن ماشین های دوگانه دستی برای سلامتی سیلندر خوب نیست.
چون سیلند برای بنزین طعبیه شده.

حالا ماشین من پراید دوگانه دستی هست روی گاز خیلی نرم بدون صدا کار میکنه حتی گاهی روی دنده مرده که هواسم نمیشه میرم ماشین لرزشی یا صدای صفحه کلاچ ندارم .

اما برعکس روی بنزین ماشین سرو صدا زیاد داره و مخصوصا رو دندهای 1.2.3 باید حتما پر گاز برم تا صدای تق تق نیاد این صدای تق تق های بقدری زیاده که از بیرون کسی رد بشه جلب توجه میکنه .
فیلر زدم روغن خوب استفاده میکنم. شتاب ماشینم خوبه

اما این صدا که نظر خودم و هدسم به صفحه کلاچ هست نمیدونم چرا رو بنزین این حالت رو داره رو گاز اصلا ابدا صدایی نداره.

یکی میگفت انگشتی ها هست ولی صدا از پایین موتور میاد.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:سلام خدمت اقای اسمانی
صحبت بنزین و سوخت شد بنده هم یه چندتایی سوال دارم ممنون میشم راهنمایی کنید.
میگن ماشین های دوگانه دستی برای سلامتی سیلندر خوب نیست.
چون سیلند برای بنزین طعبیه شده.

حالا ماشین من پراید دوگانه دستی هست روی گاز خیلی نرم بدون صدا کار میکنه حتی گاهی روی دنده مرده که هواسم نمیشه میرم ماشین لرزشی یا صدای صفحه کلاچ ندارم .

اما برعکس روی بنزین ماشین سرو صدا زیاد داره و مخصوصا رو دندهای 1.2.3 باید حتما پر گاز برم تا صدای تق تق نیاد این صدای تق تق های بقدری زیاده که از بیرون کسی رد بشه جلب توجه میکنه .
فیلر زدم , روغن خوب استفاده میکنم. شتاب ماشینم خوبه

اما این صدا که نظر خودم و حدسم به صفحه کلاچ هست
نمیدونم چرا رو بنزین این حالت رو داره رو گاز اصلا ابدا صدایی نداره.

یکی میگفت انگشتی ها هست ولی صدا از پایین موتور میاد.


سلام
منظورتون تَق تَق هست ؟(صدای بلند مثل چکش زدن روی آهن )
یا تِق تِق ؟ (صدای چکش زدن اما خیلی خفیف )
چه موقع صدا میده ؟ با کلاچ ؟ بی کلاچ با دنده خلاص ؟ یا فقط توی دنده و در حرکت ؟
شاید صدای ناک باشه و از موتوره , نه از کلاچ
ناک یعنی انفجار زودهنگام بنزین و ضربه خوردن پیستون قبل از کامل بالا اومدن
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:


سلام
منظورتون تَق تَق هست ؟(صدای بلند مثل چکش زدن روی آهن )
یا تِق تِق ؟ (صدای چکش زدن اما خیلی خفیف )
چه موقع صدا میده ؟ با کلاچ ؟ بی کلاچ با دنده خلاص ؟ یا فقط توی دنده و در حرکت ؟
شاید صدای ناک باشه و از موتوره , نه از کلاچ
ناک یعنی انفجار زودهنگام بنزین و ضربه خوردن پیستون قبل از کامل بالا اومدن

صدای تق تق تق بلند آهن به آهن هست.
صدای ناک رو میدونم چطوری هست ولی این صدای قطعه فلزی هست.
وقتی دنده مرده میدم میخوام گاز بدم صدا میاد تا دور بالا نرفته این صدا هست.
بخاطر همین یه نیش گاز میدم صدا میده بعد گاز رو کوچیک شول میکتم مجدد گاز میدم صدا کمتر و و در اخر دور که به بالا رفت صدا قطع میشه بیشتر تو دنده مرده و دندهای 1.2 و گاهی 3 دیده میشه.
ولی تعجبم همین حالت دنده مرده روی گاز که هستم اصلا صدا نداره و خیلی نرم کار میکنه برای همین تا مجبور نشدم نمیرم رو بنزین.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 آذر 1395, 1:43 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mehr.del »

سلام خدمت دوستان عزیز.من یه پاترول دارم دقیقا اینطور جریانی دارهه بعنی وقتی داشتم مطالب این دوستمونو میخوندم دقیقا میدونستم چی میگه،حالا زیادهم از فنی ماشین سر در نمیارم ولی تقریبا وقتی میرم رو بنزین همین صدارو میدهه تا وقتی دور بگیره تو دندهه مورد نظر ....ممنون میشم راهنمایی کنید

فرستاده شده از SM-N910Hِ من با Tapatalk
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام محمد آسمونی
چند تا مورد هست که فکر میکنم برا خیلی ها پیش اومده :
فرمان ماشین من به طور خیلی کم ولی محسوس به سمت راست می کشید(وقتی دستم رو فرمون نباشه ماشین به سمت راست میره) و چون بیش از ده هزار تا بود من هم لاستیک ها رو به این صورت جا به جا کردم که لاستیک های عقب به طور موازی و در همان محور به جلو اومدن ( عقب راست به جلو راست و عقب چپ به جلو چپ ) ولاستیک های جلو ضربدری(جلو راست به عقب چپ و جلو چپ به عقب راست) و الان فرمان خیلی کم به سمت چپ میکشه و باد لاستیک ها هم همیشه تنظیمه ولی لاستیک ها از بغل شکم دارن که به دو تا آپاراتی نشون دادم گفت باد تنظیمه . الان مشکل از کدوم چرخه؟
مورد بعدی اینه که من تا حالا از ترسم غیر از شامپو بچه که باهاش ماشین میشورم از هیچ اسپری یا هیچ ماده ای برای تمیز کردن لاستیک ها استفاده نکردم که خوب تمیز نمیشه و الان از این اسپری های لاستیک فومی اگه بخرم برای لاستیک ضرر داره؟ و کلا برای تمیزی لاستیک ها چه راهی پیشنهاد می کنید؟
و سوال آخر که متاسفانه برای اکثر ما اتفاق افتاده مالیدگی سپر هاست . سپر عقب من که همرنگ بدنه ماشین به رنگ سفید هم هست تا حالا سه بار مالیده شده و من هر بار پولیش زدم و از آنجا که ضخامت خوبی داشته به آستر نرسیده ولی رنگش مات شده و کاملا واضح هست که ضخامتش خیلی کم شده.
برای اینکه این قسمت براق بشه و یه لایه محافظ هم روش بیاد که ضخامتش بیشتر بشه چه راهی هست چون این دفعه اگه بخوره از اونجایی که ضخامتی نداره من باید رنگش کنم
ممنون
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام محمد آسمونی
چند تا مورد هست که فکر میکنم برا خیلی ها پیش اومده :

1- فرمان ماشین من به طور خیلی کم ولی محسوس به سمت راست می کشید(وقتی دستم رو فرمون نباشه ماشین به سمت راست میره) و چون بیش از ده هزار تا بود من هم لاستیک ها رو به این صورت جا به جا کردم که لاستیک های عقب به طور موازی و در همان محور به جلو اومدن ( عقب راست به جلو راست و عقب چپ به جلو چپ ) ولاستیک های جلو ضربدری(جلو راست به عقب چپ و جلو چپ به عقب راست) و الان فرمان خیلی کم به سمت چپ میکشه و باد لاستیک ها هم همیشه تنظیمه ولی لاستیک ها از بغل شکم دارن که به دو تا آپاراتی نشون دادم گفت باد تنظیمه .
الان مشکل از کدوم چرخه؟

2- مورد بعدی اینه که من تا حالا از ترسم غیر از شامپو بچه که باهاش ماشین میشورم از هیچ اسپری یا هیچ ماده ای برای تمیز کردن لاستیک ها استفاده نکردم که خوب تمیز نمیشه و الان از این اسپری های لاستیک فومی اگه بخرم برای لاستیک ضرر داره؟

و کلا برای تمیزی لاستیک ها چه راهی پیشنهاد می کنید؟

3- سوال آخر که متاسفانه برای اکثر ما اتفاق افتاده مالیدگی سپر هاست . سپر عقب من که همرنگ بدنه ماشین به رنگ سفید هم هست تا حالا سه بار مالیده شده و من هر بار پولیش زدم و از آنجا که ضخامت خوبی داشته به آستر نرسیده ولی رنگش مات شده و کاملا واضح هست که ضخامتش خیلی کم شده.
برای اینکه این قسمت براق بشه و یه لایه محافظ هم روش بیاد که ضخامتش بیشتر بشه چه راهی هست چون این دفعه اگه بخوره از اونجایی که ضخامتی نداره من باید رنگش کنم
ممنون

سلام
1- در مورد تعویض لاستیکها بهتره به این شکل عمل کنین :
2 لاستیک نو عقب نصب کنین و ازشون استفاده کنین تا عاجش به حد لازم ساییده بشه و یا بغل لاستیک تَرک ترک کوچک بشه و با هم عوضشون کنین
لاستیک با تاریخ جدید بخرین . لاستیکی که بوی بد میده نخرین چون زود میپوسه و ترک ترک میشه خصوصاً در مناطق گرم و زیر آفتاب
تایرهای جلو رو هم 2 تا نو نصب کنین و وقتی به حد غیر مناسب برای جلو رسید , انبارشون کنین در جای خنک و دور از آفتاب برای استفاده از اونها در چرخهای عقب تا زمانی که دیگه نامناسب بشه و با نو عوضشون کنین
پس میتونین همیشه 2 تا نو نصب کنین جلو و جلوئبها رو نصب کنین عقب یا انبار کنین برای عقب
لاستیکهای جلو هم از مثل هم ساییده نمیشه میتونین با همدیگه جابجاشون کنین یا لاستیک رو از رینگش دربیارین و پست و رو نصب کنین
البته بهتره علت این بدساییده شدن پیدا و برطرف بشه
===============================
وقتی لاستیک نو نصب میکنین جلو باید همون موقع از چند چیز مطمئن بشین:
الف - دو چرخ جلو با هم کاملاً موازی باشند که در خانه میشه انجام داد و قبلاً شرح داده شده
ب- هر گونه لرزش باید فوراً برطرف بشه . به بالانس کامپیوتری اطمینان نکنین و روی جک با دنده آخر با سرعتهای مختلف و حداکثر 140km چک کنین که قبلاً مفصلاً شرح داده شده
در این تست فرمان باید کاملاً مستقیم باشه وگرنه پلوسها صدمه میبینه
ج - باد لاستیکها دقیقاً یکی باشه
د - به محض نصب تایرهای نو , 2 چرخ جلو رو روی کاشی بزنین روی جک و لاستیکها فقط سه چهار میلبمتر با زمین فاصله داشته باشه . چرخ رو با دست آروم بچرخونین و فاصله اش رو با کاشی چک کنین . اگر کم و زیاد میشه پس این لاستیک تاب کله داره و بنجله و باید پسش بدین
ه - اگر ماشین به چپ و راست میکشه باید سریعاً علت برطرف که علتش اینهاست:
تفاوت باد تایرها , موازی نبودن 2 چرخ جلو با هم , کج بودن ساشی بر اثر تصادف , کج بودن یک کمک یا هر دو بر اثر تصادف , معیوب بودن رینگ که روی جک میشه تستش کرد , اختلاف سایز لاستیکهای جلو , هم مارک نبودن لاستیکهای جلو , تفاوت شکل عاج لاستیکهای جلو , لق بودن سیستم جلو بندی که روی جک میشه چکش کرد به روشی که قبلاً گفته شده
==================================
2- برای لاستیک فقط از آب و کمی مایع طرفشوئی و برس نرم استفاده کنین
بعد از خشک شدنش , اگر در مناطق گرم و زیر آفتاب زیاد پارک میکنین و میرونید پس بهتره روی بیرون لاستیک رو با اسپری سیلیکون بپوشونید که از خشک شدن و ترک ترک شدنش جلوگیری میکنه
این سیلیکون کمی چرب و چسبنده هست و گرد و خاک بهش میچسبه پس هر وقت زیادی کثیف شد بشورینش با آب ولرم و کمی مایع ظرفشوئی
خرید مارک خوبِ بی بو , تاریخ جدید , نزدن به پیاده رو و پارک نکردن زیر آفتاب و یا پوشاندن لاستیکها با پارچه زبر آفتاب خیلی تاثیر داره در دوام لاستیک تا زمانی که عاجش تموم بشه و تعویض بشه
[External Link Removed for Guests]
به نظر بنده فوم لاستیک شور یک چیز غیر ضروریه مثل محلول شیشه شور
[External Link Removed for Guests]
از اسپری براق کننده هم هست که بنده استفاده نکردم ببینم چیه و کارآمد هست یا نه
[External Link Removed for Guests]

===================================
3-
رای بدنه ی ماشین باید بعد از شستشو و خشک شدن آب از پولش (واکس )سیلیکون دار استفاده کنین که فقط برای براق کردن استفاده میشه و یک لایه ی سیلیکونی روی رنگ به جا میذاره که باعث نچسبیدن گرد و خاک و فضله ی پرندگان و خیس نشدن میشه
این واکس بعد از یکی دو بار شستشو از بین ميره

روش استفاده:
بعد از شستن و خسک کردن بدنه و سپر چراغهای پلاستیکی , با کمی پنبه میمالیدش روی ماشین , بعدش با یک پنبه تمیز براقش میکنین
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

آقای اسمانی به چندجا نشون دادم گفتن صدای ناک هست
هرکدوم یه نظریه ای داشتن یکیشوندمیگفت چون مدت زیاده ماشین خوابیده مزایده ای ها اینجورین رسوب سر سوزن هارو گرفته یک سیلندر بدون بنزین ضربه میزنه.
اونیکی میگفت انگشتی ها گیر کرده .
چون رو گاز خوب کار میکنه مشکل از شمع ها نیست

نظر شما چی هست و چیکار باید انجام بدم.
و با گاز دادن زیاد صدا از بین میره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:آقای اسمانی
به چند جا نشون دادم گفتن صدای ناک هست

هرکدوم یه نظریه ای داشتن
یکیشون میگفت چون مدت زیاده ماشین خوابیده مزایده ای ها اینجورین رسوب سر سوزن هارو گرفته یک سیلندر بدون بنزین ضربه میزنه.
اون یکی میگفت انگشتی ها گیر کرده .
چون رو گاز خوب کار میکنه مشکل از شمع ها نیست

نظر شما چی هست ؟ و چیکار باید انجام بدم ؟

با گاز دادن زیاد صدا از بین میره

سلام
روی بنزین روشن کنین
وایرشمعها رو تک تک با انبردست بکشین و با دورهای مختلفِ موتور تست کنین . دور آرام , 1200 rpm , 1500 , 1700 , 2000 , .....
اگر این صدا فقط از یکی از پیستونها باشه اینطوری پیداش میکنین البته اگر از ناک باشه چون با کشیدن وایر دیگه انفجاری وجود نداره پس ناک هم وجود نداره
احتمالهای دیگه هم هست مثل صدمه دیدن رینگِ یک پیستون . این هم ممکنه با کشیدن وایر قطع بشه
حالا تست کنین و نتیجه رو خبر بدین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
سلام
روی بنزین روشن کنین
وایرشمعها رو تک تک با انبردست بکشین و با دورهای مختلفِ موتور تست کنین . دور آرام , 1200 rpm , 1500 , 1700 , 2000 , .....
اگر این صدا فقط از یکی از پیستونها باشه اینطوری پیداش میکنین البته اگر از ناک باشه چون با کشیدن وایر دیگه انفجاری وجود نداره پس ناک هم وجود نداره
احتمالهای دیگه هم هست مثل صدمه دیدن رینگِ یک پیستون . این هم ممکنه با کشیدن وایر قطع بشه
حالا تست کنین و نتیجه رو خبر بدین

با کشیدن وایر ها میتونم حرکت کنم تا ببینم ناک داره یا ایراد از جای دیگه هست. چون درجا و پر گاز هیچ صدای نیست دنده دو بیشتره.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:با کشیدن وایر ها میتونم حرکت کنم تا ببینم ناک داره یا ایراد از جای دیگه هست؟
چون درجا و پر گاز هیچ صدای نیست دنده دو بیشتره.

بله , یک بار تست کردن مهم نیست
اما در کفه چک کنین نه سربالائی
ماشین هم خالی و سبک باشه . فقط خودتون
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:با کشیدن وایر ها میتونم حرکت کنم تا ببینم ناک داره یا ایراد از جای دیگه هست؟
چون درجا و پر گاز هیچ صدای نیست دنده دو بیشتره.

بله , یک بار تست کردن مهم نیست
اما در کفه چک کنین نه سربالائی
ماشین هم خالی و سبک باشه . فقط خودتون

تست کردم مشخص نشد از کدوم سیلندر هست و بردم نمایندگی سوارشد و گفت ماشین هیچ ایرادی نداره مشکل از سوخت بنزین هست که ناخالصی داره بنزین ایران معمولی ها دست کمی از نفت نداره احتراق صورت نمیگیره و سیلندر با احتراق ناقص کار میکنه. گفت کیفیت گاز ایران از بنزین خیلی بهتره.
عرض کردن باک رو مصرف کنم سوپر بریزم که نصبتا اکتانش بد نیست بازهم تایید نکردن بنزین سوپر رو ولی از بنزین معمولی بهتره و جایگاه سوخت برای دزدی هم دست ب خیلی کارها میزنه که جایگاهمم عوض کنم.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”