اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
masonhower نوشته شده:سلام دوست عزیز

پراید 131 تک سوز دارم

هفته ای دو بار روغن و آب رادیات و .. چک میکنم

صبح که کاپوت زدم بالا درب رادیات باز کردم حباب های قهوه ای رنگ روی آب داخل رادیات بود علت چی میتونه باشه به نظرتون ؟

این هم اضافه کنم نه از رادیات و نه از قمقمه آبی کم نشده است

با تشکر



سلام
فقط کافیه با دست حباب هارو لمس کنید یعنی بایه انگشت بردارید و با انگشت دیگه بمالید به هم
اگر دست زدین و حباب ها روغنی و چرب بود احتمال داره روغن وارد اب شده باشه و از واشر سرسیلندر یا یه جایی اب و روغن قاطی شدن و باید هرچه زودتر تعمیر بشه معمولا تو این حالت پشت درب رادیاتور و دهانه رادیاتور لجن قهوه ای ماننده تا حباب
اگر حباب خشک بود یعنی زنگاره و احتمال داره با باز کردن بخاری از بخاری وارد مدار شده باشه
ماشینتون بدون ضدیخ نبوده زمان تابستون ؟ برای احتمال زنگ زدن رادیاتور داخل بخاری
اگر روغن نیست زود زود ماشین رو یه مدت زیر نظر بگیرین و اگر امکان داشت روزی یه بار یکی از شهرا نزدیک برید برگردید تا اگر عیبی هست خودشو نشون بده و ترجیحا ابزار و سیم بکسل برای خرابی احتمالی داشته باشید و خیلی حواستون به امپرها باشه و روغن رو حدود 50کیلومتر چک کنید و تو روشنایی روز برید بهتر برای هر عیب احتمالی و حدود 5روز هر روز حدود 100 کیلومتر
چند دقیقه بعد از روشن موندن ماشین موقعی که ماشین حسابی کارکرد شلنگ های رفت و برگشت اب از موتور به رادیاتور رو ببینید زیادی سفت یا باد کرده نباید باشه
اگر زیادی سفت یا باد کرده بود از واشر سرسیلندر یا ... کمپرس رد میکنه (مخلوط بنزین و هوا موقت تراکم از یه جایی میره تو مسیر اب رادیاتور ) و باید تعمیر بشه زودتر تا خسارت بار نیاره
لطفا تست بفرمایید و اطلاع بدید


سلام دوست عزیز

اتفاقا تابستان که واتر پمپ و تسمه تایم را عوض کردم بدون ضد یخ بودش تا آخرای آبان که دادم کامل خالیش کردن و مخلوط آب رادیاتور و ضد یخ ریختن
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

masonhower نوشته شده:سلام دوست عزیز

اتفاقا تابستان که واتر پمپ و تسمه تایم را عوض کردم بدون ضد یخ بودش تا آخرای آبان که دادم کامل خالیش کردن و مخلوط آب رادیاتور و ضد یخ ریختن

سلام
بهتره همیشه قبل از ریختن کولانتِ تازه , سیستم شستشو بشه یعنی flush بشه با آب مقطر خالی و چند دقیقه کار کنه بعد از سرد شدن موتور تخلیه بشه و بعدش کولانت تازه ریخته بشه
اگر محلول رایاتور فلاش اصل هم استفاده بشه بهتره البته دقیقاً طبق دستورش خصوصاً وقتی که مدتها موتور با آب معمولی کار کرده
کولانت هم وقتی تغییر رنگ میده باید عوض بشه
در این کلیپ تفاوت رنگ کولانت تازه و کهنه نشون داده شده
با ولتمتر هم کولانت کهنه رو چک میکنه توی رادیاتور که نشون میده خیلی رسانا هست و باعث زنگ زدگی میشه
[External Link Removed for Guests]
موتور چند تا دشمن بزرگ داره:
روغن بنجل و دیر به دیر روغن عوض کردن
آب معمولی
حرارت زیاد
گازوندن
تنظیم نبودن


=====================================
دوستان لطف کنین مسائل مربوط به عیب یابی رو در تاپیک زیر بنویسید
topic-t2291-60.html


با تشکر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

masonhower نوشته شده:
اتفاقا تابستان که واتر پمپ و تسمه تایم را عوض کردم بدون ضد یخ بودش تا آخرای آبان که دادم کامل خالیش کردن و مخلوط آب رادیاتور و ضد یخ ریختن


پس به احتمال قوی زنگار هست که از بخاری وارد سیستم شده
بازم برای اطمینان مواردی رو که گفتم چک بفرمایید و اطلاع بدین
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

ماشینم مدتی رو بنزین باصدای چکش زدن کار میکرد که اقای اسمانی راهنمایی های کردن موثر واقع شد و
موردی که میخوام بگم در مورد سوخت بنزین تو ایران هست.

حباب گیر رو باز کردم چون هواگیری نمیکرد باک رو وسر ریز مشد چشمتون روز بد نبینه چی داخلش باشه خوبه.

گازویل ته نشین شده داخل لوله های برگشت سوخت به باک حداقل نیم لیتر گازویل بود اول فکر میکردم جرم یا الودگی های بنزین هست بعداز برسی دقیقا گازویل بود.

حالا مخلوط گازویل تو بنزین های اشغال مانند نفت میشه و ماشین ازرو زود تر از بین میبره اینذضربه های که در اثر اکتان پایین سوخت به موتور فشار میاورد اگر دیرتر موتوجه میشدم حسابی خرج رو دستم میزاشت.

براوردی که انجام شد هر 3تانکر بنزین 1 تانکر گازویل داخل مخازن بنزین این جایگاها مخلوط میکردن بخاطر سود بیشتر
.
بعداز این ماجرا از بنزین سوپر استفاده میکنم هرچند این سوپر کیفیتش به سوپر های استاندارد نمیرسه اما از مخلوط گازویل بهتره.


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

گازوئیل رو هم به خاطر قیمت پایین اضافه میکنن هم اکتان کم رو بیشتر میکنه ولی یه مسله اصلی گازوئیل وجود آب توی اون هستش ذاتا آب داره و زود یخ میزنه به همین خاطر پمپ ماشین زیر فشار کار میکنه و به سختی سوخت رو میرسونه به موتور این خودش باعث بد سوزی توی موتور میشه البتهباید بگم بنزین تا حد زیادی اگه کیفیت داشته باشه باید سفید تر و با بویی شبیه گازوئیل باشه نه بوی زننده و تیز بنزین های کم کیفیت
بنزینسوپر با کمی قیمت بالاتر ولی با کیفیت بهتر باعث میشه مصرف هم پایین بیاد اینطوری اقتصادی تر از بنزین معمولی هستش

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تقویت بخاری پراید (درجا گرم کن)

تصویر

دوستان نظرتون با این قطعه چی هست که جلوی برگشت اب از موتور به رادیاتور رو میگیره و بخاری سریعتر گرم میشه.

و جدای از گرم شدن بخاری موتور بیش از حد گرم میشه و احتمال واشر سوختن وجود داره.


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:تقویت بخاری پراید (درجا گرم کن)

تصویر

دوستان نظرتون با این قطعه چی هست که جلوی برگشت اب از موتور به رادیاتور رو میگیره و بخاری سریعتر گرم میشه.

و جدای از گرم شدن بخاری موتور بیش از حد گرم میشه و احتمال واشر سوختن وجود داره.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


اگر برای پراید میخواین نصب کنید که فکر نکنم البته شخصا تجربه استفاده ندارم ولی فکر کنم مسیر رو از بخاری به رادیاتور باید عوض کنه یعنی برای رفتن به رادیاتو باید از بخاری رد بشه اگر مدار گردش اب رو تو ماشین ها ببنین مسیر عبور اب گردشی داخل موتور به بخاری همیشه باز و مسیر عبور به رادیاتو با افزایش دما و باز کردن ترموستات باز میشه و تو این قطع مسیر اولیه بخاری مسدود و با گرم شدن اب و باز شدن ترموستات اب داغ با عبور از بخاری به رادیاتور میره و اگر دقت کنید شلنگ های بخاری نازک تر از شلنگ های رادیاتر هست و باعث میشه اب با فشار بیشتری بره بخاری وگرماش زیاد تر میشه و از یه طرف توی تابستون چون مسیر اب باریک تر شده خنک کاری سخت تر انجام مبشه .
سوختن واشر سرسیلندر توی پراید به این راحتیا پیش نمیاد ولی تو پژو ایراد شایعی است شده موتور پراید درب رادیاتورش بپره تو جاده و داغ کنه و آمپر بچسبه به اخر و راه نره
یه بار واسه یکی از هم سفرا پیش اومد که با ریختن اب و خاموش نکردن ماشین با جند دقیقه کار کردن درجا درست شد
حتی دیدم موتور پراید بدون روغن رونده شده و راننده میگفت چند روزیه صدای چکش از موتور میاد انگار یه نفر داره اون تو چکش میزنه و با ریختن روغن درست شد در حالی که اگر پژو بود حتما موتورش 20 بار جام شده بود
اگر هم مشکل گرم کردن این قطعه درست کنه با گرم شدن هوا و تو تابتون معلوم میشه مخصوصا موقع کولر گرفتن
احتمال زیاده تو تابستون موتور گرم تر از حد معمول کار کنه یا تو سربالایی داغ کنه ولی ارزش داره که زمستون نصب و تابستون باز کنید چون بخاری پراید واقعا گرمایی نداره و اصولا کولر تا بخاری
آخرین ويرايش توسط 1 on mohammad-ranjbar, ويرايش شده در 0.
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:ماشینم مدتی رو بنزین باصدای چکش زدن کار میکرد که اقای اسمانی راهنمایی های کردن موثر واقع شد و
موردی که میخوام بگم در مورد سوخت بنزین تو ایران هست.

حباب گیر رو باز کردم چون هواگیری نمیکرد باک رو وسر ریز مشد چشمتون روز بد نبینه چی داخلش باشه خوبه.

گازویل ته نشین شده داخل لوله های برگشت سوخت به باک حداقل نیم لیتر گازویل بود اول فکر میکردم جرم یا الودگی های بنزین هست بعداز برسی دقیقا گازویل بود.

حالا مخلوط گازویل تو بنزین های اشغال مانند نفت میشه و ماشین ازرو زود تر از بین میبره اینذضربه های که در اثر اکتان پایین سوخت به موتور فشار میاورد اگر دیرتر موتوجه میشدم حسابی خرج رو دستم میزاشت.

براوردی که انجام شد هر 3تانکر بنزین 1 تانکر گازویل داخل مخازن بنزین این جایگاها مخلوط میکردن بخاطر سود بیشتر
.
بعداز این ماجرا از بنزین سوپر استفاده میکنم هرچند این سوپر کیفیتش به سوپر های استاندارد نمیرسه اما از مخلوط گازویل بهتره.


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


بله متاسفانه کیفیت سوخت پایین و تقلب زیاده
سعی کنید از جایگاه های دولتی و یا با وجدان سوخت گیری کنید
برای بالا بردن اکتان و کیفیت سوخت هم میتونید به میزان 10 درصد سوخت اتانول 96 درصد اضافه کنید همان الکل سفید های طبی البته روش نوشته باشه 96 درصد
اضافه کردن اتانول بیشتر برای ماشین های توربو استفاده میشه تا ناک و خود سوزی پیش نیاد و لی در موتور های معمولی هم مشکلی نداره و فقط هزینه بالا میره که البته به نظر من ارزش داره
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
masonhower نوشته شده:سلام دوست عزیز

پراید 131 تک سوز دارم

هفته ای دو بار روغن و آب رادیات و .. چک میکنم

صبح که کاپوت زدم بالا درب رادیات باز کردم حباب های قهوه ای رنگ روی آب داخل رادیات بود علت چی میتونه باشه به نظرتون ؟

این هم اضافه کنم نه از رادیات و نه از قمقمه آبی کم نشده است

با تشکر



سلام
فقط کافیه با دست حباب هارو لمس کنید یعنی بایه انگشت بردارید و با انگشت دیگه بمالید به هم
اگر دست زدین و حباب ها روغنی و چرب بود احتمال داره روغن وارد اب شده باشه و از واشر سرسیلندر یا یه جایی اب و روغن قاطی شدن و باید هرچه زودتر تعمیر بشه معمولا تو این حالت پشت درب رادیاتور و دهانه رادیاتور لجن قهوه ای ماننده تا حباب
اگر حباب خشک بود یعنی زنگاره و احتمال داره با باز کردن بخاری از بخاری وارد مدار شده باشه
ماشینتون بدون ضدیخ نبوده زمان تابستون ؟ برای احتمال زنگ زدن رادیاتور داخل بخاری
اگر روغن نیست زود زود ماشین رو یه مدت زیر نظر بگیرین و اگر امکان داشت روزی یه بار یکی از شهرا نزدیک برید برگردید تا اگر عیبی هست خودشو نشون بده و ترجیحا ابزار و سیم بکسل برای خرابی احتمالی داشته باشید و خیلی حواستون به امپرها باشه و روغن رو حدود 50کیلومتر چک کنید و تو روشنایی روز برید بهتر برای هر عیب احتمالی و حدود 5روز هر روز حدود 100 کیلومتر
چند دقیقه بعد از روشن موندن ماشین موقعی که ماشین حسابی کارکرد شلنگ های رفت و برگشت اب از موتور به رادیاتور رو ببینید زیادی سفت یا باد کرده نباید باشه
اگر زیادی سفت یا باد کرده بود از واشر سرسیلندر یا ... کمپرس رد میکنه (مخلوط بنزین و هوا موقت تراکم از یه جایی میره تو مسیر اب رادیاتور ) و باید تعمیر بشه زودتر تا خسارت بار نیاره
لطفا تست بفرمایید و اطلاع بدید


سلام دوست عزیز

حباب بررسی کردم چرب نبود و زنگار بود حالا باید چکار کنم به نظرتون ؟؟ خطرناکه به نظرتون ؟

یه نکته : من تابستون واتر پمپ و تسمه تایم تعویض کردم و اون موقع برام فقط آب رادیاتور خالی ریخت تو رادیاتور یعنی میشه گفت ماشین

4-5 ماه بدون ضدیخ کار میکرده چون واخر آبان دادم برام ضد یخ ریختن

تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام دوست عزیز

حباب بررسی کردم چرب نبود و زنگار بود حالا باید چکار کنم به نظرتون ؟؟ خطرناکه به نظرتون ؟

یه نکته : من تابستون واتر پمپ و تسمه تایم تعویض کردم و اون موقع برام فقط آب رادیاتور خالی ریخت تو رادیاتور یعنی میشه گفت ماشین

4-5 ماه بدون ضدیخ کار میکرده چون واخر آبان دادم برام ضد یخ ریختن[/quote]

سلام
برسی کنید اگر سیستم زیادی تحت فشار نیست یعنی کمپرس رد نمیکنه تو اب و مشکلی نداره و بذارین تابستون با یه محلول شست شو رادیاتور بریزید داخلش و بعد دوبار با اب مقطر یا اب جند با جوشیده پر کنید وبزاری 10 دقیقه کار کنه و خالی کنید
محلول رادیاتور شور ترجیحا برند معتبر تهیه کنید و یا با همون اب مقطر بشورید بهتره و مطمئن تره چون نمیدونم این محلول های بازار چی هستمن و چه خاصیتی دارند البته نوع ایرانیش منظورم بود
همیشه از مخلوط اب و ضد یخ 50 درصد استفاده کنید و ضد یخ هم برند های معتبر کاسپین و ایرانول و ...... هر دوسال یکبار یا 40هزار کیلومتر تعویض کنید
جهت اطمینان بیشتر مدتی اب و روغن ماشینتون رو هر روز زیر نظر داشته باشین و به امپر ها بیشتر دقت بفرمایید
توی عکس زنگار زیادی هست و بهتره حواستون به نشتی های احتمالی باشه چون تو این شرایط ضدیخ رسوب و زنگار سیستم رو تو خودش حل میکنه باعث میشه یه سری نشتی های جزئی پیش بیاد
آخرین ويرايش توسط 1 on mohammad-ranjbar, ويرايش شده در 0.
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
نمایه کاربر
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 آذر 1395, 10:53 am
سپاس‌های ارسالی: 89 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط amirgame »

سلام خدمت همه دوستان و جناب MOHAMMAD_ASEMOONI، ماشینم پژو 407 اتومات مدل 2008 وارداتی هست.اینو گفتم شاید در ادامه بتونه کمک کنه.
1- میخوام لولاها و قسمتهای مختلفی که روی هم درگیر هستند رو، روانکاری کنم مثل سانروف و لولاها و... چه پیشنهادی دارین غیر از روغن کاری، چون روغن بو میگیره...نظرتون درباره اسپری M40 چی هست؟
2- به نظرتون برای بست این قسمت از رادیاتور (که تویه عکس آپلودی مشخص کردم) چه پیشنهادی دارین؟یه دونه این سمته، یکیم اونورش!!! یه بست براکتی شکل مثل بست رادیات 207 داره، ولی برای 207 کوچیکه و بهش نمیخوره...... بستاش در اومده و گم شده، رادیاتور وله و با یه یونولیت فعلا نگهش داشتم :-o فایل آپلود: [External Link Removed for Guests]

********سوال مهمتر و اصلیم از آقای MOHAMMAD_ASEMOONI و دیگر دوستان اینه *******3- در مورد هرزگرد تسمه سفت کن تسمه دینام........عکسارو نگاه کنین.....خراشیده شده، تویه بازار فقط پایه تسمه سفت کن کاملش هست که حدود 400 هزار پولشه و به نظرم منطقی نیس برای یه هرزگرد کل پایه عوض شه....دوست عزیزم آقا محمد که با تجربه هستن، میدونن چه هرز گردی بهش میخوره؟؟!؟!در ضمن من نمیدونم شماره فنی این قطعه چیه، یا از کجا باید گیر بیارم؟!؟! شاید توی سایت خاصی باشه ولی من بلد نیستم، ممکنه یه هرزگردی باشه که دقیقا بشه با این تعویضش کرد و لی شمارشو نمیدونم..........
عکسا : [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
با تشکر از دوستانی که تجربیاتشون رو در هر مورد مطرح میکنند. در آینده مسائل بیشتری رو مطرح میکنم که شاید مشکل دیگر دوستان هم باشه....
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

amirgame نوشته شده:سلام خدمت همه دوستان و جناب MOHAMMAD_ASEMOONI، ماشینم پژو 407 اتومات مدل 2008 وارداتی هست.اینو گفتم شاید در ادامه بتونه کمک کنه.
1- میخوام لولاها و قسمتهای مختلفی که روی هم درگیر هستند رو، روانکاری کنم مثل سانروف و لولاها و... چه پیشنهادی دارین غیر از روغن کاری، چون روغن بو میگیره...نظرتون درباره اسپری M40 چی هست؟
2- به نظرتون برای بست این قسمت از رادیاتور (که تویه عکس آپلودی مشخص کردم) چه پیشنهادی دارین؟یه دونه این سمته، یکیم اونورش!!! یه بست براکتی شکل مثل بست رادیات 207 داره، ولی برای 207 کوچیکه و بهش نمیخوره...... بستاش در اومده و گم شده، رادیاتور وله و با یه یونولیت فعلا نگهش داشتم :-o فایل آپلود: [External Link Removed for Guests]

********سوال مهمتر و اصلیم از آقای MOHAMMAD_ASEMOONI و دیگر دوستان اینه *******3- در مورد هرزگرد تسمه سفت کن تسمه دینام........عکسارو نگاه کنین.....خراشیده شده، تویه بازار فقط پایه تسمه سفت کن کاملش هست که حدود 400 هزار پولشه و به نظرم منطقی نیس برای یه هرزگرد کل پایه عوض شه....دوست عزیزم آقا محمد که با تجربه هستن، میدونن چه هرز گردی بهش میخوره؟؟!؟!در ضمن من نمیدونم شماره فنی این قطعه چیه، یا از کجا باید گیر بیارم؟!؟! شاید توی سایت خاصی باشه ولی من بلد نیستم، ممکنه یه هرزگردی باشه که دقیقا بشه با این تعویضش کرد و لی شمارشو نمیدونم..........
عکسا : [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
با تشکر از دوستانی که تجربیاتشون رو در هر مورد مطرح میکنند. در آینده مسائل بیشتری رو مطرح میکنم که شاید مشکل دیگر دوستان هم باشه....



با عرض سلام
و با پوزش از جناب اسمانی که چند روزی بیشتر نیست عضو شدم و به همه سوالات تایپیک نظر میدم .
1- برای روغن کاری میتونید از روغن سیلیکنی یا ساده تر بگم روغن تردمیل استفاده کنید (روغنی که به تسمه تردمیل زده میشه )یا از روغن های پایه آلی یا همون سینیتیک استفاده کنید که پایه نفتی ندارند و البته از گریس نرم هم جزئی میتونید استفاده بکنید
2- اگر جای بست طوری هست که بشه سوراخ کرد از پیچ استفاده کنید یا از بست های کمربندی پلاستسکی جنس خوی و با پهنای مناسب حداقل 4میلیمتر که باید باز دوتا سوراخ بزنید فقط موقع سوراخ کاری مواضب بدنه رادیاتور باشید
3 - برای هرزگرد میتونید با احتیاط کامل از یک تکه سمباده اهن نرم اگر خش ها خیلی زیر نباشن 320 یا یکم زبر تر موقع روشن بودن بگیرین روی فولی در عرض چند دقیقه صاف میشه
فقط مواضب دست وانگشتا باشین که کار خیلی خطر ناکی هست یا بدین یه مکانیک انجام بده
به نظر من اگر خش ها زیاد عمیق نیست و احتمال خراب کردن تسمه نیست نیاز به هیچ کاری نداره
یا اینگه هرزگرد رو باز کنید هم به بلبرینگ اون گریس بزنید تا یه عمره تازه بگییره و هم بدین یه تراشکار خوب براتون صاف و صاف کنه هرزگرد رو تراشکار با حوصله میخواد
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”