اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

دوستان عزیز بحث کم کردن آب شد
در صورتی که هیچ نشتی نباشه هیچ اثری هم از آسیب به واشیر سرسیلندر دیده نشه
درب رادیاتور و قمقمه هم سالب باشن
یک مورد میمونه
نشتی از روی خود رادیاتور
این مورد تشخیصش بسیار سخت هستش
گاهی یک سوراخ روی رادیاتور ایجاد میشه کهدرحالت درجا مشکلی نمیده ولیوقتی تحتفشار قرار میگیره نشتی میده و چون ماشین درحال حرکت هست و فن هم کارمیکنه خشک میشه زود و هیچ اثری؛ از نشست دیده نمیشه
________
و اما در مورد زنجیر چرخ
و لاستیک یخشکن
زنجیر چراخهای سه تکه کمربندی راحتی نصبدا ن ولی نمونه خوباونها قیمت بالایی داره
تنهاکار زنجیر این نیست که میزان گیرایی لاستیک رو افزایش بده
گاهی لازمه که این وسیله سطح یخ رو بشکنه و به سطح آسفالت برسونه
برای همین سیمبکسل به خاطر سطح گرد و بدون زایده خودش زیاد کارایی نداره و صرفا برای برف فشرده کار برد داره و شاید بعد از مدتی حرکت خودش باعث سر خورد بیشتر ماشین بشه
ساختار لاستیک یخ شکن کلا فرق داره و تنها میخ و پیچ نیست بلکه سطح تماس بیشتری داره و سطح اتکا اونها در کناره ها گرد نیست بلکه صاف هستش در ضمن پروفیل بزرگتر و عاج گوشتی تری دارن
اگه میخوایید چیزی بسازید که استفاده آسونی داشته باشه بهتره زنجیر های کمربندی رو الگو برداری کنید


Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ramin-am نوشته شده:دوستان عزیز بحث کم کردن آب شد
در صورتی که هیچ نشتی نباشه هیچ اثری هم از آسیب به واشیر سرسیلندر دیده نشه
درب رادیاتور و قمقمه هم سالب باشن
یک مورد میمونه
نشتی از روی خود رادیاتور
این مورد تشخیصش بسیار سخت هستش
گاهی یک سوراخ روی رادیاتور ایجاد میشه کهدرحالت درجا مشکلی نمیده ولیوقتی تحتفشار قرار میگیره نشتی میده و چون ماشین درحال حرکت هست و فن هم کارمیکنه خشک میشه زود و هیچ اثری؛ از نشست دیده نمیشه
________
و اما در مورد زنجیر چرخ
و لاستیک یخشکن
زنجیر چراخهای سه تکه کمربندی راحتی نصبدا ن ولی نمونه خوباونها قیمت بالایی داره
تنهاکار زنجیر این نیست که میزان گیرایی لاستیک رو افزایش بده
گاهی لازمه که این وسیله سطح یخ رو بشکنه و به سطح آسفالت برسونه
برای همین سیمبکسل به خاطر سطح گرد و بدون زایده خودش زیاد کارایی نداره و صرفا برای برف فشرده کار برد داره و شاید بعد از مدتی حرکت خودش باعث سر خورد بیشتر ماشین بشه
ساختار لاستیک یخ شکن کلا فرق داره و تنها میخ و پیچ نیست بلکه سطح تماس بیشتری داره و سطح اتکا اونها در کناره ها گرد نیست بلکه صاف هستش در ضمن پروفیل بزرگتر و عاج گوشتی تری دارن
اگه میخوایید چیزی بسازید که استفاده آسونی داشته باشه بهتره زنجیر های کمربندی رو الگو برداری کنید





ممنون دوست عزیز
در مورد زنجیر چرخ قصد من چیزی بود که بشه راحت نصب کرد و برای یخ و برف سبک بشه استفاده کرد
زنجیر چرخ معمولی رو نمیشه برای هر برفی استفاده کرد مخصوصا توی ماشین های دیفرانسیل جلو
البته زنجیر چرخ چیز خیلی ضروری هست و حتما هم باید تو ماشین باشه که من حتی تابستون هم تو ماشین دارم
بهترین زنجیر چرخ برای شرایط برف و یخ سنگین وگیر افتادن توی جاده زنجیر چرخ فلزی هست و چه بهتر که جنس ایرانی و معتبر باشه
کمربندی های فلزی هم قیمت زیاد بالایی ندارند و معمولا حدود 20 تونم با معمولی فرق دارند البته جنس خوب و ایرانی و برای هر لاستیک 4 کمرند زنجیر جفت قیمت حدود 80 صنایع زنجیر ایران سایز 15 که اصطلاحا بهشون مدل امریکایی میگن
انشالله ماه بعد سرم خلوت بشه یه نمونه میسازم وعکس میزارم
ممنون از نظرات دوستان
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 دی 1395, 9:23 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mozafar.asgari »

سلام دوستان
من ی پراید 87 هیدرولیک دارم، ی مدتیه تو دور 1500 و 2500 پمپ هیدرولیک صدای خر خر میده نمیدونم چکار کنم، تو شهرمون هم تعمیرکار هیدرولیک نیست، لطفا راهنمایی کنید بدونم چشه، ممنون
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

mozafar.asgari نوشته شده:سلام دوستان
من ی پراید 87 هیدرولیک دارم، ی مدتیه تو دور 1500 و 2500 پمپ هیدرولیک صدای خر خر میده نمیدونم چکار کنم، تو شهرمون هم تعمیرکار هیدرولیک نیست، لطفا راهنمایی کنید بدونم چشه، ممنون


شما حتما پمپ رو سرویس کن هرچه زودتر بهتر
البته نگاه کن ببین روغن هیدرولیک کم نشده خوب و سالمه باشه
سرویس پمپ رو هم جلوبندی ساز خوب یا تراشکار ماهر میتونه برات انجام بده اگر تو شهرتون نیست بده شهر های اطراف
احتمالا ته پمپ یعنی سمت فولی یه بلبریگ داره باید عوض بشه یا بوش هاش ساییده شده جا باز کرده
ماشین تون چند تا کار کرده
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mozafar.asgari نوشته شده:سلام دوستان
من ی پراید 87 هیدرولیک دارم، ی مدتیه تو دور 1500 و 2500 پمپ هیدرولیک صدای خر خر میده نمیدونم چکار کنم، تو شهرمون هم تعمیرکار هیدرولیک نیست، لطفا راهنمایی کنید بدونم چشه، ممنون

سلام
ممکنه مشکل از یکی از تسمه ها یا چیز دیگه باشه نه از داخل پمپ
تسمه ها رو با آب خیس کنین و تست کنین
بار دوم هم محور پمپ هیدرولیک رو خیس کنین و گاز بدین و تست کنین
همونطور که گفتند کمبود روغن هیدرولیک و یا کثیف شدنش هم ممکنه باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
بررسی صدای خِرخِرِ چرخها در پیچها و میدانها :

یکی از علتهای این مشکل, لبه داشتنِ بیش از حدِ دیسک هست

[External Link Removed for Guests]
این لبه در دیسک صفر وجود نداره و به مرور زمان با سایش دیسک توسط لنتها به وجود میاد
نکته مهم:
اگر این لبه بیش از حد بلند هست و میگیره به لنت و صدا تولید میکنه خصوصاً موقع حرکت در پیچها , برید پیش تراشکار یا مکانیکِ ترمز و بهش بگین فقط و فقط همین لبه رو بتراشه و صاف کنه و با بقیه ی دیسک به هییییچ وجه کاری نداشته باشه حتی اگر سطح دیسک شیار داشته باشه .
اگر سطح دیسک رو هم بتراشه ,به احتمال زیاد بعدش وقتی ترمز میزنین ماشین میلرزه که علتش درست تراش نخوردن دیسک هست و راهی جز تعویض دیسک ندارین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

یکی از عمده ترین مشکلات خودرو پنچری لاستیک هست که ممکنه هر لحظه پیش بیاد
لاستیک تیوبلس در مقایسه با لاستیک تیوب دار یکی از مزیت هاش اینه که موقع پنچری تا خالی شدن لاستیک زمان مناسبی دارین و خیلی از مواقع میتونین خودتون رو به جایی برسونین تا پنچرگیری کنید
به شخصه من چند روز پیش صبح زود برای امتحان میرفتم دانشگاه و باید مسیر 160 کیلومتر میرفتم که صبح متوجه کم باد بودن لاستیک جلو شدم و لاستیک رو باد کردم و رفتم . دو بار پشت سر هم با این لاستیک رفتم و برگشتم و حواسم به بادش بود و حدود 650 کیلومتر باهاش روندم
تا اینکه امروز فرصت کردم و پنچری رو گرفتم پیچ 2.5 سانتی متری سایز 4 از لاستیک دراوردم

برای راحتی از عوض کردن لاستیک بهتره یه ست پنچر گیری تیوبلس و یه پمپ باد خوب پایی یا برقی تو ماشین داشته باشیم
مطمئن باشین ارزش هزینه کردن داره و خیلی راحت از اون چیزی که فکر میکنین میشه پنچری رو گرفت
لوازم مورد نیاز
1- ست پنچر گیری تیوبلس
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
2 - تلمبه باد یا پمپ باد برقی که اگر هزینه زیاد نمی کنید تلمبه پایی خوب بگیرید
[External Link Removed for Guests]

مارک سفیر من دوتا دارم راضیم و روی هر دو تا ماشین ها داریم استفاده میکنیم
[External Link Removed for Guests]

3- ترجیحا یه درجه باد که خیلی براتون مفده


مراحل پنچر گیری تیوبلس :
1- پیدا کردن پنچری . نیاز نیست که لاستیک رو از جاش دربیارین فقط چشمی بازدید کنین و اگر نتونستین پیدا کنید با یه ظرفی مثل شیشه نوشابه روش اب بریزید
لاستک جلو میشه فرمون رو چرخوند و راحت تر دید و لاستیک عقب هم یه چیزی اگر بزارین زیر زانوهاتون تا شلوارتون کثیف نشه
2 - دراوردن شی فرو رفته در لاستیک که اگر پیچ بود بهتره باز کنید تا زیادی داغون نکنه لاستیک رو
3 - توی کیت تیوبلس دوتا درفش هست یکی برای سوهان زدن و جا بازکردن و... که شبیه سوهان هست و با اون بهتره 2 با فرو کنین و در بیارین حواستون باشه که اگر سوراخ کوچیک بود زیادی فرو نکینین تا خیلی گشاد نشه
معمولا درفش سوهان نوک تیز و رفته رفته کلفت میشه و فکر سوراخ های ریز شده
4 - یک عدد نخ از سوراخ درفش نخ رد بکنید طوری که درفش حدودا وسط نخ باشه
توی این مرحله میتونی از چسب توی کیت یا چسب پاتکس یا صنعتی استفاده کنید ولی اگر جنس نخ تیوبلس خوب باشه نیازی نیست
معمولا برای سواری دو سایز نخ تو بازار داریم که بهتره از هردو تاش داشته باشن برای پنچری بزرگ نخ کلفت و برای پنچری کوچک نخ نازک
5- درفش نخ رو به ارامی فرو کنین و یک دور بچرخونین و دربیارین و اگر درفش چاکدار بود که نخ خودش درمیاد در غیر این صورت باید نخ رو موقع بیرون اومدن نوک درفش ببرین
حواستون باشه که موقع فرو کردن نخ انتهای نخ بیرون باشه و بهتره نخ سایز بلند بگیرین تا راحت تر باشین
اضافی نخ رو بعد از تموم شدن کار هم سطح با سطح لاستیک ببرین . برای این کار به یه کاتر یا چاقوی تیز نیاز دارین
باد لاستیک رو تنظیم کنین و مراحل رو طوری انجام بدین که کمترین میزان باد خالی بشه

بهتره که مراحل بالارو چند باری روی یه لاستیک کهنه انجام بدبن تا بهتر قلق کار دستون بیاد یعنی یه لاستیک کهنه به درد نخور بدون رینگ رو 3یا 4 بار چیزی فرو کنین که پنچر بشه و بعد پنچری رو بگیرین
مراحل بالا نوشته طولانی شد ولی انجام کار بیشتر وقت ها برای اماتور ها 5 دقیقه بیشتر وقت نمیگیره
به نظر من خیلی راحت تر از عوض کردن لاستیک هست و هزینه و صرف وقت توی پنچر گیری هست
حداقل هزینه ای هم که پنچر گیر میگیره 5 هزار تومن ناقابله
چند تا عکس از مراحل پنچر گیری
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

امیدوارم به درتون بخوره و مارو هم دعا کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام خدمت همگی دوستان
1-واسکازین ماشین 2.3 لیتر گنجایش داره که نیم لیتر از این مقدار کم هست و تو این تاپیک هم گفته شده روغن های مختلف با هم ترکیب نشود و حالا از اونجا که واسکازین گرونه به نظر شما این نیم لیتر رو سرریز کنم یا کل واسکازین رو عوض کنم چون نمیدونم مکانیک از چه مارک واسکازینی و با چه ویسکوزیته ای ریخته( اون جریان ترکیدن پوسته گیرباکس تو تصادف که تو همین تاپیک گفتم)
به نظر شما چه مارکی و با چه ویسکوزیته ای خوبه؟
خودم بین ایرانول و پارس موندم
2-لاستیک دور درب ماشین رو محمد آسمونی عزیز گفتن روغن سیلیکون (تردمیل) بزن که این واقعا گرونه و گریس هم که زود خاک میگیره به نظر شما برای نرم شدنش باید چه کار کرد که که هزینه و اقتصادی باشه؟
لاستیک دور در یخچال رو ما عوض کردیم به دلیل پارگی. که تعمیرکار بعد از تعویض با سشوار خیلی لاستیک رو داغ کرد و حجم گرفت و خیلی نرم شده آیا این شیوه برا ماشین جواب میده؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:سلام خدمت همگی دوستان
1-واسکازین ماشین 2.3 لیتر گنجایش داره که نیم لیتر از این مقدار کم هست و تو این تاپیک هم گفته شده روغن های مختلف با هم ترکیب نشود و حالا از اونجا که واسکازین گرونه به نظر شما این نیم لیتر رو سرریز کنم یا کل واسکازین رو عوض کنم چون نمیدونم مکانیک از چه مارک واسکازینی و با چه ویسکوزیته ای ریخته( اون جریان ترکیدن پوسته گیرباکس تو تصادف که تو همین تاپیک گفتم)
به نظر شما چه مارکی و با چه ویسکوزیته ای خوبه؟
خودم بین ایرانول و پارس موندم
2-لاستیک دور درب ماشین رو محمد آسمونی عزیز گفتن روغن سیلیکون (تردمیل) بزن که این واقعا گرونه و گریس هم که زود خاک میگیره به نظر شما برای نرم شدنش باید چه کار کرد که که هزینه و اقتصادی باشه؟
لاستیک دور در یخچال رو ما عوض کردیم به دلیل پارگی. که تعمیرکار بعد از تعویض با سشوار خیلی لاستیک رو داغ کرد و حجم گرفت و خیلی نرم شده آیا این شیوه برا ماشین جواب میده؟


سلام دوست عزیز
برای لاستیک دور درب همونطور که قبلا گفته بودم روغن سیلیکون بهترینه ولی هزینه زیادی داره
البته معمولا این روغن رو چون مخصوصا به اسم تردمیل میفروشن چند برابر قیمت میدن
شما ریکا استفاده کن هر 20روز یا دو هفته یه بار ریکای خالی بریز روی ابر و بمال روی لاستیک ها
بهتره یه تیکه ابر فقط برای این کار داشته باش و بعد از ریکا زدن در هار نیم ساعت باز بزاری تا جذب بشه

برای واسگازین هم نوع ماشین و گیربکس مهمه
مثلا برای پراید و پژو و سمند دنده معمولی پارس مدوس و یا ایرانول با گرید 75-80 Gl4 استفاده میشه که هردوشون واسگازینه خوبی هست
شما از یکی بریز و چون چاره ای نیست و نمیدونی مکانیک چی ریخته و بهتره بعد 20 هزار تا تعویض بشه چون هم براده داره و هم شاید اصلا واسگازین تصفیه ریختن توش
البته اگر سفت جا رفتن دنده تو هوای اول صبح و به خصوص هوای سرد دارین بی شک واسگازین 85-140 ریختن توش و بهتره تا با 75-80 عوض بشه و واسگازین رو هم خودتون بخرید از روغن فروشی ها 3تا 1لیتری لیتری 10 هزار تومن و بدین تعویض روغن عوض کنه یا خودتون عوض کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

دوستان یه مطلب جالب
باک ماشین من 66 لیتر طبق فرمایش کارخانه بنزین میگیره
وقتی امپر بنزین روی خط وسط هست 40 تا 42 بنزین میزنم
و امپر و مصرف بنزین درسته و کیلومتر هم حساب میکنم باید 32یا 33 تا بگیره
حالا این قضیه 2تا حالت بیشتر نداره
یا باک ماشین چاق شده شاید زیادی بنزین توش بوده و بد عادت شده
یا جایگاه محترم هر دفعه 8تا 10 لیتر هوا به من میفروشه
البته نظر جایگاه داران و .... بر چاقی باک بنزین هست و درست بودن دستگاه ها
و هی عطسه کردن دستگاه ها هم به علت سردی هوای زمستونه و کار شبانه روزیه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:دوستان یه مطلب جالب
باک ماشین من 66 لیتر طبق فرمایش کارخانه بنزین میگیره
وقتی امپر بنزین روی خط وسط هست 40 تا 42 بنزین میزنم
و امپر و مصرف بنزین درسته و کیلومتر هم حساب میکنم باید 32یا 33 تا بگیره
حالا این قضیه 2تا حالت بیشتر نداره
یا باک ماشین چاق شده شاید زیادی بنزین توش بوده و بد عادت شده
یا جایگاه محترم هر دفعه 8تا 10 لیتر هوا به من میفروشه
البته نظر جایگاه داران و .... بر چاقی باک بنزین هست و درست بودن دستگاه ها
و هی عطسه کردن دستگاه ها هم به علت سردی هوای زمستونه و کار شبانه روزیه

جایگاها اکثرا از 100 نفر 99 جایگاه هوا بجای بنزین میزنن دیگه از این روشنتر.

که موتور سیکلت هندا 9 لیتر ظرفیت داره و تهشم که یک لیر زاپاس نگه میداره خودمون رو به جایگاه برسونیم. چطوری میشه که یه موتور سیکلت 13 لیتر بنزین بزنه درصورتی که حجم باک خالی کلن 9 لیتر هست.

چند ماه پیش هم یکی از دستگاهای دولتی که ماشینش بنز بوده این ماشین مدرن مثل پرایدو سمند که نیست. تو تلوزیون بخش خبری گفته بود ایام عید به جایگاه رفته بود زمانی که بنزین زد آمپر فول نشون داد اما به بعداز یکی دو کیلومتر با به نصف رسید که به شرکت نفت شکایت و ریس شرکت نفت گفت چنین چیزی امکان نداره و شمارشگر های جایگاه با هوا کار نمیکنه حتما باید مایع داخلش عبور کنه تا کنتور بندازه.


اما من ب شخصه دیدم یکی از روش های دزدی بنزین جایگاها رو که بازرس برای بازدید اومده بود. این نازل هارو باز میکرد و ضربه میزد به زمین یه تیکه شلنگ آب به اندازه 3 سانت داخل ورودی نازل که ب شلنگ وصل میشد خارج شد و برچسب تخلف میزد حالا این شلنگ 3 سانتی با قطر اب چطوری بنزین رو کم میکنه دوستان راهنمایی کنند آگاه بشیم.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

بله متاسفانه توی بنزین تخلف و کم فروشی داره بیداد میکنه
من احتمال میدم تو مسیر مکش از تانکر اصلی یه سوراخی چیزی ایجاد میکنن یا یک از اتصالات رو شل میبندن که وقتی پمپ با فشار بنزین میکشه مقداری هم هوا بکشه و علت این عطسه کردن های پمپ هم اینه
نازل هی عطسه میکنه به قول خودشون میگن فشار بنزین زیاد برا همینه و ای اگر علت این عطسه کردن فشار بنزین بود اونوقت شلنگ کارواش باید هر 2 ثانیه یه بار ادمو 3متر بلند میکرد میکوبید زمین با اون فشار بالای 100 بار
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”