اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

ممنون از شما محمد رنجبر عزیز.
من یه مسافت 400 کیلومتری رو یه کله رفتم و دنده ها بعد از گذشت از نصف مسیر خشک جا میرفتن( ولی بدون صدا و بدون سفتی) یعنی انگار هیچ روغنی توش نباشه اونطور جا میرفتن( تقریبا مثل وقتی که ماشین خاموش هست بخای دنده اش رو عوض کنی) این به دلیل کیفیت پایین واسکازینه؟
و یه مورد دیگه اینکه وقتی در حال حرکت هستی و ماشین تو دنده هست وقتی پات رو از رو گاز برداری صدای خرررر خفیف (مثل خرناس کشیدن) میده. این به چه دلیل میتونه باشه؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:ممنون از شما محمد رنجبر عزیز.
من یه مسافت 400 کیلومتری رو یه کله رفتم و دنده ها بعد از گذشت از نصف مسیر خشک جا میرفتن( ولی بدون صدا و بدون سفتی) یعنی انگار هیچ روغنی توش نباشه اونطور جا میرفتن( تقریبا مثل وقتی که ماشین خاموش هست بخای دنده اش رو عوض کنی) این به دلیل کیفیت پایین واسکازینه؟
و یه مورد دیگه اینکه وقتی در حال حرکت هستی و ماشین تو دنده هست وقتی پات رو از رو گاز برداری صدای خرررر خفیف (مثل خرناس کشیدن) میده. این به چه دلیل میتونه باشه؟


خواهش میکنم دوست عزیز
معمولا زیادی بیصدا کارکردن گیربکس توی ماشین های ایرانی و سفتی یا سخت جارفتن دنده مخصوصا تو سرما علامت واسگازین سفت تر هست یا بهتر بگم با گرانروی بالاتر
تعویض روغنی ها توی کشور ما قانون های خاص خودشون رو دارن مثلا
برای موتور پژو روغنی رو میریزه که تریلی ها استفاده میکنه و میگه زیاد کار میکنه و راننده ترلی ها ازش راضین و فقط گرانروی روغن رو دقت میدن یعنی 20w50 یا 10w40 و میگن روغن پژو مثلا 20w50 دیگه اون روغن هرچی باشه میریزن
یا مثلا واسگازین همون یه نوع 85-140 رو دارن و معتقدا واسگازین همون واسگازینه
یا توی پیمانه ای تو 5 دقیقه چند بار پشت سر هم روغن های متفاوت میریزن و......

شما در اولین فرصت واسگازین از روغن فروش ها بگیر و اگر ماشینت پیچ تخله واسگازین از زیر داره خودتون تو 10 دقیقه میتونید عوض کنید اگر خواستین نوع ماشین رو بفرمایین مرحله به مرحله بگم
30 هزار تومن بیشتر هم هزینه نداره و بقیه واسگازین رو میتونید نگه دارید برای سریز یا روغن دون منظور اون 0.7 اضافه

صدای خرررر هم احتمال داره صدای خود گیربکس هست که وقتی صدای موتور قطع میشه شنیده میشه
یا صدای بلبریگ کلاج
شما تو سرعت کلاج بگیرید ببینید باز هم صدا هست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام
ممنون میشم در مورد تعویض واسکازین راهنمایی کنید به طوری که تا آخرین قطره واسکازین قبلی خارج بشه. ماشینم پراید موتور hp+ هست .

در مورد صدای خررر هم وقتی تو سرعت هستم و ماشین تو دنده هست اگه پام رو از رو گاز بردارم صدا میاد و درهمین حین اگه کلاج بگیرم دیگه صدایی نمیاد پس این یعنی به خاطر گیربکس هست؟ با تعویض واسکازین با نوع مرغوب حل میشه؟

در مورد سردی هوا باید بگم من مسیرم از مازندران به بجنورد بوده که امسال حتی تو تابستون و گرمای هوا که این مسیر رو میرفتم چون جاده کفی و میانگین سرعت بالای صد بود موتور خنک بود و آمپر رو 60 بود که از دمای کار موتور پایین تره و باعث افزایش مصرف بنزین میشد ولی دو هفته پیش که رفتم و هوا سرد بود جلو پنجره ماشین رو با فویل آلومینیوم ( به جای کارتن و مقوا این خیلی مقاوم تره و راحت و بدون چسب نصب میشه ) پوشوندم و دمای موتور حدود 70 بود که خوبه و مصرف بنزین هم کم تر شد و عملکرد موتور هم بهتر بود. واین یعنی موتور و گیربکس گرم بودن ولی شاید واسکازین غلیظ شده بود که برام عجیبه و احتمالا این واسکازین بدرد نخوره...
[FONT=Fixedsys] 
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام خدمت همه دوستان

تعویض واسگازین پراید
لوازم مورد نیاز : تشت با ظرفیت 3 لیتری یا بیشتر . واسگازین gl4 75w80 سه عدد یک لیتری . قیف کوچک + 40 سانی متر شلنگ . اچار برای باز کردن پیچ تخلیه واسگازین و پیچ تخلیه بخار . نوار تفلون جنس خوب

1 -پیچ تخله واسگازین زیر گیربکس رو شل میکنیم معمولا اچار بکس یا اچار رینگی کج میخواد و بعضی از پیچ ها وسط شون یه سوارخ 6پر برای آچار آلن دارن
2- تشت رو زیر پیچ روی زمین میزارم و ارام پیچ رو تا انتها باز میکنیم ولی برنمداریم و در یک لحظه پیچ رو برمیداریم تا فوری دستمون رو میکشیم عقب
3 - از قسمت بالای گیربکس داخل کاپوت پیچ تخلیه بخار روغن رو باز میکنیم اچار بکس یا اچار تخت یا ....
برای باز کردن پیچ بخار اگرلوله هایی مثل لوله هوا مانع میشه اونارو باز کنید
البته چون پراید ندارم دقیقا جای پیچ بخار رو نمیدونم ولی میشه از سنسور کیلومتر روی گیربکس هم واسگازین ریخت (اونی که سرش چرخدنده داره )و
همه ی خودرو ها یه پیچ روی گیربکس برای چک کردن و سریز واسگازین دارن و معمولا از کنارچرخ سمت شاگرد میشه دسترسی داشت برای اون هم یا فرمان رو تا ته بچرخونین یا چرخ رو باز کنین
نمونه هایی از پیچ بخار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
4 - پیچ تخلیه روغن زیر گربکس رو کاملا با دستمال و ... تمیز میکنیم
مواضب باشین واشر مسی یا آلومینیومی دور پیچ رو گم نکنید
5- دور پیچ 2دور نوار تفلون بپیچید و نوارتفلون رو مثل نخ جم کنید و دو دور زیر واشر و دو دور روی واشر بپیچید . بهتره نوار تفلون خمیری استفاده بکنید
6 - پیچ رو ابتدا با دست تا اخر ببندید و بعدا با اچار سفت کنید و زیادی هم سفت نکنید .
7- قیفی رو که قبلا شلنگ وصل کرده بودید داخل سوراخ گیربکس بزارین و روغن رو بریزید
روغن رو با حوصله بریزید و دقت بکنبد از کنار شلنگ بیرون نریزه
8 - پیچ بالایی گیربک یا پیچ تخلیه روغن یا هر چیزی که باز کردید رو ببندید سر جاش
برای ریختن واسگازین یکی از این 3 تارو باز کنید کافیه : 1 پیچ سریز واسگازین بالای گیربکس- 2 پیچ تخلیه بخارات گیربکس - 3 سنسور کیلومتر روی گیربکس
برای قیف هم یه قیف متوسط و شلنگ هم قطر بیرونیش نباید بیشتر از 14 میلیمتر باشه و بهتره شفاف باشه
شلنگی که معمولا برای اب خروجی پنل کولر گاز استفاده میشه خیلی مناسبه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام دوستان من برای تعویض واسگازین رفتم. در اخر متوجه شدم که واسگازین 80.95 ریخته. دنده سخت جا میرفت صبحها طوری که دست دنده بخواد در بیاد.

گفتن لیکومولی خوبه 75.80 گشتم محلمون نبود. مرکز پخش روغن رفتم مارک. بوش ظرف 2.5لیتری داشت تحت لیسانس بوده. قبلی رو که تازه ریخته بودم رو کشیدم تو ظرف جداگانه که لازم میشه.

و این مارک بوش رو ربختم دندها بهترشدن.

حالا نیاز هست وقتی تابستون میشه همون واسگازین 95 رو بریزم یا همین جوابگو هست.

سوالم. واسگازین بوش ظرف 2.5لیتری سبز رنگ کسی استفاده کرده. چطور محصولی هست

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

محسن فلاح نوشته شده:سلام دوستان من برای تعویض واسگازین رفتم. در اخر متوجه شدم که واسگازین 80.95 ریخته. دنده سخت جا میرفت صبحها طوری که دست دنده بخواد در بیاد.

گفتن لیکومولی خوبه 75.80 گشتم محلمون نبود. مرکز پخش روغن رفتم مارک. بوش ظرف 2.5لیتری داشت تحت لیسانس بوده. قبلی رو که تازه ریخته بودم رو کشیدم تو ظرف جداگانه که لازم میشه.

و این مارک بوش رو ربختم دندها بهترشدن.

حالا نیاز هست وقتی تابستون میشه همون واسگازین 95 رو بریزم یا همین جوابگو هست.

سوالم. واسگازین بوش ظرف 2.5لیتری سبز رنگ کسی استفاده کرده. چطور محصولی هست

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

سلام
یه لطف میکنی قیمت این دو تا واسکازینی که ریختی بگی؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

dariush074 نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:سلام دوستان من برای تعویض واسگازین رفتم. در اخر متوجه شدم که واسگازین 80.95 ریخته. دنده سخت جا میرفت صبحها طوری که دست دنده بخواد در بیاد.

گفتن لیکومولی خوبه 75.80 گشتم محلمون نبود. مرکز پخش روغن رفتم مارک. بوش ظرف 2.5لیتری داشت تحت لیسانس بوده. قبلی رو که تازه ریخته بودم رو کشیدم تو ظرف جداگانه که لازم میشه.

و این مارک بوش رو ربختم دندها بهترشدن.

حالا نیاز هست وقتی تابستون میشه همون واسگازین 95 رو بریزم یا همین جوابگو هست.

سوالم. واسگازین بوش ظرف 2.5لیتری سبز رنگ کسی استفاده کرده. چطور محصولی هست

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

سلام
یه لطف میکنی قیمت این دو تا واسکازینی که ریختی بگی؟

بوش 2.5لیتری 75.80 از نمایندگی پخش روغن 22000هزارتومن.

کاسپین 3 لیتر هر لیتر 9000هزارتومان .

فقط یه مدل چندسال پیش ریختم 75.80 بود چهار فصل قوطی های 1لیتری زرد یا نارنجی. عجب واسگازینی بود. چه سرما چه گرما با یه انگشت دنده جا میرفت نه صدای نه چیزی. اسمش رو یادم نمیاد برم دنبالش.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تصویر
تصویر

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

دوستان فقط برای اطلاع عرض میکنم و هر کسی تصمیم با خودشه
انواع روغن های خارجی تقلبی به صورت عمده توی بازار عرضه میشه
من چند ماه پیش خیلی راجع به این موضوع تحقیق کردم از عمده فروش تا تعویض روغن و تولید کننده و مصرف کننده و آزمایشات روغن و باورتون نمیشه اگر بگم خیلی از این برند ها حتی هیچ کمپانی به این نام ندارن و تمام اون بسته بندی های خوشگل تقلب یه عده مال مردم خور توی کشور خودمون هست که بشترشون از روغن های تصفیه استفاده میکنن یا یه پودری به روغن سوخته میزنن و میکسر چند دقیقه هم میزنه و میشه روغن تمیز و لجن میمونه تهش و بسته بندی میکنن
روغن های خارجی در بهترین وضعیت ممکن حاصل بسته بندی روغن عمده شرکت های ایرانی با مارک و ظرف خود شرکت خارجی و فروش به قیمت چند برابر
باور کردنی نیست حتی روغن های زیر 20 تومن ایرانی رو هم تقلبی میزنن و خیلی شیک مثل اصلی تو قوطی فلزی
پس به نظر روغن های ایرانی مثل : بهران و ایرانول و پارس بگیرین و اونم از نمایندگی یا روغن فروشهای بزگ نه از تعویض روغنیا
من از کسایی بودم که زیاد روغن خارجی استفاده میکردم و برای 3 تا ماشین ولی از وقتی اینو فهمیدم هر وقتی یادم میاد که هم پولم میریختم دور هم ماشینو داغون میکردم کلی اعصابم خورد میشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:سلام دوستان من برای تعویض واسگازین رفتم. در اخر متوجه شدم که واسگازین 80.95 ریخته. دنده سخت جا میرفت صبحها طوری که دست دنده بخواد در بیاد.

گفتن لیکومولی خوبه 75.80 گشتم محلمون نبود. مرکز پخش روغن رفتم مارک. بوش ظرف 2.5لیتری داشت تحت لیسانس بوده. قبلی رو که تازه ریخته بودم رو کشیدم تو ظرف جداگانه که لازم میشه.

و این مارک بوش رو ربختم دندها بهترشدن.

حالا نیاز هست وقتی تابستون میشه همون واسگازین 95 رو بریزم یا همین جوابگو هست.

سوالم. واسگازین بوش ظرف 2.5لیتری سبز رنگ کسی استفاده کرده. چطور محصولی هست

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


نیازی به عوض کردن واسگازین تو تابستون نیست چون وقتی گیربکس گرم میشه دماش خیلی بالاتر از تابستونه و همون 75w80 بهترینه برای 4 فصل فقط هر 40هزار تا عوض کنید
واسگازین بوشی هم که ریختید به نظر بنده همون واسگازین شرکت پاسارگاد هست فقط با بسته بندی دیگه البته اگر تقلبی نباشه
خرید روغن فقط از نمایندگی شرکت های روغن و عمده فروش ها هم ارزون تر میخرین هم مطمئن تره
پارس مدوس 75w80 هم خوبه برای پراید و پژو و هم بهران سمند و هم ایرانول فقط 75w80 Gl4
روغن های خارجی که قبلا از روغن فروش های بزرگ و عمده فروش میگرفتم هم تقلبی بودن و بعد 2هزار تا صدای موتور زیاد میشد و تا 3هزار تا میشد قهوه ای سوخته روغنی که باید 10 هزار کارمیکرد
من همیشه روغن بسته بندی میریزم و از روغن فروش های بزرگ و نمایندگی میگیرم
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام
ماشینهای کاربرات که میگن از سال جدید اجازه تردد ندارن.

و خیلی از پرایدها کاربرات هستند و تو کارت قید شده میشه این کاربراتی هارو داد انژکتور کرد و لازمه که به راهنمایی رانندگی علام کنیم کارت عوض کنند.

یا قبلش باید اول مجوز بگیریم بعد بدیم انژکتوریش کنند.

واز صحت این خبر دوستان چقدر اطلاع دارن.

ماشین من انژکتوره. نگران ماشین پدرم هستم.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:سلام
ماشینهای کاربرات که میگن از سال جدید اجازه تردد ندارن.

و خیلی از پرایدها کاربرات هستند و تو کارت قید شده میشه این کاربراتی هارو داد انژکتور کرد و لازمه که به راهنمایی رانندگی علام کنیم کارت عوض کنند.

یا قبلش باید اول مجوز بگیریم بعد بدیم انژکتوریش کنند.

واز صحت این خبر دوستان چقدر اطلاع دارن.

ماشین من انژکتوره. نگران ماشین پدرم هستم.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


من اطلاعی از این که میخوان جلوی تردد ماشین های کاربراتوری رو بگیرن ندارم ولی منظور از منع تردد به احتمال زیاد عدم شماره گزاری و معاینه فنی و بیمه باشه
اونم باید بپرسی از خود راهنمایی و یا از جایی که خبر موثق داشته باشه چون خبر وقتی دست به دست میشه زمین تا اسمون فرق میکنه
اگر انژکتوری کردن پراید خرج کمی داره بهتره که انژکتور باشه هم از نظر مصرف سوخت هم استارت و ساسات بهتر و هم الودگی کمتر و...
برای انژکتوری کردن هم یاخودت اقدام کن یا بده جای خوب و خودت هم سر ماشین باش و هرچی هم باز کردن بیار خونه تا اخرین پیچ
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”