اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام خدمت تمامی دوستان
بنده حقیر برای دوستان عزیزی که خودروهای ایرانی سوار میشن چند تا توصیه دارم
1- هیچوقت به جک فابریک خودرو اعتماد نکنن و حتما یه جک خوب داشته باشن بهتره نوع روغنی شو بخرین
2- به اچار چرخ اصلا اعتماد نکنین و حتما یه اچار چرخ خوب داشته باشن نوع + یا بکس و دسته
خراب شدن جک و اچار چرخ فابریک رو تقریبا زیاد دیدم و در تولیدات جدید تقریبا 80 درصد با این مشکل روبه رو میشن
3- همیشه یه کابل باطری به باطری داشته باشن بهتره خودتون درست کنید چو بازاری ها همه بنجلا و سیمشون خیلی نازکه گرچه از بیرون خیلی کلفت به نظر میاد ولی رشته مسی خیلی نازکی داره البته اگر مسی باشه و اهنی یا المینیومی اب کاری شده نباشه
برا ساخت میتونین 6متر سیم افشان با مقطع 10 میلیمتر و 4 تا گیره سوسماری بگیرین و خیلی ساده بسازین یا بدین بیرون براتون بسازن
4- همیشه سیم بکسل یا تسمه بکسل خوب و قابل اعتماد داشته باشن و اگر سیم بکسل میخواین داشته باشن خودتون 5متری بکسل سایز 10 بگیرن با دو تا شگل و بدین دو سر بکسل رو براتون پرس بزنن
5- همیشه زنجیر چرخ خوب در ماشین داشته باشید حتی اگر تابستون باشه و حتما بستن اون رو خوب یاد بگیرین چون خونه گرم ونرم با جاده سرد و تاریک خیلی تفاوت داره
6- حتما یه چراغ قوه یا هدلایت خوب داشته باشن و حتما براشون باطری اضافه بگیرین
7- جعبه ابزار خوب و تا حد امکان کامل و رله دوبل و رله فن و ماهک دنده و سنسور دور موتور وفیوز و لامپ داشته باشین
8- حتما واشر ترموستات و اچار برای پیچ هاش داشته باشین چون ترموستات های ایرانی معلوم نیست کی گیر میکنه و اگر در نیارین نمیتونین ادامه مسیر بدین پس بهتره باز کردن و جایگرین کردن شو هم یاد بگیرین
9- روغن موتور و روغن ترمز و روغن هیدرولیک و 10 لیتری اب و چسب مزدا و چسب دوقلو و چسب برق
با داشتن لوازمی که تو بالا لیست شد تقریبا میشه خیلی از وقت ها جلوی هزینه اضافی امداد خودرو و الافی بی مورد رو بگیرین و از خیلی کلاهبرداری ها نجات پیدا کنین
اگر لوازم داشته باشین و یه خورده دانش فنی با برنامه های عیب یابی توی گوش میتونین خیلی از عیب هارو برطف کنید
یا حداقل اونی که نگه میداره میتونه کمکتون کنه
امداد خودرو ها یا بهتر بگم نیسان های خودرو بر برای یه مسافت 15 کیلومتری بالای 80 هزار تومن میگیرن ولی شما میتونین یه تسمه بکسل 5متری +2 تا شگل خوب رو بخرین 35 هزار تومن و با هم نوع یا بزرگتر از ماشین خودتون خیلی راحت و مطمعن بکسل کنید
تسمه های پلی استری 10 سانتی متری ایران نوار 5متر دوسر دوخت (4متر مفید) با تحمل 4تن وزن عمودی تقریبا یه سال پیش 20 یا 23 هزار تومن بود و یه جفت شگل متوسط حدود 14 هزار تومن
اعتماد به نفسی که این لازم به شما میده با هیچ هزینه ای قابل مقایسه نیست و طبق قانون مرفی تا زمانی که این لوازم توی ماشین شماست به هیچ مشکلی بر نمیخورین

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

انشا الله هفته آینده از لوازمی که خوددم دارم عکس میگیرم و میزارم
بازهم تاکید میکنم بودن این لوازم باعث میشه خیلی از وقت ها توی هزینه هایی که توی تعمیرات ساده پی میاد صرفه جویی کنیم
شده فیوز معمولی دونه 100 تومنی رو بهمن بدن هزار تومن یا رله 3هزاری رو 10 هزای و خیلی از این چیز ها
شما کافیه یه بار پول خودرو بر رو بدی به این لوازم
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

سلام بر اساتید عزیز

از انتهای لوله مکش هیدرولیک پرایدم چرب و روغنی بود امروز بعد پارکم یه کارتن گذاشتم زیر ماشین روغن چکه کرد

و مخزن هیدرولیک پرایدم هم مقدار کمی روغن کم کرده قابل تعمیره ؟؟؟ اگه هست باید به کجا مراجعه کرد برای تعمیرش ؟

تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

masonhower نوشته شده:سلام بر اساتید عزیز

از انتهای لوله مکش هیدرولیک پرایدم چرب و روغنی بود امروز بعد پارکم یه کارتن گذاشتم زیر ماشین روغن چکه کرد

و مخزن هیدرولیک پرایدم هم مقدار کمی روغن کم کرده قابل تعمیره ؟؟؟ اگه هست باید به کجا مراجعه کرد برای تعمیرش ؟

تصویر


سلام دوست عزیز
توی ماشین تقریبا همه چیز قابل تعمیر هست البته بعض از قطعات تعویض به صرفه تره
دقت بفرمایید ببیند اون قسمت اتصال لوله به پمپ یا از بدنه لوله یا از جاهایی که بست داره و ..... نشتی رو دقیقا پیدا کنید
شده با بنزین یا با تایدو اب یا.......روغن رو تمیز کنید ببینید دقیقا از کجاست
شاید سر لوله سمت پمپ واشرش خراب شده باشه
شاید خود لوله ترک داره
شاید از زیر بست لوله از سمت مخزن داره شره میکنه
اگر دقیق تر پیدا کنید راه حل زیادی میشه داده که خودتون راحت بتونین تعمیر کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:سلام خدمت تمامی دوستان
بنده حقیر برای دوستان عزیزی که خودروهای ایرانی سوار میشن چند تا توصیه دارم
1- هیچوقت به جک فابریک خودرو اعتماد نکنن و حتما یه جک خوب داشته باشن بهتره نوع روغنی شو بخرین
2- به اچار چرخ اصلا اعتماد نکنین و حتما یه اچار چرخ خوب داشته باشن نوع + یا بکس و دسته
خراب شدن جک و اچار چرخ فابریک رو تقریبا زیاد دیدم و در تولیدات جدید تقریبا 80 درصد با این مشکل روبه رو میشن
3- همیشه یه کابل باطری به باطری داشته باشن بهتره خودتون درست کنید چو بازاری ها همه بنجلا و سیمشون خیلی نازکه گرچه از بیرون خیلی کلفت به نظر میاد ولی رشته مسی خیلی نازکی داره البته اگر مسی باشه و اهنی یا المینیومی اب کاری شده نباشه
برا ساخت میتونین 6متر سیم افشان با مقطع 10 میلیمتر و 4 تا گیره سوسماری بگیرین و خیلی ساده بسازین یا بدین بیرون براتون بسازن
4- همیشه سیم بکسل یا تسمه بکسل خوب و قابل اعتماد داشته باشن و اگر سیم بکسل میخواین داشته باشن خودتون 5متری بکسل سایز 10 بگیرن با دو تا شگل و بدین دو سر بکسل رو براتون پرس بزنن
5- همیشه زنجیر چرخ خوب در ماشین داشته باشید حتی اگر تابستون باشه و حتما بستن اون رو خوب یاد بگیرین چون خونه گرم ونرم با جاده سرد و تاریک خیلی تفاوت داره
6- حتما یه چراغ قوه یا هدلایت خوب داشته باشن و حتما براشون باطری اضافه بگیرین
7- جعبه ابزار خوب و تا حد امکان کامل و رله دوبل و رله فن و ماهک دنده و سنسور دور موتور وفیوز و لامپ داشته باشین
8- حتما واشر ترموستات و اچار برای پیچ هاش داشته باشین چون ترموستات های ایرانی معلوم نیست کی گیر میکنه و اگر در نیارین نمیتونین ادامه مسیر بدین پس بهتره باز کردن و جایگرین کردن شو هم یاد بگیرین
9- روغن موتور و روغن ترمز و روغن هیدرولیک و 10 لیتری اب و چسب مزدا و چسب دوقلو و چسب برق
با داشتن لوازمی که تو بالا لیست شد تقریبا میشه خیلی از وقت ها جلوی هزینه اضافی امداد خودرو و الافی بی مورد رو بگیرین و از خیلی کلاهبرداری ها نجات پیدا کنین
اگر لوازم داشته باشین و یه خورده دانش فنی با برنامه های عیب یابی توی گوش میتونین خیلی از عیب هارو برطف کنید
یا حداقل اونی که نگه میداره میتونه کمکتون کنه
امداد خودرو ها یا بهتر بگم نیسان های خودرو بر برای یه مسافت 15 کیلومتری بالای 80 هزار تومن میگیرن ولی شما میتونین یه تسمه بکسل 5متری +2 تا شگل خوب رو بخرین 35 هزار تومن و با هم نوع یا بزرگتر از ماشین خودتون خیلی راحت و مطمعن بکسل کنید
تسمه های پلی استری 10 سانتی متری ایران نوار 5متر دوسر دوخت (4متر مفید) با تحمل 4تن وزن عمودی تقریبا یه سال پیش 20 یا 23 هزار تومن بود و یه جفت شگل متوسط حدود 14 هزار تومن
اعتماد به نفسی که این لازم به شما میده با هیچ هزینه ای قابل مقایسه نیست و طبق قانون مرفی تا زمانی که این لوازم توی ماشین شماست به هیچ مشکلی بر نمیخورین

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

انشا الله هفته آینده از لوازمی که خوددم دارم عکس میگیرم و میزارم
بازهم تاکید میکنم بودن این لوازم باعث میشه خیلی از وقت ها توی هزینه هایی که توی تعمیرات ساده پی میاد صرفه جویی کنیم
شده فیوز معمولی دونه 100 تومنی رو بهمن بدن هزار تومن یا رله 3هزاری رو 10 هزای و خیلی از این چیز ها
شما کافیه یه بار پول خودرو بر رو بدی به این لوازم

سلام داداش اینایی که میگید درست و نیازه بیشترش تو ماشین همراهمون باشه که در مواردی که نیاز بود استفاده کنیم.

مشکل اینجاس که اگر دزدی به این صندوق ما بزنه نونش تو روغنه همه چی داره.

ماجرای ماشین من میشه که کلی لوازم ضروری ایمنی که همگی نیاز به یک مسافرت یا حتی رفتو امد بود رو در صندوق داشتم که اقایون دزد زحمتش رو کشیدن.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:سلام خدمت تمامی دوستان
بنده حقیر برای دوستان عزیزی که خودروهای ایرانی سوار میشن چند تا توصیه دارم
1- هیچوقت به جک فابریک خودرو اعتماد نکنن و حتما یه جک خوب داشته باشن بهتره نوع روغنی شو بخرین
2- به اچار چرخ اصلا اعتماد نکنین و حتما یه اچار چرخ خوب داشته باشن نوع + یا بکس و دسته
خراب شدن جک و اچار چرخ فابریک رو تقریبا زیاد دیدم و در تولیدات جدید تقریبا 80 درصد با این مشکل روبه رو میشن
3- همیشه یه کابل باطری به باطری داشته باشن بهتره خودتون درست کنید چو بازاری ها همه بنجلا و سیمشون خیلی نازکه گرچه از بیرون خیلی کلفت به نظر میاد ولی رشته مسی خیلی نازکی داره البته اگر مسی باشه و اهنی یا المینیومی اب کاری شده نباشه
برا ساخت میتونین 6متر سیم افشان با مقطع 10 میلیمتر و 4 تا گیره سوسماری بگیرین و خیلی ساده بسازین یا بدین بیرون براتون بسازن
4- همیشه سیم بکسل یا تسمه بکسل خوب و قابل اعتماد داشته باشن و اگر سیم بکسل میخواین داشته باشن خودتون 5متری بکسل سایز 10 بگیرن با دو تا شگل و بدین دو سر بکسل رو براتون پرس بزنن
5- همیشه زنجیر چرخ خوب در ماشین داشته باشید حتی اگر تابستون باشه و حتما بستن اون رو خوب یاد بگیرین چون خونه گرم ونرم با جاده سرد و تاریک خیلی تفاوت داره
6- حتما یه چراغ قوه یا هدلایت خوب داشته باشن و حتما براشون باطری اضافه بگیرین
7- جعبه ابزار خوب و تا حد امکان کامل و رله دوبل و رله فن و ماهک دنده و سنسور دور موتور وفیوز و لامپ داشته باشین
8- حتما واشر ترموستات و اچار برای پیچ هاش داشته باشین چون ترموستات های ایرانی معلوم نیست کی گیر میکنه و اگر در نیارین نمیتونین ادامه مسیر بدین پس بهتره باز کردن و جایگرین کردن شو هم یاد بگیرین
9- روغن موتور و روغن ترمز و روغن هیدرولیک و 10 لیتری اب و چسب مزدا و چسب دوقلو و چسب برق
با داشتن لوازمی که تو بالا لیست شد تقریبا میشه خیلی از وقت ها جلوی هزینه اضافی امداد خودرو و الافی بی مورد رو بگیرین و از خیلی کلاهبرداری ها نجات پیدا کنین
اگر لوازم داشته باشین و یه خورده دانش فنی با برنامه های عیب یابی توی گوش میتونین خیلی از عیب هارو برطف کنید
یا حداقل اونی که نگه میداره میتونه کمکتون کنه
امداد خودرو ها یا بهتر بگم نیسان های خودرو بر برای یه مسافت 15 کیلومتری بالای 80 هزار تومن میگیرن ولی شما میتونین یه تسمه بکسل 5متری +2 تا شگل خوب رو بخرین 35 هزار تومن و با هم نوع یا بزرگتر از ماشین خودتون خیلی راحت و مطمعن بکسل کنید
تسمه های پلی استری 10 سانتی متری ایران نوار 5متر دوسر دوخت (4متر مفید) با تحمل 4تن وزن عمودی تقریبا یه سال پیش 20 یا 23 هزار تومن بود و یه جفت شگل متوسط حدود 14 هزار تومن
اعتماد به نفسی که این لازم به شما میده با هیچ هزینه ای قابل مقایسه نیست و طبق قانون مرفی تا زمانی که این لوازم توی ماشین شماست به هیچ مشکلی بر نمیخورین

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

انشا الله هفته آینده از لوازمی که خوددم دارم عکس میگیرم و میزارم
بازهم تاکید میکنم بودن این لوازم باعث میشه خیلی از وقت ها توی هزینه هایی که توی تعمیرات ساده پی میاد صرفه جویی کنیم
شده فیوز معمولی دونه 100 تومنی رو بهمن بدن هزار تومن یا رله 3هزاری رو 10 هزای و خیلی از این چیز ها
شما کافیه یه بار پول خودرو بر رو بدی به این لوازم

سلام داداش اینایی که میگید درست و نیازه بیشترش تو ماشین همراهمون باشه که در مواردی که نیاز بود استفاده کنیم.

مشکل اینجاس که اگر دزدی به این صندوق ما بزنه نونش تو روغنه همه چی داره.

ماجرای ماشین من میشه که کلی لوازم ضروری ایمنی که همگی نیاز به یک مسافرت یا حتی رفتو امد بود رو در صندوق داشتم که اقایون دزد زحمتش رو کشیدن.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


متاسفانه مشکل سرقت از صندوق عقب در کشور ما شایع هست و پارکینگ ها هیچ مسولیتی رو قبول نمیکنن
از طرف فروش لوازم خورده ریز و... راحت هست همینایی که تو بعضی جاها بساط میکنن و همه چی دارن خیلی هم ارزون میفرشن
میتونین یه جعبه فلزی تهیه کنین و با پیچ یا دو تکه زنجیر وصل کنید ته صندوق عقب و یه قفل هم درش بزنید راحت
جعبه هم از جعبه فلزی دریل های بزرگ و .... و جهبه مهمات های فلزی یا بدین کابین سازی ها یا اونایی که جعبه فلزی درست میکنن براتون با ورق فلزی نازک درست کنن
جعبه دریل رو میتونین از اون مغازه هایی که ابزار الات صنعتی و برقی میفروشن بگیرین معمولا خود دستگاه رو میفروشن جعبش میمونه و بعدا اونم پول میکنن
جعبه دریل تقریبا 30عرض و 80طول و 15 ارتفاع داره البته متفاوت هست تو بازار و من تقریبا گفتم (جعبه دریل های بتن کن برقی )
جعبه اتوی لوله PVC (که توی ساختمان استفاده میشه )حدودا نصف جعبه دریل اندازه داره
جعیه دریل رو من یه سال پیش گرفتم 16 تومن و خودم براس حلقه برای قفل درست کردم
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام
گرد گیر جعبه فرمان تو اکثر پرایدها که دیدم چه مدل بالا چه قدیم همه گی پاره هست
در جایی خوندم که حتی گرد گیر جعبه فرمان که اون سرش دنده شانه ایذهست حتما باید سالم باشه.

علت توجه نکردن به پارگی گردگیر رو سوال کردم. اکثرا خبر نداشتن و تعدادی هم اینگونه پاسخ دادن که زمانی میبرند مکانیکی . مکانیک گردگیر سالم رو مقداری پاره میکنه تا به جعبه فرمون روغن بزنه این پارگی به مرور زیاد میشه و کلن هز بین میره وحسابی خاک میخوره.

من خیلی دقت کردم که میشه از تیوب موتورسیکلت استفاده کرد
فقط نمیدونم اون طرفش که داخل اتاق رفته و زیر داشبرد هست رو چطوری دربیارم.

و اگر اون بخشی که کاسه نمد داره و دنده شانه ای داخلش قرار داره نیاز ب روغن کاری داره یا نه. چون خیلی دم دست هست و گردو خاک دیده میشه.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

کسی در مورد گرد گیر تلسکوپی فرمان اطلاعی نداره. طبیعی هست سوراخ یا پاره باشه.


یا روش تعویضش رو آموزش بدین

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:کسی در مورد گرد گیر تلسکوپی فرمان اطلاعی نداره. طبیعی هست سوراخ یا پاره باشه.

یا روش تعویضش رو آموزش بدین

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

سلام
در همین تاپیک اطلاعاتی برای تعویضش هست
هیچ گردگیری نباید پاره رها بشه . باید در اولین فرصت عوض بشه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
با تیوب موتورسیکلت میشه براش گردگیر درست کرد
اگر چپقی فرمان آزاد بشه پس میشه تیوب رو کشید روی بازوی فرمان و 2 سرش رو با سیم بست
بدون باز کردن چپقی هم میشه ولی باید لبه های تیوب چسب پتکس بخوره
گردگیر پاره باعث رسبدن گرد و خاک و شن به کاسه نمد بازو میشه و خیلی زود خراب میشه و روغن میده و کلی هزینه و الافی داره تعمیرش
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

تصویر
آقا محمد پست 6ارو از اول خوندم و تمامی آموزش های گرد گیر رو که قراردین اجرا کردم. فقط این بخشی که باذعلامت سوال نشون دادم که فکر کنم تلسکوپی فرمان باشه یه گردگیر زخیم داره که با گرد گیرهای دیگه فرق میکنه این گردگیر حالت چین اکاردونی نداره همانند تیوب هست اما تو اکثر پرایدها 90درصدشون پاره هست یا مکانیک پاره میکنه.

نصف گرد گیر داخل اتاق هست نصف دیگه اش بیرون نزدیک جعبه فرمون هرچقدر سعی کردم دسترسی به داخل اتاق رو نداشتم که بخوام تیوب بزنم

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

محسن فلاح نوشته شده:تصویر
آقا محمد پستها رو از اول خوندم و تمامی آموزش های گرد گیر رو که قراردین اجرا کردم. فقط این بخشی که با علامت سوال نشون دادم که فکر کنم تلسکوپی فرمان باشه یه گردگیر زخیم داره که با گرد گیرهای دیگه فرق میکنه این گردگیر حالت چین اکاردونی نداره همانند تیوب هست اما تو اکثر پرایدها 90درصدشون پاره هست یا مکانیک پاره میکنه.

نصف گرد گیر داخل اتاق هست نصف دیگه اش بیرون نزدیک جعبه فرمون هرچقدر سعی کردم دسترسی به داخل اتاق رو نداشتم که بخوام تیوب بزنم



سلام
ظاهراً برای تعویض این گردگیر باید جعبه فرمان پیاده بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
هرگــــز به چراغ سبز تقاطعها اعتماد نکنین
وقتی میرسین به تقاطعی که چراغش سبزه نگین آخ جون چراغ سبزه و گاز رو بگیرین و همینجوری رد بشین . یکی مسته , یکی مواد زده , یکی گیجه , یکی سرش توی موبایلشه و از سمتی که چراغش قرمزه میاد میزنه بهتون داغون میشین .
سرعت رو کم کنین , با دقت به 2 طرف نگاه کنین , حتی اگر مسیر یکطرفه هست باز هم به 2 طرف نگاه کنین چون خلافکار زیاده خصوصاً موتوری . تا 200 متری رو نگاه کنین چون ممکنه یکی تخته گاز داره میاد سمت تقاطع , اگر مسیر امنه بعدش عبور کنین .
==================================================
اینجا همون جائی هست که مغز باید در دیدنِ خودروها خصوصاً خودروهای دارای رنگ حادثه ساز مثل انواع خاکستری و آبی کم رنگ , خودروهای چراغ خاموش یا بی چراغ , تخمین فاصله ی خودروها و تخمین سرعتشون درست عمل کنه . این توانائیها رو در آموزشگاهها و امتحان راهنمائی و رانندگی بهش توجه نمیشه و خودش علتِ درصدی از تصادفها در تقاطعها و دور برگردونها و میدانها هست .
خودتون باید توانائی مغزتون رو چک کنین تا مطمئن بشین مشکلی نداره در دیدنِ خودروها و موتورسیکلتها و تعیین جهت حرکتشون و تخمینِ سرعتشون و فاصله ی اونها تا شما .

==========================================
اگر در مسیر حرکتتون به تقاطع با خط آهن رسیدین هم مبادا فکر کنین که چون راه باز هست پس مسیر امنه . حتماً چپ و راست رو نگاه کنین قطار نباشه .
همین امروز در تلوزیون تصادف قطار با تریلی رو نشون داد که علتش اختلال در سامانه ی الکترونیکی تقاطع بوده و چوبهای راهبند پائین نیومده بوده و راننده ی تریلی به خیالش قطار نمیاد و بدون نگاه کردن اومد رد بشه که قطار رسید و زد بهش و از وسط نصف شد !!!
اینها جزء همون مواردی هست که برای فرار از حادثه سازها باید مراعات کنین
راننده ی عاقل و باتجربه و هشیار , خودش حادثه ساز نیست و ترفندهای فرار از حادثه سازها رو هم خوب بلده و دائماً موقع رانندگی توقع سررسیدن یک راننده ی حادثه ساز رو داره و آماده ی عکس العمل صحیح هست .
===============================================
خیلی مهم هست که اطلاعاتِ کافی یاد بگیرین در مورد حادثه ساز نبودن و فرار از حادثه سازها
این اطلاعات کم نیست . به مرور زمان اونها رو مینویسیم . تا حالا هم بعصیهاش نوشته شده
یکی از دوستان نوشته شده:راجب عیب یابی جعبه فرمون توصیه ای دارید؟


سلام
در صفحه های اول این تاپیک اطلاعاتی درج شده در مورد استفاده ی صحیح از فرمان و سرویس به موقع اون . عیب و ایرادهای مهمش هم درج شده :
خلاصی فرمان که خیلی خطرناکه و باید سریعاً برطرف بشه . فرمان اصلاً نباید خلاصی داشته باشه . اگر 2 میلیمتر فرمان رو تکون بدین باید چرخها هم باهاش تکون بخوره

کج نصب بودن غربیلک فرمان

اشتباه در تنظیم موازی بودنِ دو چرخ جلو با هم که باعث میشه فرمان از یک طرف بیشتر بپیچه

صدا دادنِ سیستم فرمان که انواع مختلف داره و علتهاش هم مختلفه مثل:
خرابی میل ماری , شکستگی ساچمه در جعبه فرمان
کمبود روغن هیدرولیک

خرابی پمپ هیدرولیک

خرابی یا کثیفی روغن

نشتی در سیستم یا شیلنگهاش و لوله هاش

سفت بودن فرمان که یک علتش ریختن اشتباهیِ روغن موتور به جای روغن هیدرولیک هست

و عیبهای دیگه مثل لق بودن سیبکهای بازوهای فرمان که به چرخهای جلو وصله

خرابی میله ی غربیلک و لق بودنِ غربیلک
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام
روغن های موتور و دنده که گرانروی و غلظت های مختلفی دارن و بعضی ها میان برای رفع صدای کم زوزه گیربکس، واسکازین مثلا 85-90 میریزن حالا من سوالم اینه در یه شرایط عادی رانندگی هر چقدر روغن تر شل تر و روانتر باشه مگه راحت تر نمیتونه به داخل قطعات نفوذ کنه و بهتر صدا رو بگیره؟ :-(

تو دفترچه هم زده 80-75 . پس چرا اکثر جا ها روغن غلیظتر مثل 90-85 دارن و روغن با گرانروی 80-75 خیلی کمتر دارن و حتی تو خود نمایندگی ها هم 85-90 دارن و مکانیک و تعویض روغنی میگن 90-85 بریز . :?

مثلا لولای در اتاق خونه رو در نظر بگیرین که سفت و با چکش جا میزنن و صدای خیلی بدی موقع باز و بست در میشنوین و از همین روغن ارزونا مال چرخ خیاطی بهش میزنین و صداش برطرف میشه ولی اگه روغن غلیظ باشه که اصلا نمیتونه بره تو صدا رو بگیره که!؟ :-x
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”