dariush074 نوشته شده:سلام
روغن های موتور و دنده که گرانروی و غلظت های مختلفی دارن و بعضی ها میان برای رفع صدای کم زوزه گیربکس، واسکازین مثلا 85-90 میریزن حالا من سوالم اینه در یه شرایط عادی رانندگی هر چقدر روغن تر شل تر و روانتر باشه مگه راحت تر نمیتونه به داخل قطعات نفوذ کنه و بهتر صدا رو بگیره؟![]()
تو دفترچه هم زده 80-75 . پس چرا اکثر جا ها روغن غلیظتر مثل 90-85 دارن و روغن با گرانروی 80-75 خیلی کمتر دارن و حتی تو خود نمایندگی ها هم 85-90 دارن و مکانیک و تعویض روغنی میگن 90-85 بریز .![]()
مثلا لولای در اتاق خونه رو در نظر بگیرین که سفت و با چکش جا میزنن و صدای خیلی بدی موقع باز و بست در میشنوین و از همین روغن ارزونا مال چرخ خیاطی بهش میزنین و صداش برطرف میشه ولی اگه روغن غلیظ باشه که اصلا نمیتونه بره تو صدا رو بگیره که!؟
سلام
روغن های غلیظ تر توی گیربکس لایه ضخیم تری روی دنده ها ایجاد میکنن و ضربه و کوبش بین دنده هارو بیشتر میگره ولی به جاهایی مثل پین ها و یاتاقان ها اونجوری که باید نمیرسه پس کمک صدمه میبینه و بیشتر صدمات گیربکس و دیفرانسیل از گیر کردن یا بریدن و داغ کردن و.... این پین ها و یاتاقان ها پیش میاد
پس بهتره روغن با همون درجه و جنس خوب بریزید
البته حواستون به روغن های تقلبی باشه
نمایندگی و مکانیک ها و تعویض روغن معمولا یه نوع واسگازین دارن و برای همه ماشین ها چه سبک چه سنگین همون رو میریزن
و واسگازین سفت تر عیب کار مکانیک و کارخونه و نمایندگی رو نشون نمیده و نشتی پیش نمیاد پس براشون بهتره حالا مشتری هرچی شد شده دیگه