اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام خدمت دوستان و اساتید عزیزم
یه مدتی هست که هر روز مجبورم مسیری 400 کیلومتری رو رانندگی کنم
دیروز احساس کردم رنگ آبم تغییری نکرده ولی یک مختصری چرب شده
روغن هم کم نمیکنه ماشین..405 هست
بنظرتون احتمال سوختن واشر در میان هست؟
همینجوری رانندگی کنم مشکلی داره آیا؟
در ضمن هیچ تغییری در شتاب و مصرف و کشش خودرو مشاهده نکردم
منتظر پاسخ گرم شما دوستان عزیز هستم


سلام دوست عزیز
متاسفانه خرابی واشر سرسیلندر توی ماشین های بوش تر از جمله سری XU بسیار شایع هست
بارز ترین مشکل واشر رد کردن کمپرس به آب و یا در حالت شدید تر ریختن اب داخل محفظه سر سیلندر هست (موقع سرد بودن موتور تک کار میکنه )
البته مشکل وارد شدن روغن به اب یا برعکس هم پیش میاد
بهتره یه مدتی ماشینتون رو از نظر اب و روغن زیر نظر داشته باشین و همیشه سیم بکسل یا تسمه داشته باشن تا خدای نکرده مشکل واشر توی جاده خودشو نشون داد با یه نیسان گاوی و 50 تومن برسین تعمیرگاه خوب ومعتمد
چک کنید ببینید روغن مشکلی نداره کم شدن شیری شدن
چک کنید فشار سیستم خنک کاری زیاد نباشه یا به عبارتی کمپرس رد نکرده باشه ( شلنگ های رادیاتور سفت و باد کرده نباشن )
بهتره خیلی حواستون به ماشین باشه و توی مسیر حواستون به امپر اب و چراغ روغن باشه و حدالمکان بین راه اب و روغن رو بازدید کنید
البته مختصر چربی هم احتمال داره چربی ضد یخ باشه چون اگر روغن باشه درب رادیاتور لجن قهوه ای میزنه .
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

سلام مرسی از جواب کامل و پر محتواتون
رنگ روغن کاملا عادی هست
رنگ آب هم همینطور ولی یک مختصری چرب هست
درب رادیاتور تر و تمیز هست
فقط فقطی درب رادیاتور رو باز میکنم یک کف خیلی کمرنگ قهوه ای روشن مشاهده میشه
راستی من هر روز 400 کیلومتر رانندگی خارج از شهر دارم ..هر روز
خدایا چنان کن سرانجام کار ..تو خوشنود باشی و ما رستگار
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

ho3ein2000 نوشته شده:سلام مرسی از جواب کامل و پر محتواتون
رنگ روغن کاملا عادی هست
رنگ آب هم همینطور ولی یک مختصری چرب هست
درب رادیاتور تر و تمیز هست
فقط فقطی درب رادیاتور رو باز میکنم یک کف خیلی کمرنگ قهوه ای روشن مشاهده میشه
راستی من هر روز 400 کیلومتر رانندگی خارج از شهر دارم ..هر روز
خدایا چنان کن سرانجام کار ..تو خوشنود باشی و ما رستگار

شما فقط آب میریزید توی رادیاتور یا از مخلوط آب و ضد یخ استفاده یا مایع خنک کننده استفاده میکنید ؟
کف قهوه ای نشانه پوسیدکی و نشتی تو سیستم خنک کننده هستش
به احتمال قوی شما فقط از آب بیا از ترکیب آب و ضد یخ های ارزان استفاده کردین
سیستم خنک کننده ماشین شما باد مورد بازبینی و واشر سرسیلندر باید تعویض بشه
اگه کف قهوه ای وجود نداشت احتمال آسیب تو سیستم خنک کننده نبود ولی وجودش نشان بدی هست و حتی میتونم بگم سرسیلندر هم آسیب دیده
شاید ماشین نشون نده ولی مشکل داره زود رسیدگی کنید تا مشکل حاد تر نشده
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ramin-am نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:سلام مرسی از جواب کامل و پر محتواتون
رنگ روغن کاملا عادی هست
رنگ آب هم همینطور ولی یک مختصری چرب هست
درب رادیاتور تر و تمیز هست
فقط فقطی درب رادیاتور رو باز میکنم یک کف خیلی کمرنگ قهوه ای روشن مشاهده میشه
راستی من هر روز 400 کیلومتر رانندگی خارج از شهر دارم ..هر روز
خدایا چنان کن سرانجام کار ..تو خوشنود باشی و ما رستگار

شما فقط آب میریزید توی رادیاتور یا از مخلوط آب و ضد یخ استفاده یا مایع خنک کننده استفاده میکنید ؟
کف قهوه ای نشانه پوسیدکی و نشتی تو سیستم خنک کننده هستش
به احتمال قوی شما فقط از آب بیا از ترکیب آب و ضد یخ های ارزان استفاده کردین
سیستم خنک کننده ماشین شما باد مورد بازبینی و واشر سرسیلندر باید تعویض بشه
اگه کف قهوه ای وجود نداشت احتمال آسیب تو سیستم خنک کننده نبود ولی وجودش نشان بدی هست و حتی میتونم بگم سرسیلندر هم آسیب دیده
شاید ماشین نشون نده ولی مشکل داره زود رسیدگی کنید تا مشکل حاد تر نشده


سلام و عرض ادب
دوست عزیز 99 درصد ماشین هایی که من امروزه دیدم معمولا اب و ضد یخ استفاده میشه و کمتر کسی هست که اب خالص بریزه چون توی سیستم های پرفشار که دمای بالایی دارن خاصیت ضد جوش بودن خیلی مهم هست
و معمولا ضد یخ های خوب و معتبر بازار ایران خاصیت ضد رسوب و ضد خورندگی دارن
اگر کف قهوه ای چرب بود نشان دهنده نشتی روغن به اب اونم در حد خیلی کم هست و خود ضد یخ هم یه مقدار چربی داره
کف قهوه ای به میزان کم(اگر خشک باشه ) اینقدر هم خطر ناک نیست و نشان پوسدگی زیاد و اسیب به سرسیلندر نیست و .... نیست
البته زیاد دیدم که واشر سالم بود و سرسیلندر کرمخوردگی های عمیقی داشت که اونم توی خودرو های گازسوز به دلیل دمای بالای سرسیلندر بیشتر پیش میاد
اگر نشتی کمه و به عبارتی واشر ترسونده باید مواضب باشی و بستن واشر خیلی مهمه و باید حتما به دقت و مرحله به مرحله بسته بشه
برای تعویض واشر بهتر نوع زانتیایی و مکانیک خوب و به پیچ های سر سیلندر هم چسب رزوه (لیکوتد) زده بشه
انشاالله مراحل و ترتیب پیچ هارو مینویسم
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
ramin-am نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:سلام مرسی از جواب کامل و پر محتواتون
رنگ روغن کاملا عادی هست
رنگ آب هم همینطور ولی یک مختصری چرب هست
درب رادیاتور تر و تمیز هست
فقط فقطی درب رادیاتور رو باز میکنم یک کف خیلی کمرنگ قهوه ای روشن مشاهده میشه
راستی من هر روز 400 کیلومتر رانندگی خارج از شهر دارم ..هر روز
خدایا چنان کن سرانجام کار ..تو خوشنود باشی و ما رستگار

شما فقط آب میریزید توی رادیاتور یا از مخلوط آب و ضد یخ استفاده یا مایع خنک کننده استفاده میکنید ؟
کف قهوه ای نشانه پوسیدکی و نشتی تو سیستم خنک کننده هستش
به احتمال قوی شما فقط از آب بیا از ترکیب آب و ضد یخ های ارزان استفاده کردین
سیستم خنک کننده ماشین شما باد مورد بازبینی و واشر سرسیلندر باید تعویض بشه
اگه کف قهوه ای وجود نداشت احتمال آسیب تو سیستم خنک کننده نبود ولی وجودش نشان بدی هست و حتی میتونم بگم سرسیلندر هم آسیب دیده
شاید ماشین نشون نده ولی مشکل داره زود رسیدگی کنید تا مشکل حاد تر نشده


سلام و عرض ادب
دوست عزیز 99 درصد ماشین هایی که من امروزه دیدم معمولا اب و ضد یخ استفاده میشه و کمتر کسی هست که اب خالص بریزه چون توی سیستم های پرفشار که دمای بالایی دارن خاصیت ضد جوش بودن خیلی مهم هست
و معمولا ضد یخ های خوب و معتبر بازار ایران خاصیت ضد رسوب و ضد خورندگی دارن
اگر کف قهوه ای چرب بود نشان دهنده نشتی روغن به اب اونم در حد خیلی کم هست و خود ضد یخ هم یه مقدار چربی داره
کف قهوه ای به میزان کم(اگر خشک باشه ) اینقدر هم خطر ناک نیست و نشان پوسدگی زیاد و اسیب به سرسیلندر نیست و .... نیست
البته زیاد دیدم که واشر سالم بود و سرسیلندر کرمخوردگی های عمیقی داشت که اونم توی خودرو های گازسوز به دلیل دمای بالای سرسیلندر بیشتر پیش میاد
اگر نشتی کمه و به عبارتی واشر ترسونده باید مواضب باشی و بستن واشر خیلی مهمه و باید حتما به دقت و مرحله به مرحله بسته بشه
برای تعویض واشر بهتر نوع زانتیایی و مکانیک خوب و به پیچ های سر سیلندر هم چسب رزوه (لیکوتد) زده بشه
انشاالله مراحل و ترتیب پیچ هارو مینویسم

ممنون از راهنمایی های مفید و آموزندتون
بله ضد یخ همیشه معتبر و به اندازه استفاده میکنم چه در تابستان چه زمستون
قدرت و شتاب خودرو هیچ تغییری نداره
با استفاده از چند تا کاغذدستمالی فیتیله شده روغن رو از درب رادیات کشیدم بیرون خیلی کم بود
فعلا که چند روزی هست خبری از روغن نیست
ممنون از همراهی گرم و صمیمانتون
تصویر
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ممنون از راهنمایی های مفید و آموزندتون
بله ضد یخ همیشه معتبر و به اندازه استفاده میکنم چه در تابستان چه زمستون
قدرت و شتاب خودرو هیچ تغییری نداره
با استفاده از چند تا کاغذدستمالی فیتیله شده روغن رو از درب رادیات کشیدم بیرون خیلی کم بود
فعلا که چند روزی هست خبری از روغن نیست
ممنون از همراهی گرم و صمیمانتون
تصویر[/quote]

سلام
خواهش میکنم دوست عزیز
خوشحال مشیم اگر بتونم کمکی کرده باشم هرچند جزئی
اگر حتی 5 سی سی روغن هم نشت کرده باشه دور درب رادیاتور لجن میبنده اگر لجن چرب بود نشت روغن اگر نه زنگار هست و معمولا زنگار توی سیستمی که همیشه ضد یخ داشته باشه خیلی کم پیش میاد ( بیشتر رسوب لایه زنگار و اهک و...توی موتور های چدنی )
یه احتمال دیگه معمولا موقع تعویض اب رادیاتور شیر بالا و پایین رو توی گریس فرو میکنن تا جلوی نشتی رو بگیره شاید از همچین چیزی باشه
البته من توصیه میکنم یه مقدار کم چس اورینگ دور واشر طرف بیرون برنین و از گریس استفاده نکنین
توی ماشین های دوگانه مشکل واشر سوزوندن زیاد تر از بنزینی هست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

:P بله دو گانه ها بیشتر میسوزونند نازنین واشر را
.....ولی تکی ها بیشتر میسوزونند نازنین بنزین را
بنظر شما اگه احتمال نشت بسیار جزیی هم باشه
حتما باید واشر عوض بشه؟
عدم تعویض خساراتی بدنبال دارد؟
منتظر پاسخ های گرم و کارشناسی شده شما عزیزان
در این زمستان سرد هستم :) :grin:
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

سلام بر اساتید عزیز
چند روزیه صبح ها که ماشین استارت میزنم ( پراید 131 ) دور موتور میره رو 1700 و دیر میاد پایین
وقتایی هم که ماشین گرمه تا استارت میزنم دور موتور میره رو 2000 و بعدش میاد رو 1000
در ضمن یک ماه نیست برام استپر تمیز کردند پر از دوده بود
چه راه حلی پیشنهاد میکنید ؟
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده::P بله دو گانه ها بیشتر میسوزونند نازنین واشر را
.....ولی تکی ها بیشتر میسوزونند نازنین بنزین را
بنظر شما اگه احتمال نشت بسیار جزیی هم باشه
حتما باید واشر عوض بشه؟
عدم تعویض خساراتی بدنبال دارد؟
منتظر پاسخ های گرم و کارشناسی شده شما عزیزان
در این زمستان سرد هستم :) :grin:


سلام
به نظر من اگر احتمال نشت باشه اونم خیلی جرئی بهتره دقیق زیر نظر باشه چون هیچ وقت واشری رو که کارخونه بسته تعمیرکار نمیتونه ببنده
بستن واشر توی ماشین های بوش تر باید خیلی دقیق باشه مراحل جز به جز انجام بشه و ترکمتی دقیق باشه که متسفانه دیدم مکانیک با دست بسته و با کی ادعا و واشرش هم دو روز کار نکرده
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

این مطالب رو ادم میخونه گاهی به ماشین خیلی حساس تر هم میشه مانند
شخصی که یه کتاب پزشکی بهش بدین فرداش 10تا بیماری از خودش درمیاره.

من ماشینم اصلا ضدیخ نریخته بود طرف وقتی من ضدیخ ریختم شروع کرد به نشتی که زیاد بود

و یه مایع شوره گیر یا نشت گیر که مدین آمریکا زده بود رو 300 سی سی ریختم داخل رادیات و نشتی ها بند اومد.

حالا هر ماه درب رادیات و قمقه رو باز میکنم کلی لجن کرمی رنگ وروغنی بیرون میریزه که فقط قمقمه رو میشورم و درب رادیات رو.

ضدیخ به خودی خود خیلی چرب هست طوری که دست روغنی میشه و این مواد نشت گیر هم روغنی

هی مطلب هارو میخونم میگم مبادا واشر زده باشه ولی نه روغن کم میکنه نه ماشین تنبل شده .



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:این مطالب رو ادم میخونه گاهی به ماشین خیلی حساس تر هم میشه مانند
شخصی که یه کتاب پزشکی بهش بدین فرداش 10تا بیماری از خودش درمیاره.

من ماشینم اصلا ضدیخ نریخته بود طرف وقتی من ضدیخ ریختم شروع کرد به نشتی که زیاد بود

و یه مایع شوره گیر یا نشت گیر که مدین آمریکا زده بود رو 300 سی سی ریختم داخل رادیات و نشتی ها بند اومد.

حالا هر ماه درب رادیات و قمقه رو باز میکنم کلی لجن کرمی رنگ وروغنی بیرون میریزه که فقط قمقمه رو میشورم و درب رادیات رو.

ضدیخ به خودی خود خیلی چرب هست طوری که دست روغنی میشه و این مواد نشت گیر هم روغنی

هی مطلب هارو میخونم میگم مبادا واشر زده باشه ولی نه روغن کم میکنه نه ماشین تنبل شده .



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


سلام دوست عزیز
لطفا بفرمایید ماشینتون چی هست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

masonhower نوشته شده:سلام بر اساتید عزیز
چند روزیه صبح ها که ماشین استارت میزنم ( پراید 131 ) دور موتور میره رو 1700 و دیر میاد پایین
وقتایی هم که ماشین گرمه تا استارت میزنم دور موتور میره رو 2000 و بعدش میاد رو 1000
در ضمن یک ماه نیست برام استپر تمیز کردند پر از دوده بود
چه راه حلی پیشنهاد میکنید ؟



سلام دوست عزیز
شما بهتره سنسور فشار که بالای منیفولد هست رو باز کنی و نوک سنسور رو با اسپری خشک ناهید تمیز بشوری ( اسپری رو یتونید از فروشگاه لوازم الکترونیکی تهیه کنید و قیمت حدود 5000 ت)
سنسور دور موتور روی گیربکس رو هم تعویض کنید
اگر احیانا موقع تمیز کردن استپر روغنی چیزی زده کامل با اسپری بشورید
بهتره چند ساعتی سر منفی باطرو بردارید تا خطای احتمالی پاک بشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”