اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:این مطالب رو ادم میخونه گاهی به ماشین خیلی حساس تر هم میشه مانند
شخصی که یه کتاب پزشکی بهش بدین فرداش 10تا بیماری از خودش درمیاره.

من ماشینم اصلا ضدیخ نریخته بود طرف وقتی من ضدیخ ریختم شروع کرد به نشتی که زیاد بود

و یه مایع شوره گیر یا نشت گیر که مدین آمریکا زده بود رو 300 سی سی ریختم داخل رادیات و نشتی ها بند اومد.

حالا هر ماه درب رادیات و قمقه رو باز میکنم کلی لجن کرمی رنگ وروغنی بیرون میریزه که فقط قمقمه رو میشورم و درب رادیات رو.

ضدیخ به خودی خود خیلی چرب هست طوری که دست روغنی میشه و این مواد نشت گیر هم روغنی

هی مطلب هارو میخونم میگم مبادا واشر زده باشه ولی نه روغن کم میکنه نه ماشین تنبل شده .



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


سلام دوست عزیز
لطفا بفرمایید ماشینتون چی هست

پراید 83 دوگانه سی ان جی دستی . مصرف گاز ویا بنزین خوب شتاب خوب مخصوصا رو بنزین ماشینم مشکلی نداره.
این لجنها به احتمال سالهای قبل به دیواره های مسیر رادیاد و دیواره سیلندر چسبیده بود ه که بنده ضدیخ ریختم رسوب زدایی و لایروبی کرده که هرچی از سالهای قبل بوده داره میاره بالا.

مایع نشت گیر هم چسبنده و چرب هست همانند ضدیخ

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:این مطالب رو ادم میخونه گاهی به ماشین خیلی حساس تر هم میشه مانند
شخصی که یه کتاب پزشکی بهش بدین فرداش 10تا بیماری از خودش درمیاره.

من ماشینم اصلا ضدیخ نریخته بود طرف وقتی من ضدیخ ریختم شروع کرد به نشتی که زیاد بود

و یه مایع شوره گیر یا نشت گیر که مدین آمریکا زده بود رو 300 سی سی ریختم داخل رادیات و نشتی ها بند اومد.

حالا هر ماه درب رادیات و قمقه رو باز میکنم کلی لجن کرمی رنگ وروغنی بیرون میریزه که فقط قمقمه رو میشورم و درب رادیات رو.

ضدیخ به خودی خود خیلی چرب هست طوری که دست روغنی میشه و این مواد نشت گیر هم روغنی

هی مطلب هارو میخونم میگم مبادا واشر زده باشه ولی نه روغن کم میکنه نه ماشین تنبل شده .



فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


سلام دوست عزیز
لطفا بفرمایید ماشینتون چی هست



پراید 83 دوگانه سی ان جی دستی . مصرف گاز ویا بنزین خوب شتاب خوب مخصوصا رو بنزین ماشینم مشکلی نداره.
این لجنها به احتمال سالهای قبل به دیواره های مسیر رادیاد و دیواره سیلندر چسبیده بود ه که بنده ضدیخ ریختم رسوب زدایی و لایروبی کرده که هرچی از سالهای قبل بوده داره میاره بالا.

مایع نشت گیر هم چسبنده و چرب هست همانند ضدیخ
فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


موتور های بوش تر یا به عبارتی موتور هایی که اب مستقیم با واشر سرسیلندر در تماس باشه از قسمت واشر و خود سرسیلندر مشکل پیدا میکنند و علت همه اینا هم ضد یخ نامرغوب و اب ناخالص هست که تا دلتون بخواد دیدم همون اب از شیر بازمکننن میریزن
موتور پراید واقعا موتور سخت جونی هست و خیلی کم پیش میاد که واشر بزنه
اگر لجن رادیاتور مثل گریس و چرب بود روغن موتوره و اگر چرب نبود زنگار داخل مجاری
انشاالله سال بعد نشتی هارو برطرف کنید و رادیاتور رو شست و شو بدین و محلول 50 درصد ضدیخ و اب مقطر بریزید
اب مقطر رو بهتره از جاهایی که خودشون دستگاه تقطیر دارن بگیرید مثلا ازمایشگاه های طبی
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 2 اسفند 1395, 6:31 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط download2 »

سلام من ماشینم از برج 2 تا حالا گاز کولر نداره ایا کولر خراب میشه؟206
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

download2 نوشته شده:سلام من ماشینم از برج 2 تا حالا گاز کولر نداره ایا کولر خراب میشه؟206



سلام
بهتره که گاز زده بشه و برای فصل گرما اماده بشه و هم بعضی اوقات نیازه که برای از بین بردین رطوبت هوای داخی از سیستم کولر استفاده بشه
اگر سوراخ بزرگی تو مدار باشه ممکنه رطوبت درایر کولر رو خراب کنه و یا روغن کمپرسور لجن بشه یا داخ کمپرسور رسوب ایجاد بشه
بهتره اگر سوراخ یا نشتی در کاره مسدود بشه و هر ده روز یکبار چن دقیقه کولر کار کنه
اگر هم مجدد گاز بزنین که چه بهتر

دوستان لطفا در این باره تجربیاتشون رو بفرمایند و ما رو بیشتر راهنمایی بفرمایند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

سلام وعرض ادب و خسته نباشید به همه استاتید و دوستان
بعد از حدود یک ماهی مطالعه این 61 صفحه و امید اینکه ایران خودرو ماشین ما را قبل از عید تحویل بده ، بتونیم از این مطلب مفید در عمل به صورت صحیح و دقیق استفاده کنیم
تا اینجا که خیلی مطلب یاد گرفتم
در ضمن به دوستان کم تجربه مثل خودم سفارش میکنم حتما حتما در یوتویوب سعی کنند یکسری از فیلم های اموزشی را نگاه کنند ( نگاه کردن با دقت خیلی میتونه کمک کنه )و بعد با سوال جواب از اساتید محترم اقدامشون را عملی کنند و دست به آچار بشن وگرنه آخر کار پیچ اضافه میارند تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:سلام وعرض ادب و خسته نباشید به همه استاتید و دوستان
بعد از حدود یک ماهی مطالعه این 61 صفحه و امید اینکه ایران خودرو ماشین ما را قبل از عید تحویل بده ، بتونیم از این مطلب مفید در عمل به صورت صحیح و دقیق استفاده کنیم
تا اینجا که خیلی مطلب یاد گرفتم
در ضمن به دوستان کم تجربه مثل خودم سفارش میکنم حتما حتما در یوتویوب سعی کنند یکسری از فیلم های اموزشی را نگاه کنند ( نگاه کردن با دقت خیلی میتونه کمک کنه )و بعد با سوال جواب از اساتید محترم اقدامشون را عملی کنند و دست به آچار بشن وگرنه آخر کار پیچ اضافه میارند تصویر


سلام دوست عزیز
انشاالله ماشینتون رو به موقع تحویل میگرین و به خوبی وخوشی وشادی سوار میشین
توصیه بنده حقیر اینه که لوازمی رو که چند صفحه قبل لیست کردم توی ماشین داشته باشین حتما
و برای انجام یه سری از کار ها مثل رگلاژ درب ها بهتره پیش صافکار مورد اعتماد و خوب ببرین تا ایران خودرو
روغن اب بندی رو به موقع تعویض کنید نه زود نه دیر
موقع اب بندی به ماشینتون فشار نیارین و خیلی با حوصله برونین
بعد از روغن اب بندی باید فیلتر هم عوض بشه
اگر همیشه حواستون به ماشینتون باشه و ماشین زیاد دست به دست نشه تو خونه و دوستان و ... و به موقع بهش برسین قول میدم هم خیلی از هزینه ها تون صرفه جویی میشه و هم هیچ وقت توی جاده نمیمونین
هر صدای غیر عادی که از ماشی میاد نشون دهنده یه عیب کوچیکه که میشه راحت و با هزینه کم برطرف کرد و اگر به موقع بهش نرسین میتونه خطر افرین باشه و خرج سنگینی روی دستوت بذاره
و بهتره با این ماشین تعطلات عید به مسافرت طولانی نرین چون جدیدا عیب و ایراد زیاد دیده میشه ول تا میتونید بعد اب بندی مسافرت نزدیک برین مثلا 200 یا 300 تا همه ایراداش رو نشون بده و به موقع البته به حساب نمایندگی برطرف کنید
قبل از اینکه برای هر عیب یا بازدید به نمایندگی ببرین بهتره بدین اول بیرون ببینن و ایراد هارو تشخیص بدن بعد
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

ممنون از شما بزرگوار چشم حتما رعایت خواهم کرد
وقتی ماشین را تحویل گرفتم همون اول روغن را عوض کنم یا اینکه چند صد کیلومتری گذشت تعویض کنم
برای موتور سیکلت که اینطور بود بعد از بیست کیلومتر روغن عوض و دوباره بعد از صد کیلومتر عوض
برای ماشین چطور میشه ؟
ممنون از دوستانی که جواب گو هستند
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:ممنون از شما بزرگوار چشم حتما رعایت خواهم کرد
وقتی ماشین را تحویل گرفتم همون اول روغن را عوض کنم یا اینکه چند صد کیلومتری گذشت تعویض کنم
برای موتور سیکلت که اینطور بود بعد از بیست کیلومتر روغن عوض و دوباره بعد از صد کیلومتر عوض
برای ماشین چطور میشه ؟
ممنون از دوستانی که جواب گو هستند


سلام
خواهش میکنم
موقع تحویل ماشین خود ایران خودرو دفترچه و تاریخ سریوس ها و بازدید های اولیه رو خواهد بود
اگر روغن اب بندی بریزن معمولا مثل اب بی رنگ خواهد بود و بهتره تو زمان توصیه ایرانخودرو و همراه با فیلتر عوض بشه
سعی کنید در 2000 کیلومتر اول خیلی کمتر به ماشین فشار بیارید و تا 10000 هم زیاد به ماشین نیارید
بعدش هم اگر میخوایید نفسی باز کنه با بنزین سوپر و دور بالا رانندگی کنید همیشه 1500 تا 2000 قبل رد لاین دنده عوض کنید و
توی رانندگی طولانی مدت توی جاده بالاتر از 4000 نره بهتره و استهلاک و فرسودگی موتور کم میشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

ماشین تو سرعت 80الی 100 نیش ترمز لرزش تو پدال و فرمون دیده میشه که

اکثرا گفتن از دیسک چرخ ها هست ولی با تعویضش بعداز 6ماه یا کمتر مجددا مشکل لرزش تکرار میشه بخاطر جنس نامرغوب دیسک.

راهنمای از دوستان چیکار کنیم که بطور اساسی این مشکل حل بشه و هر 6ماه دیسک عوض نکنیم.

جنس و شرکت خواصی دیسک فولادی تولید میکنه که یک بار هذینه کنیم.

تایرها بالانس هستند چون اگر بالانس نبودن بخودی خود در سرعت بالا لرزش بدون ترمز دیده میشد.

سیلند ترمز سمت راننده مقداری بوش هاش گشاد شده لقی داره با تعویض بوشها درست نشد چون خود سیلندر جای بوش هاش گشاد شده.

قبلا هاچبک نیمه انژکتور داشتم این مشکل رو اصلا نداشت تاذ1سال هم دستم بود.

ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:ماشین تو سرعت 80الی 100 نیش ترمز لرزش تو پدال و فرمون دیده میشه که

اکثرا گفتن از دیسک چرخ ها هست ولی با تعویضش بعداز 6ماه یا کمتر مجددا مشکل لرزش تکرار میشه بخاطر جنس نامرغوب دیسک.

راهنمای از دوستان چیکار کنیم که بطور اساسی این مشکل حل بشه و هر 6ماه دیسک عوض نکنیم.

جنس و شرکت خواصی دیسک فولادی تولید میکنه که یک بار هذینه کنیم.

تایرها بالانس هستند چون اگر بالانس نبودن بخودی خود در سرعت بالا لرزش بدون ترمز دیده میشد.

سیلند ترمز سمت راننده مقداری بوش هاش گشاد شده لقی داره با تعویض بوشها درست نشد چون خود سیلندر جای بوش هاش گشاد شده.

قبلا هاچبک نیمه انژکتور داشتم این مشکل رو اصلا نداشت تاذ1سال هم دستم بود.

ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


سلام
تاب برداشتن دیسک ها میتونه از نازک شدن زیاد دیسک و یا وارد شدن دیسک داغ شده به چاله اب باشه
اگر لنت ها نا منظم ساییده بشه یا پیستون کج باشه میتونه باعث لرزش یا ساییدگی نا متوازن دیسک بشه
بهتره مجموعه پیستون و کالیپر رو با یه ماشین دیگه برای تست عوض کنید ببینید باز هم تکرار میشه یا نه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:ماشین تو سرعت 80الی 100 نیش ترمز لرزش تو پدال و فرمون دیده میشه که

اکثرا گفتن از دیسک چرخ ها هست ولی با تعویضش بعداز 6ماه یا کمتر مجددا مشکل لرزش تکرار میشه بخاطر جنس نامرغوب دیسک.

راهنمای از دوستان چیکار کنیم که بطور اساسی این مشکل حل بشه و هر 6ماه دیسک عوض نکنیم.

جنس و شرکت خواصی دیسک فولادی تولید میکنه که یک بار هذینه کنیم.

تایرها بالانس هستند چون اگر بالانس نبودن بخودی خود در سرعت بالا لرزش بدون ترمز دیده میشد.

سیلند ترمز سمت راننده مقداری بوش هاش گشاد شده لقی داره با تعویض بوشها درست نشد چون خود سیلندر جای بوش هاش گشاد شده.

قبلا هاچبک نیمه انژکتور داشتم این مشکل رو اصلا نداشت تاذ1سال هم دستم بود.

ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


سلام
تاب برداشتن دیسک ها میتونه از نازک شدن زیاد دیسک و یا وارد شدن دیسک داغ شده به چاله اب باشه
اگر لنت ها نا منظم ساییده بشه یا پیستون کج باشه میتونه باعث لرزش یا ساییدگی نا متوازن دیسک بشه
بهتره مجموعه پیستون و کالیپر رو با یه ماشین دیگه برای تست عوض کنید ببینید باز هم تکرار میشه یا نه

اینکه با یک ماشین دیگه محاله هیچ کسی اجازه اینکارو نمیده و همین جابجایی هذینه بر هست . ما در این تایپ سعی داریم حدال امکان کمتر هذینه کنیم.

عوامل تادیده رو تاحدیذاشنایی دارم.

قطر دیسک لاغررنشده .

اگر برنده معتبری سراغ دارین که دیسک خوب تولید میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید.

و مجمعوعه کالیبره 55هزارتومن هر چرخ هست اگر مشکل از اون قطعه نباشه هذینه بی فایده بوده.

رو ازمون وخطا نمیخوام ماشین تعمیر کنم که اصلا به صرفم نیست اونم پراید که 7رج خودشم درنمیاره.


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام دوستان
ماشین وقتی سرد باشه یا گرم ( هر زمانی) وقتی خلاص هست کلاچ رو میگیرم هیچ صدایی نمیاد . ولی وقتی سرده و ماشین تو دنده هست مثلا من دنده یک دارم میرم و همین زمان اگه پام رو تا ته بذارم رو کلاچ صدای چرچر (صدایی شبیه صدای سایش) شنیده میشه . ولی وقتی گرم میشه دیگه از صدا خبری نیست .
کیت کلاچ رو دایکن گذاشته بودم و تا حالا پنج هزار تا رفته . کلاچ هم از وسط یه مقدار پایینتر تنظیمه (6، 5 سانت خلاصی داره). واسکازین هم کم نداره و 80-75 داره
مشکل کجاست؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”