اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام مجدد
ماشین 45 هزار تا کار کرده که در کیلومتر چهل هزار تا کیت کلاچ عوض شد . کیت کلاچ هم اصله و از نظر شتاب و قدرت هم برتری محسوسی نسبت به قبلی که فابریک کارخونه بود داره .. آب هم اصلا نه به صفحه و نه کلا داخل کاپوت نفوذی نداشته... حالا موندم این چه ایرادیه که وقتی ماشین سرده اینجوریه.. وقتی ماشین گرم میشه کوچک ترین صدایی نداره و زیر فشار و رانندگی طولانی هم خدا رو شکر مشکلی نداره..
یه موضوع مهم هم اینکه وقتی در حالت خلاص پا رو رو کلاچ بذاری در هیچ وقتی صدایی نمیاد.. ولی مثلا اگه دنده یک باشه و ماشین سرد اگه همین زمان که تو دنده هست پا رو بذاری رو کلاچ صدای چرچر و سایش میده ..
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:ممنون دوست عزیز من اعلام کردم تجربه ندارم ولی گفته سوال کننده این هست که وقتی دیسک و صفحه را عوض کرده از فصل گرم سال بود یعنی فکر کنم 6 ماهی و به گفته خودش ماشین هم 5000 تایی کار کرده من هم اعلام کردم ماشینی که 5000 کارکرده هم جا باز کرده و هم اینکه کلا اگر مکانیک با دست هم حتی روغن بهش مالیده باشه با این 5000 تاکارکرد دیگه روغنی روی صفحه باقی نمی ماند پس نیازی نیست بریم ماشین را نیم کلاچ کنیم دنده بالا پایین کنیم تا اثر چربی بره و هم اینکه جا باز کنه
بازهم میگم من تجربه ندارم فقط خواستم بگم من هم بازیم
با تشکر از اساتید محترم و با تجربه


دوست عزیز من خدای نکرده قصد جسارت یا ناراحت کردن شمارو نداشتم و فقط قصدم این بود کسی که سوال پرسیده ذهنش منحرف نشه و بیخودی هزینه تعمیر نده من مکانیک نیستم و هیچ اداعایی ندارم و بیشتر اینارو با علاقه شخصی و تجربه دیدم حتی یه روز هم توی مکانیکی کار نکردم ولی تا دلتون بخواد پیش دوستان که بهترین مکانیک ها و ..... هستن بودم و استین بالا زدم و کمکشون کردم و کلا دست به آچاری رو دوست دارم و شده حتی بعضی وقتا دلم بخوا یه چیزی رو بیخود باز و بست کنم

شاید باورش سخت باشه ولی شده ماشین بالای 30 هزار تا باز کردیم خط رنگی روی دیسک هنوز روش بوده پس شاید با 5هزار تا سطح دیسک تمیز نشه یا هنوز پله پله باشه
برای گرفتن روغن روی صفحه از سوراخ گیربکس روش با کپسول اتش نشانی پودر پاشیدیم
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:سلام مجدد
ماشین 45 هزار تا کار کرده که در کیلومتر چهل هزار تا کیت کلاچ عوض شد . کیت کلاچ هم اصله و از نظر شتاب و قدرت هم برتری محسوسی نسبت به قبلی که فابریک کارخونه بود داره .. آب هم اصلا نه به صفحه و نه کلا داخل کاپوت نفوذی نداشته... حالا موندم این چه ایرادیه که وقتی ماشین سرده اینجوریه.. وقتی ماشین گرم میشه کوچک ترین صدایی نداره و زیر فشار و رانندگی طولانی هم خدا رو شکر مشکلی نداره..
یه موضوع مهم هم اینکه وقتی در حالت خلاص پا رو رو کلاچ بذاری در هیچ وقتی صدایی نمیاد.. ولی مثلا اگه دنده یک باشه و ماشین سرد اگه همین زمان که تو دنده هست پا رو بذاری رو کلاچ صدای چرچر و سایش میده ..



سلام دوست عزیز
این صدا میتونه از صفح کلاج و دیسک کلاج و بلبرینگ کلاج باشه
میتونه از نفوز اب از زیر گیربکس باشه
محافظ روی صفحه فلایویل رو از پایین بسته
من یادم نیست پراید یه همچین چیزی داره اصلا و اصولا باید داشته باشه
لنت ها وقتی خیس میشن انبساط پیدا میکنن و به مرور زمان و با گرم شدن و خشک شدن خوب میشه حالا چه لنت ترمز چه کلاچ
شاید برای دوستان پیش اومده باشه که موقع بارندگی اگر زیاد بیرون باشین معمولا چرخ های عقب صدای جیر جیر میده مخصوصا وقتی دارین اروم شروع به حرکت میکنین که علتش خیس شدن و حجیم شدن لنت هست
یا جک بزنین زیر چرخ راننده و به یکی بگین روی دنده یک پاشو بذاره رو کلاج و شما چرخ رو بچرخونین تا دقیقا محل صدار بفهمین

اگر هم قبل از شروع توی دنده یک این مشکل رو دارین ایراد از گیربکس و به احتمال زیاد برنجی دنده یک هست
برای تست با دنده دو میتونید شروع بکنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

سلام خدمت دوستان و اساتید محترم
ببخشید شاید این موضوع به این بخش زیاد مرتبط نباشد شاید هم باشد
میخواستم بدونم ماشین صفر (ماشین ال نود هست هزینه بیمه بدنه هم 500 تا 700هست ) را تحویل گرفتم ارزش داره یکسال اول را بیمه بدنه کنم ؟ چون تازه هم گواهی نامه گرفتم ممنون از دوستان
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

namast نوشته شده:سلام خدمت دوستان و اساتید محترم
ببخشید شاید این موضوع به این بخش زیاد مرتبط نباشد شاید هم باشد
میخواستم بدونم ماشین صفر (ماشین ال نود هست هزینه بیمه بدنه هم 500 تا 700هست ) را تحویل گرفتم ارزش داره یکسال اول را بیمه بدنه کنم ؟
چون تازه هم گواهینامه گرفتم
ممنون از دوستان

سلام حتما بیمه بدنه کنید مخصوصا که ماشین صفر هست و هزینه های صافکاریش هم بالا
خدایی نکرده تو پارک باشید کسی به ماشینتون بزنه یا خودتون بزنید هزینه هارو بیمه میده.

ما باخودمون میگیم اصلا شاید یک سال هیچ مشکلی پیش نیاد و 700 هزار هم رفت ولی اتفاق خبر نمیکنه.
اسید پاشی.
سرقت در جا. کلی
میخ و شیع کشیدن به ماشین
حوادث طبیعی
تصادفات
ورود خروج پارکینگ
اینا هیچ کدوم خبر نمیکنه
هذینه ها رو بیمه میده
فقط حتما حتما دفاتر معتبر باشه و جزئیات رو کامل توضیح بده در برگه بیمه اگر احساس کردین تناقض داره بیمه رو لغو کنید برید دفتر دیگری

چون عده ای از دفاتر بیمه به نفع شرکت بیمه کار میکنند نه صاحب ماشین و طوری بیمه میزنند که خدای نکرده اتفاقی پیش بیاد مبلغ قابل توجه ای دستتون رو نمیگیره.

من در همین تایپ سوال کردم کسی جواب نداد ولی خودم همین هارو تجربه کردم .


فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:سلام خدمت دوستان و اساتید محترم
ببخشید شاید این موضوع به این بخش زیاد مرتبط نباشد شاید هم باشد
میخواستم بدونم ماشین صفر (ماشین ال نود هست هزینه بیمه بدنه هم 500 تا 700هست ) را تحویل گرفتم ارزش داره یکسال اول را بیمه بدنه کنم ؟ چون تازه هم گواهی نامه گرفتم ممنون از دوستان


سلام دوست عزیز
بیمه یه ارامش خاصی بهتون میده و طبق قانون مرفی تا روزی که بیمه داری نه تصادف میکنید نه دزده میشه نه کسی بهتون میزنه (بیشتر شاید به خاطر اطمینان و اعتماد به نفس از این که هیچ اتفاقی پیش نمیاد )
ولی به نظر من هم اندازه بیمه پول وقت بذار و خیلی تمرین کن در هر شرایطی و تو اینترنت هم مطالب خوبی هست مطالعه کن و سعی کن تمرین کنی
همیشه یادتون باشه توی رانندگی ترس برادر مرگه همیشه یادتون باشه
شاید با رفتن یه چرخ روی خاکی در یک پیچ تند و سرعت زیاد اگر ارام باشید خیلی راحت به مسیر اوله برمیگردید و اگر بترسید به احتمال زیاد چپ میکنید
هیچ وقت خواب الود رانندگی نکنید
همیشه حواستون به رانندگی تون باشه
اگر امکانش بود یه مدت از یه راننده با تجربه بخواهید کنارتون باشه تا اشتباهات و نکته هارو بهتون تذکر بده
لوازمی که چند صفحه پیش گفتم حتما تو ماشینتون داشته باشید چون معلوم نیست کی نیاز میشه و حتی توی بهترین و لوکس ترین ماشین ها هم خیلی از این ها هست البته موقع وارد کردن به ایران برمیدارن و به قیمت بالایی میفروشن
برای خیلی از کارا بهتره اگر مکانیک و جلوبندی ساز و سیمکش و... ماهر دارین ببرین پیش اون تا نمایندگی حتی زمان گارانتی
بهتره بعد تحویل به یه مکانیک و جلوبندی ساز خوب نشون بدین تا ایرادت رو بگن یاداشت کنین و ببرین نمایندگی تا رفع بشه
خیلی مواظب باشین دزدی ماشین زیاده و دزدین ماشین های ایرانی راحتر از اب خوردنه بهتره یه قفل پدال خوب از نوعی که دست ساز هست و قفل کتابی میخوره تهیه کنید و بدید روش یه تیکه ورق دو میل فلزی جوش بدن تا جای قیچی نداشته باشه چون با قیچی سر پدال رو میبرن و قفل در درمیارن و بهتره یه سویچ مخفی هم بذارید و فقط جاش رو خودتون بدونید
یا اگر جوشکار خوب سراغ دارین یا خودتون میتونین خودتون بسازین
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

روش ساده سرقت خودرو خیلی دقت کنید و هیچ وقتدماشین رو روشن پیاده نشید.

یکی از ساده ترین روش وقتی در جایی شلوغ در حال حرکت هستین یا جای که مجبورید اهسته رانندگی کنید. یک دفعه از سمت شاگر صدای شدید کوبیدن یا ضربه میاد. با هولوولا پیاده نشید که ببینید چی شده در این حین یکی مبپره پشت فرمون خدا حافظ.

ترفندشونه ضربه میزنند شما پیاده بشید.

یا تصادف ساختگی که شمارو پیاده کنند.

روش ضربه زدن رو چندروز پیش زانتیا آشنایی رو به راحتی بردن .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

سلام
از دیروز وقتی تو هر دنده ای باشم و دور موتور به 3000 نزدیک میشه ماشین شروع میکنه به تپ تپ کردن و ریپ زدن مشکل از چیه ؟
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 اسفند 1395, 12:41 pm
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط pari32184 »

راجب حجم واسکازین پراید باید بگم 2.3 لیتر هست که باید 3 تا یک لیتری بگیرین
اگه خیلی دقیق هستین توجه داشته باشین که اکثر اون قوطی ها دقیقا یک لیتر نیست و روشون نوشته یک کوارت که معادل 0.946 لیتر هست پس سه تا کوارت میشه 2.8 لیتر که همون اول نیم لیتر از این سه تا قوطی رو جدا میکنید و بعد بقیه رو میریزید تو گیربکس که میشه 2.3
اصلا بیشتر و کمتر نریزید.



[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on pari32184, ويرايش شده در 0.
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

masonhower نوشته شده:سلام
از دیروز وقتی تو هر دنده ای باشم و دور موتور به 3000 نزدیک میشه ماشین شروع میکنه به تپ تپ کردن و ریپ زدن مشکل از چیه ؟


سلام
بفرمایید ماشینتون چی هست
چقدر و چند سال کار کرده
اخرین تغییرات و اتفاقاتی هم که به ذهنتون میرسه بفرمایید تا بهتر بتونیم کمک کنیم


اگر ماشنتون سنسور میل سوپاپ داره از سنسور دور موتور که روی گلدانی گیربکس روبه روی فلایویل هست
اگر نداره میتونه از نرسیدن یا فشار پایین بنزین یا نیم سوز بودن کوئل باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
masonhower نوشته شده:سلام
از دیروز وقتی تو هر دنده ای باشم و دور موتور به 3000 نزدیک میشه ماشین شروع میکنه به تپ تپ کردن و ریپ زدن مشکل از چیه ؟


سلام
بفرمایید ماشینتون چی هست
چقدر و چند سال کار کرده
اخرین تغییرات و اتفاقاتی هم که به ذهنتون میرسه بفرمایید تا بهتر بتونیم کمک کنیم


اگر ماشنتون سنسور میل سوپاپ داره از سنسور دور موتور که روی گلدانی گیربکس روبه روی فلایویل هست
اگر نداره میتونه از نرسیدن یا فشار پایین بنزین یا نیم سوز بودن کوئل باشه


سلام مجدد عزیز

پراید 131 هستش کارکرد 5 سال کیلومتر 122000
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام مجدد عزیز

پراید 131 هستش کارکرد 5 سال کیلومتر 122000[/quote]


سلام
بهتره فشار پمپ بنزین
سالم بودن کوئل
و سنسور دور موتور یا بهتر بگم چشمی گیربکس چک بشه
بهتره برین یه تست موتور مورد اعتماد و بگین چک کنه ببینه مشکل چیه
روی 3000 دور و بالاتر بهتر بینین بوی بنزین از اگزوز میاد یا نه
اگر بوی بنزین بود جرقه درست نیست و اگر بوی بنزین یا خام سوزی نبود از پمپ بنزین و سنسور گیربکس
فشار پمپ رو میشه اندازه گرفت و فهمید که پمپ نیمسوز نباشه یا رگولاتور فشار خراب نباشه
سنسور دور موتور هم بهتره باز کنید و نوکش رو تمیز کنید از براده و روغن و .... و سوکتش سولفاته نشده باشه
قیمت سنسور دور موتور حدود 15 تا 20 جنس ایرانی معمولا شرکتی یا خط تولید
پمپ بنزین هم حدود 35 ایرانی خوب و 60 خارجی خوب که بازم تو این اشفته بازار معلوم نیست کجا و چه جوری تولید میشه
بهتره قسمت سیم فیوز هارو هم از نظر سولفاته بودن و لقی چک کنید و ببینید علامت داغ شدن روش نیست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”