اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط melmdoost »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
melmdoost نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:سلامی مجدد
میشه اول شما بگید میزان جابجایی عقربه چقدر است/
بر حسب میلیمتر و تقریبی باشه بهتر است
سنسور دمای آب بسته به نوع و مدل خودرو در جاهای مختلفی هست



میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!
پس نظر شما اینه که با سرویس کردن دینام این مشکلات حل میشه.




سلام خدمت همه دوستان عزیز
علت بالا رفتن دمای اب در زمان زیاد شدن مصرف برقی ماشین اونم توی حالت دور موتور پایین میتونه از دینام و سیم های اصلی و تسمه دینام باشه
اگر علت غیر از این بود ربطی به روشن شدن چراغ های جلو نداشت
اتصالی توی مسیر چراغ ها و دمای اب خیلی نادره چون اصولا سیمکشی مجزا دارند
دوست عزیز توی حالت دور ارام مصرفتون رو زیاد کنید حتی امکان داره چراغ روغن هم یه لحظه روشن بشه
امتحان کنید (روشن کردن همزمان چراغ جلو و پوژکتور چراغ ترمز و کولر رو درجه اخر)
درضمن با یه مولتی متر میتونید راحت اندازه بگیرید
سیم های مولتی متر رو بزنید دوسر باطری و چراغ های جلو رو روشن کنید (معمولا باید یه کسری از ثانه نوسنا داشته باشه و در حدود14یا 13.9 باشه )
به چند تا باطری ساز خوب نشون بدین باطری و دینام تون رو چک کنند (یه دستگاه خاصی دارند براش )

در ضمن خرابی دینام نمیتونه باعث ضعیف شدن استارت و باطری بشه مگر اینکه دینام شارژ نکنه و باطری خالی بشه
مشکل ما ضعف دینام در مقابل حالت بار زیاد تور سلو دور هست یا پاسخ دیر دینام توی مدار





با سلام خدمت آقای رنجبر عزیز
تشکر بابت راهنمایی
فقط من توجه منظور شمانشدم:
گفتید که : (دوست عزیز توی حالت دور ارام مصرفتون رو زیاد کنید حتی امکان داره چراغ روغن هم یه لحظه روشن بشه
امتحان کنید (روشن کردن همزمان چراغ جلو و پوژکتور چراغ ترمز و کولر رو درجه اخر)
درضمن با یه مولتی متر میتونید راحت اندازه بگیرید
سیم های مولتی متر رو بزنید دوسر باطری و چراغ های جلو رو روشن کنید (معمولا باید یه کسری از ثانه نوسنا داشته باشه و در حدود14یا 13.9 باشه ))
...
خوب یعنی من باید تمام مصرف کننده ها رو با هم روشن کنم ، بعدش بیام با مولتی متر دوسر باتری رو اندازه گیری کنم؟؟؟
اگه 14 ولت بود پس مشکل از دینام نیست؟؟؟
منظورتون همین بود؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

با سلام نه این روش نمیتونه تست دینام باشه چون ممکنه باتری کاملا شارژ و سرحال باشه
و ضعف دینام رو پوشش رو بده
برای تست دینام میتونید به بااتری ساز مراجعه کنید
سیم های اتصال به بدنه رو کنترل کردید؟
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
بنظرتون دسته موتور و خرابیش نقشی تو صدای تقه ..مثل برخود دو قطه فلزی به هم دیگه دارند؟
ممنون بابت پاسختون

سلام
دسته موتورها و دسته گیربکسها شکلهای مختلف داره اما معمولاً از 3 قطعه درست شده که به هم چسبیده اند
شاصی دسته موتور که با یک یاچند پیچ به بدنه وصل میشه
یک بوش فولادی که با پیچ به موتور یا گیربکس وصل میشه
یک قطعه ی لاستیکی که بوش رو به شاصی دسته موتور چسبانده
[External Link Removed for Guests]
گاهی هم 4 قطعه ی به هم چسبیده هست , مثل این

[External Link Removed for Guests]

عمر و دوام این قطعه به چیزهای مختلفی ربط داره:
کیفیت لاستیکش
کیفیت شاصیش و بوش
طراحیش
لرزشهای موتور
نحوه ی استفاده از خودرو مثلاً ماشینهای آف رود off road که باهاش توی دشت و صحرا و کوه رانندگی میکنند دسته موتورهاش فشار بیشتری بهش وارد میشه
معمولاً دسته موتور طوری طراحی میشه که ترکیدن یا پاره شدنِ قطعه ی لاستیکی خطری نداره و باعث تولید صدا نمیشه بلکه فقط لرزش موتور بیشتر میشه خصوصاً در لحظه ی روشن شدن و خاموش شدن که یکی از چیزهایی که باعث میشه به خرابی دسته موتورها شک کنیم همین لرزش بیش از حد هست
با یک نگاه در زیر نور کافی میشه خرابیش رو دید
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]).jpg?_e_pi_=7%2CPAGE_ID10%2C8504956087
[External Link Removed for Guests]
کارگاههایب هستند که دسته موتور رو تعمیر میکنند چون فقط لاستیکش رو عوض میکنند و اگر کارشون رو خوب انجام بدند و لاستیک هم باکیفیت باشه سالها دوام میاره
در سایت یوتیوب یک نفر با سیلیکون در خانه تعمیرش میکنه چون سیلیکون باکیفیت بعد از کامل خشک شدن بهتر از لاستیک عمل میکنه و ودوامش هم بیشتره
[External Link Removed for Guests]
اما شاید در بعضی ماشینها بد طراحی شده باشه و خراب شدنش باعث بشه که بوش به شاصی دسته موتور بخوره و صدا بده که معمولاً با چشم دیده میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

با سلام خدمت آقای رنجبر عزیز
تشکر بابت راهنمایی
فقط من توجه منظور شمانشدم:
گفتید که : (دوست عزیز توی حالت دور ارام مصرفتون رو زیاد کنید حتی امکان داره چراغ روغن هم یه لحظه روشن بشه
امتحان کنید (روشن کردن همزمان چراغ جلو و پوژکتور چراغ ترمز و کولر رو درجه اخر)
درضمن با یه مولتی متر میتونید راحت اندازه بگیرید
سیم های مولتی متر رو بزنید دوسر باطری و چراغ های جلو رو روشن کنید (معمولا باید یه کسری از ثانه نوسنا داشته باشه و در حدود14یا 13.9 باشه ))
...
خوب یعنی من باید تمام مصرف کننده ها رو با هم روشن کنم ، بعدش بیام با مولتی متر دوسر باتری رو اندازه گیری کنم؟؟؟
اگه 14 ولت بود پس مشکل از دینام نیست؟؟؟
منظورتون همین بود؟[/quote]


سلام دوست عزیز
همفکری و شاید کمکی کچیک برای رفع عیب وظیفه و تنها راهی هست که میتونیم کمک کنیم
به این صورت که دو سر مولتی متر رو به دوسر باطری وصل کنید و بعد مصرف برق رو زیاد کنید
اگر توی کسری از ثانیه نوسان ولتاژانجام و ولتاژ به 14 رسید دینام و رگولاتور دیو ها سالم هستند
اگر نه باید تمام اون قسمت هایی که گفته شد چک بشه
بهتره موقع این چک کردن دونفر باشید یکی روشن کنه یکی رو مولتی متر نگاه کنه یا سیم مولتی متر بلند باشه و خودتون هر دوتا رو انجام بدین
شل و بودن و سفتی تسمه هم مهمه و مکنه تسمه روی فولی دینام هرز بچرخه یا گشاد شدن فولی باعث این کار بشه
بهتره از یه باطری ساز کمک بخواین و بگین دینام تون روبا دستگه مخصوص چک کنه
توی حالت سالم بودن معمولا دینام های نسل جدید ( آلترناتور ) ولتاژ14 رو توی دور ارام و با تمامی مصرف کننده ها حفظ میکنه مگر سیستم صوتی سنگین
البته بنده اینو شخصا با مولتی متر دقیق 13.9 گرفتم نه 14 شایدم تو بعضی ها بالای 14 هم باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re:

پست توسط ho3ein2000 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
بنظرتون دسته موتور و خرابیش نقشی تو صدای تقه ..مثل برخود دو قطه فلزی به هم دیگه دارند؟
ممنون بابت پاسختون

سلام
دسته موتورها و دسته گیربکسها شکلهای مختلف داره اما معمولاً از 3 قطعه درست شده که به هم چسبیده اند
شاصی دسته موتور که با یک یاچند پیچ به بدنه وصل میشه
یک بوش فولادی که با پیچ به موتور یا گیربکس وصل میشه
یک قطعه ی لاستیکی که بوش رو به شاصی دسته موتور چسبانده
[External Link Removed for Guests]
گاهی هم 4 قطعه ی به هم چسبیده هست , مثل این

[External Link Removed for Guests]

عمر و دوام این قطعه به چیزهای مختلفی ربط داره:
کیفیت لاستیکش
کیفیت شاصیش و بوش
طراحیش
لرزشهای موتور
نحوه ی استفاده از خودرو مثلاً ماشینهای آف رود off road که باهاش توی دشت و صحرا و کوه رانندگی میکنند دسته موتورهاش فشار بیشتری بهش وارد میشه
معمولاً دسته موتور طوری طراحی میشه که ترکیدن یا پاره شدنِ قطعه ی لاستیکی خطری نداره و باعث تولید صدا نمیشه بلکه فقط لرزش موتور بیشتر میشه خصوصاً در لحظه ی روشن شدن و خاموش شدن که یکی از چیزهایی که باعث میشه به خرابی دسته موتورها شک کنیم همین لرزش بیش از حد هست
با یک نگاه در زیر نور کافی میشه خرابیش رو دید
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]).jpg?_e_pi_=7%2CPAGE_ID10%2C8504956087
[External Link Removed for Guests]
کارگاههایب هستند که دسته موتور رو تعمیر میکنند چون فقط لاستیکش رو عوض میکنند و اگر کارشون رو خوب انجام بدند و لاستیک هم باکیفیت باشه سالها دوام میاره
در سایت یوتیوب یک نفر با سیلیکون در خانه تعمیرش میکنه چون سیلیکون باکیفیت بعد از کامل خشک شدن بهتر از لاستیک عمل میکنه و ودوامش هم بیشتره
[External Link Removed for Guests]
اما شاید در بعضی ماشینها بد طراحی شده باشه و خراب شدنش باعث بشه که بوش به شاصی دسته موتور بخوره و صدا بده که معمولاً با چشم دیده میشه


با سلام ممنون استاد عزیزم
قسمت سیلیکون خیلی عالیه اگه بشه
دسته موتور قیمت چندانی نداره که بره تعمیر
بازم مرسی عالی بود مثل همیشه
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام نه این روش نمیتونه تست دینام باشه چون ممکنه باتری کاملا شارژ و سرحال باشه
و ضعف دینام رو پوشش رو بده
برای تست دینام میتونید به بااتری ساز مراجعه کنید
سیم های اتصال به بدنه رو کنترل کردید؟


سلام
بله تست الترناتور و دینام هرکدوم دستگاه خاص خودش رو داره ولی این تستی که من گفتم رو معمولا بیشتر از 90 درصد باطری ساز ها انجام میدن
باطری کارش جبران افت ولتاژ دینامه وباطری نهایتا بتونه 13 بده نه بیشتر و من گفتم 14 ولت پایدار و سرعت برگشتن به 14 ولت و زمان عکس العمل رگولاتور دینام و توانایی تولید جریان بالا توی دور پایین
البته باطری قوی شاید بتونه تا حدودی جلوی این مشکل رو بگیره (توی ترافیک کمبود رو جبران کنه )
ممنون از راهنمایی و همفکری دوستان
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام
دوست عزیز اگر تسمه دینام و واتر پمپ ماشین شما یکی هست پس
شل بودن تسمه
خرابی فنر تسمه سفت کن دینامیکی (اگر هست )
گشاد شدن شیار تسمه فولی سر میل لنگ

چون وقتی فشار روی دینام زیاد میشه چرخوندن فولی دینام کار سخت تری میشه و امکان داره یه مقدار تسمه هرز میگرده و جریان اب کم میشه

بهتره اگر مدتی هست دینام ماشین رو سرویس نکردین بدین سرویس
امکان داره دینام مشکلی داره و برای همین قدرت بیشتری میکشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

دراین تایپ صرفه جوی در هذینه ها هست و حدال امکان خودمون مکانیک ماشینمون باشیم.
که عمده ترین ایرادات ماشین های امروزی سنسورها هستن و روشن شدن چک

وهذینه ها که برای دیاگ داده میشه و هذینه های که سنسور اشتباه عوض میکنند یا اینکه صاحب راننده از برنانه دیاگ سررشته نداره سنسورهای فابریک رو عوض میکنند و بجاش متفرقه میبنند و مکانیک وانمود میکنه سنسورها کاملا خراب هست و به سطل زباله هدایت میشه ولی اینطور نیست.

من در این مورد سنسورها و عیب یابی و اینکه خودمون بتونیم با کمترین هذینه دیاگ بزنیم و همیشه در مسافرت بتونیم از عمل کرد سیستم کامپیوتر ماشین با خبر باشیم و پیشگیری کنیم مقداری احقیق کردم. اما وقتی به نرم افزارش نگاه میکنم سیستم کامل نیست.

دیاگ بلوتوثی که از رنج قیمت 50الی 100 تومان هست و به راحتی به گوشی وصل و اطرفی به ECUوصل میشه

فقط نوع خوب و کارکرد عالیش رو هنوز پیدا نکردم که بتونه تمامی عملکرد ماشین رو برسی کنه.

مانند مقدار ولتاژ باطری. ولتاژ دینام. کوئل. سنسورها ام از
میل سوپاپ. دریچه گاز. استپر . اکسیژن . کاتالیزور.


در خواست بنده از دوستان در این تایپ با همکاری و تجربه در این زمینه که بتونیم یک دیاگ معتبر و خوب برای ماشینمون داشته باشیم هم فکری میخوام که اگر کسی این دستگاه رو

دارد و استفاده میکنه راهنمایی کنه و واقعا این دستگاه بدرد میخوره خیلی روی هذینه ها تاثیر گذاره

بنده بخاطر یه سنسور دریچه گاز و یه ریست کردن کامپیوتر ماشین حدود 430 هزارتومن در این ایام عید فقط هذینه سنسورها و دسمزدها کردم که در

اصل 35 هزارتومن نیاز به هذینه بود که ماشین درست بشه.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
سلام

مدتی هست که پشت موتور بین سرسیلندر و سیلندر ماشین کمی نشت روغن داره که حدس میزنم به دلیل سن زیاد ماشین (20 سال) واشر مستهلک شده ولی چون موتور تا حالا باز نشده و در حال حاضر از نظر فنی مشکل خاصی نداره،مایل به باز کردن و تعویض واشر سرسیلندر نیستم
میخواستم ببینم کسی تجربه استفاده از محلول های نشت گیر روغن داره؟



سلام

روغن معمولاً از این قسمتها نشت میکنه
تصویر
1- لوله ی شیلنگ سیستم pcv که بخار روغن و بخار بنزین و دود و همچنین بخار روغن از طریق این مسیر از اتاقک میل لنگ میره به درون منیفولد هوا . هر چه موتور فرسوده تر باشه و هر چه روغن بنجلتر باشه و یا کهنه تر باشه و هر چه راننده خشن تر رانندگی کنه این بخارها و دودها هم بیشتر میشه
2- درب روغن
3- گاسکِت (واشر) قالپاق محفظه ی سوپاپها
4- گاسکت درپوش محفظه ی زنجیر تایم
4- گاسکت درپوش محفظه ی زنجیر تایم . هنوز هم بعضی از خودروسازها مثل بنز از زنجیر تایم استفاده میکنند و زنجیر هم همیشه باید آغشته به روغن موتور باشه پس ممکنه روغن از درپوشش نشت کنه
5- فـیلتر روغن
6- کاسه نمد سر جلوئی میل لنگ (سمتی که تسمه دینام به پولی میل لنگ وصل میشه)
فولی غلطه . پولی درسته . pully به انگلیسی یعنی قرقره
[External Link Removed for Guests]
7- پیچ کارتل روغن
8- گاسکت کارتل روغن
9- سنسور فشار روغن (فشنگی روغن )
10- لوله ی باریکی که گیج روغن درونش قرار داره
11- کاسه نمد دو سر میل سوپاپ
12- امروزه بیشتر ماشینها که به جای زنجیر تایم تسمه تایم دارند که دیگه روغن لازم نداره
13- کاسه نمد پشت میل لنگ (سمت فلایویل و کلاچ و گیربکس)
======================================
احتمال نشت روغن از واشر سیسیلندر خیلی کمه , معمولاً از واشر قالپاق سوپاپها روغن نشت میکنه و میریزه روی سرسیلندر و ما تصور میکنیم که از واشر سرسیلندر هست
باید با رعایت نکات اینی با یک پارچه ی آغشته به کمی بنزین , وقتی که موتور سرده اطراف جای مشکوک تمیز بشه و بعدش زیر نظر گرفته بشه تا محل دقیق نشتی مشخص بشه
در نت محلولهای نشتی گیر مخصوص روغن هست اما خودم تجربه ای ندارم و از کسی هم نشنیدم استفاده کرده باشه
اما بهتره اول محل دقیق نشتی مشخص بشه و اگر با هزینه ی معقول قابل تعمیره پس تعمیر بشه .
اما نشتی اگر واقعاً از واشر سرسیلندر باشه تعمیرش هزینه زیاد داره و چه بسا باز هم درست نشه به علت وجود بعضی مکانیکهای ناوارد که اصول کار رو بلد نیستند یا بعضی مکانیکهای بی وجدان که اصولی تعمیر نمیکنند برای صرفه جوئی در وقت و هزینه
در یوتیوب هم کلیپهایی وجود داره
در این کلیپ قبل از استفاده از محلول نشتی گیر , دستمال پهن میکنه زیر ماشین ومشخصه که نشتی داره
پس از یک ماه استفاده از محلول , دیگه نشتی خیلی کم شده
میگه این محلول باعث پف کردن کاسه نمدها و واشرهای لاستیکی میشه اما به موتور صدمه نمیزنه . روی واشرهای مقوایی هم تاثیری نداره .
[External Link Removed for Guests]
کیلیپهای دیگه هم هست مثل این
[External Link Removed for Guests]
میگه برای نشتیهای کم کارآمد هست
خلاصه اگر اصلیش گیر بیاد ارزش امتحان کردن داره
اما واشر سرسیلندر فلزی هست پس گمان نکنم اگر نشتی از اون باشه محلول نشتی گیر کاری از دستش بربیاد
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:دراین تایپ صرفه جوی در هذینه ها هست و حدال امکان خودمون مکانیک ماشینمون باشیم.
که عمده ترین ایرادات ماشین های امروزی سنسورها هستن و روشن شدن چک

وهذینه ها که برای دیاگ داده میشه و هذینه های که سنسور اشتباه عوض میکنند یا اینکه صاحب راننده از برنانه دیاگ سررشته نداره سنسورهای فابریک رو عوض میکنند و بجاش متفرقه میبنند و مکانیک وانمود میکنه سنسورها کاملا خراب هست و به سطل زباله هدایت میشه ولی اینطور نیست.

من در این مورد سنسورها و عیب یابی و اینکه خودمون بتونیم با کمترین هذینه دیاگ بزنیم و همیشه در مسافرت بتونیم از عمل کرد سیستم کامپیوتر ماشین با خبر باشیم و پیشگیری کنیم مقداری احقیق کردم. اما وقتی به نرم افزارش نگاه میکنم سیستم کامل نیست.

دیاگ بلوتوثی که از رنج قیمت 50الی 100 تومان هست و به راحتی به گوشی وصل و اطرفی به ECUوصل میشه

فقط نوع خوب و کارکرد عالیش رو هنوز پیدا نکردم که بتونه تمامی عملکرد ماشین رو برسی کنه.

مانند مقدار ولتاژ باطری. ولتاژ دینام. کوئل. سنسورها ام از
میل سوپاپ. دریچه گاز. استپر . اکسیژن . کاتالیزور.


در خواست بنده از دوستان در این تایپ با همکاری و تجربه در این زمینه که بتونیم یک دیاگ معتبر و خوب برای ماشینمون داشته باشیم هم فکری میخوام که اگر کسی این دستگاه رو

دارد و استفاده میکنه راهنمایی کنه و واقعا این دستگاه بدرد میخوره خیلی روی هذینه ها تاثیر گذاره

بنده بخاطر یه سنسور دریچه گاز و یه ریست کردن کامپیوتر ماشین حدود 430 هزارتومن در این ایام عید فقط هذینه سنسورها و دسمزدها کردم که در

اصل 35 هزارتومن نیاز به هذینه بود که ماشین درست بشه.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


واقعا اگر بتونیم دیاگی پیدا کنیم که پارامتر های اصلی رو دقیق بده حالا چه با بلوتوث چه با کابل USB ارزش خرید داره (البته زیر 100 تومن نه بیشتر
بیشتر این تست موتور ها و مکانیک ها از واسطه استفاده مکنن و روی کامپیوتر و لپتاپ پارامتر ها رو میخونن حدود 200 تومن هم فکر کنم بدرد بخورش رو بشه خرید
به این صورت که یه رابط شبیه به مودم دارند که یه طرف به پورت OBDماشین و صل میشه و یه طرف با USBبه کامپیوتر و با نرمافزار خاص خودش همه پارامتر ها و خطاهارو میده و امکان تعریف سویچ و برنامه زدنECU رو هم میده
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:دراین تایپ صرفه جوی در هذینه ها هست و حدال امکان خودمون مکانیک ماشینمون باشیم.
که عمده ترین ایرادات ماشین های امروزی سنسورها هستن و روشن شدن چک

وهذینه ها که برای دیاگ داده میشه و هذینه های که سنسور اشتباه عوض میکنند یا اینکه صاحب راننده از برنانه دیاگ سررشته نداره سنسورهای فابریک رو عوض میکنند و بجاش متفرقه میبنند و مکانیک وانمود میکنه سنسورها کاملا خراب هست و به سطل زباله هدایت میشه ولی اینطور نیست.

من در این مورد سنسورها و عیب یابی و اینکه خودمون بتونیم با کمترین هذینه دیاگ بزنیم و همیشه در مسافرت بتونیم از عمل کرد سیستم کامپیوتر ماشین با خبر باشیم و پیشگیری کنیم مقداری احقیق کردم. اما وقتی به نرم افزارش نگاه میکنم سیستم کامل نیست.

دیاگ بلوتوثی که از رنج قیمت 50الی 100 تومان هست و به راحتی به گوشی وصل و اطرفی به ECUوصل میشه

فقط نوع خوب و کارکرد عالیش رو هنوز پیدا نکردم که بتونه تمامی عملکرد ماشین رو برسی کنه.

مانند مقدار ولتاژ باطری. ولتاژ دینام. کوئل. سنسورها ام از
میل سوپاپ. دریچه گاز. استپر . اکسیژن . کاتالیزور.


در خواست بنده از دوستان در این تایپ با همکاری و تجربه در این زمینه که بتونیم یک دیاگ معتبر و خوب برای ماشینمون داشته باشیم هم فکری میخوام که اگر کسی این دستگاه رو

دارد و استفاده میکنه راهنمایی کنه و واقعا این دستگاه بدرد میخوره خیلی روی هذینه ها تاثیر گذاره

بنده بخاطر یه سنسور دریچه گاز و یه ریست کردن کامپیوتر ماشین حدود 430 هزارتومن در این ایام عید فقط هذینه سنسورها و دسمزدها کردم که در

اصل 35 هزارتومن نیاز به هذینه بود که ماشین درست بشه.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


واقعا اگر بتونیم دیاگی پیدا کنیم که پارامتر های اصلی رو دقیق بده حالا چه با بلوتوث چه با کابل USB ارزش خرید داره (البته زیر 100 تومن نه بیشتر
بیشتر این تست موتور ها و مکانیک ها از واسطه استفاده مکنن و روی کامپیوتر و لپتاپ پارامتر ها رو میخونن حدود 200 تومن هم فکر کنم بدرد بخورش رو بشه خرید
به این صورت که یه رابط شبیه به مودم دارند که یه طرف به پورت OBDماشین و صل میشه و یه طرف با USBبه کامپیوتر و با نرمافزار خاص خودش همه پارامتر ها و خطاهارو میده و امکان تعریف سویچ و برنامه زدنECU رو هم میده

بعداز تحقیف در باره دیاگ به این قطعه رسیدم تصویر
که دوستی دوسال پیش خرید کرده قیمتش هم زیره 100تومنه
و با این نرم افزار کار میکنه
تصویر

به گفته خودش خطا هارو نشون میده و بعداز تعمیر قطعه یا سرویس میتونید خطای چک رو خاموش کنید. سه مدل موجود هست. بلوتوثی اندروید. وای فای. USB
درسایت ها خیلی گشتم تا یه نمونه رو پیدا کردم فقط از نوع و ساخت کدوم کشور هست و تقلبی و اصلی اطلاعی ندارم و مرکز معتبری هم نیست که با اطمینان خرید بشه کرد.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:دراین تایپ صرفه جوی در هذینه ها هست و حدال امکان خودمون مکانیک ماشینمون باشیم.
که عمده ترین ایرادات ماشین های امروزی سنسورها هستن و روشن شدن چک

وهذینه ها که برای دیاگ داده میشه و هذینه های که سنسور اشتباه عوض میکنند یا اینکه صاحب راننده از برنانه دیاگ سررشته نداره سنسورهای فابریک رو عوض میکنند و بجاش متفرقه میبنند و مکانیک وانمود میکنه سنسورها کاملا خراب هست و به سطل زباله هدایت میشه ولی اینطور نیست.

من در این مورد سنسورها و عیب یابی و اینکه خودمون بتونیم با کمترین هذینه دیاگ بزنیم و همیشه در مسافرت بتونیم از عمل کرد سیستم کامپیوتر ماشین با خبر باشیم و پیشگیری کنیم مقداری احقیق کردم. اما وقتی به نرم افزارش نگاه میکنم سیستم کامل نیست.

دیاگ بلوتوثی که از رنج قیمت 50الی 100 تومان هست و به راحتی به گوشی وصل و اطرفی به ECUوصل میشه

فقط نوع خوب و کارکرد عالیش رو هنوز پیدا نکردم که بتونه تمامی عملکرد ماشین رو برسی کنه.

مانند مقدار ولتاژ باطری. ولتاژ دینام. کوئل. سنسورها ام از
میل سوپاپ. دریچه گاز. استپر . اکسیژن . کاتالیزور.


در خواست بنده از دوستان در این تایپ با همکاری و تجربه در این زمینه که بتونیم یک دیاگ معتبر و خوب برای ماشینمون داشته باشیم هم فکری میخوام که اگر کسی این دستگاه رو

دارد و استفاده میکنه راهنمایی کنه و واقعا این دستگاه بدرد میخوره خیلی روی هذینه ها تاثیر گذاره

بنده بخاطر یه سنسور دریچه گاز و یه ریست کردن کامپیوتر ماشین حدود 430 هزارتومن در این ایام عید فقط هذینه سنسورها و دسمزدها کردم که در

اصل 35 هزارتومن نیاز به هذینه بود که ماشین درست بشه.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


واقعا اگر بتونیم دیاگی پیدا کنیم که پارامتر های اصلی رو دقیق بده حالا چه با بلوتوث چه با کابل USB ارزش خرید داره (البته زیر 100 تومن نه بیشتر
بیشتر این تست موتور ها و مکانیک ها از واسطه استفاده مکنن و روی کامپیوتر و لپتاپ پارامتر ها رو میخونن حدود 200 تومن هم فکر کنم بدرد بخورش رو بشه خرید
به این صورت که یه رابط شبیه به مودم دارند که یه طرف به پورت OBDماشین و صل میشه و یه طرف با USBبه کامپیوتر و با نرمافزار خاص خودش همه پارامتر ها و خطاهارو میده و امکان تعریف سویچ و برنامه زدنECU رو هم میده

بعداز تحقیف در باره دیاگ به این قطعه رسیدم تصویر
که دوستی دوسال پیش خرید کرده قیمتش هم زیره 100تومنه
و با این نرم افزار کار میکنه
تصویر

به گفته خودش خطا هارو نشون میده و بعداز تعمیر قطعه یا سرویس میتونید خطای چک رو خاموش کنید. سه مدل موجود هست. بلوتوثی اندروید. وای فای. USB
درسایت ها خیلی گشتم تا یه نمونه رو پیدا کردم فقط از نوع و ساخت کدوم کشور هست و تقلبی و اصلی اطلاعی ندارم و مرکز معتبری هم نیست که با اطمینان خرید بشه کرد.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


سلام
باید دید این قطعه پارامتر های اصلی رو میتونه نشون بده یا نه و بهتره با یه دیاگ دیگه مقایسه بشه و اگر خطایی داره معلوم بشه
پارامتر هایی مثل
زاویه دریچه گاز . دمای اب . زمان پاشش سوخت . ولتاژدینام . فشار و دمای هوای وردی. زمان شارژکوئل . بار موتور . دور موتور. زمان فعال شدن فن ها . درصد گاز های خروجی و......
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”