اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام دوستان
یکی از هزینه های زیاد تعمیر زیربندی توی خودروهای با سیستم تعلیق فنر پیچشی
تعمیربوش ها و بلبرینگ ژامبونی های اکسل هست که هزینه چند صد هزار تومنی رو دست مصرف کننده میزاره
این سیستم تعلیق توی محور عقب خانواده پژو و سمند استفاده شده و تقریبا پر تیراژ هست
حالا مثله اصلی اینه که با ورود گرد و خاک و رطوبت به این بلبرینگ ها به مرور زمان خرابی بلبریگ و بوش و اکسل ایجاد میشه و تنها راه کاربردی برای گریس کاری و محافظت از این سیستم ایجاد گریس خور روی اکسل هست که با هر تزریق گریس هزینه تعمیر صرفه جویی میشه
اینم چند تا عکس
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

من از یه جلوبندی ساز اشنا در این مورد سوال کردم گفت این کار باعث میشه خرابی رو نفهمیم (میگفت وقتی زنگار بیرون میزنه معلوم میشه زمان بازکردن اکسل شده ) و هزینه تعمیر سنگین تر و خرابی بشه

امیدوارم دوستان به خصوص جناب آسمانی در این مورد راهنمایی و همفکری بفرمایند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان

جک خیلی از ماشینها به ماشینتون میخوره خصوصا اگر که از این مدل باشه که عکسهاش رو قرار دادم

انواعی از تویوتا و نیسان و کیا و هوندا و هیوندای و غیره
هر جکی که این شکلی باشه به ماشینتون میخوره به شرطی که طرفیتش حداقل 850kg یا 1 تُن باشه یعنی 1000 کیلو
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]!)sE9swmYlFPBQ1HPY!5hg~~/s-l300.jpg
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
این عکسها مربوط به ماشینهای ژاپنی و امریکائی و کره ای هست

علامت جک بنجل:
چرخدنده اش از ورق نازکِ خم شده درست شده
[External Link Removed for Guests]
علامت جک باکیفیت:
چرخ دنده هاش از ورق 6یا 7 میلیمتری درست شده مثل این
[External Link Removed for Guests]
اینها 3 تا جک هست که طلائی رنگه با وجود ظاهر قشنگش بنجل و سبک هست
دو تای دیگه جک تویوتا و نیسان هست

[External Link Removed for Guests]
============================

پیچ جک باید چرب باشه همیشه

جک دست دوم باکیفیت شرف داره به جک نو بی کیفیت
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام دوستان

جک خیلی از ماشینها به ماشینتون میخوره خصوصا اگر که از این مدل باشه که عکسهاش رو قرار دادم

انواعی از تویوتا و نیسان و کیا و هوندا و هیوندای و غیره
هر جکی که این شکلی باشه به ماشینتون میخوره به شرطی که طرفیتش حداقل 850kg یا 1 تُن باشه یعنی 1000 کیلو
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]!)sE9swmYlFPBQ1HPY!5hg~~/s-l300.jpg
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

واقعا ممنون از راهنمایی و یاد اوری
بهترینی ماشینی که توی ایران تولیدمیشه (یا بهتره بگم به گفته خودشون) با نظارت فرانسوی ها رنو لوگان هست
حالا شب تو جاده همراه زن و بچه با اولین ابادی هم حدود 200کیلومتر فاصله دارین پنچر میشین و قصد تعویض چرخ دارین
وقتی جک میزنین جک یه خورده که میره بالا مثل اب خوردن پیچش میبره و.....
کج شدن جک و بریدن پیچ وسط جک و کنده شدن قسمت اتصال پیچ به دسته جک از جمله مشکلاتی بوده که توی این سال ها دیدم و معمولا یه سوسماری کوچیک یاجک روغنی 2تن توی ماشین دارم
اگر نصف شب دوتا ماشین نبودیم و من جک خوب نداشتم معلوم نبود با بربدن جک لوگان چی به سر همسفرامون می اومد

به شدت توصیه میکنم که حدااقل جک و اچار چرخ خوب داشته باشد
به خیلی ها آچار چرخ دادم تا چرخشون رو باز کنن و خیلی دیدم که اچار چرخ فابریک عین اب خوردن سرش میشکنه
اینم از اون شاهکاری که شده 4تاش بشکنه و نتونه یه پیچ باز بکنه
[External Link Removed for Guests]
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

طبق خبر کانال IRINN
مکانیک وارد و باوجدان تهرانی که مغازه اش در خیابان مرتضوی هست
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
مدیر تعزیرات شخصاً داره ازش تشکر میکنه در این گزارش.
مشتریهاش هم گفتند قیمتها خیلی کمتر از جاهای دیگه هست و کارش هم عالی و قابل اطمینان هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:طبق خبر کانال IRINN
مکانیک وارد و باوجدان تهرانی که مغازه اش در خیابان مرتضوی هست

[External Link Removed for Guests]

مدیر تعزیرات شخصاً رفت ازش تشکر کرد .
مشتریهاش هم گفتند قیمتها خیلی کمتر از جاهای دیگه هست و کارش هم عالی و قابل اطمینان هست


واقعا درامد حلال نعمت بزرگی هست و مکنیک خوب و با وجدان خیلی کم پیدا میشه و به خصوص اگر با نرخ منصافه کار کنه
نمیدونم غیبت کردنه یا اگاه کردن مردم خدا کنه گناه نکرده باشیم
طرف اسم خودشو گزاشته مهندس و یه مرکز تست موتور داره ماشین که میربن پیشش از یه طرف شروع میکنه به عوض کردن قطعات تا درست بشه و الان مغازه خوب و چند تا شاگرد و اسم رسم خوب داره
هم قطعه میفروشه هم دستمزد تعویض میگیره
در مقابل یکی دیگه هم میشناسم (چند سالیه مشتریشم و هرکی باشه میفرستم مغازه اون ) خیلی با ادب و احترام همه چیز رو توضیح میده و تا از خراب قطعه ای مطمعن نشه عوض نمیکنه و خرج اضافی روی دست مشتری نمیذاره
یک کلمه خدا حفظش کنه و بهش خیر رو برکت بده
و ..... خیلی از اینا که از نا اگاهی مردم سوع استفاده میکنن
توی زندگی امروز خودرو یه نیاز ضروری و یه ابزار کارامده ولی متاسفانه مردای جامعه ساعت ها سرشون رو میکنن توی گوشی و حرف ها و شایعه های چرت و پرت شبکه های مجازی ولی 10 دقیقه وقت نمیذارن اب و روغن ماشینشون رو چک کنند یا این کارهارو بی کلاسی میدونن و فکر میکنن کسی که کاپوت ماشین رو بالا زده حتما ماشین خراب و لگنی داره و روشن نمیشه

یکی از دوستان پدر تعریف میکرد (مغازه سیمکشی ماشین و یه ماشین سنگین داره که دست رانندس ) میگفت داشتیم میرفتیم تهران بار بزنیم (ماشن هم کفی سواری کش) توی راه بعد حدود 30 کیلومتر از یکی شهر ها برای نهار توقف کردیم و غذارو گرم کردم و نهار خوردیم
قبل از ما یه 206 با خانواشن اونجا بود و دیدم دپرس نشتن توی ماشین رفت از اقا پرسیدم گفت ماشین خراب شده و از صبح منتظر امداد خودرو نشستن و هرچی زنگ میزنن میگه الان میاد
تعریف میکرد که چک کردم دیدم سنسور دور موتور سوخته و وقتی فهمیدم میره تهران ماشین رو سوار کردیم پشت ترلی و رفتیم
(یه خانواده 5 نفره از صبح تا ظهر الاف بودن چون سیاه شدن دست و بال بی شخصیتی و بی کلاسی محسوب میشه)

چه جکی بود جک پیکان
همونی که وارد سوراخ های زیر سپر می شد
نه مرگ داشت نه در رفتن و کج شدن
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 فروردین 1396, 2:34 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط reza.nasrolahi »

سلام.من یه پروتون ویرا دارم امروز یه اشتباهی کردم با شلنگ خواستم اب بریزم تو شیشه شور اب روی دینام هم ریخت و رو موتور.خلاصه ماشینو بعد ۶ هفت ساعت که روشن کردن دیدم چراغ باطری روشن شد بردم باطری ساز ی دینام رو باز کرد گفت افتامات باید عوض کنی و واسه ماشین من افتامات نیست .دینام به ظاهر اصلیشم قیمت گرفتم ۶۰۰ هزار ناقابل.یعنی یه ذره اب دینام رو باید بسوزونه؟ بخدا من از ترسمم ماشینو تا غروب روشن نکردم.سربازم و واقعا هزینه تعویض زیاده برام یه راهنمایی کنید توروخدا .یعنی نمیشه دینامو تعمیر کرد.من اصلا مطمین نیستم از دینام باشه ولی وقتی فیش دینام رو کشید چراغ باطری رفت.ممنون
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

reza.nasrolahi نوشته شده:سلام.من یه پروتون ویرا دارم امروز یه اشتباهی کردم با شلنگ خواستم اب بریزم تو شیشه شور اب روی دینام هم ریخت و رو موتور.خلاصه ماشینو بعد ۶ هفت ساعت که روشن کردن دیدم چراغ باطری روشن شد بردم باطری ساز ی دینام رو باز کرد گفت افتامات باید عوض کنی و واسه ماشین من افتامات نیست .دینام به ظاهر اصلیشم قیمت گرفتم ۶۰۰ هزار ناقابل.یعنی یه ذره اب دینام رو باید بسوزونه؟ بخدا من از ترسمم ماشینو تا غروب روشن نکردم.سربازم و واقعا هزینه تعویض زیاده برام یه راهنمایی کنید توروخدا .یعنی نمیشه دینامو تعمیر کرد.من اصلا مطمین نیستم از دینام باشه ولی وقتی فیش دینام رو کشید چراغ باطری رفت.ممنون


سلام دوست عزیز
خودرو شما اگر التراناتور (دینام )داره پس باید این قطعه سوخته باشه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
منظور ترانزیستور سیاه رنگ قابلمه شکل بود
این افتامات ها به افتامات های ترازیستوری معروف هستند و میتونید ترینزیستور اون رو با ترانزیستور نوع مشابه (ولتاژ و امپر دینام و شارژ و باطری و جریان مصرف کننده ها ) تعویض کنید ناچارا میشه با دینام هم امپر خودش عویض کرد
فقط و فقط یه نفر باید با حوصله اون 3تا پایه و پرچ های ترانزیستور رو بکنه و جابه جا کنه
اگر زیر یا روی ترانزیستور آلومیوم یا فلز بود (برای خنک کردن ) بهتره جای پرچ ها پیچ ببندین و خوب محکم کنید و اگر بین ترانزیستور و الومینیوم چیزی شبه به خمیر سفید دیدین اون خمیر سیلیکون هست و بهتره تمیز بشه و دوباره از همون زده بشه نه خمیر دندان (بعضی از به اصطلاح صنعتگر ها به جاش خمیر دندون میزنن که اشتباه محض هست و میتونید از مغازه های الکترونیکی و تعمیر کار الکترونیک و مغازه کامپیوتر خیمر سیلیکون تهیه کنید ) اینن خیمر کارش انتقال گرماست
میتونید حتی از خود اون ترانزیستور قدرت هم از الکترونیکی ها تهیه کنید البته شاید گیر اوردنش سخت باشه
موقع نصب ترانزیستور به پایه هاش دقت بشه (جهت اطمینان ) که درست نصب بشن (منظور نصب هر پای جای خودش و برعکس نباشه )
با روشن شدن چراغ دینام یعنب هیچ برقی توسط دینام تولید نمیشه
چراغ از اول روشن موند یا چند لحظه بعد استارت روشن شد

اگر افتامات از نوع بوبینی بود (انواع قدیمی که دینام دارند ) بازم باید با نوی ها امپر و هم ولتاژعوض بشه و سوکت هاش خورونده بشه
اگر دینام سالمه بهتره تعویض نکید
میتونید از اوراقی ها هم افتامات پیدا کنید که بعضی هاشون به پول همون دینام شاید بدن بهت
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

سلام دیاگ بلوتوثی بعداز کلی تحقیق این مدل رو تهیه کردم
همانطور که در توضیحات گفته شده تمامی پارامتر های و ام از سنسور ها کولر. فن. مقدار کولانت ووو رو نشون میده بصورت دقیق و خطاها رو هم نمایش میده فقط تنها ایرادی که داره خطا هارو پاک نمیکنه البته به قیمت ارزانی که داره این همه امکانات عالیه.
چندتا عکس از عملکرد دیاگ بلوتوثی قرار میدم دوستان نظر بدن.
تصویر
تصویر
تصویر
در این عکس خطاهای که پیداکرده نمایش داده شده و برای اینکه از اشتباه دستگاه خیالمون راحت بشه با دیاگ تعمیرگاهی هم تست کردم دقیقا همین خطاها رو نشون داداما به زبان فارسی.
تصویر
تصویر
این هم خود دیاگ بلوتوثی قیمتش زیر 100هزارتومان میباشد این سه مدل داره بلوتوثی وای فای و usb.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 97
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 تیر 1386, 2:20 pm
سپاس‌های دریافتی: 44 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط pervisir »

کجا میشه تهیه کرد ؟
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 فروردین 1396, 2:34 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط reza.nasrolahi »

سلام دوباره ممنون از راهنمایی ها
آقا من امروز افتامات برای ماشینم که پروتون ویرا هست پیدا کردم
رفتم باطری سازی و دینام رو باز کرد و بعد از تست با اهم متر از مطمین شدن ازسالم بودن دیود و روتر و استاتر دینام سروع به تعویض افتامات دینامو کرد و بست رو ماشین ولی در کمال تعجب باز چراغ دینام روشن بود ولی باطری شارژ میشد رو ۱۴ ولت بود. دوباره باز کرد و چک کرد و دوباره بستش باز چراغ پشت امپر روشنه ولی باطری شارژ میشه.بیچاره خسته شد گفت ببر باهاش یکم راه بری خطاش شاید بره اگه نرفت فردا بیارش! فعلا که روشنه چراغ پشت امپر. نظر دوستان چیه؟ لطفا راهنمایی کنید بخدا دیونه شدم
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

reza.nasrolahi نوشته شده:سلام دوباره ممنون از راهنمایی ها
آقا من امروز افتامات برای ماشینم که پروتون ویرا هست پیدا کردم
رفتم باطری سازی و دینام رو باز کرد و بعد از تست با اهم متر از مطمین شدن ازسالم بودن دیود و روتر و استاتر دینام سروع به تعویض افتامات دینامو کرد و بست رو ماشین ولی در کمال تعجب باز چراغ دینام روشن بود ولی باطری شارژ میشد رو ۱۴ ولت بود. دوباره باز کرد و چک کرد و دوباره بستش باز چراغ پشت امپر روشنه ولی باطری شارژ میشه.بیچاره خسته شد گفت ببر باهاش یکم راه بری خطاش شاید بره اگه نرفت فردا بیارش! فعلا که روشنه چراغ پشت امپر. نظر دوستان چیه؟ لطفا راهنمایی کنید بخدا دیونه شدم


سلام خواهش میکنم انجام وظیفس
اگر سیم درست وصل شده باشه ممکن نیست
چراغ دینام مثبتش از باطری تامین میشه و منفیش از دینام و وقتی دینام شروع به تولید جریان میکنه هر دو طرف چراغ مثبت میشه و خاموش میشه
شاید از دیود ها هم معیوب باشن و قسمتی از دینام کار نمیکنه و شادم هم سیم رو اشتباه بسته چون روی الترناتور ها پایه اضافی و بلا استفاده هست
بهتره بازم تست کنید که با روشن کردن تما مصرف کننده ها تور دور سلو (درجا) ولتاژبه چند میرسه و وقتی گاز میدین توی دور های 250یا 3000 عکس العمل تغییر ولتاژچه جوری هست (هم با تمام مصرف کننده ها هم بدون مصرف کننده ها )
نباید بالاتر از 14.5 بره و کمتر از 13.8 بیاد و باید زود نوسان متعادل بشه و حدود14 باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 فروردین 1396, 2:34 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط reza.nasrolahi »

والا من باش دور هم زدم هم چراغا روشن هم کولر گرفتم.امپر رو ۱۳.۸ تا ۱۴ هست در مورد دیود ها کلا ۶ تا دیود هست سه تا مثبت سه تا منفی که سه تاش وقتی اهم متر میزد کار میکرد سه تاش که منفی تکون نمیخورد و این به خاطر جریان یکطرفه در دیود هاس خلاصه تک به تک که قطعاتو چک کردیم همه چی سالم بود.بهم گفت برو دیاگ بزن شاید خطا رو سیستم مونده باشه. پاکش کن اگه باز دوباره اومد بیا تا یه کاریش کنیم.نظر شما؟
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”