MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:melmdoost نوشته شده:
میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!
سلام
یکی از علائم خرابی ترموستات اینه که یهو حرارت خودبخود میره بالا بعدش یهو برمیگرده پائین که علتش گیرکردن دریچه ی ترموستات هست
حتی اگر یک بار هم این اتفاق بیافته ترموستات باید عوض بشه خصوصاً برای کسی که عادت نداره حداقل دو سه دقیقه یک بار یک نگاه یک ثانیه ای بندازه به آمپرها و ماشینش هم آلارم هشدار بالا رفتن حرارت نداره
اما اگر بدون گاز دادن آمپر میره بالا و با گاز دادن میاد پایین پس سیستم کولانتش کمه
اگر با حرکت میاد پائین و با ایستادن میره بالا پس ممکنه فن به دلیلی کار نمیکنه (فیوز , رله , سیم کشی , خرابی فن , مشکل در سنسور حرارت موتور , کثیفی بیرونِ رادیاتور و غیره)
======================================
تکون خوردن آمپرها با ترمز گرفتن یا روشن کردن کولر یا روشن کردن چراغها و غیره ممکنه علتش درست اتصال نداشتن سیم منفی به بدنه و یا درست اتصال نداشتن سیمها و بستهای باتری باشه و یا نازک بودنِ سیم اتصالِ منفی باتری به به بدنه
با سلام خدمت اساتید محترم
خواستم بگم با کمک و راهنمایی شما تونستیم مشکل نوسان عقربه های آمپر آب ماشینو حل کنیم. یک سیم 6 رو با به بدنه اتصال دادیم و سر دیگه رو به قطب منفی باطری زدیم و مشکل بالارفتن آمپر آب در هنگام اوج مصرف باطری (روشن شدن چراغها در شب، ترمز گرفتن، کولر زدن و ...) حل شد.
اما این لعنتی بازهم مارو اذیت کرد
امروز رفتیم استارت زدیم دیدم ماشین روشن نمیشه. یعنی استارت میخوره حتی صدای پمپ بنزین هم میاد، چراغهای داشبرد همه مثه حالت عادی روشن میشن... ولی ماشین روشن نمیشه... درست مثه وقتیکه دزدگیر قفل باشه و ماشین فقط استارت هرز میخوره. فیوزها رو چک کردم دوتا شون سوخته بودن عوضشون کردم ولب بازم وضعیت تغییری نکرد. الان هم دیگه نگرانم که با سعی و خطا تعمیر کنمش چون باطریش داره خالی میشه. آیا ممکنه فیلتر بنزین اینقد کثیف شده باشه که بنزین به موتور نرسه و باعث این موضوع شده باشه؟
ماشین mvm110
