اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re:

پست توسط melmdoost »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
melmdoost نوشته شده:
میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!


سلام
یکی از علائم خرابی ترموستات اینه که یهو حرارت خودبخود میره بالا بعدش یهو برمیگرده پائین که علتش گیرکردن دریچه ی ترموستات هست
حتی اگر یک بار هم این اتفاق بیافته ترموستات باید عوض بشه خصوصاً برای کسی که عادت نداره حداقل دو سه دقیقه یک بار یک نگاه یک ثانیه ای بندازه به آمپرها و ماشینش هم آلارم هشدار بالا رفتن حرارت نداره
اما اگر بدون گاز دادن آمپر میره بالا و با گاز دادن میاد پایین پس سیستم کولانتش کمه
اگر با حرکت میاد پائین و با ایستادن میره بالا پس ممکنه فن به دلیلی کار نمیکنه (فیوز , رله , سیم کشی , خرابی فن , مشکل در سنسور حرارت موتور , کثیفی بیرونِ رادیاتور و غیره)
======================================
تکون خوردن آمپرها با ترمز گرفتن یا روشن کردن کولر یا روشن کردن چراغها و غیره ممکنه علتش درست اتصال نداشتن سیم منفی به بدنه و یا درست اتصال نداشتن سیمها و بستهای باتری باشه و یا نازک بودنِ سیم اتصالِ منفی باتری به به بدنه







با سلام خدمت اساتید محترم
خواستم بگم با کمک و راهنمایی شما تونستیم مشکل نوسان عقربه های آمپر آب ماشینو حل کنیم. یک سیم 6 رو با به بدنه اتصال دادیم و سر دیگه رو به قطب منفی باطری زدیم و مشکل بالارفتن آمپر آب در هنگام اوج مصرف باطری (روشن شدن چراغها در شب، ترمز گرفتن، کولر زدن و ...) حل شد.
اما این لعنتی بازهم مارو اذیت کرد
امروز رفتیم استارت زدیم دیدم ماشین روشن نمیشه. یعنی استارت میخوره حتی صدای پمپ بنزین هم میاد، چراغهای داشبرد همه مثه حالت عادی روشن میشن... ولی ماشین روشن نمیشه... درست مثه وقتیکه دزدگیر قفل باشه و ماشین فقط استارت هرز میخوره. فیوزها رو چک کردم دوتا شون سوخته بودن عوضشون کردم ولب بازم وضعیت تغییری نکرد. الان هم دیگه نگرانم که با سعی و خطا تعمیر کنمش چون باطریش داره خالی میشه. آیا ممکنه فیلتر بنزین اینقد کثیف شده باشه که بنزین به موتور نرسه و باعث این موضوع شده باشه؟
ماشین mvm110
تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: Re:

پست توسط mohammad-ranjbar »

با سلام خدمت اساتید محترم
خواستم بگم با کمک و راهنمایی شما تونستیم مشکل نوسان عقربه های آمپر آب ماشینو حل کنیم. یک سیم 6 رو با به بدنه اتصال دادیم و سر دیگه رو به قطب منفی باطری زدیم و مشکل بالارفتن آمپر آب در هنگام اوج مصرف باطری (روشن شدن چراغها در شب، ترمز گرفتن، کولر زدن و ...) حل شد.
اما این لعنتی بازهم مارو اذیت کرد
امروز رفتیم استارت زدیم دیدم ماشین روشن نمیشه. یعنی استارت میخوره حتی صدای پمپ بنزین هم میاد، چراغهای داشبرد همه مثه حالت عادی روشن میشن... ولی ماشین روشن نمیشه... درست مثه وقتیکه دزدگیر قفل باشه و ماشین فقط استارت هرز میخوره. فیوزها رو چک کردم دوتا شون سوخته بودن عوضشون کردم ولب بازم وضعیت تغییری نکرد. الان هم دیگه نگرانم که با سعی و خطا تعمیر کنمش چون باطریش داره خالی میشه. آیا ممکنه ف_*ل_ن*__ر بنزین اینقد کثیف شده باشه که بنزین به موتور نرسه و باعث این موضوع شده باشه؟
ماشین mvm110
تصویر[/quote]

سلام دوست عزیز
خدا رو شکر که مشکلتون حل شده
همیشه قبل از اینکه کار بدین دست مکانیک خودتون یه تجزیه تحلیل بکنید و ببنید ایا منطقی هست تشخیص مکانیک یا نه
اگر استار میچرخه و موتور درگیر نمیشه اتو ماتیک استارت (یه قطعه گرد فلزی روی استارت ) گیر کرده یا خراب شده که دنده استارت با فلایویل درگیر نمیشه(مشکل و خرابی دوشاخه کلاج و اهرم ها و پین های س اتو ماتیک استارت )
با زدن چند تا تقه کوچیک با یه چیز سبک درست میشه مثلا با اچار 13 یا یه پیچگوشتی متوسط
اگر موتور میچرخه پس باید
جرقه سر شمع و تایم چک بشه تایم پاره نکرده باشه
اگر جرقه نبود
رله برق کوئل و کوئل و سوکت کوئل وسنسور دور موتور چک بشه
اگر موقع استارت زدن پمپ بنزین قطع میشه امکان داره از سنسور دور موتور باشه
رله اصلی برق
سوکت استپر موتور
پتانسیو متر دریچه گاز

بهتره بفرمایید کدوم فیوز ها سوخته که به احتما زیاد عیب از همون قسمت هست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: Re:

پست توسط melmdoost »

mohammad-ranjbar نوشته شده:با سلام خدمت اساتید محترم
خواستم بگم با کمک و راهنمایی شما تونستیم مشکل نوسان عقربه های آمپر آب ماشینو حل کنیم. یک سیم 6 رو با به بدنه اتصال دادیم و سر دیگه رو به قطب منفی باطری زدیم و مشکل بالارفتن آمپر آب در هنگام اوج مصرف باطری (روشن شدن چراغها در شب، ترمز گرفتن، کولر زدن و ...) حل شد.
اما این لعنتی بازهم مارو اذیت کرد
امروز رفتیم استارت زدیم دیدم ماشین روشن نمیشه. یعنی استارت میخوره حتی صدای پمپ بنزین هم میاد، چراغهای داشبرد همه مثه حالت عادی روشن میشن... ولی ماشین روشن نمیشه... درست مثه وقتیکه دزدگیر قفل باشه و ماشین فقط استارت هرز میخوره. فیوزها رو چک کردم دوتا شون سوخته بودن عوضشون کردم ولب بازم وضعیت تغییری نکرد. الان هم دیگه نگرانم که با سعی و خطا تعمیر کنمش چون باطریش داره خالی میشه. آیا ممکنه ف_*ل_ن*__ر بنزین اینقد کثیف شده باشه که بنزین به موتور نرسه و باعث این موضوع شده باشه؟
ماشین mvm110
تصویر


سلام دوست عزیز
خدا رو شکر که مشکلتون حل شده
همیشه قبل از اینکه کار بدین دست مکانیک خودتون یه تجزیه تحلیل بکنید و ببنید ایا منطقی هست تشخیص مکانیک یا نه
اگر استار میچرخه و موتور درگیر نمیشه اتو ماتیک استارت (یه قطعه گرد فلزی روی استارت ) گیر کرده یا خراب شده که دنده استارت با فلایویل درگیر نمیشه(مشکل و خرابی دوشاخه کلاج و اهرم ها و پین های س اتو ماتیک استارت )
با زدن چند تا تقه کوچیک با یه چیز سبک درست میشه مثلا با اچار 13 یا یه پیچگوشتی متوسط
اگر موتور میچرخه پس باید
جرقه سر شمع و تایم چک بشه تایم پاره نکرده باشه
اگر جرقه نبود
رله برق کوئل و کوئل و سوکت کوئل وسنسور دور موتور چک بشه
اگر موقع استارت زدن پمپ بنزین قطع میشه امکان داره از سنسور دور موتور باشه
رله اصلی برق
سوکت استپر موتور
پتانسیو متر دریچه گاز

بهتره بفرمایید کدوم فیوز ها سوخته که به احتما زیاد عیب از همون قسمت هست[/quote]
.
.
.
.

ممنون از توضیحات فنی و زماینکه برای راهنمایی گذاشتین.
والا عرض کنم که من فیوزهای 30 آمپری رو عوض کردم و متاسفانه ابزار خاصی ندارم که بتونم باهاش چیزایی که گفتینو انجم بدم...
ولی دو مورد رو فک کنم بتونم متوجه بشم که ازونا هست یا نه
1. تایم پاره نکرده باشه
2. استار میچرخه و موتور درگیر نمیشه

یعنی بزارم رو دنده یک و استارت بزنم اگه ماشین حرکت رو به جلو داشت پس اینا دو تا نیست. درسته؟
رله رو چطور میتونم چک کنم؟؟؟
یعنی با چه وسیله ای باید چک ببینم سوخته یا نه؟
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: Re:

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام دوست عزیز
خدا رو شکر که مشکلتون حل شده
همیشه قبل از اینکه کار بدین دست مکانیک خودتون یه تجزیه تحلیل بکنید و ببنید ایا منطقی هست تشخیص مکانیک یا نه
اگر استار میچرخه و موتور درگیر نمیشه اتو ماتیک استارت (یه قطعه گرد فلزی روی استارت ) گیر کرده یا خراب شده که دنده استارت با فلایویل درگیر نمیشه(مشکل و خرابی دوشاخه کلاج و اهرم ها و پین های س اتو ماتیک استارت )
با زدن چند تا تقه کوچیک با یه چیز سبک درست میشه مثلا با اچار 13 یا یه پیچگوشتی متوسط
اگر موتور میچرخه پس باید
جرقه سر شمع و تایم چک بشه تایم پاره نکرده باشه
اگر جرقه نبود
رله برق کوئل و کوئل و سوکت کوئل وسنسور دور موتور چک بشه
اگر موقع استارت زدن پمپ بنزین قطع میشه امکان داره از سنسور دور موتور باشه
رله اصلی برق
سوکت استپر موتور
پتانسیو متر دریچه گاز

بهتره بفرمایید کدوم فیوز ها سوخته که به احتما زیاد عیب از همون قسمت هست[/quote]
.
.
.
.

ممنون از توضیحات فنی و زماینکه برای راهنمایی گذاشتین.
والا عرض کنم که من فیوزهای 30 آمپری رو عوض کردم و متاسفانه ابزار خاصی ندارم که بتونم باهاش چیزایی که گفتینو انجم بدم...
ولی دو مورد رو فک کنم بتونم متوجه بشم که ازونا هست یا نه
1. تایم پاره نکرده باشه
2. استار میچرخه و موتور درگیر نمیشه

یعنی بزارم رو دنده یک و استارت بزنم اگه ماشین حرکت رو به جلو داشت پس اینا دو تا نیست. درسته؟
رله رو چطور میتونم چک کنم؟؟؟
یعنی با چه وسیله ای باید چک ببینم سوخته یا نه؟[/quote]

پس چند تا ضربه بزنید روی اتوماتیک استارت با یر چیزی مثل یه پیچگوشتی یا حتی دسته جک تا گیرش رفع بشه
بدین یه دینامساز خوب استارت رو سرویس کنه
و بهتره یه سری ابزار تهیه کنید برای انجام خیلی از کار های ساده و صرفه جویی
یه راح دیگه برای رفع گیر استارت
بزارین عقب یا 2 یه 20 سانت هل بدین و بهد خلاص کنید ببینید استارد درگیر میشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: Re:

پست توسط melmdoost »

mohammad-ranjbar نوشته شده:سلام دوست عزیز
خدا رو شکر که مشکلتون حل شده
همیشه قبل از اینکه کار بدین دست مکانیک خودتون یه تجزیه تحلیل بکنید و ببنید ایا منطقی هست تشخیص مکانیک یا نه
اگر استار میچرخه و موتور درگیر نمیشه اتو ماتیک استارت (یه قطعه گرد فلزی روی استارت ) گیر کرده یا خراب شده که دنده استارت با فلایویل درگیر نمیشه(مشکل و خرابی دوشاخه کلاج و اهرم ها و پین های س اتو ماتیک استارت )
با زدن چند تا تقه کوچیک با یه چیز سبک درست میشه مثلا با اچار 13 یا یه پیچگوشتی متوسط
اگر موتور میچرخه پس باید
جرقه سر شمع و تایم چک بشه تایم پاره نکرده باشه
اگر جرقه نبود
رله برق کوئل و کوئل و سوکت کوئل وسنسور دور موتور چک بشه
اگر موقع استارت زدن پمپ بنزین قطع میشه امکان داره از سنسور دور موتور باشه
رله اصلی برق
سوکت استپر موتور
پتانسیو متر دریچه گاز

بهتره بفرمایید کدوم فیوز ها سوخته که به احتما زیاد عیب از همون قسمت هست

.
.
.
.

ممنون از توضیحات فنی و زماینکه برای راهنمایی گذاشتین.
والا عرض کنم که من فیوزهای 30 آمپری رو عوض کردم و متاسفانه ابزار خاصی ندارم که بتونم باهاش چیزایی که گفتینو انجم بدم...
ولی دو مورد رو فک کنم بتونم متوجه بشم که ازونا هست یا نه
1. تایم پاره نکرده باشه
2. استار میچرخه و موتور درگیر نمیشه

یعنی بزارم رو دنده یک و استارت بزنم اگه ماشین حرکت رو به جلو داشت پس اینا دو تا نیست. درسته؟
رله رو چطور میتونم چک کنم؟؟؟
یعنی با چه وسیله ای باید چک ببینم سوخته یا نه؟[/quote]

پس چند تا ضربه بزنید روی اتوماتیک استارت با یر چیزی مثل یه پیچگوشتی یا حتی دسته جک تا گیرش رفع بشه
بدین یه دینامساز خوب استارت رو سرویس کنه
و بهتره یه سری ابزار تهیه کنید برای انجام خیلی از کار های ساده و صرفه جویی
یه راح دیگه برای رفع گیر استارت
بزارین عقب یا 2 یه 20 سانت هل بدین و بهد خلاص کنید ببینید استارد درگیر میشه[/quote]
.
.
.
.
ابزار که مولتی متر و پیچ گوشتی و انبر دست و آچار فرانسه و انبر قفلی دارم ولی مثلا آچار 10 ندارم که بخوام شمع و وایرو چک کنم.
میفرمایین چطو رله رو از تو مدار چک کنم؟
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

pervisir نوشته شده:کجا میشه تهیه کرد ؟

در گوگل سرچ کنید (دیاگ بلوتوثی) براتون میاد در سایت ایسام با ضمانت میفروشن اگر مشکلی داشت یا به ماشینتون نخور میتونید پس بفرستین و مبلغتون رو دریافت کنید.

و برای پاک کردن خطا ها هم دستگاه کوچکی هست که ایسیو را ریست میکنه هردو باهم حدودا 120هزار میشه که این دو رو داشته باشین کلی سرفه جوی در هذینه ها میشه هر دیاگ تعمیرگاهی 10هزارتومن پرایده حالا ماشین های مدل بالا گرانتر. و اینکه میدونید چه قطعه ای خطا داده و مشکل داره دست به اچار باشید خودتون مشکل رو برطرف میکنید خودتون مکانیک ماشینتون میشوید. هسن خوبی اینکه قطعه رو بشناسی کسی نمیتونه سرتون کلاه بزاره و خرج بتراشه.
دیاگ های پیشرفته تر فارسی زبان دیاگ سخنگو هم هست اما هذینه بره همین خیلی خوب جواب داده.


مثال ماشینم مشکل سنسور اکسیژن o2را اعلام کرد. عوضش کردم. و سوزن انژکتور سیلندر 4 که سوکتش سولفاته شده بود. اگر مکانیک بود بکل سوزن هارو باز میکرد حداقل 70هزار باید میدادین ولی من با یه سمباده برطرف کردم.

خطا کوئل رو نشون داد که پایه Bخطا میداد که میشه پایه شماره دو سیمش اتصالی داشت برطرف کردم. تعمیرکار میگه کوئل نیم سوز شده اینجوری خرج برا ادم باز میکنند.
ولتاژ باطری رو دقیق نشون میده باید بین 13 الی 14 نوسان خیلی کمی داشته باشه اگر از 14به بالا بره یعنی ذغال های دینام داره تمام میشه نه ندانسته پول به باتری بدین ولی مشکل برطرف نشه.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
2 نکته ی بسیار مهم برای دست به آچارها:
1- خیلی از آچارها اگر دستِ دوم و کهنه هم باشه اصلاً مهم نیست و قیمتش هم خیلی ارزانتر از نو هست و چه بسا باکیفیت تر هم هست چون قدیمیه . پس اگر در محل زندگیتون مغازه های فروش آچارهای دست دوم هست برید قیمتها رو بپرسین و مقایسه کنین با قیمت آچارهای نو که اکثرش هم بنجل و بی کیفیت هست یا میشکنه یا هرز میشه . خرید کهنه ی سالم و باکیفیت خیلی باصرفه تره
در ایران متاسفانه ابزار بسیار گران و اکثرا بنجل هست
جعبه بوکس 100 قطعه ای که بنده در کویت خریدم 100.000 تومن , همون جعبه بوکس در ایران 300.000 تومن !!!!!
خلاصه دست دوم سالم و بی تَرک کار رو راه میندازه
================================
2- فقط آچارهایی که لازم دارین رو بخرین نه همه چیز
یعنی ببینین در ماشینتون چه پیچهایی هست که آچارش رو لازم دارین , فقط همونها رو بخرین , اون هم بهتره اول برید سراغ دستِ دومِ باکیفیت
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام دوستان
یکی از خرج های سنگین نگهداری هر ماشینی تعمیر موتور هست که علاوه بر هزینه بالا هیچ وقت موتور تعمیری مثل موتور کارخانه کار نخواهد کرد چون (بی دقتی تراشکار و مکانیک ، کالیبره نبودن انواع ابزار دقیق و عدم استفاده از خیلی از ابزار ها و بی تجربه دونستن اونایی که استفاده میکنن ، کیفیت پایین و قطعات بنجل به خصو توی بازار ایران )

خوب بهترین راه چاره ای که این وسط به نظر میرسه و برای هر موتوری حیاتی هست استفاده از اب و روغن خوب و با کیفیت و تعویض به موقه و چک کردن زود هنگام اونا و دقت توی خرید و کیفیت

به نظر من هرچی برای روغن موتور بیشتر خرج کنیم بهتره (البته نه جنس تقلبی چون توی ایران روغن خارجی نداریم مگر اینکه کسی برا خودش از خارج کشور اورده باشه یا ته مونده 7یا8 سال قبل انبار باشه )
روغن های خارجی توی ایران بهترین حالتش پرشدن با روغن ایرانی هست اونم به شرطی که با روغن بازیافتی و روغن سوخته پرنشده باشه

راننده کامیون بار روغن بهران از شرکت زده برا نمایندگی وسط راه بار اصلی رو به یکی دیگه فروخته بود و بشکه های بهران پرشده با روغن تصفه و پلمپ شده داده به نمایندگی که بعد از دو بار گند کارش دراومد (یه تعویض روغنی حساس فهمیده بود )
حتی به روغن های درجه کیفی پایین ایرانی هم رحم نمیکنن و تقلبی میزنن
به نظر من بهتره روغن رو ایرانی و از نمایندگی تهیه کنید و نه به حرف تعویض روغنی گوش کنید نه روغن فروش (هرچی توصیه کرد این خوب اون خوبه همه اینو میریزن بی خیال)
فقط به سطح کیفی و درجه گرانروی روغن دقت کنید و بازم تاکید میکنم تا حد امکان از نمایندگی و پلمل بخرید
جوری روغن توتال تقلبی میزنن اینجا که ببری شرکت توتال خودش عمرا بتونه تشخیص بده که بسته بندی تقلبی هست
دوستا لطفا تجاربشون رو در مورد انواع روغن و کار کرد روغن و ماشین و نوع ماشین و صدای موتور و.... بفرمایدن
روغن رو به موقع و همراه با فیلتر عوض کنید و کارکرد توی ترافیک شهری و دمای بالای موتور و فشار اوردن رو هم در نظر بگیرید
توی ایران ها هم فیلتر سرکان کیفیت خوبی داره
موقع خاموش شدن موتور پولکی های فیلتر روغن باید بسته بشه و مانع از تخلیه فیلتر بشه تا موقع استار فشار روغن راحت تر تامین بشه و چراغ روغن زود خاموش بشه (بیشتر صدمه به موتور لحظه استارت ایجاد میشه )

من خیلی هارو دیدم که اصلا روغن موتور خودروشون رو چک نمیکنن توی مسافرت ها هر چند تا ماشین که باشیم خودم تک به تک اب و روغن و ..... چک میکنم چون خرابی کی از ماشین ها مساوی با بهم خوردن برنامه سفر و الاف شدن همه
مثلا همین چند روز پیش پژو یکی از اقوام هر 200 کیلومتر نیم لیتر روغن کم میکرد و هی باید روغن اضافه میکردی (ماشین رو جدید گرفته بود و تعویض روغنی برای روغنی که ریخته بود کم میکرد تا با بهران سوپر پیشتاز 20w50 تعویض شد)

بیشتر تعویض روغن ها درجه کیفی و معدنی و سنیتیک و.... براشون معنایی نداره و فقط میدونن 10w40 یا 20w50 یا غیره و واسگازین هم اغلب 85w140 استفاده میکنن و برای هر ماشینی از بنز و پژو و BMW تا باری و خاور تریلی همونو میریزن
دیدم حتی طرف برای موتور پژو روغنی ریخته که برا کامیون مبزه و گفته همه راننده ها ازش راضی هستند (بماند که بعضی از روغن ها قابیل استفاده توی دیزلی سبک و بنزینی رو دارند ولی نه دیزلی سنگین و بنزینی )
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام دوستان
از همه خواهش میکنم به این تایپیک یه سری بزنید و نظرات و تجربیات تون رو بنویسید انشالله بتونیم اطلاعات خوبی جمع اوری کنیم
topic-t121049.html#p468562
ممنون از همه دوستان عزیز
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

سلام دوستان
یکی از عمده مشکلات هر خودرویی پتنچری لاستیک هست و بهترین راه برا اون استفاده از پمپ باد و باد کردن مجدد لاستیک تا رسیدن به اپارات هست به خصوص برای لاستیک های توبلس
این مدل پمپ (واسطه ) قدیم برای باد کردن لاستیک خودرو با استفاده از کمپرس موتور استفاده می شده و وسیله ی جالب و قابل اعتمادی به نظر میاد و ساختن اونم به نظر کار پیچیده ای نیست
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

لطفا دوستان راهنمایی و همفکری بکنند تا بتونیم نفری یه دونه از اینا بسازیم (هزینه کم و کارایی بالا)
به نظرتون میشه این وسیله رو بدون سوپاپ یکطرفه ساخت و توان باد کردن بدون سوپاپ خواهد داشت
مثل این
[External Link Removed for Guests]
یا اگر نیاز به سوپاپ باشه چه جوری تهیه کنیم (یه سوپاپ حاضری صنعتی که بشه به قیمت مناسب خرید )
یا یه سوپاپ بسازیم با کمک یه تراشکار
یکی از دوستان تعریف میکرد که ساچمه داخل این وسیله وارد موتور شده (موتور مکش کرده بود) بود و مجبور شده بودند متور ماشین رو تو کوه باز کنند(برای شکار رفته بودند)
ممنون دوستان
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: Re:

پست توسط ho3ein2000 »

melmdoost نوشته شده:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
melmdoost نوشته شده:
میزان جابجایی عقربه آب بعضی اوقات تا انتها یعنی خط های قرمز هم میره و بعضی وقتا هم تا دو خط بالا میره.
توضیحات اضافی: در تمامی اوقات عقربه از خط وسط پایین تر نمیاد. یعنی بین خط وسط و دو خط سبز رنگ بالایی یا دو خط قرمز بالایی در حال نوسانه!


سلام
یکی از علائم خرابی ترموستات اینه که یهو حرارت خودبخود میره بالا بعدش یهو برمیگرده پائین که علتش گیرکردن دریچه ی ترموستات هست
حتی اگر یک بار هم این اتفاق بیافته ترموستات باید عوض بشه خصوصاً برای کسی که عادت نداره حداقل دو سه دقیقه یک بار یک نگاه یک ثانیه ای بندازه به آمپرها و ماشینش هم آلارم هشدار بالا رفتن حرارت نداره
اما اگر بدون گاز دادن آمپر میره بالا و با گاز دادن میاد پایین پس سیستم کولانتش کمه
اگر با حرکت میاد پائین و با ایستادن میره بالا پس ممکنه فن به دلیلی کار نمیکنه (فیوز , رله , سیم کشی , خرابی فن , مشکل در سنسور حرارت موتور , کثیفی بیرونِ رادیاتور و غیره)
======================================
تکون خوردن آمپرها با ترمز گرفتن یا روشن کردن کولر یا روشن کردن چراغها و غیره ممکنه علتش درست اتصال نداشتن سیم منفی به بدنه و یا درست اتصال نداشتن سیمها و بستهای باتری باشه و یا نازک بودنِ سیم اتصالِ منفی باتری به به بدنه



با سلام خدمت آقای آسمانی
عرض کنم که رادیاتور این ماشین و کولانتش تازه تعویض شده و نو هست. پس مشکل گرفتگی رادیاتور منتفیه. مشکل دقیقا همینیه که شما گفتی... امشب دقیقا دیدم که در حالت عادی موقعی که ماشین در حال راه رفتن باشه همه چی اوکیه ولی موقعی که ترمز میگیریم یدفه درجه شروع میکنه به بالا رفتن، هیچ خبری از جوش آوردن نیست. حتی درب مخزن پلاستیکی آب رادیاتورو باز کردم ، آبش داغ بود ولی جوش نبود... بعد 1-2 دقیقه هم فنش روشن شد... اما حتی موقعی که ماشین واستاده، ترمز میگریم یا کولر روشن میشه یا چراغ روشن میشه آمپر شروع به بالا رفتن میکنه... برعکس چراغو خاموش کردیم و ترمز گرفتیم دیدیم که بالا رفتن آمپر آب خیلی آروم بود... یه ارتباط مستقیمی بین ترمز گرفتن و بالا رفتن آمپر آبه... اون تعمیرکار قبلی هم اشاره کرده بود که باید سیم اتصال بدنه (سیم 2.5) از دوجای بدنه به قطب منفی باتری بزنم... من یه سیم 1.5 دستم بوود و اونو زدم که جواب نداد... امیدوارم با سیم 2.5 جواب بده...
از دست این ماشینای مزخرف چینی... تصویر

سلام دوست خوبم
من این مورد رو تجربه کردم و اگر تمام موارد برقی رو چک کردید و اوکی بود
میتونید به نیم سوز بودن واشر سر سیلندر هم فکر کنید که از من از همون واشره نازنین بود
امیدوارم از برای شما چنان نباشدتصویر
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:با سلام نه این روش نمیتونه تست دینام باشه چون ممکنه باتری کاملا شارژ و سرحال باشه
و ضعف دینام رو پوشش رو بده
برای تست دینام میتونید به بااتری ساز مراجعه کنید
سیم های اتصال به بدنه رو کنترل کردید؟


سلام
بله تست الترناتور و دینام هرکدوم دستگاه خاص خودش رو داره ولی این تستی که من گفتم رو معمولا بیشتر از 90 درصد باطری ساز ها انجام میدن
باطری کارش جبران افت ولتاژ دینامه وباطری نهایتا بتونه 13 بده نه بیشتر و من گفتم 14 ولت پایدار و سرعت برگشتن به 14 ولت و زمان عکس العمل رگولاتور دینام و توانایی تولید جریان بالا توی دور پایین
البته باطری قوی شاید بتونه تا حدودی جلوی این مشکل رو بگیره (توی ترافیک کمبود رو جبران کنه )
ممنون از راهنمایی و همفکری دوستان

اوه آره این مورد حق با شماست
چون اگه دینام کار نکنه باطری نمیتونه 14 ولت رو پوشش بده
اونم زیر بار..بازم مرسی از یادآوریتون
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”