اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: جمعه 4 مهر 1393, 8:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط melmdoost »

با سلام خدمت اساتید محترم.
میخواستم بپرسم داستان این رنگ دود خروجی اگزوز چیه؟
دیروز ماشین رو بردم پیش مکانیک. تعمیرکار یه شاگردش گفت پدال گاز رو فشار بده. دورموتور تا نزدیک 7000 میرفت... بعدش از اگزوز دود بسیار رقیق خاکستری مایل به آبی، خارج میشد. دودش بعد 2-3 ثانیه محو میشد. گفتن اشکال داره موتور و ممکنه از رینگ پیستون باشه. یه مکانیک گفت ممکنه از سنسور باشه.
خلاصه میخواستم بدونم موتوری که تا دور 5000 هیچ آثاری از دود رقیق خاکستری مایل به آبی نداره اما با فشار بیشتر پدال گاز تا 7000 این دود ظاهر میشه، آیا اشکالی وجود داره؟
یه سوال دیگه: اینکه ماشین روشنه و در حال حرکته- کولر هم روشنه- بعد یهو چراغ باتری روشن بشه و 2 ثانیه بعد خاموش بشه ، یعنی چی؟
ماشین mvm110
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

melmdoost نوشته شده:با سلام خدمت اساتید محترم.
میخواستم بپرسم داستان این رنگ دود خروجی اگزوز چیه؟
دیروز ماشین رو بردم پیش مکانیک. تعمیرکار یه شاگردش گفت پدال گاز رو فشار بده. دورموتور تا نزدیک 7000 میرفت... بعدش از اگزوز دود بسیار رقیق خاکستری مایل به آبی، خارج میشد. دودش بعد 2-3 ثانیه محو میشد. گفتن اشکال داره موتور و ممکنه از رینگ پیستون باشه. یه مکانیک گفت ممکنه از سنسور باشه.
خلاصه میخواستم بدونم موتوری که تا دور 5000 هیچ آثاری از دود رقیق خاکستری مایل به آبی نداره اما با فشار بیشتر پدال گاز تا 7000 این دود ظاهر میشه، آیا اشکالی وجود داره؟
یه سوال دیگه: اینکه ماشین روشنه و در حال حرکته- کولر هم روشنه- بعد یهو چراغ باتری روشن بشه و 2 ثانیه بعد خاموش بشه ، یعنی چی؟
ماشین mvm110



سلام دوست عزیز
خب از یه موتور معمولی نباید انتظار داشت که توی دور موتور 7000 هیچ روغنی بالا نکشه البته این بیشتر از اون که به موتور ربط داشته باشه به روغن موتور و توانایی اون توی دور های بالا بستگب داره پیشنهاد میکنم روغن ایرانی (بهران و ایرانول و پارس )با درجه API بالاتر استفاده کنید و بهتره خودتون از نمایندگی روغن و سربسته تهیه بفرمایید
قبل از هرگونه باز کردن موتور باید اول تست کمپرس و فشار بشه و بعد باز بشه
یهو روشن خاموش شدن چراغ دینام (به شکل باطری) نشان از تمام شدن زغال دینامه توی خیلی از مواقع یا اینکه تسمه شل هست و موقع وصل شدن کلاج کولر یه لحظه دینام نمیچرخه (توی دور پایین پیش میاد )
به نظر من شما پیش اون مکانیک نرو چون بیخودی میخواد موتور رو باز کنه و برا خودش اشتغال زدایی کنه (دفعه قبل هم میخواست سرسیلندر رو باز کنه )
موتورتون چند تا کا کرده

هیچ وقت بی دلیل موتور رو باز نکنید
2روش ساده برای برای تست موتور که تو تایپیک عیب یابی نوشته بودم
خیلی راحت و ارزان
تست با فشار هوا برای احتمال کج شدن سوپاپ و خرابی واشر :
تست تخصص که باید درست پیستون توی نقطه انفجارباشه تا تمامی سوپاپ ها بسته باشه و با با فشار حدودی 80 تا 100 PSI از جای شمع تزریق بشه (و میشه فشار رو 140 تا 150 تو موتور هایی تنفش طبیعی و 180 تا 240 تو موتور های توربو تست کرد)
صدای نشتی از داخل اب یا روغن یعنی واشر سرسیلند
صدا از منیفولد دود یا هوا خرابی سوپاپ دود یا هوا
صدا از سیلندر های اطراف خرابی واشر سرسیلندر

تست کمپرس موتور
همه شمع ها رو باز میکنیم و کمپرس سنج میبندیم و بنزین و جرقه رو قطع میکنیم و استارت میزنیم .
توی حداکثر 5 بار کمپرس باید محدوده نمال برسه
موتور باید توی دمای نرمال و گرم باشه(یه مدت روشن باشه تا به دمای نرمال برسه)
ولتاژ باطری نباید حین استارت از 10.5 کمتر بشه
اگر دیدید کمپرس کمتر از مقداره مجازه باید چند سی سی روغن موتور ترجیحا 20w50یا واسگازین از جای شمع بریزید توی سیلند و استارت بزنید و اگر کمپرس موتور تغییر فاحشی داشت پس رینگ پیستون ضعیف کرده و باید باز بشه

تست کمپرس گیری و و تست با فشار هوا میتونه مشکل موتور رو معلوم کنه
مکانیکی که میگه باید باز کنم تاببینم مثل این میمونه که دکتر شکم طرف رو پاره کنه تا ببینه احتمالا کدوم عضو مشکل داره یا اصلا طرف سالمه

حداکثر توی چه دوری دنده عوض میکنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
نه بطور مستقیم و در حد یکی دو قطره وارد منیفولد میشه
البته ایشون نزدیک 5 سال تجربه کردند این سیستم رو خودرو خودشون
میخواستم ببینم نظر شما چیه
البته این بیشتر بدرد راننده تاکسی ها میخوره که خوارکشون سی ان جی هست
که اون هم با دیدن صفوف چند کیلو متری پشیمون میشه آدم



به نظر من این اصلا درست نیست چون به مرور زمان باعث دوده گرفتن سر پیستون و اتاقک انفجار و سوپاپ ها خواهد شد

دوستانی که خودروی سی ان جی سوز دارند تا چه حدی میتونن هزینه کنند برای اینکه روی حالت سی ان جی شرایط زیر رو داشته باشند :
افزایش شتاب گیری خودرو حتی خیلی بهتر از بنزین
کاهش سوخت مصرفی (سی ان جی )
افزایش قدرت و راندمان موتور و افزایش لذت رانندگی
افزایش عمر موتور(تضمینی) و کارکرد بهتر موتور روی گاز
لازم به ذکره که این کاملا توجیح علمی و عملی داره و از روش های از من در آوردی نیست

انشاالله
در صورت استقبال و به صرفه بودن اقدام به تولید پکیجی برای این کار خواهم کرد که حتی بشه روی بنزین هم تا حدودی کارایی داشته باشه (تضمین میدم با گاز خیلی بهتر از بنزین ماشینتون راه خواهد رفت )

بنده شخصا که از گاز س ان جی استفاده میکنم دوگانه دستی اگر این دستگاه مشکلات ادونسر رو برطرف کنه یعنی اختلالهای که ادونسر روی ایسیو میندازه و خطاها ضاهر میشن در صورتی که قطعه سالمه ولی خطا بالا میاد . دستگاه بتونه عملکرد درست رو روی دوگانه دستی ها انجام بده واقعا مشتری خوبی خواهد داشت

اکثرا دوگانه دستی ها مشکل خطا سنسور دارن در صورتی که سنسور خراب نمیشه ولی خطا باعث روشن شدن چک میشه و خیلی از دوستان هی لوازم عوض میکنند این ازار دهنده هست.

این مشکل رو دستگاهتون حل کنه خیلی عالی هست این همه که پول سنسورهارو دادیم یکباره پول دستگاهتون میدیم اینذهمه اذیت نمیشیم.

من هر چن دستگاه دیاگ خریدن بیشتر بخاطر همین مشکلات خطا ها ولی در هر صورت اذیت میکنه .


مشکل در خشک کار کردن ماشین.
و حرارت بالا ووووو ندارم نصبت به بنزین هم شتابم خوبه هم مصرفم هم اینکه ماشین بقدری نرم کار میکنه که گاهی تو جاده فکرمیکنم ماشین خاموشه . اینا به شمع سوزنی ایریدوم و روغن ایرانول 16000 هزار برمیگرده ماشین بی صدا و نرم.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

دوستان عزیز نظرشون درباره استفاده از روغن10w40برای موتور های پژو 405 چیه
لطفا دوستان تجربیات و اطلاعاتشون رو بفرمایند
من قبلا 20w50 استفاده میکردم و از وقتی 10w40 ریختم صدای کمتر موتور هم درجا و هم دور های بالا
گاز خورش خوب شده و راحت دور موتور میره بالاتر شتاب گیری بهتره شده
باره اولی که ریختم و فرداش رفتم یه جایی که 150 تا فاصله داشت متوجه صدای زوره خیلی ضعیف از گیربکس شدم که به نظر من بخاطر کم شدن صدای موتور نرمی بیش از حد موتور این صدا شنیده میشد
برای این موتور کیفیت SGتوصیه شده هم 20w50هم 10w40
من هم 10w40 نیمه سینستیک میریزم با کیفیت SL و کم کردن نداره چون بیشتر توی جادست و اگر بود خودشو نشون میداد
بیشتر مکانیک ها 20w50 توصیه میکنند در صورتی که برای نوع 16 سوپاپ این موتور10w40 توصیه میکنن
موندم چی بریزم انقدر تحقیق کردم که میتونم کارخونه روغن بزنم
هرچی بیشتر تحقیق میکنم بیشتر وسواسی تر میشم
توصیه کارخونه توتال 7000 10W40 هست برای کارکرد 20 هزار تا ولی من با همین مشخصات ایرانی میریزیم و زیر 7 هزار کیلومتر تعویض میکنم
ویسگوزیته توتال7000 توی 100 درجه 14 و ویسگوزیته روغنی که من استفاده میکنم توی 100 درجه 14.5 هست
یه عده میگن برای زمستون خوبه و تابستون خوب نیست و زیادی رقیقه ولی به نظر من دمای موتور توی هر شرایطی همونه که هست بخصوص توی جاده
برای موتور های XU7 تولید 88 و به بعد روغن 10W40اصلا توصیه نمیکنم چون زیاد کم میکنه (کیفیت پایین این موتور ها)حتی خیلی از روغن های 20w50هم وقتی جاده میرید میبینید کم شده (مثل ایرانول 16000)مثلا نیم لیتر در 200 کیلومتر روی گاز و نیم لیتر در 500کیلومتر روی بنزین
بارها به تجربه روی ماشین هم سفر ها دیدم به خصوص توی ازاد راه و سرعت زیاد
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

من که سوپر پیشتاز 50-20 استفاده میکنم راضی ام
با سی ان جی صدای موتور از نصف هم کمتره برای من
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

تو یه وبگردی عصرانه صفحاتی دیدم که نش با شما بهاشتراک نذارم
همشون دروغ محض و کلاهبرداری مطلق هستند
موندم فروشنده این پولا رو چطور میخوره :grin:
محض مطالعه
[External Link Removed for Guests]
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:تو یه وبگردی عصرانه صفحاتی دیدم که نش با شما بهاشتراک نذارم
همشون دروغ محض و کلاهبرداری مطلق هستند
موندم فروشنده این پولا رو چطور میخوره :grin:
محض مطالعه
[External Link Removed for Guests]




سلام
متاسفانه از بی اطلاعی مزدم دارن سواستفاده میکنند
چطو ممکنه این همه تاثیر رو فقط از یک خازن داشت

تقویت جرقه حتما باعث افزایش راندمان موتور خواهد شد ولی نه تا این حد که موتور پژو و پراید بشه موتور ماکسیما
میتونید با موازی کردن یه پکیج خازن (خودتون بازی تعدادی خازن 16 ولت رو روی یه برد سوراخدار موازی کنید) با باطری ماشین و دادن سیم مثبت کوئل دوبل از همون خازن باعث افزایش جرقه خواهد شده
توصیه میکنم برق از رله رد کنید (یه رله تکی که معمولا بهش افتامات بوق میگن بگیرید و سیم مثبت از رله رد بشه و رله هم با مثبت ورودی از طرف رله دوبل به کوئل ) و توی نزدیک ترین جا به باطری روی سیم مثبت یه فیوز بزارید
اگر امکانش بود با وایر شمع مقاومت در حدود 4k و شمع سوزنی اصل استفاده کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:من که سوپر پیشتاز 50-20 استفاده میکنم راضی ام
با سی ان جی صدای موتور از نصف هم کمتره برای من




میشه بفرمایید سر چند تا عوض میکنید و وضعیت داخل موتور چه جوری هست
فیلتر رو سر چند تا عوض میکنید
ممون
منم واقعا از 10w40 سوپر پیشتاز راضیم
خیلی راحت دور موتور میره بالا و خیلی خوب نرم گاز میخوره و صدای موتور خیلی کم شده
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

سلام
زیر 10 هزار کیلومتر حتما عوض میکنم
ف ی ل ت ر هم یکی در میان عوض میکنم
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام خدمت دوستان
این کم صدا شدن موتور و نرمی و ... ملاک روغن موتور خوب نیست...
شما میتونید توی زمستون سرد که روغن مثلا مالتی گرید 10-40 نیازه و گرید این روغن تو این هوا به 10 میرسه از روغن تک درجه ای 50 استفاده کنید ! موتور خیلی بیصدا میشه ! ولی تو همون بیصدا کار کردن در حال خراب شدنه ...
یا تو گیربکس روغن غلیظ ..خاک اره بریزید..
اینا کارهایی که بنگاه های عوضی برای فروش ماشین میکنن ..
روغن باید از همون اول ریختن تو ماشین شروع کنه به پاک کنندگی داخل موتور و آلودگی ها رو بشوره و توی خودش معلق نگه داره و همین باعث میشه تا کم کم روغن تغییر رنگ بده و بره به قهوه ای روشن بعد کم کم قهوه ای تیره و بعد سیاه شدن.
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:سلام خدمت دوستان
این کم صدا شدن موتور و نرمی و ... ملاک روغن موتور خوب نیست...
شما میتونید توی زمستون سرد که روغن مثلا مالتی گرید 10-40 نیازه و گرید این روغن تو این هوا به 10 میرسه از روغن تک درجه ای 50 استفاده کنید ! موتور خیلی بیصدا میشه ! ولی تو همون بیصدا کار کردن در حال خراب شدنه ...
یا تو گیربکس روغن غلیظ ..خاک اره بریزید..
اینا کارهایی که بنگاه های عوضی برای فروش ماشین میکنن ..
روغن باید از همون اول ریختن تو ماشین شروع کنه به پاک کنندگی داخل موتور و آلودگی ها رو بشوره و توی خودش معلق نگه داره و همین باعث میشه تا کم کم روغن تغییر رنگ بده و بره به قهوه ای روشن بعد کم کم قهوه ای تیره و بعد سیاه شدن.


سلام
منظور از بیصدا کارکردن موتور بیشتر نرم و رون کارکردن موتور هست بخصوص توی استارت اول و موتور سرد
متاسفانه استفاده از روغن سنگین تر یامکمل روغن راه های کاهش صدا و کلاهبرداری یه سری افراد از خدا بی خبر هست
وظیفه اصلی روغن روانکاری و کاهش اصطکاک بین قطعات و در کنار اون انتقال حرارت و رسوب زدایی و پک کنندگی و گرفتن خاصیت اسیدی و.... هست
روغن خوب باید موتور رون باشه یعنی توی دور های بالا تر موتور رنم و کم صدا کار کنه (منظور روغنی نیست که جهت کلاهبرداری ریخته میشه)
معمولا موقع فروش ماشین به خصوص خانواده پژو روغنی میریزن که سنگین باشه و بخار و روغن سوزی و کم کردن رو نشون نده
خیلی وقت ها مکمل میریزن تو روغن تا روغن سوزی معلوم نشه اگزوز رو هم تو کارواش خوب میشورن که اثری از روغن نمونه
توصیه میکنم یه بار روغن سینیتیک خوب (ترجیحا :پارس یا بهران یا ایرانول) 10W40بریزید و بعد از 1000 تا صدای موتور رو بخصوص توی دور های بالا مقایسه کنید
تاکید میکنم روغن خوب باید اروم اروم شروع کنه به قهوه ای شدن و تا اخر سیاه شده
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

melmdoost نوشته شده:با سلام خدمت اساتید محترم.
میخواستم بپرسم داستان این رنگ دود خروجی اگزوز چیه؟
دیروز ماشین رو بردم پیش مکانیک. تعمیرکار یه شاگردش گفت پدال گاز رو فشار بده. دورموتور تا نزدیک 7000 میرفت... بعدش از اگزوز دود بسیار رقیق خاکستری مایل به آبی، خارج میشد. دودش بعد 2-3 ثانیه محو میشد. گفتن اشکال داره موتور و ممکنه از رینگ پیستون باشه. یه مکانیک گفت ممکنه از سنسور باشه.
خلاصه میخواستم بدونم موتوری که تا دور 5000 هیچ آثاری از دود رقیق خاکستری مایل به آبی نداره اما با فشار بیشتر پدال گاز تا 7000 این دود ظاهر میشه، آیا اشکالی وجود داره؟
یه سوال دیگه: اینکه ماشین روشنه و در حال حرکته- کولر هم روشنه- بعد یهو چراغ باتری روشن بشه و 2 ثانیه بعد خاموش بشه ، یعنی چی؟
ماشین mvm110

سلام
1- اگر مشکل فقط همین دود رقیق در دور موتور بالاست پس مشکلی نداره فقط به موقع روغن و فیلـتر رو عوض کنین و از روغن باکیفیت با گرانروی مناسبِ فصل استفاده کنید
دور موتور بالای 3000 نره و کمتر از 1500 هم نشه
سرعت هم بیشتر از 90 نشه مگر مجبور بشین
شما میتونین این چیزها رو رعایت نکنین اما اونوقت مقدار و سرعتِ استهلاک و فرسودگی موتور بیشتر و بیشتر میشه

2- این چراغ معمولاً علامتِ خارج شدنِ دینام از مدار هست و یا خارج شدنِ باتری از مدار
یعنی در این حالتها روشن میشه:
•پاره شدن تسمه دینام
• خرابی مدارهای الکترونیکی داخل دینام که کارش یکسو کردنِ برق متناوب و تنظیم ولتاژ هست . در ایران بهش میگن آفتامات دینام
•شل بودن بستهای باتری یا سیمهای وصل شده به سر باتری
•شل شدن یا درآمدنِ فیش دینام
ممکنه علتهای دیگه هم داشته باشه که بنده خبر ندارم ازش
ذغال دینام هم وقتی نزدیک تمام شدنش میشه چراغ باتری با نور کم روشن میشه و با گاز دادن خاموش میشه
گاهی هم خیس شدن داخل دینام باعث روشن شدن چراغ با نور کم میشه که بعد از کمی کار کردن و تبخیر آب خاموش میشه
باید دقت کنین که دقیقاً چه وقت روشن میشه و آیا کم رنگه یا پررنگ , آیا با گاز دادن خاموش میشه یا خودش خاموش میشه , آیا در دور آرام هست یا موقع رانندگی , موقع off کردنِ کمپرسور کولر هست یا موقع راه افتادنش , همیشه بعد از 2 ثانیه خاموش میشه یا مدتش متفاوت هست
دانستن اینها کمک میکنه به عیب یابی
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”