اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:دوستان عزیز سلام

رفتم گاز کولر زدم اما بعداً متوجه شدم طرف مقداری از کارش رو میزنه ...یعنی با اینکه گاز کولر بنده صفر بود ولی توی ۱۰ دقیقه گفت تمومه وکولر هم خوب سرد نمیکنه.
میخوام بدونم زدن گاز حدودا چند دقیقه طول میکشه ؟


سلام
مدتِ گاز زدن میتونه متفاوت باشه . مهم اینه که فشار گاز در خطِ سردِ کم فشار یعنی همون خطی که کپسول گاز بهش وصل میشه برسه به حدی که سازنده ی خودرو و کمپرسور توصیه کرده
اگر کپسول گاز پر و تازه باشه زودتر گاز میزنه , اگر نزدیکیهای خالی شدنش باشه بیشتر طول میکشه . سرعتِ کمپرسور هم تاثیر میذاره

مهم فقط زیر نظر داشتن فشار گاز هست تا مطمئن بشه گاز کافی هست
حالا هم دیر نشده . شما میتونین برین پیشش بهش بگین فشار گاز رو با کولر روشن در خطِ سردِ کم فشار بگیره تا مطمئن بشین کم گاز نزده البته باید از قبل بدونید فشار گاز کمپرسور ماشینتون چقدر باید باشه
==================================

مشکلِ دیگه نشتِ گاز هست یعنی ممکنه گاز کافی بزنه اما به علت خرابی یک یا چند اورینگ یا کمپرسور , گاز نشت کنه و فشارش افت کنه
برای همین اول باید هوایِ تا حدِ امکان بدونِ بخار آب بزنه توی سیستم و یک یا دو روز بعدش فشار رو چک کنه . اگر اصلاً افت نکرده باشه پس سیستم سالمه , اونوقت سیستم کاملاً تخلیه میشه با پمپِ مکشِ قوی و گاز زده میشه توی سیستم
معمولاً یک برچسب روی کمپرسور هست که نوع و مقدار گاز (refrigerant) و مقدار روغن (Compressor lubricant ) روش نوشته شده
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
در این لیبل , نوع گاز و فشارش در خطِ سرد کم فشار و خطِ داغِ پرفشار نوشته شده
[External Link Removed for Guests]
کپسول گاز همیشه به خط سرد کم فشار وصل میشه
اگر اشتباهاً به خط پرفشار وصل بشه ممکنه با کپسول بترکه


====================================
نکته ی مهم دیگه تعویض به موقعِ درایر یا اکومولاتور هست که کارش شبیه فیـلتر روغن موتور هست
باید حداکثر در آغاز تابستانِ پنجم عوض بشه
بعضیها میگن بابا کولر که داره کار میکنه و خوب هم خنک میکنه پس چرا بیخودی برم درایر عوض کنم و پول گاز هم بدم ؟
این حرفشون مثل اینه که یه نفر بگه بابا موتور ماشین که داره کار میکنه مشکلی هم نداره پس چرا بیخودی برم روغن و فـیلتر عوض کنم ؟

=======================================
تمیز بودنِ بیرون کندنسر هم خیلی مهم هست
بهتره اول فصل گرما از سمتِ داخل با فشار بسیار شدید آب شسته بشه تا حشرات و خار و خاشاک و گلهاش شسته بشه
این کار در مصرف بنزین هم خیلی تاثیر داره چون وقتی گاز خوب خنک بشه کمپرسور سبکتر و نرمتر میشه یعنی کمتر به موتور فشار میاد
=================================

ماشین احتیاج به مراقب و نگهداری و سرویس داره تا سرپا و سالم بمونه برای دهها سال و خدمت کنه به صاحبش
هر چی با ماشینش مهربانتر باشه و بهتر بهش برسه , ماشینش هم بهتر و بیشتر بهش خدمت میکنه و کمتر اذیتش میکنه و توی راه نمیمونه

خیلیها به خاطر بی توجهی به ماشینشون و یا خشن بودن با ماشینشون و یا اطلاع نداشتن از سرویس و نگهداری , ماشینشون جانشون رو هم گرفت با ترکیدنِ لاستیک یا بریدنِ ترمز یا فرمان یا آتش گرفتنش
ماشین موجود جاندار نیست اما بدجوری انتقام میگیره از صاحبش اگر باهاش بدرفتار باشه یا بهش نرسه
ماشین در یک لحظه میتونه تبدیل بشه به آلتِ قتاله و جانِ چندین نفر رو یکجا بگیره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
یکی از دوستان نوشته شده:دوستان عزیز سلام

رفتم گاز کولر زدم اما بعداً متوجه شدم طرف مقداری از کارش رو میزنه ...یعنی با اینکه گاز کولر بنده صفر بود ولی توی ۱۰ دقیقه گفت تمومه وکولر هم خوب سرد نمیکنه.
میخوام بدونم زدن گاز حدودا چند دقیقه طول میکشه ؟


سلام
مدتِ گاز زدن میتونه متفاوت باشه . مهم اینه که فشار گاز در خطِ سردِ کم فشار یعنی همون خطی که کپسول گاز بهش وصل میشه برسه به حدی که سازنده ی خودرو و کمپرسور توصیه کرده
اگر کپسول گاز پر و تازه باشه زودتر گاز میزنه , اگر نزدیکیهای خالی شدنش باشه بیشتر طول میکشه . سرعتِ کمپرسور هم تاثیر میذاره

مهم فقط زیر نظر داشتن فشار گاز هست تا مطمئن بشه گاز کافی هست
حالا هم دیر نشده . شما میتونین برین پیشش بهش بگین فشار گاز رو با کولر روشن در خطِ سردِ کم فشار بگیره تا مطمئن بشین کم گاز نزده البته باید از قبل بدونید فشار گاز کمپرسور ماشینتون چقدر باید باشه
==================================

مشکلِ دیگه نشتِ گاز هست یعنی ممکنه گاز کافی بزنه اما به علت خرابی یک یا چند اورینگ یا کمپرسور , گاز نشت کنه و فشارش افت کنه
برای همین اول باید هوایِ تا حدِ امکان بدونِ بخار آب بزنه توی سیستم و یک یا دو روز بعدش فشار رو چک کنه . اگر اصلاً افت نکرده باشه پس سیستم سالمه , اونوقت سیستم کاملاً تخلیه میشه با پمپِ مکشِ قوی و گاز زده میشه توی سیستم
معمولاً یک برچسب روی کمپرسور هست که نوع و مقدار گاز (refrigerant) و مقدار روغن (Compressor lubricant ) روش نوشته شده
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
در این لیبل , نوع گاز و فشارش در خطِ سرد کم فشار و خطِ داغِ پرفشار نوشته شده
[External Link Removed for Guests]
کپسول گاز همیشه به خط سرد کم فشار وصل میشه
اگر اشتباهاً به خط پرفشار وصل بشه ممکنه با کپسول بترکه


====================================
نکته ی مهم دیگه تعویض به موقعِ درایر یا اکومولاتور هست که کارش شبیه فیـلتر روغن موتور هست
باید حداکثر در آغاز تابستانِ پنجم عوض بشه
بعضیها میگن بابا کولر که داره کار میکنه و خوب هم خنک میکنه پس چرا بیخودی برم درایر عوض کنم و پول گاز هم بدم ؟
این حرفشون مثل اینه که یه نفر بگه بابا موتور ماشین که داره کار میکنه مشکلی هم نداره پس چرا بیخودی برم روغن و فـیلتر عوض کنم ؟

=======================================
تمیز بودنِ بیرون کندنسر هم خیلی مهم هست
بهتره اول فصل گرما از سمتِ داخل با فشار بسیار شدید آب شسته بشه تا حشرات و خار و خاشاک و گلهاش شسته بشه
این کار در مصرف بنزین هم خیلی تاثیر داره چون وقتی گاز خوب خنک بشه کمپرسور سبکتر و نرمتر میشه یعنی کمتر به موتور فشار میاد
=================================

ماشین احتیاج به مراقب و نگهداری و سرویس داره تا سرپا و سالم بمونه برای دهها سال و خدمت کنه به صاحبش
هر چی با ماشینش مهربانتر باشه و بهتر بهش برسه , ماشینش هم بهتر و بیشتر بهش خدمت میکنه و کمتر اذیتش میکنه و توی راه نمیمونه

خیلیها به خاطر بی توجهی به ماشینشون و یا خشن بودن با ماشینشون و یا اطلاع نداشتن از سرویس و نگهداری , ماشینشون جانشون رو هم گرفت با ترکیدنِ لاستیک یا بریدنِ ترمز یا فرمان یا آتش گرفتنش
ماشین موجود جاندار نیست اما بدجوری انتقام میگیره از صاحبش اگر باهاش بدرفتار باشه یا بهش نرسه
ماشین در یک لحظه میتونه تبدیل بشه به آلتِ قتاله و جانِ چندین نفر رو یکجا بگیره


سلام خدمت همه دوستان عزیز
ممنون از توضیحات کامل جناب اسمانی
شاید مشکل دوستمون خلا نکردن سیستم کولر قبل از تزریق گاز باشه و شایدم نوع گاز اشتباهی (چند نوع گاز برای کولر هست)
مخزن و بقیه سیستم تا حد امکان باید خلا بشه تا توی کاکرد گاز مشکلی پیش نیاد و معمولا موندن هوا توی مسیر موقع کارکرد کولر صدا ایجاد خواهد کرد
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

با سلام
دوستان و اساتید نظری در مورد دستگاه های کاملا مکانیکی برای نرم کردن کلاج دارند؟
همشون مدعی هستند بدون هیچ قطعه برقی یا هیدرولیکی و بدون حتی تغییر کورس پدال
مثلا کلاج آر دی رو مثل یک خودرو خارجی نرم میکنند
نظر شخصیه من اینه که چشم بسته میگم دروغ محض هست و شیادی
اگر سیستم کار آمدی بود کارخانه اعمالش میکرد
منتظر نظرات سازنده شما هستم
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
دوستان و اساتید نظری در مورد دستگاه های کاملا مکانیکی برای نرم کردن کلاج دارند؟
همشون مدعی هستند بدون هیچ قطعه برقی یا هیدرولیکی و بدون حتی تغییر کورس پدال
مثلا کلاج آر دی رو مثل یک خودرو خارجی نرم میکنند
نظر شخصیه من اینه که چشم بسته میگم دروغ محض هست و شیادی
اگر سیستم کار آمدی بود کارخانه اعمالش میکرد
منتظر نظرات سازنده شما هستم


سلام
اگر اشتباه نکنم من یه چیزی توی این مایه های دیدم
با بلند کردن اهرم دوشاخه بلبرینگ کلاج
یعنی اون جایی که سیم وصل میشه رو یه خورده بلند تر کرد و وقتی اهرم بلند تر بشه نیروی اهرم زیاد میشه پس برای فشردن کلاج نیروی کمتری میخواد
ولی با بلندتر شدن اهرم میزان کورس پدال کلاج زیاد تر میشه و برای کلاج گرفتن باید پاتون رو اول بیارید بالا بعد بذارید روی کلاج (مثل بالا رفتن از پله ) پس نمیشه کورس کلاج زیاد بشه (در ضمن جای بازی کلاج و فضا محدوده و سیم کوتاه و.. )
پس کلاج بالاتر تنظیم میشه یعنی وقتی کلاج کاملا بالاست بلبرینگ و حتی صفحه تا حدودی درگیره و این باعث میشه خیلی زود دیسک و صفحه و بلبرینگ مستهلک بشه
متاسفانه کلاه برداری توی کشور ما خیلی زیاد شده توصیه میکنم خیلی مواظب باشید (زنگ زده میگه برنده شدی 200 ملیون جایزه ادرس و اسمتو بگو تا سیمکارتت رو بفرستم برو جایزتو بگیر اونم بایه خط اعتباری زنگ زده

در ضمن لازم نبود به خودشون زیادی زحمت بدن تا کلاج ماشین نرم بشه کافی بود به جای کلاج سیمس از کلاج روغنی استفاده میشد مثل خیلی از پیکان ها
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 »

سلام
منم خیلی شک داشتم هی با خودم قوانین فیزیک و نیوتون رو انگولک میکردم
لطفا راجع به کلاج روغنی یه توضیحی بده
میشه رو 405 بست؟
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

ho3ein2000 نوشته شده:سلام
منم خیلی شک داشتم هی با خودم قوانین فیزیک و نیوتون رو انگولک میکردم
لطفا راجع به کلاج روغنی یه توضیحی بده
میشه رو 405 بست؟


سلام
کلاج روغنی یه پمپ مثل بوستر ترمز داره البته توی سایز کوچیک
با فشار پا روی کلاج احتمالا یه سیلندر با قطر بزرگتر فشرده میشه و به یه سیلندر با قطر کوچیکتر وصله و باعث میشه فشار زیز پا کم بشه یا اینکه با استفاده از خلا موتور یه دیافراگم مثل بوستر ترمز داره که خلا میشه و راحت تر کلاج میگیرید
شاید بشه با یکمی خلاقیت روی 405 نصب کرد
یه بوستر کوچیک زیر پدال و یه جک روی گیربکس که با فشار پا تزریق روغن جک اهرم گیربکس رو بکشه عقب
فکر نکنم بشه از سیستم اهرم تو 405 استفاده کرد چون توی پیکان پمپ کلاج با یه اهرم کوچیک وصل میشه
کلاج این ماشین اینقدرام سنگین نیست (البته توی ترافیک زیاد شاید یکم خسته کننده باشه ) و اینکه کلاج زیادی نرم هم باعث بشه زیاد پاتون رو بذارید روی کلاج
نگاه کنید ببینید زیر پدال کلاج سیم با یه کائوچو نصب شده یا یه قطعه فلزی
کائوچو با شکستن کلاج از کار میافته ولی خیلی نرمه و فلزی شکستن نداره و در عوض کلاج سنگین میشه
با روغن کاری سیم کلاج و گاز و اتصالات از جاهای متحرک هم خیلی نرم میشه م هم عمر سیم زیاد میشه و احتمال پاره شدن میاد پایین

چند تا عکس از کائوچو کلاج 405 و پرشیا و سمند
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

فکر کنم تا سال 84 از این مدل کابل کلاچ استفاده می شد که بهش کابل کلاچ بلند می گویند. از 85 به بعد از کابل کوتاه استفاده کردند که به دلیل کاهش طول و حذف انحنای کابل ،کلاچ نرم تر شد.
الان دیگه موقع تعویض کابل کلاچ ، از نوع کوتاه استفاده می کنند.
[External Link Removed for Guests]

اگر برعک بود بهتره سیم کوتاه تر نصب کنید با کائوچویی
سیم کوتاه باید این شکلی باشه از زیر باطری معلومه
[External Link Removed for Guests]
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام به همه مخصوصا محمد ها (آسمونی - رنجبر)
من خیلی وقته عادتمه بعد از هر باک بنزین زدن تریپ رو صفر میکنم ببینم چقدر راه رفته و برای اولین بار بود که از یه جایگاهی بنزین میزدم بعد اینکه از اپنجا بنزین زدم مصرف ماشین عجیب بالا رفته بود و شد صدی بیش از بیست تا ! و کم شدن بنزین رو میشد به چشم دید و دو دفعه بعد که رفتم جای دیگه بنزین زدم برگشت به همون حالت نرمال خودش...
حالا مساله اینه محمد رنجبر عزیز گفته بود پمپ عطسه میزنه یعنی داره هوا میفرسته به باک ولی اینجا عطسه نمیزد هوا نمیفرستاد ..حالا موندم چه آشغالی رو به اسم بنزین به مردم فروختن و چه عیبی میتونه به ماشین رسیده باشه؟
-میتونم برای تمیز شدن مسیر سوخت و انژکتور همراه بنزین از تینر استفاده کنم؟
برای تمیزی انژکتور غیر از شستشو با التراسونیک و تا حدودی بنزین سوپر چه راهی هست ؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major II
Major II
پست: 169
تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین 1387, 1:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 34 بار
سپاس‌های دریافتی: 376 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط sky_pesar »

سلام دوستان تعمیرکار خودرو منصف سمت غرب تهران کسی را میشناسید.
۱. جلوبندی ساز ، از سمت راننده بعضی وقتها صدای تق تق میاد توی فرمان حس میکنم .
۲. تسمه تایم و احتمالا باید عوض کنم . قابشو باز کردم از بیرون ترک ریز داشت.
۳. دود سیاه . انژکتور و سنیور اکسیژن و عوض کردم لیبی بد سوختن داره و دور بالا دود سیاه داره احتمال میدم از موتور تایمش لهم خورده با رگلاتور سوخت زیادی فشارش بالاست . مصرف ماشین تو شهر بین ۶ تا ۷ هست ( پراید ۸۴ ساژم )
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:سلام به همه مخصوصا محمد ها (آسمونی - رنجبر)
من خیلی وقته عادتمه بعد از هر باک بنزین زدن تریپ رو صفر میکنم ببینم چقدر راه رفته و برای اولین بار بود که از یه جایگاهی بنزین میزدم بعد اینکه از اپنجا بنزین زدم مصرف ماشین عجیب بالا رفته بود و شد صدی بیش از بیست تا ! و کم شدن بنزین رو میشد به چشم دید و دو دفعه بعد که رفتم جای دیگه بنزین زدم برگشت به همون حالت نرمال خودش...
حالا مساله اینه محمد رنجبر عزیز گفته بود پمپ عطسه میزنه یعنی داره هوا میفرسته به باک ولی اینجا عطسه نمیزد هوا نمیفرستاد ..حالا موندم چه آشغالی رو به اسم بنزین به مردم فروختن و چه عیبی میتونه به ماشین رسیده باشه؟
-میتونم برای تمیز شدن مسیر سوخت و انژکتور همراه بنزین از تینر استفاده کنم؟
برای تمیزی انژکتور غیر از شستشو با التراسونیک و تا حدودی بنزین سوپر چه راهی هست ؟



سلام جناب داریوش عزیز
من بیشتر شب دیروقت یا سر صبح بنزین میزنم برای همین جایگاه خلوته و فشار بالا و ورود هوا با عطسه کردن خودشو نشون میده
الزاما جایگاه هایی که هوا با سوخت مخلوط میشه عطسه نمیکنه و مخلوط کردن هوا هم خیلی راحت انجان میشه و هیچ هزینه ای برای پمپ ها نداره به این صورت که یکی از اتصالات مسیر لوله مکش از تانکر به پمپ فشار رو یه خورده (خیلی جزئی )شل بکنن تا هوا هم وارد سوخت بشه(چون سوخت سنگینتره و مسیر برای ورود هوا بازه )
اگز چیز دیگه ای به جز بنزین بود خودشو نشون میداد مثل بد کار کردن موتور یا نداشتن شتاب و کشش و یا دوده زدن شمع ها یا گرفتگی فیلتر
گازوئیل بود موتور نرم کار میکرد ولی شتاب و کشش نداشت و شمع ها معمولا دوده میزد و سوخت کمتر مصرف میشد (پس بنا به گفته شما گازوئیل نیست)
اب بود فیلتر میگرفت و ماشین سه کار میکرد و بازم شتاب و کشش نداشت
نفت بود ماشین شتاب و کشش کم میشد ولی زود تموم نمیشد
و اگر هم هوا بود که دیگر هیچ
اگز انژکتورهارو با التراسونیک تمیز شده بهتره شمع هار هم تمیز و فیلر کنید و فیلتر بنزین هم عوض کنید و یه محلول انژکتور شور خوب بریزید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام
احتمالا اینجور که من فکر میکنم یه جور بنزینی بود که کامل نمی سوخت یعنی تو ماشین خام سوزی درست کرده بود..
من تا حالا از این محلولها استفاده نکردم حالا این محلول انژکتور شور رو خود شما استفاده کردی؟ اگه آره قیمت و مارکش چی بود؟
نظرت راجب تینر 20000 یا اتانول 90 چیه که تو باک همراه بنزین بریزیم؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:سلام
احتمالا اینجور که من فکر میکنم یه جور بنزینی بود که کامل نمی سوخت یعنی تو ماشین خام سوزی درست کرده بود..
من تا حالا از این محلولها استفاده نکردم حالا این محلول انژکتور شور رو خود شما استفاده کردی؟ اگه آره قیمت و مارکش چی بود؟
نظرت راجب تینر 20000 یا اتانول 90 چیه که تو باک همراه بنزین بریزیم؟


شاید هم بنزینی که پمپ میخریده خوب نبوده و بی کیفیت
تینر شاید به پمپ و انژکتور ها و...... صدمه بزنه
اتانول باعث بهبود کیفیت و بالا رفتن اکتان سوخت میشه تا 10 درصد میتونید به بنزین معمولی اضافه کنید
بهتره که فیلتر بنزین رو عوض کنید و بعد از چند روز ببرید انژکتور ها رو بشورن و خودتون نظارت داشته باشید به کیفیت و دقت کار و پاشش انژکتور ها قبل و بعد شست و شو و ارونیگ انژکتور ها رو دقت کنید سالم باشه و اگر لازم بود بهترین جنس رو بخرید به بقیه ارورینگ و بست و شلنگ مجموعه بنزین هم دقت کنید
مواظب باشید رگولاتور فشار سوخت رو عوض نکنه (تقلبی یا خراب ببنده ) حتی المکان یه علامتی چیزیی با یه وسیله نوک تیز روش بزنید
محلول هم خوبه ولی نمیتونه کیفیت شست و شو با دستگاه رو داشته باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

اتانول 60 دیدم که بیرنگ بود و اتانول 95
برای اتانول 95 دو رنگ مختلف بود یکی زرد بهش میگفتن صنعتی یکی بیرنگ که طبی بود کدوم رو بریزم تو باک؟
محلول هم زیاده ولی نمیدونم کدوم مارک بهتره
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”