اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:اتانول 60 دیدم که بیرنگ بود و اتانول 95
برای اتانول 95 دو رنگ مختلف بود یکی زرد بهش میگفتن صنعتی یکی بیرنگ که طبی بود کدوم رو بریزم تو باک؟
محلول هم زیاده ولی نمیدونم کدوم مارک بهتره



سلام
من ندیدم روی این شیشه های الکل صنعتی بنویسه اتانول و هرچی دیدم روی شیشه های طبی بوده
اگر اتانول صنعتی باشه که چه بهتر
ولی بازم تاکید میکنم خاصیت پاک کنندگی ان چنانی بخصوص برای انژکتور ها از اتانوا نخواهید دید و چه بسا اون رنگ هم باعث رسوب بشه مثل رنگ قرمز بنزین که همیشه توی ریل انژکتور و باک و صافی رسوب میکنه
الکل صنعتی از چوب تهیه میشه و الکل طبی از ملاس چغندر قند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
dariush074 نوشته شده:اتانول 60 دیدم که بیرنگ بود و اتانول 95
برای اتانول 95 دو رنگ مختلف بود یکی زرد بهش میگفتن صنعتی یکی بیرنگ که طبی بود کدوم رو بریزم تو باک؟
محلول هم زیاده ولی نمیدونم کدوم مارک بهتره



سلام
من ندیدم روی این شیشه های الکل صنعتی بنویسه اتانول و هرچی دیدم روی شیشه های طبی بوده
اگر اتانول صنعتی باشه که چه بهتر
ولی بازم تاکید میکنم خاصیت پاک کنندگی ان چنانی بخصوص برای انژکتور ها از اتانوا نخواهید دید و چه بسا اون رنگ هم باعث رسوب بشه مثل رنگ قرمز بنزین که همیشه توی ریل انژکتور و باک و صافی رسوب میکنه
الکل صنعتی از چوب تهیه میشه و الکل طبی از ملاس چغندر قند

اتانول رو من استفاده کردم تنها شتاب رو بیشتر میکنه و هیچ خواصیت دیگری نداره چون خورنده نیست که مثال بخواد رسوبات و جرم هارو بشوره از سوزن ها و استفاده از اتانول چون شتاب عالی میده ماشین وحشی میشه یجورای به این نرمی گاز اعتیاد پیدا مبکنید و هر چند وقت کلی هذینه اتانول میدین .

من تینر 20000هزار ریختم شلنگهای رفت و برگشت به باک همه ترک برداشت.

ولی از این پس هر 6 ماه یک لیتر تینر 10000 میریزم و با مقدار 20لیتر بنزین خدارو شکر تا الان نه مشکل در سوزن های انژکتور داشتم ن تابحال انژکتور رو باز کرده بدم بشورن. . ومن فقط بنزین سوپر میزنم که در اصل همون بنزین قدیم خودمون هست زمونی لیتری 400 بود. الان بنزین معمولی ها هرچی که فکر کنید مخلوط میکنند 2 به یک گازوئل که به راحتی میتونید شلنگ های حبابگیر رو بکشید مشاهده کنید که گازوئل میریزه بیرون نه بنزین

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:
dariush074 نوشته شده:اتانول 60 دیدم که بیرنگ بود و اتانول 95
برای اتانول 95 دو رنگ مختلف بود یکی زرد بهش میگفتن صنعتی یکی بیرنگ که طبی بود کدوم رو بریزم تو باک؟
محلول هم زیاده ولی نمیدونم کدوم مارک بهتره



سلام
من ندیدم روی این شیشه های الکل صنعتی بنویسه اتانول و هرچی دیدم روی شیشه های طبی بوده
اگر اتانول صنعتی باشه که چه بهتر
ولی بازم تاکید میکنم خاصیت پاک کنندگی ان چنانی بخصوص برای انژکتور ها از اتانوا نخواهید دید و چه بسا اون رنگ هم باعث رسوب بشه مثل رنگ قرمز بنزین که همیشه توی ریل انژکتور و باک و صافی رسوب میکنه
الکل صنعتی از چوب تهیه میشه و الکل طبی از ملاس چغندر قند

اتانول رو من استفاده کردم تنها شتاب رو بیشتر میکنه و هیچ خواصیت دیگری نداره چون خورنده نیست که مثال بخواد رسوبات و جرم هارو بشوره از سوزن ها و استفاده از اتانول چون شتاب عالی میده ماشین وحشی میشه یجورای به این نرمی گاز اعتیاد پیدا مبکنید و هر چند وقت کلی هذینه اتانول میدین .

من تینر 20000هزار ریختم شلنگهای رفت و برگشت به باک همه ترک برداشت.

ولی از این پس هر 6 ماه یک لیتر تینر 10000 میریزم و با مقدار 20لیتر بنزین خدارو شکر تا الان نه مشکل در سوزن های انژکتور داشتم ن تابحال انژکتور رو باز کرده بدم بشورن. . ومن فقط بنزین سوپر میزنم که در اصل همون بنزین قدیم خودمون هست زمونی لیتری 400 بود. الان بنزین معمولی ها هرچی که فکر کنید مخلوط میکنند 2 به یک گازوئل که به راحتی میتونید شلنگ های حبابگیر رو بکشید مشاهده کنید که گازوئل میریزه بیرون نه بنزین

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


دوست عزیز در واقع اون خاصیتی که شما از اتانول تجربه کردین (افزایش اکتان سوخت و عدم خودسوزی موتور) همون چیزی هست که باید بنزین به خصوص بنزین سوپر داشته باشه
اضافه کردن اتانول (95 درصد)در حد 10 درصد بسیار تاثیر گذار توی کیفیت سوخت هست
لطفا بفرمایید چه نوع اتانول (صنعتی یا طبی ) و در چه میزان استفاده کردید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:[quote="dariush074"]اتانول 60 دیدم که بیرنگ بود و اتانول 95
برای اتانول 95 دو رنگ مختلف بود یکی زرد بهش میگفتن صنعتی یکی بیرنگ که طبی بود کدوم رو بریزم تو باک؟
محلول هم زیاده ولی نمیدونم کدوم مارک بهتره



سلام
من ندیدم روی این شیشه های الکل صنعتی بنویسه اتانول و هرچی دیدم روی شیشه های طبی بوده
اگر اتانول صنعتی باشه که چه بهتر
ولی بازم تاکید میکنم خاصیت پاک کنندگی ان چنانی بخصوص برای انژکتور ها از اتانوا نخواهید دید و چه بسا اون رنگ هم باعث رسوب بشه مثل رنگ قرمز بنزین که همیشه توی ریل انژکتور و باک و صافی رسوب میکنه
الکل صنعتی از چوب تهیه میشه و الکل طبی از ملاس چغندر قند

اتانول رو من استفاده کردم تنها شتاب رو بیشتر میکنه و هیچ خواصیت دیگری نداره چون خورنده نیست که مثال بخواد رسوبات و جرم هارو بشوره از سوزن ها و استفاده از اتانول چون شتاب عالی میده ماشین وحشی میشه یجورای به این نرمی گاز اعتیاد پیدا مبکنید و هر چند وقت کلی هذینه اتانول میدین .

من تینر 20000هزار ریختم شلنگهای رفت و برگشت به باک همه ترک برداشت.

ولی از این پس هر 6 ماه یک لیتر تینر 10000 میریزم و با مقدار 20لیتر بنزین خدارو شکر تا الان نه مشکل در سوزن های انژکتور داشتم ن تابحال انژکتور رو باز کرده بدم بشورن. . ومن فقط بنزین سوپر میزنم که در اصل همون بنزین قدیم خودمون هست زمونی لیتری 400 بود. الان بنزین معمولی ها هرچی که فکر کنید مخلوط میکنند 2 به یک گازوئل که به راحتی میتونید شلنگ های حبابگیر رو بکشید مشاهده کنید که گازوئل میریزه بیرون نه بنزین

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


دوست عزیز در واقع اون خاصیتی که شما از اتانول تجربه کردین (افزایش اکتان سوخت و عدم خودسوزی موتور) همون چیزی هست که باید بنزین به خصوص بنزین سوپر داشته باشه
اضافه کردن اتانول (95 درصد)در حد 10 درصد بسیار تاثیر گذار توی کیفیت سوخت هست
لطفا بفرمایید چه نوع اتانول (صنعتی یا طبی ) و در چه میزان استفاده کردید[/quote]
اتانول سفید که داروخانه ها موجود هست و در حدود 18 لیتر بنزین به مقدار یک بطری 700cc
اینو میدونم که شتاب رو بیشتر میکنه برا همین استفاده کردم ولی نمیشه همیشه استفاده کرد چون به راحتی تو دسترس نیست و هر دارو خانه ای هم نمیده .

از نیترو هم در مسابقات استفاده میکنن که اون ماشین سیستمش دست کاری شده و حجم خورده که با نیترو میشه ب مقداری مخلوط استفاده کرد اما ماشین های شخصی موتور در اثر شتاب بالا به مشکل میخوره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

دوست عزیز در واقع اون خاصیتی که شما از اتانول تجربه کردین (افزایش اکتان سوخت و عدم خودسوزی موتور) همون چیزی هست که باید بنزین به خصوص بنزین سوپر داشته باشه
اضافه کردن اتانول (95 درصد)در حد 10 درصد بسیار تاثیر گذار توی کیفیت سوخت هست
لطفا بفرمایید چه نوع اتانول (صنعتی یا طبی ) و در چه میزان استفاده کردید[/quote]
اتانول سفید که داروخانه ها موجود هست و در حدود 18 لیتر بنزین به مقدار یک بطری 700cc
اینو میدونم که شتاب رو بیشتر میکنه برا همین استفاده کردم ولی نمیشه همیشه استفاده کرد چون به راحتی تو دسترس نیست و هر دارو خانه ای هم نمیده .

از نیترو هم در مسابقات استفاده میکنن که اون ماشین سیستمش دست کاری شده و حجم خورده که با نیترو میشه ب مقداری مخلوط استفاده کرد اما ماشین های شخصی موتور در اثر شتاب بالا به مشکل میخوره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk[/quote]

ممنون از پاسخ های و همفکری های سریع و کامل دوستان
استفاده از گاز نیتروژن اکسید NOS توی ماشین های توربو به دو علت انجلم میشه یکی خنک کردن سریع موتور در مواقع فشار و ازاد کردن اکسیژن
گاز نیتروژن اکسید با پاشش به داخل منیفولد هوا و داغ شدن با یه واکنش گرما گیر باعث کاهش شدید دمای موتور و ازاد کردن مولکول گاز اکسیژن میشه که برای احتراق قوی و افزایش راندمان موتور حیاتی هست
از گاز نیتروژن برای خودرو های معمولی هم میشه استفاده کرد ولی استفاده زیاد باعث فشار به موتور و فرسوده شدن خیلی زود اون میشه

توی این فکرم که با استفاده از یه سیستم اتانول رو به صورت لحظه ای توی منیفویلد تزریق کنید تا باعث افزایش راندمان و شتاب بشه
به نظر دوستان امکان داره از گازوئیل هم برای این کار استفاده کرد البته باید بخار بشه بعد به منییفولد برسه
لطفادوستان راهنمایی کنند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

سلام خدمت اساتید و دوستان
ببخشید وسط بحث اتانول اومدیم سوال مبتدی میپرسیم
ماشین وانت ال نود ما دیروز رسید در خونه خدا را شکر از دوستان شنیده بودیم که زاپاس به چیزی بند نیست که پیچ بود که باز کردم و زاپاس را در آوردم میخواستم بدونم چه حرکتی بزنیم که زاپاس را نبرند
باطری را چیکار کنم سی پی یو را چیکار کنم
دزدگیر هم فعلا تضمیم گرفتم ماجیکار ساده بندازم قیمت 245 که یکسال هم بیمه دزدی میکنه تا نظر دوستان چی باشه
و اینکه من تازه ماشین دار شدم تجربه ای ندارم اگر مسایل امنیتی یا مسائل دیگه ای هم هست بگید ممنون میشم
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:سلام خدمت اساتید و دوستان
ببخشید وسط بحث اتانول اومدیم سوال مبتدی میپرسیم
ماشین وانت ال نود ما دیروز رسید در خونه خدا را شکر از دوستان شنیده بودیم که زاپاس به چیزی بند نیست که پیچ بود که باز کردم و زاپاس را در آوردم میخواستم بدونم چه حرکتی بزنیم که زاپاس را نبرند
باطری را چیکار کنم سی پی یو را چیکار کنم
دزدگیر هم فعلا تضمیم گرفتم ماجیکار ساده بندازم قیمت 245 که یکسال هم بیمه دزدی میکنه تا نظر دوستان چی باشه
و اینکه من تازه ماشین دار شدم تجربه ای ندارم اگر مسایل امنیتی یا مسائل دیگه ای هم هست بگید ممنون میشم



سلام دوست عزیز
بهتره برای محکم کردن زاپاس از قفل زاپاس بند یا یه تیکه زنجیر و قفل استفاده کنید
برای کاپوت هم اگر قفل بزارین (قفل مخصوص هست که روی زیانه کاپوت نصب میشه) بازم اگر جا برای رد کردن زنجیر هست زنجیر و قفل بهتره (زنجیر رو از بالا قسمت جلو رد میکنن و یه قفل پایین میزنن)
بهتره به فکر یه قفل فرمون و یه قفل پدال خوب باشد (قفل پدال حدالمکان نوع دست ساز و محکم و جای برش پدال با قیچی نباشه)
در کل بهتره ماشین بیرون پارک نشه
سرقت زیاده پس مواظب باشین و چیز گران قیمت تو ماشین نذارین به خصوص اگر توی دید باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

ممنون از اساتید
روغن و فیلتر روغن را چند کیلومتر عوض کنم ( ماشین صفر )
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:ممنون از اساتید
روغن و ف_*ل_ن*__ر روغن را چند کیلومتر عوض کنم ( ماشین صفر )


دوست عزیز بهتره روغن اول رو زیز 2000 تا عوض کنید همراه با فیلتر و از پیچ کارتل
روغن بهران سوپر پیشتاز تمام سینیتیک (قوطی فلزی سبز ) یا ایرانول رویال استفاده کنید بازم همیشه با روغن فیلتر روغن هم عوض کن
اگر ماشین بنزینی هست و بیشتر توی جاده بالای 14 هزار تا کار میکنه ولی اگر گازی و توی ترافیک هست 10 هزار تا
گول خارجی ها رو نخورید چون اصلا روغن خارجی تو ایران نداریم (حرف خود مسئولین ) میتونید قیمت روغن خارجی توی خارج و ایران رو حساب کنید و به قضیه پی ببرید
روغن های خارجی توی بهترین صورت همون روغن ایرانی هست اما گران تر و شاید هم روغن تصفه که با مقدار زیادی اسید مخلوط شده
بازم میگم گول الف و توتال رو نخورید و از نمایندگی روغن ایرانی بخرید ( عمده فروش های روغن )
برای تعویض روغنی ها چون خارجی سود بیشتری داره و قیمت مشخص نداره و شکیل تره و بیشتر مردم نمیتونن نوشته روشو بخونن همش خارجی پیشنهاد میدن
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

سلام تشکر آقای رنجبر چشم حتما این کار را میکنم
دوستان میخواستم بدونم چطوری میتونم سیم کلاچ را پایین بیارم خیلی کلاچم بالاست
اون دوتا مهره که میگن باید شل بشه کجا باید دنبالش بگردم ماشین ال نود یکم ساده و نشونی دقیق بدید ممنون میشم
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:دوست عزیز در واقع اون خاصیتی که شما از اتانول تجربه کردین (افزایش اکتان سوخت و عدم خودسوزی موتور) همون چیزی هست که باید بنزین به خصوص بنزین سوپر داشته باشه
اضافه کردن اتانول (95 درصد)در حد 10 درصد بسیار تاثیر گذار توی کیفیت سوخت هست
لطفا بفرمایید چه نوع اتانول (صنعتی یا طبی ) و در چه میزان استفاده کردید

اتانول سفید که داروخانه ها موجود هست و در حدود 18 لیتر بنزین به مقدار یک بطری 700cc
اینو میدونم که شتاب رو بیشتر میکنه برا همین استفاده کردم ولی نمیشه همیشه استفاده کرد چون به راحتی تو دسترس نیست و هر دارو خانه ای هم نمیده .

از نیترو هم در مسابقات استفاده میکنن که اون ماشین سیستمش دست کاری شده و حجم خورده که با نیترو میشه ب مقداری مخلوط استفاده کرد اما ماشین های شخصی موتور در اثر شتاب بالا به مشکل میخوره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk[/quote]

ممنون از پاسخ های و همفکری های سریع و کامل دوستان
استفاده از گاز نیتروژن اکسید NOS توی ماشین های توربو به دو علت انجلم میشه یکی خنک کردن سریع موتور در مواقع فشار و ازاد کردن اکسیژن
گاز نیتروژن اکسید با پاشش به داخل منیفولد هوا و داغ شدن با یه واکنش گرما گیر باعث کاهش شدید دمای موتور و ازاد کردن مولکول گاز اکسیژن میشه که برای احتراق قوی و افزایش راندمان موتور حیاتی هست
از گاز نیتروژن برای خودرو های معمولی هم میشه استفاده کرد ولی استفاده زیاد باعث فشار به موتور و فرسوده شدن خیلی زود اون میشه

توی این فکرم که با استفاده از یه سیستم اتانول رو به صورت لحظه ای توی منیفویلد تزریق کنید تا باعث افزایش راندمان و شتاب بشه
به نظر دوستان امکان داره از گازوئیل هم برای این کار استفاده کرد البته باید بخار بشه بعد به منییفولد برسه
لطفادوستان راهنمایی کنند
[/quote]
میتونی از مسیر هوا که به منیفولد میره مانند گاز های دستی استفاده کنی

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

محسن فلاح نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:دوست عزیز در واقع اون خاصیتی که شما از اتانول تجربه کردین (افزایش اکتان سوخت و عدم خودسوزی موتور) همون چیزی هست که باید بنزین به خصوص بنزین سوپر داشته باشه
اضافه کردن اتانول (95 درصد)در حد 10 درصد بسیار تاثیر گذار توی کیفیت سوخت هست
لطفا بفرمایید چه نوع اتانول (صنعتی یا طبی ) و در چه میزان استفاده کردید

اتانول سفید که داروخانه ها موجود هست و در حدود 18 لیتر بنزین به مقدار یک بطری 700cc
اینو میدونم که شتاب رو بیشتر میکنه برا همین استفاده کردم ولی نمیشه همیشه استفاده کرد چون به راحتی تو دسترس نیست و هر دارو خانه ای هم نمیده .

از نیترو هم در مسابقات استفاده میکنن که اون ماشین سیستمش دست کاری شده و حجم خورده که با نیترو میشه ب مقداری مخلوط استفاده کرد اما ماشین های شخصی موتور در اثر شتاب بالا به مشکل میخوره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


ممنون از پاسخ های و همفکری های سریع و کامل دوستان
استفاده از گاز نیتروژن اکسید NOS توی ماشین های توربو به دو علت انجلم میشه یکی خنک کردن سریع موتور در مواقع فشار و ازاد کردن اکسیژن
گاز نیتروژن اکسید با پاشش به داخل منیفولد هوا و داغ شدن با یه واکنش گرما گیر باعث کاهش شدید دمای موتور و ازاد کردن مولکول گاز اکسیژن میشه که برای احتراق قوی و افزایش راندمان موتور حیاتی هست
از گاز نیتروژن برای خودرو های معمولی هم میشه استفاده کرد ولی استفاده زیاد باعث فشار به موتور و فرسوده شدن خیلی زود اون میشه

توی این فکرم که با استفاده از یه سیستم اتانول رو به صورت لحظه ای توی منیفویلد تزریق کنید تا باعث افزایش راندمان و شتاب بشه
به نظر دوستان امکان داره از گازوئیل هم برای این کار استفاده کرد البته باید بخار بشه بعد به منییفولد برسه
لطفادوستان راهنمایی کنند
[/quote]
میتونی از مسیر هوا که به منیفولد میره مانند گاز های دستی استفاده کنی

ممنون از همفکری
حتی میتونم از لوله ای که برای کنیسر روی دریچه گاز هست استفاده کنم (ماشین کنیسر نداره و جاش یه کور کن زدن و برا این کارا عالی جواب میده)
مسائل زیادی توی اتانول پیش میاد که یکی از اونا ایمنی مخزن و سیستم تزریق اتانول هست و دوم پمپی که بتونه اونو بفرسته تو مدار اما با حجم کم (پمپ انژکتور ماشین دبی زیادی داره ) و مسئله بعدی سیستم بخار کردن اون و ایمنی سیستم هست
چون اتانول زود بخار میشه و بخارش اتش زا هست
میشه چند دور لوله نازک الومینیومی دور لوله اگزوز پیچید و خیلی راخت بخارش کرد و حتی روغن رو هم به راحتی با این روش بخار میکنن

و قضیه بعدی اینه که اگه بشه از گازوئیل هم استفاده کرد عالی هست البته سوختن گازوئیل توی این موتور ها عملا درست نیست بخاطر سرعت سوختن پایین (شاید بشه با بخار کردنش این مشکل رو حل کرد )
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”