اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

namast نوشته شده:سلام خدمت اساتید و دوستان
ببخشید وسط بحث اتانول اومدیم سوال مبتدی میپرسیم
ماشین وانت ال نود ما دیروز رسید در خونه خدا را شکر از دوستان شنیده بودیم که زاپاس به چیزی بند نیست که پیچ بود که باز کردم و زاپاس را در آوردم میخواستم بدونم چه حرکتی بزنیم که زاپاس را نبرند
باطری را چیکار کنم سی پی یو را چیکار کنم
دزدگیر هم فعلا تضمیم گرفتم ماجیکار ساده بندازم قیمت 245 که یکسال هم بیمه دزدی میکنه تا نظر دوستان چی باشه
و اینکه من تازه ماشین دار شدم تجربه ای ندارم اگر مسایل امنیتی یا مسائل دیگه ای هم هست بگید ممنون میشم

هذینه دزدگیر رو بده یه جی پی اس مکان یاب بگیر هرجا ماشین رو خدایی نکرده ببرند سریع محل دقیق رو شناسایی میکنی. دزد گیر ها همه الکی هستن سه سوته قطعش میکنند. بیشتر بدرد گربه میخوره که نپره رو ماشین.

برا ایسیو هم قفل با کاور فلزی هست جنس دست سازش خیلی بهتره چون شرکتی هارو دزدان نمونه هاش رو دارن روش کارمیکنند چطوری باز بشه. زاپاس رو هم من دقیق داخل صندوق ال 90 رو ندیدم چطوریه ولی میشه قفل زنجیرذکرددمثل پراید.

یادتون نره هر دزدگیری بخوای وصل کنی این آژیری ها مجیکار ووغیره بدرد نمیخوره .
کلیپ های سرقت در چندثانیه تو آپارات هست ببین به چه راحتی دزدگیر رو قطع میکنند.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
محسن فلاح نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:دوست عزیز در واقع اون خاصیتی که شما از اتانول تجربه کردین (افزایش اکتان سوخت و عدم خودسوزی موتور) همون چیزی هست که باید بنزین به خصوص بنزین سوپر داشته باشه
اضافه کردن اتانول (95 درصد)در حد 10 درصد بسیار تاثیر گذار توی کیفیت سوخت هست
لطفا بفرمایید چه نوع اتانول (صنعتی یا طبی ) و در چه میزان استفاده کردید

اتانول سفید که داروخانه ها موجود هست و در حدود 18 لیتر بنزین به مقدار یک بطری 700cc
اینو میدونم که شتاب رو بیشتر میکنه برا همین استفاده کردم ولی نمیشه همیشه استفاده کرد چون به راحتی تو دسترس نیست و هر دارو خانه ای هم نمیده .

از نیترو هم در مسابقات استفاده میکنن که اون ماشین سیستمش دست کاری شده و حجم خورده که با نیترو میشه ب مقداری مخلوط استفاده کرد اما ماشین های شخصی موتور در اثر شتاب بالا به مشکل میخوره

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


ممنون از پاسخ های و همفکری های سریع و کامل دوستان
استفاده از گاز نیتروژن اکسید NOS توی ماشین های توربو به دو علت انجلم میشه یکی خنک کردن سریع موتور در مواقع فشار و ازاد کردن اکسیژن
گاز نیتروژن اکسید با پاشش به داخل منیفولد هوا و داغ شدن با یه واکنش گرما گیر باعث کاهش شدید دمای موتور و ازاد کردن مولکول گاز اکسیژن میشه که برای احتراق قوی و افزایش راندمان موتور حیاتی هست
از گاز نیتروژن برای خودرو های معمولی هم میشه استفاده کرد ولی استفاده زیاد باعث فشار به موتور و فرسوده شدن خیلی زود اون میشه

توی این فکرم که با استفاده از یه سیستم اتانول رو به صورت لحظه ای توی منیفویلد تزریق کنید تا باعث افزایش راندمان و شتاب بشه
به نظر دوستان امکان داره از گازوئیل هم برای این کار استفاده کرد البته باید بخار بشه بعد به منییفولد برسه
لطفادوستان راهنمایی کنند

میتونی از مسیر هوا که به منیفولد میره مانند گاز های دستی استفاده کنی

ممنون از همفکری
حتی میتونم از لوله ای که برای کنیسر روی دریچه گاز هست استفاده کنم (ماشین کنیسر نداره و جاش یه کور کن زدن و برا این کارا عالی جواب میده)
مسائل زیادی توی اتانول پیش میاد که یکی از اونا ایمنی مخزن و سیستم تزریق اتانول هست و دوم پمپی که بتونه اونو بفرسته تو مدار اما با حجم کم (پمپ انژکتور ماشین دبی زیادی داره ) و مسئله بعدی سیستم بخار کردن اون و ایمنی سیستم هست
چون اتانول زود بخار میشه و بخارش اتش زا هست
میشه چند دور لوله نازک الومینیومی دور لوله اگزوز پیچید و خیلی راخت بخارش کرد و حتی روغن رو هم به راحتی با این روش بخار میکنن

و قضیه بعدی اینه که اگه بشه از گازوئیل هم استفاده کرد عالی هست البته سوختن گازوئیل توی این موتور ها عملا درست نیست بخاطر سرعت سوختن پایین (شاید بشه با بخار کردنش این مشکل رو حل کرد )[/quote]
داداش این روشی که میگید دور اگزوز از نظر من خطر ناک هست بخار انفجارش بیشتراز خود سوخت هست و گرما عامل دوم انفجار.

شما باید کپسولی مانند کپسول س ان جی استفاده کنید از اون دوقلوها یکیش رو که راه در رد نداشته باشه هم ایمن هست هم گرما نمیخوره و با تکانهای خودرو گاز تولید میکنه. نیاز نیست بهش گرما بدی ماشین بره هوا.

کامل از سیستم گاز و مسیری که به ورودی هوا وصل میشه میتونید استفاده و تذریق اتانول کنید. اون کنیستر رو که قطع کردن حتما علتی داره شاید ماشین بدکار کنه من ماشین رو با بنزین از ورودی هوا روشن میکنم زمانی که سوزنها سوکتش به مشکل میخورد.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

توی این فکرم که با استفاده از یه سیستم اتانول رو به صورت لحظه ای توی منیفویلد تزریق کنید تا باعث افزایش راندمان و شتاب بشه
به نظر دوستان امکان داره از گازوئیل هم برای این کار استفاده کرد البته باید بخار بشه بعد به منییفولد برسه
لطفادوستان راهنمایی کنند
[/quote]
میتونی از مسیر هوا که به منیفولد میره مانند گاز های دستی استفاده کنی

ممنون از همفکری
حتی میتونم از لوله ای که برای کنیسر روی دریچه گاز هست استفاده کنم (ماشین کنیسر نداره و جاش یه کور کن زدن و برا این کارا عالی جواب میده)
مسائل زیادی توی اتانول پیش میاد که یکی از اونا ایمنی مخزن و سیستم تزریق اتانول هست و دوم پمپی که بتونه اونو بفرسته تو مدار اما با حجم کم (پمپ انژکتور ماشین دبی زیادی داره ) و مسئله بعدی سیستم بخار کردن اون و ایمنی سیستم هست
چون اتانول زود بخار میشه و بخارش اتش زا هست
میشه چند دور لوله نازک الومینیومی دور لوله اگزوز پیچید و خیلی راخت بخارش کرد و حتی روغن رو هم به راحتی با این روش بخار میکنن

و قضیه بعدی اینه که اگه بشه از گازوئیل هم استفاده کرد عالی هست البته سوختن گازوئیل توی این موتور ها عملا درست نیست بخاطر سرعت سوختن پایین (شاید بشه با بخار کردنش این مشکل رو حل کرد )[/quote]
داداش این روشی که میگید دور اگزوز از نظر من خطر ناک هست بخار انفجارش بیشتراز خود سوخت هست و گرما عامل دوم انفجار.

شما باید کپسولی مانند کپسول س ان جی استفاده کنید از اون دوقلوها یکیش رو که راه در رد نداشته باشه هم ایمن هست هم گرما نمیخوره و با تکانهای خودرو گاز تولید میکنه. نیاز نیست بهش گرما بدی ماشین بره هوا.

کامل از سیستم گاز و مسیری که به ورودی هوا وصل میشه میتونید استفاده و تذریق اتانول کنید. اون کنیستر رو که قطع کردن حتما علتی داره شاید ماشین بدکار کنه من ماشین رو با بنزین از ورودی هوا روشن میکنم زمانی که سوزنها سوکتش به مشکل میخورد.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk[/quote]


کپسول سی ان جی هم بد جا میگیره و هم سنگینه و ساخت کپسول کاری نداره و خیلی ساده میشه ساخت (حدود 30 تا 40 سانتی متر لوله 6 اینچ فلزی مانیسمان + 2تا درپوش مسدود کننده +یه چند تا سیم جوش) و زیر شاسی کنار جای زاپای میشه جا داد
ماشین من فابریکی کنیسر نداره (سمند اسفند 85) و بوی و بخار بنزینی هم دورش حس نمیشه (تو پارکینگ بسته هست دائمنا)
برای گرم کردن هم قصد داشتم اتانول مصرفی داغ بشه نه همه مخزن یا شاید بشه از نازل مه پاش استفاده کرد و یه پمپ بنزین با ولتاژکم یا یه پمپ با دبی کم ولی فشار باید بیشتر از 3 بار بشه تا نازل پاشش کنه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

[FONT=Wingdings][SIZE=85][SIZE=85][ =2][FONT=Trebuchet MS]سلام دوستان
در رابطه با استفاده از اتانول کاملا درسته که عدد اکتان خیلی بالاتری داره و با ترکیب بنزین اکتان بنزین رو بالا میبره و موتور بهتر و آروم تر کار میکنه ..مصرف سوخت در زمان استفاده کمتر میشه .. شتاب بهتر میشه و باعث بهسوزی سوخت میشه و اینا...
ولی متاسفانه قیمتش بالاست باید دنبال چیزی باشیم که به صرفه باشه ...چون بنزین کیفیت نداره چند وقت به چند وقت ازش بشه استفاده کرد...
امروز چند جا رفتم اتانول 700 سی سی قیمتش 12 تومنه
ولی پاک کننده انژکتور ایرانی کاسپین بود 4 تومن و چینی گانک (گانک آمریکایی اصلا وجود نداره) و مارشال هم بود 6 و 7 تومن که البته این دو تا تقریبا هم قیمت همون اتانول در میان چون 350 سی سی هستن ..
حالا دوستانی که تجربه کردن به نظرتون چون قیمت اینا با قیمت همون اتانول تقریبا یکی و ارزونتر هست میشه ازشون استفاده کرد یا همون اتانول از این مکمل ها بهتر عمل میکنه؟
حالا من امروز یه اسپری انژکتور شور گانک چینی گرفتم 6 تومن و وقتی ماشین روشن بود محل استپر و خود سر استپر رو تمیز کردم . با یه دست گاز رو داشتم تا ماشین خاموش نشه و با اون یکی اسپری میکردم خیلی دود سفید از اگزوز بیرون میزد
الان غیر از محل استپر کجا ها تمیز شده؟
برای کاتالیزوز ماشین مشکل نداره این کار ؟چون خیلی دود سفید زیادی  [FONT=Impact] 
    
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام دوستان
در رابطه با استفاده از اتانول کاملا درسته که عدد اکتان خیلی بالاتری داره و با ترکیب بنزین اکتان بنزین رو بالا میبره و موتور بهتر و آروم تر کار میکنه و مصرف سوخت در زمان استفاده کمتر میشه و شتاب بهتر میشه و باعث بهسوزی سوخت میشه و اینا...
ولی متاسفانه قیمتش خیلی بالاس باید دنبال چیزی باشیم که به صرفه باشه ...چون بنزین کیفیت نداره چند وقت به چند وقت ازش بشه استفاده کرد...
امروز چند جا رفتم اتانول 700 سی سی قیمتش 12 تومنه که به نظر من به صرفه نیست..
ولی پاک کننده انژکتور ایرانی کاسپین بود 4 تومن و چینی گانک (گانک آمریکایی اصلا وجود نداره) و مارشال هم بود 6 و 7 تومن
حالا دوستانی که تجربه کردن به نظرتون چون قیمت اینا مناسبه میشه ازشون استفاده کرد؟
حالا من امروز یه اسپری انژکتور شور گانک چینی گرفتم 6 تومن و وقتی ماشین روشن بود محل استپر و خود سر استپر رو تمیز کردم . با یه دست گاز رو داشتم تا ماشین خاموش نشه و با اون یکی اسپری میکردم خیلی دود سفید از اگزوز بیرون میزد
الان غیر از محل استپر کجا ها تمیز شده؟
برای کاتالیزوز ماشین مشکل نداره این کار ؟چون خیلی دود سفید زیادی میکرد

سلام
1- در بیشتر سایتهای خارجی نوشته اتانول لاستیک رو تدریجاً حل میکنه و میتونه تدریجاً باعث سوراخ شدن شیلنگهای سوخت رسانی بشه . همچنین انژکتورها هم صدمه میبینه و ممکنه جام بشه .
2- الکل خالص در بازار وجود نداره و کلی آب قاطیش هست . به محض ریختنش توی باک, الکل در بنزین حل میشه چون مولکولهای الکل یک سرش قطبیه یک سرش غیر قطبی .
اما آب که هر دو سر مولکولش قطبی هست از الکل جدا میشه و تهِ باک جمع میشه و ممکنه توی پمپ هم کشیده بشه و بره توی انژکتورها . باعث خرابی انژکتور نمیشه اما اگر مقدارش زیاد باشه موتور خاموش میشه
خودتون میتونین تست کنین:
ربع استکان بنزین , ربع استکان الکل بریزید روش . الکل و بنزین در همدیگه حل میشند و یک لایه ی جداگانه تشکیل میشه که آب هست .



3- تزریق انژکتور شور توی کانال استپر باعث تمیز شدن انژکتورها نمیشه بلکه ممکنه باعث منفجر شدنِ محلول انژکتور شور توی منیفولد بشه اگر که قدرتِ اشتعالش زیاد باشه
چند سال پیش پورشه ی یکی از دوستان که 1 سال خوابیده بود و روشن نمیشد , سه چهار قاشق بنزین ریختند توی منیفولد هوا تا روشن بشه .
با استارت زدن روشن شد اما یهو بنزین توی منیفولد منفجر شد و آتش از ورودی هوا زد بیرون
ماجرا بخیر گذشت و ماشین هم روشن نموند و بردنش نمایندگی . اما تجربه شد براشون که دیگه از این کارها نکنند
=================================
4- اگر انژکتورها مشکلی نداره پس فقط 6 ماه یک بار یک قوطی محلول انژکتورشور درجه یک طبق دستورش بریزید توی باک
5- اگر به کارشون شک دارین که چکه دارند و یا درست سوخت نمیپاشند میتونین شمعها رو با برس نرم سیمی تمیز و براق کنین و بعدش 100 کیلومتر برونید و شمعها رو باز کنین و حالتشون رو با هم مقایسه کنین . اگر دوده داره پس یا شمع مناسب نیست یا بنزین بیش از حد پاشیده میشه
6- برای اطمینان از نشتی نداشتنشون کافیه ریل سوخت از منیفولد جدا بشه و سوئیچ رو باز کنین بدون استارت زدن .. اگر نشتی داشته باشه مشخص میشه
اگر ثانیه ای یک قطره هم نشتی داره چندان مهم نیست چون وقتی موتور روشنه اونقدر سریع باز و بسته میشه که فرصت نشتی پیدا نمیکنه
7- اگر به نحوه ی پاشش شک دارین , یک طشت بگیرین زیر ریل و یک نفر استارت بزنه تا پاشش انژکتورها رو ببینین
انژکتور سالم مثل شماره 3 در این عکسه
[External Link Removed for Guests]
هشــــــــــــــدار:
تستهای 6 و 7 باید در فضای باز و با موتور کاملاً سرد و به دور از سیگار و آتش و موبایل و غیره انجام بشه و حتماً باید یک طشت زیر ریل سوخت باشه تا سوخت نریزه روی موتور
مسئولیت ایمنی با خودتونه . بنده و این سایت مسئول نیستیم
نصب انژکتورها روی ریل سوخت و منیفولد باید کاملاً چک بشه وگرنه بنزین نشت میکنه و آتشسوزی میشه


اگر این کارها انجام بشه دیگه مردم بیخودی و از روی حدس و گمان انژکتور عوض نمیکنند و پول نمیریزند به جیب دزدانِ مال مردم خور هزار ملیاردی و حامیانشون
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:[FONT=Wingdings][SIZE=85][SIZE=85][ =2][FONT=Trebuchet MS]سلام دوستان
در رابطه با استفاده از اتانول کاملا درسته که عدد اکتان خیلی بالاتری داره و با ترکیب بنزین اکتان بنزین رو بالا میبره و موتور بهتر و آروم تر کار میکنه ..مصرف سوخت در زمان استفاده کمتر میشه .. شتاب بهتر میشه و باعث بهسوزی سوخت میشه و اینا...
ولی متاسفانه قیمتش بالاست باید دنبال چیزی باشیم که به صرفه باشه ...چون بنزین کیفیت نداره چند وقت به چند وقت ازش بشه استفاده کرد...
امروز چند جا رفتم اتانول 700 سی سی قیمتش 12 تومنه
ولی پاک کننده انژکتور ایرانی کاسپین بود 4 تومن و چینی گانک (گانک آمریکایی اصلا وجود نداره) و مارشال هم بود 6 و 7 تومن که البته این دو تا تقریبا هم قیمت همون اتانول در میان چون 350 سی سی هستن ..
حالا دوستانی که تجربه کردن به نظرتون چون قیمت اینا با قیمت همون اتانول تقریبا یکی و ارزونتر هست میشه ازشون استفاده کرد یا همون اتانول از این مکمل ها بهتر عمل میکنه؟
حالا من امروز یه اسپری انژکتور شور گانک چینی گرفتم 6 تومن و وقتی ماشین روشن بود محل استپر و خود سر استپر رو تمیز کردم . با یه دست گاز رو داشتم تا ماشین خاموش نشه و با اون یکی اسپری میکردم خیلی دود سفید از اگزوز بیرون میزد
الان غیر از محل استپر کجا ها تمیز شده؟
برای کاتالیزوز ماشین مشکل نداره این کار ؟چون خیلی دود سفید زیادی  [FONT=Impact] 
    


سلام دوست عزیز
اتانول اینقدر ها هم گرون نیست
یک لیتری حدود 7 تومن چون من کارم تجهزات پزشکیه و قیمت دستمه
اتانول 96 درصد کمترین ناخالصی هارو داره (البته 98 باشه چه بهتر) و بهتره مارک معتبر باشه
اتانول مثل محلول انژکتور شور نمیتونه تمیز کنه شما همون محلول ایرانی بریز برند کاسپین بدک نیست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
اتانول اینقدر ها هم گرون نیست
یک لیتری حدود 7 تومن چون من کارم تجهزات پزشکیه و قیمت دستمه

سلام
یک بار یکی ار دوستان گفتند آب مقطر پزشکی خریدند برای رادیاتور به این امید که کیفیتش خیلی بهتر از آب مقطرهای قلابی توی بازار باشه و املاح و ناخالصیش کمتر باشه
گفتند تست کردند مقاومتش در حد آب معدنی بود !!! یعنی حدود 50.000 اهم
اما آب مقطر صنعتی که در کویت هست مقاومتش نزدیک 1 ملیون اهم هست یعنی ناخالصیهاش بسیار بسیار کم هست
==============================
اگر امکانش هست و آب مقطر پزشکی دارین , یه وقت که فرصت کردین مقاومتِ بهترین آب مقطر پزشکی که دارین رو با اهم متر اندازه بگیرین و خبر بدین
همونطور که مستحضر هستین خالص بودنِ آب مقطر نقش مهمی داره در زنگ نزدن و رسوب نگرفتن و دوام سیستم خنک کننده ی موتور
بنده با این روش مقاومت رو اندازه گرفتم:
مقداری آب ریختم توی درب بطری آب معدنی که دماش مثل دمای اتاق بود و تست کردم
تصویر
اگر آب مقطر باکیفیت که مقاومتش بالای 300.000 اهم باشه پیدا کنیم میتونیم به مردم معرفیش کنیم تا برای رادیاتور و ریختن توی مخزن شیشه شور ازش استفاده کنند و سراغ آب مقطرهای صنعتی بنجل توی بازار نرند
با تشکر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

من با تینر 10000 سالهاست انژکتور باز نکردم و ماشین نه نشتی نه گرفتی داره و 20لیتر بنزین 1لیتر تینر و زمانی که تیر رو میریزم بخوام برم اتوبان نهایت 100تا سرعت رو برم اگر بین راه رسوبات باشه خارج بشه.

هیچ وقط تینر رو نمیریزم داخل شهر رانندگی کنم

خداروشکر چندتا ماشین دستم اومده نبردم انژکتور باز کنند.

باز کردنش و شستن غیز استاندارد و با فشار خودش خرابی سوزن ها میشه و خرابی اورینگ های سوزن باعث نشتی و هواکشیدن میشه.

از نظر من بهتر حدال مقدور به سوزنها دست نزیم .

مایع انژکتور شوی همون تینر هست هیچ فرقی نداره فقط بهشون رنگ و اسانس میزنند که همون رنگ خگدش بعدها رسوب میکنه

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

namast نوشته شده:سلام تشکر آقای رنجبر چشم حتما این کار را میکنم
دوستان میخواستم بدونم چطوری میتونم سیم کلاچ را پایین بیارم خیلی کلاچم بالاست
اون دوتا مهره که میگن باید شل بشه کجا باید دنبالش بگردم ماشین ال نود یکم ساده و نشونی دقیق بدید ممنون میشم


سلام خدمت تمامی دوستان
کسی جواب ما را نداد خودم جواب خودم را دست پا شکسته بدم
در ماشین های ال نود سواری زیر روغن هیدرولیک فرمون ی سیم هست که از کابین قسمت پدال کلاچ اومده رفته داخل گیربکس که همون سیم کلاچ هست که دو تا مهره داره یکی برای تنظیم هست و اون یکی هم برای ثابت کردن مهره تنظیم که با شل کردن مهره کلاچ پایین میاد با سفت کردن کلاچ بالا میگیره که اساتید بهتر میدوند که در چه حد فاصله ای باید کلاچ درگیر بشه که من خودم دقیق نمیدونم
این نوع کلاچ ها را کلاچ های مکانیکی یا سیمی میگن
حالا ماشین وانت ال نود اینطوری نیست کلاچش هیدرولیکی است برای نرم بودن کلاچ و قدرت اولیه برای حرکت ماشین و این که محل قرارگیری گیربکس طوری باشد که سیم کلاچ جوابگو نباشد از کلاچ هیدورلیکی استفاده میشود
که حال خودم هم نمیدونم ایا این کلاچ های هیدرولیکی را میتوان پایین آورد یا نه منظور اینکه کلاچ پایین بگیره ؟
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:
namast نوشته شده:سلام تشکر آقای رنجبر چشم حتما این کار را میکنم
دوستان میخواستم بدونم چطوری میتونم سیم کلاچ را پایین بیارم خیلی کلاچم بالاست
اون دوتا مهره که میگن باید شل بشه کجا باید دنبالش بگردم ماشین ال نود یکم ساده و نشونی دقیق بدید ممنون میشم


سلام خدمت تمامی دوستان
کسی جواب ما را نداد خودم جواب خودم را دست پا شکسته بدم
در ماشین های ال نود سواری زیر روغن هیدرولیک فرمون ی سیم هست که از کابین قسمت پدال کلاچ اومده رفته داخل گیربکس که همون سیم کلاچ هست که دو تا مهره داره یکی برای تنظیم هست و اون یکی هم برای ثابت کردن مهره تنظیم که با شل کردن مهره کلاچ پایین میاد با سفت کردن کلاچ بالا میگیره که اساتید بهتر میدوند که در چه حد فاصله ای باید کلاچ درگیر بشه که من خودم دقیق نمیدونم
این نوع کلاچ ها را کلاچ های مکانیکی یا سیمی میگن
حالا ماشین وانت ال نود اینطوری نیست کلاچش هیدرولیکی است برای نرم بودن کلاچ و قدرت اولیه برای حرکت ماشین و این که محل قرارگیری گیربکس طوری باشد که سیم کلاچ جوابگو نباشد از کلاچ هیدورلیکی استفاده میشود
که حال خودم هم نمیدونم ایا این کلاچ های هیدرولیکی را میتوان پایین آورد یا نه منظور اینکه کلاچ پایین بگیره ؟


بله میشه پایین اورد و اهرم کلاج های هیدرولیکی قابل تنظیم هستند و به احتمال زیاد برای این کار به چاله نیاز خواهید داشت و باید سینی پایین باز بشه
روی اهرم مهره تنظیم هست و باید به یکم دقت پیداش کنید از داخل کاپوت درر امتداد کلاج نگاه کنید حتما خواهید دید یه پمپ کوچیک و گرد به شکل بوستر ترمز که یا مخزن روغن داره یا بهش یه لوله روغن از سیستم ترمز وصل شده

چه عجی مملکت ما یه پیشرفتی کرد و ازتکنولوژی چهل سال پیش پیکان استفاده کرد
کلاج روغنی واقعا عالی کار مکنیه و خیلی جلوی خستگی رو میگیره به خصوص توی ترافیک و خرابی و پاره کردن سیم و ... نداره و فقط اگر یه موقع دیدید کلاج پایینه و عملا کلاج نمیگیره و دنده جا نمیره با نوک کفش پدال رو بکشید بالا درست میشه
و بعد یکم اتصالات رو روغن کاری کنید (فقط همین خرابی رو از کلاج روغنی دیدم تا حالا )
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

سلام خدمت دوستان و اساتید
داشتم توی اینترنت سرچ میکردم که خوندم باید سر + باطری حتما ی فیوز قرار داد که وسایل صوتی نسوزند
حالا من نمیدونم این ال نود صفر ما فیوز داره یا نه
حالا گیریم نداره میخواستم بدونم چطوری میتونم اگر فیوز نباشه ی فیوز قرار بدم
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

namast نوشته شده:سلام خدمت دوستان و اساتید
داشتم توی اینترنت سرچ میکردم که خوندم باید سر + باطری حتما ی فیوز قرار داد که وسایل صوتی نسوزند
حالا من نمیدونم این ال نود صفر ما فیوز داره یا نه
حالا گیریم نداره میخواستم بدونم چطوری میتونم اگر فیوز نباشه ی فیوز قرار بدم

سلام . مبارکه
قطب مثبت خودروها فیوز نداره اما همه ی ماشینها حداقل 2 جعبه فیوز داره که همون کفایت میکنه
ماشینتون هم حداقل 2 تا جعبه فیوز داره که دهها فیوز توشون هست
یکیش زیر کاپوت, کنار موتور هست
دومی زیر,داشبورد سمت راننده یا شاگرد هست
بعضی ماشینها توی صندوق عقب جعبه فیوز دارند و بعضی ماشینها زیر صندلی راننده
علاوه بر اینها بعضی دستگاههای ماشین هم یک فیوز داخلش داره یا سیم مثبتش فیوز داره مثل ضبط (پخش )
در جعبه فیوز کنار موتور معمولاً یک فیوز هست که خیلی از بقیه ی فیوزها بزرگتره و برق باتری اول از اون رد میشه و با برداشتنش برق کل ماشین قطع میشه . به انگلیسی اسمش MAIN FUSE هست
بعضی ماشینها هم قطب مثبتِ باترش فیوز داره که ظاهراً جداگانه در بازار فروخته میشه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”