اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:سلام خدمت دوستان و اساتید
داشتم توی اینترنت سرچ میکردم که خوندم باید سر + باطری حتما ی فیوز قرار داد که وسایل صوتی نسوزند
حالا من نمیدونم این ال نود صفر ما فیوز داره یا نه
حالا گیریم نداره میخواستم بدونم چطوری میتونم اگر فیوز نباشه ی فیوز قرار بدم


ال نود از نظر برقی و ای سی یو حساس هست ولی فیوز ربطی به این قضایا نداره و ماشین خودش به اندازه کافی فیوز داره
اگر مایل بودید سرکنتاکت مثبت رو با نوع فیوز دار عوض کنید و حتما از فیوز های سر کنتاکت 5تایی توی ماشین داشته باشد
سر کنتاکت فیوز دار خیلی خوبه البته برای ایمنی بیشتر تر در مواقعی که اتصال کوتاه باعث اتش سوزی میشه و امپر فیوز سر کنتاکت بقدری بالاست که حتی همه لوازم برقی هم خراب بشه نمیسوزه
و یه مدل سر باطری فیوز دار هست که به مگانی معروفه و حدود 120 تومن قسمت داره (البته نمیدونم فیوزش چه نوعی هست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام دوستان
مهره رگلاژ مربوط به کلاچ رو یه جای مشخصی هست که ما کلاچ رو باهاش رگلاژ میکنیم(مثلا 3 سانت یا 30 دور تا باز شدن کامل مهره) حالا سوالم اینه اگه سیم کلاچ رو عوض کنیم( به دلیل پارگی گردگیر..سفت شدن..) امکان داره با یه رگلاژ کردن مساوی (مثلا 4 سانت خلاصی پدال کلاچ) این مهره رگلاژ در جای متفاوتی نسبت به جای خود در سیم قبل قرار بگیره؟
کش اومدن سیم کلاچ چطور پیش میاد؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:سلام دوستان
مهره رگلاژ مربوط به کلاچ رو یه جای مشخصی هست که ما کلاچ رو باهاش رگلاژ میکنیم(مثلا 3 سانت یا 30 دور تا باز شدن کامل مهره) حالا سوالم اینه اگه سیم کلاچ رو عوض کنیم( به دلیل پارگی گردگیر..سفت شدن..) امکان داره با یه رگلاژ کردن مساوی (مثلا 4 سانت خلاصی پدال کلاچ) این مهره رگلاژ در جای متفاوتی نسبت به جای خود در سیم قبل قرار بگیره؟
کش اومدن سیم کلاچ چطور پیش میاد؟



سلام جناب داریوش عزیز
بله ممکنه بعد از تعویض سیم کلاج با نوع دیگر یا سیم نو این امکان هست
سیم طولش متفاوت باشه
سیم کهنه کش اومده باشه (به علت ساییدگی )
و.....
شما به تنظیم بودن کلاج دقت کنید و کلاج رو تا جای امکان در پایین درگیر کنید تا صفحه و بلبرینگ زود خراب نشه
یعنی حدود 5 سانت بالاتر از کف ماشین کلاج درگیر بشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

ممنون از راهنمایی
کلاچ رو اونجور که همینی که شما میگی و تو صفحه اول این تاپیک هست تنظیم کردم .. ولی چند وقت پیش اون قضیه تصادف و ترکیدن پوسته گیرباکس که گفته بودم مکانیک موقع بستن سیم کلاچ زده پوسته(گردگیر) سیم رو مقداری پاره کرده ولی هنوز خیلی سفت نشده و بد کار نمیکنه ولی از همون مکان هایی که بدون پوسته هست انگاری زنگ زده و خاک زیادی داره ... فعلا دارم مدارا میکنم.. سیم کلاچ شما چه مارکی رو پیشنهاد میدی؟ من سوال کردم یه جا فقط شرکتی داشت.
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:ممنون از راهنمایی
کلاچ رو اونجور که همینی که شما میگی و تو صفحه اول این تاپیک هست تنظیم کردم .. ولی چند وقت پیش اون قضیه تصادف و ترکیدن پوسته گیرباکس که گفته بودم مکانیک موقع بستن سیم کلاچ زده پوسته(گردگیر) سیم رو مقداری پاره کرده ولی هنوز خیلی سفت نشده و بد کار نمیکنه ولی از همون مکان هایی که بدون پوسته هست انگاری زنگ زده و خاک زیادی داره ... فعلا دارم مدارا میکنم.. سیم کلاچ شما چه مارکی رو پیشنهاد میدی؟ من سوال کردم یه جا فقط شرکتی داشت.



خواهش میکنم انجام وظیفس
شما از سمت گیربکس با یه سرنگ یا هر وسیله دیگه تا حد امکان روغن رقیق بزن لای پوسته سیم و خود سیم هرچی بیشتر بهتر (نه در حدی که بریزه زیر پایی راننده)
و بعد از روغن کاری اون قسمت از سیم که بیرونه گریس نرم یا واسگازین بمالید
من قول میدم هر نوع سیم بکسل اگر دائما روغن کاری بشه هیچ وقت خراب نمیشه
اگر گریس نرم نداشتین مقداری روغن با گریس مخلوط و اونو نرم کنید
برای احتیاط هم که شده یه سیم کلاج بخرید و با وسایل لازم برای تعویض همراه داشته باشید

به سیم گاز هم روغن بزنید تا پاره نشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 12:48 pm
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 7 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط namast »

سلام ممنون از اساتید محترم
میخواستم بدونم نیازه که کابل ضخیم تر به منفی باطری و بدنه وصل بشه یا نه
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

namast نوشته شده:سلام ممنون از اساتید محترم
میخواستم بدونم نیازه که کابل ضخیم تر به منفی باطری و بدنه وصل بشه یا نه


سلام دوست عزیز
بودنش خیلی بهتر از نبودنش هست
و ضرری نداره
سیم رو از لوازم برق های صنعتب بگیرید کابل جوش 25با سطح مقطع میلی متر
بدین براتون کابشو بزنن خود لوازم برقیا دارند
دقت کنید سیم مسی باشه حتما چون تقلب زید داریم (الیاژی میزنند و بعدش ابکاری میکنند ) خراش بدین تا بفهمین زیرش مسی هست
کابشو هم مسی باشه دقت کنید بازم مس باشه
کابلشو سایز 25 یا 30 جنس خوب حدود 1000 تومن و سیم 25 مسی با برند های معروف حدود 8 یا 9 هزار تومن
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

namast نوشته شده:سلام
ممنون از اساتید محترم
میخواستم بدونم نیازه که کابل ضخیم تر به منفی باطری و بدنه وصل بشه یا نه

سلام
سیم منفی خیلی مهم هست و باید ضخامتش مناسب باشه و خوب هم به باتری و بدنه وصل شده باشه .
بنده خودم تجربه ی سیم ضعیف رو داشتم - آمپرها قاطی پاتی میشه , مثلاً با ترمز گرفتن آمپر آب نیم سانت بالا پائین میشه و یا چراغها به شدت ضعیف میشه
==================================
ساختن سیم ضخیم از سیم نازک کار ساده ای هست
فرض کنین سیم 3mm دارین
اگر 3 یا 4 تکه اش رو با هم موازی کنین میشه 9mm یا 12mm
بهتره سرهاشون به هم لحیم بشه
احتیاج به هویه هم نداره . بنده با سیم لحیم و روغن لحیم و فندکِ مشعلی ظرفِ 5 ثانیه لحیمشون کردم
[External Link Removed for Guests]
با پیچ گوشتی داغ شده روی اجاق هم میشه
باید اول سر سیمها 3 سانت لخت بشه و دور همدیگه تابیده بشه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
بعدش کمی گرم بشه , بعدش بزنین توی روغن لحیم بعدش با فندک مشعلی یا هویه ی با وات بالا مثلاً 80W یا پیچ گوشتی ضخیم سرخ شده لحیمشون کنین
اگر میخواین کار تمیزتر بشه یک شیلنگ شفاف به ضخامت یک سانت یا 8mm بگیرین و سیمها رو از داخلش رد کنین .
محل نصبش به بدنه باید کمی سمباده زبر بخوره تا رنگ و زنگ زدگی نداشته باشه
=====================================
در خودروها سیمهای منفی وصل شده به بدنه معمولاً 3 تا هست که اکثراً
کنار باتری , روی بدنه ی موتور و سمت شاگرد روی گلگیر یا نزدیک چراغ جلو سمت شاگرد هست
همه ی اینها باید بررسی بشه اگر چرب یا زنگ زده یا شل یا نازک هست باید عیبهاش برطرف بشه
با پارچه ی آغشته به کمی بنزین میشه چربی زدائی کرد و با سمباده آهن شماره 60 یا 80 یا 100 رسوب زدائی و زنگ زدائی کرد
سمباده هر چه شماره اش بیشتر باشه نرمتر هست
مثلاً 2000 بسیار بسیار نرمه که برای ساییدن چراغ کِدر شده یا زبر خیلی مناسبه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

سلام دوستان

چند روزی است وقتی ظهرها از سرکار به منزل برمیگردم پس از خاموش کردن ماشین یه صدای مثل قل قل به مدت چند ثانیه از عقب ماشین میاد

در صورتی که صبح ها پس از خاموش کردن این صدا نمیاد مدل ماشین هم پراید 131
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

masonhower نوشته شده:سلام دوستان

چند روزی است وقتی ظهرها از سرکار به منزل برمیگردم پس از خاموش کردن ماشین یه صدای مثل قل قل به مدت چند ثانیه از عقب ماشین میاد

در صورتی که صبح ها پس از خاموش کردن این صدا نمیاد مدل ماشین هم پراید 131



سلام دوست عزیز شاید بخارو حباب گرفتن بنزینه شاید هم نفوذ از واشر به داخل سیلندر
یکم دقیق تر چک کن تا انشالله مشکل رو پیدا کنیم
دست بزنید ببینید شیلنگ رادیاتور سفت میشه یا نه
تو اون حالت در باک رو باز کنید ببینید صدایی میده مثل پیس نوشابه
دقیقی تر گوش بکنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 189
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 آبان 1394, 5:09 pm
سپاس‌های ارسالی: 89 بار
سپاس‌های دریافتی: 153 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط arman76ma »

سلام خدمت دوستان وکاربران محترم.
خب این پست بسیار مفید است. منم برای هم افزایی و مشارکتف این مطلب را افراد و جهای مختلف نقل شده می گیوم:
موتور شویی خطرناک است باری خودرو. این خطر است موتور شویی موجب به هم ریختن سیستم برق خودرو شود. به ویژه برخی خودروها آسیب پذیرتر هستند از جمله پراید، ماشین اجباری بسیاری از ماها! این مورد شخصا تجربه تلخی داشتم و کلی خسارات خودم. پیشنهادمی کنم هرگز ماشین های مدل پایین و قدیمی مثل پراید موتور شویی نکنید. این اتافق بد در یک کارواش افتاد. در موتور شویی بایست برخی نکات رعایت شود از جمله اطمنان از سلامت بست ها و سیم کشی. همچنین پوشاندن قسمتهای الکتریکی با نیلون. البته هرگز به کارواش ناشناس اجازه موتور شویی ندهید. آن کارواش واقعا زد ماشن داغنم را داغان تر کرد!
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 189
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 آبان 1394, 5:09 pm
سپاس‌های ارسالی: 89 بار
سپاس‌های دریافتی: 153 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط arman76ma »

موتور شویی؛ یک امر ضروری یا زیان‌ بار؟!

[External Link Removed for Guests]
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”