اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
masonhower نوشته شده:سلام دوستان

چند روزی است وقتی ظهرها از سرکار به منزل برمیگردم پس از خاموش کردن ماشین یه صدای مثل قل قل به مدت چند ثانیه از عقب ماشین میاد

در صورتی که صبح ها پس از خاموش کردن این صدا نمیاد مدل ماشین هم پراید 131



سلام دوست عزیز شاید بخارو حباب گرفتن بنزینه شاید هم نفوذ از واشر به داخل سیلندر
یکم دقیق تر چک کن تا انشالله مشکل رو پیدا کنیم
دست بزنید ببینید شیلنگ رادیاتور سفت میشه یا نه
تو اون حالت در باک رو باز کنید ببینید صدایی میده مثل پیس نوشابه
دقیقی تر گوش بکنید



سلام مجدد دوست عزیز

ماشین نه آب کم میکنه و نه جوش میاره اما شیلنگ رادیاتور وقتی موتور گرمه و تازه خاموش کردم داغه اما باد کرده نیست

چون صدا نهایتا ده ثانیه هستش و نمیشه دقیق بررسیش کرد فقط وقتی

هنوز داخل اتاق ماشین هستم انگار صدای قل قل از عقب میادش
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

masonhower نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:
masonhower نوشته شده:سلام دوستان

چند روزی است وقتی ظهرها از سرکار به منزل برمیگردم پس از خاموش کردن ماشین یه صدای مثل قل قل به مدت چند ثانیه از عقب ماشین میاد

در صورتی که صبح ها پس از خاموش کردن این صدا نمیاد مدل ماشین هم پراید 131



سلام دوست عزیز شاید بخارو حباب گرفتن بنزینه شاید هم نفوذ از واشر به داخل سیلندر
یکم دقیق تر چک کن تا انشالله مشکل رو پیدا کنیم
دست بزنید ببینید شیلنگ رادیاتور سفت میشه یا نه
تو اون حالت در باک رو باز کنید ببینید صدایی میده مثل پیس نوشابه
دقیقی تر گوش بکنید



سلام مجدد دوست عزیز

ماشین نه آب کم میکنه و نه جوش میاره اما شیلنگ رادیاتور وقتی موتور گرمه و تازه خاموش کردم داغه اما باد کرده نیست

چون صدا نهایتا ده ثانیه هستش و نمیشه دقیق بررسیش کرد فقط وقتی

هنوز داخل اتاق ماشین هستم انگار صدای قل قل از عقب میادش



شاید هم صدای خنک شدن انباره اگزوزه پراید به این راحتی واشر نمیزنه یا خارج شدن هوای حبس شده پشت کاتالیزو
و شاید هم صدای برگشت بنزین به باک
موتور رو هواگیری کردید
درب رادیاتور ساله (اب قمقمه کم و زیاد میشه )
موقع باز کردن درب رادیات صدای پیس نوشابه میده (حتما خنک باز کنید)
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower »

انبار اگزوز به چه صورت خنک میشه یا حتی هوای حبس شده کاتالیزور ؟؟

ببخشید موتور را چگونه هواگیری میکنند ؟

درب رادیاتم سالمه چون اب قمقمه کم و زیاد نمیشه درب رادیات وقتی ماشین سرده باز میکنم مناسبه

البته الان که کله صبحه درب رادیات باز کردم دیدم آبش خیلی بالاست نزدیک دهنه درب رادیاتور اومده بود ابش

ببخشید سوالام طولانی شد
Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهارشنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط محسن فلاح »

masonhower نوشته شده:سلام دوستان

چند روزی است وقتی ظهرها از سرکار به منزل برمیگردم پس از خاموش کردن ماشین یه صدای مثل قل قل به مدت چند ثانیه از عقب ماشین میاد

در صورتی که صبح ها پس از خاموش کردن این صدا نمیاد مدل ماشین هم پراید 131

همونطوری که دوست عزیزم جناب رنجبر فرمودن در گرمای شدید این انر اتفاق می افتد چرا ظهر زمستان اینطور صدای قول قول نمیاد چون گرم نیست

صدا چیزه عجیبی و خطر ساز نیست این صدا بخارات بنزین در حباب گیر هست بنزین در تلاتم در گرما بیشتر بخاطر تولید میکند که عامیانه بهش میگن بنزین جوش اورده.

پس جای نگرانی نیست .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام دوستان
ماشینم پراید hp+ که 47 هزار تا کار کرده و شمع های فابریک کارخونه روشه که شمع هاش ایکیوم اصلی تک پلاتینه هستن و چند وقت پیش هم باز کردم سالم بودن (یه کم قرمزی داشت) حالا به نظر شما لازمه عوض کنم یا نه ؟
این شمع سوزنی پلاتینیوم انتخاب من هستش حالا این خوبه بخرم؟ قیمتش یه جا سوال کردم 4تا 46 تومن. بعد اینکه روی خود شمع هک شده ژاپن ولی بارکد کالا نمیخونه یعنی بارکش مربوط به تولید آمریکا کانادا میشه !!

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:سلام دوستان
ماشینم پراید hp+ که 47 هزار تا کار کرده و شمع های فابریک کارخونه روشه که شمع هاش ایکیوم اصلی تک پلاتینه هستن و چند وقت پیش هم باز کردم سالم بودن (یه کم قرمزی داشت) حالا به نظر شما لازمه عوض کنم یا نه ؟
این شمع سوزنی پلاتینیوم انتخاب من هستش حالا این خوبه بخرم؟ قیمتش یه جا سوال کردم 4تا 46 تومن. بعد اینکه روی خود شمع هک شده ژاپن ولی بارکد کالا نمیخونه یعنی بارکش مربوط به تولید آمریکا کانادا میشه !!

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]



سلام دوست عزیز
متاسفانه توی خودرو هایی مثل پراید کا سیستم برقی نسبتا ضعیفی دارند شمع های سوزنی نتیجه خوبی گاها نداشته
اگر قص خرید دارید به سایت سازنده شمع مراجعه کنید و شمع در اون گرید دمایی و به توصیه سازنده و در همون کد بندازید و تجربی و با حرف مکانیک کار نکنید


شمع های خودتون رو تست مقاومت بکنید همینوطور وایر هارو واگر سالمه دهانه شمع رو فیلر کنید تا تمیز کند تا مدتی کار خواهد کرد


این شمع های مدل جی پاور NGKهم خوبه به شرط اصل بودم من خودم استفاده میکنم راضیم البته نه رو پراید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

masonhower نوشته شده:انبار اگزوز به چه صورت خنک میشه یا حتی هوای حبس شده کاتالیزور ؟؟

ببخشید موتور را چگونه هواگیری میکنند ؟

درب رادیاتم سالمه چون اب قمقمه کم و زیاد نمیشه درب رادیات وقتی ماشین سرده باز میکنم مناسبه

البته الان که کله صبحه درب رادیات باز کردم دیدم آبش خیلی بالاست نزدیک دهنه درب رادیاتور اومده بود ابش

ببخشید سوالام طولانی شد



رادیاتور پراید با همون سیستم قمقمه (منبع انبساط) هواگیری میشه اگر درب رادیاتور سالم باشه نباید اب رادیاتور موقع باز کردن کم باشه مگر این که قمقه خای شده باشه و هر نو کسیر یا اضافه اب رادیاتور با منبع انبساط جبران میشه
درب رادیاتور رو بهتره نوع پلیمری استفاده کنید چون واقعا فلزی ها ناکارامد هستند
این چند تا عکس از درب رادیاتور اینا بیشتر به درب ریو معروفه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

mohammad-ranjbar نوشته شده:
dariush074 نوشته شده:سلام دوستان
ماشینم پراید hp+ که 47 هزار تا کار کرده و شمع های فابریک کارخونه روشه که شمع هاش ایکیوم اصلی تک پلاتینه هستن و چند وقت پیش هم باز کردم سالم بودن (یه کم قرمزی داشت) حالا به نظر شما لازمه عوض کنم یا نه ؟
این شمع سوزنی پلاتینیوم انتخاب من هستش حالا این خوبه بخرم؟ قیمتش یه جا سوال کردم 4تا 46 تومن. بعد اینکه روی خود شمع هک شده ژاپن ولی بارکد کالا نمیخونه یعنی بارکش مربوط به تولید آمریکا کانادا میشه !!

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]



سلام دوست عزیز
متاسفانه توی خودرو هایی مثل پراید کا سیستم برقی نسبتا ضعیفی دارند شمع های سوزنی نتیجه خوبی گاها نداشته
اگر قص خرید دارید به سایت سازنده شمع مراجعه کنید و شمع در اون گرید دمایی و به توصیه سازنده و در همون کد بندازید و تجربی و با حرف مکانیک کار نکنید


شمع های خودتون رو تست مقاومت بکنید همینوطور وایر هارو واگر سالمه دهانه شمع رو فیلر کنید تا تمیز کند تا مدتی کار خواهد کرد


این شمع های مدل جی پاور NGKهم خوبه به شرط اصل بودم من خودم استفاده میکنم راضیم البته نه رو پراید


سلام کد شمع رو پیدا کردم و از بین سه مارک ngk-denso -champion میخوام یکی بخرم...
کلا شمع سوزنی برا ماشین های دوگانه سوز توصیه نمیشه...یه سری میگن برا ماشین هایی تکسوز بنزینی که حجم موتور زیر 1400 هستش شمع سوزنی باعث نیمسوز شدن کوییل میشه ..خیلی ها هم تعریف کردن ..
دلیلش چیه که شمع سوزنی برا پراید تک سوز بنزینی خوب نباشه؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar »

dariush074 نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:
dariush074 نوشته شده:سلام دوستان
ماشینم پراید hp+ که 47 هزار تا کار کرده و شمع های فابریک کارخونه روشه که شمع هاش ایکیوم اصلی تک پلاتینه هستن و چند وقت پیش هم باز کردم سالم بودن (یه کم قرمزی داشت) حالا به نظر شما لازمه عوض کنم یا نه ؟
این شمع سوزنی پلاتینیوم انتخاب من هستش حالا این خوبه بخرم؟ قیمتش یه جا سوال کردم 4تا 46 تومن. بعد اینکه روی خود شمع هک شده ژاپن ولی بارکد کالا نمیخونه یعنی بارکش مربوط به تولید آمریکا کانادا میشه !!

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]



سلام دوست عزیز
متاسفانه توی خودرو هایی مثل پراید کا سیستم برقی نسبتا ضعیفی دارند شمع های سوزنی نتیجه خوبی گاها نداشته
اگر قص خرید دارید به سایت سازنده شمع مراجعه کنید و شمع در اون گرید دمایی و به توصیه سازنده و در همون کد بندازید و تجربی و با حرف مکانیک کار نکنید


شمع های خودتون رو تست مقاومت بکنید همینوطور وایر هارو واگر سالمه دهانه شمع رو فیلر کنید تا تمیز کند تا مدتی کار خواهد کرد


این شمع های مدل جی پاور NGKهم خوبه به شرط اصل بودم من خودم استفاده میکنم راضیم البته نه رو پراید


سلام کد شمع رو پیدا کردم و از بین سه مارک ngk-denso -champion میخوام یکی بخرم...
کلا شمع سوزنی برا ماشین های دوگانه سوز توصیه نمیشه...یه سری میگن برا ماشین هایی تکسوز بنزینی که حجم موتور زیر 1400 هستش شمع سوزنی باعث نیمسوز شدن کوییل میشه ..خیلی ها هم تعریف کردن ..
دلیلش چیه که شمع سوزنی برا پراید تک سوز بنزینی خوب نباشه؟


بیشتر برا این که پراید از نظر برقی ضعیفه
به نظر من از بین این برند ها NGK خوبه و بیشتر میشه اصلی پیدا کرد و نماینده فعال هم داره (سایت ان جی کا ایران )
بهتره برا تقویت برق پراید اقدام به نصب big3 هم بفرمایید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام ممنون از راهنمایی
پس همون استاندارد میخرم..
کد ها هم برا ngk مربوط به پراید تو عکس زیر گذاشتم... دوستان فقط از همین کد ها استفاده کنید..
[External Link Removed for Guests]
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
باک ۲۰۶ نشتی گاز بنزین داره و زمانی که بنزین زیاد میزنم بوی بنزین توی ماشین میاد
به کسی نشون دادم گفت احتمالا پمپ یا واشرش خراب شده
لطفا راهنمایی کنید


تشکر

سلام
چون توی ماشین بو میاد پس به احتمال 99% از زیر صندلی عقبه
با این تست ساده محل نشتی مشخص میشه:
صندلی عقب رو بزنین بالا
اطراف محل نصب پمپ بنزین رو بو کنین.به احتمال زیاد بوی بنزین میده
با باکِ کمتر از نصف,دربِ باک رو باز کنین یک شیلنگِ کوتاه(30 سانتی) رو بزنین توی باک
اطراف شیلنگ رو پلاستیک نرم بپیچین تا هوا از اطراف شیلنگ نتونه بیاد بیرون (نایلونش باید شبیه کیسه پلاستیکی باشه که نانوائیها میفروشند یعنی نرم و نازک - کیسه نایلونی که صدای خش خش میده مناسب نیست)
حالا یک نفر توی شیلنگ چند بار فوت کنه تا فشار هوا توی باک بالا بره . هر بار که میخواد نفس بگیره باید سر شیلنگ رو با انگشت ببنده تا هوای توی باک خارج نشه
همون موقع شما باید با مایع ظرفشوئی و آب ,کف درست کنین و با اسفنج بزنین به همه جای محل نصبِ یونیت پمپ زیر صندلی عقب
اگر نشتی داشته باشه مشخص میشه
علتها معمولاً اینهاست:
شل بودنِ مهره ی بزرگی که بعد از نصبِ یونیت پمپ بسته میشه روی باک . این مهره خیلی خشک و زبر بسته میشه و درنتیجه بیشتر مکانیکها و حتی توی کارخونه محکم بسته نمیشهباید باز بشه و رزوه هاش با گریس چرب بشه تا بتونیم محکم تا آخِر ببندیمش
علت دیگه,خرابی یا بنجل بودن یا نازک بودنِ واشر همین مهره هست
شاید مجبور بشین خودتون از بازار لاستیک مناسب بخرین و براش واشر درست کنین
مغازه هائی هست که کارشون فقط فروش انواع لاستیکهای صنعتی هست
باید لاستیکش 2mm یا 3mm ضخیمتر از واشر خودِ باک باشه . میذارینش روی لاستیک و با خودکار علامت میزنین و با قیچی یا تیغ موکت بری با دقت و حوصله میبُرینش که کاملاً گِرد و تمیز دربیاد
گریس زدن به رزوه های مهره خیلی مهمه. چه بسا با گریس زدن دیگه نیازی به تعویض واشر هم نباشه چون مهره تا آخر بسته میشه و نشتی رو میگیره
========================================
داخل و خارج هیچ ماشینی نباید بوی بنزین بیاد وگرنه داره بنزین بخار میشه و میپره و پولتون هدر میره و استنشاقش هم برای سلامتی ضرر داره
======================================

ماشینهایی که کانیستر دارند باید بخار بنزین راهِ فراری از باک نداشته باشه اصلاً وگرنه سیستم باک مشکل داره
بنزین یورو4 تبخیرش خیلی زیاده و نشتی داشتن باک باعث ضرر مالی و بهداشتی زیاد میشه
ماشینهای سالم وقتی درب باکشون رو باز میکنین صدای باز کردنِ درب نوشابه ی گازدار میده چون بسیار خوب آب بندی شده و بخار بنزین راه فراری نداره جز رفتن توی موتور از طریق سیستم کانیستر که بخارهای بنزین رو میکشه توی منیفولد هوا و میفرسته توی باک تا بسوزه و مصرف بشه
حتی دربِ باکِ این ماشینها هم استاندارد هست و یک سوپاپِ یک طرفه داره و با کم شدنِ بنزین, هوا میتونه وارد باک بشه اما به بخار بنزین اجازه خارج شدن نمیده
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 240 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
باک ۲۰۶ نشتی گاز بنزین داره و زمانی که بنزین زیاد میزنم بوی بنزین توی ماشین میاد
به کسی نشون دادم گفت احتمالا پمپ یا واشرش خراب شده
لطفا راهنمایی کنید

سلام خدمت همه دوستان عزیز
معمولا مشکل بوی بنزین داخل اتاق توی خودرو های پژو مربوط میشه به واشر دور پمپ بنزین
جنس خو بگیرید و ترجیا دو تا چون احتمال داره موقع جا انداختن خراب شه و ببیرد مکانیک عوض کنه خوب با سشوار حرارت بده و تمیز جا بندازه
بست های لوله های بنزین هم چک بشه که نشتی نداشته باشه (بست های زیر صندلی)
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”