afsh134 نوشته شده:dariush074 نوشته شده:این موضوع قبلا در همین تاپیک مفصل راجبش بحث شده بهتر بود جست و جو میکردین..
خلاصه این بوده که از تینر استفاده نکنیم که باعث ترک شلنگ های رفت و برگشت بنزین به باک و ... شده و در مورد گازوییل هم باید بگم بنزین های موجود در جایگاه هم خودشون گازوییل دارن و در انژکتورشورها هم از همین اکثرا گازوییل و تینر درست شدن ... ولی اتانول سوخت پاکی هست و میشه گفت ضرری نداره و اکتان بالاتر میبره و ...ولی گرونه و قیمتش بالاست
با تشکر از پاسختون
در مورد متانول توضیح ندادید
ایا الکل صنعتی همان متانول هست؟ الکل صنعتی چی؟؟ ضرر داره؟
سلام دوست عزیز
اگر مایل بودید میتونید به میزان 10 درصد اتانول 96 درصد اضافه بکنید و قطعا شتاب و کارایی موتور و اکتان رو میبره بالاتر ولی هزنه بیشتر میشه
متانول هم تا حدودی اکتان رو بالا میبره ولی تاثیر در حد اتانول نداره
اتانول و متانول در حد 10 الی 15 درصد مشکلی ندارند و باعث افزایش کیفیت سوخت میشنه و البته بعضی از متانول ها ترکیبات دیگری هم دارند که اطلاعات دقیقی در مورد ضرر اونا برا ماشین ندارم
در کل اتانول 96 درصد هم تاثیر بهتری تاره و هم ضرر کمتر