اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »


چگونه با 2 فرمول ریاضی اندازه ی الگویِ گردگیر پلوس را دقیق محاسبه کنیم


سلام دوستان
این مطلب برای کسانی هست که دوست دارند گردگیر پلوس رو به شکل مخروطی و به روش عملی درست کنند .
فرمولهای ریاضی توسط دو نفر از دوستان بنده که ریاضیشون خوب هست درست شده .
با تشکر ازشون برای زحمتی که کشیدند .
========================+=+=====
روش کار اینجوری هست :
طول قوس کوچک = T1
طول قوس بزرگ = T2
پهنای قطعه ( فاصله ی قوس بزرگ تا قوس کوچک ) = D
شعاع دایره ی کوچک = r1
شعاع دایره ی بزرگ = r2

برای محاسبه ی شعاع دایره ای که این قطعه ازش بریده شده اینطوری عمل میکنیم :
شعاع دایره ی کوچک = ( طول کمان کوچک × پهنا ) تقسیم بر ( طول کمان بزرگ منهای طول کمان کوچک ) .
r1=T1×D/(T2-T1)
شعاع دایره ی بزرگ هم میشه شعاع دایره ی کوچک + پهنای قطعه
r2=r1+D
اين فرمولِ اول بود برای اینکه بفهمیم اون قطعه از چه دایره ای بریده شده .
==============================
در ضمن چون دو قوس بزرگ و کوچک منحنی هستند و اندازه گیریشون برای بُرش با متر و خط کش مشکل هست , با استفاده از فرمول زیر بُرششون رو دقیق انجام میدیم :
Z = زاویه ی قوس کوچک و بزرگ از مرکز دایره اش
r= شعاع دایره ی کوچک
Z = ( طول قوس کوچک ضربدر 360 ) تقسیم بر شعاع دایره ی کوچک ضربدر 2 ضربدر 3.14

3.14 همان عدد پی هست که در هندسه ازش استفاده میشه .

بعدش با استفاده از نقّاله اون زاویه رو رسم میکنیم و الگو رو دقیق رسم کرده و میبریم
مثال :
یک بند یا سیم میندازیم دور پلوس تا طولِ محیط پلوس رو به دست بیاریم ( همون جائی که گردگیر نصب میشه ) و سپس بند یا سیم رو مستقیم روی زمین میگذاریم و طولش رو با متر یا خط کش اندازه میگیریم .
فرض کنین اندازه گرفتین شد 35 سانت
2 سانت هم برای چسب خوردن بهش اضافه میکنیم میشه 37 سانت .
پس طول قوس بزرگ ( T2 ) شد 37 سانت

طول قوس كوچک رو 17 سانت باید باشه همیشه .
پهنای قطعه هم بستگی به نوع ماشینتون داره . باید پهنا به اندازه ای باشه که بعد از نصب این گردگیر و چرخاندن کاملِ فرمان , گردگیر اصلاً کش نیاد .
بهتره پهناش 20 سانت باشه .
البته یادتون باشه که دستگاه پرس باید حداقل 21 سانت طولش باشه تا بتونین این گردگیر 20 سانتی رو باهاش پرس کنین .
البته برای ماشینی مثل ماتیز اگه 16 سانت هم باشه کافیه .
خب حالا باید شعاع دایره ای که گردگیر ازش قراره بریده بشه حساب کنیم تا بتونیم الگو رو روی یک نایلون یا کاغذ بکشیم و ببُریم .
طبق فرمول اول عمل میکنیم :
r1=17×20/(37-17)
r1=340/20
r1=16 cm
یعنی شعاع دایره ای که قوس کوچک ازش رسم میشه 16 سانت هست .
با استفاده از یک بند , یک ربع دایره به شعاع 16 سانت روی کاغذ یا نایلون رسم میکنیم .
حالا 16 رو با پهنای قطعه ( 20 سانت ) جمع میکنیم میشه 36 سانت .
یعنی شعاع دایره ی بزرگ که ازش قوس برزگ رو میخوایم ببُریم 36 سانت هست .
با استفاده از بند یک دایره به شعاع 36 سانت رسم میکنیم . مرکزش هم همون مرکز دایره ی اول هست .
خب حالا قطعه تقریبا رسم شده فقط باید 37 سانت از روی دایره ی بزرگ و 17 سانت از روی دایره ی کوچک علامت بزنیم و ببُریم
با استفاده از فرمول دوم زاویه رو به دست میاریم و با استفاده از نقاله اون زاویه رو روی مرکز دایره علامت میزنیم و دو خط رسم میکنیم تا دایره های کوچک و بزرگ رو قطع کنه .

Z=17×360/(2×16×3.14)
Z=6120/100.48
Z=61 درجه


حالا از مرکز دایره 61 درجه علامت میزنیم با نقّاله و دو خط رسم میکنیم تا در دو دایره رو قطع کنه .
[External Link Removed for Guests]
سپس قطعه رو میبریم .
بعدش اون الگوی بریده شده رو روی تیوپ ماشین یا کامیون پهن میکنیم و علامت میزنیم و تیوپ رو می بُریم .
کار تمومه .
سوالی داشتین بفرمائین بپرسین .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 7 دی 1392, 11:04 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط barbad16 »

ماشین من پراید مدل 83 انژکتور دو گانه هست. در حال حرکت ماشین دل میزند و یک نوسان در دور موتور ایجاد میشود و عقربه دور موتور پرش میکند. دائمی نیست. هر 4 یا 5 کیلومتر یک یار چند دل میزند بعد موتور طبیعی کار میکند. هم روی گاز و هم روی بنزین. استپر موتور را عوض کردم. شمعها را تمیز و تنطیم کردم. وایرها را تعویض کردم. دیاگ مشکلی در سنسور کیلومتر تشخیص داد. اونم با هزار مشقت گیر آوردم عوض کرم. مشکل حل نشد. چند تعمیرگاه بردم. آخری میگفت که باید چرخ دنده کیلومتر که توی گیربکس است عوض بشه. حدود 120 خرج داره. میترسم اینم عوض کنم درست نشه. کسی میتونه راهنمایی کنه؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

صرفه جوئی در خرید باتری برای ماشین و موتور سیکلت

باتری در زمستان ضعیف میشه .
گاهی اونقدر ضعیف میشه که مجبور میشین عوضش کنین
اما قبل از عوض کردنش اول مطمئن بشین که بستهای باتری و سیم مثبت و منفی که به بستها وصل هست تمیز هستند و رسوب نگرفته و شل نیست . سرهای سربیِ باتری هم باید تمیز و براق باشه .

شل بودنشون و کثیف بودنشون باعث ضعیف شدنِ برقِ باتری میشه .
بازشون کنین و با سوهان و سمباده خوب برقشون بندازین و محکم وصلشون کنین .
چه بسا دیگه نیاز به خرید باتری نباشه .
تصویر
تصویر[/quote]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »


هشــــــــــدار

سلام
امشب تو اخبار 20 گفت :
پرایدهای فرمان هیدرولیک یک نقص فنی مرگبار داره .
هیدرولیکِ فرمان به بدنه وصل هست اما بدنه و پیچها بسیار ضعیف هست .
چند بار درجا پیچیدنِ فرمان باعث لق شدن و سپس شکستنِ اون دو پیچ یا یکیشون میشه که اگر در حرکت بشکنه باعث انحراف ماشین و چپ شدن یا تصادف میشه .
چند تا مکانیک هم نشون داد همشون گفتند که بدنه و پیچها ضعیف هست و تحمل فشار هیدرولیکِ فرمان رو نداره و خیلیها میان برایِ تعمیرش .

هیدرولیکِ فرمان پرایدتون رو چک کنین , اگر لق شده , در آستانه ی شکستن هست .
هرگز با هیــــــــــچ ماشینی فرمان رو درجا تکون ندین یعنی وقتی ماشین وایساده فرمان رو اصلاً نگردونین .
اول کمی حرکت کنین بعدش با فشار کم فرمان رو بگردونین .
این کار عمر لاستیک و جلوبندی و جعبه فرمان و هیدرولیکِ فرمان رو چند برابر میکنه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »


توضیح بیشتر برای تستِ هیدرولیکِ فرمانِ پراید

سلام
این هیدرولیکِ پراید هست
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
هر طرف با دو تا پیچ به بدنه وصل شده
درجا گرداندنِ فرمان و ضعیف بودنِ آهنِ بدنه و قوی بودنِ هیدرولیکِ فرمان باعث فشار زیاد به اون 4 تا پیچ میشه .
اول لق میشه و اگه به موقع تعمیر نشه میشکنه و فرمان غیر قابل کنترل میشه
این آزمایش باید روی آسفالت یا سیمان زبر انجام بشه تا چرخها راحت نچرخه و به هیدرولیک فشار بیشتری وارد بشه .

باید ماشین رو روشن کنین ( ترمز دستی تا آخر کشیده ) یک نفر دست بذاره روی هیدرولیکِ فرمان و یک نفر دیگه فرمان رو ربع دور به چپ و راست کنه .
اگر هیدرولیک لق هست و بازی میکنه تو جاش یعنی داره میره برایِ شکستن .
باید محکم به بدنه چسبیده باشه و یک میلیمتر هم تکون نخوره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Present »

MOHAMMAD_ASEMOONI, نمی شه ماشین پراید معمولی رو هیدرولیک کرد ؟
ماشین من پراید 131 SL هست فرمونش بعد از دو سال هنوز مثل پیکان مدل 57 هست شاید پیکان بهترش باشه !!
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »


صرفه جوئی در هزینه های ماشین با استفاده ی صحیح از فرمان


سلام
سيستم فرمان ماشين يا معمولی هست مثل این
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

یا هیدرولیک هست مثل اینها

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

سیستم هیدرولیک یک پمپ روغن داره که با استفاده از نیروی موتور پیستونهای ( دو بازو ) ) هیدرولیک رو تکون میده و اون دو بازو هم با قدرت زیاد چرخها رو چپ و راست میکنه به همین علت فرمان هیدرولیک نرم تر و سبکتر هست اما این سیستم از موتور میگیره و موتور هم از بنزین و بنزین هم از پول شماست .

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

طول عمر سیستم فرمان به این بستگی داره که شما چطور از فرمان استفاده میکنین و چقدر چاله چوله
هست در جائی که زندگی میکنید
همچنین وقتی در حالت ایستاده فرمان رو میچرخونید فشار زیادی به جعبه فرمان ِ معمولی و هیدرولیک فرمان و تایرها و جلوبندی وارد میشه .

روی چاله چوله ها و راهِ سنگلاخ هم نباید فرمان رو محکم در دست بگیرید تا به جعبه فرمان و دیگر قطعاتی که ذکر کردم فشار نیاد .
برای همین هست که میگن روی دست اندازها و راههای سنگلاخ , فرمان رو کمی شل در دست بگیرین تا بازی کنه بر اثر ضربه های راه و صدمه نبینه .
وقتی روی سنگلاخ رانندگی میکنید اگر فرمان رو ول کنید میببنید که فرمان با سرعت چپ و راست میشه .
اگر فرمان رو محکم به دست بگیرین ضربه ها منتقل میشه به جعبه فرمان و بلبرینگ و ساچمه های جعبه فرمان و میل ماری و هیدرولیک فرمان و جلوبندی .
عکس ساچمه ها و میل ماری و دیگر قطعات جعبه فرمان معمولی
[External Link Removed for Guests]
پس بهتره روی دست اندازها و سنگلاخ با حداقل سرعت ممکن حرکت کنیم و تا میتونیم از افتادن چرخها در دست اندازها جلوگیری کنیم و فرمان رو هم کمی شل به دست بگیریم .
این کارها هم برای فرمان معمولی لازم هست هم هیدرولیک .
درست استفاده نکردن از فرمان کلی ضرر مالی میزنه به شما به خاطر سایشِ تایرها و خراب شدنِ قطعاتِ سیستم فرمان و جلوبندی
حتی موقع پارک کردن یا دراومدن از پارک فرمان رو درجا نگردونین
اول کمی به فرمان فشار بیارید بعدش آرام چند سانت حرکت کنید . خواهید دید که فرمان با همون فشار کم میچرخه چون به محض حرکتِ ماشین , چسبندگیِ چرخها به زمین خیلی کم میشه .
پس اگر موقع پارک کردن یا دراومدن از پارک مجبور بشین چندین بار عقب و جلو برید بهتر از درجا پیچیدنِ فرمان هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

اگر موتورسیکلت یا دوچرخه دارین , این مطلب باعث صرفه جوئی در خرید سیم ترمز و کلاچ میشه :

بنده قبلاً موتور داشتم وقتی 17 سالم بود .
سیم کلاچ و سیم ترمز همش پاره میشد از تویِ دسته .
[External Link Removed for Guests]
بالاخره متوجه شدم که علتش اینه که سرِ گِردِ سیم , تویِ دسته آزادانه نمیگرده و بعد از مدتی به علتِ خم و راست شدنِ سیم , پاره میشه .

[External Link Removed for Guests]
سیم نو خریدم سر چکش مانندش رو اول خوب سمباده زدن تا گِرد و نرم و صیقلی بشه
بعدش کمی گیریس بهش زدم و نصبش کردم تویِ دسته ترمز و دسته کلاچ .
تا سالها خراب نشد اصلاً . البته هر ماه کمی گیریس به سر چکش مانندِ سیم میزدم تا همیشه نرم باشه و توی جاش راحت بگرده تا سیم خم نشه اصلاً موقع ترمز و کلاچ گرفتن .
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests][/url]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 دی 1392, 9:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط rezasuzuki »

با سلام و تشکر از مطالب فوق العاده شما

من یک پراید 83 انژکتوری دارم که دو تا مشکل عجیب داره:تصویر

1- وقتی ماشین سرد را روشن میکنم(با تک استارت روشن میشود) چند ثانیه ریپ میزند پس از آن دور ثابت میشود ولی اگر کمی به ماشین گاز بدم دور موتور تا 400 دور هم پایین میاد و دوباره بالا میره(بعضی اوقات هم خاموش میکنه). این مشکل تا گرم شدن ماشین ادامه داره و پس ار آن درست میشه.

2- و مشکل دیگه که شاید به مشکل قبلی مربوط باشه کم جون بودن ماشن هنگام دنده دادن(یا معکوس کشیدن) میباشد. مثل پرایدهای دیگه آماده دنده بعدی نیست(دنده مرده نمیدم!) و انگار یک کپ خیلی کوتاه موقع برداشتن پا از روی گاز ایجاد میشه.
استپ موتور تعویض کردم اصلا تاثیر نداشت!(ایران کاربرات).

مصرف ماشین 6 می باشد.
چراغ چک خاموش می باشد.
ترموستات پارسال تعویض شده.
فیلتر بنزین نو می باشد.
سنسور دور موتور تازه تمیز کردم.
بقیه سنسورها فابریک هستند(bosch,sagem,..)

ممنون از حوصلتون.تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
میدونین چرا دستگیره ی بیرونی درب بعضی از ماشینها میشکنه ؟

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

چون مردم باهاش در ماشین رو میکشند بعد از باز شدن .

این دستگیره در بیشتر ماشینها از جنس پلاستیک هست و تحمل کشش و سنگینی درب رو نداره خصوصاً وقتی ماشین مایل پارک شده باشه باعث میشه دستگیره کم کم ترک میخوره و بالاخره میشکنه .
راهِ حل چیه ؟
1- اول با دستگیره درب رو باز کنین
2- بعدش دستگیره رو ول کنید و لبه ی درب رو با سر 4 انگشت دست ( همون جائی که اثر انگشت هست ) بگیرید و درب رو بکشید و باز کنید . ناخنهاتون به هیچ وجه نباید به بدنه بخوره .
اینجوری عمر دستگیره ی درب چند برابر میشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »


بیش از100 هزار تومن صرفه جوئی در تعمیر کمکهای جلو

سلام دوستان
لاستیکِ توپی سر کمکِ جلو که میدونین چیه ؟
قطعه ی 38 در این عکس

[External Link Removed for Guests]

البته معمولاً 38 و 39 با هم فروخته میشه و نسبتاً گران هم هست . حدود 50 ت .
این هم عکسِ خود اون لاستیک از بالا
تصویر
این هم عکس زیرش
[External Link Removed for Guests]

این هم عکس کمک فنر جلو هست که اون قطعه در زیر کلاهکِ بالائی نصب میشه .
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

این هم عکس رویِ بالائیِ اون لاستیک هست که پرس و کوبیده شده

[External Link Removed for Guests]

این هم عکسش از بغل که مشخصه لبه اش کوبیده پرس شده درحالیکه باید شکل اون عکس دومی باشه .
[External Link Removed for Guests]

حالا همه ی اینها رو گفتم برای چی ؟

جواب :
اگر کمکهای جلو روی دست اندازها تلق تلق میکنه خصوصاً وقتی که فقط راننده سوار هست , معنیش اینه که اون لاستیک کوبیده و پرس شده

راهِ حل چیه ؟
1- اول از همه فقط پیچ شماره 34 در عکس اولی که مالِ سر کمک هست رو سفت تر کنید .
کاپوت رو که بزنین بالا می بینینشون . روی گلگیرها هست .
شبیه این عکسها :
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]


اگر صدا برطرف شد که تمومه .
اگر برطرف نشد , لازم نیست لاستیک توپی سر کمک بخرین .
یک تیوپ ضخیم و درجه یکِ ترکیده یا پنجر بگیرید از پنچرگیریها . اگر تیوپ کامیون و اتوبوس یا خاور باشه خیلی بهتره چون تیوپ بزرگتر ضخیم تر هست .
بعدش با حوصله و دقت چند قطعه از تیوپ رو مثل کالباس ببرین و بندازین روی هم تا اون قسمت کوبیده شده رو دوباره بسازه . البته وسطش باید سوراخ باشه .
اگر نمیدونین چطوری ببرین و چه شکلی بوده و ضخامتش از اول چقدر بوده , برید لوازم یدکی یک دونه بگیرید و عکسش رو از زاویه های مختلف بگیرید یا بگین اگه لازم نشد و استفاده نکردم پس میارم .
شما بهتره نیم سانت یا حتی یک سانت بلندتر درستش کنین تا بیشتر عمر کنه . اما بیشتر نشه . در ضمن دو طرف باید یک اندازه باشه تا ماشین مایل و کج نشه .
از اون لاستیک اصلی بیشتر عمر میکنه .
سوالی داشتین بپرسین .
اون آهن کلاه مانند هم که با لاستیک توپی فروخته میشه, خراب شدنی نیست مگر اینکه با تصادف کج و کوله بشه .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
حدوداً 100 ت تا 150 ت صرفه جوئی میشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Present »

MOHAMMAD_ASEMOONI, ماشین من هم وقتی که چرخ های جلو رد می شه اینجوریه و هم وقتی چرخ های عقب فرقی نمی کنه در حالی که باید فش فش کنه ، مگه نه ؟
کمک های عقب رو تازه عوض کردم و کمک جلو هم روغن نداده یعنی با این کار درست می شه ؟
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”