اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام و وقت بخیر
صندلی جلوی ماشین اون قسمت پشتی صندلی تو هر زاویه که تنظیم میکنم مقداری لقی و خلاصی داره و اگه با دست قسمت پشتی رو تکون بدم حدود چند سانت بازی میکنه ولی نشیمنگاه صندلی و ریل و پایه سالمه ..فقط این قسمت پشتی ایراد داره..
ممنون میشم راهنمایی کنید چطور حل میشه؟

یه مورد دیگه اینکه تو بازار معمولا یکی محلول انژکتور شوی هست که میریزن تو باک بنزین و یکی دیگه هم اسپری انژکتورشوی هست که معمولا تو منیفولد هوا اسپری میکنن و یا استپر رو باهاش تمیز میکنن ..حالا میشه این اسپری انزکتورشوی رو به جای محلولش تو باک بنزین ریخت برای تمیزی مسیر سوخت و انژکتور . مشکلی پیش نمیاد ؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام و وقت بخیر
صندلی جلوی ماشین اون قسمت پشتی صندلی تو هر زاویه که تنظیم میکنم مقداری لقی و خلاصی داره و اگه با دست قسمت پشتی رو تکون بدم حدود چند سانت بازی میکنه ولی نشیمنگاه صندلی و ریل و پایه سالمه ..فقط این قسمت پشتی ایراد داره..
ممنون میشم راهنمایی کنید چطور حل میشه؟

یه مورد دیگه اینکه تو بازار معمولا یکی محلول انژکتور شوی هست که میریزن تو باک بنزین و یکی دیگه هم اسپری انژکتورشوی هست که معمولا تو منیفولد هوا اسپری میکنن و یا استپر رو باهاش تمیز میکنن ..حالا میشه این اسپری انزکتورشوی رو به جای محلولش تو باک بنزین ریخت برای تمیزی مسیر سوخت و انژکتور . مشکلی پیش نمیاد ؟

سلام
در مورد صندلی باید قطعاتی که پشتی رو قفل میکنه تا تکون نخوره رو چک کنین تا ببینین علت لقی چیه . گاهی یک پیچ شل شده یا یک قطعه آهنی بر اثر فشار کج شده
مثل قطعات 10 تا 14 در عکس زیر
http://www.tonkinonlineparts.com/images/parts/gm/fullsize/091008ZL14-119.JPG
[External Link Removed for Guests]

در مورد محلولها , بنده 3 مدل میشناسم
1- محلول انژکتور شور که در باک ميريزند و فقط کارش رسوب زدایی و شستن انژکتورها هست
تصویر
تصویر
تصویر
2- محلول شستشوی تمام سیستم سوخت رسانی و انژکتورها , همچنین سوپاپها و داخلِ سرسیلندر از رسوبات کربن
[External Link Removed for Guests][/img]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

3- اسپری شستشوی دریچه گاز .
البته با یک تکه پارچه ی نخی تمیز و آغشته به کمی بنزین هم میشه داخل دریچه گاز رو تمیز کرد .
مهمترین قسمتش اونجایی هست که لبه ی دیسکِ متحرکِ دریچه ی گاز بهش میچسبه و لبه ی همون دیسک متحرک که دریچه رو میبنده
اگر اینها کثیف باشه دور موتور افت میکنه در دور آرام



[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

راهنمایی اینجوری با دوربینها خلافکارها رو نقره داغ میکنه

جناب افسر راحت نشسته پشت میزش , دفترچه جریمه رو هم گذاشته روی میز , دوربین رو میچرخونه و خلافکار رو پیدا میکنه و چند عکس از دور و نزدیک میگیره ازش تا فردا نتونه بگه من نبودم , اشتباه شده . بعدش جریمه مینویسه براش و جریمه هم توی سیستم ثبت میشه و کار تمومه

یکی از راههای صرفه جویی در هزینه های خودرو خلاف نکردن هست

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 »

سلام مجدد آقا محمد عزیز
در رابطه با مشکل لقی پشتی صندلی ماشین.توضیح شما و این تصویر کمک کرد ..ولی متاسفانه مشکل حل نشده ..من هر دو قاب کناری صندلی رو باز کردم و دو تا پیچ بود در هر دو طرف صندلی که اونها خیلی سفت بودن و اون مکانیسم هم چرخدنده اش کاملا سالم هست و ممنون میشم راهنمایی کنید غیر این دو پیچ که پشتی صندلی رو قفل میکنن دیگه چه چیزی روی لقی تاثیر داره ..
شما گفتین طبق شکل قطعه ۱۰ تا ۱۴ که این دو پیچ فکر کنم قطعه ۱۲ حساب میشن..قطعه ۱۳ هم که اون قسمت آهنی هست سالمه ..
حالا نمیدونم مشکل چیه ؟
برای هر دو صندلی جلو دقیقا همین مشکل رو پیدا کرده
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان

روغنی که بوی گازوئیل میده بنجله

و هر چه بیشتر بوی گازوئیل بده پس بنجل تر هست




این روغنها رو از گازوئیل و یه سری مواد دیگه درست میکنند و یا از روغنهای سوخته و گازوئیل و مواد دیگه . در تلویزیون هم چند باز نشون دادند

بنده روغنهای درجه یک رو بو کردم . اصلاً بو نمیده یا بوی بسیار ملایم و مخصوص داره که به هیچ وجه بوی گازوئیل نیست . بوی مخصوصی داره

خودتون هم میتونین در مغازه های تعویض روغنی گالن های خالی مارکهای مختلف رو بو کنید تا تجربه کسب کنین

وقتی مغازه دار بهتون میگه فلان مارک بهتره , بهش بگین یک گالن خالی از همون مارک رو بهتون بده تا بو کنین

اگر گفت گالن خالی نداریم پس کسی از اون روغن نمیخره .

اگر گالن خالیش رو بو کردین و بوی گازوئیل نمیده , حتماً گالنی که برای شما باز میکنه هم بو کنین قبل از ریختنش توی ماشین . باید بوش دقیقاً شبیه گالن خالی باشه که بو کردین . اگر بوی گازوئیل میشه پس بنجله و مغازه دار هم بی دزد مالِ مردم خوره مگر اینکه خودش هم بی خبر باشه که احتمالش خیلی خیلی کمه


یادتون باشه روغنها 3 مدل هست
آلی یا همون معدنی که از نفت خام تولید میشه . بیشتر روغنهای ایران معدنی هست

سینثتیک synthetic یا ترکیبی یا مصنوعی که با مواد شیمیائی غیر نفتی درست میشه . این روغنها الان بهترین روغنهای دنیا هست و خصوصیات منحصر به فردی داره مثل تحمل حرارت بیشتر , مقاومت در مقابل بخار شدن یعنی تبخیر شدن در حرارتهای زیاد , چرب کنندگی بیشتر , دوام بیشتر , خورندگی کمتر به شرطی که همون نوعی که سفارش شده استفاده کنین
مثال:
اگه سازنده خودرو گفته SJ پس باید همین رو استفاده کنین و اگر پیدا نکردین پس فقط یک درجه بالاتر استفاده کنین یعنی SL .





dariush074 نوشته شده:سلام مجدد آقا محمد عزیز
در رابطه با مشکل لقی پشتی صندلی ماشین , توضیح شما و این تصویر کمک کرد ..ولی متاسفانه مشکل حل نشده ..من هر دو قاب کناری صندلی رو باز کردم و دو تا پیچ بود در هر دو طرف صندلی که اونها خیلی سفت بودن و اون مکانیسم هم چرخدنده اش کاملا سالم هست و ممنون میشم راهنمایی کنید غیر این دو پیچ که پشتی صندلی رو قفل میکنن دیگه چه چیزی روی لقی تاثیر داره ..
شما گفتین طبق شکل قطعه ۱۰ تا ۱۴ که این دو پیچ فکر کنم قطعه ۱۲ حساب میشن..قطعه ۱۳ هم که اون قسمت آهنی هست سالمه ..
حالا نمیدونم مشکل چیه ؟
برای هر دو صندلی جلو دقیقا همین مشکل رو پیدا کرده


سلام علیکم
بنده خودم تا حالا مشکلی با صندلی نداشتم و خودم بازش نکردم اما نباید پیچیده باشه .
وقتی که دسته رو ول میکنین و تکیه گاهِ صندلی ثابت میشه , قطعه ای که به تکیه گاه چسبیده قفل میشه بین 2 قطعه و نمیتونه تکون بخوره

حالا در صندلی ماشین شما اون دو قطعه یک مشکلی پیدا کرده و نمیچسبند به قطعه ی تکیه گاه

شما باید تمام روکشها و پلاستیکها رو بردارین و آروم تکیه گاه رو تکون بدون از ببینین وقتی لق میزنه به چی میخوره و متوقف میشه ؟ همون قطعات ایران داره چون باید کاملاً چسبیده باشند به قطعه ی
مثال:
بعضی اتاقها وقتی دربش رو قفل میکنین درب لق میزنه . قفل هست ولی باد که میخوره بهش لق میزنه و صدا میده . علتش اینه که جایی که زبانه ی قفل در اون قرار میگیره بزرگ و گشاد هست و زبانه بازی میکنه داخلش
حالا صندلی ماشینتون هم قطعه اش لق میزنه و بازی میکنه بین دو قطعه ای که قفلش میکنه تا به عقب و جلو لق نزنه
اون دو قطعه هم یا گشاد شده یا خم شده یا از رگلاژ در رفته یا ترک خوره و کمی جدا شده از جاش

این کلیپها هم ممکنه کمک کنه
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
سال نو شما مبارک و پر برکت و کم خطر
طبق خبر IRINN


28 کشته در جاده ها از 6 روز پیش تا حالا
علتها :
سرعت زیاد , عدم توجه به جلو , خواب آلودگی , انحراف به چپ , واژگونی خودرو
====================================
وقتی ماشینی می بینید که هی چپ و راست میشه و حاکی از این هست که راننده ی ماشین خواب آلود یا مست یا مواد زده هست سعی کنین   با حفط فاصله ی ایمن , با بوقِ پشتِ سر هم و چراغ وادارش کنین متوقف بشه . بی تفاوت از کنارش رد نشین
این ماشین میتونه جان دهها نفر رو بگیره با انحراف به چپ (تصادف شاخ به شاخ ) و یا برخورد از عقب و یا خارج شدن از جاده و برخورد با ماشینهای کنار جاده و یا خانه ها و مغازه های کنار جاده  
در این کلیپ , یک کامیون در جاده ی دوطرفه که بسیار خطرناک هست و احتمال تصادفِ شاخ به شاخ هست , چپ و راست میره و یک اتوبوس هم چند دقیقه بی تفاوت!!! پشت سرش هست و مسافر پشتِ سر راننده ازش فیلم میگیره تا اینکه کامیون چپ میشه !!!!
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از وستان نوشته شده:فراموشکاری انسان در لحظه های قبل از تصادف باعث میشه قادر نباشه تمام تجربیاتش را در کمتر از 1 ثانیه مرور کنه عکس العمل درست نشون بده
حتی دوستانی که بعد از تصادف مثنوی های70 کیلویی راه حل ارائه میدهند، متاسفانه در لحظهء حادثه دچار مشکلِ تصمیم گیری میشوند.

سلام
سال نو همگی دوستان مبارک و پر خیر و برکت

===================================
در مغز انسان یک قسمت هست که اسمش عقل باطن یا شعور باطن هست
کارش اینه که [با تمرین و تکرار] برنامه ریزی میشه و کارها رو اتوماتیک انجام میده بدون اینکه آدم بر کارش نظارت داشته باشه
مثل کسی که داره رانندگی میکنه و همزمان داره با مسافرهای توی ماشین هم حرف میزنه
عقل باطنش داره دستهاش و پاهاش و چشمهاش رو کنترل میکنه و با ترمز و گاز و کلاچ و دنده و فرمان و غیره کار میکنه و ماشین رو میرونه بدون اینکه اصلاً دخالتی داشته باشه بر کارشون

حتی گاهی مدت طولانی رانندگی میکنه و نمیدونه چطوری تمام این مدت مغزش اتوماتیک ماشین رو رونده
================================
اگر عقل باطن با "تمرینِ صحیح" , درست برنامه ریزی بشه دیگه فراموشی موقع تصادف اتفاق نمی افته و راننده اتوماتیک وار عکس العمل درست نشون میده

================================
یک مطلب بسیار مهم دیگه:

راننده ی حرفه ای نه تنها خودش حادثه ساز نیست بلکه در مخمصه ی راننده های حادثه سازهم گیر نمیافته
یعنی حواسش به رانندگی دیگران هم هست
مثال:
سر چهارراه نمیگه چراغ سبزه پس حق تقدم با منه و همه وظیفشونه بایستند پس بدون نگاه کردن به چپ و راست از تقاطع رد بشه
یعنی به چراغ سبز اعتماد نمیکنه و میدونه ممکنه یکی مست باشه یا مواد زده باشه یا در چُرت باشه یا سرش توی موبایل و ضبط باشه یا نگاهش به بغل دستیش باشه و از چراغ قرمز رد بشه

یا ماشینی که توی خیابون یا کوچه پارک شده و راننده داخلش هست و هر لحظه ممکنه یهو درب رو باز کنه پس سرعت رو کم میکنه و براش دو تا تک بوق میزنه یعنی مراقب باش و تا بتونه هم از فاصله دور از کنارش رد میشه تا اگر درب باز شد تصادف نشه


هیچوقت نمیگه اون راننده یا عابر من رو میبینه و می ایسته پس همه چیز امنه

================================
عقل باطن هم خیلی مفیده هم خیلی خطرناک
وقتی عادتهای خوب در اون ذخیره میشه مفید هست مثل عادت به نگاهِ یک ثانیه ای به آمپرها هر 3 یا 4 دقیقه موقع رانندگی
عادت به راهنما زدن چند ثانیه قبل از تغییر مسیر
عادت به پارک کردن با کشیدن ترمز دستی و دنده 1 و سپس ترک خودرو
عادت به نگاه فقط یک ثانیه ای در آینه عقب و بدون تکان دادن سر
عادت به بستن کمربند به محض نشستن روی صندلی ماشین و باز نکردن کمربند مگر موقع پیاده شدن
عادت به دنده 2 قبل از دنده عقب زدن
عادت به تکان ندادن فرمان با ماشین متوقف
عادت به رانندگی با سرعت اقتصادی یعنی دور موتور روی 2000 تا 2500 باشه
عادت به روشن کردن چراغهای جلو در روز , در جاده ی دوطرفه ی شلوغ (نور پایین)
عادت به تعویض دنده در 3000 RPM نه بیشتر
عادت به چشم برنداشتن از جلو موقع صحبت با بغل دستی موقع رانندگی
عادت به حرکت نکردن با صورت چرخیده به چپ یا راست . یعنی اول جلو رو نگاه کنه بعدش حرکت کنه .
عادت به کامل کلاچ گرفتن قبل از تعویض دنده . خیلیها نمیدونند کامل کلاچ نمیگیرند و عقل باطنشون بد برنامه ریزی شده و هنوز پاشون کامل کلاچ نگرفته دستشون دنده عوض میکنه
عادتِ زُل زدن به کیلومتر و آمپر بنزین و حرارت سایر آمپرها . باید فقط یک ثانیه نگاه کرد و عکس گرفت با چشم , سپس جلو رو نگاه کنیم و چیزی که دیدیم رو تجزیه و تحلیل کنیم .
================================

برای تصادفهای مختلف هم باید آدم قبلش با خودش تمرین کنه تا عکس العمل صحیح در عقل باطنش ذخیره بشه تا عادت بشه براش تا در وقت تصادف اتوماتیک وار عکس العمل درست انجام بده
خلبانها رو در دستگاه شبیه ساز flight simulator همینطوری آموزش میدند ولی متاسفانه در رانندگی چنین چیزی نداریم و هر کسی باید خودش در خانه تمرین کنه مثل ماشین بازی یا در جای خلوت و دور از ماشینها و ساختمونها



================================
خیلی از مردم بلد نیستند از سیستم ABS درست استفاده کنند
به خیالشون ABS سوپرمن و افسونگره و خودش باعث تصادف نکردن میشه !!!
میزنند روی ترمز و میشینند تماشا میکنند ببینند برخورد میکنه یا نه !!!!
ABS برای این درست شده که همراه با ترمز زدن, با فرمان هم سعی کنیم از برخورد جلوگیری کنیم نه اینکه بزنیم روی ترمز و بشینیم تماشا !!!!

مردم باید در جای خلوت بارها و بارها بزنند روی ترمز و با فرمان هم بازی کنند تا مغزشون برنامه ریزی بشه و عادت بشه براشون تا همزمان از ترمز و فرمان استفاده کنند
اما بهترین کار اینه که کاری نکنیم که در مخمصه گیر بیافتیم . این یعنی پیشگیری از تصادف
================================
راههای پیشگیری:
•چک کردن دائمِ ترمزها و لاستیکها و چراغها و بوق
•سالم بودن و تمیز بودن شیشه ها و آینه ها و سالم بودنِ برف پاک کن ها و آبپاش ها و شیشه گرم کن

•چشم بر نداشتن از جلو
• کمربند بستن به محض نشستن روی صندلی و باز نکردنش مگر در موقع پیاده شدن
•تنطیم بودن صندلی و آینه ها
•استفاده از عینک طبی اگر که چشمها ضعیف هست .
• آویزان نکردن وسایل به آینه چون کاهش دید میشه . همچنین قرار ندادن اشیاءِ بزرگ و اشیاء تمرکز گیر روی داشبورد مثل عروسک متحرک
•رانندگی با سرعت مجاز
•توقف و استراحت در جای امن و ایمن به محض احساس خواب آلودگی چون راننده متوجه نمیشه خوابش برده تا اینکه تصادف کنه یا چپ کنه یا یکی بیدارش کنه یا خدا بهش رحم کنه و قبل از تصادف بیدار و هشیار بشه
• نصب سیستم هشدار خواب آلودگی
• استفاده از زنجیر چرخ در یخبندان و برف
•دوری از رانندگان مغرور و متکبر و بی ادب و خلافکار
• رعایت فاصله طولی
•مغرور نشدن به "تجربه داشتن" . اعتماد نکردن به اعتماد به نفس وگرنه خودش باعث تصادف میشه
• دوری از الکل و مواد مخدر و داروهای روانگردان و خواب آور
•رعایت ظرفیت ماشین برای مسافر و بار و ارتفاع
•اطمینان کامل از خالی بودن پشت ماشین قبل از دنده عقب
•نصب بوق دنده عقب
•سالم و تنطیم بودن همه چراغها
•استفاده نکردن از نور شدید
• دوری از رانندگی در هوای بد تا حد امکان
•احتیاط بسیار در بارانِ اول که خیابان و جاده به شدت چرب و لیز و به شدت لغزنده میشه
• ماشین بازی نکردن . یعنی جدی گرفتن رانندگی و پرهیز از پُز دادن و نمایش و مسابقه و لایی کشیدن و غیره
•سرویس به موقع برای قسمتهای خطرناک خودرو مثل لاستیکها و چرخها و ترمزها و جلوبندی و کمکها و فنرها و چراغها و برف پاک کنها و آب پاش ها و فرمان و سیستم خنک کننده موتور و سیستم سوخت رسانی

و غیره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
من ۲۰۶ صندوقدار مدل ۹۳ دارم، چند وقتيه يه مشکل برام پیش اومده هر جا میرم نميتونن مشکل رو حل کنن
مشکل اينه که بخار بنزین توی باک جمع ميشه وقتی ميخوام در باک رو باز کنم که بنزین بزنم بخار بنزین با فشار مياد بيرون یعنی از طریق کنیستر نمياد تو موتور مصرف بشه، ضمنا مخزن کنیستر و شیر برقی هم تعویض شده،
یک بار هم باک باز شده چک شده مشکلی نداشته و بعضی اوقات صدای عجیبی از باک مياد، خواهش میکنم اگه کسی ميدونه مشکل از چيه راهنماييم کنه


سلام
1- صدای فسسس از درب باک موقع بازکردنش علامت خوبی هست چون معنیش سالم بودن باک و فرار نکردنِ بخار بنزین و هدر نرفتنش هست . بنزین یورو 4 و بالاتر تبخیرشون زیاده و اگر باک چنین نباشه مقدار زیادی از سوخت هدر میره

2- اگر توی اتاقِ ماشین و بیرون ماشین در فضای بسته مثل پارکینگ بوی بنزین نمیاد پس سیستم سالم و استاندارد هست
3- خیلی راحت میتونین سیستم کانیستر رو چک کنین:
شیر برقی سیستم کانیستر رو نزدیک موتور پیدا کنین . شیلنگ بخار بنزین بهش وصل شده و یک سیم دو رشته ای هم بهش وصله . معمولاً کنار مخزن پلاستیکی کانیستر هست کنار موتور نزدیک جای برف پاک کنها
وقتی موتور روشنه این شیر برق هر چند ثانیه یک بار برق دار میشه توسط کامپیوتر تا باز بشه و با مکش پیستونها , بخارهای بنزین کشیده بشه توی منیفولد هوا و سپس بره توی سیلندرها و بسوزه و مصرف بشه و هدر نره
پس با یک ولتمتر عقربه ای (مولتی متر عقربه ای) میتونین راحت چک کنین
یک ولتمتر 15 تومنی کوچک که اندازه قوطی سرطان (سیگار) هست کفایت میکنه
ولتمتر رو میذارین روی 12 ولت DC یا 50 ولت DC
دو سيمش رو میزنین به شیر برق کانیستر با موتور روشن
هر چند ثانیه یک بار , عقربه حرکت میکنه
پس شیر تقریباً سالمه

برای اطمینان بیشتر میتونین شیلنگی که ازش به منیفولد وصله رو بکشین و بو کنین . چند ثانیه یک بار باید ازش بوی بنزین بیاد بیرون
کار تمومه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
میخوام در یک توضیح کامل به من بگین علایم خرابی" فشنگی آب " و " ترموستات" پراید
چی هست؟
چه فرق داره نشانه های خرابیشون


سلام
هر دوتاش رو میشه راحت تست کرد
.

ترموستات اگر خراب بشه یکی از علامتهاش اینه که یهو گیر میکنه و باز نمیشه پس حرارت موتور یهو میره بالا . بعدش یهو ترموستات باز میشه و آمپر حرارت یهو برمیگرده پایین
اگر همچین چیزی دیدین پس وقت تعویض ترموستات شده و حتماً باید عوض بشه بدون تاخیر چون ممکنه متوجه بالا رفتن حرارت نشین و کلی خسارت مالی داره
.
.
تست ترموستات هم که راحت هست
.

بازش میکنین و در یک ظرف پر از آب میذارینش روی گاز
قبل از به جوش اومدن آب باید کاملاً باز بشه
یعنی در 75 یا 80 . بستگی داره روش چی نوشته باشه
کلیپها و عکسها
[External Link Removed for Guests]
.
,
سنسور حرارت آب در بعضی ماشینها 2 تاست

.
یکیش فقط به آمپر آب وصله و دیگری فقط به کامپیوتر
با اهم متر میشه تستشون کرد
.

اگر فیششون رو بکشین با موتور کاملاً سرد . مقاومتشون رو با اهم متر اندازه بگیرین و یادداشت کنین .
بعد از یک دقیقه کار کردن موتور هم یادداشت کنین و بعد از 3 دقیقه و بعد از 5 دقیقه که موتور کاملا گرمه , خواهید دید که مقاومتش تغییر میکنه تدریجاً .
این یعنی سالمه
البته دقیقترش اینه که بدونین مقاومتهاش چقدر باید باشه در حالت سرد و نیم گرم م گرم

بعضی سنسورها با افزایش دما , مقاومتش کم میشه , بعضیها برعکسه
.

یک اهم متر عقربه ای کوچک کفایت میکنه . قیمتش حدود 15 تا 20 تومنه
در کار سرویس و تعمیر خودرو و در خانه خیلی به درد میخوره برای دست به آچارها
.
.

هرگز با موتور گرم یا نیم گرم سنسورها و ترموستات رو برندارین چون امکان سوختن با کولانت داغ هست


کولانت = مخلوط آبمقطر درجه یک با ضدیخ درجه یک به نسبت 50/50 یعنی نصف و نصف
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re:

پست توسط faraydras_xpxp »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
یکی از دوستان نوشته شده:سلام
میخوام در یک توضیح کامل به من بگین علایم خرابی" فشنگی آب " و " ترموستات" پراید
چی هست؟
چه فرق داره نشانه های خرابیشون


سلام
هر دوتاش رو میشه راحت تست کرد
.

ترموستات اگر خراب بشه یکی از علامتهاش اینه که یهو گیر میکنه و باز نمیشه پس حرارت موتور یهو میره بالا . بعدش یهو ترموستات باز میشه و آمپر حرارت یهو برمیگرده پایین
اگر همچین چیزی دیدین پس وقت تعویض ترموستات شده و حتماً باید عوض بشه بدون تاخیر چون ممکنه متوجه بالا رفتن حرارت نشین و کلی خسارت مالی داره
.
.
تست ترموستات هم که راحت هست
.

بازش میکنین و در یک ظرف پر از آب میذارینش روی گاز
قبل از به جوش اومدن آب باید کاملاً باز بشه
یعنی در 75 یا 80 . بستگی داره روش چی نوشته باشه
کلیپها و عکسها
[External Link Removed for Guests]
.
,
سنسور حرارت آب در بعضی ماشینها 2 تاست

.
یکیش فقط به آمپر آب وصله و دیگری فقط به کامپیوتر
با اهم متر میشه تستشون کرد
.

اگر فیششون رو بکشین با موتور کاملاً سرد . مقاومتشون رو با اهم متر اندازه بگیرین و یادداشت کنین .
بعد از یک دقیقه کار کردن موتور هم یادداشت کنین و بعد از 3 دقیقه و بعد از 5 دقیقه که موتور کاملا گرمه , خواهید دید که مقاومتش تغییر میکنه تدریجاً .
این یعنی سالمه
البته دقیقترش اینه که بدونین مقاومتهاش چقدر باید باشه در حالت سرد و نیم گرم م گرم

بعضی سنسورها با افزایش دما , مقاومتش کم میشه , بعضیها برعکسه
.

یک اهم متر عقربه ای کوچک کفایت میکنه . قیمتش حدود 15 تا 20 تومنه
در کار سرویس و تعمیر خودرو و در خانه خیلی به درد میخوره برای دست به آچارها
.
.

هرگز با موتور گرم یا نیم گرم سنسورها و ترموستات رو برندارین چون امکان سوختن با کولانت داغ هست


کولانت = مخلوط آبمقطر درجه یک با ضدیخ درجه یک به نسبت 50/50 یعنی نصف و نصف




سلام خدمت آقای آسمانی عزیز و دیگر دوستان محترم واقعا استفاده بردیم از راهنمایی هاتون

یه سوال داشتم خدمتتون

آیا میشه لوله های کولر گازی رو بجای فابریکش از نوع دیگه ای هم استفاده کرد؟ یا نه؟
اگر میشه چطور و راهنمایی کنید!؟

ماشین ریو
لوله های رفت کاملا آلومینیوم فابریک
لوله های برگشت هم نصفش آلومینیوم و پرس شده فابریک

با تشکر تصویرتصویرتصویر
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط faraydras_xpxp »

با عرض معذرت
پیرو سوال قبلی
متاسفانه یه قسمت از لوله که به رادیاتور کولر نصب میشده قطع شده بود و هنگام شستن کاپوت ماشین و روی موتور مقدای آب داخل رادیاتور کولر رفته بود که بعد از گذشت چند روز با یه سیم از مثبت باتری به سیم کمپرسور کولر تست کردم که نسوخته باشه که از داخل رادیاتور کولر مقداری آب خارج شد!؟

رفتم به نشون دادم گفتن که باید کامل باز بشه و بشورنش با گازوییل و ... + گاز و دستمزد 200 تا 250 هزار تومن هزینه اشه؟!
عایا راهی هست که خودم این کارو انجام بدم یا بدم به کننده کارش؟

ماشین ریو
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

faraydras_xpxp نوشته شده:
سلام خدمت آقای آسمانی عزیز و دیگر دوستان محترم
واقعا استفاده بردیم از راهنمایی هاتون

چند سوال داشتم :

1-آیا میشه لوله های کولر گازی رو بجای فابریکش از نوع دیگه ای هم استفاده کرد؟ یا نه؟

2-اگر میشه چطور و راهنمایی کنید!؟

ماشین ریو
لوله های رفت کاملا آلومینیوم فابریک
لوله های برگشت هم نصفش آلومینیوم و پرس شده فابریک

تصویرتصویرتصویر


3- متاسفانه یه قسمت از لوله که به رادیاتور کولر نصب میشده قطع شده بود و هنگام شستن کاپوت ماشین و روی موتور مقدای آب داخل رادیاتور کولر رفته بود که بعد از گذشت چند روز با یه سیم از مثبت باتری به سیم کمپرسور کولر تست کردم که نسوخته باشه که از داخل رادیاتور کولر مقداری آب خارج شد!؟

رفتم به نشون دادم گفتن که باید کامل باز بشه و بشورنش با گازوییل و ... گاز و دستمزد 200 تا 250 هزار تومن هزینه اشه؟!
آایا راهی هست که خودم این کارو انجام بدم یا بدم به کننده کارش؟



سلام علیکم
1- بله. میشه
2- لوله های آلومینیومی سیستم کولر عمر بسیار زیادی داره و خراب شدنی نیست مگر اینکه با تصادف ببُره یا بشکنه
اگر این لوله ها صدمه ببینه میشه همون قسمت رو برید و یک تکه لوله مثل خودش رو بهش جوش داد . جوش آلومینیوم .
یا اگر ترک خورده میشه روی ترک رو با جوش آلومینیوم ترمیم کرد البته تعویضش بهتره
.
اون شیلنگی که لاستیکی هست و سرهاش الومینیومی هست رو میبرید جایی که شیلنگ هیدرولیک تعمیر میکنند (مخصوس کامیونها و چرثقیل ها و لودر بلدوزر و غیره)
سرهای آلومینیومی رو میبُرند و پرس میکنند به شیلنگ نو
شیلنگ ایرانی و هندی و چینی بنجل هست
ژاپنی و امریکایی و اروپایی و آخر از همه کره ای خوب هست
شیلنگ الومینیومی اگر چرب شده پس نشتی داره که معمولاً از اورینگهای سرش هست و همون باید عوض بشه . فقط همین
.

اون شیلنگ لاستیکی هم اگر از محل پرس سرهای الومینیومی به شیلنگ نشت بده پس چرب میشه با روغن توی سیستم کولر . پس باید به روشی که گفتم تعمیر بشه
اگر چرب نیستند پس نشتی ندارند
.

توی سیستم کولر روغن هست پس هر جاش چرب شده یعنی گاز و روغن از همونجا نشت میکنه



3- روشن کردنِ کمپرسور اشتباه بوده . وقتی آب رفته توی سیستم باید همون قطعه که آب رفته داخلش باز بشه و تمیز بشه
با روشن کردن کمپرسور دیگه آب رفته توی تمام قطعات .کندنسر , اِواپراتور , کمپرسور , درایِر و لوله ها

.
حالا باید همه چیز باز بشه و با هوای تمیز و بدون بخار آب تمیز بشه تا آب داخلشون رو خشک کنه
.
. درایر (DRYER خشک کن) رو بندازین دور و یک نو بگیرد چون دیگه عمرش تمام شده
.

بعدش باید با تینر 10000 یا 20000 همه قطعات شستشو بشه
بعدش تمام اورینگها باید عوض بشه با درجه یک (نمونه ببرید و از اورینگ فروشیها بخرید )
عوض نکردنِ اورینگها باعث میشه پولتون و زحمتتون هدر بره و گاز در بره بعد از مدتی
.

درایر هم حتماً باید عوض بشه چون مثل فیلـتر روغن موتور هست و باید 5 سال یک بار عوض بشه . کسی که مشکل بودجه نداره بهتره 4 ساله عوضش کنه تا کمپرسور 20 سال عمر کنه
.

کندنسر هم اگر بیرونش له و لَوَرده شده پس باید عوض بشه چون روی خنک کنندگی کولر و مصرف بنزین خیلی تاثیر داره
اگر فقط منافذش با گل و لای و حشرات گرفته باید با فشار بسیار قوی آب از پشتش بزنین تا گل و لای و حشرات رو بیاره بیرون چون اگر تمیز نشه خوب خنک نمیکنه و به کمپرسور هم فشار میاد و مصرف بنزین هم زیاد میشه

.
===============================
انجام اینها گمان نکنم کار خودتون باشه
هر کار از کارهایی هم که نوشتم اگر انجام نشه پس کولر خوب کار نخواهد کرد و دوام هم نمیاره و دوباره خراب میشه
========================

بعدش باید روغن کافی از نوعی که روی کمپرسور نوشته ریخته بشه توی سوراخ ورودیِ کمپرسور و درایر
بعدش سیستم بسته میشه و گاز زده میشه به مقداری که روی کمپرسور نوشته
در روزی که رطوبت و یا گرد و خاک زیاده اصلاً نباید سیستم کولر باز بشه چون بخار آب و گرد و غبار دشمن سیستم کولر هست

.
سوالی داشتین مطرح کنید
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”