کسایی که میخوان چاق بشن بخونن

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هنر آشپزي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: achachi98, شوراي نظارت

ارسال پست
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 20
تاریخ عضویت: شنبه 7 اردیبهشت 1392, 8:15 pm
محل اقامت: fairy land
سپاس‌های ارسالی: 37 بار
سپاس‌های دریافتی: 91 بار
تماس:

کسایی که میخوان چاق بشن بخونن

پست توسط YOONA.K »

عادت‌های درستی در پیش بگیرید
برای چاق‌تر شدن غذاهایی میل کنید که کالری بیشتری دارند. سعی کنید بدون زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی چرب و شیرین، بیشتر غذا بخورید. همه‌ی وعده های غذایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در این بین صبحانه اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید خوش فرم و خوش اندام شوید صبحانه را دریابید. برای غذا خوردن وقت بگذارید و با آرامش غذا بخورید. استراحت بعد از هر وعده‌ی غذایی برای [External Link Removed for Guests] لازم است. همان طور که مادرها و مادربزرگ‌ها می‌گویند بخورید و استراحت کنید تا گوشت بشود به جانتان.


حداقل 5 وعده غذایی داشته باشید و بیشتر بخورید
روزانه حداقل 5 وعده‌ی غذایی داشته باشید. از مصرف نوشیدنی‌هایی مانند انواع آب‌میوه‌ها، شیر و نوشیدنی‌های مخصوص ورزشکاران غافل نشوید. غلات، مواد غذایی نشاسته‌ای و سبزیجات میل کنید. منظورمان برنج، جو دو سر، پاستاها، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل است.
برای چاق‌تر شدن غذاهایی میل کنید که کالری بیشتری دارند. سعی کنید بدون زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی چرب وشیرین، بیشتر غذا بخورید
به غذاها و سالادهایتان ماست، خامه، سس و سرکه اضافه کنید. نان را با کره‌ی بادام زمینی میل کنید. از مصرف چربی‌هایی مانند آووکادو، روغن زیتون و روغن کانولا غافل نشوید


برای چاق‌تر شدن چه بخوریم؟
مصرف مواد غذایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم کالری‌های اضافی مورد نیاز شما را تأمین می‌کنند. برای همین توصیه می‌کنیم از این مواد غذایی بیشتر و بیشتر استفاده کنید.
* محصولات لبنی: شیر، پنیر، خامه، بستنی
* گوشت قرمز، ماهی، گوشت ماکیان (پرنده)، تخم مرغ، انواع لوبیاها، نخود فرنگی، آجیل‌ها
* سبزیجات تازه، آب سبزیجات
* میوه‌های تازه، کمپوت‌ها، میوه‌های خشک، آب میوه‌ها
* دانه‌ها: غلات، انواع نان‌ها، پاستاها، برنج و غیره
اگر از طرفداران غذاهای چرب هستید سعی کنید مقداری روغن گیاهی یا مارگارین گیاهی به غذاهایتان به خصوص به سیب زمینی و پوره‌ها اضافه کنید. غذاهای سرخ کردنی نیز به چاق‌تر شدنتان کمک می‌کند


از مصرف کافئین و نیکوتین بپرهیزید
[External Link Removed for Guests] و نیکوتین مواد محرکی هستند که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. برای همین سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند. برای ذخیره‌ی حداکثری ارزش غذایی دریافت شده لازم است که از جذب بیش از حد این دو ماده‌ی محرک اجتناب کنید. اگر سیگاری هستید حتماً [External Link Removed for Guests]



آخر شب‌ها هم چیزی بخورید
خوردن یک میان وعده در آخر شب و زمانی که می‌خواهید بخوابید به چاق‌تر شدنتان کمک می‌کند. البته حواستان باشد بعضی از افراد اگر چیزی در آخر شب بخورند دچار [External Link Removed for Guests] می‌شوند.
به طور کلی داشتن یک تغذیه درست و مناسب، استراحت، آرامش روحی روانی و ورزش سبک و منظم باعث افزایش وزن شده و شما را چند کیلویی چاق‌تر می‌کند
توجه داشته باشید استفاده‌ی حداکثری از ارزش غذایی مواد غذایی زمانی حاصل می‌شود که بعد از مصرف آن‌ها استراحت کنید. یعنی بلافاصله به تحرک و فعالیت نپردازید و ساعتی را با آرامش دراز بکشید و استراحت کنید
بزرگترین درد دنیا اینه که ببینی اونی که تا دیروز درد هاتو میکشیده داره درد میکشه!اون یه نفر مادره
ارسال پست

بازگشت به “هنر آشپزي”