دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با نیروی هوایی و سازندگی به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 985
تاریخ عضویت: شنبه 26 اسفند 1391, 6:05 pm
سپاس‌های ارسالی: 4905 بار
سپاس‌های دریافتی: 6796 بار

دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط mohammad area51 » یک شنبه 6 مرداد 1392, 3:28 pm

به گزارش مشرق، کم کم به پایان دوره چهار ساله وزارت دفاع دولت دهم می‌رسیم، وزارتخانه‌ای که با هدایت سردار احمد وحیدی دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف کسب کرد.

سردار وحیدی با تاکید بر ارتباط و همراهی صنایع دفاعی با دانشگاه‌ها توانست از توان علمی کشور در پیشبرد اهداف وزارت‌خانه متبوعش بهره ببرد.

در ادامه به بررسی مهمترین دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در این چهار ساله می پردازیم: *** 
* درخشش صاعقه

جنگنده شکاری صاعقه از کلاس هواپیماهای دو سکانه بوده و از جمله فناوری‌های پیچیده و پیشرفته این جنگنده کاملا بومی، می‌توان به ارتقاء و بهینه‌سازی سیستم اویونیک و تسلیحاتی هواپیما در سطح SRII، بومی‌سازی اقلام وندور مکانیکی و هیدرولیکی اشاره کرد که با تلاش بی وقفه و مشترک متخصصان هوشمند و افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور رسیده است.

جنگنده شکاری صاعقه در شهریور 85 با پرواز موفق در رزمایش ضربت ذوالفقار رسما به ناوگان هوایی ارتش پیوست اما نخستین اسکادران تخصصی آن در اسفند 1388 در پایگاه دوم شکاری تبریز تشکیل شد. تصویر 

یکی از ویژگی‌های مهم جنگنده صاعقه، پشتیبانی نزدیک هوایی است و این جنگنده می‌تواند انواع راکت، بمب و موشک را با موفقیت حمل و شلیک کند.

صاعقه همچنین مجهز به سیستم راداری پیشرفته‌ای است و در طول سال‌های گذشته توانسته است با صد‌ها سورتی پرواز و انجام عملیات های رزمی در رزمایش‌های مختلف، کارآمدی خود را در نبردهای هوایی به نمایش بگذارد.

تعداد قابل توجهی از این جنگنده در طول سالهای اخیر توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و در اختیار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

* قاهر 313 دروازه ورود ایران به دنیای پنهانکاران

رونمایی از طرح جنگنده بومی قاهر 313 در نخستین ساعات صبح 14 بهمن ماه سال گذشته را می‌توان مهم‌ترین خبر صنعت هوانوردی ایران در سال‌های اخیر دانست؛ موضوعی که به خودی خود از گام بلند صنعت هوانوردی ایران برای شکستن مرزهای پیشین خود خبر می‌داد.

قاهر جنگنده نسبتا ریزنقشی است تک موتوره، بدون دم افقی و دارای کاناردهای (پیش‌بال‌های) بزرگ که کمی جلوتر از بال نسبتا کوچک جنگنده، جای گرفته‌اند.

بال هواپیما در وضعیتی تقریبا هم تراز با کاناراد در دو سوم عقب بدنه جای گرفته و شاید مهم‌ترین چیزی که در نخستین نگاه نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، شکستگی قسمت جلویی بال از نقطه‌ای حدودا موازی با لبه کانارادهاست.

استفاده از این پیکره‌بندی بال در عرف طراحی در مقابل فدا کردن قسمتی از نیروی برای هواپیما به ثبات جانبی آن کمک می‌کند. البته این موضوع تعداد جایگاه جنگ‌افزارهای خارجی را نیز محدود می‌کند.

هواپیما سطوح متحرک زیادی ندارد و در واقع بجز سطوح متحرک منفرد بال‌ها، کاناراد ثابت هواپیما نیز سطوح متحرک خاص خود را دارد. تصویر 

این هواپیما به دو دم عمودی بزرگ اما باریک مجهز است که با زاویه حدودی 30 درجه (کمتر یا بیشتر) نسبت به خط عمودی روی بدنه جای گرفته‌اند.

هواپیما به وضوح نیم رخی باریک دارد که تلاش شده خصوصیات پنهان‌کاری در آن رعایت شود. طرح شکستگی‌های زاویه‌دار روی بدنه و دماغه نشانگر همین موضوع هستند.

این جنگنده فوق‌پیشرفته با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که آن را با آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای نوین جهان در این عرصه، همطراز کرده است، می‌تواند تمام نیازمندی‌های نیروهای مسلح ایران را در صحنه نبرد هوایی پاسخ‌گو باشد.

سطح مقطع راداری بسیار کم، قابلیت انجام عملیات پرواز در ارتفاع پست، توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی، بهره‌برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترواویونیک، قابلیت نشست و برخاست با طول و باند کوتاه و نیز نگهداری آسان و سریع از دیگر ویژگی‌های پیشرفته قاهر 313 است.

* مسافرت با هواپیمای ایران140

این هواپیمای52 نفره توربوپراب که سرعت آن 570 کیلومتر در ساعت است، از نوع بال بالا بوده و دارای قابلیت نشست و برخاست در انواع شرایط جوی و فرودگاه های کوچک است.

در حالی که در دنیا تعداد انگشت شماری از کشورها، توان ساخت هواپیمای مسافربری را دارند، ایران با تلاش محققان وزارت دفاع در جرگه سازندگان هواپیماهای مسافربری قرار گرفته که هواپیمای «ایران 140» از جمله آنهاست.

این هواپیما در حال حاضر در خط‌وط پروازی مسافر جابه‌جا می‌کند و تعدادی نیز در خط تولید است.

هواپیمای «ایران 140» در واقع نسل جدیدی از هواپیماهاست که تکنولوژی آن مربوط به سال 2000 میلادی به بعد است. تصویر 

اگرچه این هواپیما برای استفاده در خطوط پروازی مسافربری بکار می رود اما نمونه های گشت دریایی آن نیز برای حراست از مرزهای آبی کشورمان در حال ساخت است.

از آنجا که الزامات پرواز هواپیمای ایران 140 در خطوط تجاری، آموزش خلبانان این هواپیما با شبیه‌ساز است، متخصصان مجرب، زبده و کارآمد شرکت صنایع هواپیماسازی ایران «هسا» وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تلاش بی‌وقفه و با وجود تحریم‌های بین‌المللی اقدام به طراحی و ساخت این سامانه پیچیده کردند.

دانش و فناوری طراحی و ساخت این شبیه‌ساز کاملاً بومی است و تمامی الزامات و استانداردهای بین‌المللی در ساخت آن رعایت شده و جمهوری اسلامی ایران تنها طراح و سازنده شبیه‌سازهای پروازی کاملا متحرک با فناوری بومی در منطقه خاورمیانه و جزو چند کشور محدود، صاحب این فناوری در دنیا محسوب می‌شود.

این شبیه‌ساز دارای سیستم حرکتی کامل 6 درجه آزادی، سیستم تصویری گسترده و کابین واقعی است و شبیه‌سازی تمامی سیستم‌های هواپیما و شرایط پروازی و آموزش خلبانان در مواجهه با شرایط اضطراری و بحرانی از ویژگی‌ این شبیه‌ساز به شمار می‌رود.

شبیه‌ساز مذکور، نخستین شبیه‌ساز استاندارد در نوع خود محسوب می‌شود که گواهینامه کیفیت و بهره‌برداری از سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده است.

امکان آموزش مراحل قبل، حین و بعد از پرواز در کلیه شرایط آب و هوایی و ساعات شبانه‌روز، دارای کنسول استاد پیشرفته با قابلیت کنترل کامل شبیه‌ساز، با امکان ترسیم مسیر پرواز و قراردادن هواپیما در هر فاصله از باند در فاز فرود، استفاده از سیستم‌ها و نمایشگرهای واقعی هواپیما و امکان ارزیابی، تست و گزارش‌گیری شبیه‌ساز بصورت کاملاً خودکار از دیگر ویژگی‌ این سامانه است. تصویر

شبیه ساز هواپیمای ایران  

از نظر تجاری در حال حاضر هر ساعت پرواز با سامانه شبیه ساز در اروپا 1400 یورو و در برخی کشورها حداقل 550 دلار است که با طراحی و ساخت این سامانه علاوه بر صرفه‌جویی قابل ملاحظه ارزی، درآمد و سودآوری نیز دارد.

شرکت هسا به عنوان قطب طراحی شبیه‌ساز هواگردها در کشور با سابقه طولانی در حوزه شبیه سازها و بهره‌برداری از تجارب پیشکسوتان، مشاوران و متخصصان، شبکه‌ای قوی از همکاران را در این حوزه ایجاد کرده است که قادرند انواع شبیه‌سازها را با تکیه با نبوغ ذاتی، دانش و فناوری بومی طراحی و تولید کنند.

* قطب اورهال و نگهداری هواپیما در منطقه

علاوه بر طراحی و ساخت هواپیما، جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان قطب اورهال، تعمیر و نگهداری انواع هواپیماها در منطقه محسوب می‌شود. تصویر 

توانایی انجام تعمیرات اساسی هواپیماهای F14 ،707،747،F27 و موتورهای آن شامل:TF30،JT3D،GT9D،DART، تعمیرات اساسی موتور هواپیمایF5 و فالکن CF700، تعمیرات اساسی قطعات و سامانه ها از جمله ارابه فرود هواپیماهای C130،F4 و F5 و همچنین بازسازی و نوسازی بخش گسترده ای از دستگاه های آزمایش22 ازجمله توانمندی های وزارت دفاع در حوزه تعمیر و نگهداری است.

* تجهیز جنگنده‌ها به موشک‌های 200 کیلومتری

استفاده از موشک‌های کروز دریایی در جنگنده‌ها و بالگردهای رزمی ازجمله تکنیک‌هایی است که برای مقابله با تهدیدات دریایی دشمن، همواره مد نظر فرماندهان و متخصصان صنعت دفاعی کشورمان بوده که برای نمونه، می‌توان به پروژه «قائم» اشاره کرد که به تجهیز جنگنده‌های ارتش به موشک‌های 120 کیلومتری هوا به سطح «نور» اختصاص داشت. تصویر 

موشک نور یکی از مشهورترین و پرتیراژترین موشکهای کروز دریایی است که در بیشتر رزمایش‌های دریایی ارتش و سپاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این موشک می تواند به صورت زمین پایه، دریاپایه و هواپایه علیه اهداف شناوری، سکوهای نفتی و مواضع دریایی دشمن بکار گرفته شود.

31 مردادماه سال 90 و همزمان با روز صنعت دفاعی بود که موشک 200 کیلومتری کروز «قادر» با حضور رییس جمهور رونمایی شد اما در همان ابتدای کار، رسانه‌های غربی با جوسازی‌های خبری اعلام کردند تولید این موشک توسط ایران صحت نداشته و ایرانی‌ها تنها یک نمونه از مدل خارجی آن را در اختیار دارند.

مدتی نگذشت که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیش از 20 فروند از موشک‌های جدید قادر را تحویل نیروهای دریایی سپاه و ارتش داد تا نشان دهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها توان طراحی و ساخت این موشک را دارد، بلکه تولید انبوه آن نیز در کمترین مدت زمان پس از رونمایی، انجام گرفته است.

انتشار تصاویر شلیک موشک قادر از عمق سواحل کشور علیه اهداف سطحی و شناوری نیز نشان‌دهنده اطمینان به برد بالای این موشک و همچنین سامانه‌های هدف گیری آن بود.

در مراسم تحویل سامانه‌های موشکی قادر به نیروهای مسلح، وزیر دفاع گفت که این موشک نیز همچون نمونه قبلی آن، قابلیت شلیک در سه وضعیت زمین پایه (ساحلی)، دریاپایه (شناوری) و هواپایه را دارد.

سامانه خلبان خودکار دیجیتال، سامانه ناوبری با دقت بالا، امکان برنامه ریزی موشک قبل از شلیک، امکان هدفگیری اهداف با سطح مقطع راداری پایین، رادار پیشرفته با قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، آماده سازی و واکنش سریع موشک برای حمله به هدف و توانایی ضربه زدن به اهداف ساحلی علاوه بر هدفهای شناوری ازجمله توانمندی هایی است که در موشک کروز قادر لحاظ شده است.

حالا بعد از بکارگیری موشک‌های قادر در رزمایش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دریایی که توانمندی این موشک و شلیک آن از روی لانچرهای ساحلی و شناوری را نشان می‌داد، نمایش نمونه هواپایه موشک قادر در رژه 29 فروردین‌ماه امسال نشان می‌دهد پروژه نصب این موشک بر روی پرنده‌های رزمی نیروهای مسلح با موفقیت صورت گرفته و حالا باید شاهد تجهیز جنگنده ها و بالگردهای رزمی به موشک‌های 200 کیلومتری دریایی باشیم؛ امکانی که موجب افزایش توان و قدرتمندی دستان بلند نیروهای مسلح در عرصه مقابله با تهدیدات دریایی خواهد شد. تصویر 

یکی دیگر از ویژگی‌های بکارگیری موشک قادر بر روی شناورها و یا جنگنده‌ها و بالگردها این است که با توجه به برد زیاد این موشک، می‌توان سامانه‌های پرتابگر آن را در محدوده‌ای دورتر از شناورهای دشمن نگه داشت و از طرف دیگر موجب کاهش منطقه امن برای حرکت ناوهای متخاصم خواهد شد که این امر یعنی دورایستایی شناورهای دشمن، آسیب پذیری آنها را نیز بیشتر خواهد کرد.

این پروژه در کنار سامانه موشکی هوا به هوای فکور (با قابلیت شلیک از جنگنده اف14)، دو مورد از دستاوردهای هواپایه‌ای است که در رژه 29 فروردین برای اولین بار به نمایش درآمدند.

* کرار؛ اولین پهپاد بمب افکن ایرانی

جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای اخیر با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین توانسته است خود را به عنوان قدرت برتر منطقه در این حوزه معرفی کند؛ حوزه ای که امروز در ارتش های مدرن و پیشرفته جهان یکی از ستون های مهم رزمی به شمار می‌رود.

اگرچه در آخرین سالهای جنگ تحمیلی نیز رزمندگان اسلام توانسته بودند از برخی هواپیماهای بدون سرنشین خود برای شناسایی مواضع دشمن استفاده کنند، اما امروز این پهپادها می توانند با مداوت پروازی بالا، برد بلند و استفاده از مهمات و سامانه های موشکی مخصوص خود، نیازهای بیشتری را در نیروهای مسلح برطرف سازند.

اینها در حالیست که عرصه پهپادی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان گفت ما در طول سال‌های پس از انقلاب به صورت کامل در آن تحریم بودیم.

هواپیمای بدون سرنشین کرار که در تابستان 1389 رونمایی شد اولین پهپاد ایرانی است که مأموریت آفندی در طراحی آن لحاظ شد.

صنعت دفاعی کشور از چندین سال پیش و پس از رسیدن بلوغ طراحی در پهپادهای کوچک و متوسط شناسایی اقدام به طراحی و ساخت بدون سرنشین های بزرگتر، دوربردتر و با قابلیت های جدید کردند.

کرار یکی از این پهپادها است که در نمونه های مختلفی طراحی گردیده. از هدف پرنده سریع(برای آزمایش سامانه های موشکی) گرفته تا اجرای عملیات ضربتی در عمق خاک دشمن در زمره مأموریت های این گونه های مختلف است. تصویر 

مشخصات اعلام شده این پرنده شامل برد 1000 کیلومتر، سرعت حدود 900 کیلومتر بر ساعت، محموله قابل حمل حدود 500 کیلوگرم و سقف پرواز حدود 25هزار تا 40هزار پا(7500 تا 12000 متر) در نمونه های مختلف است.

روش بکارگیری این نمونه از کرار به صورت پرتاب از روی پرتابگر با یک پیشران راکتی است که پس از اتمام انرژی آن رها شده و موتور جت خود پرنده روشن می شود. پس از اتمام مأموریت نیز با رسیدن به منطقه خودی چترهای تعبیه شده باز و بالشتک هوا در زیر پرنده فعال شده و عمل فرود انجام می شود.

* حماسه؛ پهپاد پنهانکار

در اختتامیه همایش شهدای وزارت دفاع در سال جاری بود که جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران با نام «حماسه» توسط وزیر دفاع رونمایی شد.

این پهپاد آخرین نمونه از هواپیماهای بدون سرنشین بومی است که مداومت پروازی بالا و ارتفاع آن این هواپیما را از دیگر پهپادهای کشور متفاوت کرده است. تصویر 

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع در حاشیه رونمایی این پهپاد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این پهپاد به دست متخصصان صنعت دفاعی ساخته شده است و می‌تواند سه مأموریت مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت را به صورت همزمان انجام دهد.

وزیر دفاع افزود: این هواپیما با قابلیت رادارگریزی می‌تواند از شناسایی شدن توسط دشمن جلوگیری کند.

منبع : فارس

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Junior Poster
Junior Poster
پست: 102
تاریخ عضویت: شنبه 1 تیر 1392, 6:47 am
سپاس‌های ارسالی: 133 بار
سپاس‌های دریافتی: 391 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط majid362 » یک شنبه 6 مرداد 1392, 4:42 pm

ایران 140 فکر کنم قراردادش مال زمان خاتمی بود
قاهر هم یک ماکت هست نه چیز بیشتر

صاعقه و ساخت جنگنده م یک مساله یک ساله و دو ساله نیست برنامه ریزی بلند مدت می خواد که از زمان خاتمی شروع شد

اما موشک فکور بمب قاصد و سیستم های جنگ الکترونیک به نطر من دستاوردها بسیار بزرگی هستند

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34086 بار
تماس:

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط CAPTAIN PILOT » یک شنبه 6 مرداد 1392, 11:49 pm

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

با سپاس از جناب [COLOR=#0070C0]mohammad area51
گرامی بابت ارسال خبر  تصویر

متاسفانه موارد متناقض و خلاف واقعیت بسیار زیادی در گزارش فوق وجود دارند که با توجه به سابقه منبع آن (مشرق) و سایت های مشابه چندان عجیب نیست. مرور تمام آنها نیازمند طرح مجدد مسائل پیشین میباشد و از حوصله بحث خارج است اما 2 مورد بسیار شاخص را بصورت سطحی میتوان بررسی نمود:

قطب اورهال و نگهداری هواپیما در منطقه

کدام منطقه ؟ اگر منظور کشورهایی همچون عراق, افغانستان, پاکستان, ترکمنستان و ... میباشد میتوان آن را صحیح قلمداد نمود اما چنانچه کلمه "منطقه" در اینجا مصداق خاورمیانه است, ذکر این نکته کافی به نظر میرسد که تنها ناوگان مسافربری شرکت های هواپیمایی Turkish و Emirates با چندین برابر ظرفیت کل ناوگان هوایی کشور, بالاترین آمار Overhaul تخصصی بر روی پیشرفته ترین Type های هوایی را در منطقه به خود اختصاص داده اند. این موضوع بر روی جنگنده های نیروی هوایی نیز صادق است و متاسفانه در لیست اعلامی, هواپیماهایی وجود دارند که عملا" از رده خارج محسوب میشوند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
حماسه؛ پهپاد پنهانکار

هواپیمای بدون سرنشین فاقد قابلیت هایی همچون: Retractable Landing Gear (چرخ های جمع شوند), Internal Weapon Bay (محفظه داخلی حمل سلاح), موتور پیستونی بسیار ابتدایی دارای تکنولوژی Air Cooling (مورد استفاده در هواپیماهای مدل و RC) و اساسا" طراحی فاقد هرگونه خصوصیت رادارگریز و Stealth صرفا" یک پهپاد عادی با قابلیت های شناسایی و حمل تسلیحات در Launcher های زیر بال محسوب میگردد. موضوع رنگ آمیزی آن نیز به تنهایی یک مبحث تخصصی میباشد که با توجه به مراسم رونمایی میتوان آن را نادیده گرفت. حتی چرخ دماغه این هواپیما فاقد Shock Absorber جهت دفع نیروی حاصل از نشست های شدید میباشد ...

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10132 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط typhoon » دو شنبه 7 مرداد 1392, 2:00 pm

با تشکر از توضیحات کاپیتان، منبع گزارش فارس:

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
Old soldiers never die.They just fade away

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 985
تاریخ عضویت: شنبه 26 اسفند 1391, 6:05 pm
سپاس‌های ارسالی: 4905 بار
سپاس‌های دریافتی: 6796 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط mohammad area51 » دو شنبه 7 مرداد 1392, 4:37 pm

با سپاس از جناب CAPTAIN PILOT, گرامی بابت ارسال نظرتصویر


قطب اورهال و نگهداری هواپیما در منطقه


در اینجا ذکر شده قطب اورهال گفته نشده بزرگترین مرکز اورهال منطقه که بخواهیم ایراد بگیریم به نویسنده که امارات و ترکیه از ایران جلوتر هستند باز هم تاکید می کنم فقط گفته شده قطب نگفته بزرگترین و از طرفی انچه که مسلمه ایران با توجه به شدیدترین تحریمها خودشو تونسته اینجا برسونه اما کشورهای مد نظر شما .....................
در کل ایران بیشتر نیازهاشو خودش برطرف می کنه اگه گفته بشه قطب اورهال منطقه مشکلی نداره.

حماسه؛ پهپاد پنهانکار

این پهپاد مسلما رادارگریز نیست و دلیل این که چرا گفته شد رادارگریزه من هم نمی دونم کشوری که پهپاد خوبی مثل کرار ساخته چرا باید عقبگرد داشته باشه و به چنین پهپادی لقب رادارگریز بده.
البته بالهای بلند حماسه نسبت پهپادهای قبلی مسلما کار جدید و فناوری خاص خودش را داره یا مداومت پروازی بالا و......
حتی درباره رادارگریزی امکان داره چون از مواد جاذب امواج استفاده شده لقب رادارگریز گرفته باشه اما شکل ظاهریش به هیچ عنوان رادارگریز نیست.

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 189
تاریخ عضویت: دو شنبه 30 اردیبهشت 1392, 11:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 1414 بار
سپاس‌های دریافتی: 687 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط shahab313 » سه شنبه 8 مرداد 1392, 2:39 pm

از نظر بنده نیز اورهالی که بر مبنای برنامه های شرکت مادر و اگه ارتقایی باشد تنها تحت استاندارد های شرکت سازنده پرنده صورت گیرد تا اورهال کاملا ابتکاری ایران که در مورد هواگرد های نظامی ارتقای تقریبا کامل بومی صورت می گیرد. فرقی به بزرگی تعمییر باتیونینگ دارد.می دونیم که تیونر حتی اجازه تغییر نام برند رو نیز به صورت رسمی رو داره.

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34086 بار
تماس:

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط CAPTAIN PILOT » سه شنبه 8 مرداد 1392, 5:09 pm

دوستان عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070C0]typhoon و shahab313  تصویر
درود بر شما
تصویر


منبع گزارش فارس

البته بنده در ابتدا نیز ذکز نمودم مشرق و سایت های مشابه! به هر حال اینطور که مشخص است این سایت در عدم رعایت حقوق معنوی و درج منابع اصلی نیز فعال است بطوریکه کلیه عبارات مرتبط با فارس از متن اصلی حذف و مجموع خبر به نام این پایگاه ثبت گردیده است. به هر حال این گزارش بیشتر جنبه تبلیغاتی موضوع را دنبال مینماید و از اصول علمی مبرا میباشد.

اورهال کاملا ابتکاری ایران که در مورد هواگرد های نظامی ارتقای تقریبا کامل بومی صورت می گیرد.

متاسفانه تعریف Overhaul از دیدگاه شما, اشتباه است. این عبارت به معنای "تعمیر اساسی" طبق Technical Manual و دستورات خط به خط سازنده در خصوص تعمیر و نگهداری هواگردهای مختلف میباشد و هیچ کشوری توانایی تغییر آنها را ندارد. تمام تعمیرات توسط پرسنل و با استفاده از منابع سازنده که بصورت کتاب در اختیار آنها قرار دارد انجام میگیرند. حتی طریقه رنگ آمیزی و پوشش استتار جنگنده و بالگردهای نظامی نیز کاملا" بر اساس دستور سازنده اجرا میشوند. آنچه شما مد نظر دارید تحت عنوان Modification شناخته میگردد و ارتباطی با Overhaul ندارد. البته Modification در کشورهای توسعه یافته و فاقد تحریم بازهم با تائید سازنده انجام میشود و حتی چنانچه لازم باشد میتوان از کمک و راهنمایی آنها نیز در غالب Bulletin و Technical Advisory بهره برد. نتیجه این پروسه در کاهش تلفات ناشی از تغییرات مختلف بر روی هواگردها خلاصه میگردد که متاسفانه نمونه های آن نیز در کشور رخ داده است.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 985
تاریخ عضویت: شنبه 26 اسفند 1391, 6:05 pm
سپاس‌های ارسالی: 4905 بار
سپاس‌های دریافتی: 6796 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط mohammad area51 » سه شنبه 8 مرداد 1392, 6:09 pm

CAPTAIN PILOT, دوست گرامی

البته بنده در ابتدا نیز ذکز نمودم مشرق و سایت های مشابه! به هر حال اینطور که مشخص است این سایت در عدم رعایت حقوق معنوی و درج منابع اصلی نیز فعال است بطوریکه کلیه عبارات مرتبط با فارس از متن اصلی حذف و مجموع خبر به نام این پایگاه ثبت گردیده است. به هر حال این گزارش بیشتر جنبه تبلیغاتی موضوع را دنبال مینماید و از اصول علمی مبرا میباشد.


اگه به لینک در مشرق که من قرار دادم نگاه می کردید می دیدی که مشرق در اخر نوشته منبع فارس .
حالا چطور می تونه مشرق رعایت حقوق معنوی کنه وقتی منبع اصلی را ذکر کرده ؟ دیگه باید چه کار می کرد؟تصویر
اگه باور ندارید به لینک در مشرق برید می بینید که منبع ذکر شده از [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 21
تاریخ عضویت: یک شنبه 19 مهر 1394, 8:56 pm
سپاس‌های ارسالی: 326 بار
سپاس‌های دریافتی: 18 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط omid0856 » دو شنبه 13 اردیبهشت 1395, 10:15 am

حال آدم بهم میخوره از اینهمه دروغ. شعور مخاطب رو درحد کلم بروکلی فرض میکنن

Captain II
Captain II
پست: 1848
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 آذر 1388, 10:40 am
سپاس‌های ارسالی: 450 بار
سپاس‌های دریافتی: 5711 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط iron_man63 » دو شنبه 13 اردیبهشت 1395, 8:22 pm

ما نه خیلی پیشرفته هستیم نه خیلی ضعبف و واقعا رو هر مسئله ای که دست بزاریم از دنیا جلو تریم
مشگل ما عدم مدیریت و دزدی های کلان هست و متاسفانه طمع در ما تمامی ندارد

یادمه 7 سال پیش یه دانشجوی گرکانی رشته برق یه موتور میکروجت ساخته بود


برای نخستین بار در کشور نمونه اولیه و عملیاتی موتورهای هوایی G90 با کاربرد گسترده در صنعت بالگرد و هواپیما تا پایان سال ۹۴ توسط «داما» در قالب طرح کلان فناوری تولید می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان بازدید از شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی (داما)، با ابراز رضایت از پیشرفت های صنایع پیشرفته موتورهای هوایی و هوافضا در کشور، از دستاورد صنعتگران و متخصصان این حوزه بازدید کرد.


شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی (داما)، شرکتی فناور است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و نخبگان کشور در زمینه طراحی، ساخت و تعمیرات اساسی سامانه‌های پیشران صنعت هوایی فعالیت می‌کند.


برهمین اساس، قرار است برای نخستین بار در کشور نمونه اولیه و عملیاتی موتورهای هوایی G90 با کاربرد گسترده در صنعت بالگرد و هواپیما تا پایان سال ۹۴ توسط «داما» و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان فناوری تولید شود.


ساخت این موتور، در جهت خودکفایی کشور و نیز تبدیل دانش بومی به محصول انجام شده است و طبق توافقات انجام شده در بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از این شرکت مقرر شد با توجه به اینکه طراحی مفهومی و ساخت زیرسامانه های این موتور به اتمام رسیده و دانش فنی آن نیز تدوین شده است، حداکثر تا پایان سال 94 یک نمونه عملیاتی این موتور تولید شود.


پیش از این فناوری تولید این موتور تنها در اختیار برخی از شرکت‌های آمریکایی و روسیه ای بوده است. این محصول بعد از تولید در داخل کشور، برای دریافت گواهینامه پروازی و انجام آزمایش استانداردسازی به دستگاه های مربوطه ارایه خواهد شد.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]کشور-تا-پایان







شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی نیروهای مسلح (داما) :

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید].ی-نیروهای-مسلح/




آیا واقعیت داره

بله

نمایی از کارخانه تولیدموتور جنگنده سوخو و......
تصاویر گویا هستش


تصویر


تصویر
قالب سرامیکی پر شده (ریخته‌گری شده) با آلیاژ این شکلی می‌شود.
تصویر

تصویر

پوشش مجموعه‌های مدل و ایجاد قالب سرامیکی قسمت مهمی از فرآیند تکنولوژیکال (فوت و فن کار) کارگاه ریخته‌گری است
پیش از پر کردن قالب‌های سرامیکی، آنها را در کوره‌ کلسینه (Calcination) می‌کنند



عدم خود باوری و اعتماد به نفس و...............بزرگترین مشکلات ماست نه عدم توانایی
  سوریه از یمن میگذرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »  
آدرس کاتال تلگرامی اینجانب جنگ افزار پلاس با 14هزار عضو
warandgun@
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 

Captain II
Captain II
پست: 1848
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 آذر 1388, 10:40 am
سپاس‌های ارسالی: 450 بار
سپاس‌های دریافتی: 5711 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط iron_man63 » چهار شنبه 15 اردیبهشت 1395, 1:34 am

قدیمیه اما دونستنش بد نیست


تهران - ایرنا - شرکت «پنها» (پشتیبانی و نوسازی هلی کوپترهای ایران) با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، موفق به بازسازی و تولید بالگرد 412 برای اولین بار در ایران شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، یک فروند بالگرد 15 نفره 412 که به دست متخصصان شرکت پنها در کمتر از یک سال نوسازی و اورهال شده، روز گذشته(سه شنبه) با حضور جمعی از مسوولان صنعت هوایی از جمله امیر خلبان احمدآبادی مدیرعامل شرکت پنها مجددا عملیاتی شد.

این بالگرد دو موتوره قابلیت حمل و جابجایی 15 خدمه و سرنشین را دارد و در ماموریت های مختلف تجاری و پروازی سیویل(OFF - SHORE)، در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای انجام محافظت، اکتشاف و بهره برداری و یا عملیات جستجو و نجات دریایی در مرزهای آبی و سطح دریا، حمل و نقل مسافر و بار و... مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این بالگرد ساخت شرکت «بل» - Bell - آمریکا است که برای اولین بار مطابق با الزامات و استانداردهای هوانوردی بین المللی و هواپیمایی کشوری با تعمیر و بازسازی و ساخت و تولید برخی قطعات دارای مجوز و تامین دیگر قطعات مورد نیاز از منابع مختلف، در کمتر از یک سال بطور کامل بازسازی شده و پس از طی مراحل ثبت تجاری سیویل، جهت بهره برداری در ناوگان بالگردی تجاری ایران، تحویل شرکت هلی کوپتری ایران می شود.

با توجه به تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و خروج و خودداری شرکت های خارجی دارنده بالگرد از ارائه خدمات در حوزه خلیج فارس و دریای خزر و با توجه به اهمیت حیاتی این موضوع برای کشور، تولید بالگردهای 121 در سنوات اخیر و تولید بالگرد 412 به عنوان یکی از بهترین بالگردهای روز دنیا، نقش بسیار کلیدی در ارائه خدمات بالگردی در مرزهای آبی شمال و جنوب کشور داشته و این اقدام که در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با عزم ملی و همت جهادی متخصصین شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران(پنها) در شرایط سخت تحریم در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، حضرت امام خامنه ای مدظله العالی به انجام رسیده، جهشی 30 ساله در زمینه تولید بالگرد در جمهوری اسلامی ایران را موجب شده است.

تصویر


تصویر


تصویر

دقت کنید 4 ملخه هستش
  سوریه از یمن میگذرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »  
آدرس کاتال تلگرامی اینجانب جنگ افزار پلاس با 14هزار عضو
warandgun@
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: دستاوردهای هوایی وزارت دفاع در 4 سال گذشته

پست توسط ramin-am » چهار شنبه 15 اردیبهشت 1395, 12:14 pm

خب 412 به طور استاندارد روتور 4 پره ای داره توی ایران هم به طورت محود برای حمل و نقل vip و شرکت نفت استفاده میشه
البته ما منتظر بودیم خبری از تکمیل اون بدنه نمونه 214st بودیم که فکر کنم با نمونه p1 پنها جایگزین شد که شاید از همین روتور 4 پره استفاده بشه
به رویاهایت بی اندیش ..........

ارسال پست

بازگشت به “نیروی هوایی و سازندگی”