۵ انرژی زای طبیعی رو بشناسیم

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, رونین, Shahbaz, شوراي نظارت

ارسال پست
Major II
Major II
پست: 352
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 آبان 1390, 2:46 pm
سپاس‌های دریافتی: 738 بار

۵ انرژی زای طبیعی رو بشناسیم

پست توسط a_gadget »

[FONT=byekan, tahoma][External Link Removed for Guests]  [FONT=byekan, tahoma, arial][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]  [FONT=tahoma, arial] [img]http://rangirangi.com/thumbs/470/292/wp-content/uploads/2014/05/energydrink.jpg"%20alt="۵%20انرژی%20زای%20طبیعی%20رو%20بشناسیم"%20class="thumbnail"%20style="margin:%2010px%20auto%2020px;%20padding:%200px;%20border:%200px;%20font-family:%20tahoma,%20arial;%20font-size:%2013px;%20line-height:%2020.799999237060547px;%20vertical-align:%20baseline;%20display:%20block;%20color:%20rgb(64,%2064,%2064);[/img][FONT=tahoma, arial][FONT=inherit]وقتی صحبت از انرژی زاهای طبیعی میشه، همه زود میرن به دنبال نوشابه های انرژی زا که این روزها توی همه ی سوپرمارکت ها پیدا میشن، چون فکر می کنن این دسترسی به این نوشابه ها راحت تر و تاثیرگذاری شون سریعتر و بهتره. اما [FONT=inherit]باید بدونیم که این نوشابه ها جدا از اینکه کلی مواد شیمیایی که برای بدن مضر هست دارن، بیشتر منبع کالری و کافئین هستن و باعث عوارض جانبی مثل تحریک پذیری، اضطراب و خستگی میشن. این در حالیه که بعضی از سبزیجات و میوه ها میتونن به راحتی انرژی مضاعف و مفید شما رو در طول روز تامین کنن.  در ادامه ی این مطلب قرار هست به چند تا از این انرژی زاهای طبیعی اشاره کنیم. 
[FONT=inherit]  
[FONT=inherit][FONT=inherit]موز:  
[FONT=inherit]موز در مقایسه با خیلی از مواد غذایی، کالری نسبتا کمی داره، اما سرشار از آنتی اکشیدان ها و کربوهیدرات های سالمه که برای نیاز سوخت بدن به قند خون تبدیل میشه. فیبر موجود در موز کم و به راحتی قابل هضمه. 
[FONT=inherit]  
[FONT=inherit][FONT=inherit]اسفناج:  
[FONT=inherit]اگه غذایی که میخورید به اندازه ی کافی آهن به بدنتون نرسونه، دچار کم خونی میشید، که به این معنیه که بافت های بدنتون به اندازه ی کافی اکسیژن دریافت نمی کنه. نتیجه ی این اتفاق احساس خستگی مداوم هست. اسفناج یه منبع عالی برای آهن هست که مصرف یه فنجون از اون به همراه موادی غذایی دیگه مثل عدس، صدف، دونه کدو تنبل میتونه نیاز آهن بدن شما رو به طور کل تامین کنه. 
[FONT=inherit]  
[FONT=inherit][FONT=inherit]سیب زمینی شیرین:  
[FONT=inherit]این خوردنی خوشمزه بین وعده های غذایی باعث میشه انرژی بدن شما در طول روز حفظ بشه، چون حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای هست که انرژی طولانی مدت بدن رو تامین می کنه. 
[FONT=inherit]  
[FONT=inherit][FONT=inherit]عسل:  
[FONT=inherit]یک قاشق مربا خوری عسل، معادل یه نوشابه ی انرژی زاست! این شیرین کننده طبیعی به سوخت و بازسازی عضلات کمک می کنه، و اضافه کردنش به تمام خوراکی ها از صبحونه تا ماست و چای عصرگاهی، میتونه تاثیر خیلی خوبی روی انرژی مفید بدن بذاره. 
[FONT=inherit]  
[FONT=inherit][FONT=inherit]دارچین:   
[FONT=inherit]اگه احساس خستگی و کسالت می کنید، برید سراغ دارچین! دارچین روی جسم و روح آدم اثر میذاره و انرژی رو بالا میبره. اضافه کردن این گیاه خوراکی به مصرف روزانه تون گردش خون رو بهتر می کنه و باعث میشه توی راه رفتن احساس چالاکی بیشتری داشته باشین! 
[FONT=inherit][External Link Removed for Guests]
برای خرید محصولات آروماتیک روی تصویر بالا کلیک  
[FONT=Indie Flower][External Link Removed for Guests][url=<a][img]http://rangirangi.com/wp-content/plugins/simple-share-buttons-adder/buttons/simple/pinterest.png"%20style="margin:%200px;%20padding:%206px;%20border:%200px;%20font-family:%20inherit;%20font-size:%20inherit;%20font-style:%20inherit;%20font-variant:%20inherit;%20font-weight:%20inherit;%20line-height:%20inherit;%20vertical-align:%20middle;%20max-width:%20100%;%20display:%20inline;%20width:%2035px%20!important;%20box-shadow:%20none%20!important;[/img][/url][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]   [FONT=byekan, tahoma, arial]۰۳ خرداد ۱۳۹۳ | [External Link Removed for Guests][FONT=inherit][FONT=inherit][External Link Removed for Guests]  > [FONT=inherit][External Link Removed for Guests]  > [FONT=inherit][FONT=inherit]۵ انرژی زای طبیعی رو    
  
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3051
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 351 بار
سپاس‌های دریافتی: 1579 بار
تماس:

Re: ۵ انرژی زای طبیعی رو بشناسیم

پست توسط Dr.Akhavan »

متاسفانه اکنون به این نتیجه رسیدند که اسفناج برخلاف باور عموم اهنش جذب نمیشه و موادی دارد که مانع جذب اهن میشود-اکنون اهن جگر و گوشت جزو بالاترین اهن مواد غذایی هست و خورد گوشت با سبزیجات-به جذب اهن سایر مواد غذایی کمک میکند.
درضمن انداختن میله اهنی یا میخ اهنی در غذا -اصلا توصیه نمیشود و اهن میخ که متاسفانه داره تبلیغ میشود جذب نمیشود و مواد غذایی شما سمی هم میشود به واسطه بقیه مواد تشکیل دهنده میخ


در ضمن صحبتی از خرما نشد که قویترین مولتی ویتامین و پروتئین طبیعت را دارد-یادتان باشد در قدیم مردم عربستان-اکثر با خرما خودشان را سیر میکردند و خود خرما به تنهایی غذای بسیار کاملی هست
ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”