بویینگ: قطعات هواپیما را با سه برابر قیمت به ایران می فروشیم

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, رونین, Shahbaz, شوراي نظارت

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: بویینگ: قطعات هواپیما را با سه برابر قیمت به ایران می فر

پست توسط CAPTAIN PILOT »

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

تعدادی از دوستان گرامی خواهان ارائه توضیحیات از جانب بنده بودند و پیش از هرچیز باید عرض نمایم نظر سایر دوستان متخصص علوم هوایی و مخصوصا" خلبانان عزیز انجمن همواره در اکثر موارد فنی, مشابه است و تفاوتی وجود ندارد.

همانطور که دوستان عزیز اشاره داشتند عمده قطعات مورد نیاز ناوگان هوایی کشور در حوزه تولیدات Boeing به عنوان موارد خارج از خط تولید قلمداد میشوند و تهیه مجدد آنها از جانب کمپانی مادر چندان آسان و کم هزینه نیست. در حال حاضر بیشترین قطعات مورد نیاز متعلق به نمونه های B727-200, B747-100/200/300/SP, B707-300 و احتمالا" B737-200 میباشند که کلیه آنها تقریبا" از رده خارج محسوب میشوند و شاید تنها بتوان قطعات B707 را به دلیل تشابه با سوخترسان KC-135 Stratotanker راحت تر تهیه نمود. B747-400 های ماهان به دلیل صدور رای دادگاه مبنی بر توقیف, مجاز به دریافت قطعات در غالب قرارداد پس از توافق نامه نمیباشند و با وجود تمام این موارد, B707, 747SP و B737-200 نیز به دلیل عمر بالا و نبود قطعات از سرویس خارج گردیده اند که شابد بتوان آنها را مجددا" به خدمت بازگردادند. اما همانطور که ذکر شد تامین قطعات این ناوگان فرسوده به هیچ عنوان آسان نیست و Boeing صرفا" میتواند آنها را از 2 روش تولید مجدد یا انبار تهیه نماید. با توجه به اینکه انبار نمودن طولانی مدت (بیش از 10 سال) برخی قطعات هواپیما موجب Expire و منقضی شدن تاریخ مصرف ایمن آنها میگردد, بنابراین این موارد شامل آنها نمیشوند و تولید مجدد نیز طبیعتا" هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. اما مواردی نیز وجود دارند که انبار نمودن آنها منعی ندارد ولی قطعا" قیمت آنها نیز ارزان نیست و هزینه نگهداری چندین ساله + سود انحصاری شرکت قطعا" منظور خواهد شد و این مورد نیز در دنیای تجارت کاملا" طبیعی است. دوستان گرامی باید توجه داشته باشند شرکت Boeing یکی از بزرگترین کمپانی های هواپیماسازی در دنیا میباشد و قطعا" هیچگاه منافع خود را فدای دلسوزی برای هیچ کشوری نمینماید و ایران نیز مستثنی از این مورد نیست.

 [External Link Removed for Guests] 
در حال حاضر عمده قطعات مورد نیاز ناوگان هوایی ایران از بازار سیاه و کشورهایی که قبلا" از نمونه های موجود استفاده مینمودند تامین میشود و طبیعتا" قیمت تمام شده این موارد کمتر از کمپانی مرجع است. بخش اعظمی از هزینه مازاد دریافتی از جانب شرکت مادر, متعلق به بحث پشتیبانی و اصطلاحا" گارانتی قطعات میباشد در حالیکه بازار سیاه فاقد این سرویس است و ریسک استفاده از قطعات بر عهده مشتری میباشد. بنابراین شاید در نگاه اول تامین قطعات این ناوگان فرسوده از بازارهای سیاه به صرفه تر باشد. در یک جمع بندی نهایی, بهتر است شرکت های ایرانی و مذاکره کنندگان سیاسی به دنبال خرید هواپیماهای جدیدتر باشند و قیمت های اعلامی از جانب Boeing نیز با توجه به عمر بالای ناوگان, قطعا" حاکی از خصومت شخصی نیست.

 [External Link Removed for Guests] 

موفق باشید تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1453
تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 اسفند 1388, 11:17 am
سپاس‌های ارسالی: 8689 بار
سپاس‌های دریافتی: 13236 بار

Re: بویینگ: قطعات هواپیما را با سه برابر قیمت به ایران می فر

پست توسط Java »

CAPTAIN PILOT نوشته شده:
در یک جمع بندی نهایی, بهتر است شرکت های ایرانی و مذاکره کنندگان سیاسی به دنبال خرید هواپیماهای جدیدتر باشند و قیمت های اعلامی از جانب Boeing نیز با توجه به عمر بالای ناوگان, قطعا" حاکی از خصومت شخصی نیست.

موفق باشید تصویر



البته آقا رامین این صحبت شما کامل ترین و بهترین و بقول معروف حرف حساب است... متاسفانه امروزه انتقادات فراوانی به تیم و مذاکره کننده ایرانی در مناقشه هسته ای وارد میشه که شاید مهمترین ایراد این باشه که هیچ کدوم از امتیازاتی که ایرانی ها گرفته اند نقد نیست و همه نسیه اند!!! و متاسفانه ایراد نامربوطی هم نیست!!! به نظرم اگر تیم مذاکره کننده ما تنها در یکی از زمینه ها امتیاز درست و حسابی گرفته بود که تنها میتوانستیم تاثیرش را در یکی از وجوه زندگی روزمره مردم ببینیم اوضاع غیر از این بود. اگر خوب به امتیازات دو طرف در توافق نامه ژنو نگاه کنیم کاملا" محرزه که تیم های غربی چه افراد خبره ای بودند که دقیقا" میدانستند چه امتیازاتی بدهند که هیچ سودی برای ایران نداشته باشد ولی تیم ایرانی...تصویر
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1637
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8092 بار
سپاس‌های دریافتی: 3732 بار

Re: بویینگ: قطعات هواپیما را با سه برابر قیمت به ایران می فر

پست توسط KH.I.A.2500 »

سلام به کاربران عزیز

دقیقاً همین گونه است. مشکل امروز ما در تأمین قطعات هواپیماها به قیمت بالا، به ضعف مذاکره باز می گردد و ربطی به شرکت بوئینگ ندارد. اصلاً بعید است شرکت بوئینگ با یک چنین گرانفروشی تابلویی به اعتبار خودش لطمه بزند.
اگر ما مردم عادی متوجه این ضعف و نکته ظریف در مذاکره نشده باشیم طبیعی است ولی این که تیم مذاکره کننده و سایر کارشناسانی که در این موضوع دخالت داشته اند چطور در زمان مذاکره حواسشان به این نکته نبوده باعث تأسف است.
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   
ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”