ایران قصد دارد خط تولید خودروهای روسی را راه اندازی کند.

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain I
Captain I
پست: 1190
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 23 دی 1386, 11:13 pm
سپاس‌های ارسالی: 1244 بار
سپاس‌های دریافتی: 9774 بار

ایران قصد دارد خط تولید خودروهای روسی را راه اندازی کند.

پست توسط mpo »

آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد صنعتگران ایرانی قصد دارند خط تولید خودروهای روسی را در کشور خود راه ندازی کنند. این مطلب را خبرگزاری "تاس" روسیه گزارش داده است.



به گفته اولیوکایف، بعلاوه رایزنی هایی میان روسیه و ایران در باره طرح های مختلف دیگری از جمله احداث کارخانه تولید خاک رس و راه اندازی خطوط تولید اتوبوس ها، کامیون ها، واگون ها، ماشین آلات کشاورزی و غیردر حال انجام است.

همچنین خاطر نشان شده که شرکت های روسی "اورال واگون زاوود"، "کاماز" و "روس سل ماش" آمادگی خود را برای همکاری با صنعت گران ایرانی در زمینه تولید خودروها، واگون ها، بولدوزرها و ماشین آلات کشاورزی در این کشور اعلام کرده اند.
به نوشته نشریه اینترنتی "گازتا. رو"، مسعود تهرانچی مدیر عامل گروه صنعتی "ایران خودرو" نیز اعلام کرد که این گروه برای احداث خط تولید خودروهای روسی در این کشور آمادگی دارد.





تصویر
Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 40
تاریخ عضویت: جمعه 12 فروردین 1390, 3:41 am
محل اقامت: برزخ
سپاس‌های ارسالی: 377 بار
سپاس‌های دریافتی: 80 بار
تماس:

Re: ایران قصد دارد خط تولید خودروهای روسی را راه اندازی کند.

پست توسط shazdepesar »

چه شود...شترگاوپلنگی شده برا خودش این ایرانخودرو ...مجموعه ای از خودروهای فرانسوی چینی ایرانی و حالا روسی

ادعای خودروساز بودنم دارن دوستان
آنچنان میل تو دارد دل من__که اگر نامه رسان گرگ بیابان باشد

قدمش می بوسم.
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1653
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 3396 بار
سپاس‌های دریافتی: 5773 بار

Re: ایران قصد دارد خط تولید خودروهای روسی را راه اندازی کند.

پست توسط shafagh »

من بارها فکر کردم چرا روسیه با وجود یک صنعت و تکنولوژی خوب در صنعنت خودرو سازی همانند کشورهای غربی که به ساخت خودروهای جدید و لوکس می پردازند چندان فعال نبودهو نام چندانی از ان در نمایشگاه های خودرو و غیره مشاهده نمی شود در حالیکه چین از قافله عقب نماند. البته شاید دلیل این امر اقتصاد بیمار و جامعه ی مرده دوران سیاه حاکمیت حکومت کمونیستی بر روسیه و بعض کشورهای همجوار ان بود که با سخت گیری ها و تنگ نظری های شدید صنایع روسبه به استثناء صنایع نظامی اش را از دور رقابت با غرب و پیشرفت در این زمینه ها خارج کرد.
البته سی سالی از فروپاشی شوروی و برچیده شدن حکومت کمونیستی در این کشورها می گذرد اما هنوز روسیه نتوانسته است خود را در بعد رقابت صنایع غیر نظامی از جمله خودرو سازی بنحو لوکس و پیشرفته امروزیش با صنایع غرب متوازن سازد. شاید یکی از دلائل اشفتگی های پیدا و پنهان اینگونه کشورها در یافتن موقعیت جدید خود در حکومت های ازاد باشد و شاید مضافا بدلیل انکه روسیه اهمیت فعالیت های تجاری و رقابت در این مورد در سطح جهانی را چندان جدی نگرفته باشد. البته چین هم هنوز تا حدی گرفتار قید و بندهای نوعی حکومت سوسیالیستی است اما از یکطرف درک موقعیت سیر کردن شکم جمعیت چند میلیاردی و از سویی نفوذ تقریبی منش نظام غربی در این کشور باعث شد که انها بسیاری از قیود بازدارنده سیستم غلط نظام سوسیالیستی را نادیده گرفته و برای افزایش سرمایه و ذخائر مالی روی اور ایجاد یک انقلاب همه جانبه صنعتی و شرکت در رقابت های تولیدی و تکنولوژیکی با کشورهای غربی شده و در چنین این رقابت تنگاتنگی شرکت کنند. لذا اگرچه هنوز اثر از پرچم سرخ حکومت سوسیالیستی در کاخ ریاست جمهوری و مراکز دولتی چین بچشم می خورد اما با نظری به اوضاع مشهود اجتماعی و صنعتی انها در می یابیم که بجز این نمادها، در عمل اثار چندانی از منش های سخت گیرانه و جیره بندی سوسیالیسم در اجتماع شلوغ و صنعت گسترده چین دیده نمی شود تا انجا که می بینیم حتی چین به ساخت بدل گرانقیمت ترین اتومبیل های دنیا نظیر بوگاتی روی اور شده (البته باقیمت خیلی کمتر) و در نمایشگاه های بین المللی دنیا بعنوان یک رقیب کم کم در حال ساخت زیر بنا بنایی برای یک جایگاه بلندپروازانه است.
روسیه تا بحال به چنین موقعیتی اهمیت چندانی نداده است یا بدلیل بعض شرائط از جمله شرائط اقتصادی که انهم ناشی از عدم فعالیت های صنایع ان برای ساخت تولیداتی در حد پسند های جهانی می باشد نتوانسته است که به یک چنین موقعیتی دست یابد. از طرف دیگر جنگ سرد و معاضدت های پنهان کاخ سفید و همپینان ان یعنی دول اروپایی بر علیه روسیه نیز یکی دیگر از علل های ابقاء چنین رکود صنعتی و عدم فعالیت قابل توجه بوده است.
در حال حاضر روسیه یکی از طرف های تجاری مهم ایران می باشد و حتی دز زمان دولت ریاست جمهوری اقای روحانی نیز روابط حسنه همچنان در حال گسترش است و هیئت های مختلفی از دو کشور برای عقد قراردادهای مهم تجاری و همکاری های اقتصادی و تکنولوزیکی در زمینه های متعدد به هر دو کشور سفر کرده و تفاهم نامه های مختلفی را هم به امضاء رسانده اند.
یکی از نکات مهم در دوستی دو کشور ان است که روسیه در تمام مدتی که امریکا و اروپا بی نصافانه و ظالمانه به تحریم گسترده علیه ایران پرداختند روسیه بجز چند مورد از جمله عدم وفا به قرارداد فروش موشک های اس 300 به ایران که البته انهم بیشتر تحت فشار و تحریکات سیاسی امریکا و طرفدارانش در شورای امنیت و سایرجاها صورت گرفت، در تحریم های دیگر بر علیه ایران شرکت نکرد و حتی در ان سازمان ها تحریم علیه ایران برای گرفتن حق فعالیت های صلح امیز هسته ای را امری ناعادلانه و کاملا سیاسی معرفی نمود.
بهرحال ایران با قدرت و نفوذ سیاسی و اجتماعی زیادی که در خاورمیانه و حتی دنیا دارد و همچنین با توجه به تجارب بزرگ ایران در زمینه های مختلف صنعتی از جمله خودرو سازی تاثیر مثبت و خوبی هم بر صنایع روسیه خواهد داشت و چنین همکاری های متفابلی صنعت رقابتی و حتی اقتصاد روسیه را به سمت موقعیت مناسب تری سوق خواهد داد.
البته از جهتی اگر این خبر صحت داشته باشد همکاری ایران و روسیه در صنعت خودرو اهرم فشار شرکت های اروپایی را که با بهانه ی مختلف از جمله تحریم در فروش بعض قطعات اساسی به صنایع اتومبیل سازی ایران تعلل و کارشکنی می کنند کم اثر خواهد نمود.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”