نیروی هوایی امارات متحده عربی در پایان نمایشگاه دفاعی IDEX 2015 که در این کشور برگزار شد قراردادی را برای خرید 2 فروند هواپیمای ترابری استراتژیک C-17 گلاب مستر با شرکت بوئینگ آمریکا به امضاء رساند.ارزش این قرارداد 618 میلیون دلار می باشد. نیروی هوایی امارات پیش از این 6 فروند از این هواپیمای ترابری استراتژیک را تحویل گرفته بود. این هواپیمای 4 موتوره توان حمل 77 تن بار و برد پروازی 4400 کیلومتر با این محموله را دارا می باشد
[External Link Removed for Guests]
منبع: مشرق
خرید هواپیمای ترابری استراتژیک توسط امارات
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 620
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸, ۴:۴۸ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 8697 بار
- سپاسهای دریافتی: 6241 بار
Re: خرید هواپیمای ترابری استراتژیک توسط امارات
بخش نخست تحويل گلابمستر به نيروي هوايي امارات در اين تاپيك اشاره شده بود
بهار 90
http://www.centralclubs.com/topic-t60033.html
همچنين در آنجا اين مطلب هم آمده بود كه نيروي هوايي كويت در حال تحويل اولين هواپيما بود
زمستان 92
و احتمال دريافت يك فروند ديگر وجود داشت كه حدود يك سال پيش تحويل داشت
تصوير اولين هواپيما در تاپيك اشاره شده در بالا ارسال شده است و در ادامه تصوير هواپيماي دوم
[External Link Removed for Guests]
پيش از اين ها هم قطر اين هواپيماي ترابري را در اختيار گرفته بود(2 فروند) كه اخبار آن در پست هاي ابتدايي تاپيك آمد
تابستان 88
لكن بنده در برخي منابع تعداد آن را 2 فروند ديدم و در برخي منابع 4 فروند
(در ويكي پديا بدان اشاره شده همراه با تاريخ و 4 سفارش ديگر)
[External Link Removed for Guests]
اما خبر جديدتر اينكه تا چندي پيش نيروي هوايي استراليا 6 فروند از اين پرنده را در اختيار داشت و بعدها 2 فروند ديگر را سفارش داد كه هشتمين فروند آن چند روز پيش تحويل گرديد
به نوعي مي توان گفت كه جز آخرين هواپيماهاي توليدي بوده
و به گمانم ديگر سفارشي نداشته باشد مگر اندك سفارش هايي همچون قطر و يا از سوي نيروي هوايي ايالات متحده
اما چند خبر از هواپيماهاي هم رده
روس ها هم بهينه سازي ايليوشين-76 را ادامه خواهند داد
چيني ها هم همچنان روي هواپيماي Y-20
كار مي كنند كه بايد نتايج آن را در اينده ديد
http://www.centralclubs.com/topic-t105751.html#p418656
اما اروپايي ها هم پروژه ارباس A400
را به پيش مي برند كه البته در ماه مي امسال يك سقوط در اسپانيا داشتيم
http://www.centralclubs.com/a400m-atlas-t115378.html#p446943
بهار 90
http://www.centralclubs.com/topic-t60033.html
همچنين در آنجا اين مطلب هم آمده بود كه نيروي هوايي كويت در حال تحويل اولين هواپيما بود
زمستان 92
و احتمال دريافت يك فروند ديگر وجود داشت كه حدود يك سال پيش تحويل داشت
تصوير اولين هواپيما در تاپيك اشاره شده در بالا ارسال شده است و در ادامه تصوير هواپيماي دوم
[External Link Removed for Guests]
پيش از اين ها هم قطر اين هواپيماي ترابري را در اختيار گرفته بود(2 فروند) كه اخبار آن در پست هاي ابتدايي تاپيك آمد
تابستان 88
لكن بنده در برخي منابع تعداد آن را 2 فروند ديدم و در برخي منابع 4 فروند
(در ويكي پديا بدان اشاره شده همراه با تاريخ و 4 سفارش ديگر)
[External Link Removed for Guests]
اما خبر جديدتر اينكه تا چندي پيش نيروي هوايي استراليا 6 فروند از اين پرنده را در اختيار داشت و بعدها 2 فروند ديگر را سفارش داد كه هشتمين فروند آن چند روز پيش تحويل گرديد
به نوعي مي توان گفت كه جز آخرين هواپيماهاي توليدي بوده
و به گمانم ديگر سفارشي نداشته باشد مگر اندك سفارش هايي همچون قطر و يا از سوي نيروي هوايي ايالات متحده

اما چند خبر از هواپيماهاي هم رده
روس ها هم بهينه سازي ايليوشين-76 را ادامه خواهند داد
چيني ها هم همچنان روي هواپيماي Y-20
كار مي كنند كه بايد نتايج آن را در اينده ديد
http://www.centralclubs.com/topic-t105751.html#p418656
اما اروپايي ها هم پروژه ارباس A400
را به پيش مي برند كه البته در ماه مي امسال يك سقوط در اسپانيا داشتيم
http://www.centralclubs.com/a400m-atlas-t115378.html#p446943