[External Link Removed for Guests]
لامبورگینی ایرانی
محمدرضا ريحاني ۴۴ ساله و فارغ التحصیل رشته مهندسي برق با همکاری پسر 9 ساله اش ایلیا توانست، لامبورگینی ایرانی بسازد.
خودروي لامبورگيني آونتادور به تعداد ۶۰۰ عدد در کل دنيا ساخته شده و نمونه ساخته شده توسط آقاي ريحاني در حال حاضر به عنوان نمونه با موتور ۸ سيلندر ۲۲۰ اسب بخار با طراحي گير بکس خود سازنده، قابليت حرکت و مانورهاي اساسي رانندگي را دارد و بر اساس اطلاعات ارائه شده، قابليت نسب دو موتور ۸ سيلندر بر روي اين خودرو وجود دارد.
گفتني است اين خودرو که (lamborghini persian gulf) نام گذاري شده است قرار است به صورت نمايشي با همکاري شرکت ايراني دادمهر به عنوان سفير صلح ايران از شمال کشور تا خليج فارس و با شعار صلح جهاني، مسير متنوعی را از شهر هاي مختلف کشور طي نمايد.
محمد رضا ريحاني قصد دارد ۱۶ شهريور سفري را از مشهد به بندرعباس آغاز کند. او مي خواهد ۳۰ شهريور روز جهاني صلح، لامبورگيني پرشين گلفش را که نشاندهنده توانمندي ايراني است به خليج هميشگي فارس برساند.




از فاصله ی دور این خودرو بسیار شبیه به فراری Pininfarina F50 به نظر می رسد که طراحی آن مربوط به سال 1995 است. ولی با دقت بیشتر می توان پی به دست ساز بودن و متفاوت بودن این خودرو برد. از رو به رو خودرو کاملاً کشیده و با سقف کوتاه حدود 1 متر است که بدون وجود درهای افقی، ورود و خروج کاری محال است!
سپر جلو از جنس فایبر گلاس است که طراحی آن با فراری F50 کاملاً متفاوت بوده و دارای 2 پرژکتور است. با وجود متفاوت بودن سپر جلو، باز هم هماهنگی خوبی با سایر قطعات مجاور دارد. مثلاً شیب های روی در کاپوت در روی سپر ادامه پیدا کرده و سپر با آن هماهنگ است.


در ادامه ی بدنه نیز خطوط انتهایی بدنه تشکیل یک اسپویلر بزرگ و یک تکه متصل به بدنه را می دهد که 4 سانتیمتر از سقف بلند تر است و بلندی آن باعث می شود تسلط راننده نسبت به دید عقب کم نشود که این نشان دهنده تجربه ی ارزشمند طراح این خودرو است.
رینگ ها نیز 5 پره ساده از مارک Scudo و 17 اینچ می باشند و لاستیک ها نیز با اسپکت 40 و پهنای 205 هستند که در رابطه با این خودرو می شد از رینگ های بهتری استفاده کرد. ترمزهای جلو و عقب نیز از نوع کاسه ای معمولی بودند!

خروجی های اگزوز در فضای بین 2 چراغ قرار دارد که حالت مسابقهای بودن به این خودروی دستساز می دهد. موتور این خودرو در زیر این دریچه شیشه ای و در زیر لاستیک زاپاس قرار دارد.
فضای داخلی خودرو ساده است و خبر از دست ساز بودن این خودرو میدهد و با این وجود نشان می دهد وقت کمتری صرف فضای داخلی خودرو شده است.



مأخذ: Zoomit