لامبورگینی و فراری ساخت ایرانی

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1061
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 آبان 1392, 7:54 pm
سپاس‌های ارسالی: 6153 بار
سپاس‌های دریافتی: 3145 بار

لامبورگینی و فراری ساخت ایرانی

پست توسط Hesam - 1994 »

لامبورگینی و فراری ایرانی نیز ساخته شد

[External Link Removed for Guests]

لامبورگینی ایرانی

محمدرضا ريحاني ۴۴ ساله و فارغ التحصیل رشته مهندسي برق با همکاری پسر 9 ساله اش ایلیا توانست، لامبورگینی ایرانی بسازد.
خودروي لامبورگيني آونتادور به تعداد ۶۰۰ عدد در کل دنيا ساخته شده و نمونه ساخته شده توسط آقاي ريحاني در حال حاضر به عنوان نمونه با موتور ۸ سيلندر ۲۲۰ اسب بخار با طراحي گير بکس خود سازنده، قابليت حرکت و مانورهاي اساسي رانندگي را دارد و بر اساس اطلاعات ارائه شده، قابليت نسب دو موتور ۸ سيلندر بر روي اين خودرو وجود دارد.
گفتني است اين خودرو که (lamborghini persian gulf) نام گذاري شده است قرار است به صورت نمايشي با همکاري شرکت ايراني دادمهر به عنوان سفير صلح ايران از شمال کشور تا خليج فارس و با شعار صلح جهاني، مسير متنوعی را از شهر هاي مختلف کشور طي نمايد.
محمد رضا ريحاني قصد دارد ۱۶ شهريور سفري را از مشهد به بندرعباس آغاز کند. او مي خواهد ۳۰ شهريور روز جهاني صلح، لامبورگيني پرشين گلفش را که نشان‌دهنده توانمندي ايراني است به خليج هميشگي فارس برساند.
 تصویر  تصویر  تصویر  تصویر  فراری دست ساز معرفی شده در این مطلب، از معدود خودروهای دست سازی است که در ایران پلاک شده است.
از فاصله ی دور این خودرو بسیار شبیه به فراری Pininfarina F50 به نظر می رسد که طراحی آن مربوط به سال 1995 است. ولی با دقت بیشتر می توان پی به دست ساز بودن و متفاوت بودن این خودرو برد. از رو به رو خودرو کاملاً کشیده و با سقف کوتاه حدود 1 متر است که بدون وجود درهای افقی، ورود و خروج کاری محال است!
سپر جلو از جنس فایبر گلاس است که طراحی آن با فراری F50 کاملاً متفاوت بوده و دارای 2 پرژکتور است. با وجود متفاوت بودن سپر جلو، باز هم هماهنگی خوبی با سایر قطعات مجاور دارد. مثلاً شیب های روی در کاپوت در روی سپر ادامه پیدا کرده و سپر با آن هماهنگ است.
 تصویر  ها در روز بسته هستند و نمای ایرودینامیک تری را از خودرو نشان می دهند. در نمای جانبی خودرو متوجه می شوید که خم های موجود در عضلات خودرو کم است و این باعث می شود که بدنه تیز (مثل بدنه 405) به نظر برسد. ولی با توجه به محدودیت ها و امکانات ساخت دستی، باز هم طراحی و ساخت این بدنه در ایران بی نظیر می باشد.
 تصویر  اتاقک سیاه است که ترکیب جالبی را با رنگ لاستیک ها و سپر ها به وجود آورده است. در واقع نیمی از اتاقک را درها پوشانده اند. در زیر درها یک شکاف وجود دارد که معمولاً در خودرو های فراری و لامبورگینی نقش انتقال هوای سرد و فشرده را به ترمز دارد.
در ادامه ی بدنه نیز خطوط انتهایی بدنه تشکیل یک اسپویلر بزرگ و یک تکه متصل به بدنه را می دهد که 4 سانتی‌متر از سقف بلند تر است و بلندی آن باعث می شود تسلط راننده نسبت به دید عقب کم نشود که این نشان دهنده تجربه ی ارزشمند طراح این خودرو است.
رینگ ها نیز 5 پره ساده از مارک Scudo و 17 اینچ می باشند و لاستیک ها نیز با اسپکت 40 و پهنای 205 هستند که در رابطه با این خودرو می شد از رینگ های بهتری استفاده کرد. ترمزهای جلو و عقب نیز از نوع کاسه ای معمولی بودند!
 تصویر  این خودرو نیز طراحی نویی داشت و سعی شده بود تا اصالت فراری را حفظ کند. دو چراغ بزرگ گرد فرورفته در بدنه عموماً شما را یاد کروت میاندازد؛ ولی همان‌طور که گفته شد حضور اسپویلر و دیگر جزئیات حاکی از فراری ای است که خیابان های شهر را هیجان زده می کند.
خروجی های اگزوز در فضای بین 2 چراغ قرار دارد که حالت مسابقه‌ای بودن به این خودروی دست‌ساز می دهد. موتور این خودرو در زیر این دریچه شیشه ای و در زیر لاستیک زاپاس قرار دارد.
فضای داخلی خودرو ساده است و خبر از دست ساز بودن این خودرو می‌دهد و با این وجود نشان می دهد وقت کمتری صرف فضای داخلی خودرو شده است.
 تصویر  تصویر  تصویر 
مأخذ: Zoomit
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”