صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 بهمن 1397, 4:18 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ehsan.joon.taheri »

سلام خسته نباشید من ماشینم پارس مدل 88 هست چند وقتی صدای شر شر اب از پشت فرمون میومد رفتم تست واشر گفتند واشر سر سیلندر سوزوندی رفتم واشرو درست کردم تا حدودی بهتر شد ولی الان هم وقتی امپر یه شماره میاد بالا صدا دوباره شنیده میشه به صورت لحظه ای ممنون میشم کمکم کنید..
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

با سلام
متاسفانه یا سیستم رو خوب هوا گیری نکردید یا دوباره واشر زده
هواگیری پژو خیلی مهم و خیلی هم آسون هست
اول رادیاتور رو هواگیری میکنید
دوم از روی شلنگ قطور خروجی از پشت ترموستات
دست آخر پیچ آلن روی هوزینگ ترموستات
اگه خودرو دو گانه باشه ممکنه خوده رگولاتور یا شلنگ هاش هوا داشته باشه
که میتونی با باز کردن یکی از شلنگ ها هواگیری کنید
در ضمن هیچ وقت نمیتونید با موتوری که تعمیر شده مثل سابق رفتار کنید
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

ehsan.joon.taheri نوشته شده: سه‌شنبه 23 بهمن 1397, 4:21 pm سلام
خسته نباشید
من ماشینم پارس مدل 88 هست چند وقتی صدای شر شر اب از پشت فرمون میومد
رفتم تست واشر گفتند واشر سر سیلندر سوزوندی
رفتم واشرو درست کردم تا حدودی بهتر شد
ولی الان هم وقتی امپر یه شماره میاد بالا صدا دوباره شنیده میشه به صورت لحظه ای
ممنون میشم کمکم کنید..
سلام
صدای شرشر طبیعیه چون یا صدای ریختن آب رادیاتور در قمقمه هست یا صدای ورود و خروج آب به رادیاتور بخاری
.
این شرشر ربطی به کم کردنِ آب رادیاتور نداره مگر اینکه آب رادیاتور نشت کنه بریزه زیر ماشین

.
بعید نیست سر شما رو کلاه گذاشته باشند خصوصاً اگر که حرارت طبیعی بوده و آب رادباتور هم کم نمیشده و آب رو روغن هم قاطی نمیشده
.

.

===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 2 فروردین 1398, 2:10 am

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط Rez111 »

سلام، ماشین من 2 ماه پیش به خاطر جنس بد ضد یخ واشر عوض کرد. الان 2 ماه هست که ذره ای آب کم نکرده و اگزوز هم رطوبت چندانی نداره و قدرت ماشین هم کم نشده، فقط در این 2 ماه، 3 4 بار که خیلی هوا سرد بود موقع استارت خیلی کوتاه صدای شرشر آب آمد. ممکن هست به خاطر واشر سر سیلندر باشه؟ از طرفی در رادیاتور هم به قدری سفت بسته شده که به راحتی نمیتوانم باز کنم تا ببینم در حالت سردی هوا خارج میشود یا نه.
ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Rez111 نوشته شده: جمعه 2 فروردین 1398, 2:13 am سلام
ماشین من 2 ماه پیش به خاطر جنس بد ضدیخ واشر عوض کرد.
الان 2 ماه هست که ذره ای آب کم نکرده و اگزوز هم رطوبت چندانی نداره و قدرت ماشین هم کم نشده
فقط در این 2 ماه، 3 یا 4 بار که خیلی هوا سرد بود موقع استارت , خیلی کوتاه صدای شرشر آب آمد.

ممکن هست به خاطر واشر سر سیلندر باشه؟
از طرفی در رادیاتور هم به قدری سفت بسته شده که به راحتی نمیتوانم باز کنم تا ببینم در حالت سردی هوا خارج میشود یا نه.
ممنون

سلام
.
سال نو بر شما و سایر دوستان مبارک باد
.
1- مطلب قبلیِ بنده رو در مورد صدای شرش؟ بخونید
2- در هوای سرد و حتی معتدل , اگزوز ممکنه ازش آب بچکه که طبیعی هست خثوصاً در ماشینهای کاملاً استاندارد و سالم چون هر هیدروکربور که میسوزه , اگر کامل و با شعله ی آبی بسوزه , نتیجه ی این سوختن , گاز CO2 و بخار آب هست
.
هیدروکربور یعنی ترکیباتی که در اونها کربن و هیدروژن هست مثل گاز شهری و گاز کپسول , بنزین , گازوئیل , نفت سفید , نفت کوره , قیر , مازوت , بنزین هواپیما
.
3- اگر ماشین دارای منبع انبساط (قمقمه) هست لزومی نداره درب رادیاتور رو باز کنین . فقط منبع انبساز رو چک کنین
باید با موتورکاملاً سرد , تا خطِ COLD یا MINIMUM کولانت داشته باشه
.
با موتور کاملاً گرم هم باید تا خط MAXIMUM یا HOT کولانت داشته باشه
هرگز با موتور گرم نباید درب قمقمه با بشه وگرنه کولانت داغ با فشار پاشیده میشه بیرون
.
4- به رزوه های دربِ قمقمه و واشرش گریس بمالید تا راحت باز و بسته بشه
.
به واشر و درب رادیاتور هم همینطور
.
بعضی ماشینها رادیاتورشون اصلاً درب نداره چون نیازی هم بهش ندارند چون منبع انبساط دارند برای اضافه کردن کولانت و چک کردنش و تعویضش
.
کولانت یعنی مخلوط آبمقطر درجه یک و ضدیخ درجه یک به نسبتِ 50/50 یعنی نصف و نصف
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

[External Link Removed for Guests]
دوستان سلام
بلاخره تونستم از خود مخترع دستگاه اتوماتیک هواگیری رو تهیه کنم(آقای علیرضا شاهین)
بگفته اشون این دستگاه بصورت اتوماتیک اگر هوایی در سیستم رادیاتور وجود داشته میگیره و نیازی
به هواگیری دستی نیست و حتما میدونید که موتور پژو به هوا حساس هست
بنده هنوز فرصت نکردم ببندم ولی بنظرم باشد مفید باشه مخصوصا که شماره ثبت اختراع داره
قیمتش هم 160 مرحمت فرمودند
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 15 تیر 1398, 8:49 pm

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط sajjadshayeh »

سلام موقعی که سویچ رو باز میکنم و برق وصل میشه صدای شرشر اب ازپشت داشورد میاد و رادیات اب هم کم میکنه وقتی درب رادیات رو باز میکنم باهوا خارج میشه امپر هم از حد استاندارد نمیاد بالا دوستان میشه راهنمایی کنید؟؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

sajjadshayeh نوشته شده: شنبه 15 تیر 1398, 8:58 pm سلام موقعی که سویچ رو باز میکنم و برق وصل میشه صدای شرشر اب ازپشت داشورد میاد و رادیات اب هم کم میکنه وقتی درب رادیات رو باز میکنم باهوا خارج میشه امپر هم از حد استاندارد نمیاد بالا دوستان میشه راهنمایی کنید؟؟

با سلام
منظورتون روشن شدن اتومبیل هست؟
علایم واشر سوزی هستند اینها که گفتید
اگر واشر در حد جزیی ترسونده باشه میتونید با استفاده از دستگاه
هواگیر اتوماتیک ساله ای سال بدون تعمیر استفاده کنید
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major
Major
پست: 221
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 117 بار
سپاس‌های دریافتی: 322 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط مهاجر تنها »

ho3ein2000 نوشته شده: جمعه 2 فروردین 1398, 11:55 pm [External Link Removed for Guests]
دوستان سلام
بلاخره تونستم از خود مخترع دستگاه اتوماتیک هواگیری رو تهیه کنم(آقای علیرضا شاهین)
بگفته اشون این دستگاه بصورت اتوماتیک اگر هوایی در سیستم رادیاتور وجود داشته میگیره و نیازی
به هواگیری دستی نیست و حتما میدونید که موتور پژو به هوا حساس هست
بنده هنوز فرصت نکردم ببندم ولی بنظرم باشد مفید باشه مخصوصا که شماره ثبت اختراع داره
قیمتش هم 160 مرحمت فرمودند
سلام
میشه بیشتر راجع به این دستگاه توضیح دهید.
از کجا تهیه کردید ؟
در نت جای هست که در موردش نکاتی داشته باشه
ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

sajjadshayeh نوشته شده: شنبه 15 تیر 1398, 8:58 pm سلام
.
موقعی که سویچ رو باز میکنم و برق وصل میشه صدای شرشر اباز پشت داشورد میاد و رادیات اب هم کم میکنه
.
وقتی درب رادیات رو باز میکنم باهوا خارج میشه .
امپر هم از حد استاندارد نمیاد بالا
.
دوستان میشه راهنمایی کنید؟؟
سلام
.
اینکه با باز کردن سوئیچ صدای شرشر میاد عجیبه چون واتر پمپ با نیروی میل لنگ میچرخه و تا موتور روشن نشه نباید کولانت به جریان در بیاد در سیستم خنک کننده و نباید صدای شرشر بیاد
. شاید در ماشین شما واترپمپ برقیه !
.
صدای شرشر اگر صدای ریختن کولانت توی قمقمه باشه و یا صدای وارد و خارج شدنِ کولانت به رادیاتور بخاری پس طبیعیه و مشکلی نداره
.
کولانت یعنی مخلوط ضدیخ با آبمقطر
.
.
بعد از خاموش کردن موتور و سرد شدنش , خروج هوا از درب قمقمه هم طبیعیه ولی اگر موقع کار کردنِ موتور , قمقمه قُل قل میزنه پس علامت بدیه چون معنیش صدمه دیدن واشر سرسیلندره .
اگه شیلنگ رادیاتور هم باد میکنه پس وضع واشر خیلی خرابه .
.
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

مهاجر تنها نوشته شده: دوشنبه 17 تیر 1398, 6:03 pm
ho3ein2000 نوشته شده: جمعه 2 فروردین 1398, 11:55 pm [External Link Removed for Guests]
دوستان سلام
بلاخره تونستم از خود مخترع دستگاه اتوماتیک هواگیری رو تهیه کنم(آقای علیرضا شاهین)
بگفته اشون این دستگاه بصورت اتوماتیک اگر هوایی در سیستم رادیاتور وجود داشته میگیره و نیازی
به هواگیری دستی نیست و حتما میدونید که موتور پژو به هوا حساس هست
بنده هنوز فرصت نکردم ببندم ولی بنظرم باشد مفید باشه مخصوصا که شماره ثبت اختراع داره
قیمتش هم 160 مرحمت فرمودند
سلام
میشه بیشتر راجع به این دستگاه توضیح دهید.
از کجا تهیه کردید ؟
در نت جای هست که در موردش نکاتی داشته باشه
ممنون

با سلام بنده از تبریز گرفتم
تو نت تو سایت سازمان ثبت اختراعات دیدم
نکته استفاده خاصی نداره و نصبش رو هم خود فروشنده انجام میده
کلا دو تا شلنگ وصل میشه بهش قبلا عکس گذاشتم اینجا
منتها کدوم فروم یادم نیست
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1396, 10:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط 1690099569 »

سلام دوستان.عاقا ماشینم تقریبا دو سه ماهه که صدای شر شر آب میاد از پشت آمپر وقتی که روشنه.
چن بار هواگیری کردم ولی درس نشد.آخر سر بخاری رادیاتشو با آب فشار قوی شستشو دادم یخورده این صدا کم شده ولی قطع نشده.
آب رادیاتورمم که کم میشه مثلا هر 300 400 کیلومتر تقریبا 80 سی سی {یک لیوان}
.نه روغن قاطی کرده نه رادیاتورش گل زده و نه هم جنت هاش باد کرده.
فقط صبح ها موقع سرد بودن موتور درب رادیاتورشو باز میکنم یه کوچولو صدای فس میده


عایا این نشونه ها میتونه از معیوب بودن واشر سرسبلندر باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :smile: :smile: :smile: :smile:
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”