صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

1690099569 نوشته شده: شنبه 5 مرداد 1398, 11:24 pm سلام دوستان.عاقا ماشینم تقریبا دو سه ماهه که صدای شر شر آب میاد از پشت آمپر وقتی که روشنه.
چن بار هواگیری کردم ولی درس نشد.آخر سر بخاری رادیاتشو با آب فشار قوی شستشو دادم یخورده این صدا کم شده ولی قطع نشده.
آب رادیاتورمم که کم میشه مثلا هر 300 400 کیلومتر تقریبا 80 سی سی {یک لیوان}
.نه روغن قاطی کرده نه رادیاتورش گل زده و نه هم جنت هاش باد کرده.
فقط صبح ها موقع سرد بودن موتور درب رادیاتورشو باز میکنم یه کوچولو صدای فس میده


عایا این نشونه ها میتونه از معیوب بودن واشر سرسبلندر باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :smile: :smile: :smile: :smile:

سلام
واشر ترسونده یا اینکه یه جایی نشتی خیلی ریزی داره و اینکه شما اصولی هواگیری کنید
نباید تا مدتی صدای شر شر بیاد
دست آخر تهیه دستگاه هواگیر اتوماتیک رو بهتون پیشنهاد میکنم که میتونید تا سال ها
بدون نیاز به تعمیر از خودرو استفاده کنید
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1396, 10:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط 1690099569 »

علایم واشر ترسوندن چیا هستن؟؟؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

1690099569 نوشته شده: شنبه 5 مرداد 1398, 11:34 pm علایم واشر ترسوندن چیا هستن؟؟؟

با سلام
کم کردن آب بمقدار جزیی
سه کار کردن صبحگاهی
هوا  گرفتم مرتب سیستم خنک کننده
کمپرس  خفیف تو سیستم خنک کننده
نشت کوالانت از بست ها و شلنگ ها
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

1690099569 نوشته شده: شنبه 5 مرداد 1398, 11:34 pm علایم واشر ترسوندن چیا هستن؟؟؟

سلام
.
واشر سرسیلندر به شکلهای مختلف آسیب میبینه :
1- آسیبش باعث میشه روغنِ پرفشار راه پیدا کنه به مجرای کولانت (کولانت یعنی مخلوط ضدیخ و آبمقطر)
علامت این آسیب اینه که روغن دیده میشه در منبع انبساط ( قمقمه) و یا داخل رادیاتور
.
2- مجرای کولانت راه پیدا میکنه به داخل یک سیلندر
علامتش اینه که با روشن کردن موتور , کولانت قل قل میکنه توی قمقمه چون کمپرس پیستون , وارد مجرای کولانت میشه . گاهی واشر اونقدر صدمه دیده و فشار اونقدر زیاد میشه که شیلنگ رادیاتور باد میکنه و یا میترکه .
.
در این آسیب , موقع روشن کردنِ موتور هم ابتدا دود سفید داره که دودِ کولانتهای چکیده در سیلندر هست
.
3- مجرای روغن راه پیدا میکنه به داخل یک سیلندر . در این صورت همون شمع رنگش تغییر میکنه و چرب هست و موتور هم مقداری دود آبی داره یعنی روغن سوزی داره .
البته گشاد شدنِ سیلندر هم باعث روغن سوزی میشه که چاره اش تعویض رینگهای پیستونها هست و اگر قبلاً رینگها تعویض شده پس باید سیلندرها تراش بخوره و پیستونها هم با پیستون بزرگتر عوض بشه و رینگها هم باید عوض بشه
.
4- مجرای روغن راه پیدا میکنه به بیرون . در نتیجه اطراف سرسیلندر چرب میشه .
5- مجرای کولانت راه پیدا میکنه به بیرون که اگر نشتی کم باشه و زود بخار بشه پس قابل مشاهده نیست
.
اگر کولانت هم میشه ولی نشتی رو پیدا نمیکنین پس به احتمال زیاد استفاده از محلول نشت گیر میتونه مشکل رو حل کنه به شرطی که استاندارد باشه و طبق دستورش استفاده بشه
مثل محلول نشت گیر پریستون .
preastone
هشدار :
اگر رادیاتور کهنه و پر از رسوب باشه , محلول پریستون باعث بسته شدن مجراهای داخل رادیاتور میشه و ماشین جوش میاره
پس قبلش باید رادیاتور رسوب زدایی بشه و یا تعویض بشه

=====================================
اگر سیستم خنک کننده ی خودرو ازش آب نمیریزه پس صدای شُرشُر طبیعیه و جای نگرانی نداره چون صدای ریختن کولانت توی قمقمه هست و یا صدای ورود و خروج آب در رادباتور بخاری که جاش زیر داشبورد هست

.
.
C
===================================

.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

topic-t71295.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1396, 10:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط 1690099569 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: یک‌شنبه 6 مرداد 1398, 3:37 pm اگر سیستم خنک کننده ی خودرو ازش آب نمیریزه پس صدای شُرشُر طبیعیه و جای نگرانی نداره چون صدای ریختن کولانت توی قمقمه هست و یا صدای ورود و خروج آب در رادباتور بخاری که جاش زیر داشبورد هست

سیستم خنک کننده من اصلا نشتی نداره و با توجه بع گفته شما که فرمودین جای نگرانی نداره فقط اونجایی که گفتین {مجرای کولانت راه پیدا میکنه به داخل یک سیلندر 
علامتش اینه که با روشن کردن موتور , کولانت قل قل میکنه توی قمقمه چون کمپرس پیستون , وارد مجرای کولانت میشه . گاهی واشر اونقدر صدمه دیده و فشار اونقدر زیاد میشه که شیلنگ رادیاتور باد میکنه و یا میترکه .} ولی این نشونه ها رو ماشینم نداره فقط بعضی وقتا موقع استارت صدای شر شر میاد ولی بعضی وقتا نمیاد.

حالا من باید از کجا بدونم عیب از واشر سرسیلندر ماشینم نیس؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

1690099569 نوشته شده: یک‌شنبه 6 مرداد 1398, 6:22 pm
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: یک‌شنبه 6 مرداد 1398, 3:37 pm اگر سیستم خنک کننده ی خودرو ازش آب نمیریزه پس صدای شُرشُر طبیعیه و جای نگرانی نداره چون صدای ریختن کولانت توی قمقمه هست و یا صدای ورود و خروج آب در رادباتور بخاری که جاش زیر داشبورد هست

سیستم خنک کننده من اصلا نشتی نداره و با توجه بع گفته شما که فرمودین جای نگرانی نداره فقط اونجایی که گفتین {مجرای کولانت راه پیدا میکنه به داخل یک سیلندر 
علامتش اینه که با روشن کردن موتور , کولانت قل قل میکنه توی قمقمه چون کمپرس پیستون , وارد مجرای کولانت میشه . گاهی واشر اونقدر صدمه دیده و فشار اونقدر زیاد میشه که شیلنگ رادیاتور باد میکنه و یا میترکه .} ولی این نشونه ها رو ماشینم نداره فقط بعضی وقتا موقع استارت صدای شر شر میاد ولی بعضی وقتا نمیاد.

حالا من باید از کجا بدونم عیب از واشر سرسیلندر ماشینم نیس؟
با سلام
نوع خودرو؟
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1396, 10:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط 1690099569 »

ho3ein2000 نوشته شده: یک‌شنبه 6 مرداد 1398, 10:55 pm با سلام
نوع خودرو؟

سمند با موتور XU7
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

1690099569 نوشته شده: دوشنبه 7 مرداد 1398, 8:47 am
ho3ein2000 نوشته شده: یک‌شنبه 6 مرداد 1398, 10:55 pm با سلام
نوع خودرو؟

سمند با موتور XU7
با سلام
سیستم خنک کننده این موتور بسته هست و نباید هیچ گونه صدایی وجود داشته باشه
حتما یا موتور ایراد داره یا اینکه اصولی هواگیری نمیکنید
حتما رسیدگی کنید تا واشر نسوخته
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1396, 10:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط 1690099569 »

ho3ein2000 نوشته شده: دوشنبه 7 مرداد 1398, 11:09 pm با سلام
سیستم خنک کننده این موتور بسته هست و نباید هیچ گونه صدایی وجود داشته باشه
حتما یا موتور ایراد داره یا اینکه اصولی هواگیری نمیکنید
حتما رسیدگی کنید تا واشر نسوخته

سلام.اگه امکانش هس یه بار شما هواگیری اصولی این موتور رو برام توضیح بدین
ممنون
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

1690099569 نوشته شده: سه‌شنبه 8 مرداد 1398, 9:08 am
ho3ein2000 نوشته شده: دوشنبه 7 مرداد 1398, 11:09 pm با سلام
سیستم خنک کننده این موتور بسته هست و نباید هیچ گونه صدایی وجود داشته باشه
حتما یا موتور ایراد داره یا اینکه اصولی هواگیری نمیکنید
حتما رسیدگی کنید تا واشر نسوخته

سلام.اگه امکانش هس یه بار شما هواگیری اصولی این موتور رو برام توضیح بدین
ممنون
با سلام
تو حالت سرد آب رادیاتور رو کاملا پر میکنید پیچ روی ترموستات رو که پلاستیکی هست باز کنیید اجازه بدید یه کم آب خارج بشه و همزمان دوباره آب اضافه کنید تو حالتی که هنوز ازش آب خارج میشه پیچش رو محکم ببندید با آچار آلن پیچ برنجی هواگیری روی موتور رو باز کنید و دوباره سرریز کنید تا از این قسمت هم آب بدون حباب خارج بشه اگه آب کمی خارج میشه تو درب رادیاتور فوت کنید تا آب با فشار و بدون حباب خارج بشه بدون اینکه جریان آب رو قطع کنید پیچ رو محکم ببنید اگر دو گانه دستی باشه باید از طریق یکی از شلنگ های رگولاتور اونو هم هواگیری کنید اگه  که نیست کار تمومه بیش تر از خط ماکزیمم هم آب نریزید
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1396, 10:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط 1690099569 »

ho3ein2000 نوشته شده: سه‌شنبه 8 مرداد 1398, 10:31 pm با سلام
تو حالت سرد آب رادیاتور رو کاملا پر میکنید پیچ روی ترموستات رو که پلاستیکی هست باز کنیید اجازه بدید یه کم آب خارج بشه و همزمان دوباره آب اضافه کنید تو حالتی که هنوز ازش آب خارج میشه پیچش رو محکم ببندید با آچار آلن پیچ برنجی هواگیری روی موتور رو باز کنید و دوباره سرریز کنید تا از این قسمت هم آب بدون حباب خارج بشه اگه آب کمی خارج میشه تو درب رادیاتور فوت کنید تا آب با فشار و بدون حباب خارج بشه بدون اینکه جریان آب رو قطع کنید پیچ رو محکم ببنید اگر دو گانه دستی باشه باید از طریق یکی از شلنگ های رگولاتور اونو هم هواگیری کنید اگه  که نیست کار تمومه بیش تر از خط ماکزیمم هم آب نریزید

سلام.داداش من هواگیری کردم ولی متاسفانه این صدا شر شر از بین نمیره.یه چیز هم اینکه وقتی صبح ها موقع سرد بودن موتور درب رادیات رو باز میکنم صدای فیس میاد داخل رادیاتور رو نیگا میکنم میبینم یه کوچولو آب کم شده. بعد نیم ساعت میام میبینم که آب رادیات دوباره اومده سرجاش
 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

1690099569 نوشته شده: چهارشنبه 9 مرداد 1398, 11:26 pm
ho3ein2000 نوشته شده: سه‌شنبه 8 مرداد 1398, 10:31 pm با سلام
تو حالت سرد آب رادیاتور رو کاملا پر میکنید پیچ روی ترموستات رو که پلاستیکی هست باز کنیید اجازه بدید یه کم آب خارج بشه و همزمان دوباره آب اضافه کنید تو حالتی که هنوز ازش آب خارج میشه پیچش رو محکم ببندید با آچار آلن پیچ برنجی هواگیری روی موتور رو باز کنید و دوباره سرریز کنید تا از این قسمت هم آب بدون حباب خارج بشه اگه آب کمی خارج میشه تو درب رادیاتور فوت کنید تا آب با فشار و بدون حباب خارج بشه بدون اینکه جریان آب رو قطع کنید پیچ رو محکم ببنید اگر دو گانه دستی باشه باید از طریق یکی از شلنگ های رگولاتور اونو هم هواگیری کنید اگه  که نیست کار تمومه بیش تر از خط ماکزیمم هم آب نریزید

سلام.داداش من هواگیری کردم ولی متاسفانه این صدا شر شر از بین نمیره.یه چیز هم اینکه وقتی صبح ها موقع سرد بودن موتور درب رادیات رو باز میکنم صدای فیس میاد داخل رادیاتور رو نیگا میکنم میبینم یه کوچولو آب کم شده. بعد نیم ساعت میام میبینم که آب رادیات دوباره اومده سرجاش

سلام
بنده نه سازنده دستگاه هستم نه مخترع و نه سهام دار
یه دونه دستگاه هواگیری اتوماتیک بگیر بنداز روش بدون نیاز به تعمیر واشر سر سیلندر سال ها استفاده کن قیمتش هم الان180 تومن هست بدون دردسر
واشر شما نیم سوز شده
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”