صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1396, 10:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط 1690099569 »

داداش رادیاتورم آب کم نمیکنه چطور ممکنه واشر نیم سوز شده باشه؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط ho3ein2000 »

1690099569 نوشته شده: پنج‌شنبه 10 مرداد 1398, 11:57 pm داداش رادیاتورم آب کم نمیکنه چطور ممکنه واشر نیم سوز شده باشه؟
با سلام
بتجربه خدمت شما میگم که علایم واشر نیم سور شدن دارید
چون فشار صبحگاهی دارید
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 30 آذر 1398, 9:49 am

شلنگ‌رادیاتور یک کمی باد کرده

پست توسط Hamidreza0404 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: شنبه 5 اردیبهشت 1394, 2:27 am سلام
نیم لیتر در روز نسبتاً زیاده
1- آب خالی هست توی رادیاتور ؟ یا آب مقطر و ضد یخ ؟

2- زیر ماشین آب نمیریزه ؟
3- درب منبع انبساط سالمه ؟ لاستیکش خراب و پوسیده نیست ؟ ممکنه ازش آب تبخیر میشه .
4- وقتی موتور کاملاً داغ میشه , حرارت طبیعی هست یا بالا میره ؟

5- شیلنگهای رادیاتور سفت نمیشه بر اثر فشار ؟ باد نمیکنه ؟

6- زیر داشبورد خیس یا نم نیست ؟

7- منبع انبساط سالمه؟ سوراخ نیست ؟
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 فروردین 1399, 12:51 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط مرتضی صمیعی »

:lol: منم گرفتار صدای اب از پشت
داشبوردم
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 فروردین 1399, 12:51 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط مرتضی صمیعی »

با سلام.لیفان ۶۲۰ دارم .صدای عبور هوا و اب از پشت داشبورد میومد.بیشتر توی دنده دو موقع گاز دادن.یکی دوبار هواگیری کردم .صدا رفع میشد ولی بعد از دو سه دقیقه باز همون صدا تک و توک میومد..هر دویست کیلومتر تقریبا یه لیوان اب کم میگرد.یکم هم توی شیلنگ رادیاتورا هوا داشت و سفت بود.دیروز ک استارت زدم خیلی سریع شیلنگ پایین رادیاتور شروع کرد سفت شدن و بعدش هم شیلنگ بالا سفت شد.ولی شیلنگ بالا کاملا سرد بود ... ماشینو خاموش کردم ..اگه کسی تجربه شو داره لطفا راهنمایی کنه.
هواگیری لیفان ۶۲۰ اگه کسی انجام داده یا اطلاعات داره لطفا توضیح بده.ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

مرتضی صمیعی نوشته شده: دوشنبه 18 فروردین 1399, 1:25 am با سلام.

لیفان ۶۲۰ دارم .صدای عبور هوا و اب از پشت داشبورد میومد.بیشتر توی دنده دو موقع گاز دادن.

یکی دوبار هواگیری کردم .صدا رفع میشد ولی بعد از دو سه دقیقه باز همون صدا تک و توک میومد..هر دویست کیلومتر تقریبا یه لیوان اب کم میگرد.یکم هم توی شیلنگ رادیاتورا هوا داشت و سفت بود.دیروز ک استارت زدم خیلی سریع شیلنگ پایین رادیاتور شروع کرد سفت شدن و بعدش هم شیلنگ بالا سفت شد.ولی شیلنگ بالا کاملا سرد بود ... ماشینو خاموش کردم ..اگه کسی تجربه شو داره لطفا راهنمایی کنه.

هواگیری لیفان ۶۲۰ اگه کسی انجام داده یا اطلاعات داره لطفا توضیح بده.ممنون

سلام

۱- صدای شرشر طبیعی هست به شرطی که نشتی وجود نداشته باشه .
بنده این رو در چندین ماشین ژاپنی و آمریکای و کره ای چک کردم . همگی این صدا رو دارند خصوصاً وقتی که موتور تازه روشن شده و این صدا ، صدای ریختن کولانت توی منبع انبساط هست .


۲- اگه سیستم خنک‌کننده خودرو یک سیستم استاندارد باشه اصلاً چیزی به نام هواگیری معنی نداره و لازم نداره .

بر فرض مثال، ماتیز یک سیستم خنک‌کننده استاندارد داره و هوای داخل موتور و یا رادیاتور و شیلنگها اتوماتیک وار می‌ره توی منبع انبساط و از کولانت جدا میشه و دیگه به موتور و رادیاتور برنمی‌گرده . رادیاتور ماتیز هم اصلاً درب نداره چون نیازی هم بهش نداره . از منبع انبساط ، کولانت اضافه می‌کنند به سیستم خنک‌کننده .

( کولانت یعنی مخلوط آبمقطر درجه یک و ضدیخ به نسبت مساوی و یا ۴۰٪ ضدیخ )

همون شیلنگ باریکی که از بالای رادیاتور وصل شده به منبع انبساط ، یک کارش انتقال هوای داخل رادیاتور به منبع انبساط هست .
با حرکت ماشین و تکان خوردنها، هیچ هوایی توی مجراهای اطراف موتور و سرسیلندر و شیلنگها و رادیاتور نمی‌مونه . همگی در نهایت می‌ره به منبع انبساط .

چون وقتی که موتور روشنه هیچ هوایی نمیتونه در مقابل جریان کولانت‌ که توسط واترپمپ ایجاد میشه مقاومت کنه . همه ی حباب‌های هوا بالاخره یا میرند توی رادیاتور و یا میرند توی منبع انبساط که در نهایت هم همگی میرند توی منبع انبساط و همونجا میمونند چون منبع انبساط ، همیشه مقداریش خالی از کولانت‌ هست پس حباب‌های هوا اونجا گیر می‌افتند و سیستم خودبه‌خود هواگیری میشه .

پس هر ماشینی که منبع انبساط داره و شیلنگ باریکِ رادیاتور به منبع انبساط رو هم داره اصلاً هواگیری لازم نداره .
.


=====================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و هزینه های زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
 
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی و اطلاعات مهم در مورد گوشیهای اندرویدی:
.
topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت، آموزش توبه :

topic-t71295.html

توصیه‌های بسیار مهم امنیتی:

https://www.centralclubs.com/post482057.html#p482057

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی:

https://www.centralclubs.com/post483262.html#p483262

تاپیک جامع لوله‌کشی و نصب مخزن آب و پمپ آب و مشاوره و عیب‌یابی و سرویس و تعمیر سیستم آبرسانی ساختمان

https://www.centralclubs.com/post483361.html#p483361

تاپیک جامع سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج

https://www.centralclubs.com/topic-t110735-516.html

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 4 آبان 1399, 11:51 pm

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط Feri2222 »

سلام.

ماشین سمند se دارم .
صدای آب پشت داشتبورد داره و اگر با ماشین حدود یکی دو ساعتی رانندگی کنم نیم لیتر اب کم میکنه .

مکانیک میگه از واشر نیست و از رادیات بخاریه و باطری ساز میگه داخل کابینت خشک و ریزش اب نداری.

لطفاً راهنماییم کنید.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: صدای شرشر آب و کم شدن آب رادیاتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Feri2222 نوشته شده: یک‌شنبه 4 آبان 1399, 11:56 pm سلام.

ماشین سمند se دارم .
صدای آب پشت داشتبورد داره و اگر با ماشین حدود یکی دو ساعتی رانندگی کنم نیم لیتر اب کم میکنه .

مکانیک میگه از واشر نیست و از رادیات بخاریه و باطری ساز میگه داخل کابینت خشک و ریزش اب نداری.

لطفاً راهنماییم کنید.

سلام

اگه هیچ جایی آثار نشتی وجود نداره ، با موتور کاملاً سرد ، ۲ قاشق زردچوبه بریزید توی منبع انبساط (قمقمه ) و نتیجه رو در یکی دو روز تست کنید و ببینید آیا کم شدنِ آب رادیاتور کمتر شده ؟ آیا کاملاً برطرف شده ؟

اگر کمتر شده ولی برطرف نشده پس یکی دو روز دیگه هم صبر کنید و اگر باز هم یک مقدار کم میشه پس یک قاشق دیگه زردچوبه اضافه کنید .

نتیجه رو خبر بدین
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 دی 1399, 10:08 am

Re: صدای شرشر آب پشت داشبورد

پست توسط Babaei5932 »

mohamad89b نوشته شده: سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394, 10:58 pm [اسلام خدمت دوستان عزیز
من پژو405مدل 89دارم ،مدتی است که در پشت داشبورد صدای شرشر آب میاد ،وقتی پاروگاز میزار ی بطور تصادفی این صدا شنیده میشه چند بارهم خودم هواگیریش کردم ولی متاسفانه برطرف نشده ، لطفا هرکی از دوستان متوانه راهنمایی کنه؟ در ضمن هیچ یک از نشونه های واشر سوزی رو نداره.تصویر

دوست عزیز مشکل خاصی نیست که نگرانش بشی فقط باید ی هواگیری ساده انجام بدی تا مشکل حل بشه ب احتمال زیاد رادیات هوا گرفته.
زمانی که ماشین خنک هست .مهره برنجی را باز کن وی شیلنگ نمره هشت بطول ۱/۵متر تهیه کن ویکسرش را ب لوله برنجی ویکسر دیگرش را داخل رادیاتور ماشین بگذار وبعد ماشین را روشن کن حدود یک دقیقه که ماشین کار کرد ماشین را گاز بده ودور موتور را نزدیک عدد دو ببر واین کار را اینقدر ادامه بده تا دیگه از داخل شیلنگ حباب هوا دیده نشه بعد که اب بطور یکدست وبدون هوا از سر دیگر شیلنگ که داخل رادیات هست خارج شد مهره را سرجای خودش ببند ومحکم کن مشکل حل میشه .ولی اگر حل نشد چند روز بیشتر شبها ک از ماشین استفاده نمیکنی درب رادیات را کاملا باز کن وهنگامی استفاده از ماشین باز درب را محکم ببند چند بار یا چند روز اینکار را ادامه بده انشاالله مشکل حل میشه
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”