اورهال یک فروند جنگنده F۴ نهاجا در مهرآباد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با نیروی هوایی و سازندگی به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
پست: 1848
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 آذر 1388, 10:40 am
سپاس‌های ارسالی: 450 بار
سپاس‌های دریافتی: 5711 بار

اورهال یک فروند جنگنده F۴ نهاجا در مهرآباد

پست توسط iron_man63 » چهار شنبه 15 اردیبهشت 1395, 3:18 pm

متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات اورهال یک فروند هواپیمای F4 را به اتمام رساندند.

به گزارش‌ روابط عمومی نهاجا، متخصصان نیروی هوایی ارتش با صرف 18 هزار نفر ساعت کار، عملیات اورهال هواپیمای شکاری F4 را به پایان رساندند.

این هواپیما که مدت چهار سال زمین‌گیر بود، صبح امروز پس از گذراندن موفقیت‌آمیز پروازهای آزمایشی و دیگر آزمایش‌های مربوطه به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش پیوست.


تصویر



تصویر


تصویر
  سوریه از یمن میگذرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »  
آدرس کاتال تلگرامی اینجانب جنگ افزار پلاس با 14هزار عضو
warandgun@
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 

Captain II
Captain II
پست: 1848
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 آذر 1388, 10:40 am
سپاس‌های ارسالی: 450 بار
سپاس‌های دریافتی: 5711 بار

Re: اورهال یک فروند جنگنده F۴ نهاجا در مهرآباد

پست توسط iron_man63 » پنج شنبه 16 اردیبهشت 1395, 10:31 am

یه کتاب مصور قدیمی درباره نیروی هوایی ارتش در جنگ تحمیلی که توسط خود نیرو در اوایل دهه 70 چاپ شده بود. این کتاب درواقع یه آلبوم عکس هست از عملیات ها، دستاوردهای خودکفایی .و.............


قسمت اول - بازآماد و تعمیرات هواپیماها




تعمیر فانتوم سانحه دیده

تصویر

تصویر


تصویر
تصویر





تعمیرات تایگر

تصویر



ابابیل پروژه ای مشترک بین نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش بود که در سال 1362 با محوریت نیروی هوایی کلید خورد. هدف پروژه تجهیز جنگنده های F-4 به موشکهای استاندارد برای کاربرد هوا به سطح (ضدکشتی) و انگیزه ی آن، افزایش توان رزمی فانتومها در مقابله با شناورهای دشمن و مقابله به مثل با کشتی های تجاری و نفتکش ها، بویژه در عملیاتهای شبانه بود.

عمده توان موشکی نهاجا برای حمله به شناورها و کشتیها، موشکهای هدایت تلویزیونی ماوریک بود که امکان بکارگیری در حملات شبانه را نداشت. موشکهای AS-12 نداجا نیز بعلت نوع هدایتشان (هدایت دستی توسط خلبان) وضعیت مشابهی داشتند. در این میان تنها موشکهای سی کیلر و استاندارد باقی می ماندند که سی کیلرها نیز مشکلات خودشان را داشتند. ازجمله قدرت انفجار کم، سپری شدن انقضای برخی اجزا و فاسد شدن چاشنی ها و شعله زاها، ذخیره رو به اتمام و...

در این میان موشکهای استاندارد نیروی دریایی که بر روی ناوشکن های ببر و پلنگ نصب شده بودند تنها راه حل مناسب و موجود بنظر می رسیدند. اما مسئله اصلی مشکلات ناوهای ببر و پلنگ بود! چراکه به علت اشکالات متعدد در سامانه های الکترونیکی و یا سامانه رانشی خود، اغلب قادر به دریانوردی و اجرای عملیات نبودند.

تصویر


میلیتاری و سایت نهاجا
  سوریه از یمن میگذرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »  
آدرس کاتال تلگرامی اینجانب جنگ افزار پلاس با 14هزار عضو
warandgun@
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 

Captain II
Captain II
پست: 1848
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 آذر 1388, 10:40 am
سپاس‌های ارسالی: 450 بار
سپاس‌های دریافتی: 5711 بار

Re: اورهال یک فروند جنگنده F۴ نهاجا در مهرآباد

پست توسط iron_man63 » پنج شنبه 16 اردیبهشت 1395, 10:44 am

تامکت همزمان با سجیل و فونیکس

تصویر
  سوریه از یمن میگذرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »  
آدرس کاتال تلگرامی اینجانب جنگ افزار پلاس با 14هزار عضو
warandgun@
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 

ارسال پست

بازگشت به “نیروی هوایی و سازندگی”